preview مایکل ریچمن با نگاه ویژه به قابلیت فیلمبرداری 5D Mark II
کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/5dmkiipre.shtml
preview مایکل ریچمن با نگاه ویژه به قابلیت فیلمبرداری 5D Mark II
کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/5dmkiipre.shtml
قشقايي جان اين محاسبات براي لنزهاي عالي کار برد داره وضعيت براي لنزهاي متوسط بسيار بد تره
آيا همچين جداولي مانند انکه براي دوربين هاي مختلف ميزان اپتيمال دياف رو محاسبه کرده بود براي لنزهاي متوسط ديدي اگر ديدي لينکشو بده
من خودم به تجربه به اين نتيجه رسيدم شارپترين عکسهام رو در دياف 5.6 با لنزهاي موجودم ميگيرم پس به نظر ميرسه زياد اوت نزدم
قابلیت فیلمبرداریِ دوربینهای SLR اتفاق خیلی مهمیه که هنوز در مراحل خیلی ابتداییه خودشه. کمی دیگه که پیشرفت کنه به طور جدی وارد بازار سینمای دیجیتال (حداقل فیلمسازهای آماتور) میشه و 24p یا 25p است که اهمیت پیدا میکنه، نه 30p که به اصولا Frame Rate غیراستانداردیه. قضیه سر آیندهنگری Nikon و آیندهنهنگری Canon است.
محض اطلاع آقای دلباز، خیلیها به Canon نامه نوشتن و درخواست 24p رو در Firmware بعدی 5D II کردن. احتیاجی به تماس من نیست.
Just a word of caution as video clips from the 5D MKII and other camera start to become available online. Be careful of what you are looking at. No one is going to post raw out-of-camera footage at these data rates. And, even if they did, how would you view it? Even a quad-core 3 ghz fire-breathing computer can't smoothly play back these data rates.
In other words, the footage needs to be transcoded. So when you read someone on the web nattering about what they are or aren't seeing in video footage, try and figure out what is is they're doing and how they might have been seeing it. There's a whole new world of potential pitfalls for the unwary.
خوب اين گفته مايکل ريچمن در خصوص قابليت فيلمبرداري دوربين هاي DSLR جالبه
اینکه یک دوربین دارای انتخاب های گوناگون نرخ فریم برای ضبط فیلم باشه بسیار تحسین برانگیزه
مثلا دوربینی که میتونه با نرخ فریم های متداول 24 و 25 و 30 و ... فیلم برداری کنه
اما اینکه یک عده ای به کنون نامه نگاری کردند که 30 فریم برثانیه رو حذف کنه و به جاش 24 فریم برثانیه قرار بده به نظرم ---- خودشون رو ثابت کردند
مطمئن باشید ( من به شما اطمینان صد در صد میدم اگر هم قبول ندارید از تمام حرفه ای های فیلم برداری بپرسید ) که نرخ فریم 30 فریم برثانیه یکی از استاندارهای متداول برای فیلم برداری دیجیتال است .
منابع تحقیق هم به روی شما گشوده است . ویکی پدیا به اندازه کافی مطلب در این زمینه داره
=====================
برام جالبه که متن ارسالی اعضایی که میگید به کنون نامه فرستادند ببینم.
5D II فقط 30p فیلم میگیره، پس تحسینی در کار نیست.
30p یکی از استانداردهای ویدیوی دیجیتاله، من در مورد سینمای دیجیتال صحبت میکنم نه ویدیو. اگه بین این دو تا تفاوتی قائل نبودید، اشتباه میکردید.
منظورتون از اعضا رو هم نمیفهمم، فکر کردید میگم اعضای فروم عکاسی همچین نامهای نوشتن؟ لینک پایین نامهی یکی از این آدمهاس که به تنهایی به اندازهی همهی «اعضایی» که شما گفتین از مقولهی تصویر دیجیتال چیزی میفهمه.
http://prolost.blogspot.com/2008/09/...-to-canon.html
نامهی Stu Maschwitz رو بخونید، متوجه منظور من در مورد 30p و 24p میشید.
آقای دلباز، کمی هم مودب باشید. با کلمهای که تایپ نکردید غیرمستقیم اشارهای هم به من و حرفهای من داشتید.
جهت اطلاع سیستم های PAL از 25p و NTSC از 29.97p (همون 30 فریم ) استفاده میکنن .
ولی زمانی که بحث Full HD هست باید ببینید استاندارد خودش چیه :
که شامل (1080p24, 1080p25, 1080p30) میشه و بصورت حرفه ای تر (که الان هندی کم های فول اچدی امروزه هم شامل میشه) 1080p50 and 1080p60 هست .
در نتیجه فرمت 24 , 25 , 30 , 50 و 60 فریم جز استاندارد های Full HD هست.
منبع:
پ ن : داستان در مورد اطلاعات ناقص نبافیدکد:http://en.wikipedia.org/wiki/Full_HDTV
آرش زمانی5DII A7RII ✗
این لینکی که شما دادید کاملا اثبات حرف من است و لاغیر
درخواست در واقع اضافه کردن فریم ریت 24 در کنار فریم ریت 30 بوده و این کاملا منطقی است و خودم هم در پست قبلی به همین اشاره کردم ( بدون اینکه نامه این آقا رو ببینم )It was a natural choice to offer 30 fps video, as it roughly matches the broadcast frame rate in both the US and Japan.
But we filmmakers would love to have the option of 24 fps
استاندارد NTSC در فیلم نرخ فریم 23.976 است . احتمالا باید چنین نرخ فریمی نیز قرار داده بشه . همین طور استانداردهای 29.97
و به این ترتیب نرخ فریم های متداول دیگر ( امیدوارم بدانید که اینها مربوط به فیلم است )
و وقتی دوربین به چنین حالتی برسه همان شرایط تحسین برانگیزی خواهد شد که گفتم
================
دوست عزیز . من این آقا رو نمیشناسم اما سالهاست که در VideoHelp عضوم و اعضای حرفه ای این سایت اگر بالاتر نباشند از این آقا نیز کمتر نیستند
ضمن اینکه شرکت کنون خود یکی از کمپانی های معتبر در مقوله ویدئوی دیجیتاله . د
آقاي زماني و دلباز و Sepanzعزيز من هم ازتون خواهش ميکنم توي بحثها يک مقداري مودبتر باشيد و با احترام بيشتري نسبت به هم پست بزنيد
مديريت محترم اين پست رو چند ساعت ديگه پاک کنيد