و اينكه فروش اين دوربين با قيمت 2700 دلار شروع شده است...
کد:http://www.adorama.com/ICA5DM2.html?sid=12220031641013490
و اينكه فروش اين دوربين با قيمت 2700 دلار شروع شده است...
کد:http://www.adorama.com/ICA5DM2.html?sid=12220031641013490
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
جدیدترین عکسهای 5D MKII دز ایزو های بالا از یه شبه عروس!! :::big grin:::
کد:http://www.prophotonut.com/2008/09/20/canon-5d-mk2-high-iso-pictures/
اين چند صفحه اخر و اين جبهه گيري هاي عليه اين دوربين منو متعجب کرد
به نظرم بجاي جبهه گيري فقط بايد نشست و از اين دوربين کنون و پارامترهاش و در اينده عکسهاش لذت برد
ديگه از دوربين چه چيزي ميتوان متصور بود که اين مدل نداشته باشه
کاوه عزیز سلام: اما بنظرم اینگونه نیست این عکسها اکثرا با سرعت های بالایی گرفته شده اند. اکثر عکسهای سایت DP را گرفتم چیزی که بنظر میاد خواص لنزهاست که در این مگاپیکسل خیلی متفاوت تر از سایزهای معادل 10 الی 12 روی مانیتور هستند. و از همه مهمتر در این خصوص تعریف نسبی عمق میدان نسبت به ابعاد و فاصله دید است. من اطمینان دارم خود شما این موضوع را باور دارید. اگر خاطرتان باشد در جایی در مورد چاپ های 1Ds و البوم های بزرگ که از فاصله یک متری میبایست رویت شوند........ مطالبی را اشاره کردید....
چیزی که در نظر اول بنظر میاد عکسها خارج از فکوس هستند یا ممکنه بنظر بیاد سافت هستند فاصله دید ما است نسبت به رویت عکسهایی با ابعاد 10 الی 12 یعنی فرضا ما روی مانیتور عکسی را میبینیم در ابعاد واقعی معادل 10 به فاصله فرضی 50 سانتی متر اگر روی همان مانیتور این عکس 21 مگاپیکسل را بخواهیم در سایز واقعی ببینیم میبایست جهت یک ارزیابی همسان فاصله دید روی مانیتور را افزایش دهیم فرضا تا 80 الی 90 سانتی متر ( البته من فرض کردم کیفیت لنزها یکسان است ) بخاطر این موارد اتفاقا من برعکس فکر میکنم که DP بهترین عکسهای این دوربین رو گذشته و آنچه میتواند نگران کننده باشد اینست که بطور عموم نتوان به این کیفیت نسبت به لنزهای استفاده شده رسید.
سرعت شاتر 1250/1
[IMG]http://www.*******.info/files/zsm0ez6rmfa1aqh5gd5i.jpg[/IMG]
یک کراپ از عکس
[IMG]http://www.*******.info/files/1meote8zyrauwuznv05x.jpg[/IMG]
از همه جالب تر نمونه عکسهای 50 اف 1.4 بود که بنظرم روی این دوربین خوب جواب داد.
عمده عکسهایی که من از این سایت گرفتم سرعت شاتر بالای 800 بود
[IMG]http://www.*******.info/files/3gy48v31kosy5u14sp7n.jpg[/IMG]
.
[IMG]http://www.*******.info/files/gkp9rg1gde7w03uuhk65.jpg[/IMG]
به فکر من دو مقوله را میبایست مد نظر داشت. در دوربین هایی با این مگاپیکسل بالا (نسبت به عمده دوربین هایی دیگر با مگاپیکسل های 15 الی 8 ) عمق میدان که یک مورد نسبی است روی مانیتور هم دشتخوش تغییر خواهد بود ( نسبت به تجربه ای که همه ماها روی ارزیابی عکسهایمان برروی مانیتور داشتیم ) و برای ارزیابی درست نسبت به عکس دوربین هایی دیگر در کراپ های 100% میبایست به تناسب فاصله دید تا مانیتور را افزایش داد.... و مورد دیگر رزولوشن لنزهای مورد نظر است که دوستان و خود شما پیشتر اشاره داشتید.
همانطور که میدانید فکوس محض فقط در یک منطقه دیده خواهد شد و بقیه نقاط تعریفی از شارپنس قابل قبول است که با توجه به پارامترهای CoC دیفراکشن و و و و میتواند در ابعاد بزرگتر نمود بیشتری داشته باشد.... و چون ابعاد پیشفرض دوربین بمراتب از دوربین های دیگر بیشتر است خواص فیزیکی لنزها را بمراتب شدیدتر نمایان خواهد ساخت.
شاید باید پذیرفت کار با دوربین هایی با این مگاپیکسل به راحتی دوربین های قبل نیست و کمترین خطای عکاس در ارزیابی کادر و المانها درون آن انتخاب لنز مورد نیاز و تنظیمات دیاف و غیره..... خودش را به بدترین شکل در ابعاد پیشفرض نمایان خواهد ساخت. هر چند من هنوز معتقدم این عکسها از آن تعداد بهترین عکسهایی است که از این دوریین گرفته شده. البته مقوله رزولوشن لنزهایی که برای این دوربین قابل استفاده هست ( به غایت کیفیت ) موردی است که قابل اغماض نیست ( و میبایست دقیقا بررسی شود ) چون در غیر اینصورت اصل پرداخت هزینه برای این دوربین زیر سوال خواهد رفت
اردتمندتان
پ.ن بقیه نمونه ها از لنز 35-16 و 100 ماکرو هم بود منتها برای سنگین شدن صفحه از گذاشتن آن صرف نظر کردم. عکسهای کراپ شده را در پنجره جدید باز کنید در سایز بزرگتر دیده خواهد شد. برای کم کردن حجم عکسها ( کراپ شده ) روی کیفیت 4 با نرم افزار کانن ذخیره شده.
اینم اظهار نظر راجع به فیلم برداری
"It produces the best video in low light that I’ve ever seen - at 1080p
کد:http://blog.vincentlaforet.com/2008/09/20/something-very-interesting-is-comingboth-to-this-blog-and-to-our-industry/
محمد منتظری
بعضی از صحبت های جالب دوست عکاسمون که لینکش رو آوردم
This camera will sell for approx. $2,700 - and perform better than many $100K plus video cameras out there
I was amazed at the video quality. I knew right away that this camera would be a success - and that this was something big - I felt that this was something that had the potential to change this industry.
you no longer need half-million dollar’s worth of high definition video cameras and lenses delivered by a truck with its own driver to shoot a high definition film in low light - you just need a $2,700 camera and a few lenses
محمد منتظری
در ادامه مطالب قبلی در این پست و همچنین تاپیک 50دی، پیشبینی آقای Bob atkins را در لینک ذیل ملاحظه بفرمایید
http://www.bobatkins.com/photography..._1Ds_MkIV.html
مثل اینکه خبرایی تو راهه و با معرفی این بدنه های جدید ، انتظار دوربین با رزولوشن بالاتر در سری 1Ds و ویژگیهای جدید خیلی بعید هم نبوده و این قاعده معرفی بدنه جدید سری 1 هر سه سال یکبار دستخوش تغییر خواهد شد.
هر چی هست این رقابت بین سازندگان دوربین های دیجیتال واقعا جالب و تحسین بر انگیز است
امير رضا برهاني
http://www.arbphotos.com
نقل قولی از باب اتکینز از لینکی که اقای برهانی گذاشتند:
فکر کنم این A900 کمی مورد کم لطفی قرار گرفته که هیچکس در باره اش حرفی نمیزنه. کجایی کاوه که.....
The 1Ds MkIII was introduced in August of 2007, so it's just a year old, but it's now suffereing some serious competition from not only Canon's own EOS 5D MkII but also the new Sony A900, which has a 24MP full frame sensor and stabilization built into the camera body. While the 1Ds MkIII is a more substantial camera then either the 5d MkII or A900, it's probably not $5000 better, even for full time professional photographers.
کم کم کار دارد به جنون میکشه:
At the same pixel density as the 5D MkII, a full frame sensor would contain 38.4MP. If Canon wants to keep its place as "king of the hill", they are going to have to upgrade the 1Ds MkIII to a 1Ds MKIV, with something like a 35-40MP sensor, HD video and all the other bells and whistles found both on the current 1Ds MkIII as well as the EOS 50D and EOS 5D MkII
اگر فرض کنیم شرکت کانن تکنولوژی ساخت ابزارش رو اول روی دوربین های سطح پایین خودش اجرا میکند ( ظاهرا اینگونه است ) با توجه به سنسور 450D و 50D میشه این انتظار رو داشت که 1D ها بعدی میتونه رزولوشن هاش روی 40 الی 50 مگاپیکسل باشه. اما بالای 50 الی 60 چه تکنولوژی قرار استفاده بشه با توجه به کم شدن فاصله فوتو دیود ها و محدودیت فاصله...... برای افزایش مگاپیسکل چاره ای نیست جز اینکه میکرو لنزها کوچک بشه....... آیا این اتفاق میوفته؟! باید منتظر تکنولوژی های جدیدتری هم بود
و این هم مقایسه ای از 5D Mark II با 5D ، D700 و A900
در مورد مگاپیکسل در آینده هم تنها راه حل البته پس از حذف (یا کاهش خیلی زیاد) فاصله فتو دیود ها ، تنها راه بزرگتر کردن سنسور است .:::big grin:::کد HTML:http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_5D_Mark_II/verdict.shtml
البته نه بصورت سنتی و استفاده از آینه و منشور در داخل دوربین (که حاصل آن یک دوربین چند کیلویی باشد) ، بلکه با تکنولوژی جدید پاناسونیک که باعث کمتر شدن حجم دوربین نیز میشود !
و این هم تاپیکی در این مورد که آقای قدیری عزیز زحمتش رو کشیدند
Digital Interchangeable Lens Camera : DILC
فکر کنم با این تکنولوژی بشود به دوربینی با سنسور مثلا 40*60 م م و با مگاپیکسل 60 - 80 و با اندازه ی یک اس ال آر مثل 1Ds دست یافت :cool:کد HTML:http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=7883
فقط میماند سری جدید لنز ها ...
به امید آن روز :::big grin:::
Nikon D5000 | 18-200mm VR II | 50mm F1.8G | SB-900