صفحه 16 از 87 نخستنخست ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 66 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 151 تا 160 , از مجموع 865
Like Tree2532تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark II

  1. #151
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakdin543 نمایش پست ها
    قشقايي جان اين محاسبات براي لنزهاي عالي کار برد داره وضعيت براي لنزهاي متوسط بسيار بد تره
    آيا همچين جداولي مانند انکه براي دوربين هاي مختلف ميزان اپتيمال دياف رو محاسبه کرده بود براي لنزهاي متوسط ديدي اگر ديدي لينکشو بده
    من خودم به تجربه به اين نتيجه رسيدم شارپترين عکسهام رو در دياف 5.6 با لنزهاي موجودم ميگيرم پس به نظر ميرسه زياد اوت نزدم
    بابک جان ظاهرا همچین جداولی هستند که ایده هایی از بابت رفتار لنزها میدهند این عکس نحوه استفاده از این جداول رو نشون میده برای همه لنزها هم وجود دارند ( البته تو سایت کانن پایین هر لنزی این جدول هست در مورد برند های دیگر حقیقتا نمیدانم همینگونه جداول هستند یا نه؟

    [IMG]http://www.*******.info/files/ytejs9fzn5uorjlentb9.jpg[/IMG]

    تو این تصویر بعد به وضوح مشخصه که چرا در اکثر لنزها گوشه های تصویر دچار افت کیفیت میشوند. اگر دقت کنید گوشه های تصویر قسمتی از محیط دایره ای میوفته که بخاطر شکل و ابعاد سنسور ادامه آن کشیده میشه به محیط بیرون از سنسور که متعاقبا یعنی ثبت نمیشود. یا بطور کل اگر فرض کنیم دایره هایی هم مرکز روی سنسور باشند و تعریف رزولوشن و کنتراست از مرکز به سمت بیرون رو به کاهش باشه ( همیشه اینگونه نیست ) در گوشه ها بیشترین فاصله با مرکز میشه و بیشترین افت کیفیت

    [IMG]http://www.*******.info/files/51xlpkhs2pezyzmg4tba.jpg[/IMG]


    تو این لینک: ( که خواندن آن به همه توصیه پذیره )

    کد:
    http://www.canon-europe.com/Support/Documents/digital_slr_educational_tools/en/ef_lens_work_iii_en.asp
    در قسمت OPTICAL TERMINOLOGY & MTF CHARACTERISTICS چارت های مربوط به لنزهای کانن بصورت یکجا هست منتها یک چیزی که از اکثر کارشناس های مربوط دیدم اینست که این جداول را بدون ارزیابی Diffraction limit زیاد مناسب نمیدانند خوب حالا بنظرم مشکلی نیست ما اگر بخواهیم فرض را بر غایت کیفیت ابزار نسبت به بودجه و نوع عکاسی قرار بدهیم از ترکیب این جداول و مفاهیم احتمالا بتوانیم به ایده هایی درست برسیم..... روی دوربین من با لنزهایی که دارم این جدول ها تو ثبت کیفیت واقعا همینگونه با توجه به مفاهیم بوده. یعنی با دقت به Diffraction و لنزهایی که استفاده میکنم روی دیاف های متفاوت منطبق با همین مفاهیم بهترین کیفیت ها رو میگیریم نمیدونم کجا بود توصیه اینگونه بود تو همین محدود دیاف مناسب ( با توجه به بحث ) حرکت کنیم و در صورت اجبار افزایش عمق میدان دیاف را ببندیم که نهایتا افت کیفیت را هم باید پذیرفت...

    من به شخصه این تفاوت کیفیت ها را با لنزهای متفاوت روی دوربین خودم دیدم و بنظرم کسانی که این دوربین را میخواهند خریداری کنند میبایست یک ارزیابی درستی روی نوع عکاسیشان و لنزهای انتخابی داشته باشند.

    این یک لینک دیگر مرتبط با بحث :

    کد:
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction-photography.htm

    بابک جان عذر خواهی اگر قدرت بیانم خوب نیست... تو این زمینه ها کاوه رنجبر عزیز از دوستان فاروم چند پست در تاپیک هایی داشت که بطور علمی اینها را توضیح داده. من لینک ها را ندارم باید جستجو کنم ( احتمالا آنها را دیدید )

    پاینده باشید
    ARASH II، ARASH E، babakdin543 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #152
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    Behind The Scenes of "Reverie"


    در ادامه لینک دکتر روشن عزیز این لینک اصلی فرمت mp4 به حجم 50 مگ

    کد:
    http://vincentlaforet.smugmug.com/gallery/6021407_xEg87/1/#378608891_Jd2CT-A-LB

    در اصل پشت صحنه ایست از فیلم اصلی....

    برای من بسیار جالب بود که این کلیپ یک دقیقه و چهل و چهار ثانیه ای یک داستانی واسه خودش داره اینجوری که دیده میشه برای همین مقدار کم فیلمبرداری شاید ( حداقل ) چیزی حدود 10 الی 12 ساعت کاری مفید زمان برده این پشت صحنه هم واقعا ارزش دیدن را دارد مخصوصا افکت لنز فیش آی..... آخر فیلم ;)


    برای دوستانی که مشکل دانلود حجم بالا دارند حجم فیلم را کم کردم میتوانید از این لینک بگیرید کمتر از 8 مگ با فرمت wmv

    کد:
    http://rapidshare.com/files/148253464/1dseq.rar
    کد:
    پسورد : afshin
    ARASH II، paya، ARASH E و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #153
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    من توی اون یکی تاپیک در مورد نرخ فریم های متداول نوشتم
    و تازه توضیحاتی تقریبا سر راست در مورد این نرخ فریم ها و کاربرد اونها هم از ویکی پیدیا آوردم
    هم در مورد 24 و هم در مورد 25 و 30 و 50 و 60 فریم بر ثانیه .
    اینجا هم گفتم که دامنه تحقیقات در مورد ریز مسائل در سایت ویکی پدیا بازه

    گفته های جناب زمانی هم که موید همین موضوع هستند

    والا بابک جان من دیگه نمیدونم چجوری باید حرف بزنم . بهتر از این واقعا نمیتونم
    ضمن اینکه هزار بار گفتم و بعد از این هم میگم هیچ فیلم سازی حتی در آماتور ترین سطح تصور هم از این دوربین ها برای فیلم سازی استفاده نخواهد کرد
    چون فیلم سازی نیاز به یک سری ویژگی ها داره که در این دوربین ها نیست

    حالا اگر یه نفر بخواد .... ( اینم به خاطر بابک عزیز . دیگه نمینویسم . هر چند اون کلمه ای که سانسور کردم میتونه "اشتباه" باشه با این وجود اگر این عضو گرامی فکر میکنه خیلی توهین آمیز بوده من معذرت میخوام . با این حال بحث فنی و این دیدگاه ایشون رو منطقا و عقلا رد میکنم)
    نقل از ویکی پدیا


    Frame rates in film and television
    There are three main frame rate standards in the TV and movie-making business.


    60i (actually 59.94, or 60 x 1000/1001 to be more precise; 60 interlaced fields = 29.97 frames) is the standard video field rate per second that has been used for NTSC television since 1941, whether from a broadcast signal, rented DVD, or home camcorder. (When NTSC color was introduced, the older rate of 60 fields per second was reduced by a factor of 1000/1001 to avoid interference between the chroma subcarrier and the broadcast sound carrier.)


    50i (50 interlaced fields = 25 frames) is the standard video field rate per second for PAL and SECAM television.

    30p, or 30-frame progressive, is a noninterlaced format and produces video at 30 frames per second. Progressive (noninterlaced) scanning mimics a film camera's frame-by-frame image capture and gives clarity for high speed subjects and a cinematic-like appearance. Shooting in 30p mode offers video with no interlace artifacts. The widescreen film process Todd-AO used this frame rate in 1954–1956. For video, this frame rate originated in the 1980s in the music video industry.

    The 24p frame rate is also a noninterlaced format, and is now widely adopted by those planning on transferring a video signal to film. But film- and video-makers turn to 24p for the "cine"-look even if their productions are not going to be transferred to film, simply because of the "look" of the frame rate. When transferred to NTSC television, the rate is effectively slowed to 23.976 fps, and when transferred to PAL or SECAM it is sped up to 25 fps. 35 mm movie cameras use a standard exposure rate of 24 frames per second, though many cameras offer rates of 23.976 fps for NTSC television and 25 fps for PAL/SECAM. The frame rate became the de facto standard for sound motion pictures in the mid-1920s.[1]


    25p is a video format which runs twenty-five progressive frames per second. This framerate is derived from the PAL television standard of 50i (or 25 interlaced frames per second). While 25p captures only half the motion that normal 50i PAL registers, it yields a higher vertical resolution on moving subjects. It is also better suited to progressive-scan output (e.g. on LCD displays, computer monitors and projectors) because the interlacing is absent. Like 24p, 25p is often used to achieve "cine"-look.


    50p and 60p is a progressive format used in high-end HDTV systems. While it is not technically part of the ATSC or DVB broadcast standards, it is rapidly gaining ground in the areas of set-top boxes and video recordings
    والا دیگه چی بگم
    والا اینجا تنها جائیه که برای حرف راست و درست هم باید معذرت خواست.

    ==================================================

    همانطوری که به جناب دیناروند گفتم مدتیه که وقتی وارد این سایت و فروم میشم کمی حالت عصبی پیدا میکنم . علتش رو هم نمیتونم بفهمم چرا ؟ ( با تمام توضیحاتی که برام داده شد بازم علتش رو نمیفهمم )
    ARASH II، shabab، GITANE و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #154
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    76
    تشکر شده
    75
    تشکر کرده
    21

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    خوب به نظر میاد که من باید وارد گود بشم تا اختلاف دوستان در مورد 30 فریم و 24 فریم و 23.9 فریم از بین بره.
    ببینید ! کنون بینوا گفته 1080P به بیان بهتر 30P 1080 این P که بعد از 1080 اومده یعنی PROGRESSIVE یعنی فریم کامل و از استانداردهای فیلم برداری HD محسوب میشه .دوربینهایی مثل CANON XL-H1 OR CANON HV30 OR SONY Z1 که همه HD هستند این استاندارد رو دارن .در واقع این قند عسل 30 فریم کامل در هر ثانیه میگیره . به یاد بیاریم دوربینهای سینمایی 24 فریم کامل میگرن.

    در حالت معمول و مرسوم NTSC DV باز هم 30 فریم رو داریم اما این 30 فریم هر کدومشون پس از دو مرحله نمایش داده میشن یعنی ابتدا خطوط زوج تصویر نمایش داده میشن بعد خطوط فرد که به این حالت INTERLACED گفته میشه.اسم دیگر حالت فوق 60I است یعنی 60 بار REFRESH جهت نمایش 30 فریم تصویر.
    در حالت PAL هم مشابه این قاعده برقراره یعنی اونجا 50I داریم که میشه نمایش 25 فریم پس از 50 بار REFRESH شدن صفحه نمایش.

    کنون داره 30 فریم کامل ارائه میده به راحتی پس از تدوین مبشه به هر نرخ فریم دیگه ای تبدیلش کرد.این تعداد فریم کامل به خصوص در SLOWMOTION خودش رو نشون میده و تصویر نرمی رو ارائه میده.
    shabab و rezafh تشکر می‌کنند.

  5. #155
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    76
    تشکر شده
    75
    تشکر کرده
    21

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    توضیحات کامل رو چند دقیقه قبل از پست قبلی بنده آقای دلباز دادند. دیگه حرفی نمیمونه - در واقع اگر 25P هم داشت بهتر بود انشا ... با FIRMWARE بعدی اینکارو میکنه چون به اعتقاد بنده اینکار به راحتی توسط خود دوربین انجام میشه . یعنی 25P فیلم بگیره

    نکته بعد اینکه نرخ بیت فایلهای ویدئو تولید شده از حد معمول HDV بالاتره . همانطور که میدونید HDV استاندارد مبتنی بر فشرده سازی MPEG2 و نرخ بیت 25Mbit /PS است اما در این دوربین از فشرده سازی مبتنی بر AVCHD استفاده میشه که در نرخ بیت یکسان میزان فشردگی بیشتر و به دنبال اون افت کیفیت رو ایجاد میکنه در ضمن فوق العاده برای کار تدوین سنگینه و سیستم فضایی احتیاج داره . حالا کنون بینوا اومده نرخ بیت رو از 25 برده بالاتر که افت کیفی رو پوشش بده در واقع از طرفی میزان فشرده سازی رو کمتر کرده که خودش موضوع مثبتیه هم برای تسهیل تدوین هم برای بالا بردن کیفیت.
    برای من سوال اینه که DIGIC4 نمیتونه MPEG2 کد کنه ؟
    Delbaz تشکر می‌کند.

  6. #156
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    برای سومین و آخرین بار مجبورم بگم سینمای دیجیتال با ویدیوی دیجیتال فرق داره، نمونه‌ش همین Frame Rate هست که برای دوربین‌های سینماییِ دیجیتال 24 فریم در ثانیه است.
    این دوربین‌ها به زودی تبدیل به ابزار اصلی فیلم‌سازان آماتور خواهند شد، D90 و 5D II نه، ولی نمونه‌های آینده حتما مشکلات فعلی این دوربین‌ها رو رفع خواهند کرد.
    منظور من هم این بود که Canon باید آینده‌نگری می‌کرد و از الان از لحاظ روانی و بازاریابی برای آینده به این نکته‌ی ظاهرا کوچک توجه می‌کرد.
    مثلا همین کار رو Canon در مورد مد Progressive در دوربین‌های ویدیویی هم انجام داد، ولی کمی دیر و بعد از Panasonic و Sony، ایراد من از این کار Canon ایراد تکنیکی نبود، صرفا کاری بود که برای آینده بهتر بود انجام می‌داد.
    به هر حال بحث به نتیجه‌ای که لازم بود برسه رسید، نه هیچ کدوم از حرف‌های من اشتباه بود و نه هیچ کدوم از حرف‌های شما. هم من تمام چیزهایی که شما گفتید رو می‌دونستم و هم شما. مشکل جایی به وجود اومد که دیدگاه‌های ما در مورد کارکرد قابلیت فیلم‌برداریِ دوربین‌های SLR با هم تفاوت پیدا کرد. تمام.

    آف تاپیک: اسم اون آقا رو در imdb سرچ کنید، متوجه تفاوتش با اکثر اعضای فروم‌ها می‌شوید.
    ARASH II تشکر می‌کند.

  7. #157
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    من از همان ابتدا متوجه منظور شما بودم .
    منتها 30 فریم بر ثانیه هم استاندارد رایج نه فقط در ویدئو بلکه در فیلم هم هست.

    شما بیشتر منظورتان حالت دراماتیک و کشش حرکتی است که در 24 فریم برثانیه برقراره . از 60 فریم بر ثانیه به راحتی بوسیله 2:3 pulldown میشه به همان حالت 24 فریم بر ثانیه رسید
    از 30 فریم بر ثانیه هم باز با روش inverse_telecine میتوان به همان حالت دراماتیک رسید . نمیدونم چرا این آقایی که گفتید این موضوع رو رد کرده

    منتها اختلاف عقیده من با شما از اونجا نشآت میگیره که :
    1- من این دوربین ها رو فعلا مناسب فیلم برداری نمیدونم چه برسه برای فیلم سازی .
    2- وقتی فعلا در این دوربین ها فقط و فقط یک انتخاب برای فریم ریت موجوده من ترجیح میدم نرخ فریم بالاتر رو داشته باشم . چون از نرخ فریم بالا میشه به نرخ فریم پائین تر رسید اما برعکسش امکان پذیر نیست
    3- در ساخت فیلم های سینمایی همانگونه که در تاپیک جدید گفتم گاهی حتی فریم ریت 300 هم ناکافی به نظر میرسه.
    4- هنوز خیلی جای کار داره که این دوربین ها کامل بشن و خصوصیات یک دوربین فیلم برداری رو داشته باشن

    خلاصه امیدوارم اون دلگیری که بوجود اومده بود رفع شده باشه ( اگر هم تندی دیدید به حساب حال و روز این روزهای من بذارید)
    بارها گفتم که امیدوارم فیلم برداری در این دوربین ها به صورت بهتری دربیاد تا عنوان یک دوربین فیلم برداری خوب رو بشه به این دوربین ها اطلاق کرد.
    ME، ARASH II، Minoosepehr و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #158
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    نقل قول نوشته اصلی توسط delbaz نمایش پست ها
    شما بیشتر منظورتان حالت دراماتیک و کشش حرکتی است که در 24 فریم برثانیه برقراره . از 60 فریم بر ثانیه به راحتی بوسیله 2:3 pulldown میشه به همان حالت 24 فریم بر ثانیه رسید
    از 30 فریم بر ثانیه هم باز با روش inverse_telecine میتوان به همان حالت دراماتیک رسید . نمیدونم چرا این آقایی که گفتید این موضوع رو رد کرده
    راستش فکر نمی‌کنم با Pulldown بشه به کیفیت 24p واقعی رسید. احتمالا می‌دونید که اول همین کار رو مثلا با 50i می‌کردند و با Pulldown به 25p می‌رسیدند، مدتی گذشت تا اولین دوربین True Progressive به بازار اومد که فکر می‌کنم همین DVX100 بود!
    Delbaz تشکر می‌کند.

  9. #159
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    حرف شما درسته
    البته برنامه های واقعا حرفه ای مثل Final Cut Pro وجود داره که در این زمینه واقعا خوب عمل میکنه ولی به هر حال هیچ روشی درست مانند اصل نخواهد بود . گرچه با کمی اغماض میشه هنوز به مقصود رسید.
    به نقل از ویکی پدیا
    According to a 2007 SCRI study, Final Cut made up 49% of the professional editing market
    و این واقعا جمله معنی دار و گزافیه . تنها عیب برنامه (البته از نظر ما ویندوزی ها ) اینه که فقط برای سیستم مک قابل اجراست . بعد از این برنامه مجموعه ابزارهای Avid قرار گرفته که تنها 20 در صد از سهم بازار رو بر عهده داره

    منتها اینجا یک مزیتی داریم و اون هم 30 فریم کامله و یعنی دیگه مبدان آمیخته نداریم تا در هنگام انتقال از 30p به 24p با معایبی مانند choppy روبرو بشیم

    یعنی بحث ما دیگه تبدیل 60i به 24p نیست( من فکر کنم تو پست قبلی به جای 60 میدان برثانیه اشتباهی نوشتم 60 فریم برثانیه )

    ضمن اینکه در همان مسئله عبور از 60i به 24p هم دارای دو روش Telecine هستیم . یکی HardTelecine و یکی هم Soft Telecine
    به هر حال اینها تنها روش هایی است که در اختیار داریم و در بیشتر پخش کننده های خانگی این تبدیل خود بخود صورت میگیره . مخصوصا برای پخش در تلویزیون هایی که قدیمی هستند.

    فکر کنم اگر بحث مربوط به میدان آمیخته و Telecine - Cinema films to Television Movieرو در تاپیک زیر

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=7901

    پی گیری کنیم خیلی بهتر میشه و مبحث این تاپیک هم به بیراهه نمیره
    چون دستمون برای دستیابی و مطرح کردن مسائل ویدئو از پایه باز تر خواهد بود
    Sepanz، farid_nasiri، FoadKhanlar و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #160
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2005
    نوشته ها
    153
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    352

    پیش فرض پاسخ: Canon 5D MK II

    EOS 5D Mark II: Full-Resolution Video Clips
    کد HTML:
    http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2127
    QashQai تشکر می‌کند.
    Canon PowerShot G6

صفحه 16 از 87 نخستنخست ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 66 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •