صفحه 39 از 166 نخستنخست ... 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 89 139 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 381 تا 390 , از مجموع 1656
Like Tree4242تشکر

موضوع: Nikon D7000

  1. #381
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M_Saadat نمایش پست ها
    چند مورد عکاسی که با d90 و ..... کردم و بعدا نتایج را بررسی میکردم به طور عجیبی مشاهده کردم که وایت بالانسهای نیکون در 60 درصد موارد اشتباه بوده بر عکس کانن در 95 درصد موارد وایت بالانس درستی داشته(هر دو در مد auto بودند)

    درود

    جناب سعادت یقین داشته باشید یا دوربینان مشکل دارد یا D90 دقت درستی ندارد که این موضوع باید بررسی گردد یا مانیتورتان تنظیم نیست و یا عکسهای که با حالت sRGB گرفته شده راممکن است بد نشان دهد آن یکی را درست و یا برعکس ، یا ممکن است درجه رنگ قرمز فرضا در چشم شما با آن چیزی که بنده میبینم تفاوت داشته باشد.

    یکی از مواردی که در عکسهای بدنه 450d که دیدم خیلی آزار دهنده بود این بود که خروجی یا سبز هست یا ابی و ویرایش و برگرداندن رنگها در آن هم مهارت خاصی میخواهد . در 7d هم اغلب یک هاله آبی خاصی وجود دارد که به صورت رنگ پریدگی در خروجی نمایان است. که این به حادی 450d نیست و با اندکی تنظیم وایت بالانس قابل حل است با دیدن این خروجی ها ناخودآگاه آنها را با D300 خودم مقایسه کردم که در حالت Auto اکثرا قرار داشت و کمتر لازم میشد در ویرایش، وایت بالانس را هم تغیر دهم مگر اینکه در محیط Indoor و زیر نور لامپ عکاسی کرده باشم.
    و همیشه توصیه ام به کسانی که قصد ندارند Raw عکس بگیرند
    و یا قرار نیست اصلا ویرایشی انجام دهند این بوده که نیکون برای آنها بهتر است

    ممکن است من تا کنون فرصتی نداشتم ام تا d90 و 5dmII را در کنار هم مقایسه کنم اما
    منشاء مشکل وایت بالاس شما از جای دیگری است بررسی کنید

    پی نوشت: کاش پی گیری این موضوع را در تاپیک D90 انجام میدادید

    موفق باشید

    انوش

  2. #382
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Pro نمایش پست ها
    درود

    خیر اشتباه به نظرتان رسیده است.

    در آن تست ، یک عکس بزرگ هست که توش چیز های مختلف با رنگهای مختلف هست
    بعضی چیز های رفلکت دارند بعضی ها مات هستند در بعضی نقاط نویز مشهود تر است در بعضی خیر
    اما در تست ها فقط بخش کوچکی از تصویر رو به صورت کراپ صد در صد نشان میدهد که با یک مستطیل کوچک در تصویر اصلی نشان داده
    که قابل حرکت است و میتوانید انرا حرکت دهید آنوقت خواهید دید که قسمتهای دیگری از تصویر نشان داده خواهد شد
    مثلا در رفلکتهایی که روی بطری مشکلی دیده میشود برتری دینامیک رنج در D7000 مشهود است
    یا D7000 در ایزو 3200 همان قدر نویز دارد که 60d روی ایزو 1600 اینو روی همون قسمت رفلکت دار بطری مشکی تست کردم.

    یک نکته مهم سعی کنید نمونه هایی که قصد دارید با هم مقایسه کنید پهلو به پهلو سمت راست یا چپ هم قرار گرفته باشند نه بالا و پایین هم
    چون در LCD ها وضعیت نوری و کنتراست قسمت بالایی نسبت به پایین تصویر تفاوت زیادی دارد اگر آنرا در حالت زاویه دار تنظیم کرده باشید و عمود نباشد


    موفق باشید


    انوش
    دوست عزیز با نظرتون در مورد نویز در اجسام سیاه کاملا موافقم اما نویز را در مورد اجسامی که کنتراست بالایی دارند هم بررسی کنید برای مثال صورت اون آقایی که زیر سکه قرار گرفته. در این مورد کاملا بر عکس است و تصویر 7000دی در ایزوی 1600 جزئیات کمتری نسبت به تصویر دی 60 در ایزوی 3200 دارد. بررسی نویز در یک مورد خاص و نتیجه گیری کلی درست نیست.
    در فایل خام نوز بیشتر در کنون به وضوح دیده میشود اما در مورد نتیجه پردازش فایل خام و اینکه نسبت نویز به جزئیات بعد از پردازش در این دو سنسور به چه صورت است نظری ندارم. خوشحال میشم نظر دوستان رو بدونم. به نظر میرسه اختلاف این دو سنسور اونقدرهایی که در تستهای DXO Mark پر رنگ شده نباشد.
    asgaripour تشکر می‌کند.

  3. #383
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M_Saadat نمایش پست ها
    درسته این بحث قبلا هم وجود دشته و واکنشها هم مان بود که اشاره کردید.
    چند مورد عکاسی که با d90 و 5dmII کردم و بعدا نتایج را بررسی میکردم به طور عجیبی مشاهده کردم که وایت بالانسهای نیکون در 60 درصد موارد اشتباه بوده بر عکس کانن در 95 درصد موارد وایت بالانس درستی داشته(هر دو در مد auto بودند) خوشبختانه کارت خاکستری %18 هم داشتم و بررسی نتایج بسیار دقیقتر انجام میشد
    نکته دیگر در مورد وایت بالانس نیکون این که در صحنه های مشابه و شرایط یکسان نیکون آنچنان وایت بالانسهای پرت و ضد و نقیصی ارایه میداد که تعجب آور بود
    d700 هم وضع بهتری از دی 90 ندا.... (روزی که d700 راتست میکردم کارت خاکستری همراهم نبود و ولی نتایج را بعدا که در ps چک میکردم تشخیصها معمولا درست نبودند)
    و اما اینکه سوال کردید نظر دیگران ,
    به نظر من درسته که تشخیص صحیح وایت بالانس از جانب بدنه آنچنان مورد اساسی نیست ولی به نظر من
    مهمه ,جرا که نه
    چه اشکالی داره بدنه من وایت بالانس را درست و صحیح تشخیص بده و اگر خواستم بنا به دلایلی jpeg عکاسی کنم انوقت تکلیف چه خواهد بود
    سلام.
    بردیا جان! معیار تو برای صحیح بود وایت بالانس دقیقا چی هست؟ اگر معیارت چیزی هست که روی مانیتورت می بینی به نظر من حق داری که وایت بالانس خوبی رو نداشته باشی به خاطر اینکه مانیتورت کالیبره نیست. در اکثر عکس هات ته رنگ مجنتا دیده میشه.
    یه نکته دیگه اینکه یه سری صحبت ها راجع به ضعف دوربین ها در مورد وایت بالانس اتوماتیک در شرایط پیچیده نوری شنیده بودم اما با توجه به شناختی که از عکاسی تو دارم بعید می دونم در چنین شرایطی تست ها رو انجام داده باشی.
    اگر لطف کنی و نمونه هایی از عکس هایی که با این دو دوربین گرفتی رو اینحا قرار بدی و یه توضیحی هم در مورد روند تستت بدی خیلی مفید خواهد بود.
    merdax، Anoosh-Em و arash1988 تشکر می‌کنند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  4. #384
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    141
    تشکر شده
    167
    تشکر کرده
    112

    پیش فرض

    در مورد خروجی های D7000 بنظر من انچه فعلا در سایت Dpreview مشاهده می شود اینست که در مد raw خروجی بهتری نسبت به رقبای کاننی دارد ولی در مد jpeg ؟
    کاش نیکون تجدید نظری در خروجی jpeg دوربین های خود میکرد....
    king4 تشکر می‌کند.

  5. #385
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    348
    تشکر شده
    329
    تشکر کرده
    542

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ostadahmad نمایش پست ها
    در مورد خروجی های D7000 بنظر من انچه فعلا در سایت Dpreview مشاهده می شود اینست که در مد raw خروجی بهتری نسبت به رقبای کاننی دارد ولی در مد jpeg ؟
    کاش نیکون تجدید نظری در خروجی jpeg دوربین های خود میکرد....
    دیگه این روزها همه با فرمت RAW عکاسی میکنند و با وجود نرم افزار محبوبی مثل capture nx بهترین خروجی JPEG رو میشه استخراج نمود به هیچ وجه جای نگرانی نیست

  6. #386
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض

    سلام:

    همراه با نمونه هایی از فایل خام و خروجی jpg

    Nikon D7000 Review

    کد:
    http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000_review/

    Conclusion

    The Nikon D7000 is a successful crossbreed of the cheaper D90 and the more expensive D300s, borrowing features from each model and adding enough new highlights to surpass them both in many ways. Just like the Canon EOS 60D, the Nikon D7000 has been carefully positioned within the Nikon DSLR lineup without stepping on the toes of the cameras around it.

    For potential upgraders from the D90, the D7000 is a tempting proposition, and it's even a worthy alternative to the D300s. The D7000's 16.2 megapixel sensor makes it the highest-resolution Nikon DX DSLR, and thankfully that hasn't come at the cost of detracting from the image quality, which is excellent. There's virtually no noise from the base sensitivity of ISO 100 all the way up to 3200, with the higher settings of 6400, 12,800 and even to a lesser extent 25,600 all perfectly usable for smaller prints - very impressive for a 1.5x sensor. Exposure, colour and white balance were all uniformly reliable, with the option of the RAW format if you want to take control. Only the lack of any control over noise reduction using the ViewNX 2 RAW editing software supplied in the box detracts slightly from an otherwise impeccable performance.

    Videographers are also well-catered for, with Full 1080p HD video at 24fps and the ability to get creative with manual controls a real highlight. The option to focus automatically during recording is also a selling point, at least on paper, but in reality the D7000's contrast AF system is just too slow to keep up with fast-moving subjects, accompanied by an annoying whine that's audible in the video. While the full-time AF mode is adequate for casual use, more serious videographers will get better results from manual focusing instead. The lack of an articulating screen is also something of an oversight on an otherwise well laid-out and easy-to-use camera that takes the tried and tested interface of the D90 and makes a few well-considered tweaks, with the exception of the awkward drive mode dial.

    It's very hard to choose between the D7000 and its main rival, the Canon EOS 60D. The D7000's full-time AF mode during movie recording doesn't really make the grade and it lacks the 60D's vari-angle LCD screen, but it does offer slightly cleaner images at higher ISO speeds, more refined AF mode, slightly quicker burst shooting and a more durable magnesium body. It's certainly a close-run thing, though, and if you have no vested interest in either system you'd be well-advised to try them both at the same time to see which control layout you prefer. For D90 owners, the D7000 is a great upgrade and even a real alternative to the more expensive D300s. The Nikon D7000 is a fantastic addition to Nikon's DSLR lineup and is a well-deserved recipient of our Highly Recommended award.
    Saeed61 و Ario تشکر می‌کنند.

  7. #387
    كاربر همراه MH.Rahmani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    130
    تشکر شده
    486
    تشکر کرده
    24

    پیش فرض

    سلام.
    بردیا جان! معیار تو برای صحیح بود وایت بالانس دقیقا چی هست؟ اگر معیارت چیزی هست که روی مانیتورت می بینی به نظر من حق داری که وایت بالانس خوبی رو نداشته باشی به خاطر اینکه مانیتورت کالیبره نیست. در اکثر عکس هات ته رنگ مجنتا دیده میشه.
    حالا من نمیدونم حرف ایشون در مورد وایت بالانس درست هست یا خیر.
    اما اگر مانیتور کالیبره نباشد در قضاوت نباید تاثیر چندانی بذاره. چون شرایط برای همه‌ی عکسها یکسان هست.
    ضمن اینکه اگر تصویر حالت Auto رو با مثلا تصویری با کارت خاکستری مقایسه کنیم، عدد دمای رنگ نشان دهنده‌ی تفاوت بین وایت بالانس اتوماتیک دوربین و وایت بالانس (نسبتا) دقیقتر میتونه باشه.
    مثلا دوربین وایت بالانس 4000 کلوین رو انتخاب کرده باشه که بعد از تنظیم از روی کارت خاکستری این عدد به مقلا 4950 تغییر کنه.
    خب تو این حالت (نه مثلا برای 100 کلوین تفاوت) میشه یک حدودی برای دقت دوربین تعریف کرد.
    نهایتا هم با عدد سر و کار داریم نه با رنگ.
    البته من نمیگم ایشون از این روش استفاده کردن.
    کلا منظورم اینه که کالیبره نبودن مانیتور میتونه در قضاوت تاثیر چندانی نگذاره.
    Owning: Canon EOS 7D + EF-S 15-85 IS USM + EF-S 10-22 USM + Manfrotto (Bogen) 055CXPRO4 + Manfrotto 322RC2 Ballhead + Lowepro Primus AW Black + Tamrac Aero SpeedPack85

  8. #388
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    52
    تشکر شده
    88
    تشکر کرده
    153

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anatema نمایش پست ها
    دوستان در سایت dpreview از کجا میشه فهمید لنزهایی که روی این SLR ها میبدند و عکس های تست را میگیرند چیه؟
    همونطور که نوشتند معمولاً از 50mm استفاده می‌کنند. اما سمت راست پایین هر عکس کراپ شده -مقابل لینک‌هایی که از آن عکس‌ها را می‌توانید دانلود کنید- علامتی هست که با نگاه داشتن موس روی آن اطلاعاتی از عکس من جمله لنز مورد استفاده را نشان می‌دهد.‏
    یکی از اطلاعاتی هم که از هر عکس نشان میده نوع تنظیم تراز سفیدی‌ست.
    anatema تشکر می‌کند.

  9. #389
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    52
    تشکر شده
    88
    تشکر کرده
    153

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Pro نمایش پست ها
    اما در تست ها فقط بخش کوچکی از تصویر رو به صورت کراپ صد در صد نشان میدهد که با یک مستطیل کوچک در تصویر اصلی نشان داده که قابل حرکت است و میتوانید انرا حرکت دهید آنوقت خواهید دید که قسمتهای دیگری از تصویر نشان داده خواهد شد
    خیلی ممنون که نظرتان را گفتید، هدفم دقیقاً همینه که نظر بقیه را ببینم.
    اما نمی‌دونم چطور فکر کردید که من این را نفهمیدم! قطعاً همه جاهای عکس را با ایزوهای مختلف دیده بودم. تنها کاری که نکردم این بود که فایل RAW را دانلود نکردم تا خودم پردازشش کنم. گفتم شاید کسی این کار را کرده باشه و نظر خاصی بر اساس اون بده.
    باز هم ممنون.

  10. #390
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط SUPERMHR نمایش پست ها
    حالا من نمیدونم حرف ایشون در مورد وایت بالانس درست هست یا خیر.
    اما اگر مانیتور کالیبره نباشد در قضاوت نباید تاثیر چندانی بذاره. چون شرایط برای همه‌ی عکسها یکسان هست.
    ضمن اینکه اگر تصویر حالت Auto رو با مثلا تصویری با کارت خاکستری مقایسه کنیم، عدد دمای رنگ نشان دهنده‌ی تفاوت بین وایت بالانس اتوماتیک دوربین و وایت بالانس (نسبتا) دقیقتر میتونه باشه.
    مثلا دوربین وایت بالانس 4000 کلوین رو انتخاب کرده باشه که بعد از تنظیم از روی کارت خاکستری این عدد به مقلا 4950 تغییر کنه.
    خب تو این حالت (نه مثلا برای 100 کلوین تفاوت) میشه یک حدودی برای دقت دوربین تعریف کرد.
    نهایتا هم با عدد سر و کار داریم نه با رنگ.
    البته من نمیگم ایشون از این روش استفاده کردن.
    کلا منظورم اینه که کالیبره نبودن مانیتور میتونه در قضاوت تاثیر چندانی نگذاره.
    من هم معتقدم که کالیبره بودن یا نبودن مانیتور نمیتونه در تنظیم صحیح وایت بالانس تاثیری داشته باشه ,تنظیم رنگها را قبول دارم البته آن هم در شرایطی...
    خوب من در محیط بیرون معمولا سعی میکنم قبل از عکاسی و حتی بعضا در زمانهای متعددی با توجه به تغییر شرایط جوی چندین عکس از کارت خاکستری 18% بگیرم حین عکاسی در نهایت و جمع بندی بسیار به کار میاد این روش در هنگام تنظیم وایت بالانس
    تنظیمات هم به این ترتیب که عکس را در acr باز میکنم کلید I یا همان white balance tool را انتخاب و بر روی کارت خاکستری(عکس زیر) کلیک میکنم مقادیر صحیح مربوط به وایت بالانس به راحتی استخراج خواهند شد.
    در صورت لزوم و نیاز مقادیر را کم و زیاد هم میکنم



    ولی در محیطهای Indoor قظیه کاملا فرق میکنه
    قبل از هر چیزی من هرگز از بدنه خودم انتظار ندارم در چنین محیطهایی و یا در شرایط حساس و پیچیده نوری وایت بالانس صحیحی ارایه بده اصولا در برخی از این شرایط خاص رسیدن به یک وایت بالانس کاملا صحیح غیر ممکن می باشد و از طرفی
    در چنین شرایطی معمولا تجربه نشان داده(برای من) قظیه به همین جا ختم نمیشه و یک مرحله مهم دیگر تنظیمات رنگ و از بین بردن ته رنگهاست که من شخصا موکول میکنم به ps و تنظیمات معروف شناسایی نقاط سیاه , سفید و خاکستری در عکس و در ادامه همین مرحله است که بحث مانیتور خوب و کالیبره پیش کشیده میشه
    یک مورد دیگر ,
    تنظیم وایت بالانس آنچنان هم موضوع پیچیده و گنگی نیست هیستوگرام بسیار میتونه کمک کنه در تنظیم آن
    مثال زیر:



    عکس فوق در حالت مد اتوماتیک برای برای وایت بالانس عکاسی شده سپس اصلاح وایت بالانس در acr و تنظیمات رنگ و رفه ته رنگها در ps
    در عکس اخیر با نگاه به هیستوگرام عکس پس از اعمال تنظیمات و اصلاحات تا حدود زیادی نشان میده که روند کاری درست بوده(حالا مانیتور هر چی که میخواد نشون بده)
    من با این روش یعنی بررسی و مقایسه هیستوگرام ,قبل و پس از اصلاح وایت بالانس و تنظیمات رنگ را به طور تجربی یاد گرفتم و راستش این اواخر (یکی دو هفته اخیر) دیگه زیاد به چشمهام(مانیتور) اعتقا ندارم و بیشتر روی هیستوگرام تاکید میکنم
    هر چند که عرض روزهای آینده یکی از مانیتورهای ای زو و یا اپل را همراه با یک کالیبراتور سخت افزاری خریداری خواهم کرد.
    با تشکر
    ویرایش توسط Saadat : Tuesday 16 November 2010 در ساعت 03:24
    Saeed61، Behin Nazem، Rouzbeh Ehsani و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 39 از 166 نخستنخست ... 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 89 139 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •