داستان اینه: 30 فریم وقتی فعال میشه که فیلمبرداری مود NTSC انتخاب بشه.
داستان اینه: 30 فریم وقتی فعال میشه که فیلمبرداری مود NTSC انتخاب بشه.
ok همینطوره که شما گفتید . ممنون میشم در مورد مود PAL و NTSC توضیح بدید البته اگر سوالم خارج از موضوعه نباشه!!!
آيا D7000 در حالت فوكوس دستي براي تاييد فوكوس صداي بيپ هم دارد؟
اگر بله چطور فعال ميشود؟
خیر، نداره...
ولی اون فلش ها و دایره سمت چپ viewfinder کار می کنن و میتونید ازشون برای چک کردن فکوس کمک بگیرید...
سلام
امروز یکی از آشنایان که شغلش هم عکاسی صنعتی هست در مورد رفتار ایزو در حالت auto در d7000 موردی رو بیان کرد . اینکه d7000 تمایل به استفاده از ایزوهای بالا روداره یعنی در حالت auto در فضای بسته , و در شرایط یکسان مثلا اگر 550d وd90 ایزوهای حدود 400 انتخاب میکنن و در همون شرایط d7000 ایزوی حدود 800 رو انتخاب میکنه. اگر شرایط تست این موضوع رو دارید لطفا امتحان کنید و نتیجه رو هم بفرمایید . ممنون
درود
آشنای شما نمیدانستند که در نیکون تنظیمات Auto Iso چگونه است عکس زیر منوی Auto Iso در دوربین D5000 است:
که میتوانید یک سقفی را برای ایزو تعیین کنید( در عکس بالا 3200 مشخص شده) که از آن بیشتر نگردد.
و حتی میتوانید مشخص کنید که سرعت هم از فلان مقدار کمتر نگردد که در عکس فوق 1/30 در نظر گرفته شده میتوانید عددی را بگذارید که براحتی بتوان بدون سه پایه و روی دست عکس بگیرید
پس اگر مثلا تعین کنید که سرعت از 1/320 کمتر نشود و در جای کم نوری هم بخواهید عکاسی کنید و محدودیتی هم برای سقف ایزو در نظر نگیرید خوب مسلما از ایزوهای بالا هم استفاده خواهد کرد. و همه همین گونه اند نه D7000 فقط. و این فقط از ناشی بودن عکاس است و ربطی به دوربین ندارد.
موفق باشید
انوش
سلام
جناب انوش توضیحی که شما فرمودید رو میدونستم
و این دوست بنده هم از تعیین سقف اطلاع دارد و تنظیم ایزو در d7000 هم چنین شکلی داره . منظور من اینکه اگر شما مثلا سقف ایزوی 1600 در 3 دوربین 550d . d90و d7000 در نظر بگیرید در فضای بسته و شرایط یکسان با این 3 دوربین و از یک سوژه ثابت عکاسی کنید و انتخاب ایزو رو در محدوده 200 تا 1600 به عهده دوربین بگذارید مثلا اگر در d90 و 550d دوربین ایزوی حدود 400 انتخاب کند d7000 ایزوی حدود 800 را انتخاب میکند(نمیدونم تونستم منظورم رو برسونم)
درود
نمیدانم چه بگویم ادعای عجیبی هست ، نورسنج دوربین که تصادفی عدد ایزو را اعمال نمیکند اگر دیافراگم دوربین قابلیت بازتر شدن را داشته باشد و یا اینکه محدودیتی برای سرعت اعمال نکرده باشیم دلیلی ندارد بی دلیل از ایزوی بالا استفاده کند
و مهم تر اینکه اگر کسی بداند که از چه ایزویی میخواهد استفاده بکند که خودش ایزو مورد نظر را اعمال خواهد کرد .
این حرف مثل این هست که دوربین را در مود P بگذاریم و بگوییم چرا دوربین F8 را انتخاب نمیکند ! خوب اگر به F8 احتیاج داریم میتوانیم از F8 استفاده کنیم.
و کلا هم ایزوی بالاتردر شرایطی که استفاده از Auto Iso مجاز میدانیم برای دوربینی که دینامیک رنج بالایی دارد و نویز کمی دارد چه توفیری دارد ، چندی پیش داشتم عکسهای یکی از دوستان را که با دوربین D3s گرفته شده بود نگاه میکردم
با کمال تعجب دیدم ایزوی ایشان روی اکثر عکسهایشان 10000 بوده درحالی که دلیل هم نداشت از ایزویی به این بالایی استفاده کنند وقتی نویز عکسشان را در کراپ 100% دیدم که شبیه ایزوی 100 خیلی از دوربین ها بود
متوجه شدم چرا برایشان اهمیتی ندارد که از چنین ایزویی استفاده کرده باشند.
البته مسلما هرچقدر که ایزو بالاتر برود علاوه بر اینکه نویز اضافه میشود ، دینامیک رنج هم افت میکند
و واقعا اشتباه است که بی جهت از چنین ایزوهایی استفاده گردد.
دوستانی که D7000 دارند لطفا این مورد را تست کنند و نتیجه را اعلام کنند
با سپاس
انوش
با سلام خدمت انوش خان
در استفاده از Auto iso نورسنج با اطلاع از بازترین گزینه دیافراگم و تعیین حداقل سرعت شاتر عمل می کند
و این اطلاعات با تغییر فاصله کانونی ( زوم )که بعضی از لنزها دارند تغییر می کند
مثلا در لنز 18-105 در فاصله کانونی 18 دیافراگم باز این لنز 3.5 می باشد و در 105 نهایت دیافراگم باز این لنز 5.6 می باشد
و همچنین بسته به میزان نور گیری لنزها
گزینه Auto iso نیز بهتر عمل می کنه هرچه دهنه لنز بزرگتر باشد نورگیری بهتر می تواند باشد
مانند 18-55 با 58م م ولنز 18-105 با 67 م م
مثلا لنز 18-55 که در دوربین Canon 550D هست با لنز 18-105 که در دوربین D90 استفاده شده است در نورگیری یکسان نیستند
پس شرایط شما برای امتحان این موضوع زیاد یکسان نبود
منظورم این نیست که بهروز خان شما نمی توانید این کارو انجام بدین بلکه این کار خیلی راحت نیست که با چندتا عکس و شات بگیم این دوربین از اون یکی بهتره .
با وجود D90 و D7000 و هر دو بالنز 18-105 نیز و مورد تست با سوژه ثابت و حتی نور ثابت نیز کار ساده ای نیست
حتی یک سانتی متر نیز می تواند در تغییر سرعت شاتر و یا دیافراگم تاثیر داشته باشد
باشد که اگر شما دوربین را در حالت ثابت برروی حالت p اگر چهار پنج بار نیز استفاده کنید (در حالت تکی) هر بار بسته به میزان نورسنجی سرعت و دیافراگم متفاوتی خواهد داد
در مورد AUTO ISO در اولین حرکت ، نورسنجی دوربین با معیار حداقل سرعت شاتر که مثلا 1/30 می باشد و دیافراگم که مثلا 3.5 می باشد که در حالت AUTO ISO نورسنج از بازترین دیافراگم در فاصله کانونی به کار رفته استفاده می کند یعنی با حرکت زوم دیافراگم در بازترین حالت مورد استفاده نورسنج قرار می گیرد و ISO را از حداقل یعنی 100 ( در بعضی از دوربینها از 200 شروع می شود ) محاسبه می کند
وقتی نورسنج از برسی سرعت شاتر کم می اورد به دنبال این موضوع از ISO کمک گرفته می شود که با هر استپ چند تا ISO را جایگزین میکند
یا به زبان ساده تر وقتی از سرعت شاتر کم می اورد به ISO متوسل می شود که این ISO هم در 1600 بیشتر از چند استپ نمی شود
به نسبت 1/3 حساب کنید (یعنی اینجوری نه 200-250- 320-400-500-640-800-1000-1250-1600)
حال جواب شما این هست که
دردوربینهایی که با حداقل 200 ایزو تعریف شده ، اگر بخواهید دوربین 250 یا 320 را نشان بدهد باید طوری نورسنجی کنید که دوربین فقط دو تا سه استپ از سرعت کم بیاورد
و پیدا کردن این نور زیاد راحت نیست .
و اینکه کدام دوربین AUTO ISO بیشتره به خیلی مسایل باید رجوع کرد .
برای همین اغلب فکر می کنیم وقتی AUTO ISO را انتخاب می کنیم باید ایزو در حداقل بماند انگار برای اومدن از 200 تا 400 ایزو خیلی می شه مانور داد در حالی که اینطور نیست
برای بدست اوردن ایزوی 250 کمی بهتره تلاش کنید ببینید می تونید به همین راحتی به دست بیاورید