صفحه 74 از 125 نخستنخست ... 24 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 124 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 731 تا 740 , از مجموع 1250
Like Tree2420تشکر

موضوع: Nikon D7100

  1. #731
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    امروز به طور اتفاقی متوجه یک مشکل در ACR هنگام کار با فایل RAW اين دوربيبن شدم.
    فایل خام این دوربین را ابتدا با برنامه FastTone باز کردم و بلافاصله با ACR و ديدم به طور حيرت انگیزی ACR در خوانش رنگها خطا دارد!
    چه در وایت بالانس، چه در غنای رنگها، چه در کنتراست ، و چه در Hue !!!
    تصویر به نحو عجیبی در مقایسه با این دو برنامه فرق می کرد ، هرچقدر در FastTone خوش رنگ و غنی بود در ACR رنگها اشباع كم تري داشتند.
    فكر می کنم در codec برنامه ACR در خوانش فایل های خام این دوربین مشکلی اساسی وجود داشته باشد!!

    تا نمونه عکس نگذارید نمیتوان اظهار نظر قطعی کرد. ولی این توضیحات شما مشابه این است که بگوییم خروجی دوربین های کامپکت سونی خوش آب و رنگ تر از مثلا کنون است. ولی اینکه چرا اینطور است بر می گردد به تنظیمات پیش فرض دوربین ها و نرم افزار ها در تبدیل اطلاعات فایل خام به JPG.
    خوانش رنگ در فایل خام تقریبا معنایی ندارد. چون چیز ثابتی در آن وجود ندارد. شما یک سری داده در فایل خام دارید که با فرمول ها و الگوریتم های مختلف در نرم افزارهای مختلف نمایش داده می شوند. (یک خمیر مایه که شکل مظروف خود را می گیرد، بنابراین نمیتوانیم به آن شکل خاصی نسبت بدهیم.) شما می توانید در ACR در قسمت پروفایل های دوربین، تغییرات عمده ای (مشابه آنچه توضیح دادید) در نمایش فایل خام ایجاد کنید.
    Mehrdad-PL، Nima Sadigh، Dariush Chegini و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  2. #732
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    امیرجان،
    اتفاقن معنا دارد. حتی خوانش رنگ. چون همه چیز به قول شما داده است و بستگی دارد هر نرم افزار از چه الگوریتمی برای خوانش آنها استفاده کند؟
    به طور مثال وقتی شما فایل های خام فوجی را با ACR باز مي كنيد بسيار متفاوت است وقتی با نرم افزار ویژه فوجی باز می کردید، رنگها ، وایت بالانس و ...
    حتی این مورد در مورد نیکون هم گفته می شد و توسط نیکون توصیه می شد از برنامه Capture NX استفاده شود، اما من با دوربین های دیگر ، تفاوت اندکی حس می کردم،
    امادر این یکی اختلاف فاحش است، مت اگر فرصت کتم تفاوت این دو را به صورت تصویری خواهم گذاشت، ولی می خواهم دوستان دیگری این را نیز آزمایش کنند

  3. #733
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    گیلان-تالش
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    903

    پیش فرض

    سلام اقا کورش عزیز
    منم به وضوح این تفاوت رو دیدم
    با اپدیت acr به اخرین ورژن هم بازم تفاوت ها واضحه حتی با تغییر پروفایل در acr هم نتونستم مشکلو حل کنم
    از همه مهمتر تفاوت داینامیک رنج در acr و nx2 هستش

    DSC_5340.jpg
    davoud maani، کوروش، محمدحسن و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #734
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    من یک نمونه را می‌گذارم ،
    به وضوح در برنامه FastTone رنگ‌ها گرم‌ترند...
    و کنتراست بیشتر ...
    صدالبته نمی‌توانم قضاوت کنم که کدام‌یک به فایل خام وفادارترند ، یا به‌اصطلاح به اصل نزدیک‌تر ...
    یا اصلن نمی‌خواهم بگویم که کدام‌یک بهترند ؟
    شاید حتی برخی ( حتی خودم ) در برخی موارد خروجی ACR را بپسندند ، ولی به هر حال تفاوت هست ...
    بنابراین شاید حتی بهتر باشد بگوییم که اگر کسی رنگ‌های گرم‌تر و کنتراست بیشتر را می‌پسندد از این پس بهتر است با NX2 کار کند تا ACR
    درست است که در نهایت با کار کردن روی فایل ACR و تغییر وایت‌بالانس و اشباع رنگ و ... بشود به همان خروجی رسید ، ولی خب ، در حالت کار با برنامه‌ای دیگر اصلن نیاز به همین تنظیمات هم نیست و به محض بازکردن فایل خام ، خروجی متفاوتی را شاهد خواهیم بود ...
    و این همان اختلاف در الگوریتم هر برنامه است و من قصد قضاوت ندارم که کدام بهتر است ؟
    فقط به عنوان یک موضوعی که وجود دارد و بهتر است آن را بدانیم .


    عکس نخست را من با برنامه FastTone باز کردم به صورت دیفاولت :
    40.jpg

    و همان فایل با برنامه ACR به صورت دیفاولت :
    41.jpg

    در یکی رنگ‌ها گرم‌تر است و کنتراست بیشتر ( البته به قیمت از دست رفتن برخی جزییات در نواحی تاریک )
    در دومی رنگ‌ها سردتر است و کنتراست هم کمتر ( ولی جزییات بیشتر در نواحی تاریک )

    توضیح اینکه فایل ها فقط ریسایز شده‌اند .

    پی نوشت مهم : البته برنامه FastTone یک برنامه حرفه‌ای تمام عیار برای ویرایش نیست ، بهتر است این تست را با برنامه خود نیکون هم انجام داد ، من فقط از بابت نمونه‌ای از الگوریتم‌های متفاوت و تاثیر آنها در خروجی این مطلب را ارایه کردم ...
    وگرنه توصیه نمی‌کنم که از این برنامه استفاده شود چون از نظر ویرایش امکانات بسیار کمی دارد ...
    منظور من فقط مقایسه ACR با یک نرم‌افزار دیگر بود ...
    Amir Abdolpanah، محمدحسن، S_Mahdi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #735
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    من از متن شما برداشت کردم که خوانش را برای عنوان چیزی که هست و فقط مقدارش به اشتباه خوانده می شود در نظر گرفته اید. اما اگر مراد شما، همان ترجمه کردن اطلاعات فایل خام به زبان تصویر است، حرف شما درست است. (البته باز از نظر من خطایی وجود ندارد.) حتی این که نوشتید: "نمی‌توانم قضاوت کنم که کدام‌یک به فایل خام وفادارترند " نشان میدهد که تصور شما از فایل خام یک ماهیت ثابت است، در حالیکه با دانسته های من این طور نیست. این فایل یک خمیر بی شکل است، و هیچ JPG ای نمی تواند به آن وفادار یا وفادارتر باشد. JPG هایی که از ویرایش های مختلف فایل خام به دست می آورید، را به صورت ظروف مختلف در نظر بگیرید، آنگاه آن آبی که در ظرف ها می ریزید، متناظر فایل خام خواهد بود. نمی دانم می توانم منظورم را درست برسانم یا خیر؟

    به هر حال اگر درست یادم مانده باشد، شما می توانید Preset ای مخصوص به خود (و البته نزدیک به FastTone و ... ) بسازید تا ACR آن را برای هر عکس لود کند. (شاید حتی در نت بتوانید آماده اش را پیدا کنید.) در ابتدا که نگفته بودید که این برنامه یک برنامه حرفه ای ویرایش عکس نیست، من می دانستم که همین طور است. این برنامه ها برای یوزرهایی طراحی می شوند که تسلط کافی روی پراسس عکس ندارند، لذا همان نمایش پیش فرض آن ها می تواند مورد قبول کاربران واقع شود. به هر حال برای هر کسی یک نرم افزار خوشایند و راحت تر می آید.
    Mehrdad-PL، Nima Sadigh، کوروش و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  6. #736
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    با شما کاملن موافقم که فایل خام یک چیز ثابت نیست ...
    بلکه این الگوریتم‌ها هستند که چه در دوربین هنگام تبدیل به خروجی JPEG و یا در ویرایش توسط برنامه‌های ویرایش ، که این ها را تبدیل می‌کنند که به چیزی که می‌بینیم ...
    ولی در نهایت ، می‌شود یک استاندارد را در نظر گرفت و آن‌هم خروجی خود دوربین است چه در حالت Jpeg و چه آن‌چه که ما می‌کوشیم هنگام ثبت ایجاد کنیم ، صدالبته preset ها هم هستند که چه در حالت Jpeg خود دوربین تعدادی به صورت Scene ارایه داده و یا خود ما برای دسترسی سریع می‌توانیم به آنها برسیم ...
    اما با این حال ،
    این نکته را هم باید در اختلاف همین الگوریتم‌ها باید در نظر گرفت ...
    و گاهی حتی بیشتر از فقط رنگ و ... است بلکه به کیفیت خود تصویر بازمی‌گردد ...
    من پیش از این با فوجی این اختلاف را به شدت حس می‌کردم ...
    وقتی با برنامه خود فوجی کار می‌کردم تصویر خیلی بهتر بود ( از لحاظ جزییات و عمق رنگ و ... ) اما وقتی همان فایل خام را با ACR باز می‌کردم به وضوح تصویر پیکسلایز بود ...
    به اصطلاح حالت آبرنگی پیدا می‌کرد ...
    به هر حال من با ACR و ابزارهای آن خیلی راحت تر بودم و دوست داشتم با آن کار کنم ، ولی سرانجام دیدم که این حالت آبرنگی دارد اذیت کننده می‌شود و تصویر به وضوح پیکسلایز شده است ...
    با آپدیت هم حل نمی‌شد . آشکار بود که این به همان اختلاف الگوریتم‌های دو شرکت باز می‌گشت ...
    سرانجام ، به خودم عادت دادم که با FinePix برنامه خود فوجی کار کنم و مشکل حل شد ...
    ولی ،
    تا مدتها می‌خواندم ( و هنوز هم می‌خوانم ) که بسیاری از کاربران فوجی از این حالت آبرنگی ( حتی در دوربین‌های جدیدتر فوجی ) گلایه دارند ...
    در حالی‌که به نظرم اگر آنها بدانند که با FinePix اگر کار کنند ، این مشکل تقریبا برطرف می‌شود ...
    Mehrdad-PL، Nima Sadigh، amir.komeily و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #737
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    در زمینه تبدیل فایل های RAW مطلبی از آقای منصورف دیدم که ایشان نیز به ACR اطمینان زیادی نداشتند و به جای آن dcraw را پیشنهاد کرده بودند که البته بنده با وجود دانلود فایل مربوطه نفهمیدم چگونه باید از آن استفاده نمود(البته زیاد در این مورد جست و جو نکردم).
    پ.ن متاسفانه لینک مطلب جناب منصورف را پیدا نکردم
    Mehrdad-PL، M.Nouri، کوروش و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  8. #738
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    با شما کاملن موافقم که فایل خام یک چیز ثابت نیست ...
    بلکه این الگوریتم‌ها هستند که چه در دوربین هنگام تبدیل به خروجی JPEG و یا در ویرایش توسط برنامه‌های ویرایش ، که این ها را تبدیل می‌کنند که به چیزی که می‌بینیم ...
    ولی در نهایت ، می‌شود یک استاندارد را در نظر گرفت و آن‌هم خروجی خود دوربین است چه در حالت Jpeg و چه آن‌چه که ما می‌کوشیم هنگام ثبت ایجاد کنیم ، صدالبته preset ها هم هستند که چه در حالت Jpeg خود دوربین تعدادی به صورت Scene ارایه داده و یا خود ما برای دسترسی سریع می‌توانیم به آنها برسیم ...
    اما با این حال ،
    این نکته را هم باید در اختلاف همین الگوریتم‌ها باید در نظر گرفت ...
    و گاهی حتی بیشتر از فقط رنگ و ... است بلکه به کیفیت خود تصویر بازمی‌گردد ...
    من پیش از این با فوجی این اختلاف را به شدت حس می‌کردم ...
    وقتی با برنامه خود فوجی کار می‌کردم تصویر خیلی بهتر بود ( از لحاظ جزییات و عمق رنگ و ... ) اما وقتی همان فایل خام را با ACR باز می‌کردم به وضوح تصویر پیکسلایز بود ...
    به اصطلاح حالت آبرنگی پیدا می‌کرد ...
    به هر حال من با ACR و ابزارهای آن خیلی راحت تر بودم و دوست داشتم با آن کار کنم ، ولی سرانجام دیدم که این حالت آبرنگی دارد اذیت کننده می‌شود و تصویر به وضوح پیکسلایز شده است ...
    با آپدیت هم حل نمی‌شد . آشکار بود که این به همان اختلاف الگوریتم‌های دو شرکت باز می‌گشت ...
    سرانجام ، به خودم عادت دادم که با FinePix برنامه خود فوجی کار کنم و مشکل حل شد ...
    ولی ،
    تا مدتها می‌خواندم ( و هنوز هم می‌خوانم ) که بسیاری از کاربران فوجی از این حالت آبرنگی ( حتی در دوربین‌های جدیدتر فوجی ) گلایه دارند ...
    در حالی‌که به نظرم اگر آنها بدانند که با FinePix اگر کار کنند ، این مشکل تقریبا برطرف می‌شود ...
    با استانداردی که در نظر گرفتید به هیچ وجه موافق نیستم!

    ولی در مورد فایل های خام فوجی، حق با شماست. ACR در این زمینه مشکل دارد و مشکلش هم به دلیل چیدمان پیکسلی "متفاوت" سنسور فوجی است. که با الگوریتم ACR منجر به خروجی آبرنگی و کم دیتیل می شود.
    Mehrdad-PL، کوروش، amir.komeily و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  9. #739
    كاربر همراه rezaAlishahi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    165
    تشکر شده
    482
    تشکر کرده
    439

    پیش فرض

    در ادامه صحبت دوستان درباره ACR و دوربين D7100 مقاله جالبي پيدا كردم كه نوضيح داده است كه چون برنامه ACR براي طيف وسيعي از دوربين ها كار مي كند، اطلاعات هدر فايل RAW را به صورت كامل اعمال نمي كند و پيش فرض خود را در نظر مي گيرد و اكر بخواهيم به پيش فرضهايي مشابه انچه در صفحه نمايش گر دوربين بعد از عكاسي داريم برسيم، بايد ACR را براي دوربين خود كاليبره كنيم و يا از قسمت preset ، پيش فرض خودمان را بسازيم. خواندن ان خالي از لطف نيست :

    https://photographylife.com/how-to-g...s-in-lightroom

    در يكي از كامنت ها ، پيشنهاد تغيير Color Space به Adobe RGB هم داده شده است. همكنون دور از دوربينم هستم و نتوانستم اين حالت را امتحان كنم .

    ويرايش : احتمالا منظور آقاي عربي هم، همين مقاله منصورف بوده است.
    ویرایش توسط rezaAlishahi : Saturday 6 December 2014 در ساعت 02:05
    Mehrdad-PL، Amir Abdolpanah، کوروش و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #740
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    این قضیه دقیقا در نرم افزار کانن هم هست ..... در نرم افزار DPP رنگ ها زنده و واقعی ...کنتراست عالی و شارپنس هم خوب هست اما درACR قضیه بهم میپیچه .... به نظر میاد DPP روی فایل خام بصورت پیشفرض عملیاتی انجام میده !

    Screen-Shot-2014-12-06-at-12.09.05-PM.jpg

    Screen-Shot-2014-12-06-at-12.09.29-PM.jpg
    nautilus_214، Mehrdad-PL، lamagra و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 74 از 125 نخستنخست ... 24 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 124 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •