صفحه 6 از 18 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 60 , از مجموع 179
Like Tree1تشکر

موضوع: تاپيك جامع D200

  1. #51
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض D200 شروعي جديد براي بدنه هاي نيمه حرفه اي

    با سلام
    دوستان نظرات جالبي را از ديدگاههاي متفاوت ارائه داده اند. اينكه كدام كمپاني نسبت به ديگري برتري دارد شايد از نظر يك عكاس پارامتر زياد كليدي نباشد مخصوصا براي ما ايرانيها جرا كه از نظر ما بيشتر بودجه و مهمتر اينكه چه لنز هائي داريم و در آينده چقدر مي توانيم سرمايه كذاري كنيم اهميت دارد . به هر حال فكر مي كنم يك عكاس با هر بدنه حرفه اي يا نيمه حرفه اي مي تواند بهترين عكس را بكيرد و كيفيت آن بيشتر به خودش و لنز مربوطه وابسته است و در صد كمي به بدنه.
    بهر حال در دنياي ديجيتال پيشرفت خيلي سريع بوده و مي شود گفت اينهمه اضافه شدن امكانات و پايين اومدن قيمتها قابل پيش بيني نبوده و حداقل جالب مي باشد. و هر دوربيني در زمان معرفي خودش جذابيت هايي را دارد چه 20D كنون و يا اين نورسيده كه با اين قيمت واقعا وسوسه كننده است.
    من موارد ذيل را كه به نظر خودم قابل طرح و بحث است را معرفي مطرح مي كنم اكر دوستان نظر بدهند ممنون خواهم بود.

    1- در استراتژي نيكون حركتي به سمت فول فريم كمتر ديده مي شود و بيشتر از رقيب روي توليد لنزهاي DX متمركز هست به نظر مي رسد يكي از اهداف كنون ارائه دوربين هاي فول فريم با قيمتهاي پايين براي سالهاي آتي هست و با تكنولوژي CMOS اين كار راحتر از CCD خواهد بود و سرمايه گذاري چند ساله كنون روي اين موضوع فاصله اي را با بقيه ايجاد مي كند از امتيازات اين تكنولوژي ميتوان به تعداد بيشتر پيكسل در يك سنسور - رنج ديناميكي بيشتر سنسور - سطح موثر بيشتر هر پيكسل سنسور - مصرف كمتر انرژي باتري - مدار الكترونيكي كاراتر و سريع تر نسبت به CCD
    البته هر دوربيني با هر نوع سنسوري بايستي كيفيت تصوير قابل قبول و مناسبي را ارائه دهد.

    2- براي من اين سوال مطرح است كه چرا نيكون پس از چرخش به تكنولوژي CMOS در سري D2 مجددا در اين دوربين به تكنولوژي CCD مراجعت نموده است به هرحال اگر نيكون CMOS را در دوربين حرفه اي سري D2 بكار برده حتما مزيتهايي متوجه آن بوده و خوب نتيجه هم عالي است ولي چرا در D200 كه از خيلي جهات برادر كوچك D2x از آن استفاده نكرده است آيا علت آن قيمت بوده ويا چيز ديكر.
    به نظر من اينمورد داراي اهميت بيشتري است چرا كه كيفيت تصوير در يك دوربين بيشتر از همه چيز به سنسور آن وابسته خواهد بود.

    3- بيشتر از هر چيز قيمت اين دوربين جالب و خوشحال كننده است و فكر ميكنم هواداران كنون بايد بيشتر خوشحال باشند مخصوصا ما ايرانيها.
    كنون دير يا زود مدل ديگري كه حد فاصل 20D و 5D باشد معرفي خواهد نمود چرا كه پايين تر از 20D دوربين 350D را معرفي نموده و از معرفي 20D حدود يك و نيم سال ميگذرد . خوب اين مدل جديد طبيعتا بايد بهتر از سلف خودش يعني 20D بوده و خواه نا خواه قيمت آن تحت تاثير 200D نيكون خواهد بود و مي توان انتظار داشت قيمت 20D نيز كمي تحت تاثير قرار گيرد.
    پس اگر روي كنون سرمايه گذاري كرده ايد و چند تا لنز گرانقيمت آنرا داريد منتظر اخبار خوب از كنون باشيد.

    4- اين دو رقيب از نظر تكنولوژي تقريبا هميشه جالب و پديده هاي جديدي را معرفي كرده اند و اين براي من جالب است كه دوربين هاي جديد نسبت به سلف هاي خود داراي چه ويژگيهاي جالبي از دنياي ديجيتال خوهند بود . افزايش پيكسل ها تنها يك مورد در سالهاي آتي خواهد بود ولي طبيعتا مثل d200 انتظار خواهيم داشت با هزينه كمتر ويژكيهاي خيلي بهتر را در دسترس داشته باشيم.

    5- مي دانيم كه لنز در يك SLR بيشتر از خود بدنه روي كيفيت تصوير تاثير مي گذارد ولي بحث روي لنز هاي جديد و قديم خيلي كمتر نسبت به بحث روي بدنه ها مطرح مي شود. اينرا به اين خاطر مطرح كردم كه اين تازه وارد مي تواند با لنزها باكيفيت قديمي نيز به سهولت مورد استفاده قرار گيرد كه خيلي جالب و بدرد بخور مي باشد.


    منتظر خبر هاي جديد و نظرات جالب شما دوستان هستم

  2. #52
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    امین جان
    یه سوال مهم دارم...
    چرا حتما باید توی آتلیه دوربین فول فریم داشته باشم ؟(یا باشیم؟)
    اگر دوربینی با سایز سنسور کوچکتری همانقدر کیفیت به ما بده ؟ اشکالی داره؟
    بابا جون 20 d کنون شارپ تر از 1d mark II هست! که سنسور بزرگتری داره....
    هر دو هم 8 مگاپیکسل....
    مشکل نویز هم که وجود نداره .... اصولا هم برای عکاسی صنعتی سعی میکنیم بیشترین عمق میدان رو داشته باشیم... پس مشکل ما چیه؟ از شر عیب و ایراد های گوشه های لنز هم خلاص میشیم...

    من اگه آدم پولداری باشم... تفاوت قیمت D2x و 5 دی بسیار ناچیزه.... من شخصا D2X رو انتخاب میکنم(البته غیر از بحث لنزهایی که دارم...)

    یا حتی اگر 1ds دست دوم گیر بیاد تمیز باشه (همون 12 مگاپیکسلیه) انتخاب جذاب تری میدونم و یا یه 1ds II دست دوم!

    برای اینکه قیمتها جور در بیاد دست دوم رو آوردم توی کار....

    وجود 5دی یه نعمت هست برای کنون داران... (همونطوری که کداک های 14 مگاپیکسلی برای نیکون داران...دوربین های بدی هم نبودن! قیمتشون هم با 5d یکی بود.... ولی واقعا استقبال زیادی ازشون نشد....)

    مورد دیگه... من اگه یه عکاس آمریکایی بودم و دلار در میاوردم احتمالا یه d70 میخریدم که گاهی از سرعت سینکش استفاده کنم! بگم مدلم رو هوا ملق بزنه و عکس بگیرم...

    خلاصه که امین جان اون موقعی که من s2 خریدم اگر 10دی میخریدم و الان که نیاز به دوربین دوم دارم 20دی و 350 دی نمی خریدم چون پیشرفت خاصی که ارزش این همه هزینه رو داشته باشه برای من نداره... اما به هیچ وجه ! 5d هم نمیخریدم! منتظر 30 دی یا یه همچین چیزی میشدم با 10 یا 12 مگاپیکسل ... سرعت عکاسی خوب.. بدنه خوب و قیمت 1700 دلار!(کنون عادت داره زیاد دوربین میسازه! انتظار زیاد طولانی نمیشه....)

    اصولا دوربين اس ال آر خاصيتش همين است. يعني وقتي خريده شد، تا مدتها نيازي به آپگريد احساس نميشود. هر چند دوربين جديدي بيايد و هر چند دوربين جديد حرفهاي زيادي براي گفتن داشته باشد
    من هم با آب طلا موافقم.... ولی امکانش نمیدونم در فروم وجود داره یا نه!


    مزاحم امیر بودم.... با دوربین و بند و بساط... چندتا تست گرفتیم... تفاوتهایی در دوربین هامون وجود داشت.... ولی اصلا انگام مهم نیست.... وقتی عکسها به سادگی و بدون زحمت خاصی تا 30*40 با کیفیت آبنبات چاپ میشن؟


    اما نقطه صفر...
    همه یادمون هست... کنون 300 دی داشت و 1d II و 1ds و 10دی و بعد هم 20 دی ... نیکون چه دوربین قابل ارائه ای داشت؟ همشون کهنه بودن.... همه...
    حتی خبرهای ناجوری از کمپانی شنیده میشد.... اما دی هفتاد جان تازه ای به نیکون داد.... فروش فوق العاده این دوربین همه ضررهای نیکون رو پوشش داد... طوری که در این لحظه که دارم این متن رو مینویسم d50,d70s,d200,d2hs, d2x... همه این دوربین ها به نظر جدید و خوب میان... و اعصاب کسی رو خرد نمیکنن... این یه موفقیت بزرگ هست... و الان به نظر من دوباره میشه این دو کمپانی رو رقیب سرسخت دونست...(یک سال و نیم پیش اصلا نیکون قابل مقایسه با کنون نبود....)

    البته که کنون دو بدنه فول فریم داره و با کیفیت ترین بدنه دیجیتال SLR.... بحثی هم توش نیست....
    ولی حس من اینه که تازه مسابقه داره شروع میشه!
    کنون باید 1d II و 20 دی رو آپگرید کنه به مگاپیکسل بالاتر(بازی که خودش سردمدارش بوده!) حتی اگر کسی نیاز خاصی هم با 10 و یا 12 مگاپیکسل نداشته باشه!
    خلاصه امیدوارم در کنار دوربین های جدید تخفیف های جدید تری هم در نظر گرفته بشه! از نوع 400 دلاری!(مثل فوجی s3)

    راستی تا PMA چقدر مونده ؟ آقای مسعودی نژاد گمان میکنید که کنون برای PMA دوربین های جدیدی در رده DSLR ها به بازار بده؟(من هم خوش آمد میگم به شما....)



    arborhani جان در عکاسی آنالوگ لنز خیلی خیلی مهم... اما در دوربین های دیجیتال بدنه هم خیلی خیلی مهم!
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #53
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض

    یک سوال نه چندان بی ربط ...

    اصولا اگر SONY یا KODAK بعنوان مثال هوس کنند که به NIKON سنسور نفروشند یا گران بفروشند ، نیکون که اساسا صاحب تکنولوژی و خط تولید ساخت CCD یا CMOS نیست تکلیفش در این رقابت سخت با Canon چیه ؟!

    غرضم از این سوال این بود که بگم بعید به نظر میرسه در چنین وضعی که نیکون هنوز توانایی ساخت قلب دوربین دیجیتال رو نداره ، کنون به این راحتی ها بازنده بشه.

    قابل توجه هواداران نیکون قبل از آنکه برافروخته شوند : من واقعا دوربین های نیکون رو دوست دارم . اگر کنون خریدم مهمترین دلیلش این بود که 350D از D70s ارزونتر بود . ولی این واقعیتی غیر قابل انکار هستش که نیکون 100% خودکفا نیست و این در هر حال یه نقطه ضعفه . بخصوص وقتی که SONY اعتماد به نفس بیشتری در ساخت دوربینهای حرفه ای و نیمه حرفه ای پیدا کنه و بخواد حداقل یکی از رقبا رو تضعیف کنه.
    هادی هژیرآذر

  4. #54
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    اصولا در دنیای تجارت اینگونه عمل نمیکنن... چون سونی عملا در رده Slr Like ها و یا کامپکت ها با نیکون و یا مینولتا و .... در حال رقابت هست.... و بخاطر حال گیری کمپانی همکار خودش فروش و سود بالایی که از فروش سنسور بدست میاره رو از دست بده بابت فروش بیشتر دوربین ... که اصلا معلوم نیست این سود دوباره به سبد سونی ریخته بشه و نصیب کنون و بقیه نشه...

    + اینکه اگر سونی نساخت ... فوجی و کداک و بقیه هستن....

    سنسور D2h هم ساخت نیکون هست... (البته فقط 4 مگاپیکسل میباشد... اما سنسور خوبی هست....)
    و سنسور D200 رو من هنوز جایی ندیدم که گفته باشه ساخت سونی.... اگر کسی میداند این سنسور از کجا اومده خبر بده...


    در نهایت... هیچ کس نگفته که کنون بازی رو باخته و یا خواهد باخت... به هیچ وجه اینطور نیست... + اینکه رقابت رقبا جذاب ترین مساله برای مشتری هاست!
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  5. #55
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    Thumbs up

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash
    + اینکه رقابت رقبا جذاب ترین مساله برای مشتری هاست!
    ختم کلام همینه. شدیدا موافقم !

    با توجه به اینکه دوربینهای D50 D70 D70s D100 سنسورهاشون ساخت سونی بوده ، بعید نیست که سنسور D200 هم ساخت سونی باشه
    ویرایش توسط infinity : Saturday 5 November 2005 در ساعت 15:27
    هادی هژیرآذر

  6. #56
    ME
    ME آنلاین نیست
    كاربر فعال ME آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2004
    نوشته ها
    660
    تشکر شده
    4947
    تشکر کرده
    4114

    پیش فرض

    تازه بايد منتظر محصول كونيكا مينولتا كه فكر كنم (9دي) بود البته اين كمپاني خيلي كند كار ميكنه
    محمد امدادی

  7. #57
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    با سلام

    آرش جان من منكر يك بدنه خوب و تاثير آن روي عكس نيستم ولي در مقايسه دو دوربين هم كلاس، كه در يك زمان مشابه معرفي شده اند تصاوير حاصل از آنها تفاوت فاحشي كه دو لنز عالي و متوسط مي تواند بوجود آورد را معمولا ندارند و به هر حال اين تفاوت در حدي نيست كه ما از مجموعه لنز هاي مان چشم پوشي كنيم.
    اصلا عمده ارزش بدنه يك دوربين به سنسور آن وابسته بوده و نقش خيلي مهمي روي تصوير حاصله دارد و اگر دو دوربين را با هم مقايسه مي كنيم بايستي روي اين موضوع دقت بيشتري داشته باشيم.
    پارامتر مهمي كه علاوه بر نوع سنسور و تعداد پيكسل ها حائز اهميت بوده و روي كيفيت تصوير موثر است سايز يك تك سلول و نسبتي از سطح آنست كه به نور حساس مي باشد. اندازه سنسور و تكنولوژي آن مستقيما روي S/N تاثير مي گذارد و از طرف ديگر هر چقدر اندازه سلول كوچكتر باشد تصو ير شارپ تر بوده و مي توان رزولوشن تصوير در يك سايز مشخص سنسور را بالا برد.

    حال اگر دو دوربين را مقايسه مي كنيم بايستي توجه نمائيم سنسورهاي آنها به چه صورت بوده و تكنولوژي و زمان ساخت آنها به چه صورت است . بعنوان مثال دو دوربين كنون 20D و. 1D mark II را در نطر بگيريم 20D بايستي تصوير شارپ تري داشته باشد زيرا اندازه سلولهاي آن كوچكتر از 1D markII بوده و سلولهاي آن بصورت فشرده تر در كنارهم قرار گرفته اند و بعلت تكنولوژي ساخت بهتر S/N نيز كنترل شده و پائين هست.
    بنابراين در صورت يكسان بودن ساختار سنسور دو دوربين، تعداد مگاپيكسل بيشتر و رزولوشن بالاتر مطلقا يك مزيت عمده بوده و قابل چشم پو شي نيست و صد البته يك دوربين فول خيلي بهتر از غير فول با سنسور تقريبا مشابه بوده و حداقل براحتي مي توان تصوير را crop كرد ويا چاپ عكس را با سايز بالا و كيفيت خوب انجام داد. به عنوان مثال دو تصوير پرتره از دو دوربين 1Ds mark II و 20D را از سايت كنون دانلود و پس از zoom با هم مقايسه كنيد تفاوت كم تفاوتي نيست. اگر اينطور نبود عكاسان حرفه اي اونور آب رقم هاي نجومي را به بك هاي ديجيتال با رزولوشن خيلي بالا نمي دادند. و اصلا اينهمه تحقيقات و سرمايه گذاري و هزينه بالاي دوربينهاي ديجيتال بخاطر سلولهاي بيشتر كه نهايتا كيفيت تصاوير بهتر ، رزولوشن بالاتر و نهايتا تمايل به فول فريم را در پي دارد و به همين دليل كنون بيشتر از ده سال روي CMOS تحقيق ، سرمايه گذاري و هزينه نموده تا بتواند خود سنسورهاي دوربين هايش را توليد و روانه بازار كند.

    بالاخره با اينكه من پول خريد يك دوربين فول بروز را ندارم ولي داشتن همچيزي كم چيزي نيست.

  8. #58
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    tabas golshan
    نوشته ها
    341
    تشکر شده
    33
    تشکر کرده
    0

    Question

    نقل قول نوشته اصلی توسط arborhani
    با سلام
    هر چقدر اندازه سلول كوچكتر باشد تصو ير شارپ تر بوده و مي توان رزولوشن تصوير در يك سايز مشخص سنسور را بالا برد.
    اساتيد درسته؟؟؟


    20D ... اندازه سلولهاي آن (20D) كوچكتر از 1D markII بوده و سلولهاي آن بصورت فشرده تر در كنارهم قرار گرفته اند ...
    فكر كنم برعكس باشه!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    [MORTEZA BEDRAM]
    [canon kiss digital N]
    [canon 18-55] -- [sigma 17-70]

    http://www.photo.net/photos/bedram

  9. #59
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    95
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    0

    Talking D 200-pdf

    نقل قول نوشته اصلی توسط infinity
    ختم کلام همینه. شدیدا موافقم !

    با توجه به اینکه دوربینهای D50 D70 D70s D100 سنسورهاشون ساخت سونی بوده ، بعید نیست که سنسور D200 هم ساخت سونی باشه

    معرفی امکانات ونوع CCD D200

    +
    نوع سنسور استفاده شده در دی 200
    ابعاد سنسور روهم نوشته....
    ویرایش توسط ninja : Saturday 5 November 2005 در ساعت 19:32
    مجتبی

  10. #60
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    من فكر ميكنم دوستان خود به خود به اين نتيجه رسيده اند كه تكنولوژي CMOS از CCD برتر ميباشد. جالب اين جاست كه خود كانون نيز همچين ادعايي ندارد و همه متفقالقول! بر اين باورند كه علت اصلي كاهش هزينه ها است. آرش خان گفتند كه هرجا لازم باشد نيكون (يا هر شركت ديگري) خود هزينه R&D را متقبل شده و سنسور طراحي ميكند. مثل سنسور JّFET مربوط به D2H. اگرهم به دلايلي سوني بخواهد CMOS طراحي كند ، خوب چه چيزي مانع كار است؟ مثال: D2X.

    چيزي كه ما از آن غافل مانده ايم تاثير محصولات غير قابل خريد براي عموم و كاربر معمولي (حتي در آمريكا) و بي ربط بودن اين محصول به ما است. براي يك تازه آمده به ديجيتال - كه در يكي از پست ها اشاره شد - دوربين 5D هيچ حاصلي در پي نخواهد داشت، چرا كه لا اقل 4000 الي 5000 دلار (3300 تا براي بدنه ، مابقي براي لنز) هزينه به بار مي آورد.

    مثالي بزنم: اگر Phase One يك بك ديجيتال با نصف قيمت توليد كند اين قضيه به حال ما در عمل چه ربطي ميتواند داشته باشد. (مگر اين كه به طور غير مستقيم بر قيمت دوربين هاي حرفه اي اثر گذار باشد)

    شخصا فكر ميكنم حيف باشد تانكي مثل 1D Mark II را از دست داد و رفت سراغ 5d، فقط به خاطر فول فريم بودن، كانون هم هوشمندانه كساني را نشانه گرفته كه اصولا فول فريم دوست دارند! (هيچ اشكالي هم نداره البته)
    ربط عكاسي استوديو با 5D راهم نميدانم! نكند در استوديو نويز پيدا كرده ايد؟
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Saturday 5 November 2005 در ساعت 20:21
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

صفحه 6 از 18 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •