صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 133
Like Tree595تشکر

موضوع: Nikon D5

  1. #81
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Majix نمایش پست ها
    ايزو بالا واسه سرعت بالا شاتر که خودتون گفتيد
    حالا سنسور هرچی باشه چرا بايد از ايزو پايينتر استفاده بشه؟
    دینامیک رنج بیشتر در ایزوی پایین در دسترس است ولی نه همیشه بهر حال اگر ماشینی با آرزو های ما سازگار نیست خوب اونوقت ما دیگر آرزو نداشتیم و نیکون یا کنون ورشکست میشدن
    البته وارد بحث نمیشم منو نزنید
    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    شوخي ميفرماييد مگر عكاسان خود آزاري دارن ؟ چطور به اين نتيجه رسيديد كه يك فايل ٤-٥ استاپ ريكاوري شده با يه فايل با ايزوي بالاتر و نور خوب از لحاظ جزئيات و نور و رنگ يكي ميشه ؟؟؟! چطور اين ((هيچ)) محكمي كه فرموديد به ذهن اين برو بچ كانن و نيكون و عكاسان مطرح دنيا نرسيده تا حالا !!؟ ١٠٠ درصد عكاسان حيات وحش با تقدم ديافراگم كار ميكنن كه با فرمول شما سازگاري نداره چون روي ايزوي ١٠٠ سرعت از دست ميره ! و كسي دنبال عكاسي منوال توي حيات وحش يا ورزشي نيست كه بخواد سرعت و ديافراگم رو تعيين كنه بعد يه عكس تيره و سياه توي ويزور بدست بياره و بعد بره خونه ريكاور كنه ! خروجي شاهكاره نه ؟ ميشينيم يه عكس داغون و يحتمل فلو رو ريكاوري ميكنيم و پوز ميديم كه ٤ استاپ ريكاوري كرديم چون دوربين ما ميتونه در ايزوي ١٠٠ بصورت خركي ريكاوري كنه !!!!

    متاسفانه بايد بگم فرضيه شما اشتباه و رد هست و هيچ كس تو دنيا چنين كاري نميكنه ،نكرده و نخواهد كرد .......... و ختم كلام اينكه بحث دايناميك رنج يك بحث نخ نما شده و گنديده فرومي ايراني هست و براي كل كل كردن هست و اونچنان كه قبلا گفتم و بعضي ها رگ غيرتشون باد كرد در بين عكاسان دنيا به هيچ عنوان به شكل اينقدر حاد مطرح نيست چون اونا ميدونن چه دوربيني رو براي چه كاري بايد بخرن و ما ............. بگذريم
    خود آزاری که خیر ولی اشتباهات عکاسان را خیلی راحت می پوشاند
    خودم شخصا یک بار در آفتاب شدید عکاسی میکردم و چنین بلایی سرم آمد که دینامیک رنج بالا حدود 3 استاپ نجاتم داد ولی خوب همیشگی نیست
    بابا این دینامیک رنج چیز خوبیه اینقدر همدیگر را نزنید
    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    خوب اگر بفرض نیکون سنسوری با دینامیک رنج بالا را روی این بدنها میگذاشت اینطور عکاسی نمیکردیم!
    فرض کنید الان برای رسیدن به سرعت شاتر مطلوب مجبورید ایزو را فرضا روی 1600 بگذارید، اگر سنسور دی750 را روی این بدنها داشتید میگذاشتید روی ایزوی ۱۰۰! بعد در پست پرسس روشنایی را ۴ استاپ میبردید بالا! تفاوتش با عکس ایزوی 1600 چه میشد؟ هیچ!
    منتها دینامیک رنج ایزوی ۱۰۰ را میداشتید. یعنی چهار استاپ اضافی برای ریکاوری آسمان دم غروب در عکاسی حیاط وحش یا لامپهای قوی استادیوم در عکاسی ورزشی...
    ولی اگر از ابزار جدید با همان روش قدیمی استفاده کنید، بله به قول شما تفاوتی نیست.
    نه دیگه اینطوری ولی خوب واقعا نمیدانم آدم با ابزار در دسترس کارهای متفاوتی انجام می دهد کاش 5100 بنده هم این امکانات را داشت

  2. #82
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    من از دوستام معذرت میخوام. دیشب ساعت 1:30 شب تو تخت پست قبلیو گذاشتم و ... باید توضیح بیشتری میدادم تا موضوع روشنتر میشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Majix نمایش پست ها
    ايزو بالا واسه سرعت بالا شاتر که خودتون گفتيد
    حالا سنسور هرچی باشه چرا بايد از ايزو پايينتر استفاده بشه؟
    نه اینکه شما اشتباه کنید دوست عزیر. ولی ایزو بالا برای روشن تر کردن تصویر است! فقط کافیه اکسپوژر کامپنسیشن را روی به سمت منفی ببرید مثلا -3. ایزو پایین میاید روی 100 و همان سرعت شاتر قبلی (فرضا ایزوی 800) را خواهید داشت. منتها عکس سیاه میشود!

    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    شوخي ميفرماييد مگر عكاسان خود آزاري دارن ؟ چطور به اين نتيجه رسيديد كه يك فايل ٤-٥ استاپ ريكاوري شده با يه فايل با ايزوي بالاتر و نور خوب از لحاظ جزئيات و نور و رنگ يكي ميشه ؟؟؟! چطور اين ((هيچ)) محكمي كه فرموديد به ذهن اين برو بچ كانن و نيكون و عكاسان مطرح دنيا نرسيده تا حالا !!؟ ١٠٠ درصد عكاسان حيات وحش با تقدم ديافراگم كار ميكنن كه با فرمول شما سازگاري نداره چون روي ايزوي ١٠٠ سرعت از دست ميره ! و كسي دنبال عكاسي منوال توي حيات وحش يا ورزشي نيست كه بخواد سرعت و ديافراگم رو تعيين كنه بعد يه عكس تيره و سياه توي ويزور بدست بياره و بعد بره خونه ريكاور كنه ! خروجي شاهكاره نه ؟ ميشينيم يه عكس داغون و يحتمل فلو رو ريكاوري ميكنيم و پوز ميديم كه ٤ استاپ ريكاوري كرديم چون دوربين ما ميتونه در ايزوي ١٠٠ بصورت خركي ريكاوري كنه !!!!

    متاسفانه بايد بگم فرضيه شما اشتباه و رد هست و هيچ كس تو دنيا چنين كاري نميكنه ،نكرده و نخواهد كرد .......... و ختم كلام اينكه بحث دايناميك رنج يك بحث نخ نما شده و گنديده فرومي ايراني هست و براي كل كل كردن هست و اونچنان كه قبلا گفتم و بعضي ها رگ غيرتشون باد كرد در بين عكاسان دنيا به هيچ عنوان به شكل اينقدر حاد مطرح نيست چون اونا ميدونن چه دوربيني رو براي چه كاري بايد بخرن و ما ............. بگذريم
    نه چه شوخیی!!!
    اتفاقا جدی گفتم! شما میفرمایید ریکاوری 4-5 استاپی جزئیات و رنگ و لعاب را از بین میبرد؟ البته در مورد دوربین شما همینطور است اما یک نگاهی به این نمونه بیندازید.

    DR-1.jpgDR-2.jpg

    اینجا 5 استاپ ریکاوری در نور ایندور انجام شده. شما تغییری میبینید؟ بله تغییر وجو دارد اما قابل چشم پوشی، و در عوض 5 استاپ دیتیل در هایلات بشما میدهد! البته مثال 5 استاپی هم زیاده روی است. با دو سه استاپ اندر اکسپوز شما همین اختلاف جزئی را هم نخواهید داشت. البته با شما موافقم که با بدنهای مثل پنج دی کنون این مثل یک شوخی است.
    این را هم اضافه کنم که بدنه 750دی را هم یک بدنه کامل نمیدانم و راستش انتظاری دینامیک حتی رنج بهتری در دی پنج نیکون داشتم که به هر دلیل سازنده فعلا! تصمیمی بر این نداشته.

    در مورد مد عکاسی،
    قرار نیست که روی مد منوال عکاسی کنیم. شما روی همان مد تقدم دیافراگم اکسپوژر کامپنسیشن را فرضا روی -3 بگذارید. هر ایزویی که انتخاب میکردید را سه استاپ کمتر کنید. اگر روی تقدم شاتر عکاسی میکردید و ایزو روی اتو بود باز دهم همینطور!!! خود بدنه زحمت باقی کارها را میکشد. سرعتشاتر هم دقیقا همان خواهد بود و عکسی هم فلو نمیشود. شما خودتون این موارد را خوب میداند اما نمیدانم چرا این بحث را پیش میکشید!

    در مورد اون هیچ قاطع هم باید بگم که، از نظر تئوری تفاوت هیچ است. هیچ فرقی ندارد که فرضا بدنه شما روی ایزوی 1600 و سرعت 1/1000 و فرضا اف 4 عکاسی کند یا ایزوی 100 و دقیقا همان سرعت و اف نامبر. نوری که به سنسور میرسد دقیقا یکی است و سیگنالی که ایجادمیشود هم دقیقا یکی است. از بعد از سنسور بعضی از بدنها توانایی رکورد این سطح سیگنال را بدون تقوت ندارند، مثل بدنه من و شما. که نتیجه ان میشود ورود پارامتری به اسم ایزو و تقویت سیگنال و نتیجتا اور شدن احتمالی قسمتهای هایلات. بعضی از بدنها تا حدی که بشود این اتلاف را تقریبا هیچ گرفت این کار را انجام میدهند. همانطور که گفتم انتظار داشتم این اختلاف با حالت ایدال تئوری در بدنهای چند هزار دلاری کمتر بشود که نشد

    برای شما هم من یک پیشنهاد دارم. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید روی پنج دی تان (پنج دی دارید درسته؟) مجیک لنترن نصب کنید و در مد دوال ایزو، در منوی دوال ایزو افزایش اینامیک رنج را روی - 3 بگذارید. بعد دفعه بد که تشریف میبرید عکاسی حیات وحش قبل از اینه نور مناسب عکاسی جدی شود چند شاتی با این مد بزند. تنظیمات و همه چیز هم مثل مد معمول باشد. خود مجید لنترن به اندازه همان -3 نوردهی و ایزو را برایتان کم میکند. در پرسس هم یک عکس با نوردهی -3 خواهید داشت که بعد از ریکاوری 3استاپ تقریبا همان نویز را بشمامیدهد. بعد در موردش قضاوت کنید. نتیجه را هم شیر کنید تا ما هم استفاده کنیم. البته هنوز کیفیت مجیک لنترن ان کیفی سنسورهای سونی نمیشود.

    درضمن این فرضیه من نیست، اطلاعاتم هم بیشتر از همان فرومهای خارجی است. خیلی از ان عکاسان هم امکانات بدنهایشان را میداندد و از ان استفاده میکنند. این مقایسه ایران و خارج هم نخ نما شده جواب نمیدهد.
    Saeed61، ashkan 78، Mehrdad-PL و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #83
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    ببین مهدی جان من اصلا به ریکاوری و کیفیت فایلها کاری ندارم...فقط این سوال برام به وجود میاد که عکاس حیات وحش یا ورزشی که کارشون خیلی حساسه و باید همه چیز عکس از جمله فوکوس حالت و پز سوژه(حالا حیوان باشه یا ورزشکار) نور عکس رنگهای موجود در کادر و ترکیب بندی و خلاصه کلی فاکتور دیگه رو کنترل میکنند و باید همون جا اینها رو ببینند که بتونن تنظیمات صحیح داشته باشند نمیخواد عکسش رو توی دوربینش ببینه؟! عکسی که 5 استاپ آندر اکسپوزه اصلا دیده نمیشه توی دوربین!و هیچ عکاس حرفه ای حتی برای یک شات هم چنین ریسکی نمیکنه که عکسش رو نبینه بیاد خونه ریکاوری بکنه ببینه اون روز چکار کرده...دست کم من که توی مجالس عکاسی میکنم و باید عکس دست مشتری بدم چنین ریسکی نمیکنم.وقتی با ریکاوری ایزوی 100 همون نویز ایزوی 6400 رو به دست میارم چرا باید این ریسک عجیب رو متحمل بشم که ندونم چی ثبت کردم؟! اصرار به این قضیه ریکاوری چیه آخر؟
    من یکی که میخوام روی صحنه عکسم رو ببینم و همه چیزش رو بررسی بکنم.حالا اصلا کیفیت فایل ریکاوری شده بهتر هم باشه
    yaghoobi، Mehrdad-PL، nejadi و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  4. #84
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    من از دوستام معذرت میخوام. دیشب ساعت 1:30 شب تو تخت پست قبلیو گذاشتم و ... باید توضیح بیشتری میدادم تا موضوع روشنتر میشد.


    نه اینکه شما اشتباه کنید دوست عزیر. ولی ایزو بالا برای روشن تر کردن تصویر است! فقط کافیه اکسپوژر کامپنسیشن را روی به سمت منفی ببرید مثلا -3. ایزو پایین میاید روی 100 و همان سرعت شاتر قبلی (فرضا ایزوی 800) را خواهید داشت. منتها عکس سیاه میشود!



    نه چه شوخیی!!!
    اتفاقا جدی گفتم! شما میفرمایید ریکاوری 4-5 استاپی جزئیات و رنگ و لعاب را از بین میبرد؟ البته در مورد دوربین شما همینطور است اما یک نگاهی به این نمونه بیندازید.

    DR-1.jpgDR-2.jpg

    اینجا 5 استاپ ریکاوری در نور ایندور انجام شده. شما تغییری میبینید؟ بله تغییر وجو دارد اما قابل چشم پوشی، و در عوض 5 استاپ دیتیل در هایلات بشما میدهد! البته مثال 5 استاپی هم زیاده روی است. با دو سه استاپ اندر اکسپوز شما همین اختلاف جزئی را هم نخواهید داشت. البته با شما موافقم که با بدنهای مثل پنج دی کنون این مثل یک شوخی است.
    این را هم اضافه کنم که بدنه 750دی را هم یک بدنه کامل نمیدانم و راستش انتظاری دینامیک حتی رنج بهتری در دی پنج نیکون داشتم که به هر دلیل سازنده فعلا! تصمیمی بر این نداشته.

    در مورد مد عکاسی،
    قرار نیست که روی مد منوال عکاسی کنیم. شما روی همان مد تقدم دیافراگم اکسپوژر کامپنسیشن را فرضا روی -3 بگذارید. هر ایزویی که انتخاب میکردید را سه استاپ کمتر کنید. اگر روی تقدم شاتر عکاسی میکردید و ایزو روی اتو بود باز دهم همینطور!!! خود بدنه زحمت باقی کارها را میکشد. سرعتشاتر هم دقیقا همان خواهد بود و عکسی هم فلو نمیشود. شما خودتون این موارد را خوب میداند اما نمیدانم چرا این بحث را پیش میکشید!

    در مورد اون هیچ قاطع هم باید بگم که، از نظر تئوری تفاوت هیچ است. هیچ فرقی ندارد که فرضا بدنه شما روی ایزوی 1600 و سرعت 1/1000 و فرضا اف 4 عکاسی کند یا ایزوی 100 و دقیقا همان سرعت و اف نامبر. نوری که به سنسور میرسد دقیقا یکی است و سیگنالی که ایجادمیشود هم دقیقا یکی است. از بعد از سنسور بعضی از بدنها توانایی رکورد این سطح سیگنال را بدون تقوت ندارند، مثل بدنه من و شما. که نتیجه ان میشود ورود پارامتری به اسم ایزو و تقویت سیگنال و نتیجتا اور شدن احتمالی قسمتهای هایلات. بعضی از بدنها تا حدی که بشود این اتلاف را تقریبا هیچ گرفت این کار را انجام میدهند. همانطور که گفتم انتظار داشتم این اختلاف با حالت ایدال تئوری در بدنهای چند هزار دلاری کمتر بشود که نشد

    برای شما هم من یک پیشنهاد دارم. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید روی پنج دی تان (پنج دی دارید درسته؟) مجیک لنترن نصب کنید و در مد دوال ایزو، در منوی دوال ایزو افزایش اینامیک رنج را روی - 3 بگذارید. بعد دفعه بد که تشریف میبرید عکاسی حیات وحش قبل از اینه نور مناسب عکاسی جدی شود چند شاتی با این مد بزند. تنظیمات و همه چیز هم مثل مد معمول باشد. خود مجید لنترن به اندازه همان -3 نوردهی و ایزو را برایتان کم میکند. در پرسس هم یک عکس با نوردهی -3 خواهید داشت که بعد از ریکاوری 3استاپ تقریبا همان نویز را بشمامیدهد. بعد در موردش قضاوت کنید. نتیجه را هم شیر کنید تا ما هم استفاده کنیم. البته هنوز کیفیت مجیک لنترن ان کیفی سنسورهای سونی نمیشود.

    درضمن این فرضیه من نیست، اطلاعاتم هم بیشتر از همان فرومهای خارجی است. خیلی از ان عکاسان هم امکانات بدنهایشان را میداندد و از ان استفاده میکنند. این مقایسه ایران و خارج هم نخ نما شده جواب نمیدهد.
    بنظرم نظرياتتون رو در فروم هاي خارجي كه فرموديد منتشر بفرماييد و بزاريد عكاسان بزرگ دنيا از تجربيات واطلاعات ناب شما استفاده ببرن
    ویرایش توسط nejadi : Friday 3 June 2016 در ساعت 11:49 دلیل: درخواست دوستان

  5. #85
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    سلام
    به نظر بنده هم استفاده عملی داینامیک رنج این نیست که ما عمدا عکسی را با ۵ استاپ نور کم ثبت کنیم و بعدا آن را بازیابی کنیم و بعید می دانم هیچ عکاسی هرگز چنین کاری انجام دهد. در بررسی های DPreview در خصوص داینامیک رنج یک بار در خصوص همین بازیافت چند استاپی صحبت می شود و یک بار هم تحت عنوان داینامیک رنج در دنیای واقعی.
    به نظرم کاربرد واقعی داینامیک رنج همین دومی است.
    ارادتمند
    پی نوشت: از همه ی عزیزان استدعا دارم بحث را شخصی نکنند و نظرات را در حیطه تخصصی و علمی حفظ کنند.

  6. #86
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    ببین مهدی جان من اصلا به ریکاوری و کیفیت فایلها کاری ندارم...فقط این سوال برام به وجود میاد که عکاس حیات وحش یا ورزشی که کارشون خیلی حساسه و باید همه چیز عکس از جمله فوکوس حالت و پز سوژه(حالا حیوان باشه یا ورزشکار) نور عکس رنگهای موجود در کادر و ترکیب بندی و خلاصه کلی فاکتور دیگه رو کنترل میکنند و باید همون جا اینها رو ببینند که بتونن تنظیمات صحیح داشته باشند نمیخواد عکسش رو توی دوربینش ببینه؟! عکسی که 5 استاپ آندر اکسپوزه اصلا دیده نمیشه توی دوربین!و هیچ عکاس حرفه ای حتی برای یک شات هم چنین ریسکی نمیکنه که عکسش رو نبینه بیاد خونه ریکاوری بکنه ببینه اون روز چکار کرده...دست کم من که توی مجالس عکاسی میکنم و باید عکس دست مشتری بدم چنین ریسکی نمیکنم.وقتی با ریکاوری ایزوی 100 همون نویز ایزوی 6400 رو به دست میارم چرا باید این ریسک عجیب رو متحمل بشم که ندونم چی ثبت کردم؟! اصرار به این قضیه ریکاوری چیه آخر؟
    من یکی که میخوام روی صحنه عکسم رو ببینم و همه چیزش رو بررسی بکنم.حالا اصلا کیفیت فایل ریکاوری شده بهتر هم باشه
    والا بحث ریسکش و من قبول دارم. چند بار که برای خودم پیش اومده که در چند ایونت با نور خیلی بد فقط چند ثانیه وقت داشتم که عکس بگیرم و ریسک نکردم برم سراغ دوال ایزو و ترجیح دادم کمی نویز بیشتر داشته باشم اما عکسو از دست ندم.

    راستش هیچ اصراری هم نیست که از این قضیه استفاده بشه، یا اصلا اصراری نیست که شیر اکسپوژر کامپنسیشن را تا -5 بست! این فقط یک امکان اضافی برای مواقعی است که تواناییهای سنسور دوربین در یک منظره پر کنتراست به چالش کشیده میشود. وقتی قراره من نویز ایزوی 6400 داشته باشم خوب ایزو را روی 1600 میگذارم قسمتی که قبلا اور میشد حالا نمیشه! در قسمت مید رنج هم نویزم 1600 است. سایها هم که به همان میزان 6400 ریکاور میشود. در مرور عکس هم این دو استاپ اندر مشکلی ذیجاد نمیکنه.
    و بنظر من این مواقع خیلی هم نادر نیستند که شما در عکاسی ورزش و یا حیات وحش فرصت کافی برای پیدا کردن بهترین نورسنجی مناسب داشته باشید و تصمیم بگیرید برای ثبت قسمتهای های لایت با یکی دو استاپ ایزوی پایینتر اندر اکسپوز بگیرید. همه حیات وحش که عکاسی اکشن نیست. کار فکوس را که یک سنسور دیگر انجام میدهد، کادر پوز سوژه و کادر بندی هم که فرقی ندارد عکسی هم که گرفته شده چه خوب یا چه بد فرصتش از دست رفته باید بفکر عکسهلی بعدی بود.

    حالا شما ریکاوری یکی دو استاپی که در ادیت عکسهایی معمولی در سایها ممکن است انجام شود را به این یکی دو استاپ اندر گرفتن اضافه کنید میشود 3 4 استاپ ریکاوری در بعضی از قسمتهای تیره عکس. اینجاست که تفاوت یک بدنه مثل پنج دی مارک سه با دی750 مشخص میشود.
    ashkan 78، Mehrdad-PL، MahBaz و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  7. #87
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    سلام

    در مورد آندراكسپوز گرفتن عكسها با پايين آوردن ايزو و افزايش اكسپوژر در هنگام پروسس، مطالب زيادي در اينترنت يافت مي شود. براي يافتن اين مطالب از كليد واژه هاي ISO-invariant underexpose dynamic range مي توان بهره برد.

    حال سوالات زير پيش مي آيند:

    - چرا بايد از اين روش استفاده كنيم؟
    - در چه ژانرهاي عكاسي اين روش قابل استفاده است؟
    - محدوديتهاي اين روش چيست و با استفاده از اين روش چه چيزهايي را از دست مي دهيم؟
    - آيا استفاده از اين روش در نور كم منطقي است؟
    - آيا استفاده از اين روش در هنگامي كه ايزو بالا است(مثلا 800) درست است؟

    - دليل اصلي استفاده از اين روش، بهره بردن از حداكثر قابليتهاي سنسور دوربين در زمينه دايناميك رنج است. سنسورهاي جديد نيكون واقعا شگفت انگيزند. و بسياري مواقع نياز به ثبت چند شات با نورسنجي مختلف را حذف مي نمايند. مشكلات حركت سوژه در تكنيك هاي سنتي! همچون HDR! از ميان مي رود.

    - به نظر من اين روش مناسب عكاسي منظره مي باشد. البته عكاس عروسي را ديدم كه نمونه اي از عكسش را به اين شيوه گرفته بود تا موقعيت عكاسيش را از دست ندهد: Exposing for Highlights // Better Dynamic Range - The Photogenic Lab

    در مورد محدوديت ها فكر ميكنم جناب دانش پايه مسلط تر باشند. سوني a7 ii در اين زمينه كمبودهايي را نشان داده است. بد نيست نگاهي به نمونه هاي dpreview بيندازيد:
    Sony Alpha 7R II: Real-world ISO invariance study: Digital Photography Review

    در نهايت بايد با محدوديت هاي سنسور آشنا شد و از قابليتهايش بهره برد.
    كليد واژه ISO-invariant را فراموش نكنيد ظاهرا اين واژه در آينده كاربرد بيشتري خواهد داشت.


    يك نكنه ديگر كه الان يادم آمد اين هست كه فقط در هنگام بالا بردن shadow يا پايين آوردن highlight در يك عكس نيست كه نياز به دايناميك رنج بالا حس مي شود، بالا بردن كنتراست يك عكس هم به طور غير مستقيم نياز به دايناميك رنج بالا دارد.
    ویرایش توسط Nima Sadigh : Friday 3 June 2016 در ساعت 13:27 دلیل: حذف يك خط
    Mehrdad-PL، MahBaz و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  8. #88
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سلام
    به نظر بنده هم استفاده عملی داینامیک رنج این نیست که ما عمدا عکسی را با ۵ استاپ نور کم ثبت کنیم و بعدا آن را بازیابی کنیم و بعید می دانم هیچ عکاسی هرگز چنین کاری انجام دهد. در بررسی های DPreview در خصوص داینامیک رنج یک بار در خصوص همین بازیافت چند استاپی صحبت می شود و یک بار هم تحت عنوان داینامیک رنج در دنیای واقعی.
    به نظرم کاربرد واقعی داینامیک رنج همین دومی است.
    ارادتمند
    پی نوشت: از همه ی عزیزان استدعا دارم بحث را شخصی نکنند و نظرات را در حیطه تخصصی و علمی حفظ کنند.
    قطعا هیچ عکاسی اندر اکسپوز نمیگیره فقط به این دلیل که بعدا بتونه با اضافه کردن روشنایی به همون عکس برسه!

    خاطرم است چند وقت قبل همین بحث در فروم در جریان بود، اتفاقا یک عکس حیات وحش گذاشتم و از دوستان پرسیدم با دوربین کنون چطور این عکس را نور سنجی میکنند. خیلی از دوستان معتقد بودند که سوژه اهمیتش از زمینه ابری اسمان بیشتر است پس باید اسمان را بلو میکنند و ...
    خوب وقتی شما دارید دارید از ایزوی بالا استفاده میکنید و وقتی که نویز نهایی یکی میشود چرا فقط دو استاپ ناقال ایزو را پایین نبرید که اسمان زیبا را هم بگیرید؟ البته در عکس نهایی به دلیل اینکه سوژه در سایه بود دو استاپ دیگر هم در ادیت به نور سوژه اضافه میشد و اینجا دقیقا تفاوت دو بدنه با دینامیک رنج بالا و پایین مشخص میشود.

    اگر فرصت کردم میگردم عکس را برای بررسی اینجا قرار میدهم.
    Mehrdad-PL، M.Nouri و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #89
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    چند نکته راجع به این دوربنی
    یک تصور اشتباهی پدید امده است کاربرد این سری دوربینهاست که فقط برای عکاسی ورزشی و حیات وحش است!
    در صورتی که عکاسانی که از این دوربین ها استفاده میکنند فقط محدود به این دو سبک نیستند.
    اینطور که در منابع مختلف خواندم سنسور این دوربین را خود نیکون تولید کرده است در صورتی که سنسورهای پیشین توسط سونی تولید شده است ، شاید علت پسرفت جزئی این باشد.
    saber.pix تشکر می‌کند.

  10. #90
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3903
    تشکر کرده
    2159

    پیش فرض

    بحث های مفید دوستان رو خوندم و برام جالب بود که بعضا داینامیک رنج بهتر رو خیلی جدی نگرفتند،این در حالی هست که در عکاسی منظره داشتن داینامیک رنج بالا واقعا یک مزیت غیر قابل انکاره.

    امیدوارم کنون هم همونطور که در شایعات داشتیم دوربین جدید فول فریمش رو با داینامیک رنج بالای 15 روانه بازار کنه.
    saber.pix تشکر می‌کند.
    مهدی

صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •