آقای محبی من در موارد بسیاری با شما موافق و هم نظر بوده و هستم. خواستم این بار اعلام کنم.و البته در ادامه صحبت هاي عليرضا اگرهركسي به اطلاعات، دانش و خرافات موجود در ذهن دوستان هموطن بسنده كند و البته به توان و اندازه هاي دوستان در انجام تست هاي اينچنيني، بايد عكاسي را ببوسد و كناربگذارد.
.
.
.
آقای persian عزیز، ببخشید، چون حرف60 سال پیش و فیلم مادر مرده شد من آمدم یک گیرکی بدم!
قطعا همینطور است که می فرمایید. محدودیت در ابزار نیست، اما در دانش استفادش هست. اما محض یاد آوری، آقای ادمز کارهاشون به طور عمده لارج فرمت هستند(عکسهایی که ما دیدیم)، پس فکر نمیکنم مقایسه خیلی درستی باشه. بهترین و بدترین فرقی نمی کند، متاسفانه هنوز دوربین های دیجیتال هیچ پیشرفتی نسبت به دوربین آقای ادمز در 60 سال پیش نکردند چون اساسا به هم ربطی ندارند...اما منتظر یک دوربین 200 مگا پیکسلی 2 میلیون تومانی (هم ارزش یک دوربین لارج فرمت امروز) خواهیم بود...بد ترین دوربینی که در بازار کنونی وجود دارد به مراتب از دوربین انسل ادامز در 60 سال پیش پیشرفته ترندومحدودیتهای کمتری دارند. پس اگر عکسهای ما به عکسهای انسل ادامز نمیرسد محدودیت در دوربینمان نیست.
هممم..منظورتان حتما فیلم های ایزو 800 بوده نه دوربین های 135 در ایزو 800...اگر این طور بوده من هم 90 درصد موافقم.پس تمام دوربینهای 135 مرخصند چون نویز انها در ایزوی 800 بیشتر از دی 70 در ایزوی 800 است.