صفحه 17 از 26 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 161 تا 170 , از مجموع 254
Like Tree754تشکر

موضوع: Nikon D700

  1. #161
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    سلام
    اصلا دوست ندارم واردبحث های فنی بشوم فقط دوست داشتم تجربه شخصی ام را بگویم.
    از فلاش سر خود دوربین دی70قدیمی(که هنوز داره در آتلیه بکی دوستان کار می کنه) به مدت 2.5 سال بصورت یکسربعنوان تریگر کننده فلاشها ی استو دیو استفاده کردم :biggrin:و هنوز هم الحمدلله سالم است.علت استفاده یکنواخت و یکسر هم مشخص بود در ان زمان تریگر فلاش نداشتم .
    اما در مورد چاپ.
    تابلوی قدیمی مغازه ام که فلکسی بود عکس روی انرا با دوربین فوجی اس 602 سه مگاپیکسلی گرفته بودم .سایز تابلو هم 4در 1.5 متر بود.عکس روی تابلوجدید هم با دوربین دی 300 دوازده مگاپیکسلی گرفته ام که فکر کنم اگر این تابلو را سه برابر بزرگتر کنم باز هم از نظر کیفیت چیزی کم نخواهم آورد.
    پایدار باشید
    یا حق
    Amir Mohebi، Persian، Mashhadi Vahid و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  2. #162
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    در مورد فلاش Pop-up،افشین عزیز نکته را گفت. کاربرد اصلی آن برای Wireless triggering فلاشهای اکسترنال است. به عبارت بهتر برای استفاده از off-camera flash ، یک عدد فلاش به دارائی‌های شما افزوده خواهد شد و این مساله کمی نیست. از طرف دیگر کنترلی که فلاش pop-up دی700 برای فلاشهای اکسترنال در اختیار شما می‌گذارد، بسیار بالاست و تقریبا معادل فلاشهای SB800 و SB900 در مقام کنترل‌کننده است.
    همین مساله برای من یکی از عوامل انتخاب این دوربین محسوب می‌شد.

    البته در اوائل فلاش pop-up را یک عامل تضعیف کننده در مساله درزبندی دوربین در نظر می‌گرفتم. اما چند بار عکاسی در زیر باران و برف شدید و خیس شدن کامل دوربین، نشان داد که نقطه ضعفی در این زمینه ندارد.
    Arash، Amir Mohebi، Persian و 17 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #163
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32527
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    سلام

    تصورات مرا در مورد ترنسميتر دروني دوربين هاي نيكن به هم ريختيد :confused:

    مگر نيكن براي تريگر فلاش آف كمرا از فلاش پاپ آپ استفاده مي كند ؟ من تا به حال تصور ديگري داشتم. با اين حساب يعني D3 اين توان را ندارد ؟
    فرهاد حسيني

  4. #164
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    فرهاد عزیز،‌کنون هم از همین سیستم استفاده می‌کند.
    Flash as master. After years of leaving Nikon users an important advantage when it came to wireless flash control on a budget, the Canon 7D's pop-up flash will finally serve as a master controller when used with Canon's various wireless flashes (though, of course, the Canon 7D isn't necessarily the most economical choice when on a budget). Since it is so new, I decided to take the new system for a spin with a trio of 580EX flashes.
    کد:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
    farhad44 تشکر می‌کند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  5. #165
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    نقل قول نوشته اصلی توسط am30 نمایش پست ها
    جای خالی بدنه مشابه 5D Mark II در نیکون کاملا احساس میشه این مدل کانن تقریبا مناسب هر کاری هست از عکاسی طبیعت گرفته تا فشن مستند اجتماعی تبلیغاتی کار آتلیه و... دوربینی کامل با قیمتی بسیار مناسب و صد البته وجود لنزهای محبوب دیاف ثابت 4 کانن مثل 17-40 و 24-105 و 70-200

    با توجه به این که مدت‌ها درحال تحقیق برای انتخاب پلت‌فرم مناسب برای کوچ به فول‌فریم بوده‌ام، تجربیاتم را صادقانه خدمت دوستان عرض می‌کنم. بازهم عرض می‌کنم که این‌ها همه عفاید من هستند و اصراری بر درست بودن همه یا قسمتی از آن ندارم.

    با توجه به این که لنزها و بدنه‌های خاصی نداشتم، سبکبار بودم و می‌توانستم با خیال راحت برند را خودم انتخاب کنم. از این رو بسیار با اشتیاق به دنبال لنزهای f/4 بودم، اما چیزی که بالاخره متوجه شدم این بود که با وجود کیفیت بالای این لنزها،‌ برای کسی که درحال کوچ است و به دنبال ایجاد "تفاوت" این کار را می‌کند، این لنزها - البته به غیر از لنز بسیار جالب f/4.0 70-200 - تفاوت مورد نطر من را ایجاد نمی‌کردند و مشکلات خاص خودشان را (البته روی فول‌فریم) داشتند.
    بالاخره به این نتیجه رسیدم که برای فول‌فریم، اگر بخواهیم این ارتقاء را هدفمند فرض کنیم، چاره‌ای جز تهیه لنزهای 2.8 نیست. دلیل این حرف من تنها کاربری خود 2.8 نیست! (البته در مورد لنز تله این موردهم صدق می‌کند) کیفیت خاص این لنزهاست.

    حال چیزی که باقی می‌ماند تقریباً و تا حدودی سلیقه بود. چون هردو برند تقریباً 2.8 های خوب و عالی دارند
    .

    اما در مورد مگاپیکسل برای من داشتن دینامیک‌رنج‌بهتر، سیستم فوکوس پیشرفته‌تر و بدنه بهتر که در تمام عکس‌هایم به کار می‌آید بسیار به دردبخورتر از مگاپیکسل بالاتر است که ممکن است به زحمت در 2 یا 3 درصد از عکس‌هایم تفاوت ایجاد کنند. و سوالی که پیش می‌آید (و من پیش‌داوری خاصی برای آن ندارم) این است که مثلاً برخی لنزهای
    f/4.0 مثل 40-17روی یک بدنه فول‌فریم کانن مثل 5DII درمقایسه با D700 و یک لنز 2.8 مثل 70-24 یا 24-24 چه مقدار تفاوت ایجاد می‌کند. (از این جهت این لنزها را در مقایسه به کار گرفتم که جذابیت اصلی برای من وجود لنزهای f/4.0‌با قیمت مناسب بود)

    تجربه عملی ویرایش فایل‌های خام دو دوربین نیز علت دیگری برای این انتخاب بود. در مورد
    5DII با سواد ویرایش خودم، این فایل‌ها قابلیت انعطاف و ویرایش پذیری فایل‌های D700 را – مخصوصاً در عکس‌های کنتراست بالا – نداشتند.
    قبلاً هم عرض کرده‌ام حتی در صورت هم قیمت بودن دوربینی با سنسور D3X با D700 شاید این طفل جدید انتخاب همه نباشد.

    اما اگر قرار بود دوربین را تنها در استودیو به کار بگیرم،‌ انتخابم تنها 5DII‌ بود.

    این مطالب تنها با توجه به میزان آگاهی بنده نگاشته شده و هیچ تضمینی بر درست بودن آن‌ها نیست.
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Wednesday 3 February 2010 در ساعت 21:21
    nmroshan، Arash، A_Maddah و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  6. #166
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32527
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Mohebi نمایش پست ها
    فرهاد عزیز،‌کنون هم از همین سیستم استفاده می‌کند.
    Flash as master. After years of leaving Nikon users an important advantage when it came to wireless flash control on a budget, the Canon 7D's pop-up flash will finally serve as a master controller when used with Canon's various wireless flashes (though, of course, the Canon 7D isn't necessarily the most economical choice when on a budget). Since it is so new, I decided to take the new system for a spin with a trio of 580EX flashes.
    کد:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
    سلام

    بله امير جان 7D را مي دانستم ولي فكر مي كردم در نيكن ها يك ترنسميتر IR داخلي وجود دارد كه نيازي به بالا بودن فلاش پاپ آپ براي تريگر كردن فلاشهاي آف كمرا ندارد. اشتباه مي كردم ؟ پس D3 چي ؟
    فرهاد حسيني

  7. #167
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    کنترل فلاشهای off-camera به صورت نوری است. می تواند با فلاش pop-up باشد یا با فلاش هایی که بر روی hot-shoe نصب می‌شوند. در هر دو مورد سیستم کنترل مشابهی وجود دارد. و در هر دو مورد فلاشی که نقش کنترل کننده دارد، می‌تواند در صورت نیاز به عنوان منبع نور هم بکار برود یا نرود. در D3 تنها راه کنترل فلاشهای off-camera استفاده از یک SB800/900 بر روی دوربین است و بنابراین نیاز به یک فلاش بیشتر نسبت به دوربینهایی که pop-up flash دارند، خواهد بود.
    Amir Mohebi، Persian، A_Maddah و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  8. #168
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32527
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    کنترل فلاشهای off-camera به صورت نوری است. می تواند با فلاش pop-up باشد یا با فلاش هایی که بر روی hot-shoe نصب می‌شوند. در هر دو مورد سیستم کنترل مشابهی وجود دارد. و در هر دو مورد فلاشی که نقش کنترل کننده دارد، می‌تواند در صورت نیاز به عنوان منبع نور هم بکار برود یا نرود. در D3 تنها راه کنترل فلاشهای off-camera استفاده از یک SB800/900 بر روی دوربین است و بنابراین نیاز به یک فلاش بیشتر نسبت به دوربینهایی که pop-up flash دارند، خواهد بود.
    سلام

    پس D3 از اين لحاظ مثل همه ي دوربين هاي كنن (به غير از 7D ) كار مي كند. ممنون.
    فرهاد حسيني

  9. #169
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16878
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    سلام

    پس D3 از اين لحاظ مثل همه ي دوربين هاي كنن (به غير از 7D ) كار مي كند. ممنون.
    از این لحاظ مثل سری 1d کانن کار می‌کند و نه همه دوربینهای کانن.


    آقای عاشوری نیا هدف من مقایسه فنی این دو دوربین نبود بلکه به عنوان یک مصرف کننده و از نظر کاربردی این دو دوربین را مقایسه کردم
    در اینکه D700 دوربین بسیار خوبیه با قابلیت های بالا شکی نیست برتریهایی نیز نسبت به 5D II دارد (داینامیک رنج بالاتر ,رفتار نویزی بهتر و..) ولی 5D II دوربینی است تقریبا طیف بیشتری از انواع مصرف کننده (تخصصی) را پوشش میده 12 مگا پیکسل بودن D700 باعث میشه برخی از خرید آن منصرف شوند(هر چند که شاید تعدادشان کم باشد)
    من آمار خاصی از طیفهای مصرف کننده تخصصی ندارم!
    اصلا هنوز نمی‌دونم عکاسی چندتا طیف داره که بخوام فکر کنم چه طیفی چه دوربینی می‌خواهد و آمار بگیرم.
    اما اینکه تعدادی از دی ۷۰۰ خوششان نیاید و تعدادی از ۵ دی مارک دو و تعدادی هم از هردو و دوربینی دوست داشته باشند با مگاپیکسل دی ۳ ایکس و نویز و سرعت و داینامیک رنج دی ۳ اس و فیلمبرداری ۷ دی و ....

    برخی دوستان مورد مگا پیکسل را بی اهمیت و جزو توهمات به حساب میارن(همان منطقی که میگه با قوطی کبریت هم میشه عکس گرفت و از این نوع.......) ولی اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم و واقعیت ها را در نظر بگیریم(حداقل نظر شخصی خودم) کسی که دوربینی در این سطح میگیره چرا باید به 12 مگا پیکسل بسنده کنه اگر لازم بشه شما یک کار تبلیغاتی انجام بدی و اصلا لازم بشه چاپی در اندازه های بزرگتر "از همیشه" انجام بدی چرا باید لنگ بمونی
    خوب زمانی 4 مگاپیکسل هم یک رویا بو ولی الان که دور از دسترس نیست پس چرا باید خودمان را محدود کنیم و به مگا پیکسل کمتر بسنده کنیم.(با درنظر گرفتن این مسعله که تقریبا همن مبلغ را میپردازیم ,شاید هم بیشتر)
    در جبهه نیکون اگر کسی نیاز به مگاپیکسل بالاتر داشت باید مستقیم بره سراغ D3x چون انتخاب دیگری ندارد
    مگاپیکسل مهم است. مثل خیلی چیزهای دیگر.
    اما نان شب که نیست.
    ادعایی ندارم ولی پیش آمده کار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام بدم و عکس در سایز بزرگ هم چاپ کردم. مشکل خاصی نبوده. هرچند اگر مگاپیکسل بالاتر داشتم باعث خوشحالی بود.

    بارها و بارها گمانم گفتم که اگر نیکون دی۷۰۰ ایکسی داشت می‌خریدم.(چون کار روزمره ای در استودیو دارم که به کارم میاید.) اما اگر به عنوان آرش عاشوری نیا که عکاسی می‌کند قرار بود بدنه ای حدود ۳ میلیون تومان بخرم و فقط با آن عکاسی کنم؟‌ انتخابم یقینا دی ۷۰۰ بود.
    اطمینان دارم انتخاب بسیاری ۵ دی مارک ۲ خواهد بود. به پیشنهاد من تعدادی از دوستانم ۵ دی مارک ۲ خریدند.(مثلا دوستانی که عکاسی عروسی می‌کردند و یا فقط عکاسی استودیویی) اما نسخه ای نیست که هیچ کدام را برای همه تجویز کنیم. توهمی هم حداقل برای من در مورد مگاپیکسل و یا نویز وجود ندارد.
    Amir Mohebi، Persian، A_Maddah و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  10. #170
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض پاسخ: Nikon D700

    دوستان آیا اطلاعی در مورد زمان و ارایه جایگزین D700 دارند؟

صفحه 17 از 26 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •