صفحه 4 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 92
Like Tree375تشکر

موضوع: Sony a7R MARK III

  1. #31
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakkkk نمایش پست ها
    ولی خوب بیشتر کسایی که تو ایران عکاس هستند دوست دارند از تجهیزات گرون استفاده کنند.
    شما که با جفتش کار کردید. و اگه قسمت کسب دارمد رو ندید بگیرید . انتخابتون کدومه ؟
    البته اگه a7rlll رو هم با یک لنز در طرف دیگه داشته باشید. مثلا همون 851.4 gm
    درود

    اینکه می فرمایید در ایران همگان دوست دارند با تجهیزات گران عکاسی کنند،یک پیش فرض متاسفانه کاملا غلط ولی نسبتا جا افتاده است.حال چرا؟

    1)بخشی از این مشکل به فروشندگان نازنین برمی گردد که علاوه بر بالاتر بردن قیمت وسایل عکاسی در آشفته بازار دلار و نگاه کاملا بازاری مابانه،آن را تبدیل به تفریح لاکچری نموده اند.
    2)بخشی نیز به دادن اطلاعات غلط به مصرف کننده بر می گردد.گفتن این جمله که(تجربه شخصی در باب همایون)نیکون D800 عکس هایی می گیرد که D7000 باید پیش پای آن لنگ بیندازد(!) و یا اینکه اگر اف استاپ لنز چهار باشد،یک لنز آشغال بدرد نخور(!)است و عکس های گرفته شده با این لنز به پای اف استاپ 2.8 نمی رسد،از جمله عوامل کمک کننده به تقویت جمله" هرچه گران تر،بهتر"است.
    3)در بلاد کفر به این وضعیت GAS یا همان Gear Addiction Syndrome می گویند.یعنی علاقمندی به "به روز بودن و تجهیزات به روز داشتن است".حالا اینکه درست است یا غلط،بماند.

    بصورت خلاصه،تجهیزات خوب،عکاس خوب ببار نمی آورد.یک درس واحد عکاسی بنده در کالج،عکاسی با سل فون(تلفن همراه) بود.ترکیب بندی،شناخت نور،رنگ،کادر بندی،عمق میدان،شناخت محدودیت ها و نحوه فائق امدن بر آنها با امکانات موجود از مواد آموخته شده این واحد بود که بسیار هم مفید واقع شد.

    5 دی مارک 4 بدنه بسیار بسیار مناسب و خوش دستی است.امکانات بسیار خوبی فراهم می کند.کنون مجموعه غنی از لنزهایی دارد که حتی نیکون از آن بی بهره است.بخصوص در مورد لنزهای Perspective آن.

    اگر دوست شما تصمیم خود را گرفته است که به سمت فوجی برود،انتخاب مبارکی است و توصیه کردن بی ثمر است.اگر ایشان تاکنون در اکوسیستم خاصی سرمایه گذاری نکرده اند،هم سونی و هم فوجی از مابین انتخاب های ایشان ،انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

    بنده اگر در اکوسیستم نیکون سرمایه گذاری نکرده بودم،اگر علاقه مند به سیستم های بدون آیینه در رده فول فریم می بودم،بی شک سونی را انتخاب می کردم..اگر قصد بنده انتخاب یک دوربین بدون آیینه در رده میدیوم فرمت می بود،فوجی انتخاب اول من می بود.بدنه یاد شده فوجی یک بدون آینه میدیوم فرمت است که کاربردی خاص با مصارف خاص دارد.به عبارت بهتر،شخصی که می خواهد با میدیوم فرمت عکاسی کند،می داند که واقعا چه می خواهد و برای چه کاربردی آن را لازم دارد.خوشبختانه فول فریم هایی چون a7rlll(بدون آینه) و D850 در رده DSLR ها کاملا تا حد نود درصد انتظارات و توقعات فرد را همچون دارا بودن میدیوم فرمت فراهم می کند.

    سعی کنید که نمونه عکس کسانی که phase one های 50 هزار دلاری دارند را با اجازه خودشان تهیه کنید و با مقایسه با عکس های انجمن های حرفه ای عکاسی در خارج،ببینید تا چه میزان در عکاسی حرفه ای استعداد دارند..منظورم از عکاسی حرفه ای یعنی کسی که با همان دوربین(بدون در نظر گرفتن سه سال یاد شده بازگشت هزینه) بتواند سفارش عکس خوبی دریافت کند و عکاسی کند و دستمزد آن را دریافت کند.

    گفتن یک نکته خالی از لطف نیست.بنده با اجاره یکی از همان phase one های 50 هزار دلاری(!)یک سفارش عکاسی از لامبورگینی فردی میان سال و متمول(ثروتمند) دریافت کردم که با تجهیزات نورپردازی و با صرف چندین ساعت برای گرفتن تست شات،سرانجام سی عکس تحویل ایشان دادم که در سالن سینمای بزرگ خانگی ایشان بصورت چاپ بزرگ تابلویی بر دیوار نصب شود.ضمن کار،نمونه عکس های مشابه از نظر ترکیب بندی و کادر بندی و نورپردازی با دوربین D850 خودم انجام دادم.نتیجه بسیار بسیار مشابه بود و می توان گفت تقریبا نیازی به اجاره و عکاسی با میدیوم فرمت نبود..به عبارت بهتر،D850 نقش یک میدیوم فرمت برای Poor photographer را بازی می کند و بخوبی از عهده کار بر می آید.

    لنز یاد شده برای نیکون برای عکاسی پرتره و فشن در استودیو و شرایط کنترل شده بسیار مناسب عمل می کند.بخصوص کادر بسته از کمر به بالا فوق العاده است،هرچند برای تمام قد هم مناسب است ولی اکنون با داران بودن لنز 105 میلیمتری،تقریبا لنز 85 میلیمتری بنده بازنشسته شده است.تصور من این است که در سونی هم شرایط مشابهی باید حاکم باشد،هرچند بنده با این لنز 85 با بدنه سونی تجربه کاری نداشته ام.

    دیدن ویدیوی زیرین برای درک بهتر پیشنهاد می شود:
    https://www.youtube.com/watch?v=WhEtMQXutBg

    بدرود تا درودی دیگربار
    ویرایش توسط esfandiyar2002 : Tuesday 25 December 2018 در ساعت 05:24
    yaghoobi، Meisam، DELL و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #32
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2015
    نوشته ها
    129
    تشکر شده
    278
    تشکر کرده
    59

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط babakkkk نمایش پست ها
    سلام خدمت شما.بله درسته حرف های شما. ولی خوب من حتی تو ایران افرادی رو میشناسم که phase one های 50 هزار دلاری دارند ! و خوب 100% 50 هزار دلار تو ایران از عکاسی تو 3 سال .... .!
    ولی خوب بیشتر کسایی که تو ایران عکاس هستند دوست دارند از تجهیزات گرون استفاده کنند.
    مثلا من خودم nikon d810 دارم و کاملا راضی هستم و کارم رو پیش میبره.
    ولی این دوستم دنبال کیفیت بالاتره , 5 دی مارک 4 واقعا دوربین خوبیه ولی خوب... .
    gfx50s هم تو اکثر مقایسه ها بهتر بود . واسه همین فکر کنم بیشتر به سمت فوجی تمایل داره.
    شما که با جفتش کار کردید. و اگه قسمت کسب دارمد رو ندید بگیرید . انتخابتون کدومه ؟
    البته اگه a7rlll رو هم با یک لنز در طرف دیگه داشته باشید. مثلا همون 851.4 gm
    سلام من از دوربینهای فوجی سری X استفاده میکنم که سنسور APSc دارن البته من عکاسی حرفه ای به معنای عکاسی به عنوان شغل انجام نمیدم.

    تصور شخصی من اینه که در ایران خیلیها خودشون رو گرفتار شایعات ، دروغ و توهمات میکنن به جای اینکه واقعا فقط عکس بگیرن! چند تا نکته که ذهنم میرسه میگم:

    اولین سوال اینه که آیا بزرگتر بهتره؟ جواب : نه لزوما برای همه. دلایل مختلفی رو میشه برای انتخاب یک سیستم عکاسی لحاظ کرد : قیمت ، تعدد لنز ، تجهیزات جانبی ، کیفیت ، سرعت ،اندازه و حجم ، خدمات پس از فروش ..... و تازه در همه این موارد دلایل کسانی که میخوان حرفه ای کار کنن یا آماتور متفاوته. تاکید میکنم که هر کسی که دوربین گرونی میخره یا عکسهای خوب میگیره یا خوب عکس میبینه یا خوب درباره عکس حرف میزنه لزوما حرفه ای نیست. خیلیها هستن که نیمی از این چیزها رو هم نمیدونن ولی از عکاسی ارتزاق میکنن پس حرفه ای هستن و نیازهای حرفه ای متفاوته.... ۳۰ سال پیش که من در شروع کار عکاسی بودم بزرگترین افتخار برای حرفه ای ها این بود که دوربین قطع بزرگ داشته باشن ، از عکاسخونه ها گرفته ( که بعضی وقتا کس دیگری میومد دوربین و نور رو براشون ست میکرد و فقط فیگور میدادن و دکمه رو میزدن) تا عکاسهای طبیعت که پیروان بر حق آنسل آدامز بودن :) و عکاسهای تبلیغاتی و کارخانه جات .... فقط عکاسهای خیابانی و ورزشی و خبری از ۱۳۵ استفاده میکردن که به باور غلط جامعه عکاسی ما هنوز هم 'حرفه ای' محسوب نمیشن چون زیاد حرف نمیزنن و کار میکنن.... دوربینهای قطع متوسط دیگه نهایت حد آشتی عکاسهای حرفه ای بودن که بیشتر از دهه هفتاد میلادی به بازار عکاسی ما وارد شدن ... دلایل اون موقع بسیار ساده بود در عکاسی آنالوگ چیزهایی که کیفیت رو میسازن فقط اپتیک و فیلم هستن پس اگه شما اپتیک خوب رو با اسلاید سایز بزرگ (حداقل ۶در ۴.۵) ترکیب کنین نتیجه بسیار بهتری از ۱۳۵ میگیرین .... البته متغیرهای زیادی در این معادله وجود داشت : تاریخ و نگهداری فیلم ، کیفیت ظهور ، مهارت و تسلط عکاس ....
    در دنیای دیجیتال معادلات کلا فرق میکنه : ادیت عکس نقش بسیار زیادی را گرفته . تست های که از سنسور ها در سایتها میبینین در واقع بر روی امکان ادیت بیشتر تمرکز دارن نه تمام چیزهایی رو که باعث انتخاب سیستم بشه....

    خسته شدم :) میخام جمع بندی کنم: عکس خوب در زمان ما عکسیه که با وسیله متناسب در مدیا ی متناسب عرضه بشه : بهترین عکسهای اینستاگرام میتونن با موبایل گرفته بشن، عکسهای APS و فول فریم میتونن نمایشگاههای عکاسی با چاپهای متری رو ساپورت کنن ... همه اینها به شرطیه که به عکس فارغ از عکاس نگاه کنیم ....

    هزینه لنزهای عکاسی هر چه فرمت بزرگتر میشه بیشتر میشه ( لنزهایی رو که من برای سری X خودم خریدم اگه فول فریم داشتم دو برابرهزینه میشد)

    اگر عکاس حرفه ای هستین ( بجز خبری و ورزشی) و پول کافی دارین حتما بزرگرین فرمتی رو که میتونین بخرین : برای عکاس حرفه ای مارکتینگ مهمتر از خود عکسهان ، دوربین قطع بزرگ دوربینیه که مشتری شما معمولا نمیخره پس وقتی شما رو در حال عکاسی با اون میبینه به شما جایگاه بالاتری میده و پول هم راحت تر میده !

    من از دوستان آگاه به ابزار واقعا خواهش میکنم موقع مشورت دادن برای وسایل نیازهای حرفه ای ها رو از عکاسهای خوب تفکیک کنن.
    DELL، usef، babakkkk و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #33
    كاربر همراه Meisam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    139
    تشکر شده
    980
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود

    اینکه می فرمایید در ایران همگان دوست دارند با تجهیزات گران عکاسی کنند،یک پیش فرض متاسفانه کاملا غلط ولی نسبتا جا افتاده است.حال چرا؟

    1)بخشی از این مشکل به فروشندگان نازنین برمی گردد که علاوه بر بالاتر بردن قیمت وسایل عکاسی در آشفته بازار دلار و نگاه کاملا بازاری مابانه،آن را تبدیل به تفریح لاکچری نموده اند.
    2)بخشی نیز به دادن اطلاعات غلط به مصرف کننده بر می گردد.گفتن این جمله که(تجربه شخصی در باب همایون)نیکون D800 عکس هایی می گیرد که D7000 باید پیش پای آن لنگ بیندازد(!) و یا اینکه اگر اف استاپ لنز چهار باشد،یک لنز آشغال بدرد نخور(!)است و عکس های گرفته شده با این لنز به پای اف استاپ 2.8 نمی رسد،از جمله عوامل کمک کننده به تقویت جمله" هرچه گران تر،بهتر"است.
    3)در بلاد کفر به این وضعیت GAS یا همان Gear Addiction Syndrome می گویند.یعنی علاقمندی به "به روز بودن و تجهیزات به روز داشتن است".حالا اینکه درست است یا غلط،بماند.

    بصورت خلاصه،تجهیزات خوب،عکاس خوب ببار نمی آورد.یک درس واحد عکاسی بنده در کالج،عکاسی با سل فون(تلفن همراه) بود.ترکیب بندی،شناخت نور،رنگ،کادر بندی،عمق میدان،شناخت محدودیت ها و نحوه فائق امدن بر آنها با امکانات موجود از مواد آموخته شده این واحد بود که بسیار هم مفید واقع شد.

    5 دی مارک 4 بدنه بسیار بسیار مناسب و خوش دستی است.امکانات بسیار خوبی فراهم می کند.کنون مجموعه غنی از لنزهایی دارد که حتی نیکون از آن بی بهره است.بخصوص در مورد لنزهای Perspective آن.

    اگر دوست شما تصمیم خود را گرفته است که به سمت فوجی برود،انتخاب مبارکی است و توصیه کردن بی ثمر است.اگر ایشان تاکنون در اکوسیستم خاصی سرمایه گذاری نکرده اند،هم سونی و هم فوجی از مابین انتخاب های ایشان ،انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

    بنده اگر در اکوسیستم نیکون سرمایه گذاری نکرده بودم،اگر علاقه مند به سیستم های بدون آیینه در رده فول فریم می بودم،بی شک سونی را انتخاب می کردم..اگر قصد بنده انتخاب یک دوربین بدون آیینه در رده میدیوم فرمت می بود،فوجی انتخاب اول من می بود.بدنه یاد شده فوجی یک بدون آینه میدیوم فرمت است که کاربردی خاص با مصارف خاص دارد.به عبارت بهتر،شخصی که می خواهد با میدیوم فرمت عکاسی کند،می داند که واقعا چه می خواهد و برای چه کاربردی آن را لازم دارد.خوشبختانه فول فریم هایی چون a7rlll(بدون آینه) و D850 در رده DSLR ها کاملا تا حد نود درصد انتظارات و توقعات فرد را همچون دارا بودن میدیوم فرمت فراهم می کند.

    سعی کنید که نمونه عکس کسانی که phase one های 50 هزار دلاری دارند را با اجازه خودشان تهیه کنید و با مقایسه با عکس های انجمن های حرفه ای عکاسی در خارج،ببینید تا چه میزان در عکاسی حرفه ای استعداد دارند..منظورم از عکاسی حرفه ای یعنی کسی که با همان دوربین(بدون در نظر گرفتن سه سال یاد شده بازگشت هزینه) بتواند سفارش عکس خوبی دریافت کند و عکاسی کند و دستمزد آن را دریافت کند.

    گفتن یک نکته خالی از لطف نیست.بنده با اجاره یکی از همان phase one های 50 هزار دلاری(!)یک سفارش عکاسی از لامبورگینی فردی میان سال و متمول(ثروتمند) دریافت کردم که با تجهیزات نورپردازی و با صرف چندین ساعت برای گرفتن تست شات،سرانجام سی عکس تحویل ایشان دادم که در سالن سینمای بزرگ خانگی ایشان بصورت چاپ بزرگ تابلویی بر دیوار نصب شود.ضمن کار،نمونه عکس های مشابه از نظر ترکیب بندی و کادر بندی و نورپردازی با دوربین D850 خودم انجام دادم.نتیجه بسیار بسیار مشابه بود و می توان گفت تقریبا نیازی به اجاره و عکاسی با میدیوم فرمت نبود..به عبارت بهتر،D850 نقش یک میدیوم فرمت برای Poor photographer را بازی می کند و بخوبی از عهده کار بر می آید.

    لنز یاد شده برای نیکون برای عکاسی پرتره و فشن در استودیو و شرایط کنترل شده بسیار مناسب عمل می کند.بخصوص کادر بسته از کمر به بالا فوق العاده است،هرچند برای تمام قد هم مناسب است ولی اکنون با داران بودن لنز 105 میلیمتری،تقریبا لنز 85 میلیمتری بنده بازنشسته شده است.تصور من این است که در سونی هم شرایط مشابهی باید حاکم باشد،هرچند بنده با این لنز 85 با بدنه سونی تجربه کاری نداشته ام.

    دیدن ویدیوی زیرین برای درک بهتر پیشنهاد می شود:
    https://www.youtube.com/watch?v=WhEtMQXutBg

    بدرود تا درودی دیگربار
    احسنت...
    بعد از چندین سال سری به تاپیک های گفتگوی فروم زدم این پست تو این چند ساعت گشت و گذار بهترین مطلبی بود که مشاهده کردم .اگر نه تمام بحث ها با چندین سال پیش هیچ فرقی نکرده !
    DELL، esfandiyar2002، obsidiyan و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #34
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود

    اینکه می فرمایید در ایران همگان دوست دارند با تجهیزات گران عکاسی کنند،یک پیش فرض متاسفانه کاملا غلط ولی نسبتا جا افتاده است.حال چرا؟

    1)بخشی از این مشکل به فروشندگان نازنین برمی گردد که علاوه بر بالاتر بردن قیمت وسایل عکاسی در آشفته بازار دلار و نگاه کاملا بازاری مابانه،آن را تبدیل به تفریح لاکچری نموده اند.
    2)بخشی نیز به دادن اطلاعات غلط به مصرف کننده بر می گردد.گفتن این جمله که(تجربه شخصی در باب همایون)نیکون D800 عکس هایی می گیرد که D7000 باید پیش پای آن لنگ بیندازد(!) و یا اینکه اگر اف استاپ لنز چهار باشد،یک لنز آشغال بدرد نخور(!)است و عکس های گرفته شده با این لنز به پای اف استاپ 2.8 نمی رسد،از جمله عوامل کمک کننده به تقویت جمله" هرچه گران تر،بهتر"است.
    3)در بلاد کفر به این وضعیت GAS یا همان Gear Addiction Syndrome می گویند.یعنی علاقمندی به "به روز بودن و تجهیزات به روز داشتن است".حالا اینکه درست است یا غلط،بماند.

    بصورت خلاصه،تجهیزات خوب،عکاس خوب ببار نمی آورد.یک درس واحد عکاسی بنده در کالج،عکاسی با سل فون(تلفن همراه) بود.ترکیب بندی،شناخت نور،رنگ،کادر بندی،عمق میدان،شناخت محدودیت ها و نحوه فائق امدن بر آنها با امکانات موجود از مواد آموخته شده این واحد بود که بسیار هم مفید واقع شد.

    5 دی مارک 4 بدنه بسیار بسیار مناسب و خوش دستی است.امکانات بسیار خوبی فراهم می کند.کنون مجموعه غنی از لنزهایی دارد که حتی نیکون از آن بی بهره است.بخصوص در مورد لنزهای Perspective آن.

    اگر دوست شما تصمیم خود را گرفته است که به سمت فوجی برود،انتخاب مبارکی است و توصیه کردن بی ثمر است.اگر ایشان تاکنون در اکوسیستم خاصی سرمایه گذاری نکرده اند،هم سونی و هم فوجی از مابین انتخاب های ایشان ،انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

    بنده اگر در اکوسیستم نیکون سرمایه گذاری نکرده بودم،اگر علاقه مند به سیستم های بدون آیینه در رده فول فریم می بودم،بی شک سونی را انتخاب می کردم..اگر قصد بنده انتخاب یک دوربین بدون آیینه در رده میدیوم فرمت می بود،فوجی انتخاب اول من می بود.بدنه یاد شده فوجی یک بدون آینه میدیوم فرمت است که کاربردی خاص با مصارف خاص دارد.به عبارت بهتر،شخصی که می خواهد با میدیوم فرمت عکاسی کند،می داند که واقعا چه می خواهد و برای چه کاربردی آن را لازم دارد.خوشبختانه فول فریم هایی چون a7rlll(بدون آینه) و D850 در رده DSLR ها کاملا تا حد نود درصد انتظارات و توقعات فرد را همچون دارا بودن میدیوم فرمت فراهم می کند.

    سعی کنید که نمونه عکس کسانی که phase one های 50 هزار دلاری دارند را با اجازه خودشان تهیه کنید و با مقایسه با عکس های انجمن های حرفه ای عکاسی در خارج،ببینید تا چه میزان در عکاسی حرفه ای استعداد دارند..منظورم از عکاسی حرفه ای یعنی کسی که با همان دوربین(بدون در نظر گرفتن سه سال یاد شده بازگشت هزینه) بتواند سفارش عکس خوبی دریافت کند و عکاسی کند و دستمزد آن را دریافت کند.

    گفتن یک نکته خالی از لطف نیست.بنده با اجاره یکی از همان phase one های 50 هزار دلاری(!)یک سفارش عکاسی از لامبورگینی فردی میان سال و متمول(ثروتمند) دریافت کردم که با تجهیزات نورپردازی و با صرف چندین ساعت برای گرفتن تست شات،سرانجام سی عکس تحویل ایشان دادم که در سالن سینمای بزرگ خانگی ایشان بصورت چاپ بزرگ تابلویی بر دیوار نصب شود.ضمن کار،نمونه عکس های مشابه از نظر ترکیب بندی و کادر بندی و نورپردازی با دوربین D850 خودم انجام دادم.نتیجه بسیار بسیار مشابه بود و می توان گفت تقریبا نیازی به اجاره و عکاسی با میدیوم فرمت نبود..به عبارت بهتر،D850 نقش یک میدیوم فرمت برای Poor photographer را بازی می کند و بخوبی از عهده کار بر می آید.

    لنز یاد شده برای نیکون برای عکاسی پرتره و فشن در استودیو و شرایط کنترل شده بسیار مناسب عمل می کند.بخصوص کادر بسته از کمر به بالا فوق العاده است،هرچند برای تمام قد هم مناسب است ولی اکنون با داران بودن لنز 105 میلیمتری،تقریبا لنز 85 میلیمتری بنده بازنشسته شده است.تصور من این است که در سونی هم شرایط مشابهی باید حاکم باشد،هرچند بنده با این لنز 85 با بدنه سونی تجربه کاری نداشته ام.

    دیدن ویدیوی زیرین برای درک بهتر پیشنهاد می شود:
    https://www.youtube.com/watch?v=WhEtMQXutBg

    بدرود تا درودی دیگربار
    احسنت...
    بعد از چندین سال سری به تاپیک های گفتگوی فروم زدم این پست تو این چند ساعت گشت و گذار بهترین مطلبی بود که مشاهده کردم .اگر نه تمام بحث ها با چندین سال پیش هیچ فرقی نکرده !
    کاش فروم یک hall of fame برای پست ها داشت و این پست فوق ‌العاده رو قاب می کردیم سر دربش

    مدت ها بود از خوندن یک پست وزین و دقیق انقدر لذت نبرده بودم.
    esfandiyar2002، 47amir، photographِer و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #35
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    34
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    سلام دوستان
    بین این دوربین و کانن 5d mar4 کدوم بیشتر به دل شما میشینه ؟ چرا ؟

  6. #36
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2018
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    28

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق عکاسی نمایش پست ها
    سلام دوستان
    بین این دوربین و کانن 5d mar4 کدوم بیشتر به دل شما میشینه ؟ چرا ؟
    این دوربین سونی خیلی دوربین عالی و با کیفیتیه ولی من بین این دو تا مارک 4 رو انتخاب کردم ، یکی به خاطر همون که بیشتر به دلم نشست ! یه دلیل دیگه اش هم این بود که تجهیزات و لنز و وسایل جانبیش توی ایران بیشتر بود و قیمت بهتری داشت .

    در کل کنون رو دست میگرفتم حس بهتری داشتم ( شاید به خاطر سایزش که بیشتر به دست من میخورد ) . ولی در کل اینها رو در نظر نگیریم به نظر دوربین سونی بهتره.
    nejadi، saber.pix، obsidiyan و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #37
    كاربر همراه HM6699 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2016
    نوشته ها
    187
    تشکر شده
    1063
    تشکر کرده
    339

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed Sh نمایش پست ها
    این دوربین سونی خیلی دوربین عالی و با کیفیتیه ولی من بین این دو تا مارک 4 رو انتخاب کردم ، یکی به خاطر همون که بیشتر به دلم نشست ! یه دلیل دیگه اش هم این بود که تجهیزات و لنز و وسایل جانبیش توی ایران بیشتر بود و قیمت بهتری داشت .

    در کل کنون رو دست میگرفتم حس بهتری داشتم ( شاید به خاطر سایزش که بیشتر به دست من میخورد ) . ولی در کل اینها رو در نظر نگیریم به نظر دوربین سونی بهتره.
    چقدر دلایل مستند و علمی ای!

    مگه لباسه به تن زدی و خوشت اومده(گرفتی به دست)؟
    photographِer، filtrmiltr و عشق عکاسی تشکر می‌کنند.
    « حامد محمدی »
    اینستاگرام

  8. #38
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    1253

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HM6699 نمایش پست ها
    چقدر دلایل مستند و علمی ای!

    مگه لباسه به تن زدی و خوشت اومده(گرفتی به دست)؟
    مناسب بودن ارگونومی با شخص کم آپشنی نیست.
    yaghoobi، obsidiyan، Majix و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  9. #39
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2018
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    28

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HM6699 نمایش پست ها
    چقدر دلایل مستند و علمی ای!

    مگه لباسه به تن زدی و خوشت اومده(گرفتی به دست)؟
    دوست عزیز ،

    سوالی که پرسیده شد این بود که " کدوم دوربین بیشتر به دل شما میشینه "

    به عنوان کسی که به تازگی درگیر انتخاب یکی از این دو دوربین بودم ، سوال این دوستمون رو با دلایلی که خودم داشتم برای انتخاب جواب دادم . نمیدونم مشکل شما چیه که با این لحن جواب دادید .

    دوربین سونی توی دست من راحت نبود . برعکس مارک 4 کاملا تو دست من راحت بود چه برای عکاسی چه برای کار کردن با دکمه ها و ... شاید یکی دقیقا برعکس من باشه . برای من که نیاز داشتم همه جا دوربین همراهم باشه این خیلی مهم بود .

    کسی که نیاز به مقایسه مشخصات فنی دوربین ها داشته باشه ، با یه سرچ ساده توی گوگل تا ریزترین جزئیات دوربین ها رو هم میتونه کنار هم مقایسه کنه . نیازی نیست دیگه سوال بپرسه و یک روز صبر کنه تا من بخوام بنویسم این انقدر نمره گرفته ، این تو چند تا ریویو ستاره بارون شده ، اون یکی یک هزارم درجه داینامیک بیشتری داره ولی این یکی یک صد هزارم نانومتر هر پیکسل سنسورش بزرگتره ولی تو ایزوی بالای 50 هزار تا دو تا دونه نویز بیشتر اون گوشه سمت راست بالاش میفته ...
    obsidiyan، Majix، naghli و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #40
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saeed Sh نمایش پست ها
    این دوربین سونی خیلی دوربین عالی و با کیفیتیه ولی من بین این دو تا مارک 4 رو انتخاب کردم ، یکی به خاطر همون که بیشتر به دلم نشست ! یه دلیل دیگه اش هم این بود که تجهیزات و لنز و وسایل جانبیش توی ایران بیشتر بود و قیمت بهتری داشت .

    در کل کنون رو دست میگرفتم حس بهتری داشتم ( شاید به خاطر سایزش که بیشتر به دست من میخورد ) . ولی در کل اینها رو در نظر نگیریم به نظر دوربین سونی بهتره.
    سلام بر دوستان
    بنده با سونی کار نکردم اما بمدت یکسال کنون 70d داشتم و الان سه سالی میشه با نیکون عکاسی میکنم. حقیقتأ ارگونومی کنون مخصوصا جای دکمه ها، کاملا هوشمندانه تعبیه شده بطوریکه کاربر با دست راست به تنهایی تمام تنظیمات ضروری رو میتونه تغییر بده و نیازی نیست دست چپ رو از زیر لنز برداره! از نظر بنده واقعا این طراحی کنون فوق العاده ست...
    yaghoobi، obsidiyan، photographِer و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

صفحه 4 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •