صفحه 5 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 92
Like Tree375تشکر

موضوع: Sony a7R MARK III

  1. #41
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق عکاسی نمایش پست ها
    سلام دوستان
    بین این دوربین و کانن 5d mar4 کدوم بیشتر به دل شما میشینه ؟ چرا ؟
    درود..

    پاسخ به این پرسش بستگی تام به موارد بسیاری خواهد داشت..بعنوان کسی که مدتی بصورت کارآموز در یک فروشگاه عکاسی زنجیره ای در بلاد افراد بی ایمان (!)کار کرده است،می توانم بپرسم:

    1)آیا تمایلی به داشتن و بدست گرفتن دوربین بدون آینه دارید یا خیر،آیا دستان شما با طراحی و ارگونومی بدنه بدون آیینه سازگارتر است یا سابقه راحت بدست گرفتن یک دوربین فول فریم DSLR داشته اید؟

    2)در چه اکوسیستمی تاکنون سرمایه گذاری کرده اید؟ منظورم به زبان ساده تر آنکه آیا مجموعه لنزهایی از سونی یا کنون دارید یا اولین بار است که می خواهید یک بدنه دوربین انتخاب کنید و سپس به لنزهای این اکوسیستم انتخابی خود فکر کنید ..

    3)آیا قبلا سابقه عکاسی با بدنه های سونی و یا کنون داشته اید؟ معمولا پس از مدتی که می گذرد،فرد به نحوه چیدمان دگمه های یک بدنه عادت می کند و چون هر بدنه ای تقریبا بصورت سلیقه ای و کاملا خاصی به چیدمان آن می پردازد،بدست گرفتن بدنه یک اکوسیستم دیگر مدت زمانی را بخود اختصاص خواهد داد که بتوانید و یا قادر باشید که براحتی با بدنه کار عکاسی انجام دهید.

    4)آیا سابقه عکاسی قبلی با بدنه های فول فریم داشته اید؟اگر خیر،آیا با بدنه های کراپدار آشنایی دارید و با آنها تاکنون عکاسی کرده اید؟اگر خیر،آیا دوربین های بدنه 3/4 و یا حداقل point & shoot با انجام تنظیماتی نظیر وایت بالانس انتخابی،تنظیم ایزو،سرعت شاتر،دیافراگم و نظایر آن آشنایی دارید و در موقعیت های گوناگون و در ژانر های مختلف کار کرده اید و با نقاط قوت و ضعف هریک آشنایی نسبی دارید یا خیر..

    با پاسخ دادن به سوالات یاد شده بصورت گام به گام ،می توان جواب بهتری برایتان فراهم کرد و نسبت به تفاوت بدنه ها و نقاط قوت و ضعف آنها اشاره کرد..بعبارت ساده تر،شناخت توانایی و مهارت و دانش عکاسی مشتری و شناخت نحوه عکاسی وی و شناخت علاقه مندی خریدار به ژانرهای خاص و سپس ارزیابی و درک درست نیازمندی وی می تواند فروشنده یا دستیار فروشگاه را به راهنمایی صحیح جهت خرید یاری رساند.

    هرچند به گمان بنده در بلاد با ایمان(!)معمولا تنها توانایی مالی مشتری درنظر گرفته می شود تا رضایت نهایی وی..

    بدرود تا درودی دیگربار
    mehran2190، filtrmiltr، عشق عکاسی و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #42
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HM6699 نمایش پست ها
    چقدر دلایل مستند و علمی ای!

    مگه لباسه به تن زدی و خوشت اومده(گرفتی به دست)؟
    شما اکثر عکس هاتون رو با 3 پايه گرفتين
    اگه روی دست 8-10 ساعت عکاسی ميکردين از نظر شما هم مهم ميشد
    obsidiyan، filtrmiltr، HM6699 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  3. #43
    كاربر همراه HM6699 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2016
    نوشته ها
    187
    تشکر شده
    1063
    تشکر کرده
    339

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Majix نمایش پست ها
    شما اکثر عکس هاتون رو با 3 پايه گرفتين
    اگه روی دست 8-10 ساعت عکاسی ميکردين از نظر شما هم مهم ميشد
    6 ماه عکاسی حیات وحش با تله 600 میلیمتر کردم، حتی در اون شرایط هم ارگونومی در اولویت اول و دوم نبوده و نیست.
    photographِer، filtrmiltr و عشق عکاسی تشکر می‌کنند.
    « حامد محمدی »
    اینستاگرام

  4. #44
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HM6699 نمایش پست ها
    6 ماه عکاسی حیات وحش با تله 600 میلیمتر کردم، حتی در اون شرایط هم ارگونومی در اولویت اول و دوم نبوده و نیست.
    برای من از روز اولی که دوربین داشتم تا الان ارگونومی، نحوه قرارگیری کلید ها، و حتی صدای شاتر خیلی مهم بوده و هست. خروجی سنسور مهمه ولی خب به شخصه عکس نویزدار سافتی رو که با لذت گرفته باشم بیشتر از عکس شارپ تمیزی که با رنج گرفته باشم دوست می دارم
    yaghoobi، obsidiyan، filtrmiltr و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #45
    كاربر همراه photographِer آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    239
    تشکر شده
    572
    تشکر کرده
    1794

    پیش فرض

    سونی A7R مارک 3 یک شاهکار به معنی واقعیه.

    صرفا مقایسه ی این دو بادی واضحه که سونی یک سر و گردن بالاتره.

    سونی در این دوربین حقیقتا خروجی های شگفت انگیزی به ارمغان آورده.

    در مورد لنز هم باید عرض کنم با وجود قیمت بالای لنز های سونی، این لنز ها کیفیت بسیار عالی ای ارایه میدن حتی لنز های 4 تا 10 میلیونی. و لنز های سیگما سری آرت با مانت سونی هم در فوکال های مختلف موجوده. فقط فقدان لنز های سوپر زوم در سونی وجود داره برای عکاسی حیات وحش. در بقیه موارد مخصوصا پرتره و منظره واقعا سونی حرفی برای گفتن باقی نذاشته.
    obsidiyan و عشق عکاسی تشکر می‌کنند.
    باید که جمله جان شوی، تا لایق جانان شوی
    گر سوی مستان میروی، مستانه شو،مستانه شو

    سید مهدی تقوی

  6. #46
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    34
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    سلام
    من کانن 70 دی دارم و 4سال ازش استفاده می کنم.چون جدیدا می خوام برم سمت فول فریم و سرمایه گذاری کنم واسه خرید لنز می خوام اطلاعات کاملتری از داشته باشم و از دوستانی که 100% تجربشون از من بیشتره نظر بخوام.تجریه عکاسی نیمه حرفه ای با 70دی دارم ولی مجموعه لنز از هیچ شرکنی ندارم.به شخصه کانن رو از نیکون بشتر می پسندم و این بیشتر سلیقه ایه و منکر توانایی های نیکون نیستم.ولی میخوام نظر شمارو بپرسم کوج یه سمت بدون آینه های سونی بهتره یا کانن ؟ و بین این دو مدل از نظر تخصصی شما کدوم بهتره ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    در

    پاسخ به این پرسش بستگی تام به موارد بسیاری خواهد داشت..بعنوان کسی که مدتی بصورت کارآموز در یک فروشگاه عکاسی زنجیره ای در بلاد افراد بی ایمان (!)کار کرده است،می توانم بپرسم:

    1)آیا تمایلی به داشتن و بدست گرفتن دوربین بدون آینه دارید یا خیر،آیا دستان شما با طراحی و ارگونومی بدنه بدون آیینه سازگارتر است یا سابقه راحت بدست گرفتن یک دوربین فول فریم DSLR داشته اید؟

    2)در چه اکوسیستمی تاکنون سرمایه گذاری کرده اید؟ منظورم به زبان ساده تر آنکه آیا مجموعه لنزهایی از سونی یا کنون دارید یا اولین بار است که می خواهید یک بدنه دوربین انتخاب کنید و سپس به لنزهای این اکوسیستم انتخابی خود فکر کنید ..

    3)آیا قبلا سابقه عکاسی با بدنه های سونی و یا کنون داشته اید؟ معمولا پس از مدتی که می گذرد،فرد به نحوه چیدمان دگمه های یک بدنه عادت می کند و چون هر بدنه ای تقریبا بصورت سلیقه ای و کاملا خاصی به چیدمان آن می پردازد،بدست گرفتن بدنه یک اکوسیستم دیگر مدت زمانی را بخود اختصاص خواهد داد که بتوانید و یا قادر باشید که براحتی با بدنه کار عکاسی انجام دهید.

    4)آیا سابقه عکاسی قبلی با بدنه های فول فریم داشته اید؟اگر خیر،آیا با بدنه های کراپدار آشنایی دارید و با آنها تاکنون عکاسی کرده اید؟اگر خیر،آیا دوربین های بدنه 3/4 و یا حداقل point & shoot با انجام تنظیماتی نظیر وایت بالانس انتخابی،تنظیم ایزو،سرعت شاتر،دیافراگم و نظایر آن آشنایی دارید و در موقعیت های گوناگون و در ژانر های مختلف کار کرده اید و با نقاط قوت و ضعف هریک آشنایی نسبی دارید یا خیر..

    با پاسخ دادن به سوالات یاد شده بصورت گام به گام ،می توان جواب بهتری برایتان فراهم کرد و نسبت به تفاوت بدنه ها و نقاط قوت و ضعف آنها اشاره کرد..بعبارت ساده تر،شناخت توانایی و مهارت و دانش عکاسی مشتری و شناخت نحوه عکاسی وی و شناخت علاقه مندی خریدار به ژانرهای خاص و سپس ارزیابی و درک درست نیازمندی وی می تواند فروشنده یا دستیار فروشگاه را به راهنمایی صحیح جهت خرید یاری رساند.

    هرچند به گمان بنده در بلاد با ایمان(!)معمولا تنها توانایی مالی مشتری درنظر گرفته می شود تا رضایت نهایی وی..

    بدرود تا درودی دیگربار

  7. #47
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    34
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    من بیشتر علاقمند به عکاسی منظره و مستند هستم.خیلی کم پیش امده به بیشتر از 200 میلیمتر احتیاج پیدا کرده باشم.چون می خوام شروع کنم از نیمه حرفه ای برم سمت عکاسی حرفه ای و کم کم چند لنز بخرم میخوام قشنگ از انتخابم مطمن باشم.فقط یه مسله ای منو به فکر برده جایی بهم گفته شد بخاط کوچک بودن مانت سونی امکان ساخت لنزی بازتر از دیافراگ 1.4 براش ممکن نیست.درسته ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط photographِer نمایش پست ها
    سونی A7R مارک 3 یک شاهکار به معنی واقعیه.

    صرفا مقایسه ی این دو بادی واضحه که سونی یک سر و گردن بالاتره.

    سونی در این دوربین حقیقتا خروجی های شگفت انگیزی به ارمغان آورده.

    در مورد لنز هم باید عرض کنم با وجود قیمت بالای لنز های سونی، این لنز ها کیفیت بسیار عالی ای ارایه میدن حتی لنز های 4 تا 10 میلیونی. و لنز های سیگما سری آرت با مانت سونی هم در فوکال های مختلف موجوده. فقط فقدان لنز های سوپر زوم در سونی وجود داره برای عکاسی حیات وحش. در بقیه موارد مخصوصا پرتره و منظره واقعا سونی حرفی برای گفتن باقی نذاشته.

  8. #48
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1645
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق عکاسی نمایش پست ها
    سلام
    من کانن 70 دی دارم و 4سال ازش استفاده می کنم.چون جدیدا می خوام برم سمت فول فریم و سرمایه گذاری کنم واسه خرید لنز می خوام اطلاعات کاملتری از داشته باشم و از دوستانی که 100% تجربشون از من بیشتره نظر بخوام.تجریه عکاسی نیمه حرفه ای با 70دی دارم ولی مجموعه لنز از هیچ شرکنی ندارم.به شخصه کانن رو از نیکون بشتر می پسندم و این بیشتر سلیقه ایه و منکر توانایی های نیکون نیستم.ولی میخوام نظر شمارو بپرسم کوج یه سمت بدون آینه های سونی بهتره یا کانن ؟ و بین این دو مدل از نظر تخصصی شما کدوم بهتره ؟
    درود

    با عنایت به توضیحات شما و با توجه به اینکه در پستی دیگر گفته اید که ژانر محبوب شما مستند و طبیعت است،و از آنجایی که از دوربین قبلی خود(امیدوارانه)به خوبی کار کشیده اید و حتما به نقاط قوت و ضعف آن بهنگام عکاسی مستند و عکاسی از طبیعت آشنا هستید،و بازهم با توجه به اینکه در هیچ اکوسیستمی تاکنون سرمایه گذاری انجام نداده اید،بنده گمان می کنم بهترین گزینه شما در صورت نبود کمبود مالی، انتخاب بدنه بدون آینه سونی فول فریم خواهد بود..

    چندی پیش پستی از جناب تام هوگان می خواندم که واقعا به دلم نشست..
    (منبع:) https://dslrbodies.com/newsviews/nik...-proclama.html

    ایشان گفتار خود را با این جمله شروع کرده بودند که چون رییس(پرزیدنت)شرکت معظم کنون در اظهار نظر مطبوعاتی گفته بودند که در طی دو سال آینده بازار مصرف دوربین و تجهیزات عکاسی تا پنجاه درصد افت خواهد کرد و به اصطلاح خواهد شکست،موجی از بیان عقاید مثبت و منفی در فضای اینترنت به راه افتاده بوده و تبدیل بیک موضوع بحث بسیار داغ شده است.ایشان پیش بینی بسیار منطقی با ذکر دلایل توضیحی ارائه داده بودند که آینده دنیای عکاسی بتدریج بسوی دوربین های بدون آیینه سوق خواهد کرد..

    کاملا با این نظر موافقم..اگر دقت کنید،سونی(اگر اشتباه نکنم) اولین شرکتی بود که در دنیای فول فریم مسیر بدون آینه را برگزید..فوجی جای پای خود را در دنیای بدنه های بدون آینه در حالت کراپدار و میدیوم فرمت باز کرد و انصافا هم خوش درخشید..کنون و نیکون به عنوان غول های دنیای DSLR با احتیاط و وسواس و با محافظه کاری فراوان،بسیار دیر به این عرصه پای گذاشتند..اما چگونه شد که تصمیم گرفتند که بصورت جدی بعد از چندین حرکت نیمه جدی در مسیر و دنیای بدنه های بدون آینه گام بگذارند؟ به گمان بنده دو عامل مهم در کنار سایر عوامل سبب ساز بود: موفقیت سونی و موفقیت فوجی در این وادی،همچنین بلوغ دنیای DSLR ها.

    سونی اکنون در این مسیر کاملا در حال رشد و بلوغ(بالغ شدن) است..وضعیتی که کنون و نیکون در دنیای DSLR هم اینک در آن بسر می برند..نگاه کنید مسیری که نیکون بعنوان نقشه راه لنز ارائه داده است:تقریبا تمامی لنزهای تولیدی از نوع بدون آینه در چند سال آتی خواهند بود..حال نگاه کنید به دنیای لنزهای DSLR ها..مهم ترین کاری که در چند سال اخیر انجام شده،اصلاح مشکلات نسل قبلی و یا افزایش عددی اف استاپ های لنز است:ساخت لنز با اف استاپ 5.6 در بازه 500 میلیمتری که سبک تر و کاراتر و کوچک تر و با قیمت مناسب تر نسبت به همپای f4 خود یکی از بهترین نمونه مثال های فوق است.

    برای بنده(یک بار هم این مطلب را گفته ام)که در اکوسیستم نیکون سرمایه گذاری کرده ام،و این سیستم بنا به گفته های قبلی اکنون در وضعیتی متعادل و بالغ بسر می برد،و با توجه به اینکه هنوز دنیای DSLR ها برای چندین سال متوالی در آینده نسبتا میانه(نه دور و نه نزدیک)حضور کاملا موثری خواهند داشت(خیل عظیم دارندگان DSLR با لنزهای متعدد را درنظر بگیرید که کوچیدن آنها به دنیای بدون آینه چندان سهل و آسان نخواهد بود)،سکنی گزیدن در این اکوسیستم هنوز منطقی و مستدل بنظر می رسد.ولی برای فردی که بتازگی می خواهد پای به این وادی دنیای عکاسی بگذارد و هنوز اکوسیستمی برای خود انتخاب نکرده،فوجی و سونی هردو بر این تارک دنیای عکاسی بدنه های بدون آینه می درخشند..

    بنابراین با این گفته جناب تام هوگان بصورت کاملا مودبانه مخالفم که می گوید احتمالا سرنوشت دوربین های 35 میلیمتری فیلم (در گذشته) در انتظار بدنه های DSLR خواهد بود..به گمان بنده باید یک نسل بگذرد و عکاسان جوان تر با بدنه های بدون آیینه شروع به تکثیر یافتن کنند تا از تعداد نسبتا ثابت ولی فراوان دارندگان بدنه های DSLR در گذر زمان کاسته شود..

    در مورد دیافراگم بازتر از 1.4 هم باید مطلبی عنوان کنم..با توجه به تجربه بنده،شما نمی توانید با قوانین اپتیک و فیزیک مبارزه کنید.این قوانین ثابت هستند و فقط در صورت وقوع معجزه که در آن صورت هم ساختار جهان کاملا فرق خواهد کرد،شاید بتوانید لنزی با دیافراگم بازتر از 1.4 برای کاربرد عملی در دنیای واقعی عکاسی بیابید.حال می پرسید منظورم چیست؟عرض می کنم..

    بنده اکنون دایره لنزهای پرایم 35 و 50 و 58 و 85 و 105 میلیمتری در بازه 1.4 و همچنین در بازه 1.8(البته به استثنای 58 و 105 میلیمتری) را در اختیار دارم..بندرت شده که در عکاسی از طبیعت و یا ژانر های دیگر نیاز به دیافراگم 1.4 پیدا کنم و معمولا اف استاپ های 2.8 به بالاتر بیشترین کاربرد را برایم داشته اند..ضمن اینکه لنزهای رده 1.4 بسیار گران تر و سنگین تر هم هستند..درحقیقت اکنون رده دیافراگم لنزهای پرایم 1.8 و همچنین بازه اف استاپ 2.8 به بالاتر در لنزهای پرایمی چون 105 میلیمتری بیشترین کاربرد را برایم داشته اند..هرچه شناخت شما از نور و نحوه بکارگیری آن بیشتر و بهتر می شود و به اصطلاح پخته تر می شوید،نحوه نگرش و بکارگیری لنز هم برایتان تغییر می کند.بعنوان مقال،تقریبا موردی نبوده که اکنون من نتوانم عملا با لنز مثلا 85 میلیمتری با دیافراگم 1.8 عکاسی کنم و مجبور به انتخاب دیافراگم 1.4 گردم..

    حتی نیکون این موضوع را بخوبی درک کرده و لنزهای پرایم بدنه های بدون آینه خود را در دیافراگم 1.8 بسط و توسعه داده و یا خواهد داد و برای لنزهای زوم هم بازه دیافراگم چهار را برگزیده و سپس نوع 2.8 را توسعه خواهد داد..در حقیقت نیکون درک کرده که بدنه بدون آینه کوچک تر و سبک تر با لنز سنگین تر،بزرگ تر و گرانتر کمی منافات دارد و استقبال از آن چندان با موفقیت همراه نخواهد بود..از صحبت در مورد بازه دیافراگم 0.95 جدید نیکون که بسیار بزرگ و سنگین و گران است می گذرم.

    تنها موردی که بنده نیاز پیدا کردم که عکاسی با بازه 1.4 را حتما انجام دهم و به اصطلاح یک extreme محسوب میشد،هنگامی بود که با گروهی در قالب یک سفر کوتاه برای عکاسی از داخل غاری تاریک و بکر برای عکاسی از خوشه خفاشان گیاه خوار آویزان از سقف غار(که بهیچ وجه امکان استفاده از نور و یا فلاش بدلیل مزاحمت نوری نبود و امکان از دست رفتن بکر بودن صحنه کمیاب آویزان بودن صدها خفاش در حال استراحت می رفت)بود..این تنها موردی بود که بنده در تجربه کاری خود بیاد دارم و حتی برای عکاسی در شب و بخصوص ستارگان در فضای بیرون شهری و بدور از آلودگی نوری،لنز مورد استفاده بنده 20 میلیمتری با دیافراگم 1.8 بوده که بخوبی هم جوابگوی بدنه دوربین D850 بنده نیز بوده است.

    بدرود تا درودی دیگربار
    soltaani، obsidiyan، Captan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #49
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    366
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق عکاسی نمایش پست ها
    من بیشتر علاقمند به عکاسی منظره و مستند هستم.خیلی کم پیش امده به بیشتر از 200 میلیمتر احتیاج پیدا کرده باشم.چون می خوام شروع کنم از نیمه حرفه ای برم سمت عکاسی حرفه ای و کم کم چند لنز بخرم میخوام قشنگ از انتخابم مطمن باشم.فقط یه مسله ای منو به فکر برده جایی بهم گفته شد بخاط کوچک بودن مانت سونی امکان ساخت لنزی بازتر از دیافراگ 1.4 براش ممکن نیست.درسته ؟
    قبلا لنز هایی با f0.85 و f0.95 برای کراپ و فول فریم سونی تولید شده و قرار است امسال خود سونی یک لنز با f0.94 و زایس لنزی با f0.73 برای ماونت فول فریم سونی تولید کند پس این حرف ها کاملا اشتباست.


    اما چه فرقی به حال شما میکند ؟ تا بحال بررسی این نوع لنز ها را دیده اید؟ میدانید فوکوس کردن با یک لنز در f0.95 دست کم 3 دقیقه زمان میبرد ؟ این نوع لنز ها هیچ کاربردی در سبک های طبیعت - منظره - نجومی - حیات وحش - ورزشی- خبری - خیابانی و... ندارند به دلیل محدویت فوکوس هیچ نوع کاربرد مستندی ندارند حتی برای ماکرو هم از f2 و f2.8 استفاده میشود بدلیل شارپ تر بودن در مرکز و بوکه یکپارچه ای که این اعداد دارند و اعداد پایین تر از f2 بدرد ماکرو هم نمی خورند. محدودیت دوم فواصلی هستند که این لنز ها تولید میشوند یعنی حتی اگر بخواهیم از f8 این لنز ها استفاده کنیم فاصله ای که لنز در ان ساخته شده مثلا بدرد منظره نمیخورد.


    سالها این لنز ها در دنیای Slr نبودند یا رایج نبودند کدام سبک متوقف شده یا جا مانده؟

    از نظر من ماونت سونی در حال حاضر بهترین است اندازه مناسبی دارد اگر سونی ابعاد دوربین هایش را به بدنه ای مثل D7100 برساند دیگر هیچکس نخواهد گفت لنز ها بزرگن یا هندلینگ خوب نیست اما با ماونت هایی که کنون و نیکون در بدون آینه استفاده کردند باید دوربینی به اندازه 1DX بسازند تا هندلینگ پیدا کند البته لنز هایی که الان بزرگ بودنشون در این دو برند مورد اعتراض قرار گرفته تازه لنز های کوچک این دو برند هستند وقتی چیزی مثل 400 یا 200-70 تولید کنند اونوقت عمق فاجعه بهتر مشخص میشه اینطور نیست که هر چند سال یکبار شرکتی بیاد چند سانت ماونت بزرگ کنه بعد بگه ماونت های قبلی مشکل داره چون نمیتونه f0.25 بسازه اونوقت کار به کجا میرسه ؟ اینا لنز هستن نه لوله پولیکا.
    ویرایش توسط Captan : Friday 1 February 2019 در ساعت 21:10
    obsidiyan و عشق عکاسی تشکر می‌کنند.

  10. #50
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    34
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    فوق العاده جامع توضیح دادید.ممنونم از لطف شما
    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود

    با عنایت به توضیحات شما و با توجه به اینکه در پستی دیگر گفته اید که ژانر محبوب شما مستند و طبیعت است،و از آنجایی که از دوربین قبلی خود(امیدوارانه)به خوبی کار کشیده اید و حتما به نقاط قوت و ضعف آن بهنگام عکاسی مستند و عکاسی از طبیعت آشنا هستید،و بازهم با توجه به اینکه در هیچ اکوسیستمی تاکنون سرمایه گذاری انجام نداده اید،بنده گمان می کنم بهترین گزینه شما در صورت نبود کمبود مالی، انتخاب بدنه بدون آینه سونی فول فریم خواهد بود..

    چندی پیش پستی از جناب تام هوگان می خواندم که واقعا به دلم نشست..
    (منبع:) https://dslrbodies.com/newsviews/nik...-proclama.html

    ایشان گفتار خود را با این جمله شروع کرده بودند که چون رییس(پرزیدنت)شرکت معظم کنون در اظهار نظر مطبوعاتی گفته بودند که در طی دو سال آینده بازار مصرف دوربین و تجهیزات عکاسی تا پنجاه درصد افت خواهد کرد و به اصطلاح خواهد شکست،موجی از بیان عقاید مثبت و منفی در فضای اینترنت به راه افتاده بوده و تبدیل بیک موضوع بحث بسیار داغ شده است.ایشان پیش بینی بسیار منطقی با ذکر دلایل توضیحی ارائه داده بودند که آینده دنیای عکاسی بتدریج بسوی دوربین های بدون آیینه سوق خواهد کرد..

    کاملا با این نظر موافقم..اگر دقت کنید،سونی(اگر اشتباه نکنم) اولین شرکتی بود که در دنیای فول فریم مسیر بدون آینه را برگزید..فوجی جای پای خود را در دنیای بدنه های بدون آینه در حالت کراپدار و میدیوم فرمت باز کرد و انصافا هم خوش درخشید..کنون و نیکون به عنوان غول های دنیای DSLR با احتیاط و وسواس و با محافظه کاری فراوان،بسیار دیر به این عرصه پای گذاشتند..اما چگونه شد که تصمیم گرفتند که بصورت جدی بعد از چندین حرکت نیمه جدی در مسیر و دنیای بدنه های بدون آینه گام بگذارند؟ به گمان بنده دو عامل مهم در کنار سایر عوامل سبب ساز بود: موفقیت سونی و موفقیت فوجی در این وادی،همچنین بلوغ دنیای DSLR ها.

    سونی اکنون در این مسیر کاملا در حال رشد و بلوغ(بالغ شدن) است..وضعیتی که کنون و نیکون در دنیای DSLR هم اینک در آن بسر می برند..نگاه کنید مسیری که نیکون بعنوان نقشه راه لنز ارائه داده است:تقریبا تمامی لنزهای تولیدی از نوع بدون آینه در چند سال آتی خواهند بود..حال نگاه کنید به دنیای لنزهای DSLR ها..مهم ترین کاری که در چند سال اخیر انجام شده،اصلاح مشکلات نسل قبلی و یا افزایش عددی اف استاپ های لنز است:ساخت لنز با اف استاپ 5.6 در بازه 500 میلیمتری که سبک تر و کاراتر و کوچک تر و با قیمت مناسب تر نسبت به همپای f4 خود یکی از بهترین نمونه مثال های فوق است.

    برای بنده(یک بار هم این مطلب را گفته ام)که در اکوسیستم نیکون سرمایه گذاری کرده ام،و این سیستم بنا به گفته های قبلی اکنون در وضعیتی متعادل و بالغ بسر می برد،و با توجه به اینکه هنوز دنیای DSLR ها برای چندین سال متوالی در آینده نسبتا میانه(نه دور و نه نزدیک)حضور کاملا موثری خواهند داشت(خیل عظیم دارندگان DSLR با لنزهای متعدد را درنظر بگیرید که کوچیدن آنها به دنیای بدون آینه چندان سهل و آسان نخواهد بود)،سکنی گزیدن در این اکوسیستم هنوز منطقی و مستدل بنظر می رسد.ولی برای فردی که بتازگی می خواهد پای به این وادی دنیای عکاسی بگذارد و هنوز اکوسیستمی برای خود انتخاب نکرده،فوجی و سونی هردو بر این تارک دنیای عکاسی بدنه های بدون آینه می درخشند..

    بنابراین با این گفته جناب تام هوگان بصورت کاملا مودبانه مخالفم که می گوید احتمالا سرنوشت دوربین های 35 میلیمتری فیلم (در گذشته) در انتظار بدنه های DSLR خواهد بود..به گمان بنده باید یک نسل بگذرد و عکاسان جوان تر با بدنه های بدون آیینه شروع به تکثیر یافتن کنند تا از تعداد نسبتا ثابت ولی فراوان دارندگان بدنه های DSLR در گذر زمان کاسته شود..

    در مورد دیافراگم بازتر از 1.4 هم باید مطلبی عنوان کنم..با توجه به تجربه بنده،شما نمی توانید با قوانین اپتیک و فیزیک مبارزه کنید.این قوانین ثابت هستند و فقط در صورت وقوع معجزه که در آن صورت هم ساختار جهان کاملا فرق خواهد کرد،شاید بتوانید لنزی با دیافراگم بازتر از 1.4 برای کاربرد عملی در دنیای واقعی عکاسی بیابید.حال می پرسید منظورم چیست؟عرض می کنم..

    بنده اکنون دایره لنزهای پرایم 35 و 50 و 58 و 85 و 105 میلیمتری در بازه 1.4 و همچنین در بازه 1.8(البته به استثنای 58 و 105 میلیمتری) را در اختیار دارم..بندرت شده که در عکاسی از طبیعت و یا ژانر های دیگر نیاز به دیافراگم 1.4 پیدا کنم و معمولا اف استاپ های 2.8 به بالاتر بیشترین کاربرد را برایم داشته اند..ضمن اینکه لنزهای رده 1.4 بسیار گران تر و سنگین تر هم هستند..درحقیقت اکنون رده دیافراگم لنزهای پرایم 1.8 و همچنین بازه اف استاپ 2.8 به بالاتر در لنزهای پرایمی چون 105 میلیمتری بیشترین کاربرد را برایم داشته اند..هرچه شناخت شما از نور و نحوه بکارگیری آن بیشتر و بهتر می شود و به اصطلاح پخته تر می شوید،نحوه نگرش و بکارگیری لنز هم برایتان تغییر می کند.بعنوان مقال،تقریبا موردی نبوده که اکنون من نتوانم عملا با لنز مثلا 85 میلیمتری با دیافراگم 1.8 عکاسی کنم و مجبور به انتخاب دیافراگم 1.4 گردم..

    حتی نیکون این موضوع را بخوبی درک کرده و لنزهای پرایم بدنه های بدون آینه خود را در دیافراگم 1.8 بسط و توسعه داده و یا خواهد داد و برای لنزهای زوم هم بازه دیافراگم چهار را برگزیده و سپس نوع 2.8 را توسعه خواهد داد..در حقیقت نیکون درک کرده که بدنه بدون آینه کوچک تر و سبک تر با لنز سنگین تر،بزرگ تر و گرانتر کمی منافات دارد و استقبال از آن چندان با موفقیت همراه نخواهد بود..از صحبت در مورد بازه دیافراگم 0.95 جدید نیکون که بسیار بزرگ و سنگین و گران است می گذرم.

    تنها موردی که بنده نیاز پیدا کردم که عکاسی با بازه 1.4 را حتما انجام دهم و به اصطلاح یک extreme محسوب میشد،هنگامی بود که با گروهی در قالب یک سفر کوتاه برای عکاسی از داخل غاری تاریک و بکر برای عکاسی از خوشه خفاشان گیاه خوار آویزان از سقف غار(که بهیچ وجه امکان استفاده از نور و یا فلاش بدلیل مزاحمت نوری نبود و امکان از دست رفتن بکر بودن صحنه کمیاب آویزان بودن صدها خفاش در حال استراحت می رفت)بود..این تنها موردی بود که بنده در تجربه کاری خود بیاد دارم و حتی برای عکاسی در شب و بخصوص ستارگان در فضای بیرون شهری و بدور از آلودگی نوری،لنز مورد استفاده بنده 20 میلیمتری با دیافراگم 1.8 بوده که بخوبی هم جوابگوی بدنه دوربین D850 بنده نیز بوده است.

    بدرود تا درودی دیگربار
    esfandiyar2002 و filtrmiltr تشکر می‌کنند.

صفحه 5 از 10 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •