Sony A900 vs Canon 1Ds Mark III
کد:http://www.juzaphoto.com/eng/articles/sony_a900_vs_canon_1ds3.htm
Sony A900 vs Canon 1Ds Mark III
کد:http://www.juzaphoto.com/eng/articles/sony_a900_vs_canon_1ds3.htm
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
به روایت تست های Pop Photo و imaging-resource و خیلی جاهای معتبر دیگر...
این دوربین ( سونی آلفا 900 ) بسیار بسیار سریع تر از کانن 5دی مارک 2 است و در برخی موارد حتی تا 3 برابر سریع تر است.این تست ها با یک ارفاق در حق کانن صورت گرفته و آن هم استفاده از کارت حافظه سریع تر است اما باز هم نتایج از سونی ضعیف تر است ( هرچند برای یک دوربین 21 مگاپیکسلی بسیار عالی و فراتر از حد انتظار است ) اما یقینا برتر از سونی نیست!
باطری اکانن مارک 2 هم از باطری سونی ضعیف تر است ( از قبل معلوم بود در این یک مورد یعنی باطری کمپانی های دیگر سالها نیاز به تحقیق و توسعه دارند تا به اطلاعات و تجربیات حال حاضر سونی برسند! )
تست های سرعت کانن 5دی مارک 2
تست های سرعت سونی آلفا 900
سونی در بین دوربین های بالای 21 مگپیکسل فراتر از حد انتظار و یک رده بالاتر از بدنه خود ظاهر شده است.یقینا فقط نیکون D3x می تواند با آن همتراز باشد.منتظر تست های سرعت آن دوربین هم خواهیم بود.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
یکی از دوستان پرسیده بودند که آیا این دوربین AF-Assist Illuminator و یا همان لامپ کمکی فوکوس دارد و یا خیر چون ما چیزی ندیدم.صلاح دیدم که در اینجا عرض کنم که دیگر دوستان هم بدانند.
بله دارد.
و اتفاقا یکی از بهتر ها هم هست!چرا که به وسیله لامپ های فلاش معمولی ( مثل دوربین های نیکون مثلا ) نیست و مبتنی بر نور LED به همراه خطوط کمکی و به رنگ قرمز است ( دقیقا مثل لامپ کمکی فوکوس در فلاش های حرفه ای مثل نیکون SB-900 و ... ) که قادر است در تاریکی کامل و بر روی کم کنتراست ترین سوژه ها فوکوس کند.
دوربین های فول فریم دیگر در این رده این لامپ کمکی را ندارند.
اگر کنار لوگوی A900 توجه کنید آن لامپ را خواهید دید.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
خوب آدم گاهی که کمی باز تر نگاه می کنه متوجه خیلی چیز ها میشه!
متوجه اینکه مثلا آلفا 900 با وجود اینکه از نظر نویز در بین همرده ها یک استاپ پایین تره اما از دوربین هایی مثل CANON 40D که به نویز کم مشهور هستند تا ایزو 3200 بسیار کم نویز تره !
اگر دو نمودار را با هم مقیاس کنید متوجه خواهید شد.منبع هم که imaging-resource است.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
جناب قبادی اما باید کم کم اطمینان حاصل کنیم که شما مدیر تبلیغات SLRهای سونی در ایران هستید...
البته فقط یک مزاح بود
اما اصلا هم مزاح نیست!! چون هر چیزی رو که شما تعریفشو بکنید قابل اعتماد و قابل خرید هست...
این وسط خوش به حال سونی
پ.ن: شرمنده از بابت آف تاپیک
محمدحسین قاسمی
علم-فلسفه-هنر و مذهب عالیترین مظاهر نیاز و آرمان بشر برای کشف نظم و ترتیب و هماهنگی در جهان هستند
این imaging reasource هم پاشنه اشیل این دوربین را نویز اون دانسته.در حالی که از رزلوشن بالای اون بسیار تعریف نموده ولی نویز بالا را عاملی باز دارنده جهت چاپهای بزرگ دانسته.ولی خوب از شارپنس و دتیل این دوربین بسیار تعریف نمودهAs noted elsewhere in this review, the Sony A900 has higher resolution than any other 35mm format DSLR, but the Canon EOS-1D Mark III wins handily in terms of image noise. We're reluctant to refer to this as the A900's "Achilles heel," particularly in light of the fact that the 1Ds Mark III sells for 2.6x the price of the A900. It is, though, one of the most noticeable areas in which the A900 falls short of its much more expensive competitor, so deserves mentioning.
Checking print quality at higher ISOs, we found that the Sony A900's images produced good-looking 13x19 inch prints up to about ISO 400 or 800: Minor chroma noise began to appear at ISO 400, and became more prominent at ISO 800, although many users would probably find the ISO 800 results at 13x19 inches suitable for wall display. At 5x7 inches, images looked good to ISO 1,600 and usable to ISO 3,200.
Color-wise, we found the Sony A900's images very appealing. Given the relatively understated color handling we observed in the Imatest results, we somewhat expected to find the printed output a little dull-looking, but this wasn't the case: Colors looked plenty bright, but never unnatural. Very nice color, overall.
Bottom line, the Sony A900 is a camera that can deliver incredible resolution under good to moderate lighting, and as such should find application for commercial work, portraits, landscapes, architectural and fine art photography and similar applications. At the highest magnifications though, some noise is visible even at its default ISO 200 sensitivity, and this steadily increases as you go up the ISO scale. As always, the obtrusiveness of its image noise varies inversely with the size of the print you're making. If all you care about is 8x11 output, you'll probably find the Sony A900 usable up to ISO 1,600 and possibly higher. On the other hand, we expect that a large part of the reason many people will plunk down $3,000 for this camera is because they want to exploit its extraordinary resolution by making really large prints. If that's your application, then the maximum useful ISO drops quite a bit, to the extent that ISO 800 is really pushing it, even for 13x19 inch prints. We say "even for 113x19 inch prints" because, while that size is about as large as most prosumer inkjet printers go, it's not that big compared to the A900's 25 megapixel resolution. (At 300 pixels/inch, the A900's output would measure 13.4x20.2 inches.)
اینم نظر imaging reasourceدر مورد چاپ های 5دی مارک 2.جهت مقایسه با سونی a900این نظریه را اینجا گزاشتمExceptional print quality, good color, sharp 24x36 inch prints from camera JPEGs (with a little unsharp masking). High-ISO shots are surprisingly clean, ISO 6,400 is good up to about 13x19, albeit with a little noise in the shadows and some loss of subtle subject detail.
We kept running out of superlatives to describe the Canon 5D Mark II's printed output: These are some of the cleanest, highest-quality images we've seen yet from a digital camera. [],
سونی از دیرباز با نویز مشکل داشته است.
مثلا در هنگام عرضه آلفا 700 این دوربین با وجود سنسور یکسان با دی 300 اما نویز بدتری نسبت به این دوربین و 40دی کانن داشت.
اما بعد از حدود یکسال و آپدیت این دوربین به فریم ور 4 از نظر نویز این دوربین از دو دوربین قبلی بخصوص در ایزو های بالا عملکرد بسیار بالاتری داشت که این عامل باعث شد که چند سایت یک بار دیگر تست های نویز این دوربین را با فریم ور 4 منتشر کنند.
در مورد آلفا هم همین گونه است.در همین سایت imaging reasource هم چندین جا به اینکه ممکن است با آپدیت فریم ور مشکل آلفا 900 کاملا بر طرف شود اشاره شده است.اما کی و چه زمانی و چطور معلوم نیست.
فعلا این مشکل هست و خریدار باید با چشم باز انتخاب کند.اگر نویز برایش اهمیت داشته باشد به نظرم خرید کانن 5دی بسیار عقلانی تر است.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
با اینکه imaging reasourceاز نویز این دوربین در چاپ های بسیار بزرگ مثل40*30اینچ حرف زده ولی خوب در بسیاری جاها از رزلوشن بسیار بالا و شارپنس زیاد ان تعریف نموده و تفاوت رزلوشن در تست های همین سایت با رقبا بسیار زیاده و قابل تعمق
یک مقایسه جالب توجه بین Canon 5D MkII و Sony DSLR-A900 توسط یک سایت معتبر...
نتایج هم جالب است....
کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/a900-5dmkii.shtml
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson