صفحه 4 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 77
Like Tree167تشکر

موضوع: SLT-A57 or D5100 ؟ چرا؟

  1. #31
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Pro نمایش پست ها
    درود


    اون 18-55 باعث نمیشه چیزی در مطالبی که عرض کردم عوض بشه !
    اکثریت افرادی که اولین دوربین SLR خود را تهیه میکنند ، بر این باور هستند که با خرید یک بدنه و لنز ،کار تمام میشود و دیگر چیزی تهیه نخواهند کرد زهی خیال باطل!

    به موازات پیشرفت در یادگیری ، و کسب تجربه ، از نیاز های جدید خود آگاهی پیدا میکنیم و آنوقت هست که تمام معیار های قبلی رنگ میبازند و نیاز های جدید تری مطرح میشود.
    persian.boy، Moty، morteza khademy و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #32
    كاربر آشنا Miladend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    79
    تشکر کرده
    360

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrashkan نمایش پست ها
    ممنون از لطف شما
    دوست عزیز من متاسفانه هنوز متوجه منظورتون در خصوص قسمت اول صحبتتون نشدم
    میشه بفرمایید امکانات بیشتری که ویزور الکترونیک داره چیه؟ و چرا برای عده ای کار کردن با همچین ویزوری سخته؟
    محدودیتی که در مود لایو ویو نیکون هست چطور؟ منظورتون چه محدودیت هایی است که در SLT سونی نیست؟
    و سوال آخر اینکه فیلمبرداری نیکون دارای فوکوس پیوسته نیست؟؟
    درود بر شما...
    سلام
    تفاوت اساسی اینه که شما دقیقا در اپتیکال چیزی که در ویزور میبنید همون تصویری هست که از دهانه لنز وارد میشود از لحاظ نوری و رنگی و غیره(نه اینکه در الکترونیک از جای دیگری بیاید اما به خاطر اینکه نور بسیار کمتری به این بخش میرسد با استفاده از این ویزور آن را تقویت میکنند تا قابل دیدن شود...اونم به خاطر ماهیت دوربین های SLT هست که آینه ثابت دارند و بیشتر نور رو به سنسور و بخش کمتر رو به ویزور میدهند...برای همین به جای اون منشور 5 وجهی از یک نمایشگر OLED با تراکم بسیار بالا 2359 نقطه ای(1,440,000 پیکسل) جایگزین شده که کیفیت بسیار خوبی داره...(چنین رزولوشنی تو هیجای دیگه من ندیدم!)
    در این ویزور چون الکترونیکی هست شما میتونید تنظیمات خیلی بیشتر و قابلیت زوم و تغییر عکس و تقریبا تمام کارهایی که نیاز داریددر LCD انجام بگیره رو انجام بدید.(البته در بعضی ویزور های اپتیکال هم میشه بعضی کارها رو انجام داد اما خوب ماهیت این 2 خیلی فرق میکنه)
    نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده چون بدلیل قرار گرفتن آینه روبروی سنسور و بالا رفتن اون در هنگام عکس برداری برعکس سیستم SLT که یک آینه ثابت نیمه شفاف وجود داره و برای همین همیشه نور به سنسور میرسه و میتونه فوکوس ممتدشو ادامه بده و روی سوژه فیکس بموه اما در سیستم قبلی با پایین اومدن آینه دیگه نور به سنسور نمیرسه و....
    کلا اگه فیلمبرداری برات تو این رده از دوربین ها جدی هست دوربین Sony فیلمبرداری بهتری داره و داشتن میکروفون های استریو و داشتن 25 و 60 فریم در ثانیه(در مقابل 24-30) خودش دلیلیه که سونی به این بخش اهمیت زیادی داده...
    pelliclemirror.jpg
    سنسور دوربین نیکون هم ساخت سونی هست (Sony IMX071)که در بهترین دوربین های APC استفاده شده اعم از D7000 /D5100/Pentax K5/A580/A55 که کیفیت نویزی و DR فوق العاده ای هم دارد...سنسور به کار رفته در A57 جدیدتر از A55 وD5100 هست(که تاریخ عرضه رو نگاه کنید طبیعیه) ولی وقتی مقایسه سنسور ها رو میبینید متوجه میشید سنسور دستگاه نیکونی عملکردی هر چند نه خیلی اما بهترو داره که اونم به خاطر استفاده سونی از سیستم SLT هست که در کنار تمام میزایاش باعث میشه که 100% نور به سنسور نرسه .
    پ.ن:در 5100 شما با هک دستگاه میتونید 20 دقیقه فیلمبرداری کنید البته کلا خیلی نباید با این سیستم ها فیلمبرداری کرد چون باعث داغ شدن سنسور میشه و عمر دوربینتونو کاهش میده :)
    سپاس
    morteza khademy، Mahdi Sadri و mehrashkan تشکر می‌کنند.

  3. #33
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Miladend نمایش پست ها
    سلام
    تفاوت اساسی اینه که شما دقیقا در اپتیکال چیزی که در ویزور میبنید همون تصویری هست که از دهانه لنز وارد میشود از لحاظ نوری و رنگی و غیره(نه اینکه در الکترونیک از جای دیگری بیاید اما به خاطر اینکه نور بسیار کمتری به این بخش میرسد با استفاده از این ویزور آن را تقویت میکنند تا قابل دیدن شود...اونم به خاطر ماهیت دوربین های SLT هست که آینه ثابت دارند و بیشتر نور رو به سنسور و بخش کمتر رو به ویزور میدهند...برای همین به جای اون منشور 5 وجهی از یک نمایشگر OLED با تراکم بسیار بالا 2359 نقطه ای(1,440,000 پیکسل) جایگزین شده که کیفیت بسیار خوبی داره...(چنین رزولشنی تو هیجای دیگه من ندیدم!)
    در این ویزور چون الکترونیکی هست شما میتونید تنظیمات خیلی بیشتر و قابلیت زوم و تغییر عکس و تقریبا تمام کارهایی که نیاز داریددر LCD انجام بگیره رو انجام بدید.(البته در بعضی ویزور های اپتیکال هم میشه بعضی کارها رو انجام داد اما خوب ماهیت این 2 خیلی فرق میکنه)
    نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده چون بدلیل قرار گرفتن آینه روبروی سنسور و بالا رفتن اون در هنگام عکس برداری برعکس سیستم SLT که یک آینه ثابت نیمه شفاف وجود داره و برای همین همیشه نور به سنسور میرسه و میتونه فوکوس ممتدشو ادامه بده و روی سوژه فیکس بموه اما در سیستم قبلی با پایین اومدن آینه دیگه نور به سنسور نمیرسه و....
    کلا اگه فیلمبرداری برات تو این رده از دوربین ها جدی هست دوربین Sony فیلمبرداری بهتری داره و داشتن میکروفون های استریو و داشتن 25 و 60 فریم در ثانیه(در مقابل 24-30) خودش دلیلیه که سونی به این بخش اهمیت زیادی داده...
    سونسور دوربین نیکون هم ساخت سونی هست (Sony IMX071)که در بهترین دوربین های APC استفاده شده اعم از D7000 /D5100/Pentax K5/A580/A55 که کیفیت نویزی و DR فوق العاده ای هم دارد...سنسور به کار رفته در A57 جدیدتر از A55 وD5100 هست(که تاریخ عرضه رو نگاه کنید طبیعیه) ولی وقتی مقایسه سنسور ها رو میبینید متوجه میشید سنسور دستگاه نیکونی عملکردی هر چند نه خیلی اما بهترو داره که اونم به خاطر استفاده سونی از سیستم SLT هست که در کنار تمام میزایاش باعث میشه که 100% نور به سنسور نرسه .
    پ.ن:در 5100 شما با هک دستگاه میتونید 20 دقیقه فیلمبرداری کنید البته کلا خیلی نباید با این سیستم ها فیلمبرداری کرد چون باعث داغ شدن سنسور میشه و عمر دوربینتونو کاهش میده :)
    سپاس
    درود


    قسمت بولد شده صحیح نیست،
    اول- اینکه در Live view آینه کلا بالا رفته و جلوی سنسور رو نگرفته
    دوم- اینکه در نیکون از سری D3100 و d5100 و D7000 به بعد Focus ممتد در حین فیلم برداری به همه مدل ها اضافه شده.
    اما اون بخش که سونی بخاطر سیستم SLT میتونه برای فیلمبرداری Focus ممتد سریعتری رو بده درست هست.

    سوم- در فیلم برداری جدی و کاربردی هیچ گاه از Auto Focus استفاده نمیشه و همیشه از منوال Focus استفاده میشه چه با سونی چه با نیکون و هر دوربین دیگه ای.

    چهارم- مدت زمان فیلبرداری در D5100 بدون هک و یا کاری دیگری 20 دقیقه هست.

    پنجم- همانطوری که قبلا گفته شده فیلمبرداری در دوربینهای عکاسی یک امکان جنبی هست نه اصلی
    همانطور که شما هم اشاره فرمودید در همه دوربین های عکاسی ، بکار گیری فیلمبرداری باعث کوتاه شدن عمر سنسور خصوصا از نظر کیفی میگردد
    aro1355، Moty، morteza khademy و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #34
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    4500
    تشکر کرده
    2638

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Pro نمایش پست ها


    اول- اینکه در Live view آینه کلا بالا رفته و جلوی سنسور رو نگرفته
    البته سنسور AF نيكون براي كار كردن نياز داره كه آينه پايين باشه.

    در حالت Live View در نيكون سنسور اصلي وظيفه AF رو به عهده ميگيره كه از طريق كنتراست عمل ميكنه، كه معمولا از نظر سرعت (شايد هم دقت) ضعيفتر از سنسور AF اصلي است.

    در شكل زير براي DSLR:
    5- آينه اصلي
    6- آينه AF
    7- سنسور (يا ماژول) AF
    safox_1.jpg


    براي SLT:
    سنسور AF در بالا قرار دارد و در همه حالتها در مدار باقي ميماند و اين همون نو آوري هست كه SLT به ارمغان آورده

    sony-slt-a55--cutaway.jpg
    ویرایش توسط aidin594 : Friday 1 March 2013 در ساعت 17:02
    Anoosh-Em، Moty، Dariush Chegini و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #35
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    با سلام
    در خصوص این گزاره که "نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده" به نظرم چندان درست نیست در دوربین Canon EOS 650D سنسور هیبرید استفاده شده است یعنی سنسور های Phase Detection در سنسور اصلی ادغام شده و نتیجناً فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری با سرعت و دقت خوب مقدور شده است بدون آنکه مشکلات SLT ها وجود داشته باشد و ترکیب این دوربین با لنزهای جدید STM که فوکوس سریع و بی صدائی دارند نتیجه مطلوبی دارد.
    البته بنده با انوش عزیز کاملاً موافقم که در فیلمبرداری جدی و حرفه ای همواره از فوکوس دستی استفاده می شود. تا حالا بنده نشنیده ام که از SLT ها در ساخت فیلم های حرفه ای استفاده شده باشد در صورتی که مثلاً Canon 5D MK II همواره گزینه ای بسیار محبوب برای فیلمبرداری حرفه ای و نیمه حرفه ای بوده است.
    ارادتمند
    Anoosh-Em و morteza khademy تشکر می‌کنند.

  6. #36
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    4500
    تشکر کرده
    2638

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    با سلام
    در خصوص این گزاره که "نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده" به نظرم چندان درست نیست در دوربین Canon EOS 650D سنسور هیبرید استفاده شده است یعنی سنسور های Phase Detection در سنسور اصلی ادغام شده و نتیجناً فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری با سرعت و دقت خوب مقدور شده است بدون آنکه مشکلات SLT ها وجود داشته باشد و ترکیب این دوربین با لنزهای جدید STM که فوکوس سریع و بی صدائی دارند نتیجه مطلوبی دارد.
    البته بنده با انوش عزیز کاملاً موافقم که در فیلمبرداری جدی و حرفه ای همواره از فوکوس دستی استفاده می شود. تا حالا بنده نشنیده ام که از SLT ها در ساخت فیلم های حرفه ای استفاده شده باشد در صورتی که مثلاً Canon 5D MK II همواره گزینه ای بسیار محبوب برای فیلمبرداری حرفه ای و نیمه حرفه ای بوده است.
    ارادتمند
    در مورد كانن هم احتمالا سنسور AF مستقل در پايين محفظه آينه حذف نشده است.

  7. #37
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aidin594 نمایش پست ها
    در مورد كانن هم احتمالا سنسور AF مستقل در پايين محفظه آينه حذف نشده است.
    بله آیدین جان درست می فرمائید. اگر سنسور AF مستقل حذف شود که کارکرد اصلی SLR که عکاسی با استفاده از ویزور است مختل می شود. در واقع سنسورهای َAF به سنسور اصلی اضافه شده و بقیه مشخصات اصلی تغییر نکرده است.
    aidin594، morteza khademy و mehrashkan تشکر می‌کنند.

  8. #38
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    4500
    تشکر کرده
    2638

    پیش فرض

    منظور بنده اين هست كه سنسور اصلي AF بايد كارايي بالاتري داشته باشه كه سوني حاضر شده به قيمت از دست دادن نور از اون استفاده كنه.

  9. #39
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aidin594 نمایش پست ها
    منظور بنده اين هست كه سنسور اصلي AF بايد كارايي بالاتري داشته باشه كه سوني حاضر شده به قيمت از دست دادن نور از اون استفاده كنه.
    شاید. ولی از آنجا که به کارگیری سنسورهای هیبرید در DSLR ها مبحث نسبتاً جدیدی است و سونی چون از تکنولوژی SLT برای حل مسئله فوکوس سریع در Live View استفاده می کرده است، شاید تغییر استراتژی و رویکرد به سنسورهای هیبرید برایش به صرفه نبوده است.
    aidin594 و mehrashkan تشکر می‌کنند.

  10. #40
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aidin594 نمایش پست ها
    بايد كارايي بالاتري داشته باشه كه سوني حاضر شده به قيمت از دست دادن نور از اون استفاده كنه.

    درود

    عکاسی یعنی اول نور و بعد باز هم نور !

    در واقع و برای یک امکان جنبی ، برای تنها اندکی سرعت بیشتر Focus ممتد در حین فیلم برداری
    که در صورت بکاری گیری جدی ، حتما هم روی focus منوال خواهد بود در مقایسه با دیگر دوربین ها
    که همین Focus ممتد در حین فیلم برداری را نیز دارند ، حاظر شده از بخش عکاسی یک دوربین عکاسی بزنند
    aidin594، morteza khademy، کوروش و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 4 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •