سلام
الان که دوباره خوندم اون قسمت رو حرف شما صحیحه چون بد نوشتم منظور اصلی من هم بحث فوکوس بود که در سیستم SLT بوسیله آینه اصلی و phase detection هست و در سیستم های SLR بوسیله آینه جانبی و contrast detection هست که بسیار تفاوت دارند . اولی خیلی دقیق تر و بهتره اما اگه اشتباه میکنم بگید :)
اول:نه به این صورت نیست و به وسیله آینه دیگری انجام میشود و آینه اصلی همچنان پایین هست که دوست عزیزمون گفتن.
دوم:بله اما فکر کنم به همون صورت کنتراست باشه ..اطلاع دقیقی ندارم
سوم:بله درسته اما کلا در فیلم برداری جدی از دوربین های عکاسی استفاده نمیشه .بیشتر این دوربین ها برای ساخت کلیپ های تبلیغاتی و موزیک و بقیه کلیپ ها کلا استفاده زیادی دارند امروزه ..این تفاوت خوبی AF تو کلیپ های سریع و به خصوص ورزشی خیلی مشهوده (یک لینک در مورد ساخت یک کلیپ اسکی در برف بود که ساخته بودن با سیستم سونی تو یوتی ب که لینک اصلی رو پیدا کردم میزارم )
نکته مهم و خوب این سیستم این هست که دیگه خیلی کمتر با مشکل ROLLING SHUTTER در ویدئو ها مواجه میشیم..میدونیم که بزرگترین مشکل این دوربین همین جاماندگی ها و فریم ریت پایین فیلم برداری دوربین های عکاسی هست...این مشکل با SLT خیلی بهتر شده .
چهارم:خودم از این نکته اطلاع نداشتم پس با هک چقدر فیلم برداری میکند؟
پنجم:من سر این موضوع بحث دارم البته نظره خودم هم با شماست و کلا نباید چنین استفاده ای با این دوربین بشه و خوده قوانین هم با درست کردن محدودیت هایی مثل نهایتا 20 دقیقه نمیخوان این دوربین ها وارد حیطه فیلمبرداری و مختل شدن بازار اونها بشن....اما جدیدا هم تو ایران و در خارج از ایران به صورت جدی بیشتر تمامی کلیپ ها رو با این نوع دوربین ها فیلم برداری میکند و به نظرم یکی از دلایلی که سونی سیستم SLT رو جان دوباره ای بخشید همین موضوع بود(چون همه قبول دارند که با وجود طیف زیاد لنز ها و دوربین ها در دو برند نیکون و کنون خیلی سخت بود سونی بتونه بدون هیچ نوآوری و یا دلیله مشخصی سهم بازارشو بیشتر کنه...الان شاید خیلی از کلیپ های تبلیغاتی ..تلویزیونی ..ویدئو کلیپها و غیره داره با دوربین های عکاسی ساخته میشه که دلایل زیادیم داره...وجود لنز های بسیار زیادتر از فیلمبرداری...عملکرد خوب این سیستم در چند سال اخیر و قدم بسوی افزودن امکانات فیمبرداری...قیمت ارزانتر ی که این سیستم داره ولی تفاوت بسیاری دیگه بینشون نیست. اما دلیله دیگه ای هم هست که باعث میشه اینقدر برای ساخت کلیپ جذاب باشند و اون هم Dynamic Range پایین تر اونها نسبت به دوربین های فیلمبرداریه حرفه ایه!!! چون باعث ایجاد حالتی شبیه جلوه های ویژه و بسیار خوش آب رنگ در میاد...علاوه بر این حساسیت سنسور دوربین های دیجیتال باعث عملکرد بهتر اونها در شب میشه
123.JPG
1234.JPG
قیمت دوربین Red One حدود 64 میلیون تومان (17500 دلار) هست.
سیستم AF کنون هم شبیه نیکون هستبا سلام
در خصوص این گزاره که "نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده" به نظرم چندان درست نیست در دوربین Canon EOS 650D سنسور هیبرید استفاده شده است یعنی سنسور های Phase Detection در سنسور اصلی ادغام شده و نتیجناً فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری با سرعت و دقت خوب مقدور شده است بدون آنکه مشکلات SLT ها وجود داشته باشد و ترکیب این دوربین با لنزهای جدید STM که فوکوس سریع و بی صدائی دارند نتیجه مطلوبی دارد.
البته بنده با انوش عزیز کاملاً موافقم که در فیلمبرداری جدی و حرفه ای همواره از فوکوس دستی استفاده می شود. تا حالا بنده نشنیده ام که از SLT ها در ساخت فیلم های حرفه ای استفاده شده باشد در صورتی که مثلاً Canon 5D MK II همواره گزینه ای بسیار محبوب برای فیلمبرداری حرفه ای و نیمه حرفه ای بوده است.
ارادتمند
فایل پیوست 40680
اتفاقا در خارج از کشور خیلی از فیلم های تبلیغاتی رو با A99 وA77 میگیرند(مثل اکثر تبلیغات BMW )
بحث 5D MarkII هم کمی تفاوت دارد اول بدلیل اینکه ماهیت آن فول فریمی و طبیعتا عملکرد خیلی بهتری هم در ثبت تصاویر داره اما بحث دوم و جدی تر سره این موضوع هست که مارک II تقریبا اولین دوربینی بود که قابلیت های فیلم برداری خیلی خوب و جدی داشت و همین باعث شد بسیاری با اون دست به ساخت کارهاشون بزنند از اون طرف پلاگین ها و ابزارهای زیادی هم برای این دوربین بدین منظور ساخته شد.سنسور فول فریم باعث ایجاد عمق سینمایی بیشتر و بهتر بودن آن در مقایسه با دوربین های فیلمبرداری که شاید چند برابر این دوربین ها قیمت اما از این نوع سنسور استفاده نمیکنند و برای داشتن دوربین فیلم برداری فول فریم باید هزینه خیلی بیشتر انجام داد.بحث لنز هایی که با مگاپیکسل این دوربین بخوبی کار و شارپنس فوق العاده ای میدهند.بیشتر به همین خاطر هست از این دوربین استفاده میشه وگر نه 5D MarkIII از لحاظ فیلمبرداری خیلی بهتر شده از نسل قبلش اما هنوزم ببینید باز از همون مارک دو ترجیحا استفاده میکنند :)
اما کلا از همین دوربین کنون هم در موارد حرفه ای استفاده نمیشه چون مثلا یکی مواردی که استفاده زیادی داره بحث کروماکی هست ک بدلیل استفاده سنسور های کنون از فشرده سازی H.264 و Chroma SubSampling برابر با 4:2:0 اصلا گزینه مناسبی برای این کار نیست که در دوربین Canon 5D Mark III اونو از 4:2:2 استفاده کرده(پتنت ها متعلق به سونی و پاناسونیک بوده که خریده شده) و بهتر هست برای این کارم اما باز از همون مارک 2 بیشتر استفاده میشه که دلیلی برای استفاده بیشتر افراد از دوربین های دیجیتال برای مصارف ویدئویی غیر حرفه ای هست.
پ.ن:بهترین الگوریتم برای کروماکی 4:4:4 هست که در دوربین های فیلمبرداری RED و خوب سونی استفاده میشه.
قبول دارم که عکاسی اول و آخرش با نور هست اما قسمت بولد شده اندکی کم لطفیست.عکاسی یعنی اول نور و بعد باز هم نور !
در واقع و برای یک امکان جنبی ، برای تنها اندکی سرعت بیشتر Focus ممتد در حین فیلم برداری
که در صورت بکاری گیری جدی ، حتما هم روی focus منوال خواهد بود در مقایسه با دیگر دوربین ها
که همین Focus ممتد در حین فیلم برداری را نیز دارند ، حاظر شده از بخش عکاسی یک دوربین عکاسی بزنند
این سیستم در ابتدا یک سوم نور را به ویزور و دو سوم به سنسور میداد که در نسل جدید 75% آن به سنسور میرسد(یعنی نور بیشتر)..
ثابت بودن آینه نیمه شفاف علاوه بر سبک تر کردن دوربین(به علت نداشتن مکانیزم بالا برنده آینه در SLR )بی صدا عمل میکند که در فیلم برداری و ماکرو گرافی و حتی حیات وحش کاملا کاربردیست.
نکته دیگه تعداد عکس پیاپی هست که با این سیستم بدون هیچ سختی به 14 عکس در ثانیه میرسه که باید در غول های 2 برند دیگه 1Dx وD4 بدنبال آن بود.
سونی هم سعی کرده با بهتر کردن سنسور هاش در مقابل بقیه عملکرد نویزی اونها رو افزایش بده(هر چند سنسور تمام دوربین ها به غیر از Canon و سری 1 نیکون رو سونی میسازه)
اما به نظر خودم بیشترین استفاده ای که حداقل سونی در کوتاه مدت میخواسته از SLT بکنه فقط تفاوت هست و بس :)
سپاس