صفحه 5 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 77
Like Tree167تشکر

موضوع: SLT-A57 or D5100 ؟ چرا؟

  1. #41
    كاربر آشنا Miladend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    79
    تشکر کرده
    360

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Pro نمایش پست ها
    درود


    قسمت بولد شده صحیح نیست،
    اول- اینکه در Live view آینه کلا بالا رفته و جلوی سنسور رو نگرفته
    دوم- اینکه در نیکون از سری D3100 و d5100 و D7000 به بعد Focus ممتد در حین فیلم برداری به همه مدل ها اضافه شده.
    اما اون بخش که سونی بخاطر سیستم SLT میتونه برای فیلمبرداری Focus ممتد سریعتری رو بده درست هست.

    سوم- در فیلم برداری جدی و کاربردی هیچ گاه از Auto Focus استفاده نمیشه و همیشه از منوال Focus استفاده میشه چه با سونی چه با نیکون و هر دوربین دیگه ای.

    چهارم- مدت زمان فیلبرداری در D5100 بدون هک و یا کاری دیگری 20 دقیقه هست.

    پنجم- همانطوری که قبلا گفته شده فیلمبرداری در دوربینهای عکاسی یک امکان جنبی هست نه اصلی
    همانطور که شما هم اشاره فرمودید در همه دوربین های عکاسی ، بکار گیری فیلمبرداری باعث کوتاه شدن عمر سنسور خصوصا از نظر کیفی میگردد
    سلام
    الان که دوباره خوندم اون قسمت رو حرف شما صحیحه چون بد نوشتم منظور اصلی من هم بحث فوکوس بود که در سیستم SLT بوسیله آینه اصلی و phase detection هست و در سیستم های SLR بوسیله آینه جانبی و contrast detection هست که بسیار تفاوت دارند . اولی خیلی دقیق تر و بهتره اما اگه اشتباه میکنم بگید :)
    اول:نه به این صورت نیست و به وسیله آینه دیگری انجام میشود و آینه اصلی همچنان پایین هست که دوست عزیزمون گفتن.

    دوم:بله اما فکر کنم به همون صورت کنتراست باشه ..اطلاع دقیقی ندارم

    سوم:بله درسته اما کلا در فیلم برداری جدی از دوربین های عکاسی استفاده نمیشه .بیشتر این دوربین ها برای ساخت کلیپ های تبلیغاتی و موزیک و بقیه کلیپ ها کلا استفاده زیادی دارند امروزه ..این تفاوت خوبی AF تو کلیپ های سریع و به خصوص ورزشی خیلی مشهوده (یک لینک در مورد ساخت یک کلیپ اسکی در برف بود که ساخته بودن با سیستم سونی تو یوتی ب که لینک اصلی رو پیدا کردم میزارم )
    نکته مهم و خوب این سیستم این هست که دیگه خیلی کمتر با مشکل ROLLING SHUTTER در ویدئو ها مواجه میشیم..میدونیم که بزرگترین مشکل این دوربین همین جاماندگی ها و فریم ریت پایین فیلم برداری دوربین های عکاسی هست...این مشکل با SLT خیلی بهتر شده .

    چهارم:خودم از این نکته اطلاع نداشتم پس با هک چقدر فیلم برداری میکند؟

    پنجم:من سر این موضوع بحث دارم البته نظره خودم هم با شماست و کلا نباید چنین استفاده ای با این دوربین بشه و خوده قوانین هم با درست کردن محدودیت هایی مثل نهایتا 20 دقیقه نمیخوان این دوربین ها وارد حیطه فیلمبرداری و مختل شدن بازار اونها بشن....اما جدیدا هم تو ایران و در خارج از ایران به صورت جدی بیشتر تمامی کلیپ ها رو با این نوع دوربین ها فیلم برداری میکند و به نظرم یکی از دلایلی که سونی سیستم SLT رو جان دوباره ای بخشید همین موضوع بود(چون همه قبول دارند که با وجود طیف زیاد لنز ها و دوربین ها در دو برند نیکون و کنون خیلی سخت بود سونی بتونه بدون هیچ نوآوری و یا دلیله مشخصی سهم بازارشو بیشتر کنه...الان شاید خیلی از کلیپ های تبلیغاتی ..تلویزیونی ..ویدئو کلیپها و غیره داره با دوربین های عکاسی ساخته میشه که دلایل زیادیم داره...وجود لنز های بسیار زیادتر از فیلمبرداری...عملکرد خوب این سیستم در چند سال اخیر و قدم بسوی افزودن امکانات فیمبرداری...قیمت ارزانتر ی که این سیستم داره ولی تفاوت بسیاری دیگه بینشون نیست. اما دلیله دیگه ای هم هست که باعث میشه اینقدر برای ساخت کلیپ جذاب باشند و اون هم Dynamic Range پایین تر اونها نسبت به دوربین های فیلمبرداریه حرفه ایه!!! چون باعث ایجاد حالتی شبیه جلوه های ویژه و بسیار خوش آب رنگ در میاد...علاوه بر این حساسیت سنسور دوربین های دیجیتال باعث عملکرد بهتر اونها در شب میشه
    123.JPG
    1234.JPG
    قیمت دوربین Red One حدود 64 میلیون تومان (17500 دلار) هست.




    با سلام
    در خصوص این گزاره که "نه تنها نیکون بلکه هیچ سیستم SLR نمیتونه در Liveview فوکوس ممتد رو بده" به نظرم چندان درست نیست در دوربین Canon EOS 650D سنسور هیبرید استفاده شده است یعنی سنسور های Phase Detection در سنسور اصلی ادغام شده و نتیجناً فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری با سرعت و دقت خوب مقدور شده است بدون آنکه مشکلات SLT ها وجود داشته باشد و ترکیب این دوربین با لنزهای جدید STM که فوکوس سریع و بی صدائی دارند نتیجه مطلوبی دارد.
    البته بنده با انوش عزیز کاملاً موافقم که در فیلمبرداری جدی و حرفه ای همواره از فوکوس دستی استفاده می شود. تا حالا بنده نشنیده ام که از SLT ها در ساخت فیلم های حرفه ای استفاده شده باشد در صورتی که مثلاً Canon 5D MK II همواره گزینه ای بسیار محبوب برای فیلمبرداری حرفه ای و نیمه حرفه ای بوده است.
    ارادتمند
    سیستم AF کنون هم شبیه نیکون هست

    فایل پیوست 40680

    اتفاقا در خارج از کشور خیلی از فیلم های تبلیغاتی رو با A99 وA77 میگیرند(مثل اکثر تبلیغات BMW )
    بحث 5D MarkII هم کمی تفاوت دارد اول بدلیل اینکه ماهیت آن فول فریمی و طبیعتا عملکرد خیلی بهتری هم در ثبت تصاویر داره اما بحث دوم و جدی تر سره این موضوع هست که مارک II تقریبا اولین دوربینی بود که قابلیت های فیلم برداری خیلی خوب و جدی داشت و همین باعث شد بسیاری با اون دست به ساخت کارهاشون بزنند از اون طرف پلاگین ها و ابزارهای زیادی هم برای این دوربین بدین منظور ساخته شد.سنسور فول فریم باعث ایجاد عمق سینمایی بیشتر و بهتر بودن آن در مقایسه با دوربین های فیلمبرداری که شاید چند برابر این دوربین ها قیمت اما از این نوع سنسور استفاده نمیکنند و برای داشتن دوربین فیلم برداری فول فریم باید هزینه خیلی بیشتر انجام داد.بحث لنز هایی که با مگاپیکسل این دوربین بخوبی کار و شارپنس فوق العاده ای میدهند.بیشتر به همین خاطر هست از این دوربین استفاده میشه وگر نه 5D MarkIII از لحاظ فیلمبرداری خیلی بهتر شده از نسل قبلش اما هنوزم ببینید باز از همون مارک دو ترجیحا استفاده میکنند :)
    اما کلا از همین دوربین کنون هم در موارد حرفه ای استفاده نمیشه چون مثلا یکی مواردی که استفاده زیادی داره بحث کروماکی هست ک بدلیل استفاده سنسور های کنون از فشرده سازی H.264 و Chroma SubSampling برابر با 4:2:0 اصلا گزینه مناسبی برای این کار نیست که در دوربین Canon 5D Mark III اونو از 4:2:2 استفاده کرده(پتنت ها متعلق به سونی و پاناسونیک بوده که خریده شده) و بهتر هست برای این کارم اما باز از همون مارک 2 بیشتر استفاده میشه که دلیلی برای استفاده بیشتر افراد از دوربین های دیجیتال برای مصارف ویدئویی غیر حرفه ای هست.
    پ.ن:بهترین الگوریتم برای کروماکی 4:4:4 هست که در دوربین های فیلمبرداری RED و خوب سونی استفاده میشه.

    عکاسی یعنی اول نور و بعد باز هم نور !

    در واقع و برای یک امکان جنبی ، برای تنها اندکی سرعت بیشتر Focus ممتد در حین فیلم برداری
    که در صورت بکاری گیری جدی ، حتما هم روی focus منوال خواهد بود در مقایسه با دیگر دوربین ها
    که همین Focus ممتد در حین فیلم برداری را نیز دارند ، حاظر شده از بخش عکاسی یک دوربین عکاسی بزنند
    قبول دارم که عکاسی اول و آخرش با نور هست اما قسمت بولد شده اندکی کم لطفیست.
    این سیستم در ابتدا یک سوم نور را به ویزور و دو سوم به سنسور میداد که در نسل جدید 75% آن به سنسور میرسد(یعنی نور بیشتر)..
    ثابت بودن آینه نیمه شفاف علاوه بر سبک تر کردن دوربین(به علت نداشتن مکانیزم بالا برنده آینه در SLR )بی صدا عمل میکند که در فیلم برداری و ماکرو گرافی و حتی حیات وحش کاملا کاربردیست.
    نکته دیگه تعداد عکس پیاپی هست که با این سیستم بدون هیچ سختی به 14 عکس در ثانیه میرسه که باید در غول های 2 برند دیگه 1Dx وD4 بدنبال آن بود.
    سونی هم سعی کرده با بهتر کردن سنسور هاش در مقابل بقیه عملکرد نویزی اونها رو افزایش بده(هر چند سنسور تمام دوربین ها به غیر از Canon و سری 1 نیکون رو سونی میسازه)
    اما به نظر خودم بیشترین استفاده ای که حداقل سونی در کوتاه مدت میخواسته از SLT بکنه فقط تفاوت هست و بس :)
    سپاس
    ویرایش توسط Miladend : Saturday 2 March 2013 در ساعت 04:20
    aidin594، OptiX و mehrashkan تشکر می‌کنند.

  2. #42
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Miladend نمایش پست ها
    سلام

    سیستم AF کنون هم شبیه نیکون هست

    سپاس
    سلام
    در دوربین Canon 650D سنسور اصلی دوربین (سنسوری که عکس و فیلم توسط آن ثبت می شود) مجهز به سنسورهای Phase Detection است و در لایو ویو امکان فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری وجود دارد بدون اینکه مانند SLT ها بخشی از نور از دست برود.
    mehrashkan تشکر می‌کند.

  3. #43
    كاربر همراه s.m.hosaini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    252
    تشکر شده
    1615
    تشکر کرده
    896

    پیش فرض

    هر 2 دوربین خوبی هستند اما a57 یادتون نره به دلیل امکانات و توانایی های بیشتر حدود 1 میلیون گرونتره که بعضی از موارد قابل توجه و اساسی میشه به :سیستم SLT - پرویو همیشگی هم در ویزور و هم در ال سی دی - 12 فریم عکاسی پیاپی - تعبیه موتور فوکوس خودکار روی بدنه - تعبیه لرزشگیر - تصاویر خروجی با شارپنس بالا - فوکوس بسیار سریع و دفت فوق العاده بالا - یکی از تونایی های این دوربین قابلیت فیلم برداری با افکتهای زیبا و هر نوع تنظیم روی سوژه های مختلف است ، پیشنهاد میشه حتما یه سری به سونی سنتر خیابان جمهوری بزنید و از فروشنده بخواین در مورد دوربین توضیح دهد،احتمالا یک ویدیو ضبط شده با افکت زیبا از عبور وسایل نقلیه و عابران پیاده برای شما به نمایش می گذارد که بعد از تماشا شگفت زده خواهید شد.
    mehrashkan تشکر می‌کند.

  4. #44
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2013
    نوشته ها
    74
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    117

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    Canon 600D + 18-55
    عذر میخوام این کمتر از 2میلیون و دویست قیمتشه؟

  5. #45
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrashkan نمایش پست ها
    عذر میخوام این کمتر از 2میلیون و دویست قیمتشه؟
    سلام
    قیمتش حدود دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است ولی شاید بتوانید اندکی ارزان تر هم بخرید.
    mehrashkan تشکر می‌کند.

  6. #46
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2013
    نوشته ها
    74
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    117

    پیش فرض

    چقدر اتخاب کردن سخته!!!
    از توضیحات و راهنماییهای همه دوستان ممنونم
    بحث و گفتگوی آموزنده ای بود

    چندتا سوال رو برای اطمینان بیشتر میپرسم که امیدوارم دوستانی که پاسخ میدن به صحیح بودن جوابشون مطمئن باشن تا منم در انتخابم گمراه نشم

    1.قابلیت منوال فوکوس در فیلمبرداری با هر دو دوربین وجود داره؟ (بهتره کنون 600D هم اضافه کنیم) هر سه دوربین
    2.حق با شماست که فیلمبرداری قابلیت جنبی است و اصلی نیست و همچنین منوال فوکوس معمولا راه بهتر و حرفه ای تریه اما درصورت استفاده از اتوفوکوس ترجیح میدم همون فیلمبرداری کوتاهی هم که انجام میشه در حد قایل قبولی باشه به این صورت که فوکوس ممتد داشته باشم، این امکان برای هر سه دوربین وجود داره؟
    3.سرعت عمل فوکوس مجدد و پیوسته نگهداشتن وضوح تصویر در حالت اتوفوکوس در فیلمبرداری با این سه دوربین موجب ایجاد سروصدایی میشه؟ در صورتی که اینطور هست آیا این صدا در فیلم ظبط شده شنیده خواهد شد؟
    4.در خصوص زوم اپتیکال با 5100 که من شنیدم صدای لنز در هنگام زوم کردن در فیلم شنیده میشه، درسته؟ کنون 600D و سونی چطور؟
    5.در سرعت عمل و دقت (در فوکوس عکسبرداری) بین این سه دوربین اختلاف قابل ملاحظه ایی وجود داره؟ به چه ترتیب؟
    6.با توجه به تاکید شما مبنی بر احتمال بالای اضافه کردن تجهیزات بیشتر به این دوربین ها تهیه لنز و سایر وسایل برای کدامیک از سه مورد کم هزینه تر خواهد بود؟
    7.سیستم SLT باعث افزایش نویز نسبی در تصاویر در مقایسه با دو دوربین دیگر خواهد شد؟ چنانچه اینطور است استفاده از این سیستم چه مزیت چشمگیر و قابل قبولی در مقابل این افزایش نویز دارد؟
    8.چنانچه در مقایسه سه دوربین A57 D5100 600D بخواهیم (با توجه به قیمت) مدل A37 را جایگزین A57 کنیم... شما این مدل را (A37) از مقایسه حذف خواهید کرد؟ یا میتواند همچنان با دو مورد دیگر قابل مقایسه و در رقابت باشد؟ (ضمنا اگر میبینید اصرار به حضور یکی از مدلهای سونی در این مقایسه میکنم به دلیل استفاده از امکانات اضافی این دوربین ها میباشد بویژه سوییپ پانوراما و افکتهای عکاسی و فیلمبرداری و سرعت عکاسی پی در پی و ...) هرچند که با نرم افزارهای جانبی هم خیلی از این کارها رو میشه کرد اما به دلیل اینکه اینطور راحت تره دردسر کمتری داره و وقت کمتری میگیره ترجیح میدم این کارو خود دوربین انجام بده

    شرمنده از تعداد بیش از حد سوالات
    اما امیدوارم با گرفتن جواب روشنی برای تمام سوالاتم انتخابم رو بین این گزینه ها قطعی کنم
    سپاس از توجه شما
    ویرایش توسط mehrashkan : Saturday 2 March 2013 در ساعت 11:03

  7. #47
    كاربر همراه s.m.hosaini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    252
    تشکر شده
    1615
    تشکر کرده
    896
    mehrashkan تشکر می‌کند.

  8. #48
    كاربر همراه s.m.hosaini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    252
    تشکر شده
    1615
    تشکر کرده
    896

    پیش فرض

    یه مورد که خیلی هم مهمه اندازه ویو فایندر هست که در A57 دو برابر بقیست در نتیجه کارایی بیشتر و مطلوب تری داره
    0.72x vs 0.51x
    mehrashkan تشکر می‌کند.

  9. #49
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2013
    نوشته ها
    74
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    117

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrashkan نمایش پست ها
    چقدر اتخاب کردن سخته!!!
    از توضیحات و راهنماییهای همه دوستان ممنونم
    بحث و گفتگوی آموزنده ای بود

    چندتا سوال رو برای اطمینان بیشتر میپرسم که امیدوارم دوستانی که پاسخ میدن به صحیح بودن جوابشون مطمئن باشن تا منم در انتخابم گمراه نشم

    1.قابلیت منوال فوکوس در فیلمبرداری با هر دو دوربین وجود داره؟ (بهتره کنون 600D هم اضافه کنیم) هر سه دوربین
    2.حق با شماست که فیلمبرداری قابلیت جنبی است و اصلی نیست و همچنین منوال فوکوس معمولا راه بهتر و حرفه ای تریه اما درصورت استفاده از اتوفوکوس ترجیح میدم همون فیلمبرداری کوتاهی هم که انجام میشه در حد قایل قبولی باشه به این صورت که فوکوس ممتد داشته باشم، این امکان برای هر سه دوربین وجود داره؟
    3.سرعت عمل فوکوس مجدد و پیوسته نگهداشتن وضوح تصویر در حالت اتوفوکوس در فیلمبرداری با این سه دوربین موجب ایجاد سروصدایی میشه؟ در صورتی که اینطور هست آیا این صدا در فیلم ظبط شده شنیده خواهد شد؟
    4.در خصوص زوم اپتیکال با 5100 که من شنیدم صدای لنز در هنگام زوم کردن در فیلم شنیده میشه، درسته؟ کنون 600D و سونی چطور؟
    5.در سرعت عمل و دقت (در فوکوس عکسبرداری) بین این سه دوربین اختلاف قابل ملاحظه ایی وجود داره؟ به چه ترتیب؟
    6.با توجه به تاکید شما مبنی بر احتمال بالای اضافه کردن تجهیزات بیشتر به این دوربین ها تهیه لنز و سایر وسایل برای کدامیک از سه مورد کم هزینه تر خواهد بود؟
    7.سیستم SLT باعث افزایش نویز نسبی در تصاویر در مقایسه با دو دوربین دیگر خواهد شد؟ چنانچه اینطور است استفاده از این سیستم چه مزیت چشمگیر و قابل قبولی در مقابل این افزایش نویز دارد؟
    8.چنانچه در مقایسه سه دوربین A57 D5100 600D بخواهیم (با توجه به قیمت) مدل A37 را جایگزین A57 کنیم... شما این مدل را (A37) از مقایسه حذف خواهید کرد؟ یا میتواند همچنان با دو مورد دیگر قابل مقایسه و در رقابت باشد؟ (ضمنا اگر میبینید اصرار به حضور یکی از مدلهای سونی در این مقایسه میکنم به دلیل استفاده از امکانات اضافی این دوربین ها میباشد بویژه سوییپ پانوراما و افکتهای عکاسی و فیلمبرداری و سرعت عکاسی پی در پی و ...) هرچند که با نرم افزارهای جانبی هم خیلی از این کارها رو میشه کرد اما به دلیل اینکه اینطور راحت تره دردسر کمتری داره و وقت کمتری میگیره ترجیح میدم این کارو خود دوربین انجام بده

    شرمنده از تعداد بیش از حد سوالات
    اما امیدوارم با گرفتن جواب روشنی برای تمام سوالاتم انتخابم رو بین این گزینه ها قطعی کنم
    سپاس از توجه شما
    به خرید A37 دارم کشیده میشم چون هرچی توی سایتهای خارجی بیشتر مقایسش میکنم با D5100 فقط دوتا اختلاف میبینم شایدم به دلیل بی سوادیه منه!! لطفا اگه اشتباه میکنم راهنماییم کنید یکی اختلاف در داینامیک رنج و دیگری در وایت بالانس شما یه نگاه بندازین ببینید به نظرتون این اختلاف در حدی هست که مزایای A37 یعنی همون امکانات اضافیشو نادیده بگیرم؟ یا میشه این اختلاف رو نادیده گرفت؟

  10. #50
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسینی نمایش پست ها
    یه مورد که خیلی هم مهمه اندازه ویو فایندر هست که در A57 دو برابر بقیست در نتیجه کارایی بیشتر و مطلوب تری داره
    0.72x vs 0.51x
    به نظرم اشتباه می کنید:
    در 600D بزرگنمائی ویو فایندر 0.85 در نیکون d5100 برابر 0.78 و در a57 برابر 1.04 است و دو برابر بودن اندازه درست نیست ضمناً تصویری که در ویوفایندر سونی دیده می شود تصویر الکترونیکی است یعنی مثل اینکه یک LCD کوچک در ویوفایند گذاشته باشند و کارائی بهتر و مطلوب تر آن را نمی توان با صراحت اعلام کرد. من به شخصه ویوفایندر اپتیکی را بسیار بیشتر از الکترونیکی می پسندم.
    Side by Side Comparison: Digital Photography Review

صفحه 5 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •