صفحه 44 از 49 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 431 تا 440 , از مجموع 486
Like Tree1782تشکر

موضوع: Nikon D7100 VS Canon 70D

  1. #431
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    با سلام مجدد
    بنده برای تست دو عکس زیر رو گرفتم و بعد از یه ادیت معمولی آپلود کردم. هر دو عکس با دوربین روی دست و با ایزوی 100 گرفته شدند. زمان عکاسی هم ظهر و هوا نیمه آفتابی بود یعنی نور آفتاب وجود داشت. عکسها با اگزیف هستند.


    عکس اصلی با یک استاپ نوردهی بیشتر

    IMG_2804-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2804-2.jpg

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    عکس اصلی با دو استاپ نوردهی کمتر

    IMG_2813-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2813-2.jpg

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    البته اگه کسی در ادیت تسلط داشته باشه یقینأ بهتر از این هم میتونه بشه.

    حالا سوال اینجاست که آیا ریکاوری بیش از این مورد نیاز میشه یا خیر؟

    با سپاس فراوان
    beh_b7 و amir.komeily تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  2. #432
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi.A.Tabar نمایش پست ها
    با سلام مجدد
    بنده برای تست دو عکس زیر رو گرفتم و بعد از یه ادیت معمولی آپلود کردم. هر دو عکس با دوربین روی دست و با ایزوی 100 گرفته شدند. زمان عکاسی هم ظهر و هوا نیمه آفتابی بود یعنی نور آفتاب وجود داشت. عکسها با اگزیف هستند.


    عکس اصلی با یک استاپ نوردهی بیشتر

    IMG_2804-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2804-2.jpg

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    عکس اصلی با دو استاپ نوردهی کمتر

    IMG_2813-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2813-2.jpg

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    البته اگه کسی در ادیت تسلط داشته باشه یقینأ بهتر از این هم میتونه بشه.

    حالا سوال اینجاست که آیا ریکاوری بیش از این مورد نیاز میشه یا خیر؟

    با سپاس فراوان
    به نظر من که جزئیات بسیار خوبی ثبت شده اند و نیازی به push کردن بیشتر نیست.
    beh_b7، amir.komeily و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.

  3. #433
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi.A.Tabar نمایش پست ها
    با سلام مجدد
    بنده برای تست دو عکس زیر رو گرفتم و بعد از یه ادیت معمولی آپلود کردم. هر دو عکس با دوربین روی دست و با ایزوی 100 گرفته شدند. زمان عکاسی هم ظهر و هوا نیمه آفتابی بود یعنی نور آفتاب وجود داشت. عکسها با اگزیف هستند.


    عکس اصلی با یک استاپ نوردهی بیشتر

    IMG_2804-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2804-2.jpg

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    عکس اصلی با دو استاپ نوردهی کمتر

    IMG_2813-1.jpg


    عکس ادیت شده

    IMG_2813-2.jpg

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    البته اگه کسی در ادیت تسلط داشته باشه یقینأ بهتر از این هم میتونه بشه.

    حالا سوال اینجاست که آیا ریکاوری بیش از این مورد نیاز میشه یا خیر؟

    با سپاس فراوان
    سلام

    شرايط تست درست نيست. شما در اين صحنه فقط highlightهاي چالش برانگيز داريد، نه shadow و هر دور بيني هم مي تواند دو استاپ آندراكسپوز براي ميدرنج ها را ريكاوري كند. شما در همين كادر عكسي با جبران نوردهي مثبت بالا هم گرفته ايد؟ ضمنا به يك موضوع هم توجه كنيد. در ريكاوري همين دو استاپ آندر ميدرنج ها، آيا در كراپ ١٠٠ درصد نويز نقاط تيره تر مشخص نيست؟
    amir.komeily تشکر می‌کند.
    Who knows, Who knows
    Who knows, which way the whirlwind blows
    Or where the trail of tomorrow goes
    For a man without a star

  4. #434
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    خوب الان همه پستهاي مربوطه را خواندم و تازه دوزاريم افتاد. ببخشيد بابت آف تاپيك پست قبل
    amir.komeily و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.
    Who knows, Who knows
    Who knows, which way the whirlwind blows
    Or where the trail of tomorrow goes
    For a man without a star

  5. #435
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    خواهش میکنم.
    دوستان اگه تست بنده ایرادی داره شرایط صحیح رو بفرمایید تا طبق همون شرایط تست کنم.
    در بالا بودن دینامیک رنج نیکون شکی نیست اما میخوام بدونم که اگه یک صحنه چالش برانگیز رو با دو دوربین در شرایط یکسان بگیریم آیا کاربر کنون با کمی کار بیشتر میتونه به نتیجه نیکون برسه یا خیر؟
    منتظر نظر دوستان هستم.
    مرسی
    amir.komeily تشکر می‌کند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  6. #436
    كاربر فعال Jalal Parsa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    Gilan,Lisar
    نوشته ها
    699
    تشکر شده
    7353
    تشکر کرده
    3214

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi.A.Tabar نمایش پست ها
    خواهش میکنم.
    دوستان اگه تست بنده ایرادی داره شرایط صحیح رو بفرمایید تا طبق همون شرایط تست کنم.
    در بالا بودن دینامیک رنج نیکون شکی نیست اما میخوام بدونم که اگه یک صحنه چالش برانگیز رو با دو دوربین در شرایط یکسان بگیریم آیا کاربر کنون با کمی کار بیشتر میتونه به نتیجه نیکون برسه یا خیر؟
    منتظر نظر دوستان هستم.
    مرسی
    دوست عزیز همین شرایط چالشی مد نظر شما رو تو لینکی که اقا نیما دادن مهیا کردن میتونین فایل های خام نیکون دی 7000 و 70دی رو دانلود کنین و ببینید که میشه با کار بیشتر به نتیجه نیکون رسید یا نه
    من که فکر میکنم نمیشه به اون نتیجه رسید.
    موفق باشید.
    ata_m3، amir.komeily، doki و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #437
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    سلام
    من تصور می کنم بحث در خصوص تفاوت داینامیک رنج دوربین های 70D و D7100 کمی از مجرای اصلی خود خارج شده.
    شاید من اشتباه می کنم ولی بحث پایه ای داینامیک رنج الزاماً با پول و پوش کردن و بازیافت نقاط روشن و تاریک یکی نیست.
    به نظرم مهمترین استفاده از داینامیک رنج بالا جائی است که داینامیک رنج منظره ببسیار بالا باشد. در این حالت اگر داینامیک رنج منظره بیش از داینامیک رنج دوربین باشد، به نظرم به نظرم با ثبت تک شات و ادیت بعدی نمی توان به داینامیک رنج منظره دست یافت و تنها راه، استفاده از ترکیب چند شات با یا بدون طی کردن مراحل Tone Mapping است.
    اگر داینامیک رنج منظره کمتر از داینامیک رنج دو دوربین کانن و نیکون باشد، تفاوتی (از نظر داینامیک رنج) بین عکس ثبت شده توسط دو دوربین نیست. (منظور ثبت عکس به صورت نورسنجی نرمال است و منظور ثبت Under Expoesed یا Over Exposed و بازیافت بعدی نیست)
    حال باید دید چند درصد از مناظری که از آن عکس می گیریم داینامیک رنجی بین دوربین های نیکون و کانن دارد (یعنی نیکون قادر به ثبت کل طیف روشنائی است ولی کانن بخشی از طیف روشنائی را ثبت نمی کند)
    شاید هم من به کل در اشتباه هستم.
    بحت بازیافت مناطق تاریک و نویز حاصل از این بازیافت الزاماً بحث داینامیک رنج نیست. چنانچه داینامیک رنج D750 تفاوت زیادی با مثلاً D7100 ندارد ولی رفتار نویزی آن در بازیافت نقاط تاریک کاملاً متفاوت است.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Thursday 12 February 2015 در ساعت 21:10
    Kasra.H، lamagra، amir.komeily و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #438
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سلام
    من تصور می کنم بحث در خصوص تفاوت داینامیک رنج دوربین های 70D و D7100 کمی از مجرای اصلی خود خارج شده.
    شاید من اشتباه می کنم ولی بحث پایه ای داینامیک رنج الزاماً با پول و پوش کردن و بازیافت نقاط روشن و تاریک یکی نیست.
    به نظرم مهمترین استفاده از داینامیک رنج بالا جائی است که داینامیک رنج منظره ببسیار بالا باشد. در این حالت اگر داینامیک رنج منظره بیش از داینامیک رنج دوربین باشد، به نظرم به نظرم با ثبت تک شات و ادیت بعدی نمی توان به داینامیک رنج منظره دست یافت و تنها راه، استفاده از ترکیب چند شات با یا بدون طی کردن مراحل Tone Mapping است.
    اگر داینامیک رنج منظره کمتر از داینامیک رنج دو دوربین کانن و نیکون باشد، تفاوتی (از نظر داینامیک رنج) بین عکس ثبت شده توسط دو دوربین نیست. (منظور ثبت عکس به صورت نورسنجی نرمال است و منظور ثبت Under Expoesed یا Over Exposed و بازیافت بعدی نیست)
    حال باید دید چند درصد از مناظری که از آن عکس می گیریم داینامیک رنجی بین دوربین های نیکون و کانن دارد (یعنی نیکون قادر به ثبت کل طیف روشنائی است ولی کانن بخشی از طیف روشنائی را ثبت نمی کند)
    شاید هم من به کل در اشتباه هستم.
    ببینید محدوده ای که روشنترین و تاریک ترین نقطه بدون از دست رفتن جزئیات را فول رنج میگوییم
    مثلا فرض کنیم عدد 0-100
    حالا دوربین ها که توان ذخیره این میزان را ندارند هر کدام بخشی را ثبت می کنند مثلا 0-10 برای اینکه شما کل محدوده را داشته باشید باید 10 تصویر با هم ترکیب کنید
    حالا تفاوت دو دوربین اینجاست برخی میتوانند 0-11 را ذخیره کنند برخی 0-20

    این که چند درصد از عکس های ما اینگونه است به تفاوت شدت نور وابسته است تقریبا اکثر مناظر تمام عکس هایی که در فضای داخلی می گیرم بطور کلی اکثر تصاویر خارج از محدوده توان دوربین است
    نکته اینجاست که ما برای عکاسی به میزان اندکی از این محدوده نیاز داریم تا سوژه برایمان مطلوب باشد

    اینکه فرمودید تون مپ بطور کلی هیچ رسانه ای نمی تواند فول رنج را نمایش دهد بنابراین ما پس از گرفتن تعدادی تصویر مقداری از آن دامنه را در یک تصویر جمع میکنیم(Tone Mapping) بنابراین این تصویر خودش دامنه محدودی دارد که مد نظر ما است
    کوروش، Dariush Chegini، amir.komeily و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #439
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط siosha نمایش پست ها
    ببینید محدوده ای که روشنترین و تاریک ترین نقطه بدون از دست رفتن جزئیات را فول رنج میگوییم
    مثلا فرض کنیم عدد 0-100
    حالا دوربین ها که توان ذخیره این میزان را ندارند هر کدام بخشی را ثبت می کنند مثلا 0-10 برای اینکه شما کل محدوده را داشته باشید باید 10 تصویر با هم ترکیب کنید
    حالا تفاوت دو دوربین اینجاست برخی میتوانند 0-11 را ذخیره کنند برخی 0-20
    حب من هم همین را گفتم.
    lamagra، amir.komeily، siosha و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #440
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    حب من هم همین را گفتم.
    موضوع اینجاست که این دامنه بیشتری که دوربین نیکون ارائه می دهد دست کاربران را برای نجات دادن تصاویر بعد از عکاسی باز میگذارد همین
    دو گروه کاربران از این موضوع بهره میبرند
    کسانی که تصاویر با دینامیک بالا میگیرند
    و کسانی که تازه کار هستند
    ولی بعضی ها فکر می کنند کیفیت بیشتری در دامنه بیشتر وجود دارد که صحیح نیست فقط محدوده بیشتری در تصویر وجود دارد

صفحه 44 از 49 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •