صفحه 217 از 433 نخستنخست ... 117 167 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 267 317 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,161 تا 2,170 , از مجموع 4323
Like Tree5932تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز

  1. #2161
    كاربر آشنا ximballchin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2012
    نوشته ها
    82
    تشکر شده
    135
    تشکر کرده
    137

    پیش فرض

    با سلام اختلاف سارپنس لنز 17-85 و 15-85 چقدره وارزش این همه هزیه داره (برای من شارپنس مهم) سرعت فکوس و لرزشگیر برام مهم نیست
    60d +400d+tamron 17-50 f2.8 vc +tamron 70-300 f4.-5.6 +50 f1.8II

  2. #2162
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    104

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ximballchin نمایش پست ها
    با سلام اختلاف سارپنس لنز 17-85 و 15-85 چقدره وارزش این همه هزیه داره (برای من شارپنس مهم) سرعت فکوس و لرزشگیر برام مهم نیست
    Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM on Canon EOS 70D versus Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM on Canon EOS 70D - Side by side lens comparison - DxOMark
    s.JPG
    ximballchin تشکر می‌کند.
    شادیها وزیباییها را ثبت کن.شاید دیگر تکرار نشوند...

  3. #2163
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    262
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    1505

    پیش فرض

    دوستان میشه لنزهای همه کاره کانن(مثل 18-55 ،18-135، 17_85 و......) را ترتیب بندی کنید

  4. #2164
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط iardavan نمایش پست ها
    ببخشید من یکم گیج شدم.کدام یک از برند های لنز برتر هستند و بیشترین کیفیت رو دارن نسبت به پولی که میدی؟
    لنز توکینا11-16 قیمتش بالای 2 هست و من نمیتونم بخرم.لنزهایی که روشون ماکرو زده یعنی چی؟یعنی با لنزه بر فرض 200mm که نمیشه ماکرو گرفت،میشه؟بهتره ماکرو باشه یا نه؟این فلر و ca چی هست؟من باز تاکید میکنم یه لنز میخوام تا 1.5 اگه دست دوم هم سراغ دارید تو این رنج بگید خوبه.احساس میکنم این لنزه 18-135 لنزه خوبی نیس برا پرتره و طبیعت.(یا بهتره بگم لنزه خزیه!fun)من 80% فضا باز عکس میگیرم.لنزهای فیکس به دردم نمیخوره؟
    این مبحث لنز خیلی رنج آوره و وسیع!هر چی میخوای یاد بگیری یه چی دیگه میزنه بیرون و گزینه اضاف میشه!
    درود
    در مورد اصطلاحات قبلا دوستان و بنده مطالبی فرمودیم که به شرح زیر است:
    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    درود
    دقیقا کدام موارد را می خواهید
    Sharpness میزان وضوح و یا همان شفافیت تصویر خروجی هست
    Transmission را دقیقا اطلاع ندارم
    Distortion: این عبارت مربوط به حالت کروی می باشد که در لنزها بر روی تصویر القا می شود. مثلا مرکز تصویر بیرون تر گوشه ها قرار می گیرد.
    Vignetting: سیاهی و یا تاریکی ای که در گوشه های تصویر ایجاد می گردد که در این مقایسه میزان کاهش نور در هر لنز مشخص شده است
    Chr aberration: اعوجاج و یا همان هاله ای است که در محیط های پر نور دور اجسام تاریک و یا تیره بوجود می آید.

    البته موارد فوق را هم ممکنه صحیح و یا کامل بیان نکرده باشم که انشا اله دوستان اصلاح و کامل خواهند کرد.
    ارادت
    این هم مطالب جناب عطا هست
    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    مصطفی جان با درود،

    در تکمیل فرمایش شما،

    Transmission همان میزان عبور نوری لنز می باشد که چه مقدار نور در اثر گذر از عدسی های مختلف به سنسور میرسد.

    Chr aberrationِ که ساده شده عبارت Chromatic Aberration یا همان آبراسیون رنگی هست که در محیطهایی که کنتراست زیاد هست دور اجسام تاریک تشکیل میشه و معمولا به رنگهای سبز و بنفش (purple fringe) دیده می شود و از اشکالات لنزهای با اپرچر باز هست و با تعریف اعوجاج یا همان Distortion که بیان فرمودید تفاوت دارد.

    ارادتمند.

    در خصوص برند لنز هم شک نکنید اولویت با برند دوربینتون هست (حالا نیکون یا کنون)
    اما برخی اوقات لنزهای شرکت های Third Party هم کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسبی دارند مثل همین مدل هایی که خدمتتون مثال زدیم!
    اینکه کدام لنز براتون کارایی داره بستگی به کار و هزینه کرد شما داره!
    مثلا صرفا منظره کار می کنی باید دنبال لنزهای واید و آلترا واید باشید.
    برای مناظر نجومی و عکاسی منظره در شب عکاسی می کنید، به واید و آلترا واید با قابلیت F/2.8 و کمتر نیاز هست (خوب گرانتر هم هستند)
    پرتره می خواهید کار کنید باید دنبال لنزهای فاصله کانونی 50mm و 85mm با F کم باشید
    تله نیاز دارید، اگر برای موارد روزمره است به لنز 300-70
    اگر برای حیات وحشه به 300 به بالا و البته شارپی تصویر
    اگر برای عکاسی ورزشی (مثل خبرنگاران کنار زمین) به لنزهای تله سریع مثل 400 F/2.8 که قیمتشون سر به فلک می کشه!
    عکاسی ماکرو انجام می دید باید دنبال لنزهای ماکرو باشید که در این خصوص جناب چگینی و شهبازی اطلاعات زی قیمتی دارند و بنده جهت نمونه عرض می کنم
    لنزهایی مثل 90mm تامرون، 60mm کنون، 150mm سیگما و ... که اینها همه با مشخصه Macro و بزرگنمایی 1:1 شناخته می شوند.

    در خصوص لنزهای فیکس اتفاقا خیلی هم خوب هستند و عکاسان حرفه ای معمولا از لنز فیکس استفاده می کنند ولی دست شما بسته می شود (بخصوص برای ایران که تهیه همه لنزهای فیکس هم زمانبره و هم هزینه زیادی داره)
    مثلا شما باید یک لنز 28و 35و 50 بخرید تا بازه لنزی مثل 50-17 پوشش داده بشه و یا لنزهای 100و200و300 را بخرید تا 300-70 پوشش داده بشه و قیمت این لنزها هر کدامشان معادل یک لنز ترکیبی هست!!
    برای یادگیری مواردش بنظرم با صبر و حوصله شروع کنید اساتید فروم هم که به بنده و دوستان کمال راهنمایی را می کنند.
    در خصوص انتخابتون هم اگر خودتون می خواهید به یک انتخاب مناسب برسید (این راه بهتره) باید کمی صبر داشته باشید و از ابتدا شروع کنید و موارد زیر را دقیقا بفرمایید
    1- هزینه
    2- نوع کار (دقیق ذکر شود. ممکنه خیلی کارا بخواهید با دوربین کنید ولی به ترتیب اولویت و علاقه ذکر کنید)
    SHOK53، ata_m3، Dariush Chegini و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  5. #2165
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان میشه لنزهای همه کاره کانن(مثل 18-55 ،18-135، 17_85 و......) را ترتیب بندی کنید
    دقیقا کدام لنزها مد نظرتون هست؟
    همه اینها با هم سخته چون هر کدام خواصی دارند ولی بین موارد عمومی به نظر بنده این ترتیب خوبه

    1- 15-85
    2 18-138 STM
    3- 17-85
    4- 18-55 (البته اگر منظورتون لنز کیت باشه)

    بهتره شما لنزهای مورد نظرتون را دقیق بفرمایید!
    SHOK53، Dariush Chegini، ximballchin و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  6. #2166
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ximballchin نمایش پست ها
    با سلام اختلاف سارپنس لنز 17-85 و 15-85 چقدره وارزش این همه هزیه داره (برای من شارپنس مهم) سرعت فکوس و لرزشگیر برام مهم نیست
    درود
    اگر براتون فقط شارپی مهمه به فکر تهیه لنزهای شارپ تر باشید مثل 50-17 شرکتهای سیگما و تامرون و یا 55-17 کنون که البته همشون F/2.8 هستند!
    یا لنز سیگما 35-18 با F/1.8!
    البته این لنزها اکثرا در F/5.6 بهترین خروجی را دارند.لنزهای فیکس هم بد نیستند البته بستگی به کار شما داره
    درود
    SHOK53 و ximballchin تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  7. #2167
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    262
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    1505

    پیش فرض

    دوستان یه سوال داشتم.
    اگه بخوایم از یک ساختمان که ارتفاعش 10 متر و عرضش 50 متر جوری که وسط ساختمان ایستاده باشیم و با یه دوربین کرابدار مثل 60 دی و لنز کیت 18-55 عکس بگیریم . باید تو چه فاصله ای از وسط ساختمان بایستیم و لنز روی چه فاصله کانونی بزاریم که بهترین حالت بدست بیاد.
    امیدوارم جای درستی سوالم رو مطرح کرده باشم.

  8. #2168
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان یه سوال داشتم.
    اگه بخوایم از یک ساختمان که ارتفاعش 10 متر و عرضش 50 متر جوری که وسط ساختمان ایستاده باشیم و با یه دوربین کرابدار مثل 60 دی و لنز کیت 18-55 عکس بگیریم . باید تو چه فاصله ای از وسط ساختمان بایستیم و لنز روی چه فاصله کانونی بزاریم که بهترین حالت بدست بیاد.
    امیدوارم جای درستی سوالم رو مطرح کرده باشم.
    دوست گرامی متاسفانه سوال شما پاسخی ندارد چون کسی اون ساختمون رو ندیده. عکاس چیزهایی رو می تونه به تصویر بکشه که ابتدا خودش ببینه و سپس با سبک سنگین کردن شرایط مختلف اقدام به گرفتن بهترین عکس بکنه.

    در عکاسی با تصور کردن و صرفا دادن مشخصات مهندسی و ... و احتمالات راه به جایی برده نمیشود.
    msh2200 تشکر می‌کند.

  9. #2169
    كاربر همراه 47amir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    Vienna
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    1131
    تشکر کرده
    2280

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان یه سوال داشتم.
    اگه بخوایم از یک ساختمان که ارتفاعش 10 متر و عرضش 50 متر جوری که وسط ساختمان ایستاده باشیم و با یه دوربین کرابدار مثل 60 دی و لنز کیت 18-55 عکس بگیریم . باید تو چه فاصله ای از وسط ساختمان بایستیم و لنز روی چه فاصله کانونی بزاریم که بهترین حالت بدست بیاد.
    امیدوارم جای درستی سوالم رو مطرح کرده باشم.
    اگر امکان فاصله گرفتن ار ساختمان وجود دارد فوکال را روی 35mm قرار بدید و اینقدر عقب برید تا کل ساختمان توی کادر شما باشد F رو هم روی 8 تنظیم کنید (این میشه بهترین کیفیت)
    ولی اگر امکان فاصله گرفتن نیست روی واید ترین حالت (18mm) قرار بدید و بگیرید
    با ata خان خط رو خط شدیم انگار (ببخشید)
    msh2200، SHOK53، ata_m3 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امیر دانش
    http://www.amirdanesh.com

  10. #2170
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان یه سوال داشتم.
    اگه بخوایم از یک ساختمان که ارتفاعش 10 متر و عرضش 50 متر جوری که وسط ساختمان ایستاده باشیم و با یه دوربین کرابدار مثل 60 دی و لنز کیت 18-55 عکس بگیریم . باید تو چه فاصله ای از وسط ساختمان بایستیم و لنز روی چه فاصله کانونی بزاریم که بهترین حالت بدست بیاد.
    امیدوارم جای درستی سوالم رو مطرح کرده باشم.
    به نظر من:
    زاویه دید افقی لنز 18-55 در 18 م م برابر 64.5 درجه است. عرض ساختمان 50 متر است. اگر کل عرض ساختمان تمام طول تصویر را اشغال کند، نصف عرض ساختمان (25 متر) تقسیم بر فاصله دوربین تا ساختمان برابر با تانژانت نصف زاویه دید افقی (32.25 درجه) است. بنابر این فاصله دوربین تا ساختمان برابر 25 تقسیم بر تانژانت 32.25 درجه است که می شود 39 متر بنابر این شما باید حداقل حدود 40 متر از ساختمان فاصله داشته باشید.
    برای عکاسی از چنین ساختمانی باید از لنز های اولترا واید استفاده کنید تا نیازی به این همه فاصله نباشد.
    یک راه ساده تر هم عکس گرفتن به روش پانوراماست یعنی دوربین را روی سه پایه بگذارید و با رعایت اصول لازم برای عکاسی پانوراما، چند عکس بگیرید و در فتوشاپ یا نرم افزارهای مخصوص پانوراما آنها را به هم بچسبانید.
    msh2200، Nima Sadigh، AmirS و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •