صفحه 158 از 735 نخستنخست ... 58 108 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 208 258 658 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,571 تا 1,580 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1571
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdiidham نمایش پست ها
    سلام
    وقتی از Exposure Compensation یا جبران نوری دوربین استفاده میکنیم ، دوربین برای جبران از تغییر در یکی از سه پارامتر سرعت ، دیافراگم یا ایزو استفاده میکنه ، درسته ؟
    به این عکس نگاه کنید http://1.pendora.host56.com/images/4600eed1bd16.jpg
    فکر میکنم عکاس برای مشخص شدن قطرات از سرعت بالا ، برای وضوح قطرات نزدیک و محو شدن پشت از دیاف باز و برای کیفیت بهتر از ایزو پایین استفاده کرده ، حالا اگه صحنه تاریک یا روشن بود برای جبران نوری چکار میکرد ؟
    برای ثبت چنین عکس هایی نیاز به سرعت آنچنانی نیست چون با سرعت های خیلی بالا نمیشه قطرات را این چنین ثبت کرد (حالت فریز به قطره دست میده در صورتی که در این عکس حالت حرکت داره فکر نکنم از سرعت 60 به بالا استفاده شده باشه)

    چنین عکس هایی رو با نور مصنوعی (مثلا فلاش )هم میشه گرفت

  2. #1572
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdiidham نمایش پست ها
    سلام
    وقتی از Exposure Compensation یا جبران نوری دوربین استفاده میکنیم ، دوربین برای جبران از تغییر در یکی از سه پارامتر سرعت ، دیافراگم یا ایزو استفاده میکنه ، درسته ؟
    به این عکس نگاه کنید http://1.pendora.host56.com/images/4600eed1bd16.jpg
    فکر میکنم عکاس برای مشخص شدن قطرات از سرعت بالا ، برای وضوح قطرات نزدیک و محو شدن پشت از دیاف باز و برای کیفیت بهتر از ایزو پایین استفاده کرده ، حالا اگه صحنه تاریک یا روشن بود برای جبران نوری چکار میکرد ؟
    ضمن تایید مطالبی که جناب هراتی بیان کردن، یه توضیح در مورد Exposure Compensation بدم: جبران نوردهی، نمیتونه با توجه به سوژه و محتوای عکس تصمیم گیری بکنه، بلکه اون پارامتری رو که توش آزادی داره تغییر میده... این شما هستنید که با توجه به اهمیتی که یکی از سه پارامتری که دکر کردید براتون داره، مود عکاسی مورد نظر رو انتخاب می کنید و مثلا اگه به دوربین گفتید که می‌خواید دیافراگم حتما روی f2 باشه، و حساسیت زیر ۲۰۰، بعد دوربین یه سرعت شاتر محاسبه می‌کنه و در صورت استفاده از جبران نور دهی، به اون میزانی که شما تعیین کردید، مقداری رو که خودش حدس میزده درسته، کم یا زیاد میکنه...
    Herati، mahdiidham و ehsan+ تشکر می‌کنند.

  3. #1573
    كاربر همراه Mehran Fani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Xiav
    نوشته ها
    460
    تشکر شده
    7729
    تشکر کرده
    2915

    پیش فرض

    سلام.
    من دیروز تعدادی عکس با فرمت RAW و JPEG روی مموری کارتی گرفتم که از کی از دوستان (اقای محمدی) امانت گرفته بودم.امروز که به خونه رسیدم عکسها رو چند بار تو دوربین مرور کردم و مشکلی نداشت.
    ولی وقتی عکس ها رو به کامپیوتر انتقال دادم فقط 5 عکس اول و عکس آخری رو که با اون مموری کارت گرفته بودم رو نمایش میده . متاسفانه عکسها رو کات کرده بودم و از روی مموری کارت پاک شده.جالبه که حجم عکسها هم مشکلی نداره و طبیعی هست.
    مموری کارت رو که دوباره به دوربین متصل کردم ارور This memory not formated on this camera رو نمایش میده.
    حالا می خواستم بپرسم چه اتفاقی برای عکسها و مموری کارت افتاده؟آیا عکسها قابل برگشت هست؟ این عکسها برای من خیلی مهم بودن.
    (اگر سوالم با موضوع تاپیک بی ارتباط هست ،مدیران محترم لطف کنند و زحمت انتقالشو بکشن)
    مهران فانی خیاوی
    Facebook
    Mehran Fani Photography
    Instagram

  4. #1574
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16877
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    از نرم‌افزارهای Recovery استفاده کنید.
    اصولا عکسهایتان برخواهند گشت.
    Mehran Fani تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  5. #1575
    كاربر فعال yasin-m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته ها
    668
    تشکر شده
    3354
    تشکر کرده
    4861

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    از نرم‌افزارهای Recovery استفاده کنید.
    اصولا عکسهایتان برخواهند گشت.
    بله،

    جناب فانی این بخش نرم افزار های بازیابی عکس هارا ببینید
    http://forum.akkasee.com/showthread.php?t=5602
    M. Beyrami و Mehran Fani تشکر می‌کنند.
    یاسین محمدی


    Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote

  6. #1576
    كاربر همراه Mehran Fani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Xiav
    نوشته ها
    460
    تشکر شده
    7729
    تشکر کرده
    2915

    پیش فرض

    دوستان خیلی ممنون از لطفتون.
    همه عکسها با ریکاوری بوسیله برنامه Stellar Phoenix Photo Recovery برگشت.مموری هم با یک بار فرمت بوسیله کامپیوتر به حالت اولیه بازگشت و کار می کنه.
    Vahid و M.Rahimizadeh تشکر می‌کنند.
    مهران فانی خیاوی
    Facebook
    Mehran Fani Photography
    Instagram

  7. #1577
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    47
    تشکر شده
    67
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    سلام
    تو مسئله عمق میدان، مقادیر Hyperfocal distance و Circle of confusion چطور استفاده کنیم؟ (یعنی باید تو تنظیمات دوربین ست کنیم یا چجوری؟)
    من مقاله سایت رو خوندم ولی واقعیت دقیق متوجه نشدم.
    میشه ساده تر توضیح بدید؟

    یه سوال دیگه اینکه منظور از گذاشتن فوکوس روی بی نهایت یعنی چی؟

  8. #1578
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,888
    تشکر شده
    20272
    تشکر کرده
    10731

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط FarzadKB نمایش پست ها
    سلام
    تو مسئله عمق میدان، مقادیر Hyperfocal distance و Circle of confusion چطور استفاده کنیم؟ (یعنی باید تو تنظیمات دوربین ست کنیم یا چجوری؟)
    من مقاله سایت رو خوندم ولی واقعیت دقیق متوجه نشدم.
    میشه ساده تر توضیح بدید؟

    یه سوال دیگه اینکه منظور از گذاشتن فوکوس روی بی نهایت یعنی چی؟

    در تئوری عدسی ها، فقط یک صفحه یکتا دارای فوکوس 100% هست و بقیه صفحات قبل و بعد آن به صورت غیر خطی از حالت فوکوس خارج می شوند.

    در عمل به جای صفحه یک بازه فوکوس شده داریم که به دو قسمت نابرابر منطقه جلویی و منطقه پشتی صفحه فوکوس تقسیم می شود. همان طور هم که در مقالات خواندید منطقه جلویی کوچکتر است. برای رسیدن به وضوح مناسب در سراسر کادر و همین طور برای انتخاب صفحه فوکوس مناسب باید فاصله هایپرفوکال را محاسبه کرد، عددی که از این محاسبه به دست می آید فاصله صفحه فوکوس تا سنسور دوربین است. به عبارتی اگر شما از فرمول عدد 5.3 را به دست آوردید باید بر روی نقطه ای در فاصله 5.3 متری فوکوس کنید.
    دقت چشم انسان در تشخیص فاصله نقاط از هم COC نامیده می شود. هر چه چشم دقیق تر باشد، بهتر متوجه تغییرات می شود و بالعکس.

    گذاشتن فوکوس روی بی نهایت هم، همان فوکوس بر روی یک فاصله زیاد است. مثلا جسمی در افق .
    R.Asgari، Walkman، Miri و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  9. #1579
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    47
    تشکر شده
    67
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    ممنون آقای عبدل پناه ..

    گفتید فوکوس روی بی نهایت یعنی فوکوس روی سوژه در فاصله زیاد..
    پس آیا میشه گفت که در ماکروگرافی چون فاصله سوژه تا دوربین زیاد نیست، فوکوس رو نمیشه گذاشت رو بی نهایت؟
    یعنی منظور از فوکوس بی نهایت در ماکروگرافی چیه؟

  10. #1580
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,888
    تشکر شده
    20272
    تشکر کرده
    10731

    پیش فرض

    گفتید فوکوس روی بی نهایت یعنی فوکوس روی سوژه در فاصله زیاد..
    بله ... بی نهایت در اینجا یک عدد بسیار بزرگ است. چندی پیش فکر کنم در یکی از تاپیک ها دقیقا به این عدد اشاره شده بود. (فکر کنم این عدد بود: 4194303m)

    پس آیا میشه گفت که در ماکروگرافی چون فاصله سوژه تا دوربین زیاد نیست، فوکوس رو نمیشه گذاشت رو بی نهایت؟
    باز هم بله.

    منظور از فوکوس بی نهایت در ماکروگرافی چیه؟
    کجا چنین چیزی خواندید؟
    Walkman و FarzadKB تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •