برای منم جالبه بدونم
من عکاس ورزشی های زیادی دیدم که 300mm F2.8 دارن
Printable View
والله تجربه هایی در این مورد دارم.
عده زیادی از این عکاسان از دوستان نزدیک بنده هستند و گاهی زیاد گپ می زنیم.
همه جور لنز و دوربین و ابزاری هست از دوربین های SLR LIke سوپر زوم تا لنز های تله چند ده میلیون تومانی.
اما عکاسان استادیوم آزادی چند دسته اند.
اول عکاسان خبرگزاری ها که بهترین تجهیزات را دارند و تعدادشان بیشتر است.
عکاسان مجله ها و روزنامه های پر فروش
عکاسان صدا و سیما
و عکاسان روزنامه و مجله های نه چندان پر فروش
....
دسته اول که اغلب از خبرگزاری ایران و مهر و فارس و ایسنا و یکی دو تای دیگر هستند اغلب بدنه های کانن و نیکون ( دوربین های جدید اغلب 7D و D7000 است و قدیمی تر ها اغلب D2x و D200 و D300 و چند تایی D3 و D 700 و در برند کانن 40D و 50D و 1D Mk2 و 1D Mk3 است ) خبرگزاری ها یکی دو سالی است دیگر دوربین های HiEnd برند ها مثل سری 1D و Dx نیکون رو به دلیل قیمت بالاتر تهیه نمی کنند و به سمت دوربین های ارزان تر آمده اند.یک سری عکاس مشهور هم هستند که هنوز بهترین و آخرین مدل ها رو دارند.اما اغلب اینگونه نیست.
لنز های مشهور هم در کانن 400 اف 5.6 و 300 اف 2.8 با تله کانورتور 2 ایکس و 500 و 600 میلیمتر که چند تن از عکاسان دارند.لنز های واید 17-40 و 16-35 و چند تایی لنز 18-200 و 28-300 و 100-400 و 35-350 هم در دست عکاسان هست.
در برند نیکون هم اعلب شبیه همان لنز ها وجود دارد اما استفاده از 18-200 نیکون به شدت در بین برخی از عکاسان فراگیر است.
عکاسان مجله ها و روزنامه ها هم که اغلب دوربین هایی شبیه به بالا دارند.
اما عکاسان صدا و سیما اغلب تجهیزات قدیمی تری دارند.
و ....
و بعد اینکه بسیاری از دوستان صرفا دوربین را بر روی Auto قرار داده و عکس می گیرند.حتی برخی چیز های جالبی می گویند که نشان دهنده عدم اطلاعات کافی این دوستان است. ( البته عکاسان بسیار حرفه ای هم در بین این دوستان هستند )
.
اون ها که حرفه ای هستند خوب بسیار حرفه ای تر و با سلیقه خودشان تنظیمات را انجام می دهند.اما بسیاری از دوستان صرفا با مد Auto و یا اگر دوربین داشته باشد مد Sport عکاسی می کنند که ایزو هم بر روی Auto است.
اما در شرایط ایده آل بنده ایزو کمتر از 800 و یا 1600 را توصیه نمی کنم.بخصوص در شب که مجبور خواهید بود ایزو را گاهی تا 3200 و بالاتر هم برسانید.اغلب این عکس ها در روزنامه و یا در اینترنت با سایز 600در800 نمایش پیدا می کند و اصولا دیتیل و جزییات زیاد مهم نیست.
اما سرعت های شاتر بالا یک نیاز مبرم است که به همین دلیل ایزو گاهی فراتر از حدود نرمال خواهد بود.
در ثانی اینکه در چه شرایطی از نور باشند و اینکه در کدام استادیوم ( بهترین اش آزادی است ) باشید تفاوت هست.
ولی ایزو های بالا به هیج وجه مشکلی ایجاد نمی کند.
سلام
دوستان آیا میشه گفت برای عکاسی شب و استفاده از سرعت شاتر پایین، هرچه نوردهی بیشتر باشه عکس بدست اومده بهتر و باکیفیت تره؟ یعنی میشه گفت عکسی که در اون سرعت شاتر 30 ثانیه باشه بهتر از عکسی میشه که 15 ثانیه نوردهی ( سرعت شاتر 15 ثانیه) شده باشه باکیفیت تره؟ یا نه بسته به شرایط نوری سرعت شاتر و نوردهی هم مختلف هست؟
با تشکر
برای عکاسی ورزشی در رشتههای مختلف فرمول وجود دارد.
۱/۲۵۰ حداقل سرعت برای فیکس کردن توپ فوتبال است. سرعتهایی مثل ۱/۵۰۰ ضربات محکم را هم فریز خواهد کرد.
با توجه به تجهیزاتتان(بازترین دیافراگم، فاصله کانونی، سنسور سایز و یا وضعیت فوکوس و نسبتش به عمق میدان!) ایزوی خودتون رو مشخص میکنید.
دو حالت خاص وجود داره دوست عزیز
اول اینکه اینکه دو برابر شدن سرعت شاتر بخاطر کمتر شدن یک استاپ ایزو باشه که باید بگم بله کیفیت عکس 30 ثانیه بالاتره
دوم اینکه شما با همون ایزو دیافراگم و ... نوردهی بیشتر انجام میدید که باز هم باید بگم اگر عکس نسوخته باشه (over expose) نشده باشه کیفیت بالاتری خواهیم داشت.(شیفت به راست)
خدمت جناب اکبری
در دوربینهای عکاسی (دیجیتال وانالوگ )سرعت شاتر توسط 2 عدد مگنت (اهنربا )انجام وظیفه میکنند بدین صورت که پس از جکاندن شاتر اینه حرکت کرده به انتهاییترین مسیر خود رسید پرده اول باز شده و زمان شاتر اغاز میشود وپس از مدت تعیین شده پرده دوم بسته میشود وبرای گرفتن عکس بعدی حاضر میشود نتیجه اینکه در طول این انجام وظیفه هیچ تهدیدی دوربین شما را اسیب نمیرساند
ممنونم آقای دانشپایه
حالا دوستان عزیزاگه امکانش هست و در این سایت تاپیک یا تاپیک هایی وجود داره که بشه به طور کل مفهوم دیافراگم و نوردهی و استفاده صحیح از سرعت شاتر رو آموزش بده و جود داشته باشه و من رو به آدرس اون تاپیک راهنمایی کنید سپاس گذار میشم، اگرهم وجود نداره کتاب یا مقاله مربوطه رو معرفی کنید
با سپاس فراوان
به مقالات سایت سر بزنید.تقریبا تمامی مواردی رو که نیاز دارید(خیلی بیشتر) در این بخش خواهید یافت.
با سلام لکه های دیده شده در دوربینها چند وجه دارند
وجه 1 اگر نقاطی را در ویزور میبینید این نقاط هیچ تاثیری درعکسهای شما ایجاد نمیکند (فقط دید شما رابصورت دانه دانه اشقال مینماید )
وجه 2 ممکن است در ویزور شما هیچ کثیفی دیده نشود ولی درنمایش فریمها نقاط دانه دانه بروز میکند این اشکال مربوط به کثیفی CCD
میباشد
وجه 3 در بوجود امدن نقاط ، لنزها هیچ تاثیری ندارند (حتی اگر ورودی و خروجی لنز کثیف باشد )
وجه 4 ممکن است عکسهای شما نسبت به سالهای قبل شارپنس کمتری داشته باشند (لایه ای از گرد غبار روی CCD راپوشانده )
سلام دوستان.
سوالی که برام پیش اومده این هست که چرا اندازه دهانه لنز ها متفاوت هست ؟ کوچک یا بزرگ بودن دهانه لنز چه تاثیری روی عکس میگذاره ؟
تشکر
بسته به حداکثر فاصله کانونی و حداکثر گشودگی دیافراگم . همچنین ساختار لنز مقدار گشودگی فرق میکنه.اما فکر نمیکنم رابطه معنا داری بین کیفیت و دهانه باشه . ( مثلا سیگما 50F1.4 با اون دهانه عظیم تفاوت زیادی با همتای کنونی نداره) اما فکر میکنم دهانه بازتر برای یک لنز مشخص دست طراحان رو برای رسیدن به دیافراگمهای بازتر باز میذاره. به هر حال ما محصولات نهایی رو میبینیم با قابلیتهای مشخص. پس فقط به کیفیت توجه کنید و اتفاقا به وزنها و ابعاد کوچکتر.
با سلام:
دوستان بنده میخوام دوربین hx7v سونی رو بخرم و لی تو برسی ها اون جور که متوجه شدم نمیشه از av - tv استفاده کرد یعنی نمیشه 30 ثانیه نوردهی داد و مثل دوربین های حرفه ای رد چراغ رو ثبت کرد؟
یا من اشتباه میکنم و این امکان رو داره؟
این متنی که من خوندم و موجب تردید من شد:
شوتينگ مود manual وجود دارد ولي متاسفانه Shutter priority و Aperture priority وجود ندارند
و منظور از این نوشته چی هست:
تاسفانه گستره ي گشودگي ديافراگم خيلي محدود است و در هر دو انتهاي زوم فقط دو مرحله را در بر مي گيرد. در 25 ميلي متر گشودگي بر روي f/3.5 و f/8.0 و در 250 ميلي متر بر روي f/5.5 و f/13.0 قابل تنظيم است.
.
درود به شمانقل قول:
با سلام:
دوستان بنده میخوام دوربین hx7v سونی رو بخرم و لی تو برسی ها اون جور که متوجه شدم نمیشه از av - tv استفاده کرد یعنی نمیشه 30 ثانیه نوردهی داد و مثل دوربین های حرفه ای رد چراغ رو ثبت کرد؟
یا من اشتباه میکنم و این امکان رو داره؟
این متنی که من خوندم و موجب تردید من شد:
شوتينگ مود manual وجود دارد ولي متاسفانه Shutter priority و Aperture priority وجود ندارند
و منظور از این نوشته چی هست:
تاسفانه گستره ي گشودگي ديافراگم خيلي محدود است و در هر دو انتهاي زوم فقط دو مرحله را در بر مي گيرد. در 25 ميلي متر گشودگي بر روي f/3.5 و f/8.0 و در 250 ميلي متر بر روي f/5.5 و f/13.0 قابل تنظيم است.
با مود Manual میشه چنین عکس هایی گرفت ولی حد اقل سرعت شاتر دوربین های اینچنین به کم کمه 5 ثانیه میرسه نه 30 ثانیه dslr...
در مورد پرسش دوم مشخصات در بیشترین و کمترین فوکال گقته شده که چقدر دهانه ی دیاف باز یا بسته میشود...
استاپ های دیاف:
2 - 2.8 - 4 - 5/6 - 8 - 11 - 16
تشکر آقای اکبری پس با داشتن manual که نوشته موجود داره میشه سرعت شاتر رو ار 30 ثانیه تا 1600 تنظیم کرد؟ حالا منظور از این جمله چی هست ولي متاسفانه Shutter priority و Aperture priority وجود ندارند؟
و برای دیافراگم یعنی در حالت زوم چون دیاف 3.5 نداریم عکس ها کمی پر نویز میشند؟
آقای Amir Hakimi این مدل شاتر 30 ثانیه رو موجود داره:oops:
ممنون
با عرض پوزش خط رو خط شد......نقل قول:
گر مد manual وجود داشته باشد به راحتي سرعت شاتر رو روي 30 ثانيه ميگذاريد و عكس ميگيريد.
اون جمله كمي نا مفهوم است ولي منظور اينه كه در انتهاي محدوده زوم شما ديافراگم باز اف 3.5 نداريد.
تشکر آقای اکبری پس با داشتن manual که نوشته موجود داره میشه سرعت شاتر رو ار 30 ثانیه تا 1600 تنظیم کرد؟ حالا منظور از این جمله چی هست ولي متاسفانه Shutter priority و Aperture priority وجود ندارند؟
و برای دیافراگم یعنی در حالت زوم چون دیاف 3.5 نداریم عکس ها کمی پر نویز میشند؟
آقای Amir Hakimi این مدل شاتر 30 ثانیه رو موجود داره
ممنون
بله به راحتي ميشود. بايد كمي مقالات سايت رو مطالعه كنيد من مشكلي ندارم با جواب ولي اغلب، دوستان به اين سوال و جوابها معترض ميشوند.
اون دو حالت كه موجود نيستند تقدم شاتر و تقدم ديافراگمند كه يكي رو شما تعيين ميكنيد و ديگري رو نورسنجي خودكار دوربين پيشنهاد ميده و شايد نبودش شما رو خيلي اذيت نكنه.
ديافراگم بسته تر 5.5 باعث تاريكتر شدن عكس ميشود. براي جبران نور يا بايد ايزو رو زياد كنيد كه عكس نويزي ميشود يا سرعت شاتر رو كم كنيد كه ممكن است تصوير به خوبي فريز نشود و در موارد سرعتهاي پايين مثلا بين 40/1 و 4/1 ثانيه مقوله لرزش دست هم وارد ميشود. اينجاست كه ديافراگم باز مثل 3.5 يا 2.8 ارزش پيدا ميكند.
سلام
دگمه Shutter speed در دوربین های فیلمبرداری به چه شکل عمل میکند؟؟
یعنی منظورم اینه که فیلم که همیشه در حال حرکت، بحث منجمد (Freeze) کردن سوژه اینجور چیزا مگه تو فیلمبرداری هم میتونه باشه؟؟؟
ممنون
تا جائی که میدونم در دوربینهای غیر حرفه ای فیلمبرداری، عملکرد پرده ی شاتر، بصورت الکترونیکی ( قطع و وصل جریان الکتریسیته ) شبیه سازی میشود. یعنی مثلاً برای سرعت 1/200sec ، سنسور به همین مدت زمان، روشن و سپس خاموش میشود. هندیکم های موجود در بازار نیز، حین فیلمبرداری، عکس هم میگیرند که دقیقاً همان فریمی که رویش، دکمه ی عکس-گرفتن را میزنیم، بعنوان عکس ذخیره میگردد. ضمن اینکه تمامی این هندیکم ها، فاقد ویزور اپتیکال بوده و تماماً Live View بصورت غیر اپتیکال دارند، یعنی در تمام مدت روشن بودن هندیکم، سنسور در حال اکسپوز شدن است. در دوربینهای Compact هم سنسور به همین نحو، نبود Shutter Curtains را جبران و شبیه سازی مینماید. بعضی از سریهای جدید هندیکم ها، دارای یک ویزور کوچک هستند، که آنهم دیجیتالی است، و عمدتاً برای عدم مصرف زیاد باتری در حالت LCD Live View استفاده میشود.
سوژه های متحرک با سرعت بالا در فیلمبرداری با هندیکم های قدیمی عمدتاً Blurred میشوند. هندیکم های جدید، امکانی دارند که به فیلمبرداری آهسته موسوم است، به نحوی که فریمهای ذخیره شده در ثانیه ( Frame Rate )، بیش از 30fps هستند و عمدتاً برای ثبت آهسته ی حرکات ورزشی طراحی شده است. ظاهراً طول فیلمبرداری در این مد با آنها محدودیت زمانی دارد.
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز. باتری های نو را چند ساعت باید شارژ کرد (شارژ اولیه) . آخه معمولا باتری های شارژی رو میگن قبل استفاده باید 8 ساعت شارژ اولیه کرد که در غیر این صورت توانایی نگهداری شارژ اونها کم میشه
معمولا باتری های قابل شارژ لیتیومی احتياج به شارژ اولیه باتری ندارند .
http://wiki.elon.edu/download/attach...=1288628126000
http://di1-4.shoppingshadow.com/imag...y+for+D200.jpg
http://di1-1.shoppingshadow.com/imag...+and+Charg.jpg
اما بهترین راه استفاده از باتری ها، کامل شارژشدن و کامل تخیله شدن باتری هست .
سعی کنید باتری نیمه شارژرو دوباره شارژ نکنید و باتری تا اخرشارژنشده اونو برندارید .
درمواقعی مثلا بعد از یکی دو هفته که از باتری استفاده نمی کنید، این نوع باتری ها خود به خود شارژشون کم می شه و بهترین راه اینکه قبل از استفاده دوباره این باتری ها رو شارژکامل سپس استفاده کنید .
درغیر این صورت عمرباتری می تونه کاهش پیدا کنه .
سلام.
بحث باطری شد. اینجا جدول بایدها و نبایدهای جالبی در مورد استفاده از باطریها هست، که میتونید یه نگاهی بهش بندارید:
و اینکه باطریهای لیتیوم یون نیازی نیست حتماً موقع شارژ کاملاً خالی باشن (اصولاً بهتره نگذارید کامل خالی بشن)، و همچنین نیازی نیست حتماً کامل شارژ بشن.کد:http://batteryuniversity.com/learn/article/do_and_dont_battery_table
که در این صفحه قسمتهای آخر دقیقاً عنوان شده:
کد:http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries
Li-ion should never be discharged too low.
به خصوص برای مدت طولانی نباید به صورت خالی رها بشن. اگر هم قراره برای مدت طولانی از باطری استفاده نکنید، باید کامل شارژش کنید، بعد بیرون از دوربین نگهش دارید.
سلام
جایی قرارداد میخوایم ببندیم
بعد کارش اینجوریه من عکاسی میکنم با عکسای من یک تیزر میسازن
بعد کل این پروژه 20 تا تیزر باید ساخته بشه، و پولمون رو هر 10 تایی که تحویل میدیم بهمون میدن
و البته برای این تیزرها ثانیه ای 13,000 تومان میدن که 5% میره بابت مالیات
حالا سواله من اینه که باتوجه به اینکه من برای هر تیزر فقط یک روز باید برم عکسبرداری چجور نرخ تعیین کنم؟؟
روزانه چقدر بگیرم خوبه ؟؟؟ خودم روی 250 تومان نظر دارم
پ.ن: تیزرها بین 40 تا 60 ثانیه میباشند.
پ.ن: البته ناگفته نمونه اون نفر دوم 3-4 روز روی تیزرا کارمیکنه یعنی 1/3 کار با منه 2/3 ش با اونه
ممنون و تشکر
سلام دوستان.
من تا حالا عکسهام رو ندادم به لابراتوار برای چاپ.به همین خاطر اطلاع زیادی در این مورد ها ندارم.
میخوام بدونم بهترین جنس کاغذ برای چاپ چی هست ؟ منظورم چاپ عکس های پرتره هست.
پی نوشت : از دوستان شیرازی اگر اطلاع دارند از طریق پیام خصوصی به من اطلاع بدن که بهترین لابراتوار شیراز کجا هست.و اینکه فایل رو با چه فرمتی باید تحویلشون بدم.
تشــکر
سلام
جناب ارشدی عزیز فرایند چاپ هم کمتر از عکاسی پیچیده نیست.
برای پرتره بستگی داره شما قصد انتقال چه حسی رو دارید . کاغذ ابریشمی مارک kodkخوبه اگر اصل باشه برای عکسهایی که از یک صورت نسبتا رنج کشیده میخواین عکسی رو نمایش بدین. در کل به جز کاغذ های چینی اکثر کاغذ ها مرغوبند.
سلام:
دوستان میشه بفرمایید در رده کامپکت کدوم باتری قوی تر هست؟
NBL - 5
NBL - 6
تو دروبین های کانن، البته فک کنم چون NBL - 5 میلی آمپر بیشتری داره قوی تر باشه، ولی دوستان راهنمایی کنند؟
با سلام
ميخواستم بدونم ايراد كار از چيه:
من وقتي با دوربين در حالت وايد در خارج آتليه عكاسي ميكنم صورت و چشم سوژه ام كيفيت مطلوبي ندارد
البته در داخل آتليه اصلا از اين اتفاقها نمي افتد وعكسهام بسيار با كيفيت وشارپ است
ضمنا دوربينم 5D با لنز105-24 است
با تشكر
دوستان میشه در مورد سری لنز ها مثلا سری L توضیحاتی بدین
یا اگه مقالش هست لینکشو لطف کنید
ممنونم
سلام.
لطفا نمونه عکس قرار دهید.
سلام
اینم لینک مقاله لنزهای سری L کانن
با تشكر جناب حسينيان
فعلا عكس مناسبي كه بتونم اينجا قرار بدم ، ندارم
ولي نكته اي كه ممكن كمك كنه اينه كه در همون شرايط وقتي از فلاش580 جدا از دوربين كمك ميگيرم ديگر مشكلي وجود ندارد
ولي بدون فلاش طبيعيه؟
سلام آیا کسی خبر داره که thomas shahan و tomas rak از چه روش و لنزی برای ماکرو گرافی استفاده میکنن ممنون میشم اگه جواب بدین
سلام
امیدوارم سوالم را در محل مناسبی مطرح کرده باشم!
مشکلی که در این عکس دارم: نمیدونم چرا دو طرف عکس رنگ متفاوتی نسبت به مرکز عکس دارد؟!بخصوص در ابرها! این مشکل مربوط به چیه !؟
ممنون میشم اساتید و دوستان راهنمایی کنند
فایل پیوست 18155
من دنبال یه لنز فیش آی برای بدنه 7D می گردم.معمولا فیش آی ها روی فول فریم ها بهترین کارایی رو دارن.اما شما روی دوربین کراپ دار چه لنز فیش آی با بهترین واید معرفی می کنین؟(برندش مهم نیست)
ممنون
ممنون از راهنماییتون
میشه کمی بیشتر در مورد این مورد توضیح بدید؟!(اگر مقاله هم باشد و لینک بدید ممنون میشم چون توی گوگل پیدا نکردم)
چرا توی بقیه عکس هایی که دارم این مشکل نیست یا اگر هست اینقدر محسوس نیست!؟
تغییر رنگ ابر ها هم برای همین هست!؟
عذر میخوام که سوالات زیاد شد
نقل قول:
(اگر مقاله هم باشد و لینک بدید ممنون میشم چون توی گوگل پیدا نکردم)
http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting
http://toothwalker.org/optics/vignetting.html
http://www.the-digital-picture.com/C...ignetting.aspx
این حالت برای تمام لنزها اتفاق میفته و فقط شدت و ضعف داره، که میتونه تا چند استاپ کاهش نور داشته باشید. معمولا در حالت واید لنز شدیدترین افت نور در لبه ها اتفاق میفته، اگه روی لنز فیلتر نصب کنید، باز این حالت رو تشدید میکنه. در عکس هایی که خصوصا از آسمان میگیرید یا عکسی که پس زمینتون بطور مثال یه دیوار یکدست روشن باشه این وضعیت بطور واضح دیده میشه، ابرها به نظر میاد فقط تغییر نور دارن نه تغییر رنگ.
سلام
من یدونه d5100 دارم.سوالم اینه که وقتی مود hdr رو فعال میکنم فقط برای 1 دونه عکس فعال میمونه و اگه بخوام دوباره با hdr عکس بگیرم باید دوباره فعالش کنم.خواستم ببینم کلا اینجوریه یا راهی هست که بشه دائم فعال بمونه؟ مرسی
مرسی
یعنی کلا اینجوریه؟
معمولا اساتید این روش خیلی پیشنهاد نمیدن و ترجیح میدن که خودشون با استفاده از نرم افزار به hdr برسن
البته اینم بگم که دوربین های زیادی این قابلیتو در داخل خودشون ندارن
با سلام
من در تنظیمات سایز عکس تو دوربین ی مقدار سردرگم شدم :think:;
دوربین من بالاترین کیفیت با 10 مگاپیکسل یعنی تقریبا ابعاد ( 3640*2730 ) میندازه که میانگین حجمش هر عکس هم 4.5 مگابایت هست
و با تنظیم بر روی 7 مگاپیکسل که ابعادش میشه ( 2592*1944 و میانگین حجم هر عکس 2.5 مگابایت ) عکاسی به مراتب بهتر و باکیفیت تری نسبت به سایز 10 مگاپیکسلی میندازه
یعنی با زوم عکس روی حالت 7 مگاپیکسلی که ابعادش کوچیک تر هست کیفیت مطلوب و حتی رو حالت نمایش 100 % ابعاد کیفیت رضایت بخش و کم نویز هست که این فرایند رو حالت 10 مگاپیکسلی مشاهده نمیشه
خواستم ببینم اساتید کارم اشتباه و غیر حرفه ای هست اگه من بعد رو حالت 7 مگاپیکسلی که ابعاد عکس کوچیک میشه عکس ببندازم یعنی رو 7 مگاپیکسلی از نهایت توان دوربین استفاده نمیشه ؟
البته کار های من بیشتر حالت تفریحی و نهایت چاپ عکس هم رو A4 هست و کارای چاپ بنری نمیکنم
خوب چند داستان مطرح است.
یکی اینکه دوربین شما ذاتاً چندمگاپیکسل است؟ در برندهای متفرقه بعضاً مگاپیسلهای بالا، نرمافزاری و صرفاً برای تأثیر بر فروش است و ... .
حالت دیگر بحث توانایی شما در ادیت مطرح است. یعنی فرض کنیم دوربین شما ذاتاً 10 مگاپیکسل باشد. درست است که این مقدار نویز بیشتری نسبت به حالت 7 مگاپیکسل دارد اما اگر مقداری به بحث ویرایش عکس مسلط باشید قاعدتاً میتوانید عکس بهتری را از اندازه بزرگتر خروجی بگیرید مگر آنکه این وسط اتفاق دیگری وجود داشته باشد که نتیجه را متأثر کند.
معمولا در دوربینها گزینه هایی با ریزولوشن کمتر از ریزولوشن سنسور پیدا میشود که احتمالا دلیلش حجم کمتر برای انتقال (وب و...) و امکان گرفتن عکسهای بیشتر است نه بالاتر بودن کیفیت و ....
وقتی در هر دوربینی شما ریزولوشن را به اندازه کمتری تنظیم کنید اول یک عکس با ریزولوشن بالا گرفته میشود و سپس نرم افزاری اندازه عکس کاهش پیدا میکند و ذخیره میشود. در این میان به دلیل کاهش سایز (متوسط گیری پیکسلها و ...) نویز هم کاهش پیدا میکند.
شما همین کار را با استفاده از فوتوشاپ خیلی بهتر میتوانید انجام بدهید بشرط اینکه اشنایی کافی در ویرایش داشته باشید.
ببخشید دوستان
بنده یه عکس یادگاری گرفتم حالا میخوام یکی از افراد حاضر در عکس را حذف کنم!
راهنماییم میکنید چطوری اینکار را انجام بدم؟
فتوشاپ یا نرم افزار خاص یا ... اگه هست ممنون میشم
می تونید با فیلتر Liguify تا حدودی كارهایی رو انجام بدید یا با ابزار Healing Brush ویا با Stamp .
یادمه برنامه خاصی برای این موردی كه گفتید وجود داشت (اما الان نمی تونم پیدا كنم )
اگه تمایل دارید عكس توسط دوستان ویرایش بشه اونو درتاپیك
ویرایش پیشنهادی شما
قرار بدید
سلام دوستان
3 تا سوال داشتم
اول اینکه
حساسیت به نور، به عنوان مثال در ایزو 400 ، 4برابر حساسیت در ایزو 100 هست؟؟
دوم اینکه
وقتی روی یه لنز نوشته شده F2.8 با فرض اینکه لنز کراپدار باشه
مقدار نوری که در لحظه به سنسور می رسه با لنز F2.8 فول فریمی که روی یک بادی فول فریم بسته شده یکی هست؟؟
اگر آره
پس وقتی من اون لنز f2.8 فول فریم رو روی بادی کراپدار ببندم نور بیشتری به سنسور میرسه؟؟
سوم اینکه
بهترین نرم افزار برای نویز گیری فایل های خام چی هست؟
اگر لینک دانلود هم بهم بدید که دیگه خیلی ممنون میشم
سلام
این سوالی که میخوام بپرسم رو قبلا توی یکی از تاپیکها دیدم اما الان نتونستم پیداش کنم
پس همینجا میپرسم و ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی کنن.
عکسهایی که میگیرم ته رنگ صورتی دارن اما نمیدونم اشکال از فلاش ه یا دوربین یا چی ؟!
آیا تنظیمات خاصی باید روی دوربین یا فلشها انجام بشه؟
canon500D
EFS 18-55
Photoflex 300
ممنونم
این یک استاپ یعنی 2 برابر؟؟نقل قول:
ISO ها بصورت 800 400 200 100 هستند و هر کدام با قبلی یک stop فاصله دارند
می خوام میزان حساسیت نسبت به حساسیت قبلی رو بدونم
نداره؟؟نقل قول:
خیر Aperture ارتباطی با سایز سنسور نداره
لطف کنید توضیح دهید
من سوالم این نبود که ارتباط دارند یا خیر
از اونها استفاده می کنمنقل قول:
میتونید از Adobe Camera Raw و Adobe Lightroom استفاده کنید .
فکر کردم شاید نرم افزار خاصی به صورت تخصصی تر به این موضوع پرداخته باشه و از نرم افزار های مذکور بهتر عمل کرده باشه توی این موضوع
سلام
لطفا کمی دقیق تر سئوال خود را مطرح میکنید؟ من متوجه نشدم چه عاملی باعث شده به این نتیجه برسید که نور رسیده به سنسور در دوربین فول فریم نسبت به یک دوربین کراپدار (در یک دیافراگم ثابت ) ممکن است فرق کند.
دیافراگم روزنه ای درون لنز است که اجازه میدهد نور از آن رد شود و باز و بسته شدن این روزنه میزان نور وارد شده را کنترل میکند.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ture-Lens2.gif
قطر این روزنه بر اساس فاصله کانونی و F-Stop یا همان 1.8,2.0,2.8,4.0,5.6,.... تعیین میشود.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...d345fbd3fa.png
f = فاصله کانونی
D = قطر دیافراگم
N= عدد دیافراگم
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/F-number
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/Aperture
سلام جناب حسینیان
عرض ارادت
والا توضیح دادن سوالم خیلی سخته ، نوشتنش خیلی سخت تر
تلاش خودم رو میکنم
ممنون بابت توجهتان
شما اگر یک صفحه با اندازه ی مشخص (سنسور) داشته باشید و از یک روزنه با اندازه ی ثابت (دیافراگم) در لحظه ، نوری به آن برسانید
نور بیشتری نسبت به صفحه ی کوچکتری، که در مقابل همان روزنه قرار داده شده جذب کرده اید (در شرایط نوری ثابت)
نوشته ی بالا درست هست؟
اگر بله
که یعنی نور بیشتری در لحظه در دیافراگم ثابت به سنسور فول فریم نسبت به کراپدار میرسه
اگر خیر
پس من کلا از موضوع پرتم
سپاس فراوان
خیر درست نیست.
لنزها یک دایره تصویر ایجاد میکنند. همان Image Circle
سنسور کراپدار میتواند یک مستطیل کوچک از بخش مرکزی آن را ببنید (که همان Crop Factor است.) در صورتی که سنسور فول فریم میتواند مستطیلی به انداز 24*36 را ببنید. در یک دیافراگم ثابت و یک سرعت شاتر برابر به هر دو به یک میزان نور میرسد.
فایل پیوست 18594
من فکر می کنم یک بحث شدت نوره و یه بحث میزان نور (شدت نور ضرب در مساحتی که نور بهش اعمال میشه ) !
مثل ولتاژ و توان در الکتریسیته یا فشار و نیرو در هیدرولیک ! که البته به نظر میاد تو بحث سنسورها بیشتر شدت نور مطرحه نه میزان نور
درضمن جناب Navid7h توجه شما رو به تاپیک زیر جلب می کنم
http://forum.akkasee.com/showthread.php?t=16213
[
با سلام
:اختلاف مابین دیافراگم 1.2 و 1 دو درجه میباشد //( 1.1 و 1 )
همانطور که میدانید دو روش برای کار با دوربینها وجود (1-روش دستی یا همان manual ) و (2 -روش اتوماتیک یا همان program ) دارد
1-روش دستی ( در این روش شها باید بتوانید با استفاده از اطلاعات خود دوربین راکنترل نمانید یعنی اینکه باید تشخیص دهید به فرض در هوای
تاریک ویا درهوای افتابی چه سرعت وچه دیافراگمی رالحاظ نمانید )
2-روش اتوماتیک (در این روش شما میتوانید این اطلاعات را که باید منظم کنید به اختیار دوربین قرار دهید با این کار دوربین شما به صورت اتومات
کلیه اعمال (1-نورسنجی 2- سرعت 3 -دیافراگم ) را کنترل کرده وسپس با چکاندن شاتر کلیه موارد تنظیمی را اعمال میگردد
ک ویا در هوای افتابی چه سرعت ویا چه دیافراگمی رالحاظ نمانید
دوست عزیز
جناب صادق،
لطفا هنگام جواب دادن به تاریخ پست ها دقت کنید.
شما به سئوالی که حدود 2 سال پیش پرسیده شده است جواب داده اید.
با سلام
ميخواستم از دوستان بپرسم كسي كه نمايشگاه عكاسي بر پا ميكند چه شرايطي بايد داشته باشد؟
نياز به گرفتن مجوز از جاي خاصي است؟
آيا در همه نمايشگاه ها فروش عكس هم وجود دارد وكلاً در آمد اين كار از چه راهي است؟
محل نمايشگاه را چه جوري ميتوان پيدا كرد وقيمتها به چه صورت است؟
ممنون