نرم افزاری می خواسنم برای درست کردن بک گراند برای عکس . که قابلیت های زیادی داشته باشه و بشود همچین بک گراند هایی با ان ساحت
فایل پیوست 19848
*اگه پست تکراری هست یا در جای مناسبی عنوان نشده . لطفا در پیام خصوصی راهنمایی کنید. ممنون
Printable View
نرم افزاری می خواسنم برای درست کردن بک گراند برای عکس . که قابلیت های زیادی داشته باشه و بشود همچین بک گراند هایی با ان ساحت
فایل پیوست 19848
*اگه پست تکراری هست یا در جای مناسبی عنوان نشده . لطفا در پیام خصوصی راهنمایی کنید. ممنون
لطفا کمک کنید × پست پائین رو . خیلی نیاز دارم به راهنمایی
بابک جان به خدا سوالات فلسفی می پرسی...
خیلی راه ها و راهکار ها هست برای گرفتن این عکس ( که زیاد هم خاص نیست و بسیار هم معمولی است )
انواع و اقسام روش ها...
اما بهترین اش تجربه و تجربه است.
شما سعی کنید با توجه به ابزار های خوبی که دارید بیشتر تجربه کنید و سعی نکنید که بخواهید کارهای سخیف دیگران را موشکافی و یا خدای نکرده تکرار کنید.
خلاقیت در پی تجربه به دست می آید.
پیشنهاد من استفاده از فیلتر ان دی که میتونه کمی تصویر رو براتون تاریکتر کنه و در ازای اون از دیاف بازتری استفاده کنیدنقل قول:
من ميخوام زير نورشديد خورشيد عكاسي كنم
به يك عمق ميدان كم هم نياز دارم
سلام به دوستان عزیز
قوانین برخی از جشنواره ها کمی به نظرم گنگ است ،
یک سوال برام ایجاد شده ،
این مقررات یکی از جشنواره های عکاسی است :
نقل قول:
مقررات:
۱- برگزار کننده حق استفاده از آثار رسیده در زمینههای مرتبط به عکس (نشریات، نمایشگاه و سایر زمینههای فرهنگی نمایشی) را برای خود با قید نام عکاس محفوظ نگه میدارد.
۲- ارسال عکس و شرکت در جشنواره به منزله قبول شرایط بالا و مالکیت اثر تلقی شده و هرگونه مسئولیتی، اعم از عدم صحت مالکیت اثر بعهده خود شرکت کننده خواهد بود.
۳- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد و برگزار کننده هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات پستی و نرسیدن آثار به جشنواره نخواهد داشت.
۴- تصمیم گیری پیرامون مسایل پیشبینی نشده برعهدهی دبیرخانهی سوگواره است.
آیا با شرکت در این جشنواره ، باز هم میتوان همان آثار را به جشنواره های دیگر ارسال کرد ؟؟
کدام یکی از این مقررات به این موضوع اشاره دارد ؟؟
بله، میتوانید این عکس را در جاهای دیگر استفاده کنید و یا به جشنوارهها و مسابقات دیگر هم بفرستید.
با اینکه به دلایل شخصی اصولن در مسابقات و جشنوارهها شرکت نمیکنم و یا عکس نمیفرستم. اما اگر در تمامی مسابقات و جشنوارهها شرکت میکردم؟ با توجه به بند شمارهی یک این جشنواره و یا مسابقه عکس ۳*۴ خودم را هم برای این ایشان نمیفرستادم. چه برسد به اثری که به نظرم هنرمندانه بیاید.
ایشان دارند تاکید میکنند که با عکس شما تا ابد هرآنچه که بخواهند میکنند و شما هیچ حقی نسبت به عکس خود نخواهید داشت. لطف خواهند کرد و نامتان را ذکر خواهند کرد.(به این امید بمانید!)
ممنون کاوه جان . سعی کردم اما بک گراند ام با هر حالت نور پردازی اینجوری نشد .
فون من خاکستری هست
اما اینجوری نشد
بزودی عکس رو یا پیام خصوصی میکنم یا اینجا میزارم . عکس . عکس ساده و خوبیه و تنها جایی که برای درست نمیشه . محل بر خورد با زمین و فون هست . به جنس فون هم بستگی داره ؟ که چه جنسی باشه ؟
بله فرق داره.نقل قول:
به جنس فون هم بستگی داره ؟ که چه جنسی باشه
این فون ها رنگشون کاملا یک دست نیست
اسم خاصی دارند؟ که سفارش بدیم برامون بیارند
سلام دوستان
برای گذاشتن اسم خود همراه با علامت کپی رایت فقط از طریق برنامه های ویرایشی امکان پذیر است یا راه دیگری هم هست که ساده تر باشه ( مثلا میشه اط طریق تغییرات در اگزیف این کار رو کرد ؟ )
سوال دومم این هست که آیا کنترل کیفی لنز های تامرون مثل سیگما بد هست و یا نه و اینکه نیازی نیست مثل سیگما حسایت زیادی در خرید به خرج داد؟
و سوال آخرم اینه که شنیدم ایده آل بیمه سرقت رو حذف کرده ، آیا واقعیت داره؟
سلام
- علامت کپی رایت در پایین عکس رو بله فقط از طریق نرم افزار میشود گذاشت، گذاشتن علامت کپی رایت در اگزیف عکس هم هست که هم در دوربین میشود تنظیماتش رو انجام داد و هم با استفاده از نرم افزارهای داخل پک دوربین
-در این مورد اطلاعی ندارم(نظری نمیدم)
-بله واقعیت داره
شاد باشید....
سلام
با توجه به اینکه در دوربین های مختلف ضریب فاکتور 1.5 در نیکون 1.6 در کنون و 2 در میکرو چهار سوم وجود داره وقتی مثلا یه لنزی مخصوص این دوربین های ساب فریم طراحی میشه مثل EF-s در کنون یا DC در سیگما زاویه دید این لنز بر اساس ضریب فاکتور تو هر برندی محاسبه میشه و مانت مخصوص اون برند گفته میشه ؟؟؟ یعنی وقتی مثلا میگن فلان لنز سیگما مانت نیکون هست با توجه به ضریب فاکتور اون برند محاسبه میشه تا همون زاویه دید رو بده یا مانت صرفا مربوط به مسائل فوکوس و غیره میشه ؟؟؟
در واقع میخوام بدونم اگه یه لنزی n درجه عمودی و m درجه افقی زاویه دید داشته باشه و برای ساب فریم ها طراحی شده باشه میدان دید در کنون و نیکون و پنتاکس و ... با هم برابرند ؟؟؟ اگر بله پس اگه ما با تبدیل دهانه هارو به هم تبدیل کنیم زاویه دید باید دستخوش تغییر بشه و اگر خیر پس هیچ فرقی نمیکنه درسته ؟؟؟
امیدوارم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم
ممنون از توجه دوستان و بزرگواران
با عرض معذرت از اگر سوال خیلی ابتدائیه :
1- آیا سرعت سینک در فلاش همون سرعت عکسبرداری هست یا فرق داره ؟
2- من یه عدد از این فلاشهای معروف به AC flash دارم که در پریز برق میخوره و تریگر نوری داره .زمانی که میخام با 60 دی از این فلاش استفاده کنم عکسها تیره میشند وقتی فلاش میزنه راح حل این مشکل چیه میتونم اصلا از این فلاش استفاده کنم؟
3-مزیت تریگر رادیوئی نسبت به نوری به غیر از بحث برد و زاویه قرارگیری فلاش و دوربین چیه ؟ دوربین مورد استفاده 60 دی و فلاش نیسین 866 مارک 2 هست .
سرعت عکسبرداری، همان تعداد شاتهائی است که دوربین در یک ثانیه میتواند بگیرد. مثلاً در Canon EOS 5DII بیشینه ی تعداد شاتها در ثانیه، 3.9 فریم است. و در Canon EOS 1D mark IV تا 10 فریم در ثانیه. و در Canon 1Dx تا 12 فریم در ثانیه است !
اما سرعت سینک فلاش، کمترین زمان باز بودن پرده های شاتر است، به قسمی که تمامی سنسور در آن زمان، توسط فلاش Expose شود ( نور بگیرد ) نه آنکه بخشی از سنسور نوردهی نشود ... نمونه: Canon 5DII تا 1/200sec و Canon 1Ds III تا 1/300sec با فلاش های کنن ( بدون استفاده از HSS ) همزمان (Sync) میشوند. نیز، فعال کردن HSS کاربر را از این حدود، فراتر خواهد برد؛ که البته رفتار فلاشهای هاتشوئی ( که این قابلیت را دارند) در این مود، دچار تغییر میشود تا کاربر قادر به استفاده از ShutterSpeed هایی سریعتر از SyncSpeed بشود.
این دو سرعت( Burst Speed و Sync Speed )، برای دو مکانیزم مختلف و نامربوط به هم، مطرح میشوند.
1- در لغت یعنی سرعت همزمانی - همون سرعت همزمان شاتر وشلیک فلاش رو میگن
2- فکر نکنم کاربردی باشه این نوع فلاش. ولی سرعت شاتر رو پایین بیارید شاید تاثیری داشت.
3- مزیتش هموناییه که گفتین: برد موثر، زاویه قرارگیری و همچنین بی تاثیر بودن نورهای شدید(نور خورشید) در عملکرد تریگر.
سلام مجدد خدمت اساتيد و دوستان
امروز يه راديو فلش گرفتم (studio Flashlight - radio slave )
فایل پیوست 20022
به دوربين وصل كردم و قسمت دومش رو هم با فيش مربوطه به ست فلش چتر ( JTL160 )
مشكلي كه دارم اينه كه عمل نميكنه و وقتي روي دگمه شاتر دوربين فشار ميدم موج رو ارسال ميكنه و چراغ قرمز اوني كه به ست فلش وصله همزمان با شات چشمك ميزنه ولي فلش ها هيچ عكس العملي نشون نميدن و عمل نمي كنند !
مشكل از چي ميتونه باشه
دوربين :D5100
ست فلش : JTL160
راديو فلش هم كه عكسش رو گذاشتم !
با پوزش از شما...
آما آشغال ترین و بی کیفیت ترین و بد ترین تریگر موجود در ایران را تهیه فرموده اید که به هیچ وجه توصیه نمی کنم اگر فلاش هایتان گران هستند از این تریگر بر روی آنها استفاده کنید.بالای 50 مورد فلاش و یا دوربین دیده ام که به دلیل استفاده از این تریگر که با نام های مختلف هم عرضه می شود مشکل پیدا کرده اند.
ضمن تشكر از شما جناب قبادي
من شنبه برم اينو پس بدم
فقط خواهشا يه مارك خوب بهم معرفي كنيد كه ايندفعه با خيال راحت كارمو انجام بدم.راستي فروشنده يا مارك ديگه اي داشت كه ميگفت مادون قرمزه ! اسمش رو نميدونم ولي به نظر شما اون خوبه ؟
پيشاپيش ممنون
اونها هم خوب نیستند یقینا مکانیزم شان مشکل دارد.
یک فلاش کوچک هستند که جلویشان یک پلاستیک قرمز وجود دارد و هیچ تاثیری بر روی نور محیط ندارند و صرفا اگر چشمی های فلاش نورشان را ببیند شلیک خواهند شد.مشکل شان این است که در فضای باز کلا کار نمی کنند و در فضای بسته هم اگر نورشان به فلاش ها نرسد تریگر نمی شوند.
به نظرم به سمت برند هایی مثل فوتیکس و پیکسل و یونگنو بروید.
سلام
میخواهم عکسی را روی سایت بگذارم اما نمیشود. تمام مدت میگوید: در ارسال مشکلی پیش آمده لطفا به نکات زیر توجه کنید.:::angry:::
در صورتی که هم فایل عکسم Jpeg و هم 96KBبیشتر نیست
پس چگونه باید عکس را ارسال کنم:::confused2:::
سلام
ببخشید این سوالم شاید دیگه خیلی آماتوری باشه، ولی خوب چون تو این زمینه تجربه ای ندارم مجبور شدم بپرسم
آیا HDR و HDRi با هم تفاوت دارند؟؟
ممنون
سلامنقل قول:
آیا HDR و HDRi با هم تفاوت دارند؟؟
تصور نميكنم فرق داشته باشند.
HDRI ميشه مخفف high dynamic range image كه بيشتر هم همون HDR ميگيم.
اگه اشتباه گفتم دوستان گرامي اصلاح بفرمايند.
در چند پست قبل جایی مطلبی را گفته بودم :
" اگر لنز شما 18 باشد با توجه به اینکه 600D دارید باید 18 را در 1.6 که ضریب کانن غیر فول فریم است ضرب بنمایید عدد 28.8 بدست می اید واین یعنی واید 28.8 دارید. لذا میتوانید با سرعت 1/20 یا همان 20 هم عکاسی کنید. و بالعکس اگر لنز را روی عدد 135 بگذارید یعنی تله 216 و حداقل سرعت معمولاً باید 80 باشد. که البته به میزان لرزش دست و لرزشگیر لنز و دوربین بستگی دارد."
یکی از دوستان پرسیده بودند من از چه فرمولی برای حداقل سرعت شاتر استفاده میکنم.
در جواب باید بگویم: من از فرمولی خاص استفاده نمیکنم. با توجه به انواع لرزشگیرهای موجود در لنزها و حتی سنسورها جدا از لرزشگیرهای نرم افزاری واقعاً نمیدانم امکان محاسبه فرمولی وجود دارد یا خیر اما توی بیست سالی که البته به صورت تفننی عکاسی میکنم و با دوربینهای فیلم خور عموماً 135 این تجربه بدستم آمده که اگر مهارت شما در بدون تکان دادن دوربین عکاسی عادی باشید و نه خیلی ماهر مثل من ، حداقل سرعت را میتوانید با کمی تفاوت اما نزدیک همین اعداد را برای سرعت شاتر بدست خواهید آورد. اما در خصوص ضریب 1.6 که فکر کنم در اصل مربوط به ابعاد سنسور فول فریم و هاف فریم میشود که در فول فریم طول سنسور 36 میلیمتر و در هاف فریم کانن 22.3 و هاف فریم نیکون 23.6 میلیمتر است یعنی فول فریم در کانن 1.61 برابر و در نیکون 1.52 برابر هاف فریم است. البته اگر دوستان دیگر تجربیات دیگری دارند بفرمایند تا من هم بیشتر یاد بگیرم ممنون خواهم شد برای یادگرفتن هیچوقت دیر نیست موفق باشید.
اولاً ببخشید که اینقدر دیر جواب میدم به خاطر مشغله زیاد بود نه بی احترامی . در مورد سایه های زیبایی که من از آنها نام بردم و گفتم که فلاش تقریباً آنهارا از بین میبرد در واقع نه این یک اصل است و نه البته همیشگی. در بسیاری از موارد عکسها برای تاثیر طبیعی تر سایه های موجود را میطلبند. این فقط به صورت تجربی بدست می آید و توصیه میکنم سعی کنید این کار را با عکاسی با و بدون فلاش امتحان کنید. کمااینکه برخی دوربینها مود مخصوصی دارند که به صورت اتوماتیک هم با و هم بدون فلاش شات میگیرد و برای مقایسه در اختیار شما میگذارد. موفق باشید.
سلام و خسته نباشيد به دوستان
معمولا در محيط بسته و اتليه اي براي گرفتن عكس تمام قد چه رنجي مناسب تر است
ايا لنز پرايمي براي اين رنج كار پيشنهاد مي كنيد
ممنونم
خیلی ممنوننقل قول:
سوالتان چند پهلو است!
با هر فاصله کانونی می توانید عکس بگیرید به سلیقه و دید شما بستگی دارد.
اما چیزی بین 35 تا 85 مناسب است.
لنز لنز 50 شاید کارتان را راه بیاندازد.
م
لنزی که دست روش گذاشتم 17-50 تامرون هست چون واید و رنج نرمال خوبی داره که جوابگوی من در نوع عکاسی هایی که میکنم هست
حال
من تا حالا تجربه شرایط آتلیه ای نداشتم و تازه میخوام شروع کن
من میخوام به غیر از گرفتن عکسهای کادر بسته تمام قد هم بگیرم و مشکلی هم با عقب و جلو بردن دوربین برای رسیدن به این کادر ها ندارم اما خب می خوام بدونم که فاصله کانونی 17-50 آیا میتونه جوابگوی کار من باشه و یا نه نیاز هست که در کنار این لنز به لنز دیگری هم فکر کنم ( البته من فقط جهت علاقه عکاسی می کنم و ایده آله ایده آل در کار ها هدفم نیست )
به نظرم 17-50 برای آتلیه قدری کوتاه است.بر روی 50 هم اعوجاج دیده می شود و یاعث دفرمه شدن صورت سوژه می شود و اصولا کلوزآپ مناسبی نخواهید داشت.
اصولا سعی کنید به جز موارد خاص واید تز از 35 مم ( بر روی فول فریم ) برای عکاسی پرتره و تمام قدی استفاده نکنید چرا که به شدت به قیافه سوژه آسیب می زند.
بالاتر از 135 ها تا حدود زیادی تصویر را تخت می کند.
یک زمانی لنز پیشنهادی ام برای آتلیه چیزی شبیه به 50-150 سیگما اف 2.8 ( تایپ 2 ) بود.
با سلام
میخواستم بدونم منظور از محور لنز چیست؟
با تشکر
سرعت فلاشهای استودیویی دقیقا چقدر است؟
ممنون از پاسخگوییتان.
دوستان یه سوالی داشتم.می خواستم ببینم ایا امکان این هست که بفهمم این عکس ها با چه لنزی ثبت شده؟ و همچنین آیا ادیت خاصی روش صورت گرفته؟(سوالم مبتدیه دوستان به بزرگی خودتون ببخشین)
عکسها از شارپ و وضوح بسیار بالایی برخوردار بودن که برای آپلود مجبور شدم سایزش رو بیارم پایین
فایل پیوست 20222
فایل پیوست 20223
لنز خاصی استفاده نشده است
یک نگاهی به اگزیف exif عکس ها بیاندازید متوجه میشود که عکس ها با چه تنظیماتی گرفته شده اند .
هردو عکس با دوربین d90 نیکون گرفته شده است .
ویرایش خاصی هم ندارند .
اینگونه سوالات را در تاپیک این عکس چگونه تهیه شده است بپرسید .
ممنون
در تکمیل پست آقای بیرامی عزیز ،
می تونید با راست کلیک کردن روی عکس --->properties----> قسمت Details
اگزیف عکس را مشاهده کنید . فکر کنم یکمی کنتراست رو عوض کرده
ممنون از آقای بیرامی و علیرضای عزیز
Details رو به کل فراموش کرده بودم ! توی Details بود مشخصات.همچنین به سایت عکاس این عکس ها رفتم و متوجه شدم که ظاهرا این شات ها با D90 گرفته شده
سلام،
حدود ۲ سال پیش همچین بحثی شدهبود، اینجا اطلاعات بیشتر هست:
http://forum.akkasee.com/f13/t12147.html#post163141
خوب باشید.
سلام
سوالیه چند روزه ذهنمو مشغول کرده، با تجهیزات خودمم نمیتونم تست بگیرم(بدلیل دیاف ثابت لنزام)
سوال: لنزی داریم مثلا 70-300 ال، در واید ترین حالت دیافش 3.5 و در تله ترین 5.6
حالا اگر دوربین رو روی مد AV یا اولویت دیافراگم تنظیم کنیم و دیافراگ رو روی 3.5 و بخوایم لنز رو روی تله ترین حالت ببریم چه اتفاقی می افته؟؟ اصلا دوربین عکس میگیره؟ یا اینکه دیاف به 5.6 تغییر پیدا میکنه؟؟
ممنون و تشکر
تدریجی به دیاف 5.6 میره
بعد اگه باز به وایدترین حالت لنز بیاد دیاف خودش باز میشه همون 3.5 یا باید خودمون برش گردونیم؟؟؟
بله بر می گرده
سلام
میدونم دارم آف تاپیک مینویسم ولی ببخشید دیگه نتونستم تاب بیارم . راستش جناب اقبالی , عزیز ما هستند و بنده دورادور شخصا به ایشون ارادت دارم و همیشه از خوندن و دیدن پستهاشون لذت بردم . ( منظورم اینه که یه وقت حرفام حمل بر بی ادبی نباشه ) ولی سوال های ایشون در مورد رفتار دیاف لنزهای دیاف متغیر چنان برام جالب بود که تازه فهمیدم از نظر تجهیزات عکاسی کجای جدول هستم ( و حتما باید یه فکرایی به حال خودم بکنم ) ! مثال سواره ایکه از پیاده خبر نداره و . . .
یعنی اینکه من حتی یه لنز زوم دیاف ثابت ندارم و در مقابل , ایشون حتی یک لنز زوم دیاف متغییر ندارند !
آقای اقبالی بنده به عنوان یک عضو ته جدولی با تجهیزات ته جدولی در خدمتتان هستم تا هر وقت که لازم بود این خرده وسایل رو هم حضوری براتون بیارم تا شاید با آشنایی اونها به بخشی جزیی از مشکلات ما هم آشنا بشید و بدونید که با این وسایل چه ها که نمیکشیم تا شاید یه خروجی درست و حسابی تحویل بگیریم ! ! !
ارادتمند
رضا جان اگه وقتي رو 300 م.م هستي، ديافراگم رو تغيير بدي - مثلا ببري به 8 - و بعد دوباره اون رو بياري رو 5.6 ديگه وقتي اومدي رو 100 م.م ديافراگم خود به خود نميشه 3.5
اما اگه از دياف 3.5 در 100 م.م اومده باشي رو 300 م.م و بدون تغيير دستي ديافراگم برگردي به همون 100 م.م ، ديافراگم هم برميگرده به همون 3.5
اميدوارم منظورم رو رسونده باشم.
سلام
امیدوارم سئوالم رو در جای درستی پرسیده باشم
دوربین کراپدار یعنی چی؟؟؟؟
سلام دوست عزیز
دوربین کراپدار یعنی همین دوربینی که الان خودتان دارید ! ...
اصولاً دوربین های DSLR به دو دسته فول فریم و کراپدار تقسیم می شوند. این دسته بندی بر اساس سایز سنسور دوربین است که سنسور فول فریم ها 36*24 میلیمتر است ولی کراپدارها در ابعاد کوچکتر هستند که برای هر برند معمولاً متفاوت است.
سلام
ضریب برش(ضریب کراپ): نسبت سایز سنسور دوربین عکاسی دیجیتال به سایز سنسوری با اندازه ی استاندارد فیلم 35 mm. هر چه ضریب برش یک دوربین بزرگ تر باشد، سایز سنسور کوچکتری دارد. دوربینی که ضریب برش 1 دارد اصطلاحا تمام سایز یا فول فریم نامیده می شود. جهت مقایسه ی لنز دوربین هایی که ضریب برش غیر از یک دارند با دوربین های فول فریم، باید فاصله ی کانونی آنها را در ضریب برش ضرب کرد. مثلا یک لنز 18 -55 م.م. روی دوربینی با ضریب برش 1.5، دارای زاویه دیدی معادل لنز 27-82.5 است.
توضیحاتی بیشتر:
شاد باشید.......
سلام دوستان اگر امکان داره تفاوت بین مدلهای تک رقمی دو رقمی . سه رقمی رو برام توضیح بدین
اصولا مدل های xxxD مدل هایی هستن برای مبتدی ها و کسانی که عکاسی رو شروع می کنند البته این به این معنی نیست که مثلا شمایی که 500D دارین یک مبتدی هستین.رده دو رقمی نیمه حرفه ای هستن با امکانات بیشتر طراحی بهتر بدنه قابل قبول تر و ... . رده یک رقمی هم که حرفه ای هستن دیگه نیازی به توضیح نداره ..
با سلام
آيا فرمولي براي اندازه عمق ميدان وجود دارد؟
مثلاً: دياف 2.8 در1 متري سوژه با فاصله كانوني 200mm چقدر عمق ميدان حاصل ميشود؟
ممنون
سلام
عمق میدان (Depth Of Field (DOF
کد:http://www.dofmaster.com/dofjs.html
واقعا اگر حال و حوصله محاسبه را دارید بفرمایید :
فرمول هست اما اینکه واقعا در عصر دیجیتال و کامپیوتر و اینترنت و فضا کسی به دنبال فرمول باشد مورد جالبی است!
Depth of field - Wikipedia, the free encyclopedia
و خداوند ویکیپدیا را آفرید تا راهی باشد برای اینکه خلق خدا انواع و اقسام فرمول ها را ببینند!
فکر کنم صرفا نوشتن اش و نه محاسبه یک روز وقتتان را بگیرید!
دوستان نمیدونم ربطی داره به اینجا یا نه اما میخواستم بدونم شارژ اولیه نیکون d7000 چقدره ؟ و اصلا چیزی به نام شارژ اولیه داریم یا نه ؟
ممنون
درود
همیشه گفته میشده که برای اولین بار 8 الی 10 ساعت بگذارید روی شارژ ..
جدیدا هم عده ای با دلایل دیگری میگویند لازم نیست ، بهر حال این کاری است که فقط قرار است یک بار انجام دهید و ضرری هم ندارد.
اما در خصوص شارژهای بعدی هیچ گاه نگذارید شارژ باتری از 30 % کمتر گردد.
هر زمان که بخواهید میتوانید بگذارید شارژ گردد حتی زمانی که شارژ باتری 50 یا 70 درصد باشد...
اگر زود تر آنرا لازم داشتید میتوانید آنرا از روی شارژ بر دارید حتما لازم نیست بگذارید تا شارژ به 100% برسد
موفق باشید
انوش
در دوربین Canon 500D وقتی از قفل نورسنجی استفاده میکنم بعد از چکاندن شاتر قفل نورسنجی از بین میره
شرایط زیر رو فرض کنید : یک چشم انداز باز که میخواهید چند شات به صورت سراسرنما (پانورامیک) بگیرید
نورسنجی رو در حالت نقطه ای تنظیم میکنید و بر اساس یک نقطه میانگین رنگی نورسنجی انجام میشود
عکس اول ثبت میشود ... دوباره بدون جابجایی در کادر نورسنجی را در همان نقطه قفل میکنیم سپس کادر رو جابه جا کرده و عکس دوم را ثبت میکنیم ...
اما بعد از جابجایی کادر پیدا کردن همان نقطه ای که نورسنجی رو انجام دادیم تقریبا محال است و در عکس سوم به بعد نورسنجی به هم میریزد و در همپوشانی کردن دچار اختلاف نور و رنگ میشویم ...
حالا سوال من اینجاست آیا راهی هست که بشود قفل نورسنجی رو تا فشاردادن مجدد کلیدی همچنان حتی بعد از چکاندن شاتر قفل نگه داشت ؟؟؟
اگر خیر پس برای یک همچین صحنه ای به اِزای هر شات سه شات به صورت HDR چه طور میتوان نورسنجی کرد که تمام ثبت ها با یک نورسنجی ثبت شوند ؟؟؟
پیشاپیش سپاس
ممنون جناب حسینیان راه حل خوبیه اما یه مشکلی هست ... در حالت M قفل نورسنجی کار نمیکنه ... حداقل اون ستاره روشن نمیشه ... نمیدونم مشکل از دوربین هست یا مدلشه ...
چه جوری باید در M قفل نورسنجی کنم ؟؟؟
ضمنا انگلیسیم خوبه ولی دفترچه دوربین رو پیدا نکردم ... فعلا برای پیداکردنش جستجو نکردم در اینترنت ... فکر میکنید دفترچه میتونه کمکم کنه در این مورد خاص ؟؟؟؟
سلام دوباره جناب استیزی
بیاد این سئوال رو مطرح کنیم که
چرا به قفل نورسنجی نیاز داریم ؟!
چون وقتی دوربین در حالت AV و TV و P هست در مورد سرعت شاتر و اندازه دیافراگم تصمیم میگیرد. درسته ؟
و مثلا اگر شما بخواهید در جایی از صحنه زوم کنید و با استفاده از نورسنجی نقطه ای فقط آن قسمت را برای نورسنجی انتخاب کنید، وقتی به کادر اولیه برمیگردید دوباره دوربین مقدار شاتر یا دیاف را عوض میکند.
پس قفل نورسنجی در این جا به کار می آید.( در واقع به دوربین میگیم که بر مبنای این نقطه ای که من بهت میگم تصمیم بگیر، دیگه هم هیچ کاری نکن ! :::happy::: )
اما در حالت Manual یا M اصلا دوربین تصمیمی نمیگیرد که شما بخواهید قفلش کنید !
دفترچه را حتما بخوانید. همچنین مقالات سایت
شاد باشید.
چرا تعدد نقاط فوکوس مزیت تلقی میشود؟
منظورم این است که در حالت فوکوس نقطه ای میتوان روی نقطه ی مرکزی روی سوژه فوکوس کرد بعد کادر را تغییر داد و ماشه را چکاند
کابرد های دیگری دارند که بنده بی اطلاعم؟
ممنون میشم کمک کنید
شدیدا سپاسگذارم جناب حسینیان ...
من یک موردی رو اشتباه فرض کرده بودم که با توضیحات دقیق شما متوجه اشتباهم شدم ...
شاید بد نباشه توضیح بدم شاید مثل من باز هم پیدا بشه ...:redface:
وقتی قصد داشتم از صحنه ای عکاسی کنم که نیمی آسمان آفتابی میانه روز بود و نیمی کوه و یا زمین من بدین ترتین عمل میکردم ... نورسنجی نقطه ای رو انتخاب و اون رو روی بخشی از آسمان که رنگ آبی داشت قفل میکردم ... به این ترتیب آسمان Over نمیشد و کاملا آبی و زیبا ثبت میشد ضمن اینکه در سایه ها هم جزئیات تا حدود زیادی روشن و واضح ثبت میشدند ...
حالا من اینجا متوجه نبودم که با این کار دوربین یک سرعت شاتر مناسب با F ای که انتخاب میکردم انتخاب میکرد (یقینا در مورد Av باید می بودم) .. تصورم این بود که به صورت رایانه ای و پردازشی فقط با کنتراست و هایلایت های موجود در کادر یک عملیاتی انجام میداد ...
افتاد ... ;-)
سپاسگذارم ...
همیشه سوژه ها خیلی مودب، متین و آرام نیستند !
عکاسی از حیوانات، پرندگان، ورزشکاران ، ماشین، موتور و .... ( کل اتفاقاتی که در دو 100 متر میافته زیر 10 ثانیه است ! )
استفاده زا تکنیک Focus and Re Compose وقتی عمق میدان خیلی کم است عموما با خطا مواجه است. (f1.2 f1.4 f1.8 یا فواصل کانونی بلندتر )
شاد باشید.