Printable View
شما احتمالا ACR رو طوری تنظیم کردید که یه سری تغییرات پیشفرض به عکس اعمال کنه...
برای غیر فعال کردن این تنظیمات باید به preference مربوط به ACR در فوتوشاپ برید...
تو ویندوز فکر کنم تو منوی ادیت باشه، توی همون زیر منویی که بقیه تنظیمات فوتوشاپ هست!؟
یه تصویر از پنجره براتون میذارم، باید تیک apply auto tone adjustments رو بردارید:
فایل پیوست 30754
پ.ن: این رو هم در نظر داشته باشید که وقتی فایل خام رو وارد فوتوشاپ ACR برخلاف بقیه فرمت ها (مثل jpg) یه سری حداقل ها اعمال میشه (مثل کنتراست متوسط، کمی black و...) و وایت بالانس هم مقدارش صفر نیست بلکه با توجه به تنظیمات دوربین موقع ثبت متفاوته... این ها چیز هایی هستند که تو jpg به عکس اعمال میشن و ACR بهم رای راحتتر شدن کار از همون اول خودش این حداقل هایی که معمولا برای هر عکس لازمه رو براتون میذاره.
پ.پ.ن: ببخشید که تصویر کوچیکه... سایت فایل های بزرگتر رو قبول نمی کرد!
نظر دوستان در مورد سایتهای مقایسه مانند Compare digital cameras - Snapsort چیست؟
آیا این سایتها اطلاعات درست را میدهند؟
اطلاعاتی که سایت داده است مشابه سایت DXOmark است آیا خود سایت DXOmark سایت معتبری است؟
http://macrograph.persiangig.com/oth...ete/Reveiw.jpg
دوستان عزیز
قبلا یکبار به طور خیلی مفصل در مورد داده های سایت DxO بحث شده بود.
اینکه چه جور تست هایی انجام میدهند. چه شرایطی دارند با چه امکاناتی و دستگاه هایی این تست ها را انجام میدهند.
آقای کاوه قبادی و دیگر دوستان اطلاعات خوبی در مورد به اشتراک گذاشته بودند.
DxO سایت معتبری است. بررسی های خیلی علمی روی عملکرد سنسورها دارد. اما باید مواظب باشیم در تصمیم های کلی و انتخاب دوربین خیلی زیاد درگیر مقایسه این اعداد و ارقام نشویم. بسیاری از ما هنوز آنقدر به دوربین خودمان مسلط نیستیم که به لبه توانایی های آن نزدیک شده باشیم و مثلا با 0.5 واحد برتری در Dynamic Range تفاوت شگرفی در عکس هایمان رخ دهد.
در مورد Snap Sport به نظرم خیلی زیاد تجاری است. برای مشتریانی که میخواهنند فلان دوربین را بخرند و دوست دارند بدانند این در مقابل آن وضعش چیست. خیلی فنی یا حرفه ای نیست.
شاد باشید.
ممنون این موضوع را میدانمنقل قول:
من هم قبلا همچین سئوالی داشتم.
سایت dxo فقط عملکرد سنسور رو نشون میده و باقی موارد از جمله سرعت فوکوس-سیلینگ -سرعت عکاسی و..... رو لحاظ نمی کنه.
روی کاغذ اینطوری گفته شده !نقل قول:
یعنی واقعا عملکرد سنسور d90 از 7D بهتره ؟!
کاملاً درست میفرمائید به نظر من هم این موارد در 90 درصد مواقع خیلی تاثیرگذار نیستند اما خوب حس کنجکاوی و تعجب باعث شد تا نظر دوستان را جویا شوم سایت snapsport را دقیقاً نمیشناسم اما اعدادی که در رابطه با عملکرد سنسور نشان داده است با اعداد سایت DXOmark برابری دارد.نقل قول:
DxO سایت معتبری است. بررسی های خیلی علمی روی عملکرد سنسورها دارد. اما باید مواظب باشیم در تصمیم های کلی و انتخاب دوربین خیلی زیاد درگیر مقایسه این اعداد و ارقام نشویم. بسیاری از ما هنوز آنقدر به دوربین خودمان مسلط نیستیم که به لبه توانایی های آن نزدیک شده باشیم و مثلا با 0.5 واحد برتری در Dynamic Range تفاوت شگرفی در عکس هایمان رخ دهد.
تست بعدی که این سایت انجام داده جالبتر است که در پست بعدی میفرستم برای خود من که نیکون دارم خنده دار بود ...!
دوستان سلام یه مشکل واسه من پیش اومده و احتیاج به راهنمایی شما دارم..
دوربین کنون 7دی و فلاش 430 و نایسین 866 . وقتی رویه سوژه با کادر ثابت با فلاش در مود منوال دوربین و ttl فلاش عکس میگیرم قبل از قفل نور سنجی و بعد از قفل نورسنجی قدرت شلیک فلاش تغیر میکنه. در شرایط ثابت و فلاش بروی دوربین سوار و فلاش جدا از دوربین و با فلاش سرخود دوربین بهش دستور شلیک میدم و خود popup در نور سوژه تاثیری نداشته. عکس اول با فلاش کنون 430---- 1/250 f6.3 iso 100-----اکسپوز رویه صفر و نورسنجی دوربین رویه نقطه ای..
نمونه عکس رو نمیتونم اپلود کنم و ارور میده... در کل چرا وقتی fel میزنیم قدرت تخلیه فلاش بیشتر میشه بدون تغیر کادر؟؟؟
سلام خدمت دوستان عزیز. مدتی بود درگیر این بودم که کارت خاکستری موجود چرا 2 سفید و مشکی اضافه داره و کاربردش چیه و .. و فهمیدم برای تنظیم دقیق تر وایت بالانس در فتوشاپ از طریق curve level که سه تا قطره چکون دارن و خیلی دقیق تر میشه تنظیم کرد و توسط اونا رنگ سفید و سیاه و خاکستری 18 درصد رو بهش معرفی میکنیم....
اینم لینک اموزش که بقیه دوستان اماتور مثل خودم بهتر یاد بگیرن
http://bermangraphics.com/digital-ju...hite-color.htm
درود
بنده يه مدتي برام سوال بوده كه چرا دوربين هاي مشابه مال من Fuji hs20
با اينكه لنز نه چندان بزرگي دارند همه كاره ي كامل هستند
بنده با فاصله ي ١٠٥ سانت عكس ماكرو ميگيرم يا ميتونم خيلي زوم داشته باشم در عين حال بسيار وايد
دليلش چيه؟آيا DSLR ها هم همچنين لنز هايي در دسترس دارند يا خير؟
پيشاپيش متشكر
دوست گرامی .
این مهم در دوریبنهای SLR Like به دلیل سایز کوچک سنسور شدنی است . یک سری دلایل فنی داره ولی خلاصه اش اینه که به دلیل نسبت ابعاد سنسور می توان از رنج بیشتری از واید تا تله در لنز استفاده کرد .
اما در دوربینهای DSLR به دو دلیل چنین رنج هایی فعلن میسر نیست :
یکی به دلیل ابعاد و سایز سنسور بزرگتر
دو به دلیل نیاز به کیفیت بیشتر لنز که برای خروجی بهتر و کیفیت بهتر تصویر ، از رنجهای گسترده در لنزها نمی توان استفاده کرد بدون اینکه شاهد افت کیفیت قابل توجهی نباشیم .
نمونه اش کیفیت خروجی لنز تامرون 270-18 و ...
بسیار متشکر خیلی برای بنده سوال بود!
لطف کردید!
اساتید اگر ممکن هست در مورد این گزینه های فلش اکسترنال توضیحاتی بدید ممنون میشم
Guide number
Manual zoom head
Auto zoom
TTL
AF assist beam
Stroboscopic mode
High speed sync
جواب این سوالات، در حد یک جزوه ی کوچک میشود :-)
پیشنهاد بنده، سرچ کردنشان در "ویکی عکاسی" است.
سلام دوستان
من یک نیکون d7000 دارم ..
توی ویزورم یه نقطه خیلی ریز سیاه هست..
اما توی عکسای که میگیرم نیست.. کسی میتونه کمک کنه چیه جوری تمیزش کنم؟
اگر بر روی آئینه باشد، با دمیدن پوآر به آن احتمالاً گرد و غبار را از سطح آئینه جدا میشوند، ولی اگر روی Focus Screen بود (زیر طاق بالای آئینه ی مورب) بهیچ عنوان آنرا تمیز نکنید. شیارهای بسیار ریز و ظریفی دارد که بهتر است مثلاً تعمیرگاه مرکزی آنرا برایتان با هزینه ای اندک (اگر گارانتی داشته باشد که هیچ هزینه ای نمیگیرند) تنظیف نماید.
در کل، اگر دوربین را مثلاً سالی یکدفعه تعمیرگاه مرکزی برایتان تنظیف کند، بهتر است تا خودتان بعنوان تجربه ی اول اقدامی بکنید :-)
بنده یکبار بدنبال حذف ذرات غبار، به همان Screen ور رفتم و نهایتاً با هزینه ای حدود 80 هزار تومن مجبور به تعویض آن شدم.
سلام
من چند وفته به عکاسی علاقه پیدا کردم ولی اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم. میخوام تو کلاس های این سایت شرکت کنم ولی باز دچار سردرگمی هستم چون دوربینی که دارم رو نمیخوام استفاده کنم و میخوام دوربین جدید بخرم ولی برای خرید دوربین هم شناختی ندارم. سوالم ازتون این هستش که این که بخوام تو چه زمینه ای فعالیت کنم رو از الان باید مشخص کنم و طبق اون دوربین بگیرم؟ یا برای منی که اول راهم هنوز زوده این تصمیم؟ پس اگه دوربین گرفتم و به کارم نیومد باید باز عوضش کنم؟ اینم بگم علاقه دارم تو زمینه ورزشی عکاسی انجام بدم فقط همین دیگه نمیدونم از الان بهش فکر کنم و راهمو جلو برم یا بعد یه مدتی که عکاسیو تا حدی یاد گرفتم؟
ممنون میشم کمکم کنید.
اول بفرمائید که دوربین فعلی تان چیست. اگر SLR است (قابلیت تعویض لنز دارد) برای گذران تمامی کلاسها و دوره ها و مشقهای آنها کفایت خواهد کرد.
سپس با توجه به ژانر مورد علاقه ی فعلی تان (عکاسی ورزشی) میتوانید به خرید یک بدنه ی DSLR با بودجه ای که خواهید داشت، اقدام مقتضی کنید. کما اینکه ممکن است همان دوربین فعلی تان برای مدتی پس از دوره ها، بازهم کفاف کارهای آماتوری تان را بدهد و نیاز فوری به تعویض آن نباشد. این احتمال را هم بدهید که در طول دوره های آموزشی، اینکه علاقه مندی تان دچار تغییر نیز بشود، هست و ترجیحاً بعد گذراندن آن دوره های آموزشی در قبال ابزارهای مورد نیازتان تصمیم گیری کنید.
عکاسی ورزشی، در عین اینکه نیازی به رزولوشن های خیلی زیاد ندارد، مستلزم داشتن مکانیزم عکاسی پیاپی سریعی است.
اما اگر در حال حاضر، دوربین DSLR ندارید و قصدتان برای گذراندن دوره های آموزشی جدی است، میتوانید به تاپیکهای دیگر این سایت مراجعه کنید و پس از مطالعه، چنانچه به انتخاب مناسبی دست نیافتید، در همان تاپیکها اقدام به پرسش و پاسخ کنید تا از دوستان، راهنمائی و مشورت بگیرید.
سلام... حدود چند ماه پیش من هم شرایط شما رو داشتم و سردر گمی در دنیای بیکران عکاسی . هنر....(که پست های چند ماه قبلمو میبنم خودم خندم میگیره که چقدر عجول بودم و میخواستم ره صد ساله رو یه شبه برم)
ولیی بعد یه کار دیگه کردم...
ابتدا هر چی مقاله در مورد عکاسی پایه تو اینترنت بود خوندم بعد در همون حال سعی کردم با انواع دوربین ها لنز ها و تجهیزات جانبی مختلف و کاربرد های مختلفشون آشنا شم بعد از راهنمایی دوستان برای خرید دوربین استفاده کردم...سعی کنید طوری انتخاب کنید که بعدا پشیمون نشید یا کلا از عکاسی دلزده نشید...
و اینکه برای خرید دوربین و تجهیزات عجله نکنید و مهم ترین نکته در راه یاد گرفتن عکاسی باید صبر و حوصله خیلی خیلی زیادی داشته باشین...
امیدوارم به عنوان یک آماتور تونسته باشم کمکتون کنم
سپاس
اولا ممنون از راهنمایی های دوستان عزیز. هر یه جملتون میتونه منو یکم از این سردرگمی دربیاره .
درمورد مدل دوربین فعلی پرسیده بودین
راستش یه دوربین کامپکت قبلا داشتم که خراب شد برای تعییر چون هزینه ی زیادی میخواستن دیدم ارزش نداره. دوربین فعلی جدید هم هست. هدیه گرفتم حتی یک بار هم استفاده نشده!!! canon powershot sx220 HS هستش مدلش. دقیقا چون slr نیستش فکرمو مسغول کرده که میتونم با این دوربین شروع کنم؟؟ ممنون از جوابتون.نقل قول:
اول بفرمائید که دوربین فعلی تان چیست.
لازم نیست دوربین را عوض کنید معمولاً نیاز به تعویض لنز پیدا میکنید فعلاً یک DSLR با یک لنز معمولی تهیه کنید ( لنز کیت دوربین ها ) بعد از مدتی میتوانید بر اساس علاقه خود لنز بهتر تهیه کنید بعنوان مثال برای عکاسی ورزشی نیاز به یک لنز سریع دارید ( عدد دیافراگم کم یا به عبارتی دیافراگم باز ).نقل قول:
سوالم ازتون این هستش که این که بخوام تو چه زمینه ای فعالیت کنم رو از الان باید مشخص کنم و طبق اون دوربین بگیرم؟ یا برای منی که اول راهم هنوز زوده این تصمیم؟ پس اگه دوربین گرفتم و به کارم نیومد باید باز عوضش کنم؟
با این دوربین میتوانید شروع کنید و تا مدتی مشغول باشید بیشتر عکاسان با دوربین ها معمولی و لایک شروع میکنند و عکسهای زیبایی هم با همین دوربین ها میگیرند.نقل قول:
راستش یه دوربین کامپکت قبلا داشتم که خراب شد برای تعییر چون هزینه ی زیادی میخواستن دیدم ارزش نداره. دوربین فعلی جدید هم هست. هدیه گرفتم حتی یک بار هم استفاده نشده!!! canon powershot sx220 HS هستش مدلش. دقیقا چون slr نیستش فکرمو مسغول کرده که میتونم با این دوربین شروع کنم؟؟ ممنون از جوابتون.
دوستان لطفا در مورد تکنیک focus and recompos یکم توضیح بدید. منظور همون فوکوس رویه نقطه مورد نظر توسط نقطه فوکوس مرکزی دوربین و قفل فوکوس و بعد کادر بندی و تغیر کادر هست طوری که نقطه فوکوس وسط کادر نباشد؟ اگه اینطوری هست چرا با نقاط فوکوس کناری فوکوس نمیکنیم؟ دوربین 7 دی همه نقاط فوکوسش کراس هست پس فکر کنم احتیاجی نباشد به این کار؟؟!!
تویه مقالات و فروم سایت چیزی پیدا نکردم !
ب سلام
من هم 1سوال در مورد فوکوس کردن دارم
این جمله رو بارها به شکل های مختلف خوندم
((برای فوکوس کردن ابتدا روی سوژه مورد نظر گرفته نیم شاتر سپس در حالی که دکمه شاتر را تا نیمه نگه داشتید کادر مورد نظر را طبق قانون 1/3 ببندید و دکمه شاتر را تا آخر قشار دهید)))
من تمام این کارا ها رو به همین ترتیب انجام میدم اما در کادر بندی جدید نفطه فوکوس هم جابجا شده و اون نقطه ای که قبلا فوکوس صورت گرفته نیست
ممنون میشم کمکم کنید
حرکت دوربین برای بستن کادر باید خیلی آرام و کم باشه. از طرفی مود فوکوس دوربین باید روی سینگل باشه اگر روی کانتینیوس! باشه با تغییر کادر مجددا فوکوس میکنه
سلامنقل قول:
دوستان لطفا در مورد تکنیک focus and recompos یکم توضیح بدید. منظور همون فوکوس رویه نقطه مورد نظر توسط نقطه فوکوس مرکزی دوربین و قفل فوکوس و بعد کادر بندی و تغیر کادر هست طوری که نقطه فوکوس وسط کادر نباشد؟ اگه اینطوری هست چرا با نقاط فوکوس کناری فوکوس نمیکنیم؟ دوربین 7 دی همه نقاط فوکوسش کراس هست پس فکر کنم احتیاجی نباشد به این کار؟؟!!
تویه مقالات و فروم سایت چیزی پیدا نکردم !
خب قبلا در دوربینها معمولا فقط نقطه وسط cross type بود و از نقطه مرکزی برای فوکوس استفاده می کردند. اما با پیشرفت سیستم های فوکوس تا حدودی این مشکل برطرف شده و با نقاط کناری هم میشه فوکوس سریع و دقیق داشت. اما هنوز هم عده ای عادت دارند که از نقطه مرکزی استفاده کنند.
فوکوس در چه مدی هست؟ اگر در مد Auto یا Continuous باشد نقطه فوکوس تغییر می کند.نقل قول:
ب سلام
من هم 1سوال در مورد فوکوس کردن دارم
این جمله رو بارها به شکل های مختلف خوندم
((برای فوکوس کردن ابتدا روی سوژه مورد نظر گرفته نیم شاتر سپس در حالی که دکمه شاتر را تا نیمه نگه داشتید کادر مورد نظر را طبق قانون 1/3 ببندید و دکمه شاتر را تا آخر قشار دهید)))
من تمام این کارا ها رو به همین ترتیب انجام میدم اما در کادر بندی جدید نفطه فوکوس هم جابجا شده و اون نقطه ای که قبلا فوکوس صورت گرفته نیست
ممنون میشم کمکم کنید
اگر اشتباه نکنم alservo معادل AF-C است و one shot هم AF-S. قاعدتا باید در مد On shot کار کند. شاید گزینه ای برای فعال کردن قفل فوکوس در حالت نیمه فشرده داشته باشد. این را دیگه باید دوستان کنونی جواب دهند.
فوکوس بایستی در حالت One Shotباشد.
مد فوكوس را هم تغيير ندهيد مشكلي ندارد ابتدا فوكوس را انجام دهيد همان طور كه شاتر را تا نصفه نكه داشته ايد دكمه AF Lock را نكه داريد در اين حالت فوكوس قفل ميشود و تغيير نميكند حالا ميتوانيد كادر را تغيير دهيد و شاتر را تا انتها فشار دهيد.
در مدلهای Canon، وقتی تنظیم روی One Shot است، موتور فوکوس با نیم شاتر کردن روشن میشود، فوکس میکند و از کار میافتد. اما اگر روی AI Servo باشد، موتور فوکس مدام روشن است و مدام در حال فوکس کردن بر روی نقطه ای که کاربر انتخاب کرده (که بیشتر برای سوژه های متحرک که پیوسته فاصله شان با دوربین، کم و زیاد میشود، کاربرد دارد)
مود های کنن برای AutoFocus سه حالت زیر هستند:
One Shot که برای سوژه های ثابت استفاده میشود. ( کمترین مصرف باتری توسط موتور Focus واقع در لنز)
AI Servo که برای سوژه های متحرک استفاده میشود. ( بیشترین مصرف باتری دوربین توسط موتور Focus واقع در لنز)
AI Focus که میتواند بیدرنگ با حرکت سوژه، بصورت هوشمند، دوربین را از حالت OneShot به AI Servo تغییر دهد. (بهینه ترین مصرف باتری در عین داشتن امکان سوئیچ شدن بیدرنگ به AI Servo)
در بیشتر مدلهای کنن، نگاهداشتن دکمه ی شاتر تا نیمه، خودش حکم AF Lock را دارد. در مورد نایکن، دوستان نایکنی بهتر میتوانند توضیح دهند :-)
در کنن، میتوان نیم شاتر نکرد و بجایش، دکمه ی AF-ON را فشرد تا فوکس کردن انجام شود. این روش، در استودیو هنگامی که دوربین روی سه پایه است و سوژه ثابت (مانند طبیعت بی جان) و در صورت فعال بودن LiveView بسیار مفید است.
پی نویس: AE-Lock که در صورت استفاده از فلاش رو-دوربینی، به FE-Lock هم تبدیل میشود، در کنن برای قفل نورسنجی برای Recompose کردن کاربرد دارد. در برند نیکون هم کوروش خان، در پست بعدی توضیح دادند. :-)
در دوربینهای نیکون نیز با نیمه فشردن شاتر اتوفوکوس قفل می شود . اما در صورتی که بخواهیم قفل نوردهی و یا قفل فوکوس با رها کردن دکمه شاتر ، همچنان برقرار باشد باید دکمه AE-AF Lock را نگهداریم .
سلام خدمت تمامی عزیزان. مقدار دیافی که دوربین tv وقتی رویه حالت نورسنجی نقطه ای هستم مثلا رویه صورت سوژه متفاوت است با مقداری که نورسنج بیرونی میدهد . معمولا 2/3 استاپ تا 1 استاپ تفاوت هست! علت چیه و کدومش درست تره؟ البته مقداری که هر کدوم تعین میکنن اور یا اندرنیست ولی نورسنج بیرونی عدد دیاف بزرگتری تعیین میکنه!
منظورتون از نورسنج بیرونی چیه؟
اگر منظورتان از نورسنج بیرونی، نورسنج دستی است (Handheld LightMeter)، بفرمائید که آیا نورسنج دستی شما دارای SpotMeter هم هست و یا خیر ؟+
بنده نورسنج 5DII را در حالت نورسنجی نقطه ای، با SpotMeter یک درجه ی Sekonic L-758D DigitalMaster روی یک نقطه ی یک سوژه ی ثابت چک کرده ام و نتایج هردو به طرز حیرت انگیزی یکسان بوده است :;)
اگر شما هم دقیقاً همانکاری را که بنده در پاراگراف قبل مشروحش کرده ام، انجام داده ولی نتایج هردو، حدود نیم تا یک استاپ فرق داشته، یکی از دلایل احتمالی (با فرض بر نداشتن خطای انسانی) همانا خطای ابزاری میتواند باشد. این ظن، مخصوصاً موقعی تشدید میشود که یکی از دو نورسنج مورد بحث، بعلت کارکرد زیاد (طول عمر زیاد) دچار فساد یا افت کیفیت فوتوشیمیائی در مواد حساس به نور شان، شده باشند.
اما اگر نورسنج دستی شما، دارای اسپات-متر نیست و شما فقط از کلاهک شیری برای قرائت استفاده کرده اید، در نظر داشته باشید که دلیلی ندارد همیشه تمامی نورهای رسیده به کلاهک شیری، در صورت بازتاب از روی سوژه به نورسنج دوربین شما برسد !! بنابراین شما دو میزان نور متفاوت را قرائت نموده اید، و طبیعیست که در اکثر موارد، با هم یکسان نباشد. (ضمن اینکه زاویه ی ناصحیح کلاهک شیری، نسبت به نور شما، میتواند کمی از واقعیت مطلب در نتایج، ایجاد انحراف نماید)
در حالتی که اشاره میکنید، مطمئناً (و حداقل) یکی از قرائتها، "نورسنجی صحیح" نخواهد بود! (یا بیش نور دیده است و یا کم نور دیده) ...نقل قول:
البته مقداری که هر کدوم تعین میکنن اور یا اندرنیست ولی نورسنج بیرونی عدد دیاف بزرگتری تعیین میکنه!
چنانچه به نورسنج/فلاشمتر دستی تان، مسلط شوید و چشمتان به دیدن عکسهائی که با آن، نورسنجی صحیح! کرده اید، عادت کند، آنگاه بصورت ناخودآگاه، چشمتان متوجه 1/3 اور-کسپوز یا آندر-اکسپوز میشود. از منظر حرفه ای، همان 1/3± هم محل اشکال است؛ گرچه خیلی ها هم در نبود نورسنج دستی، با سعی و خطا (بصورت کم و زیاد کردن نور و دو سه باری اکسپوز کردن) و اغماض از آن 1/3± به مقصود خودشان میرسند.
امیدوارم قادر به انتقال منظورم بوده باشم.
ممنونم جناب بیاتی . نورسنج من اسپات نداره(سکونیک308) واما روشی که انجام دادم به این صورت بوده که که یک کارت خاکستری بعنوان سوژه استفاده کردم . نور تویه یک اتاق که تنها منبع نوری پنجره بوده و دوربین یا نور سنح با سوژه و با منبع نوری هرکدوم 45 درجه بودن.یعنی دوربین و منبع 90 درجه و سوژه بین اونا. سعی کردم نور بازتابی از دیوارها هم حذف کنم بوسیله پارچه مشکی. صحبت شما درست است که 1/3استاپ هم خطاست. منظورم همین هست که کدومش درست هست. درضمن وسایلا همین امسال خریداری شده و نو هستن.البته بدید من باید حد وسط اونا بگیرم.
کلا کمتر از یه ساله دارم عکاسی تمرین میکنم و هنوز خیلی مونده بتونم دقیق تشخیص اور یا اندر با دیدن بدم بصورت دقیق!
یه سوال دیگه هم واسم پیش اومده. تویه دوربین گزینه اولویت های لایت(highlight tone priority) تویه قدرت فلاش تاثیری نداره؟
سلام خدمت دوستان و اساتید محترم.عکسی که در این قسمت قرار دادم یک کراپ 100% هست.حالا نمیدونم این نویزی که در تصویر هست مربوط میشه به خراب بودن دوربین یا که کلا 50d همینطوریه.لطفا راهنماییم کنین.فایل پیوست 31782
camera model:canon EOS 50D
iso:2000
shexposure time: 71s
F-stop:f/8
دوستان من 60d دارم - وقتی تریگر رو وصل میکنم روی دوربین و از روی ال سی دی نگاه میکنم و شاتر رو میزنم فلاش سافت باکس و چتر زده نمیشه
باید چیکار کنم؟
منظورتون live view هست ؟
برای درست کردن gobo یا v card از چه نوع پارچه ای میشه استفاده کرد؟
ایا لامپهای هالوژن هم اگه دیمر سر راهش باشه کلوین نورش تغیر میکنه مثل تنگستن؟ با گذشت زمان و گرم شدن لامپ چطور؟
Gobo ها را اغلب با فوم یا مقوای مشکی درست میکنند.
V-Card را نیز از فوم یا مقوای ضخیم میسازند. اگر فقط پارچه باشد، نمیتواند مثل مقوا بایستد.
بنظر، اگر بصورت کامپوزیت ساخته شوند، بهتر است. یک لایه یونولیت یا مقوای ضخیم و محکم (مثل کارتن 5 لایه) بعنوان لایه ی وسط، و چسبانیدن مقواهای نازک در رنگهای مورد نظر (سیاه برای گوبو و سفید/خاکستری کمرنگ برای vCard) در دو طرف آن.
رنگ مقوای مورد استفاده مات باشه بهتره یا براق ؟ برای v card بنظرتون میشه یه چهار چوب ( الومنیوم یا چوب )درست کرد و از پارچه کلفت استفاده کرد ؟
فایل پیوست 31847 این چیه
رادیو تریگر ساخت شرکت radiopopper !ولی داستان این مدل استفاده ازش چیه نمیدونم...
یه سوال دیگه که نتونستم جواب درستی درموردش پیدا کنم اینه که رنگهای اصلی قرمز-ابی-زرد هستن.
اما چرا نورهای اصلی (رنگهای افزایشی اگه درست بگم تو سیستم RGB) رو قرمز ابی سبز میگن؟ با ترکیب سه رنگ اصلی مشکی بدست میاد و با ترکیب سه نور اصلی سفید؟!
از ترکیب رنگ قرمز+ ابی = بنفش اما نور قرمز+ ابی = ارغوانی و......
بله اینو میدونم که تریگر هست اما چطوری کار میکنه؟ فکر کنم یه سنسور داره که پالسهای فرستنده فلاش رو تبدیل به امواج رادیویی میکنه یا برعکس؟!! اما بنظرم اگه اینجوری باشه یه تاخیری به خاطر خوندن پالس ها و تبدیل به امواج رادیویی پیش بیاد و نشه درست سینک کرد!
اینو بخوانید:
نقل قول:
مات یا براق بودنش، تا حدی در نتیجه ی کار تاثیر میگذارد. برای Gobo خیلی فرقی ندارد. فقط باید نور را بهیچ عنوان از خود عبور ندهد. ولی فلسفه ی سیاه بودنش در دوطرف این است که احیاناً برای نورهای دیگر در صحنه، حکم رفلکتور را بازی نکند. برای vCard هم تا جائی که مطلعم، از مقوای تقریباً مات و خاکستری روشن استفاده میکنند.
بله، میتوان از کلاف آلومینیومی و چوبی هم استفاده کرد، به شرطی که نور از پارچه ی گوبو عبور نکند. ضمن اینکه وزن یک برگه ی 100x100 از گوبو یا vCard با کلافهای مورد نظر، دست کم دو برابر مدل فوم+مقوائی خواهد بود. در کل سلیقه و راحتی ِ استفاده کننده، ملاک میشود :-)
ممنونم دوست عزیز. قبلا اینو مطالعه کرده بودم. سوالم یه جور دیگه مطرح میکنم:
چرا نورهای اصلی با رنگهای اصلی فرق دارند؟
تویه نورهای اصلی RGB داریم و اینطوری تعریف میشن که به جسم سیاهی حرارت بدیم تغیر رنگ و نور میدن.اما چرا نور سبز که نور اصلی هست تولید نمیکنن؟
رنگهای اصلی واسه نقاشی BRY هستن اما چرا واسه پرینتر که مشابه نقاشی عمل میکند از رنگ نورهای اصلی یا فرعی استفاده میکنن؟
چون نورها نورند و رنگها جسمی که مانع بازتابش بعضی طیف های نورها میشوند.نقل قول:
چرا نورهای اصلی با رنگهای اصلی فرق دارند؟
این تعریف دمای رنگ است و مطمئنا برای هر رنگی دمای خاصی داریم.پس نور سبز هم باید تولید شود(همانگونه که میبینیم در خورشید تولید میشود)نقل قول:
تویه نورهای اصلی RGB داریم و اینطوری تعریف میشن که به جسم سیاهی حرارت بدیم تغیر رنگ و نور میدن.
پرینتر ها از ترکیب رنگهایCMYK استفاده میکنند که مشابهBRY است.و در سیستم رنگها جا میگیرد نه نورها،در عوض مانیتورها که نور تولید میکنند از سیستم RGBاستفاده میکنند.نقل قول:
رنگهای اصلی واسه نقاشی BRY هستن اما چرا واسه پرینتر که مشابه نقاشی عمل میکند از رنگ نورهای اصلی یا فرعی استفاده میکنن؟