نداره ؟
یه مدل کابل دیدم dayio فکر کنم غیر چینی باشه
Printable View
سلام
برای اینکه بد قول نشم خیلی سریع این کار رو انجام دادم
لذا دوستان کاستیها رو ندید بگیرند
این هم گویی که از آن صحبت کردم
این هم چند نمونه عکس
دیگر ابتکار عمل با خودتان ....
خیلی خیلی خوش آمدید. در خدمتتان هستم و خیلی خوشحال میشوم که میزبان شما باشم.
عرض به حضور انور شما که اگر سری به چهارراه زند و خیابان داریوش (توحید) بزنید ، چند فروشگاه لوازم عکاسی را خواهید یافت . ابتدای خیابان داریوش از سمت چهارراه زند ، سمت راست ، فروشگاه عکس شهر (نام فروشگاه را مطمئن نیستم چرا که با یکی دیگر از اهالی همین صنف نامی شبیه به هم دارند) قرار دارد که لوازم عکاسی متنوعی دارد . رو به روی همین مغازه ، درون پاساژ صوت و تصویر ، فروشگاه دوربین کامران قرار دارد که میتوانم بگویم به مراتب بیشتر و کاملتر و تخصصی تر از سایر مغازه دار های این صنف کار میکند و احتمال خیلی زیاد اجناسی که مورد نیازتان هست را میابید.
چندین مغازه دیگر هم در خود خیابان داریوش هستند که کارشان دوربین و فروش لوازم است که یکی دوتای آنها تعمیرات دوربین را نیز انجام میدهند و ممکن است لوازم قدیمی تری که مد نظرتان هست را آنجا بیابید.
یک مغازه دیگر درون مرکز خرید اواسط خیابان داریوش هست که کلکسیون فوق العاده ای از دوربین ها و لوازم عکاسی قدیمی و آنالوگ دارد که اگر خریدی هم نداشتید ، دیدن ویترین آن نیز ارزش رفتن و سر زدن دارد!
مغازه ای دیگر نیز در خیابان زند هست ( فروشگاه دنیای دوربین، جنب سینما ایران ) که آنجا نیز علاوه بر لوازم متنوع عکاسی دیجیتال ، کلکسیونی از لنز های آنالوگ دارد و به احتمال خیلی زیاد انجا نیز میتوانید اجناس مورد نیازتان را تهیه فرمایید چرا که چندین بار به دنبال کالایی قدیمی گشته ام و آنجا یافت شده ! البته کمی دندانش گرد است!!
چندتایی مغازه دیگر نیز سراغ دارم که نقاط دیگری از شهر قرار دارند و به متمرکزی خیابان داریوش و خیابان زند نیست. اگر به پارک شهر و فلکه گاز نزدیک بودید میتوانید به فروشگاه دوربین لبخند مراجعه کنید که آدرس آن فلکه گاز ، جنب ورودی پاساژ انتظاری است.
به هر حال ، باز هم عرض میکنم که خوشحال میشوم در خدمتتان باشم. شماره ام را برایتان پیغام میکنم اگر امری بود درخدمتم.
چرا اینجا بخشی به نام فتومونتاژ نداریم؟
شایدم هست من خوب سرچ نکردم
منظور از بخش عکس - گرافیک همون فتو مونتاژ نیست؟
سلام دوستان
یه سوال آماتوری داشتم :دی
چرا همه عکاس ها وقتی میخوان عکس بگیرن از داخل اون چشمی میبینن؟
البته متوجه شدم که از سال 2012 به بعد دوربین های حرفه ای امکان این رو دارن که موقع عکاسی هم سوژه رو نشون بدن
حالا میخواستم بدونم کلاً آیا واقعاً فرق میکنه که از lcd ببینیم یا چشمی؟
به شرط اینکه دوربین روی 3 پایه باشه نور هم زیاد نباشهنقل قول:
اما واسه عکاسی منظره ليو ويو بهتره چون سوژه حرکت سريعی نداره و ميتونيد از گريد ها برای کادر بندی بهتر استفاده کنيد
اما کلا عکاسی با ویزور معنی پیدا میکنه. دقت بالا و امکان کنترل همه چیز به این دلیل که در زمان نگاه از داخل ویزور دوربین با عکاس یک بذنه واحد رو تشکیل میدن
دوستان در عکاسی شب برای فریز کردن یک صحنه گل مردابی زیر نور ماه یا نور کم چراغهای اطراف٬ بهترین روش چیه که هم یک عکس با کیفیت و شارپ در بیاد هم در عکس نور لازم را داشته باشم( تاریک نشه). میخوام اون نور سفید قشنگی که روی برگها افتاده و قطرهای آب را نشوم بدم . به غیر از زیاد کردن ایزو راه دیگه ای هست ؟ ایزو باید خیلی زیاد بشه که بتونم عکس بگیرم که خیلی نویز پیدا میکنه .
هر کاری کردم نتونستم از نور طبیعی که روی اون برگها افتاده بود با کیفیتی که دلم میخواست عکس بگیرم (به خاطر حرکتشون ) . سرعت شاتر را کمی که زیاد تر میکنم تاریک میشه چون منبع نور فقط ماه و کمی نورهای اطرافه .
:think:;
دوم اینکه کلا برای فریز کردن آدمها و اشیاء در حال حرکت در شب باید چی کار کنم که عکس تاریک نشه و کیفیتش را هم از دست نده به خاطر نویز .
سلامی دوباره
دوستان تنظیمات دوربین در عکس زیر برای خود عکس گرفته شده هستش و یا فقط برای خروجی تصویر در صفحه نمایش و یا تلوزیون؟
فایل پیوست 45650
این تنظمات یه جور نسبت طول و به عرض تصویر رو مشخص میکنه با تغییرش نسبت طول به عرض تصویر گرفته شده تغییر پیدا میکنه پس برای هر دو هست .
هم عکس تغییر پیدا میکنه و هم خروجیش توی نمایشگرهای مختلف .
وقتی تنظیمات رو روی مثلا 3:4 میذاری دیگه تو تلوزیون های HD و Full HD تمام صفحه نمایش داده نمیشه .
و بلعکس وقتی تنظیمات رو روی 16:9 بذاری توی صفحه نمایش های مربعی شکل (مانیتور ها و TV های قدیمی ) تمام صفحه نخواهد شد .
سلام.
مشکلات فوکوسیه من چند روز بعد از خرید دوربین جدیدم آغاز شد! روزای اول دستم مدام روی دکمه شاتر بود و اصلاً به Autofocus و Manual Focus لنزم (که 18-55 IS بود) حتی فکر هم نمیکردم! معمولاً بعد از هر شات، تصویر را روی LCD دوربین تماشا میکردم و حساسیتی روی فوکوس بودن عکس ها نداشتم.
چند روز بعد که عکسهارا به کامپیوتر منتقل کردم، تازه متوجه شدم بجز کادر بندی و کامپوزیت و ... مورد دیگری هم هست که باید در عکاسی رعایت کنم. فوکوس! تقریباً در 50% تصاویر، فوکوس چند میلیمتر جلوتر از سوژه بود (باقی عکسها مشکلی نداشتند)
بعدها سعی کردم در عکاسی هایم چندبار تکمه شاتر را تا نیمه فشار بدهم که خیالم از فوکوس بودن عکسها راحت شود ولی مثل گذشته فرصت تماشای عکسها در LCD را نداشتم، چراکه سوژه خسته میشد و یا تمایل پیدا میکرد که خودش هم عکسها را ببیند و کلی وقت تلف میشد.... در این دوران هم متاسفانه عکسهای زیادی را از دست دادم! بخصوص مواقعی ای که با لنزهایی با موتور فوکوس ضعیف کار میکردم، تقریباً در تمام عکسها، سوژه مقدار ناچیزی خارج از فوکوس بود.
حالا فرصتی پیش آمده که یک لنز جدید خریداری کنم...
فوکال مورد نیازم 85mm هست و از اونجایی که معمولاً با نور طبیعی کار میکنم، f مورد نیازم 1.4 الی 1.8 هست و بودجه ام در حد خرید Samyang 85mm دست دوم است!
حالا سوالات :
1. با توجه به سابقه فوکوسی ـه من و بی اعتمادی که به autofocus دارم ، خرید لنز Manual Focus (در این فوکال و دیافراگم که باعث میشود عمق میدان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا بکند) برای عکاسی از سوژه متحرک (کودک)، منطقی است؟
2. تمرکز بر روی فوکوس بودن/نبودن سوژه باعث نمیشود روند عکاسی ام کند شود و از باقی مسائل جا بمانم؟ (هرچند که اگر لنزم autofocus هم باشد، با توجه به تجربیاتی که دارم، نگرانی ام کمتر نخواهد شد!)
نکته 1 : از اونجایی که در 50% عکسها فوکوس دقیق هست، دوربینم مشکل front focus ندارد.
نکته 2 : از اونجایی که معتقدم کادر بندی باید در زمان ثبت عکس انجام شود نه در زمان ادیت (برای حفظ تمام 18 میلیون پیکسل) کیفیت گوشه های لنز و قسمت میانی برایم از اهمیت خاصی برخوردار است که از میان لنزهای Canon, Sigma, Samyang فقط Samyang از کیفیت گوشه های خوبی برخوردار است.
نکته 3 : به توصیه یکی از دوستان ، لنز 50mm را در حالت Manual focus قرار دادم و از متحرک ترین سوژه ای که در اطرافم بود (یک پرنده خانگی) عکاسی کردم. نتیجه این شد که از 8 عکس ثبت شده ، در 3 عدد از آنها سوژه کاملاً در فکوس بود و 5 تای دیگر هم با اندکی اختلاف سوژه خارج از فوکوس بود.
یکی از این 8 عکس :
فایل پیوست 45672
کراپ 100%
فایل پیوست 45673
اگزیف عکس :
50mm @f1.8 , ShutterSpeed 1/60 , ISO-100
دوربین : Canon EOS 60D
مشتاقانه به انتظار نظرات و پیشنهادات دوستان عزیزم هستم :redface:
خیلی فکر کردم که این تاپیک رو کجا ایجاد کنم یا اصلاً تاپیک جدید ایجاد بکنم یا در تاپیک های موجود موضوع رو مطرح کنم، در نهایت ترجیح دادم تاپیک جدید ایجاد بکنم ولی نهایت تلاشم رو بکنم که مطالب مفیدی درش بزارم و بقیه هم استفاده کنند. امیدوارم در این راه موفق بشوم!!
من اين لنز رو داشتم روی 1.4 بدون 3 پايه از آدمی ثابت ايستاده هم نميشه به اين راحتی عکس گرفت چه برسه به بچه
خيلی از عکس ها توی دوربين خوبه اما تو کامپيوتر ميبينی خوب نيست
لنز خيلی خوب و شارپيه بوکه قشنگی هم داره و من از عکاسی تو شب باهاش خيلی لذت ميبردم اما ديدم به دردسرش نميارزه و بايد يکبار بری تو ليو ويو زوم کنی فکوس کنی بعد بيای عقب کادر بندی کنی و با اون عمق ميدان کم احتمال اينکه از فکوس بيرون بياد خيلی زياده
عمق ميدان 85 1.4 هم با 50 1.8 تفاوت داره و فکوس کردن خيلی مشکل تره
سلام
این که 50 درصد عکس ها دارای فوکوس درست هستند دلیل نمی شود دوربین مشکل بک فوکوس یا فرانت فوکوس نداشته باشد. در تنظیمات دوربین، نشان دادن Focus point در عکس را فعال کنید، دوربین را با زاویه 45 درجه نسبت به تراز قائم روی سه پایه بگذارید، یک صفحه کاغذ که با خطوطی به فاصله 2 میلیمتر مدرج شده (ترجیحاً Focus Check Chart که در اینترنت می توانید بیابید) را روی سطح افقی بگذارید، بازترین اپرچر ممکن را انتخاب کنید و نقطه مرکزی فوکوس دوربین را به دقت روی نقطه صفر تنظیم کنید. بعد با تایمر یا ریموت عکس بگیرید. در LCD دوربین چک کنید که در عکس گرفته شده، نقطه فوکوس روی صفر بوده است و بعد عمق میدان و نقطه فوکوس را در کامپیوتر چک کنید. بایستی نقطه صفر کاملاً در فوکوس باشد و خطوط بالاتر و پائین تر به تدریج محو شوند.
عکس گرفتن با فوکوس دستی با لنز 85 روی دوربین کراپدار (تقریباً معادل 135 م م روی فول فریم) و با اپرچر 1.4 عملاً بسیار بسیار دشوار است.
سیستم فوکوس اتوماتیک دوربین 60D بسیار دقیق و قابل اعتماد است. دوربین 60D من هم مشکل فوکوس پیدا کرده بود که در تعمیرگاه مرکزی دوربین، جناب قاسمی با نرم افزار و در مدت چند دقیقه مشکل را برطرف کردند.
دقت کنید که با لنز 85 م م برای گرفتن پرتره بایستی فاصله زیادی از سوژه داشته باشید و نداشتن فوکوس اتوماتیک و همچنین IS در حالت عکاسی با دوربین روی دست و با اپرچر در فاصله زیاد باز عملاً اگر ناممکن، که بسیار دشوار است.
خیلی ممنونم از راهنمایی و اطلاعات مفیدتون جناب چگینی. حتماً بررسی خواهم کرد.
حالا خواهش میکنم نظرتونو بر اساس نکات 2و3 و موردی که الان بهش اشاره میکنم، بفرمایید.
بارها برایم پیش آمده بخواهم از سوژه ای عکس بگیرم که بطور نا متعارفی (مثلاً سه رخ) ایستاده یا چیزی (مثلاً شاخ و برگ درختان یا میله های قفس) جلوی سوژه را گرفته و دوربین هم سعی دارد روی نزدیکترین شئ فوکوس کند. در چنین مواردی راه حل چیست؟
مثلاً در تصویر زیر اگر قرار باشد از autofocus استفاده کنیم، بلاشک دوربین روی شانه ی آقا فوکوس خواهد کرد.
فایل پیوست 45675
(این تصویر با لنز 85mm , @f1.4 ثبت شده)
یعنی با فرض اینکه در حرکت کردن بین نقاط فوکوس مهارت پیدا کنم (چون تا به حال انتخاب نقاط فوکوس را به دوربین واگذار میکردم!) دوربین میتواند چشم جلویی سوژه را پیدا کند؟
ولی به نظر من نقاط فوکوس 60d انقدری زیاد و پراکنده نیستند که یکی از آنها دقیقاً روی چشم سوژه قرار بگیرد !! :::confused2:::
دوربین که نمی تواند چشم سوژه را پیدا کند. اگر در کادربندی چشم سوژه روی یکی از 9 نقطه فوکوس قرار نداشت، بایستی از تکنیک Re-composition استفاده کنید. سیستم فوکوس دوربین را در حالت Oneshot تنظیم کنید، نزدیک ترین نقطه فوکوس به چشم سوژه را انتخاب کنید و آن نقطه را روی چشم سوژه میزان کنید، دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا فوکوس روی چشم انجام شود. همانطور که دکمه شاتر را نیمه فشرده نگه داشته اید کادر را اصلاح کنید و دکمه را کاملاً فشار دهید تا عکس گرفته شود.
متاسفانه لنز Canon 85mm f1.8 از لحاظ optic راضی ام نمیکند! و باید انقدر صبر کنم تا توان خرید Canon 85mm f1.2 را پیدا کنم (که بعید است با تورم 300% عمرم کفاف بدهد!!)
تکنیک Re-composition را چندباری تمرین کردم و اصلاً راضی ام نمیکند! هم از لحاظ زمانی که باید صرف اینکار بکنم (درحین عکاسی) و هم از لحاظ دقت فوکوس.
در تاپیک تکنیک های فوکوس هم دوستان درباره اش صحبت زیادی کردند و میشه گفت در مورد صحت عملکرد این تکنیک بین علما اختلاف زیادی است !!
با سپاس از نظرتون...
دوست عزیزم این تکنیک تنها در واقعی کارساز است که دوربین مورد استفاده دارای سنسور قطع بسیار کوچک باشد و یا مواقعی که از اپرچر بسیار بسته استفاده میکنید. در غیره اینصورت نمیتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.
مطالعه مقاله زیر در این رابطه خیلی مفیده :
Why The Focus-Recompose Method Often Fails
ميتونيد به سيگما 85 1.4 هم فکر کنيد خيلی ها ازش راضی هستن و قيمت مناسبی هم داره
Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM Lens Image Quality
خروجيش از کنون بهتره و شما بايد به اين نکته هم دقت کنی که اين تست ها رو با دوربين فول فريم گرفتن و روی دوربين شما عکس سوم که کناره ها رو نشون ميده تقريباً خارج از کادره
از لینک شما ممنون. ( باید بعدا سر فرصت کامل اونو بخونم)
بله این تکنیک مشکلاتی داره ٬ مخصوصا در آپرچرهای خیلی باز که حتی یک سانتی متر هم مهم هست بعد کادر بندی مجدد کمی ممکن است سوژه اصلی از فوکوس خارج بشه.
البته می تونید نقطه فوکوس را نزدیک ترین نقطه به چشم سوژه انتخاب کنید ٬ (یکی از آن نه نقطه که به چشم نزدیکتر است) در این صورت میزان خطای این روش کادربندی مجدد خیلی کم میشه و شاید قابل قبول بشه. در کل آپشنهای شما هم محدوده ٬ لنز سامیانگ هرچند کیفیت اوپتیک خیلی خوبی داره ولی در عمل به دلیل فوکوس دستی بودند اون هم در آپرچرهای خیلی باز و این فوکال نمی تونید نتیجه خوبی بگیرید . شاید در محیط کنترل شده با سه پایه بتونید عکسهای خیلی خوبی بگیرید اما در بقیه موارد کار خیلی خیلی سخته. پس میمونه همین 85mm f/1.8. که البته شما با اوپتیکش مشکل دارید ٬ احتمالا در گوشه ها. شما می تونید به 100mm f/2 هم فکر کنید البته اگر با رنجش مشکل ندارید ٬ در گوشه ها اندکی بهتر از 85mm f/1.8 عمل می کنه ٬ کیفیت ساختش هم کمی بهتره .
کلا قضیه فوکوسینگ در آپرچرهای مد نظر شما خیلی پر دردسره و خیلی تضمینی وجود نداره ٬ پس خیلی حساس نشید :-) ٬ بهترین کار اینه که چندین عکس بگیرید و بینشون یکی رو انتخاب کنید.
من برای نمایش تو LED 32 برای تمام صفحه شدن 16:9 رو انتخاب میکنم .
از این دو حالت خارج نیست 16:9 و یا 3:4
دو تا عکس مختلف بگیر و امتحان کن .
در مورد سوال دومت هم راستش خودمم مطمئن نیستم اما فکر میکنم
عکسهای که با نسبت 16:9 گرفته میشند به نسبت 3:4 حجم کمتری دارند در مورد کیفیت هم فکر نمیکنم تاثیر داشته باشد .
اساتید درست گفتم یا خیر؟:::confused2:::
یا بایستی ری کامپوزیشن کرد یا کادر را بزرگتر گرفته فوکوس را روی نقطه مورد نظر انجام داد و بعداً عکس را کراپ کرد.
یک نمونه از عکس هائی که من با اپرچر 1.8 با لنز 50 م م و همین تکنیک ری کامپوزیشن گرفته ام:
فایل پیوست 45680
با تشکر از نظرات همگی...
جناب قبادی پیشنهاد کردند قطعه ای رو بخرم که روی دوربین های قدیمی نصب میشده برای کمک به فوکوس کردن. نامش رو فراموش کردم. نظر شما در مورد این قطعه چیه ؟؟ و اینکه به نظرتون از کجا و با چه قیمتی میتونم تهیه کنم؟
اسمش Split Image Microprism Focusing Screen است و از سایت های خارجی می توانید تهیه کنید (Focusing Screen) ولی با استفاده از این قطعه به جای فوکوسینگ اسکرین اصلی دوربین، باز هم فقط امکان فوکوس دستی در مرکز کادر را خواهید داشت و کماکان مجبور به Re-Composition خواهید بود. ضمناً این قبیل فوکوسینگ اسکرین ها معمولاً به میزان یک تا 2 استاپ از نوری که به صفحه Focusing و Metering دوربین می رسد را کم می کند که نتیجتاً هم نورسنجی دوربین دچار مشکل می شود و هم فوکوس اتوماتیک آن. البته شرکت Katz eye نوعی از فوکوسینگ اسکرین با پوشش خاص دارد که کاهش نور ندارد ولی قیمتش به نظرم حدود 350 دلار است!
یکی جواب منم بده :-(
اگر اینطور باشه که beep خودِ دوربین خیلی بهتره !!
در مورد اون پستتون که فرموده بودید ممکن است مشکل فوکوس از دوربین باشد، در صورتی که مطمئن شدم ایراد از دوربین است، تنها راه سپردن دوربین به دست تعمیرکار است؟
(از اونجایی که شهرستان هستم، برایم بسیار مشکل است رفتوآمد...)
متاسفانه 60D قابلیت Micro Adjustment ندارد (بر خلاف 50D که داشت) و برای تنظیم فوکوس به ناچار باید به مرکز تخصصی دوربین که نرم افزار مخصوص کانن را داشته باشد مراجعه کنید. البته اصلاً دوربین باز نمی شود و هیچ کار فیزیکی ای روی آن انجام نمی شود و فقط با نرم افزار مشکل حل می شود. من به شخصه فقط به تعمیرگاه مرکزی دوربین و جناب قاسمی اعتماد دارم و دوربینم را برای سرویس و تعمیر به هیچ کس دیگری نمی دهم.
Niceevil عزیز، بله گاهی دوربین مشکل پیدا می کند.
سعید جان، به عنوان کسی که با لنزهای منوال زیاد سر و کله زده (لنزهایی که بیپ هم نمی زنند!) می گویم که زیاد مشکل خاصی در عکاسی از سوژه های ثابت ندارید (گرچه اگر پول داشته باشید و لنز منوال بگیرید، خودتان را لعنت خواهید کرد! اما اگر مثل من به خاطر بی پولی لنز منوال به ناچار بخرید، بعد از مدتی عادت خواهید کرد.) البته ویوفایندر دوربین هم خیلی موثره. مثلا 7دی بسیار ویو فایندر خوبی دارد و استفاده از منوال روی دوربین های با ویوفایندر خوب، نتیجۀ بهتری دارد. و البته استفاده از لایو ویو با زوم 10برابر هم بسیار کمک خواهد کرد. فرض کنید در لایو ویو، دید کراپ 100 درصدتان را داشته باشید، و فوکوس کنید. درست است که اتوفوکوس بسیار سریع تر و دقیق تر و راحت تر است، اما اگر لنز منوال رو به دلیلی انتخاب کردید، باید بالاخره مسائل و مشکلاتش رو هم به جون بخرید. من جاهایی که نیاز به اتوفوکوس دارم از لنز 50 اف 1.8 استفاده می کنم (مثلا عکاسی از همایش، عروسی، سوژۀ متحرک و ...) و یا از دوستانم لنز قرض می گیرم! ولی مثلا برای عکاسی از مدل یا کارهای اینچنینی، شارپنس Carl zeiss Jena Pancolar 50mm f/1.8 و Cosina 70-210mm f/2.8-4 ام رو و یا بوکۀ Pentacon 50mm f/1.8 و Helios 58mm f/2 ام رو با هیچ لنزی عوض نمی کنم. من با پررویی تمام حاضرم برای شارپنس کارل زایسم روی اف 1.8 حریف بطلبم. هر لنز اتوفوکوسی با هر قیمتی خواستید بیارید، به روی چشم، مسابقه می دیم! :) یک دونه Super-Takumar 50 f/1.4 هم داشتم دادم به دوستم. به اون و این کارل زایس گاها دیدم که لقب "شارپ ترین 50 میلیمترهای ساخته شده در تاریخ" داده شده... کیفیت منوال ها گاها از هم قیمت های اتوفوکوسشان "به مراتب" سرتر است.
والا این چند روزی که دارم با لنز 50mm ام در حالت Manual استفاده میکنم، به نظرم عکسها خیلی Focusتر هستند !
مثلاً برای مواردی که قرار باشد از سوژه های متحرک عکسبرداری شود، دوستان همگی لنزهای Autofocus را پیشنهاد میکنند، که من در تمام مدت عکاسی ام لنزی را ندیدم که روی سوژه متحرک گیج نزند! بعضی وقتا بخاطر همین گیج زدگی، شاتر فشرده نمیشود و کلی صحنه های خوب را از دست داده ام.
البته ماشاالله شما آرشیوی از بهترین لنزهای Manual را دارید! کارل زایس! 85mm اش از 3,500 دلار شروع میشود !!
قرار بود یک عدد همتای Cosina 70-210mm خودتان برای ما هم پیدا کنید که هنوز خبری نشده ;-)
ممنونم از اینکه توی این بحث شرکت کردی برادر جان! :redface:
جديداً يه 5 دی کلاسيک گرفتم به نظرتون ارزش داره 50 دی رو هم نگه دارم يا بفروشم و 17-40 بگيرم
البته 17-40 رو در آينده هم ميتونم بگيرم ( کنون 1000 و لنز تمرون رو ميفروشم )
سعید جان، اتوفوکوس لنزهای اولتراسونیک جدید کنن بسیار سریع، دقیق و بی صداست. اما خوب امان از بی پولی برادرجان...
شاید وقت شد و چند نمونه عکس زایس رو گذاشتم که دوستان خودشون قضاوت کنند که شارپنس و کنتراست در برابر اتوفوکوس آنقدرها هم مقایسۀ واضح و ساده ای نیست...
اون لنز Cosina رو هم همتاش رو فکر نمی کنم بشه پیدا کرد به این سادگی. ماونت اف دی رو شاید بشه پیدا کرد که به درد نمی خوره برای دیجیتال.
سیستم فوکوس از نوع تشخیص کنتراست را خیلی جاها در موردش مطلب خوندم و کاملا روشن شدم از دوستان هست کسی که فوکوس به روش تشخیص فاز را برام توضیح بده منظورم دقیق و علمی هست و سوال دیگه اینکه چرا اصولا حسگر تشخیص فاز را تو دل سنسور اصلی نمی گنجونند تا کلا آینه حذف بشه و به سرعت فوکوس تشخیص فاز دست پیدا کنیم چیزی شبیه سنسور هیبریدی 650 دی با این تفاوت که سیستم کنجونده شده تشخیص فاز باشه نه تشخیص کنتراست؟
جناب چگینی پس چرا اینقدر سرعت فوکوس تو حالت لایو ویو کمه؟
1-با چه لنزي؟ من با لنز 18-135 STM امتحان كردم سرعت فوكوس خيلي خوب بود. با لنز 18-55 عادي فوكوس به نحو محسوسي كندتر است.
2- در چه مد فوكوسي؟ آيا از مد Quick Focus استفاده كرديد؟
3- سيستم فوكوس 650D تركيبي از سيستم تشخيص فازي و تشخيص كنتراستي است كه در آن سنسورهاي تشخيص فازي، فوكوس كلي و تشخيص كنتراست Fine Focus را انجام مي دهند. از آنجا كه سنسورهاي تشخيص فازي فقط نواحي مركزي تصوير را پوشش مي دهند، اگر بخواهيم روي سوژه اي فوكوس كنيم كه در نواحي مركزي تصوير قرار ندارد، عملاً از سنسورهاي تشخيص فازي استفاده نمي شود و سرعت فوكوس كم مي شود.
ممنون باز هم امتحان می کنم ولی اونچه مسلمه سرعت لایو ویو در هر صورت کمتره که واقعا اگه این طور نبود آینه کلا حذف میشد واقعا تنها چیزی که باعث شد nex c3را بفروشم همین سرعت کم فوکوسش بود
جناب چگینی این سیستم هیبریدی مشابه همون چیزیه که تو دوربینهای پیشرفته نکس 7 و 6 استفاده میشه؟
دوستان من عکس با پرده سفید میگیرم رنگ مایل به طوسی میزنه
باید چیکاز کنم بکگراند سفید بشه
پرده مخملی دارم
دوستان یه سوالی داشتم ..ببینید مثلا اگر یک دوربین کامپکت (با نسبت سنسور یک ششم فول فریم ) با هشت مگاپیکسل رزلوشن اگر روی فوکال 78mm (که مثلا میتونه انتهای زوم یه دوربین سوپر زوم باشه) عکس بگیره آیا این خروجی با یه عکس گرفته شده توسط دوربین فول فریم 48 مگاپیکسلی با همون فوکال که به اندازه عکس اولی کراپ بشه(همون کادر) ، به لحاظ پرسپکتیو و جزئیات یکی هست؟
پس میشه گفت یه دوربین سوپر زوم کامپکت در واقع تله بیشتری به معنای عام نمیده بلکه فقط ممکنه تراکم پیکسل بیشتری در فاصله کانونی یکسان در مقایسه با دوربین سنسور بزرگتر بده؟
توی دوربين های کنون امکان اينکه موقع اي که شاتر رو نصفه نگاه ميداريم هم فکوس و هم نور سنجی قفل بشه هست؟؟
توی منو من يک آپشن ديدم اما هر 3 حالتش رو هم که تست کردم نور سنجی قفل نميشه
(دکمه ستاره رو ميدونم اما آدم گاهی يادش ميره اون رو بزنه و عکس خراب ميشه)
دوستان من 10 خرداد آزمون ادوااری عکاسی دادم اما هنوز تو سایت نتایج رو ننوشته در صورتی که نوشتن امروز نتیجه میاد
باید کجا برم نتیجه رو ببینم ؟
دوستان استودیو عکاسی باید کاملا تاریک باشه ؟
جون جایی که الان کار میکنم یه مقدار نور از از پشت و کنار میاد . که میشه چیزی رو دید
تاریکی کامل کلوین خوب بهم میده ؟
برای پی بردن به اثر نور محیط استودیو بر روی عکسهایتان، مراحل را انجام دهید:
- موقعی را که بیشترین نور محیطی را در استودیو دارید انتخاب کنید.
- سایز اپرچری که بیشتر استفاده میکنید را انتخاب کنید (مثلاً 11، 13، 8 یا هر چه که بیشتر استفاده میکنید)
- ISO را مطابق معمول شرایط استودیوئی، روی 100 قرار دهید.
- سرعت شاتر را بر روی سرعت ماکزیمم قابل سینک شدن دوربین و فلاش قرار دهید (مثلاً 1/160sec یا 1/200sec یا ...)
- فلاشها را خاموش نگهدارید.
- عکسی بگیرید.
- تاثیر نور محیط در عکس فوق را بررسی نمائید :-)
اثر نور پنجره و امثالهم، در اغلب موارد بسیار کم است و بنابراین تداخل کلوین محسوسی برای کلوین طبیعی فلاشهایتان بوجود نمیاورد. البته باز هم بند 7 از موارد فوق تعیین کننده خواهد بود.
نقل قول:
توی دوربين های کنون امکان اينکه موقع اي که شاتر رو نصفه نگاه ميداريم هم فکوس و هم نور سنجی قفل بشه هست؟؟
توی منو من يک آپشن ديدم اما هر 3 حالتش رو هم که تست کردم نور سنجی قفل نميشه
(دکمه ستاره رو ميدونم اما آدم گاهی يادش ميره اون رو بزنه و عکس خراب ميشه)
در کنون اطلاع ندارم ولی در دوربین های المپوس در تنظیمات و در سه حالت فوکوس گزینه های وجود داره که این امکان رو فراهم میکنه که با نیم شاتر هم فوکوس هم قفل نوردهی یا فقط فوکوس یا فقط قفل نوردهی انجام بشه
بنده هم در دوربین نیکون دنبال این گزینه هستم
که امیدوارم دوستان راهنمایی کنند
دوستان واسه آزمون عملی ادواری چه کارایی میگن انجام بدیم
دوستانی که قبلا شرکت کردید لطفا بگید
یکی از بچه ها گفت که با دوربین آنالوگ میگن عکس بگیر بیار دوربین آنالوگ از کجا بیاریم دیگه ؟
سلام
این که چه کارهایی باید انجام بدبد ارتباط مستقیم با آزمونگر و سلایقش داره
1-میزان تسلط شما بر تنظیمات دوربین سنجیده میشه
2-چیدمان نور(یک مدل از نورپردازیهای کلاسیک)
3- پرسش در مورد ابزار و ادوات مختلف و نوع کارایی آنها(مثلا انواع فیلتر و ....)
دوره ای که من در آن حضور داشتم ، آزمون از موارد بالا گرفته شد
اما حتما دوربین همراه خودتون ببرید(البته خودشون دوربین دارند اما برای آزمون اجاره می دهند)و شاید به خاطر برند و مدل دوربین آنها،شما کمی دچار سردرگمی نسبت به تنظیمات آن شوید
درود
سوال يا بهتر است بگم مشكل من مربوط به باز نشدن فايل raw دوربين canon g1x توسط برنامه فتوشاپ هست ، كه هر گاه اين درستور را مى دهم ، پيامى مى دهد كه ناتوان در باز كردن فايل raw اين دوربين هست ، گرچه در باز كردن فايل هاى دروبين نيكون ام مشكلى تا حالا نداشته ام لطفا راهنمايى بفرمايد بايد چه كار كنم؟
با سپاس صادقى
دوستان بنظرتون مشکل امنیتی نداره عکاسی با دوربین حرفه ای در روز انتخابات