دوست عزیز رو AF هستش
Printable View
کلاس آنلاین همین سایت رو برای آشنایی مفدماتی با عکاسی رو شرکت کردم
اطلاعاتش خیلی برام مفید بوده
سعی کردم رو تمام مدا با سه پایه یا بدون سه پایه رو آزمایش کردم
نقطه فوکوس رو دوربین انتخاب می کندفایل پیوست 44001فایل پیوست 44002
این عکسا رو تو هوای ابری و رو ciludyگرفتم
اگه تو انتخاب سرعت شاتر ، ایزو یا دیافراگم اشتباه کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
راستی زوم کردن کیفیت رو که پایین نمیاره (زوم لنز)
1- عكس هاي شما به نظرم بيشتر از شارپنس مشكل اديت دارند. RAW عكس بگيريد و با ACR و يا فتوشاپ اديت كنيد.
2- براي به حداقل رساندن تاثير لرزش دست در دوربين هاي كراپدار مثل دوربين شما معمولاً توصيه مي شود سرعت شاتر از يك تقسيم بر (فاصله كانوني ضرب در 1.6) كمتر نشود (براي مثال اگر از فاصله كانوني 100 م م استفاده مي كنيد سرعت شاتر از 1/160 ثانيه كمتر نشود). با لنزهائي لنزهائي كه لرزش گير (IS) دارند مي توانيد از سرعت هاي شاتر كمتري استفاده كنيد (به نظر من يك يا دو استاپ سرعت كمتر)
2- از آنجا كه شارپنس لنزهاي زوم در فواصل كانوني مختلف و اپرچرهاي مختلف متفاوت است معمولاً زوم لنز مي تواند در شارپنس موثر باشد. براي اطلاع از اينكه لنز شما در چه فواصل كانوني و چه اپرچري بيشترين شارپنس را دارد مي توانيد به منحني MTF لنز مراجعه كنيد يا از دياگرام هاي سايت هائي مانند DSLRGEAR استفاده كنيد. ضمناً معمولاً شارژنس لنزها در اپرچر دو استاپ بسته تر از بازترين مقدار، بيشترين مقدار را دارد مثلاً اگر لنز 50mm f/1.8 داشته باشيد مي توان انتظار داشت كه بيشترين مقدار شارپنس در اپرچر حدود 4 باشد.
ارادت
سلام
تفاوت لنزهای سینمایی وdslr سامیانگ بجز حلقه دیافراگم وفوکوس که امکان نصب لوازم جانبی فیلمبرداری را احیانا فراهم میکند چی هست؟ ایا از نظر کیفی هم تفاوتی دارند؟
جناب چگینی ممنون از راهنماییتون
عکسها رو ادیت نکردم که ایرادات رو بفرمائید و گرنه rawهستن حتما ادیت می کنم
لنز لرزشگیر داره و روشنم هست اما فک کنم باید رو سه پایه میگرفتم که حمل سه پایه تو کوه مقداری مشکل بود
آیا قاعده خاصی به عنوان یه قانون همیشگی وجود داره که بشه به عنوان یه معیار برای سرعت شاتر و دیافراگم و ایزو تو موقعیتهای مختلف بشه ازش استفاده کرد یا همه چی تجربیه و باید با آزمایش و خطا بدست آورد؟
در خصوص سرعت شاتر و اپرچر كه در پست قبلي عرض كردم. براي عكاسي منظره، براي افزايش عمق ميدان معمولاً از اپرچرهاي بسته استفاده مي شود ولي زياد بستن اپرچر مي تواند منجر به مشكل Diffraction يا همان پراش نور شود . براي عكاسي منظره براي اينكه به حداكثر عمق ميدان برسيد مي توانيد از تنظيم فوكوس روي فاصله هاپرفوكال استفاده كنيد. اين فاصله، مقداري است كه اگر روي آن فوكوس كنيد همه چيز از نصف آن فاصله تا بي نهايت در فوكوس قرار خواهد داشت براي مثال اين فاصله براي لنز 18 م م با اپرچر f/8 روي دوربين كراپ دار حدوداً 155 سانتيمتر است بنابر اين اگر شما فوكوس را روي 155 سانتيمتري تنظيم كنيد هر چيزي كه در فاصله حدود 78 سانتيمتر از دوربين قرار دارد تا هر چيزي كه در افق قرار دارد همه در فوكوس خواهد بود. نرم افزار هاي متعددي براي محاسبه عمق ميدان و هم فاصله هايپرفوكال براي موبايل و كامپيوتر وجود دارد كه با جستجوي كلمه DOF Calculator يا Hyperfocal distance calculator مي توانيد اين قبيل نرم افزار ها را پيدا كنيد.
داریوش جان خیلی ممنون
دانلود کردم خیلی میتونه موثر باشه
دوستان من به چیدمان نور که تو سایت ها نوشته شده نگاه میکنم
مشخصات مثل دیافراگم 5.6 و بعضا iso 200 هست که باعث میشه صورت پر نورتر بشه
خب اگه دیاف بازتر باشه عمق میدان کمتری داریم و عکس شارپ کمتری داره
iso زیاد هم کیفیت رو پایین میره
پس عکاس ها چی کار می کنند وقتی قرار عکس با سایز برزگ چاپ بشه و کیفیت افت نکنه
در این مورد توضیح بیشتر توضیج بدید
لزوما f پایین تر شارپنس کمتری نداره
بستگی داره چه لنزی باشه
کیفیت خروجی هم به دوربین بستگی داره هم به لنز و هم شرایط
مثلا با دوربین 5d mkiii میتونین به راحتی از iso 1600 استفاده کنین
کلا هم شرایط اتلیه ای وقتی نور کنترل شده هست iso کم و بقیه پارامترها دلخواه تنظیم میشه برای گرفتن بهترین خروجی
شما بايد اين رو در نظر بگيريد که حداقل فاصله از سوژه برای اينکه خروجی دوربين با واقعيت يکی باشه 5 متره ، کمتر از اون باعث ميشه فرم صورت و بدن تغيير کنه هرچی نزديکتر باشيد و از لنز وايد تری استفاده کنيد اين مسئله بيشتر به چشم مياد
برای همينه خيلی از حرفه اي ها از لنز های تله 70-200 يا حتی 400 استفاده ميکنن
اگر جاتون کوچيکه لنز 17-50 تمرون واسه دوربين کراپ خيلی شارپه و قيمت مناسبی داره
اگر اينقدر جا داريد که از لنز های بلند تر استفاده کنيد 70-200 يا 85 1.8 يا 135 خيلی لنز های خوبی هستن
لنزتون رو چک کردم توی فوکال بالا هم بد نيست شما هم که تو اتليه مشکل نور نداری و احتياجی به بوکه نداری ميتونيد با اف 8 عکس های شارپی بگيريد
همونطوری که ايمان جان گفتن فعلاً از همين لنز استفاده کنيد تا ببينيد احتياجی به لنز های بهتر داريد يا خير
درود و خسته باشید
یه سوال داشتم دوربینم کنن60دی وبا لنز 55-250
ورو حالت دستی و آتو رو (p/tv/av/m/b) میزارم فوکوس نمیکنه ایا چیزی رو باید فعال کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ولی رو همین 2حالت رو میزارم و رو (اتوماتیک یا فلاش خاموش.. ) تنظیم میکنم اون چشمک سبر داخل ویزور دیده میشه و فوکوس انجام میشه.
اگر راهنماییم کنید ممنون میشم
100% از ۲۰۰-۱۸ بهتر خواهد بود
این یک لنز فیکس هست و با لنز زومی مثل ۲۰۰-۱۸ قابل مقایسه نیست .
البته همونظور که گفتم ۲۰۰-۱۸ برای شروع فعلا عالیه و مطمئن باشین اگر الان بخواید فقط با نظرات بقیه لنز تهیه کنین بعد از مدتی که تجربه کسب کردین و خودتون نیازهاتون رو شناختین ممکنه پشیمون بشین و مجبور به هزینه دوباره بشید
برای دوربین کراپدار همونطور که گفتن ۵۰ با کراپ ۱.۶ میشه ۸۰ که واسه پرتره خوب هست
می بخشید من یه سوال پیش پا افتاده دارم اما برای من حل نشده ست
اینکه میگیم مثلا 20م.م چه جوری تعیین میشه ؟
راستش این مفهومو من درک نکردم
فاصله کانونی لنز است.لنزهای زوم فاصله کانونی متغیر دارند مثلاً لنز18-200 فاصله کانونی 18 م م تا 200 م م را پوشش می دهد (روی بدنه لنزتان فواصل کانونی 18 الی 200 نوشته شده است). لنزهای پرایم فاصله کانونی ثابت دارند (مثل لنز 50f/1.8)
فاصله کانونی متناسب با زاویه دید است هر چه فاصله کانونی کم تر باشد زاویه دید بیشتر می شود و در عوض بزرگنمائی لنز کمتر می شود (دامنه واید لنز) و هر چه فاصله کانونی بیشنر شود (دمانه تله) زاویه دید کمتر و در عوض بزرگنمائی بیشتر می شود. زاویه دید چشم انسان حدوداً مشابه یک لنز با فاصله کانونی 45 م م است بنابر این لنزهای فواصل کانونی در حدود زاویه دید چشم انسان را نرمال می گویند.
لنزهای با فاصله کانونی کمتر (لنزهای واید)، عمق میدان بیشتری ایجاد می کنند و در لنزهای با فاصله کانونی بیشتر، عمق میدان کمتر است)
توی ديافراگم برابر 18-200 حرفی برای گفتن نداره
اما بايد اينم در نظر بگيريد که 50 ميليمتر ثابت داريد
لنز خودتون رو روی 50 ميليمتر بزاريد تست کنيد ببينيد چطوره
اينجا رو هم ميتونين ببينيد البته دوربين ها يکی نيستن اما تفاوت خيلی زياده
Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS Lens Image Quality
شما با لنز خودت روی ديافراگم 8 عکس های خيلی خوبی ميتونی بگيری
فعلاً لازم نيست لنز جديد بگيری نور مناسب داشته باشی کيفيت خوبی داره
روی 8 امتحان کن ببين چطوريه فقط شاتر اسپيد رو هم دقت کن روی فوکال های بالا بالای 100 باشه (البته لنز شما لرزش گير هم داره فکر ميکنم )
الان یه جایی با طول 6 متر رفتم و با فوکال 50 تست کردم خیلی خوب میشه - حتی تا 4 متر فاصله با سوژه داشتم راحت میشد عکس قدی گرفت
واقعا جای بزرگ خیلی خوبه
مرسی از کمک دوستان
دوستان می خواستم بدونم Beauty Dish اماده تو بازار موجوده حدود قیمتش چقدره ؟
ببینید دوست گرامی وقتی دوربینم رو رو حالات خلاق یعنی (P/TV/AV/M/B) میزارم و حالات فوکوس بطور خودکار تنظیم نمیشه!!!!!!!!اون یعنی چراغ تایید فوکوس رو منظر یاب روشن نمیشه؟؟؟؟
ولی رو اتوماتیک و دیگر مناطق فوکوس خودکار انجام میشه.....
امیدوارم واضح توضیح داده باشم
لنز 55-250 هم فکر کنم لنز خوبی باشه برای پرتره - دوستانی که استفاده کردند راضی هستند ؟
یا به نظرم اگه قرار هست لنز فیکس 50 بگیرم ، بهتر نیست Canon EF 50mm f/1.4 USM بگیرم - چون از لحاظ فوکوس سریع تر هست
15-85 هم فکر کنم خوب باشه - مثلا تو فوکال بالا مثل 60 تصویر شارپنس هست یا باید به سوژه نزدیک شد ؟
البته اینو برای جایی که میخوام آتلیه بزنم میگم که مکان بزرگ هست
1- آیا حداقل فاصله فوکوس رار عایت می کنید؟ برای این لنز حداقل فاصله فوکوس 1.1 متر است.
2- آیا نقطه فوکوس (از بین 9 نقطه موجود) را خودتان انتخاب می کنید یا دوربین به طور اتوماتیک انتخاب می کند؟ علاوه بر سبز شدن نقطه سمت راست در ویزور، نقطه فوکوسی که فوکوس را انجام می دهد در موقعی که فوکوس انجام می شود بایستی قرمز شده و صدای بیب از دوربین شنیده شود.
من با همین لنز و دوربین چنین مشکلی ندارم. یکبار تمام تنظیمات دوربین را پاک کنید تا به حالت تنظیمات کارخانه دربیاید. شاید مشکل برطرف شود.
دکمه منو را بزنید و از منو سوم از سمت چپ، Clear all camera setting را اجرا کنید.
دوستان این اصطلاحاتی که شما استفاده می کنید معناش چی هست؟
من تازه یه دوربین Canon SX 150 IS خریدم. اولین بار هست که دوربین دیجیتال میگیرم و کار با این دوربین رو بلد نیستم. فعلاً رو حالت Auto عکس میگیرم .
اینا یعنی چی؟ ISo ، دیافراگو / دیاف ، فیلتر و ...
و چطور میشه اینا رو تنظیم کرد؟
سلام دوست عزیز
اگه تایپیک های قبلو بخونی جواب سوالاتو میگیری.
ISO ینی میزان حساسیت
دیافراگم یا دیاف یه تیغه فلزی که با بازو بسته کردنش میزان ورود نورو میشه تنظیم کرد
فیلترم ینی فیلتر دیگههههه
سلام
دوست عزیز اگر بی حوصله هستید مجبور به پاسخ گویی نیستید اینطوری در وهله ی اول وقت خودتون رو میگیرید :-)
--------------------
ISO: تنظیم کننده حساسیت سنسور نسبت به نور دریافتی!
Diaphragm یا بهتره گفته بشه Aperture: بخشی روزنه مانند درون لنز دوربین است که کار اصلی آن تنظیم عمق میدان هست و خود به خود نسبت به
بزرگی و کوچکی این روزنه میزان نوری که سنسور دریافت می کند متمایز است. (هرچه روزنه بزرگتر عمق میدان کمتر ولی نور بیشتر - هرچه روزنه کوچکتر عمق میدان بیشتر ولی نور کمتر)
Depth Of Field یا عمق میدان:میزان فاصله ای که سوژه شما میتواند در فوکوس باشد!
هرچه این مقدار به صورت عددی بیشتر باشد مناطق بیشتری در فوکوس قرار خواهند گرفت و برعکس این موضوع نیز صادق است!
Filters:در دوربین شما این بخش شبیه سازی قطعاتی سخت افزاری که روی لنز دوربین قرار میگیرند و کارایی متفاوتی دارند را انجام میدهد که به آن ها فیلتر گفته میشود و نسبت به سایز لنز متغیر است(مورد آخر شامل دوربین های SLR/DSLR میشود)
Shutter Speed:قطعه ای در بدنه دوربین هایی با قابلیت تعویض لنز که زمان ورود نور به درون سنسور شما را تعیین میکند!(هرچه عدد این مورد بالاتر باشد سرعت ثبت سوژه های سریع مانند پرندگان بالاتر میرود ولی نور کمتری وارد سنسور میشود و بلعکس)
دوربین های کنونی (منظور حال حاضر) با توجه به برنامه ای که برای آنها تعیین شده تمامی موارد بالارو به صورت اتوماتیک و متفاوت با شرایط تنظیم میکنند که شما بتونید فقط با هدف گیری و فشردن یک دکمه به راحتی عکاسی کنید!
اگر به درک بهتر این موارد علاقمند هستید من راه مناسبی رو سراغ دارم ولی چون دادن لینک از سایت های فارسی دیگر مجاز نیست یک پیغام خصوصی بفرستید تا براتون لینک رو بفرستم!
لینک زیر هم از سایت عکاسی کمک بسیاری در یادگیری عکاسی یا گرفتن عکس بهتر به شما میکنه!
http://www.akkasee.com/articles/category/112
یا حق...
سلام دوست عزیز ؛
ضمن خوش آمدگویی به جمع بچه های خوب فروم سایت عکاسی ؛
با اجازه مدیران سایت لینکی برای شما می گذارم که مبانی عکاسی را طی دوره ای 19 جلسه ای آموزش خواهد داد.
برای رسیدن به جواب های سوالتان و همچنین آشنایی بیشتر با مبانی عکاسی ، پیشنهاد میکنم این مطالب را مطالعه کرده و حتی می توانید از کتاب هایی که درباره عکاسی در بازار به وفور یافت می شود، استفاده کنید. از آن جمله می توانم به کتاب مفید " راهنمای عکاسی دیجیتال " انتشارات کانون نشر علوم ، تالیف جناب آقای نادر خرمی راد اشاره کنم.
اما با اجازه مدیران سایت ، این آدرس لینکی که خدمتتان عرض کردم :
آموزش عکاسی، آشنایی با ساختمان دوربین های عکاسی
موفق باشید دوست عزیز :-)
ورودتون رو به سایت عکاسی خوش آمد می گم.
توصیه میکنم با خوندن مطالب پراکنده وقت خودتون رو نگیرید و به جای اون دانشنامه عکاسی رو بخونید ،چون به این وسیله میتونید مطالب رو به صورت کامل و به ترتیب یاد بگیرید...
بعد از خوندن این مطالب هر سوالی داشتید دوستان جوابگوی شما هستن.......
نقل قول:
ISO در عکاسی فیلمی و دیجیتال، در ارتباط با میزان حساسیت فیلم یا سنسور دوربین مطرح میشود. اعدادی در پس واژه ی ISO میایند که معرف میزانهای مختلف حساسیت هستند. مثلاً ISO 100, ISO 200, ISO 400, ... , ISO 6400.
هر چه عدد ISO کوچکتر باشد، معرف میزان حساسیت کمتری است و بالعکس. در استفاده از ISO بالاتر، میزان اختلالات ثبت تصویر ( Noise or Grain ) بیشتر میشود. در دوربینهای پیشرفته امروز، عدد ISO از 50 تا 51200 و بصورت شبیه سازی شده تا 102400 و حتی تا 204800 نیز تعبیه شده است.
ISO مخفف International Organization for Standardization است. قبل تر، از سیستم های مختلفی برای میزان حساسیت فیلم (سرعت فیلم) مانند , GOST, ASA , WESTON DIN استفاده میشد. در سال 1974 استانداردهای ASA & DIN توسط این سازمان با هم ترکیب شده و سیستم ISO برای حساسیت فیلم تولید شد.
نقل قول:
در عکاسی و VIDEOGRAPHY فیلتر از لوازم جانبی دوربین محسوب می شود که متشکل از یک تصفیه کننده نوری است که بر روی لنز و در مسیر نور قرار می گیرد. یک فیلتر می تواند به شکل حلقوی و بر روی لنز قرار گیرد و یا اینکه به شکل مربع یا مستطیل و توسط نگهدارنده فیلتر در مقابل لنز استفاده گردد. جنس فیلتر می تواند شیشه و یا از پلاستیک باشد.
از فیلتر به عنوان یک درگاه تغییر دهنده نور و تصویر مانند کم کردن نور، رنگهای مختلف یا پوشاندن بخشی از کادر در مقابل لنز یک دوربین استفاده می شود.
فیلترها در انواع مختلف و با کارایی های مختلفی ساخته می شوند که به عناوین زیر تقسیم بندی می شوند :
UV FILTER
ND FILTER
NC FILTER
POLARIZING FILTER
DIFFUSION FILTER
CROSS SCREEN FILTER
COLOR SUBTRACTION FILTER
CLOSE-UP FILTER
INFRARED CUT-OFF FILTER
COLORED FILTER
فیلتر ها می توانند به صورت یک برنامه رایانه ای جلوههای تصویری خاصی را روی عکس اضافه کنند.
نقل قول:
Aperture، روزنه و یا منفذی است که اندازه آن توسط تیغه های دیافراگم در لنز کنترل میشود.
مهمترین وظیفه ی این روزنه، کنترل میزان نور عبوری از لنز به سنسور است. در محاورات و گفتگوهای غیر رسمی و بعضاً رسمی در ایران، به این حفره به اشتباه!، دیافراگم (یا حتی "دیاف"!) گفته میشود. نام این حفره Aperture و نام سیستم تیغه های دوار، Diaphragm است. در محافل و متون انگلیسی به هیچ عنوان برای این حفره، واژه ی دیافراگم یا دیاف استفاده نمیشود.
برای اطلاع از نحوه ی نامگذاری سایزهای مختلف این روزنه و کارکردهای آنها، صفحه ی f/number را ملاحظه نمائید.
کد:http://wiki.akkasee.com/index.php?title=%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA_%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C&pageuntil=David+Hobby#mw-pages
ظاهرا خط رو خط شدیم
موفق باشید
ضمن خوش آمد گویی، دوست عزیز پیشنهاد من بعد از همه پیشنهادات و نظرات سازنده دوستان اینه که شما تو کلاسهای خود سایت:
مدرسه آنلاین عکاسی - آموزش عکاسی
میتونی شرکت کنی خصوصا این آموزش : مبانی عکاسی دیجیتال - مدرسه آنلاین فوق العاده سازنده و عالیه. به امید پیشرفت روز افزون شما و دیدن عکسهای زیباتون
یا حق
دوست عزیز، اینجا یه انجمن تخصصیه و مفاهیم و اصطلاحات پایه دانسته های پیش فرض برای بحث محسوب میشن.همونطور که دوستان پیشنهاد دادند، بهتره که قبل از سوال پرسیدن، تاپیک های مقدماتی و دانشنامه عکاسی رو مطالعه کنید.
و برای اینکه سوالتون بیجواب نمونده باشه:
حالات P، AV، TV و M برای کاربرد های خاصی هستند و تو همه این حالات، همه کار ها رو نمیشه انجام داد.
P تقریبا همون حالت اتوماتیکه با این تفاوت که شما میتونید حساسیت سنسور و نقطه فکوس رو تغییر بدید. ضمن اینکه اگه نورسنج دوربین عکس زیادی روشن یا تاریک میگرفت، اون رو هم اصلاح کنید. ضمن اینکه بعضی دوربین ها این امکان رو هم میدن که از بین یک سری زوج اپرچر و سرعت شاتر که دوربین پیشنهاد میکنه، یکی رو انتخاب کنید. ولی بطور کلی امکان تعیین اپرچر (دیافراگم) و سرعت شاتر در این حالت وجود نداره.
در حالت AV، علاوه بر موارد بالا، میتونید دیافراگم رو هم انتخاب کنید و زمان مناسب باز بودن شاتر رو دوربین خودش محاسبه میکنه. در TV برعکس این قضیه اتفاق میافته و در M هم همه رو باید خودتون تعیین کنید.
فیلتر یه المان اپتیکیه که به دوربین وصل میشه و تغییراتی در نوری که وارد لنز میشه ایجاد میکنه (مثلا رنگ یا راستای نور خاصی رو عبور نمیده یا شدت نور رو کم میکنه و...)
و باز هم همونطور که دوستان گفتند، برای اطلاع از کاربرد ها و موارد استفاده هر کدوم از اینها باید مطالب قبلی رو با دقت و حوصله مطالعه کنید و بعد اگه سوالی باقی موند، وستان با کمال میل کمکتون خواهند کرد.
سلام دوستان.یه سوال بی ربط به تاپیک دارم.من توی مشهد درپوش خود دوربینمو(50D canon ) پیدا نکردم.تو یکی دوتا سایت هم که نگاه کردم تموم کردن.سوالم اینه شما جایی سراغ دارین که داشته باشه.اگه سراغ دارین لطفا با پیام خصوصی بهم اطلاع بدین.ممنون میشم اگه کمکم کنین.
قبلاً وقتی ميخواستی فايل های raw رو توی فتوشاپ باز کنی زير پريويو رو نشون ميداد اما ورژن 6 ديگه اون رو نشون نميده
ميشه اين قابليت رو بهش برگردوند؟
سلام و وقت بخیر
دوستانی که با آیفون ( 4sو...) کار کردن میدونند که نرم افزار ادیت عکسی داره که خیلی زیبا و راحت عکس هارو ادیت میکنه ، میخواستم بپرسم ایا برای سیستم هم چنین نرم افزاری هست که بتونیم عکسهامون رو ادیت کنیم ( با پیش فرزهای خود نرم افزار ). تشکر
درود
جدا از بحث "جالب نبودن و پر اشکال بودن" عکس زیر
به نظر شما سافت شدن و حالت ابرها به خاطر چه مساله ای بوده؟ دیافراگم خیلی بسته؟سرعت شاتر پایین و یا استفاده از فیلتر nd (مارومی 2-400 و حدودا" یک استاپ کمتر از 400)؟
فایل پیوست 44255
دوستان برای عکاسی از کودک باید تنظیمات خاصی انجام داد ؟
من از یه بچه 6 ساله عکس میگیرم تا اولین فلاش بهش میخوره خسته میشه و چشمش اذیت میشه میخواد بره
میخوام بدونم همه بچه ها اینجوری هستند ؟ کسایی که تجربه دارند بگن باید چیکار کرد
با فلاش سافت باکس و چتر عکس میگیرم
این مدل که لینک دادید توی ایران اصلا پیدا نمیشه
منظورتون بیشتر این نیست ؟
فایل پیوست 44307
با LED وقتی شکلیک نمیشه چه جوری نورپردازی انجام میشه ؟
عکاس ها از این مدل برای کودک استفاده می کنند ؟
نور نوره
شما سرعت شاترتون هر چقدر باشه کافیه در اون مدت زمان نور وجود داشته باشه حداقل
فیلمبرداری پس نورپردازی نداره ؟
این عکسی که شما گذاشتین LED نیست ولی اگر کلوین تقریبا ثابت داره میتونه خوب باشه
مهم اینه که در نهایت بتونین وایت بالانس دقیقی داشته باشین
اگر عکاسی بخواد اصولی کار کنه بله نباید از فلاش برای کودک استفاده کنه به علت آسیبی که به چشم میرسه