فایل پیوست 47335
مطمئن بشید مورد مشخص شده تیک خورده نباشد...
Printable View
فایل پیوست 47335
مطمئن بشید مورد مشخص شده تیک خورده نباشد...
درود
دوستان توی نور دهی های طولانی (30 ثانیه) و iso بالا (1600 به بالا) توی یه قسمتی از کادر به اندازه یه سر سوزن خیلی ریز یه نقطه قرمز و زیرش یه نقته سبز ثبت میشه
مشکل از سنسور دوربینه؟
این مشکل خیلی جدیه؟
میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم؟
1. وقتی رو عکس ها دابل کلیک می کنید با چه برنامه ای عکس ها باز میشن؟!
2. رو صفحه سفید کلیک راست > VIEW >
یا
LARGE ICONS
MEDIUM ICONS
SMALL ICONS
را انتخاب کنبد...
Rouzbeh_Fakuri:
در صفحه سفید کلیک راست کنید
گزینه VIEW
یکی از این 3 تا رو انتخاب کرده باشید>
LARGE ICONS
MEDIUM ICONS
SMALL ICONS
طبیعی هست؟
میشه اینجا نمونه عکس قرار بدم شما هم ببینید؟
در قسمت مرکزی کوه
البته به دلیل کاهش حجم و سایز رنگش سفید شده اما در اندازه واقعی بالایی قرمز و پایینی سبز و اون دوتا کوچولی پایین کادر هم سبز و آبی هستند
فایل پیوست 47378
با موبايل آنلاين هستم و عكس را ديدم
همان هات پيكسل است مشكلي نيست
مشكلي ايجاد نميكنن و به راحتي در ويرايش قابل حذف شدن هستن درصورتي كه خيلي روي اين موضوع حساس شده ايد دوربين را به تعميركاه مركزي ارسال كنيد تا مشكل را حل كنن رفع هات پيكسل به صورت نرم افزاري انجام ميشود و دوربين آسيبي نميبيند.
اتفاقاً مشکل سخت افزاری است و مربوط به سنسور میشود ، وقتی پیکسل ها از بین بروند در عکسها نقاط بنفش رنگی جای آنها را میگیرد ، در تعمیرگاه مرکزی پیکسلهای سوخته را بوسیله نرم افزار مخصوص برای دوربین تعریف میکنند و در اصل یک کپی از پیکسل سالم کناری گرفته میشود و جای خالی پیکسل قبلی را در عکس پر میکند ( تقریباً همان کاری که بوسیله ابزار کلون در فتوشاپ انجام میدهیم )
همانطور که عرض کردم وجود پیکسل سوخته در دوربین های دیجیتال عادی است و تعدادش بسته به نوع استفاده از دوربین متفاوت است
یکی از عواملی که باعث ایجاد پیکسل سوخته میشود فیلم برداری مخصوصاً در زمانهای طولانی است
باعث خرابی نمیشود اما ممکن است تعدادش به مرور بیشتر شود
سلام
دوستان لنز با اندازه دیافراگم 3.5 بدون زوم کردن میتونه عمق میدان کم رو ایجاد کنه؟
ممنون
کمی در مورد عمق میدان مطالعه کنید. مقالات سایت را بخوانید. عمق میدان ارتباطی به زوم بودن لنز ندارد. یک لنز زوم میتونه واید باشه یا تله باشه. تصور نادرستی از زوم دارید.
به طور کلی در یک اف مشخص با یک لنز مشخص (فاصله کانونی مشخص) و روی صفحه حساس مشخص (مثلا سنسوری با یک اندازه معلوم) یعنی شرایط سوال شما، هرچه به سوژه نزدیک تر شوید عمق میدان کمتر میشود.
بله.
ولی همان طور که گفتم به فاصله سوژه ای که از آن عکس می گیرید تا شما هم بستگی دارد.
چند مثال می زنم:
همگی مثالها برای دوربین کراپ کنون مثلا 600d هستند:
50mm f/1.4 در دیافراگم f/1.4 و سوژه در 5 متری: عمق میدان 54cm
50mm f/1.4 در دیافراگم f/1.4 و سوژه در 1 متری: عمق میدان 2cm
تفاوت را می بینید؟ فقط به واسطه فاصله سوژه در یکی عمق میدان 2cm است در دیگری نیم متر!!
200mm f/4 در دیافراگم f/4 و سوژه در 5 متری: عمق میدان 10cm
50mm f/1.4 در دیافراگم f/4 و سوژه در 5 : عمق میدان 1.5m
باز هم تفاوت بسیار زیاد است ٬ در یکی عمق میدان 10cm در دیگری 1.5 متر! است. فقط به خاطر تفاوت در فاصله کانونی.
50mm f/1.4 در دیافراگم f/1.4 و سوژه در 5 متری: عمق میدان 54cm
50mm f/1.4 در دیافراگم f/4 و سوژه در 5 متری: عمق میدان 155cm
منظور شما از لنز ثابت را درست متوجه نشدم ٬ اگر منظورتان لنز پرایم هست باید بگویم میان لنز پرایم و زوم تفاوتی وجود ندارد.
عمق میدان فقط به این چهار عامل بستگی دارد:
۱) فاصله سوژه تا شما (هم چه فاصله کمتر باشد عمق میدان هم کمتر می شود)
۲) دیافراگم (آپرچر) (هر چه آپرچر بازتر باشد یا به عبارتی عدد f کوچکتر باشد عمق میدان کمتر می شود)
۳) فاصله کانونی (هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد عمق میدان کمتر می شود)
۴) عمق میدان به اندازه سنسور هم بستگی دارد ٬ هر چه سنسور بزگتر باشد عمق میدان کمتر می شود ٬ شما در فول فریم عمق میدان به مراتب کمتری نسبت به کراپ خواهید داشت.
به دلیل همین عامل چهارم است که در دوربین های تلفنهای همراه همیشه عمق میدان خیلی زیاد است چون سنسور آنها بسیار کوچک است.
البته فکر میکنم در مورد آخر، با کادربندی همسان، عمق میدان فول فرم کمتر میشود. درسته؟نقل قول:
عمق میدان فقط به این چهار عامل بستگی دارد:
۱) فاصله سوژه تا شما (هم چه فاصله کمتر باشد عمق میدان هم کمتر می شود)
۲) دیافراگم (آپرچر) (هر چه آپرچر بازتر باشد یا به عبارتی عدد f کوچکتر باشد عمق میدان کمتر می شود)
۳) فاصله کانونی (هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد عمق میدان کمتر می شود)
۴) عمق میدان به اندازه سنسور هم بستگی دارد ٬ هر چه سنسور بزگتر باشد عمق میدان کمتر می شود ٬ شما در فول فریم عمق میدان به مراتب کمتری نسبت به کراپ خواهید داشت.
به دلیل همین عامل چهارم است که در دوربین های تلفنهای همراه همیشه عمق میدان خیلی زیاد است چون سنسور آنها بسیار کوچک است.
ممنون از توضیحات کاملتون
منظورم از لنز ثابت مثلاً این نوع لنز هست Canon EF 85mm f/1.8 USM
همچین لنزی فقط اشیای در فاصله 85 میلی متری رو میتونه ثبت کنه؟
اگر جواب مثبت هست یعنی اگه شیئی به عکاس در فاصله کمتر از 85 میلی متر ( از دید دوربین ) قرار گرفته باشه باید از آن جسم فاصله بیشتری گرفت؟
بله همین طور هست.
در واقع بهتر است مورد چهارم را یک مورد جداگانه حساب نکرد بلکه در قالب مورد اول بیان کرد (البته موردی که مثل شمشیر دو لبه عمل میکنه!). چون اگر بخواهیم مثلا یک کادر مساوی داشته باشیم ٬ در هنگام استفاده از دوربین فول فریم ما به سوژه نزدیک تر خواهیم بود ٬ که در واقع عامل نزدیکی به سوژه علت کمتر بودن عمق میدان است٬ در غیر این صورت اگر فاصله ها از سوژه یکی باشد تصویر دوربین کراپ عمق میدان کمتری خواهد داشت.
خواهش می کنم.
نه٬ 85mm فاصله کانونی آن لنز است ٬ آن چیزی که در ذهن شماست حداقل فاصله فوکوس (mdf) است ٬ که بستگی به طراحی لنز دارد و از روی فاصله کانونی مشخص نیست. مثلا در لنزهای ماکرو حداقل فاصله فوکوس خیلی کم تر از دیگر لنزهاست .
فکر کنم به مقالات سایت هم سری بزنید بهتر است ٬ چون بهتر و کامل تر توضیح داده شده است .
ارادتمند هم فرومی های عزیز. دوست خوبمون میلاد نیک زاد گریزی زدن به تفاوت نیکون و کنون تو یک تاپیک دیگه. با اجازه میلاد عزیز ( امیدوارم جسارت نباشه میلاد جان ) میخواستم نظر بقیه دوستان هم در مورد این قسمت صحبتشون بدونم:
سپاسگذارم از توجهتون و اینکه بنده رو از نا آگاهی در میارین.نقل قول:
یکی از تفاوتهای عمده ی نیکون با کنون طبیعی بودن کلیات عکسه.
تو نیکون رنگا با واقعیت تفاوت داره جذاب تره و تو سوژه های خاص اگه با هر دو برند عکس بندازین فضایه رویایی و جذاب تری ثبت میکنه ولی در نهایت طبیعی بودن رنگا مهمتره اما جذابیتی نداره
یا حق
پ.ن: میلاد جان اونجا آف تاپیک میشد با اجازت ادامه صحبت اوردم اینجا
دوستان عذر میخوام بابت این سوال آماتور گونه.
میخواستم یکی کاربرد دقیق این دکمه AE-L/AF-L رو برام توضیح بده جوری که من متوجه بشم lol
تا اونجا که متوجه شدم برای قفل فوکوس یا همچین چیزی هست آره؟مثلا تو این فیلمای آموزشی همیشه عکاس رو صورت سوژه فوکوس میکنه بعد مثلا حدود یه 5 سانت دوربینو میاره پایینتر و بعد عکسو میگیره این به این خاطر هست که رو چشمای سوژه فوکوس میکنه بعد این دکمه رو فشار میده و دوربینو میاره پایین تر که کادربندی بکنه درسته؟؟؟بدین منظور استفاده میشه این دکمه آیا؟
دکمه AE-L نورسنجی انجام شده توسط دوربین رو قفل میکنه، سه مدل نوع نورسنجی هست که شما میتونید بسته به نوع استفاده از اونها استفاده کنید
دکمه AF-L هم قفل فوکوس هست، برای زمانی کاربرد داره که شما فوکوس میکنید و کادر رو تغییر میدید و با نگه داشتن این دکمه فوکوس تغییر نمیکنه، البته این حالت به صورت پیش فرض با نگه داشتن دکمه فوکوس تا نیمه انجام میشه
قفل فوکوس برای همون حالتی هست که گفتید
قفل نورسنج هم کاربرد مختلفی داره، یکیش موقعی هست که شما از فلاش استفاده میکنید و با قرار دادن نورسنج رو نورسنجی میانی ( Senter wieghted metering ) و قرار دارن اون روی صورت سوژه و قفل کردن اون، فلاش دوربین نور متناسب رو به سوژه میتابه
نظر شخصی:
فکر نمیکنم حرف اوون بزرگوار درست باشه.........وظیفه دوربین و ابزار ثبت واقعیت با کمترین دخل و تصرفی هست...ابزار بر اساس یک سری نرم افزارها و سخت افزار دست به ثبت تصویر میزنه و قرار نیست چیزی خارج از واقعیت به اوون اضافه کنه (مگه اینکه در نرم افزار اوون رو گنجانده باشند....مثل سیاه/سفید کردن عکس و روتوش و ..... در دوربین)
کافیه یه نگاهی به خروجی دو دوربین کنون و نیکون که در شرایط کاملا یکسان عکسی رو ثبت کردند بندازید (همون عکسهایی که شامل یکسری وسایل و خرت و پرت و یک کالر چارت و....هست) به سختی میشه تشخیص داد که کدوم دوربین کدوم عکس رو گرفته.................کلا عقیده ای به این حرف ندارم اگر تفاوتی باشه احتمالا در خروجی jpg هست که این اختلاف هم میتونه مربوط به تنظیمات پیشفرض (شارپنس....کنتراست...رنگ.....نو ز ریداکشن و .... باشه)
پاینده باشید
(امیدوارم منظورشون رو درست متوجه شده باشم و درست هم منظورم رو رسونده باشم)
سلام من 650d دارم و فایل راو که عکاسی میکنم هیچ برنامه ای پشتیبانی نمیکنه .. ارور میده نمیدونم مشکلش کجاس
کسی میدونه کمک کنه
پسوندش cr2 هست .. واقعا نمیدونم مشکش کجاست
ازاین هم میتونید استفاده کنید با امکانات اولیه تصحیح رنگ و نویزو تبدیل Raw و رفع گردوغبار عکس و...
DxO Optics Pro 7.2.2.
ضمن اينكه اين برنامه بدترين CA ها را به صورت كاملا باورنكردني حذف ميكند!!!
ميزان CA در اف ٢/٨ لنز ٩٠ تامرون زياد است طوري كه برنامه هاي لايت روم و فتوشاب در حذف اين خطا عاجز هستن اما برنامه Dxo optics به راحتي اين مشكل را رفع ميكند.
استفاده از اين برنامه براي دوستاني كه اين مشكل را دارن خالي از لطف نيست.
ممنون از برنامه های پیشنهادی ولی من این راه ها رو طی کردم بالغ بر 10 تا نرم افزار معتبر را نصب کردم ولی هیچکدام فایل راو دوربین 650d من را پشتبانی نمیکنه . در صورتی که فایل های راو یکی از بچه ها که 7d داشت رو گرفتم و بدون هیچ مکلی همه ی نرم افزار ها بدون ارور آن را نمایش دادن .
من سه هفته نیست این دوربین و دارم ... و نو خریدم یعنی اولین صاحبش خودمم .
براي اينكه فتوشاپ (در اصل ACR يا Adobe Camera Raw) بتواند فايل هاي RAW دوربين شما را بخواند بايد آخرين نسخه آن را داونلود و نصب كنيد (اين كار جدا از نصب خود فتوشاپ است) من هم تازه كه 60D خريده بودم همين مشكل را داشتم كه با نصب آخرين ورژن ACRمشكل برطرف شد. Canon 7Dچون نسبتاً قديمي است نسخه هاي قديمي تر ACR مي توانند فايل RAWآن را بخوانند.
در تکمیل پست اقای چگینی(البته با اجازه ):
http://dl.graphiran.com/RF/AdobeCame...hiran.com_.zip
پ.ن: بنده هم با 650D همچین مشکلی داشتم که با این پلاگین بروی CS 6 حل شد:::happy:::
سلام دوستان
چرا Gamma Correction باید روی سنسورهای خطی انجام بشه ؟!
ممنون
من مدتها پیش یه تاپیک دیدم با این مضمون که ساخت وسایل ابتکاری برای عکاسی بود. الان یه مدته دنبالش میگردم پیداش نمیکنم ! اگه کسی لینکش رو داره میتونه برام بفرسته؟
یادمه یه آموزش برای ساخت فلاش ماکرو (رینگ ) بود که خیلی جالب بود برام
سلام توی این بخش یه جستجویی کنید
http://forum.akkasee.com/f13/t9758.html
http://forum.akkasee.com/f13/t18519.html
شاید این تاپیک هم به درد بخوره:
لوازم و تجهيزات استودیو
احیانا" این نبوده؟ http://forum.akkasee.com/f90/t17787.html
در کل تو پست های استارتر اون تاپیک جست و جو کنید.فکر میکنم به نتیجه برسید
این رو هم ببینید بد نیست : http://forum.akkasee.com/f13/t9758-4.html#post292662
سلام دوستان :-)
به این عکس نگاه کنید http://axgig.com/images/83775495740380568717.jpg کار این دکمه چیست ؟
یک سوال دیگه : Metering timer که الان روی 16 ثانیه هست یعنی چی؟ مگه ما رو مُد M , با ایزو , speed shutter و با باز و بسته کردن تیغه های دیاف ما نور رو تنظیم و روی 0 نگاه نمیداریم ؟ این این وسط چی کار میکنه ؟
1- دكمه مورد نظر DOF Preview (پيش نمايش عمق ميدان) است و با فشردن آن پره هاي ديافراگم تا مقدار تنظيم شده بسته مي شوند. براي مثال اگر شما يك لنز 50mm f/1.8 داشته باشيد هميشه اپرچر لنز در بازترين مقدار خود (f/1.8) قرار دارد و اگر شما اپرچر را مثلاً روي f/8 تنظيم كرده باشيد، فقط در لحظه فشار دادن دكمه شاتر و گرفتن عكس، اپرچر تا مقدار f/8 بسته شده، عكس ثبت شده و مجدداً باز مي شود. با فشار دادن اين دكمه (DOF Preview)، اپرچر تا مقدار تنظيم شده f/8 بسته مي شود تا شما بتوانيد قبل از گرفتن عكس، عمق ميدان را بررسي كنيد. اين دكمه يك استفاده جنبي هم دارد كه در عكاسي ماكرو با رينگ معكوس است. براي لنزهائي كه رينگ تنظيم اپرچر ندارند و اپرچر را نمي توان دستي تنظيم كرد (مثلاً لنز 18-55)، لنز را روي دوربين مي بنديم، اپرچر را در مقدار مورد نياز (مثلاً f/11) تنظيم مي كنيم، دكمه DOF Preview را فشار مي دهيم و نگه مي داريم و در همان حالت لنز را از روي دوربين باز مي كنيم. اپر چر روي مقدار f/11 بسته شده و در همان حالت باقي مي ماند. حالا لنز را به صورت معكوس روي دوربين بسته و عكاسي مي كنيم.
2- در مدهائي كه دوربين كار نورسنجي و تنظيم را انجام مي دهد (مثلاً مدهاي Av يا Tv) با نيمه فشردن دكمه شاتر يا فشار دادن دكمه * (قفل نورسنج) نورسنجي و تنظيم متغييرهائي نظير اپرچر يا سرعت شاتر يا ايزو توسط دوربين انجام مي شود. اين نورسنجي و مقادير تنظيم شده توسط دوربين تا مدت تعين شده در تنظيمات (مثلاً 16 ثانيه) در حافظه دوربين باقي مي مانند و بعد از آن پاك مي شوند.
سلام
با تشکر از توضیحات داریوش عزیز
یک نکته اضافه کنم برای استفاده کاراتر از دکمه DOF با مود Live view عکاسی کنید در این صورت عمق میدان روی صفحه LCD قابل مشاهده است ولی در مد منظره یاب تصویر تیره میشود که بر اساس تجربه می توان عمق میدان را فهمید.
دوستان اگر در اشتباهم لطفا اصلاح فرمایید.
تشکر
چه لنزهایی با برند متفاوت به دوربین زنیت میخوره؟
حميد عزيز درست فرمودند. البته علاوه بر تاريك شدن منظره ياب (هر چه تاريك تر، عمق ميدان بيشتر)، شكل واقعي بوكه ها هم ديده مي شود .
البته عمق ميداني كه در منظره ياب ديده مي شود هم با فشردن كليد DOF تا حدودي كم مي شود ولي عمق ميداني كه ديده مي شود چيزي نيست كه در عكس ثبت مي شود
سلام به همه دوستان
من وقتی با فرمت raw عکس میگیرم فتو شاپ نمیتونه بازش کنه و مینویسه که فرمت دوربین شما رو نمیشناسه . دوربین من 550d هست بقیه دوستام این مشکلو ندارن. حتی با تو فتوشاپ کامپیورهای دوستام نیز نتوانستم بازش کنم دقیقا همین ارور رو میداد . حتی اپل.
هاله هایی ای که در عکس زیر دور چراغ ها می بینید به چه دلیل ایجاد می شوند. لنزم 30mm f/1.4 بوده و تا جایی که یادم هست المان جلوییش کثیف نبوده است! کسی راه حلی برای پیشگیری و یا از بین بردنش دارد؟
فایل پیوست 48080
مطمئن هستید دوست عزیز که با لنز 30mm f/1.4 این عکسو گرفتید ؟ چون اگزیف که فاصله کانونی 39mm را نشان میده!
منظورتون اینه که مربوط به لنزه؟ یعنی اگر لنز دیگری بود این اتفاق نمی افتاد؟ شاید جزو خطاهای لنزها باشد و شاید این خطا اسمی داشته باشد. من مشکوک به سنسور هم شدم!
فکر می کنید مشابه همون هاله ای است که دور خورشید در عکسها ایجاد می شود؟
سوالات و شکها زیادتر شد!
من فکر میکنم دلیل علمیتر اوون این باشه:
به دلیل چگالی زیاد نور* در قسمتهای نزدیک به منبع نوری باعث درخشندگیه مولکولهای هوا (یا حتی گرد و غبار و رطوبت اندک) در اوون قسمت میشه.........
اگر رطوبت هوا خیلی بیشتر باشه مثل زمانی که مه هست این هاله نوری تا فاصله ای دورتر از منبع نوری (که چگالی نور به دلیل قانون عکس مجذور کمتر هم میشه) به وجود میاد..............این پدیده رو (که فعلا نظریه خودم هست و جایی ندیدم و نخوندم) میتونید در پروژکتور های قوی هم مشاهده کنید....به دلیل نور قوی که از خود ساطع میکنند میتونید از پشت پروژکتور هم شاهد هاله نوری اطراف پروژکتور باشید..................
دلیلش فکر میکنم همون درخشش و انعکاس نور توسط مولکولهای هوا و رطوبت هست.....
همون اتفاقی که باعث روشن شدن زمین بوسیله نور خورشید و اتمسفر زمین میشه...و اینکه چرا در دیافراگم بسته تر خبری از اوون هاله نیست شاید به خاطر اینکه میزان قدرت نور این هاله کم هست و با 2-3 گام بستن دیاف به قول فرنگیها باعث کشتن
(جمله ای معروف از زک اریاس...... shutter speed kill the ambient light ) اوون هاله میشیم.....البته باید بررسی کرد که آیا با کاهش سرعت شاتر به همون نسبتی که دیاف رو بستیم باز هم هاله پدیدار میشه.....
عرائضی که در بالا اوومد تنها نظر شخصی بود و قابل مجادله هست..........البته همه فرمایشات دوستان هم میتونه مزید بر علت و حتی تنها علت این پدیده باشه.......
*(نسبت میزان نور به سطح یا حجم.....اصطلاحیه که خودم درست کردم!)
فکر میکنم هیچ کدوم از مشکلایی که فرمودید در آن روز وجود نداشته است. هوا بدون رطوبت و بهاری بوده است و از فیلتر یو وی هم استفاده نشده است. ولی با این وجود دوباره با سوژه ای مشابه تست خواهم کرد.
عکس زیر را الان پیدا کردم. با وجود دیافراگم یکسان با عکس قبل ولی با کم شدن نور دهی، هاله ها کمتر به چشم می آیند.
فایل پیوست 48091
سلام
دوستان عکاسی سه بعدی از اشیا به چه صورت انجام میشه ؟ ( با عکاسی تور مجازی آشنا هستم )
نمونه : http://www.panipan.com/object%20(2).swf
ممنون میشم کسی اطلاع داره راهنمایی بکنه
سپاس
سلام
چه تفاوت هاي بين يك لنز معمولي و يك لنز ماكرو وجود دارد؟
ممنون از پاسخگوييتون.
مهمترین تفاوت، کم بودن حداقل فاصله فوکوس در لنزهای ماکرو است به نحوی که عکاس می تواند دوربین را تا اندازه ای به سوژه نزدیک کند که بزرگنمائی یک به یک یا بیشتر حاصل شود (بزرگنمائی یک به یک یعنی اندازه تصویر سوژه روی سنسور برابر اندازه واقعی سوژه باشد). ضمناً لنزهای ماکرو بایستی شارپنس بسیار بالائی داشته باشند.
این سوالم تکراریه قبلا هم از طرف دوستان مشابهش مطرح شده و جواب داده شده بود ولی متاسفانه پیداش نکردم. همون طور که MIRI عزیز تو این پست گفتن نیکون لنز 50MM F/1.2 رو آماده کرده. در مورد اهمیت تولید این لنز که 1.4 قبلا ساخته شده توضیح میدین؟ با این حرکت لنزهای دو سری قبل تر ( 1.4 و 1.8 ) مطمئنا قیمتهاشون پایین تر میاد درسته؟ چه سیاستی پشت این حرکت نیکون خوابیده؟
سپاس
یا حق
canon 50mm f/1.8 ii = 100$
canon 50mm f/1.4 usm = 400$
canon 50mm f/1.2L usm = 1500$
nikon 50mm f/1.8g = 200$
nikon 50mm f/1.4g = 500$
$nikon 50mm f/1.2g = 1xxx
به نظر من دلیلی برای ارزون شدن لنزهای f/1.4 و f/1.8 وجود نداره .
لنز جدیدی که احتمالا معرفی خواهد شد ٬ از سری حلقه طلایی نیکون خواهد بود یعنی دقیقا رقیبی برای canon 50mm f/1.2L خواهد بود و بازار هدفش حرفه ای ها هستند.
بايد ذكر كنم كه هر چه بتوانيد در فاصله فوكوس بيشتري به بزرگنمائي 1:1 برسيد بهتر است زيرا اولاً بوكه بهتري به دست مي آيد و ثانياً كمتر باعث وحشت و فرار سوژه مي شويد. به همين دليل لنزهاي 180 م م ماكرو براي ماكروگرافي در طبيعت بهتر از 100 م م هستند.
حداقل فاصله فوكوس براي EF 100mm f/2.8 USM Macro كانن 31 سانتيمتر است و براي Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM برابر 20 سانتيمتر:
http://www.the-digital-picture.com/R...mp=335&Units=M
با توجه به اينكه طول لنز 100 م م ثابت و برابر 12 سانتيمتر است و فاصله ماونت دوربين تا سنسور هم حدود 3-4 سانتيمتر است، با توجه به حداقل فاصله فوكوس 31 سانتيمتري، فاصله سر لنز تا سوژه (در حداقل فاصله فوكوس) حدوداً همان 16- 15 سانتيمتر خواهد بود.
یه سوالی که داشتم اینه که چرا دوربینهای dslr با اینکه لنز خیلی وایدی ندارند این همه گرونند؟
دوباره سلام سعیدجان. تا دوستان کاملا دلایل میارن من چند تائی که تو ذهن دارم میگم. اول از همه لنزخوری و بازبودن دست شما تو انتخاب لنزه که لنزهای زیادی میتونی انتخاب کنی. دوم جنس بدنه هاست. در انتها هم کیفیت به مراتب بهتر تو عکسها و سنسورهای به کاررفته داخل دوربین هاست.
یا حق
1- در دوربین های DSLR لنز قابل تغییر است و دوربین مستقل از لنز است و لنزهای واید و اولترا واید پرایم و زوم از دامنه 8mm برای این دوربین ها وجود دارد. احتمالاً این که می گوئید DSLR ها لنز خیلی واید ندارند منظورتان لنز کیتی است که به همراه دوربین فروخته می شود.
2- گران بودن را با چه دوربینی مقایسه می کنید؟ اگر با دوربین های کامپکت کوچک و کامپکت DSLR Like مقایسه می کنید که اندازه سنسور و نتیجتاً کیفیت تصویر و کنترل عمق میدان، قابلیت تغییر لنز، کیفیت بهتر لنزها نسبت به لنزهای دوربین های کامپکت، سرعت و دقت فوکوس، کنترل کامل روی متغییرهای عکاسی و ..... دلیل گران تر بودن آنهاست. ضمناً دوربین های کامپکت هم دامنه وایدتری نسبت به لنز کیت 18-55 ندارند!