سرعت شاتر در 2.8 نزدیک 3 برابر 5.6 هست .
Printable View
سرعت شاتر در 2.8 نزدیک 3 برابر 5.6 هست .
در شرایط نوری ثابت و در ایزو یکسان، سرعت شاتر در f/2.8 چهار برابر سرعت شاتر در f/5.6 است (دو استاپ)
عدد دیافراگم:
1-1.4-2-2.8-4-5.6-8-11-16-22
با هر استاپ افزایش عدد دیافراگم، میزان نور عبور کرده از لنز -که به سنسور (با فیلم) می رسد- نصف می شود. از 2.8 تا 4 مقدار نور به میزان یک استاپ کاهش می یابد (یعنی نصف می شود) و به همین ترتیب از 4 تا 5.6 هم یک استاپ کاهش می یابد پس مقدار نور عبوری از لنز در f/5.6 یک چهارم مقدار آن در f/2.8 است بنابر این با فرض ثابت ماندن ایزو، برای جبران کاهش نور عبوری از لنز، مدت زمان باز بودن شاتر باید چهار برابر شود. یعنی سرعت شاتر در f/5.6 یک چهارم آن در f/2.8 است.
استاپ های کامل همون هاست که اقای چگینی گفتن و این اعداد بین بیشتربرای این هست که در بعضی مواقع یک استاپ ممکن هست زیاد باشد .
مثلا برای ایزو اعداد 100 -200-400 و....
ولی در بعضی دوربین ها اعداد 125 و160 و... هم وجود دارند و ممکن هست در حالتی که حتی روی اتومات عکس بگیرید ایزو هایی غیر از این ها هم در اگزیف عکس باشد .
برای امکان تنظیم دقیق تر نوردهی، فاصله هر دو استاپ عدد دیافراگم را به 2 یا 3 قسمت تقسیم می کنند.
برای ایزو هم رابطه به این قرار است که با دو برابر شدن عدد ایزو، تاثیر نور بر روی سنسور دو برابر می شود.
برای سرعت شاتر هم همچنین: با نصف شدن سرعت شاتر، تاثیر نور بر روی سنسور دو برابر می شود.
البته در این میان عمق میدان، مقدار نویز، مقدار وضوح (شارپنس) و تاثیر حرکت سوژه (یا لرزش دست عکاس) روی انتخاب درست ایزو، سرعت شانر و عدد دیافراگم تاثیر دارد و عکسی که مثلاً با عدد دیافراگم f/2.8 و سرعت شاتر 1/200 ثانیه گرفته ایم، از نظر عمق میدان و فریز شدن سوژه با عکسی که با عدد دیافراگم f/8 و سرعت شاتر 1/25 ثانیه گرفته ایم یکی نیستند .
سلام دوستان
میشه یه کمکی بهم بدین.
یه لنز 50 میلیمتری اف 1.8 گیر آوردم. با قیمت پایین. اما این لنز به مشکلی داره ! یه دکمه کوچیک قرمز رنگ روی این لنز ها وجود داره که تو این لنزی که دارم میگیرم از جاش در اومده و نیست.
حالا می خوام بدونم این دکمه قرمز چیکار می کنه و اگه نباشه چه مشکلاتی ایجاد میشه ؟
(لنز کانن)
فایل پیوست 38169
اساتید عزیزم و دوستان گرامی
CA یک لنز رو چطور باید کنترل کرد یا بهتر بگم،کمش کرد؟
فرض بفرمائید اپرچر یک لنز از f/4 تاf/28 میتواند باز و بسته شود.
هر چه به سمت اپرچرهای ریز و بسته بروید (مثلاً f/20 , f/22 و ...) امکان بروز CA در ثبت، بیشتر میشود.
اما راه حلها:
- اگر امکان فنی در نحوه ی ثبت هست، ترجیحاً از بکار بردن مثلاً f/20 و تنگ تر اجتناب کنید
- اما اگر اجبار فنی در ثبت با این اپرچر های تنگ دارید، خطای CA را که ناچاراً به ظهور خواهد پیوست، در نرم افزار اصلاح نمائید.
در تکمیل نوشته آقا بیاتی:
بسیاری از لنزها در دیافراگم های باز مثل 1.8 ، 2.8 و ... دچار CA هستن بعنوان مثال 90 تامرون در دیافراگم 2/8 و 3/5 دارای CA زیاد و وحشتناکی است! و هرچه دیافراگم را ببندید CA کم میشود
این موضوع بستگی به لنز دارد اما در برنامه های مختلف میشود به راحتی CA را کنترل و حذف کرد ، بهترین برنامه ای برای که 90 تامرون خیلی از آن جواب گرفته ام DxO Optics Pro 7 است.
سلام
سوالی مدتهاست ذهن من را مشغول کرده
آیا مقدار نور ورودی از دیافراگم 2.8 یک لنز با فاصله کانونی 24(به طور مثال) با لنز 85 با همین دیافراگم برابر است؟
به طور کلی دیافراگم را می توان استانداردی برای نور ورودی در نظر گرفت؟
سلام
عدد دیافراگم (نه دیافراگم) نسبت فاصله کانونی به قطر روزنه لنز (که تیغه های دیافراگم آن را باز و بسته می کند) است. بنابر این برای یک لنز 85 f/2.8 مقدارگشودگی روزنه 1.7 برابر مقدار گشودگی روزنه در یک لنز 50 f/2.8 است.
به عنوان مثال قطر گشودگی روزنه در لنز 50 برابر 18 میلیمتر است و این عدد برای لنز 85 f/1.8 برابر 30 میلیمتر.
فرمایش شما کاملا صحیح است. اما سؤال این بود که
که به نظر بنده در f های برابر حجم نور ورودی در واحد زمان، در هر فاصله کانونی، باید برابر باشد. در همین مثال چون زاویه دید لنز 85 کمتر از لنز 50 است، پس باید قطر روزنه بیشتر باشد تا حجم نور ورودی یکسان باشد. این دلیل اصلی پیچیده تر و سخت تر بودن ساخت لنزهای با فاصله کانونی بالاتر و f های برابر با لنز های با فاصله کانونی پایینتر و در نتیجه گران تر بودن آنهاست. در همین مثال لنز 85 f1.8 گرانتر از 50 f1.8 است. امیدوارم صحبتهایم صحیح باشند!:::whistling:::نقل قول:
آیا مقدار نور ورودی از دیافراگم 2.8 یک لنز با فاصله کانونی 24(به طور مثال) با لنز 85 با همین دیافراگم برابر است؟
دوستان یک سوال داشتم که آیا وسیله ای هست مثل قلم مثلا با لمس شیء رنگ را نشان دهد؟ مشکل من اینجاست که از چند چیز دارم عکس میگیرم ولی به نظر عکسها رنگ را دقیق ثبت نمیکند. مسائل عکاسی اون رو میدونم اما برای من سوال پیش اومد همچین چیزی وجود داره؟
با تشکر پیشاپیش از پاسخ دوستان
صحبتهای جنابعالی با صحبتهای آقای چگینی نتایج یکسانی میدهند.
اگر دقت کنید، در مثال آقای چگینی هم، لتز ۸۵ به ٰروزنهای با قطر ۳۰ میلیمتر برای رسیدن به عدد ۲/۸ در عدد دیافراگم نیاز دارد، پس همانطور که شما نتیجه گرفتید، در فاصلهکانونیهای بالاتر، ایجاد عدد دیافراگم کم پیچدگیهای بیشتر و در نتیجه ارزشمندتر شدن لنز را به دنبال خواهد داشت.
من همچین چیزی نشنیدم، ولی شما میتونید با عکاسی از یک شیئ با دوربینهای مختلف، رنگ ثبتشده در اونها رو با هم توی نرمافزار فتوشاپ مقایسه کنید.
حرف آقای عبدالپناه هم کاملا صحیحه، برای این مقایسهای که بالا گفتم هم هر دو عکس باید در شرایط کاملا یکسان (از جمله وایتبالانس و نور و ...) گرفته شوند که این کار با دو دوربین مختلف سخت باشه.
سلام آقایون .من تازه عضو فروم "عکاسی"شدم.ببخشید،شما وقتی عکسهای این دوربین رو به صورت raw ادیت میکنید برای والپیپر کردنش رنگ عکس نمی پره؟من اول میبرم توی لایت روم ازاونجا میفرستم تو فتوشاپ ادیت که کردم jpegذخیره میکنم،بعد که میذارمش والپیپر،رنگ عکس می پره.حتی پرینت لیزری رنگی کرفتم بازم اینجوری شد.میشه یکی راهنمایی کنه لطفا؟پیشا پیش سپاس گزارم.
از داخل تنظیمات camera raw و یا photoshop پروفایل رنگتون رو از ADOBE RGB به SRGB تغییر بدید مشکل حل میشه
دوستان یکی میگه چجوری میشه با این دوربین های DSLR عکس پانوراما گرفت ؟
اخه من کامپکت که داشتم کلا یه منو داشت واسه پانوراما و خیلی راحت عکس میگرفتی
اما الان با این دوربین ها چجوری اینقدر دقیق بفهمی ادامه عکس قبلیت کجاست
+ بهترین نرم افزار واسه ادغام این عکسها چی هست >؟
سلام
نمره عینک بنده نزدیک به ۳ هست و برای فکوس دستی معمولا مشکل پیدا میکنم وخطا پیش میاد. چیکار باید کنم؟ دکمه تنظیم ویزور هم کم وزیاد میکنم باز مشکلم حل نمیشه؟
اشکال کار کجاست؟ ممکنه که نمره عینکم زیادشده باشه؟
من عینکی نیستم اما با دیدن دوستانم که در عکاسی با ویزور مشکل دارن فکری به سرم زده که اجرای آن چندان سخت نیست
به نظر من یک eye cap تهیه کنید منظورم همان پلاستیک دور ویزور است که به صورت کشویی خارج میشود سپس یک تکه شیشه با همان نمره چشمتان سفارش دهید که اندازه داخل Eye cap باشد و شیشه را داخل آن بچسبانید
به نظر من این روش خیلی جالب خواهد بود و بدون عینک میتوانید عکاسی کنید.
اگر دوربین روی سه پایه باشد و سوژه کاملاً ثابت و بی حرکت باشد، بهترین راه فوکس کردن، به شرح زیر است:
- پس از قراول روی لنز و کادربندی، دوربین را روی حالت Live View (تماشای تصویر زنده بر روی LCD پشت دوربین) ببرید.
- دکمه ی AF/MF از روی لنز به حالت MF برده شود.
- سپس با دکمه های زوم (واقع در پشت دوربین) قسمتی از سوژه را که میخواهید فوکوس کنید را بزرگ کنید ( یا با 5x یا در صورت نیاز با 10x)
- با رینگ فوکس لنز، بصورت دستی بر روی آن نقطه فوکس کنید.
- Live View را خاموش کنید.
- شاتر بزنید.
این روش بخصوص برای عکاسی از اجسام، بینهایت دقیق است :-)
- توصیه واجب این است که برای نلرزیدن دوربین بر روی سه پایه، از گزینه ی شاتر با تاخیر 2sec یا بهتر از آن، 10sec استفاده کنید.
- توصیه مستحب هم این است که اگر لنز، لرزش گیر دارد، آنرا در حالت استفاده از دوربین بر روی سه پایه، خاموش نگهداریم.
سلام . امروز یه مورد عجیب واسم پیش اومد....تو اتلیه با دوربین 7 دی و تریگر یونگنوم فلاشهام تحریک میکردم . تو یه عکس که خواستم دوربین رویه زمین بزارم و عکس بگیرم رو مد لایو ویو شاتر زدم اما تریگر عمل نکرد..هر کاری کردم جواب نداد !! چرا؟ مجبور شدم فلاش پاپ اپ دوربین واسه شلیک فلاشها استفاده کنم
سلام
امیدوارم جای درستی سوالم رو مطرح کرده باشم
اگر برروی بیوتی دیش دیفیوزر (sock) نصب بشه بنظرتون با یه سافت باکس در همون اندازه تفاوتی داره؟ میشه اوونارو به جای هم استفاده کرد؟
(به نظرم تنها تفاوتشون در کچ لایتیه که بوجود میارن)
و سوال دوم
اگه یه سافت باکس مدیوم داشته باشیم که در نزدیکیه سوژه هست با با یک سافت باکس در فاصله دورتر چه تفاوتی نسب به هم دارند (البته اینو میدونم که یه سافت باکس در فاصله دورتر نواحیه بیشتری از سوژه رو نور میده...سوالم در رابطه با کیفیت نورشون هست)
سپاس
سلام
تفاوت محسوسی نداره.نقل قول:
اگر برروی بیوتی دیش دیفیوزر (sock) نصب بشه بنظرتون با یه سافت باکس در همون اندازه تفاوتی داره؟ میشه اوونارو به جای هم استفاده کرد؟
(به نظرم تنها تفاوتشون در کچ لایتیه که بوجود میارن)
تا جایی که بشه نور را به سوژه نزدیک کنید بهتره و نور سافت تری خواهید داشت.نقل قول:
اگه یه سافت باکس مدیوم داشته باشیم که در نزدیکیه سوژه هست با با یک سافت باکس در فاصله دورتر چه تفاوتی نسب به هم دارند (البته اینو میدونم که یه سافت باکس در فاصله دورتر نواحیه بیشتری از سوژه رو نور میده...سوالم در رابطه با کیفیت نورشون هست)
سلام.دوستان قبلا که چندتا نرم افزار رو سیستمم نصب کرده بودم windows photo viewer هم پیش نمایش عکس ها و هم خود عکسهای خام رو نشون می داد.الآن که ویندوز عوض کردم دیگه نمایش نمیده.لطفا راهنماییم کنین.با تشکر
سلام
2 تا سوال برای من پیش اومده ...
یکی اینکه در لنزهای DX نیکون وقتی روی بدنه DX بسته میشن روی فاصله ای کانونی که دارن کراپ میخوره ؟
یعنی 18-55 روی D5100 تو 18 میلیمتر همون 18 هست یا ضرب در 1.5 میشه ؟ ( یا این فاکتور 1.5 فقط در لنزهای فوا فریم ایجاد میشه )
دومی اینکه تو هایپرفوکال وقتی به فرض ما عدد 1.2 متر رو بدست میاریم ... چطور روی 1.2 متری فوکوس کنیم ؟ از کجا بدونیم که الان رو چه فاصله ای فوکوس کردیم ؟ ( غیر از اینکه یه متر بگیریم دستمون مثلا واسه این کار ) :دی
ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند ...
با سلام.
من یه دوربین سونی آلفا 200 دارم.
مموریش پره پره. الان که می خوام خالیش کنم درایوش و پر نشون می ده ولی وقتی open می کنم توش و خالی نشون میده.
امکان فشرده کردن و ........... هم وجود نداره. ارور میده که فضای خالی توی دیسکت نیست و از این حرفا ...
به نظرتون چه کاری می تونم بکنم ؟؟؟؟ آیا از دوستان کسی بوده که همچین مشکلی داشته باشه ؟
از طریق رم ریدر اقدام کنید. اگر همین مشکل را داشتید مموری یک ورمی چیزی گرفته و میشه رفعش کرد. اگر عکس ها مهم نیست با دوربین فرمت کنید
ممکن است ویروس فایلها مموری شما را مخفی کرده باشد. در خط فرمان سیستم دستورات زیر را وارد کنید فایها به حالت اول برمی گردند.
با فرض اینکه نام درایو مموری در کامپیوتر :h باشد وارد کنید:
ضمن اینکه اجرای این دستور در هر صورت هیچ گونه لطمه ای به اطلاعات مموری وارد نخواهد کرد.
:h
attrib -h -s -r *.* /s /D
این نوع مشکل بعضی مواقع پپیش میاد فایها توسط ویروس مخفی بشن .نقل قول:
با سلام.
من یه دوربین سونی آلفا 200 دارم.
مموریش پره پره. الان که می خوام خالیش کنم درایوش و پر نشون می ده ولی وقتی open می کنم توش و خالی نشون میده.
امکان فشرده کردن و ........... هم وجود نداره. ارور میده که فضای خالی توی دیسکت نیست و از این حرفا ...
به نظرتون چه کاری می تونم بکنم ؟؟؟؟ آیا از دوستان کسی بوده که همچین مشکلی داشته باشه ؟
ولی درمواقعی هم به دلیل اشکال سخت افزاری مموری و گاهی به دلیل قطع شدن اتصال مموری و ریدر (مخصوصا ریدرهای سرعت پایین و نامرغوب ) اطلاعات ذخیره شده درمموری به هم میریزه .
برای حل این مشکل میتونید مموری رو بدون پاک کردن با برنامه BadCopy ریکاوری کنید .
دانلود BadCopy
با تشکر از همه ی دوستان.
با bad copy مشکلم حل شد. :::love2:::
سلام.
کسی از دوستان می دونه که این الگوی نواری شکل ایجاد شده که به واسطه استفاده از گرید بر روی فلاش sb-900 ایجاد شده چطور قابل برطرف شدن هست؟
فایل پیوست 39155
ممنون!
سلام دوستان عزیز... این سوال رو یکی از دوستانم پرسید و منم نتونستم جوابشو بدم چون نه بلد بودم و نه اهل کلاس گذاشتنم و... و گفتم تو یه سایت عضوم و اونجا افراد با سوادی هستن و برات میپرسم... لطف میکنید بهش جواب بدین...
.
.
آیا واقعا دوربین های عکاسی دیجیتال بعد مدتی دچار افت در کیفیت میشوند؟
.
.
پیشاپیش مرسی از جوابهاتون...
خیر اصلاً این موضوع واقعیت ندارد!!!!
دوربین های دیجیتال دچار کثیفی سنسور میشوند که میتواند خیلی خیلی نا محسوس در کیفیت تاثیر منفی داشته باشد اما با تمیز کردن سنسور مشکل رفع میشود
همچنین دوربین های دیجیتال دچار هات پیکسل یا همان پیکسل های سوخته میشوند اما این موضوع هم چندان مهم نیست و در کیفیت تاثیری ایجاد نمیکند
سلام
صحبت سهیل عزیز در مورد دوربین های DSLR صحیحه ولی قابل بسط به همه دوربین های دیجیتال نیست.
یادمه یکی دو سال قبل بحثش هم در فروم شده بود و انوش عزیز متذکر شدند که دوربینهای لایک و کامپکت ممکنه بعد از مدتی دچار افت کیفیت بشن که با تائید تعدادی از دوستان هم همراه شد.
لینک مطلب رو پیدا نکردم!
لینکش یافت شد!
http://forum.akkasee.com/f28/t11553-2.html#post151132
مطالب را مطالعه کردم اما به نظر من نمیتواند درست باشد در سایتهای مرجع هم نتوانستم چیزی پیدا کنم اگر کسی نمونه ای پیدا کرد لطفاً لینک بدید.
خودم تقریباً یک سال و نیم SX20 داشتم و دست کم چیزی حدود 50000 شات در این مدت گرفتم اما مشکلی نبود
در حال جستجو هستم تا جواب درست را بدست بیاورم
افت کیفیت در کامپکت ها تحقیقا رخ میدهد و علت آن نیز عدم انجام کنترل کیفیت قوی بر این دسته دوربین هاست. میپرسید چرا؟ جواب به کاربر هدف این رده بازمیگردد یعنی آماتور هایی که هدفشان از عکاسی ثبت وقایع و خاطرات هستش و عمدتا بعد از یکی دو سال با دوربین جدیدتری جایگزین خواهند شد
اما بحث DSLR متفاوت است و به عنوان مثال المان های سنجش کیفیت (خطای رنگی، دقت فوکوس و شاید مهمتر از همه نویز)، خروجی فرمت خام 40D بنده با اولین شاتی که با آن گرفتم (دو سال پیش) و قطع بر یقین با اولین شات خروجی آن که نزد صاحب قبل هست یکسان است و در مثال دیگر کیفیت خروجی A410 خواهرم (یه کامپکت که از اجداد A3300 هستش) در قیاس با 7 سال پیش بسیار افت کرده است
البته در این میان پیشرفت چشمگیر عکاس در خلق تصویر، در عدم استنباط افت کیفیت خروجی ها حائز اهمیت است و این عامل عمدتا موجب میشود که افت کیفیت را (به طور خاص در کامپکت ها) متوجه نشویم
موفق باشید
شما از تعداد ضربات احتمالی که به دوربین مذکور وارد شده است آگاه هستید؟ ممکن است مشکل ناشی از جابجایی المانهای لنز باشد و یا اتفاقات عجیب و غریب دیگر!
دوربینهای کامپکت اصولا به دلیل کوچک بودن، عدم داشتن بند گردن و همچنین عدم دقت زیاد در نگهداریشان دچار حوادث بیشتری نسبت به dslr ها می شوند.
کمی آف تاپیک هستش اما تا جاییکه مطلع هستم دوربین ایشان ضربه نخورده و همین زنده ماندن آن پس از 7 سال بیانگر اهتمام به نگهداری مناسب است
فرمایش شما رو نیز تصدیق میکنم: بروز حادثه در افت کیفیت یک دوربین (حتی DSLR) بسیار موثر است
همه قطعات الکترونیکی عمر مفید دارند. این عمر مفید شامل سنسور هم پس خواهد شد. و اینکه سنسور کامپکت ها بسیار بیشتر در معرض نور قرار خواهد گرفت، چون سیستم شاتر باعث می شود که نور مدت زمان کوتاهی به سنسور برسد. این طبیعی است که کیفیت سنسور بعد از مدتی افت کند.
در مورد افت كيفيت عكس ... اون قسمتي كه به سنسور مربوط ميشه ، اگر واقعا اين اتفاق بيافتد ،استدلال من هم اينه كه فتو ديودهاي تشكيل دهنده سنسور در اثر استفاده حساسيت خودشونو تا حدودي از دست بدهند و خروجي پرفكتي تحويل AD converter ندهند.
مرسی از دوستان بابت جوابهاشون...
اتفاقا این هم برای من سئوال بود چون همیشه احساس میکردم دوربین کامپکت G7 من کیفیت عکسهاش افت کرده،اما تصورم این بود که چون عکسهای با کیفیت تری (خصوصا در مقایسه با DSLR ها) میبینم کیفیت کم عکسها (نسبت به گذشته) به چشم میاد.
جدا از اینکه کیفیت سری G ها هم متفاوته (نسبت به هم)
سلام . من چنتا عکاس خارجی تو زمینه پرتره و مدلینگ میخوام بهم معرفی کنین ، قراره یکسری از عکساشونو سره کلاس نشون بدم . ممنون میشم زود جواب بدین.
سلام
در مورد پرتره: http://1x.com/photos/portrait
و در مورد فشن گرافی :http://photo.net/gallery/photocritiq...tore_prefs_p=0
عذر میخوام فکر کردم عکس میخواید.هر چند عکاس هم تو این مجموعه ها پیدا میشه
سوال شما خیلی کلی است. مثلا چرا میخواهید معرفی کنید؟ صاحب سبک باشن یا یه معمولی؟ سبک خاصی مد نظرتونه؟ مدلینگ؟ چه نوع مدلینگی؟ مدلینگ واقعی یا همین مدلینگ اصطلاحی؟ پرتره؟ به معنی واقعی یا نه همین پرتره های معمولی؟ پیشنهاد من برای معرفی در یک کلاس عکاسی معرفی عکاسان صاحب سبک است. ابتدا از افرادی نظیر richard avedon شروع کنید که هیچ حرفی در تبحر حرفه ای آنها نیست.نقل قول:
من چنتا عکاس خارجی تو زمینه پرتره و مدلینگ میخوام بهم معرفی کنین
سلام دوستان .
3 روز پیش برای دوربین کانن 60D , یک لنز 18-135 STM خریدم . عکس ها رو که نگاه میکنم f رو 5.6 و 4 مینویسه .
هیچ وقت نمیشه به f 3.5 رسید ؟
یک سوال دیگر من قبلا لنز ثابت داشتم . زیاد کار با این لنز و توانایی هاشو بلد نیستم . آیا چیزه خاصی داره ؟ از کجا میتونم آموزش عکس حرفه ای با لنز رو یاد بگیریم ؟
ممنونم از همه ی دوستان
سلام
مبارک باشد. تا آنجا که می دانم کیفیت تصویرش از 18-135 معمولی خیلی بهتر شده است.در این لنز، اپرچر 3.5 در فاصله کانونی حدود 18 در دسترس است و با افزایش فاصله کانونی، اپرچر 3.5 دیگر قابل دستیابی نیست به طوری که در فاصله کانونی 135، بازترین اپرچر 5.6 خواهد بود.
کار کردن با لنز آموزش خاصی ندارد. یک دکمه Af/Mf برای فوکوس دستی و اتوماتیک دارد و یک دکمه روشن و خاموش برای فعال کردن و خاموش کردن لرزه گیر.
اگر لطف کنید و بفرمائید لنز را به چه قیمتی و از کجا خریدید ممنون می شوم.
لنز شما روی فاصله کانونی 18 میلیمتر می تونه به اپرچر 3.5 برسه فقط.
چیز خاصی نداره. فقط تفاوت اینه که شما فاصله کانونی متغیر دارید، اما در عوض اپرچرهای لنز ثابت رو از دست می دید. چه لنز و دوربینی داشتید شما مگه؟
پ.ن. : با آقای چگینی خط رو خط شدیم...
Dariush Chegini : آره الان با 18 گرفتم 3.5 شد . مرسی . آره راحته . من 1300000 خریدم با گارانتی ایده آل از نمایندگی دوربین های کانن . جمهوری - نرسیده به پل حافظ - پاساژ پردیس - اینجا پره لنز و دوربینه
amparisay : همین کانن 60d و ثابت 8 mm
دوستان یک سوال از همه شما
شما وقتی میخواین عکساتونو توی کامپیوتر نگاه کنید , خود دوربین DSLR رو وصل میکنید با کابل USB به کامپیوتر یا رم SD را از دوربین در میارین و با استفاده ار رم ریدر عکس هارو خالی میکنید ؟
درست و حرکت منطقیش کدوم یکیه ؟
مرسی
مطمئن تر، اینه که تا حد امکان، دوربین رو به کامپیوتر متصل نکنید.
اگر در حین اتصال و استفاده، SD یا CF دچار اشکال بشود، بهتر از این است که دوربین اشکال دار بشود. نهایتش این است که یک SD دیگر با مثلاً 100 هزار تومن دیگر تهیه میکنید؛ اما تعمیرات دوربین، هم زمان بر است، هم هزینه اش از این اعداد بیشتر است.
حتی در حین بیرون آوردن SD/CF و همینطور جداکردن لنز از دوربین، از خاموش بودن دوربین مطمئن باشید.
Ali Bayati : مرسی از توضیحات شما . ممنون
یک سوال دیگه
چطور بفهمیم که باتری دوربین اصل هست یا نه ؟
مثلا چند شات بدونه فلش میشه با یک باتری 100% گرفت ؟
برای من made in china زده ، قیمت باتری اگر خراب بشه زیاده ؟
درود
در این لینک یک سری عکس وجود داره که نمونه های تقلبی رو با اصلی مقایسه می کنه :
کد:http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B001KELVS0/ref=cm_ciu_pdp_images_1?ie=UTF8&index=1&isremote=0
به اختصار یکی از عکس ها رو در اینجا می گذارم تا تفاوت رو متوجه بشید :
در مورد سوال دوم شما ، بسته به مدت استفاده از live view ، حرکت المان های درونی لنز و دیگر موارد ، مدت کارکرد باطری می تونه متفاوت باشه ولی در حالت کلی عمر باتری 60D حدود 1100 شات است . در رابطه با قیمت ، باطری کانن LP-E6 حدود 250 هزار تومنه (اگر اشتباه نکرده باشم) .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
پی نوشت : سوالاتی که به تاپیک خاص مربوط میشوند رو در همانجا بپرسید . برای باتری یا همان کارت حافظه تاپیک های مجزایی وجود دارد که سوالتون رو می توانید در آنجا مطرح بفرمایید .