فکر می کنم شاید آلتون داشته باشه. البته فلات های بزرگ ال ای دی من هم ندیدم اما کوچیک دیده بودم داره.
Printable View
توی سايت ها توی قسمت ويدئو رو بايد بگرديد ، چيز خاصی نيست ميتونيد به جاهايی که تابلو روان درست مکنن هم سفارش بديد اما بايد ال ای دی های مناسب پيدا کنيد
از لامپ مهتابی ساده هم ميتونيد استفاده کنيد
جلوه قشنگی داره فقط بايد دوربين رو درست تنظيم کنيد که مشکل وايت بالانس نداشته باشيد
يک نمونه رو اينجا ميتونيد ببينيد (3 قسمته)
https://www.youtube.com/watch?v=mtsKPaLMP7o
ميخوام يه فيلتر پولاريزه بگيرم اما سايز بزرگ که به همه لنز هام بخوره
اينجوری نميتونم از لنز هود استفاده کنم واسه لنز های کوچيک
چقدر ممکنه لنز فلر بده؟
کسی تجربه داره؟
ممنون
به هر حال در صورت استفاده از فیلتر CPL حتی با سایز دهانه لنز نمی توان از هود استفاده کرد چون هود روی سطح بیرونی دهانه لنز بسته می شود و فیلتر در سطح داخلی دهانه لنز پیچ می شود و در نتیجه داخل هود قرار می گیرد (مگر این که بخواهید دستتان را داخل هود کنید و فیلتر را بچرخانید)
امان از این عکسای پرنویز
اساتید محترم لطف کنید راهنمایی بفرمایید چه جوری میتونم یه عکس شارپ واید با 1100دی و لنز کیت 18-55 بگیرم
هر چی تنظیمات رو دستکاری میکنم کیفیت حالمو میگیره
دوربین مشکل داره یا من؟
شایدم از این لنز نمیشه توقع عکسای منظره رو داشت؟
تو عکسای پرتره خداییش کیفیت بد نیس اما وقتی منظره می گیرم خیلی نویز داره البته این مشکلو یه بار دیگه تو همین فروم مطرح کردم و دوستان راهنمایی کردن اما متاسفانه هنوز عکسام شارپ نیستن:::confused2:::
ممنون میشم بفرمایید کجا اشتباه میکنم
تنظيمات شما چيه؟
من با کنون 1000 هم زياد عکس گرفتم اما نويزش تو ايزو های پايين مشکل ساز نيست
يکی از عکس هاتون رو بزاريد
سلام
قبلا از راهنماییتون ممنونم
فایل پیوست 44361
بچه ها کسی با برنامه پانوتور ( kolor pamotour) کار کرده ؟؟؟ با ورژن 1.8 وقتی کرک میکنی ..بعد از آپلود کار باز هم پیغام trial میده.... تو رو خدا کمک کنید
سامان جان منظورت از نویز توی این عکس چیه؟! راستش من نویزی که شما رو اینجوری آشفته کنه ندیدم!
مشکل شارپنسی که در موردش میگی من فکر می کنم بخاطر عدم انتخاب دیافراگم متناسب با عکست هست. فکر نمی کنم این عکس دیافراگمی بسته تر از 5.6 تا 8 داشته باشه که خوب برای این عکس کمه!
کاش مودی که عکاسی کردی و کلا اگزیف عکست رو هم بگی.
فایل پیوست 44362
از نظر من مشکلی نداره فقط يکم بايد کنتراست و level رو توی فتوشاپ تنظيم کنيد
واسه منظره بهتره از 3 پايه استفاده کنيد که بتونيد از ديافراگم های بسته تر مثل 8-11 استفاده کنيد که تو اين محدوده اکثر لنز ها به اندازه کافی شارپ هستن و دوم اينکه محدوده داخل فکوستون هم بيشتر ميشه
(راحت ترين راه تنظيم level (کنترل + ال) اول اون 2 تا تنظيمی که علامت زدم رو تا جايی که تو نمودار خاليه بکشيد جلو
بعد وسطی رو تنظيم کنيد ، البته اين بهترين راه نيست اما واسه شروع کار معمولاً نتيجه خوبی ميده )
فایل پیوست 44363
زمانی که نور فلاش های آتلیه ای را مثلا برای یک عکس قدی تنظیم میکنم و عکس میگیرم نور کاملا مناسبه
اما اگه بخوام از همون ژست مثلا صورت درشت بگیرم بدون دست زدن به دیاف و فقط با زوم کردن عکس میگیرم نور مناسب نیست و اکثرا آندر اکسپوز میشه
چجوری ممکنه؟من که دیاف و... را تغییر نمیدهم
برای اینکه احتمالن دیافراگم لنز زوم شما ثابت نیست و با انجام عمل زوم به جلو ، دیافراگم بسته می شود .
مثلن لنز 105-18 ، در بازترین فاصله کانونی دیافراگم 3.5 را دارد ولی با انجام عمل زوم در فاصله کانونی 105 م م ، دیافراگم به عدد 5.6 می رسد .
در این حالت شما ناچارید که میزان نور را افزایش دهید یا سرعت شاتر را تغییر دهید .
با فلاش و توی استودیو، فکر نمیکنم سرعت شاتر اهمیت (تاثیر)ی داشته باشه...
اگه حساسیت و اپرچر ثابت باشند، منطقا نباید نور عکس تغییری بکنه. پس احتمالا همین بالا رفتن f در اثر زوم کردن موجب این مساله شده و در اینصورت چون نمیتونن f رو کم کنن، پس بهتره قدرت فلاش رو بیشتر کنن و اگه این هم ممکن نیست ناچارند حساسیت رو ببشتر کنن.
بين اين دو مدل کدام بهتره به نظر شما؟؟
فکر ميکنم ان که مثل چتر باز ميشه سافت تر باشه اما شدت نور رو کم کنه
Meking Softbox For SpeedLight/Speedlite/Flash 60cm / 24" Flash Softbox E6060 | eBay
Selens umbrella softbox For Speedlite/Flash 60*90cm/24*36in Softbox s6090 | eBay
سلام
به نظر من تنظيم level و همچنين تنظيم اشباع رنگ ها همچنين افزايش شارپنس و حذف ته رنگ در فتوشاپ به عكس كمك مي كند. جسارتاً منظورم چيزي مانند اين است:
فایل پیوست 44385
سلام
از مد دستي فلاشتون استفاده ميكنيد يا مدهاي اتوماتيك ؟
اگر از مد دستي استفاده كرده ايد و level خروجي رو دست نزديد اين امر كاملا طبيعي است ، در شرايط يكسان افزايش زوم فلاش ، گايد نامبر رو بالا ميبرد و طبيعتا عكستون over ميشود لازم نيست ديافراگم و ايزو و ... رو تغيير بديد ، level خروجي فلاش رو كاهش بديد مثلا از 1/16 به 1/32 يا كمتر مثلا 1/64
سامان جان همونطور که اقای چگینی فرمودند سعی کن روی مودهای M/P/TV/AV عکاسی کنی و قالبت رو هم Raw انتخاب کن بهرحال کم کم باید ادیت این پسوند رو هم تجربه کنی.
مودهای خودکا اختیار رو از شما می گیره و نمیتونی چیزی رو که میخوای و میبینی لزوما همون رو ثبت کنی چون دوربین با الگریتم های خودش تنضمات رو توی تنظیمات خودکار انجام میده.
روی مودهای تقدیم دیافراگم و تقدم شاتر و پروگرام راحت تر و بهتر می تونی به نتیجه برسی.
این نکته که چه دیافراگمی رو انتخاب می کنی خیلی مهمه چون روی عمق میدان تاثیر می ذاره و همینطور وایت بالانس رو هم حتما مناسب انتخاب کن. و با کمی هم ادیت ( اگه لازم شد ) میتونی به نتیجه دلخواه برسی
بله ظاهرا مطلب من جواب اون پست نيست اما شايد جاي ديگه بهكار بياد.
سلام
میخواستم بدونم محل برگزاری آزمون ادواری فنی حرفه ای (کرج) کجاست؟ سایتشون رو نگاه کردم فقط آدرس خود سازمان و شماره اوونجا بود.........ببخشید " خارج از موضوع " (آف تاپیک سابق ;-) ) سوال میپرسم......تاپیک مرتبط رو پیدا نکردم.(تاپیکهای گرفتن مجوز و ....پیدا نکردم....طبق معمول جستجوی سایت کمکی نکرد)
تشکر
سلام
اين قسمتهايي كه در اگزيفهاي زير دورش خط كشيده ام، چجوري هستند؟ متوجه نمي شوم اگر مد عكاسي منوال است، جبران نوردهي كه در اگزيف است، چه معني مي تواند داشته باشد؟
کسی میدونه چرا قسمت آسمان اینطوری شده ؟
کراپ 100% هست بدون ادیت
البته یک توری خیلی نازک در قسمت پشت هست
تاثیر اون هست آیا ؟
فایل پیوست 44523
این پدیده Moir است که به خاطر همان توری نازک رخ داده .
سلام
میخواستم بدونم پدیده ای که در عکس پایین رخ داده (نور منبع نوری موجود در پشت بعد از گذشت از سوژه مقداری هم بر روی سوژه اصطلاحا نشت کرده) و در خیلی عکس ها خودمان تعمدا اوون رو یا حین عکاسی یا در ادیت ایجاد میکنیم همون پدیده تفرق (diffraction ) هست؟ تشکر
فایل پیوست 44534
سلام دوستان.من تازه D3200 خریدم با لنز 18-55 فعلأ هم نمیتونم لنز بخرم.
برای عکاسی پرتره و میزان بدست آوردن شارپ و جزئیات بیشتر توی عکس هام دوربین رو روی چه تنظیماتی قرار بدم.روی چه مدی تنظیم کنم؟
ممنون میشم کمک کنید.
درضمن میزان جزئیات چهره و صورت خیلی برام مهمه
اگه خواستم یه موقع لنز بگیرم برا D3200 که مختص عکاسی پرتره باشه با کمترین هزینه چه لنزی میتونم بگیرم؟توی چه محدوده قیمتی؟
آیا این لنز برا پرتره خوبه؟Nikon AF NIKKOR 50mm f/1.8D
توضیح دوستمون کافی بود اما فقط اینو اضافه کنم ک نیکون توی سری entry level موتور auto focus توی بدنه نگذاشته و برای همین مجبورید از لنزهای سری af-s که موتور فوکوس توی لنز هست استفاده کنید. ( سری G معنیش اینه که رینگ دیافراگم روی بدنه لنز برداشته شده و از روی بدنه دوربین دیافراگم تنظیم میشه )
لنزی که گفتید لنز بدی نیست اما فوکوس دستی میشه.
سلام دوستان
اگه بجای دیافراگم فعلی لنز از یه دیافراگم قیف مانند ( بدون ساقه) استفاده بکنیم احتمال داره از تفرق نور در دیافهای 16 به بالا جلو گیری بشه؟
تععمیرگاه مرکزی ساختمان آلومینیوم؟
آیای این خدمات رو ارائه میده؟
دوستان من کارم بیشتر تو استودیو هست فلاش اکسترنال به درد نمیخوره کلا؟
چون یکی از دوستان میگفت اگه جدی میخوای کار کنی اکسترنال به کارت نمیاد
من يه سافت باکس ميخوام بگيرم به عنوان نور اصلی و بيشتر بيرون ازش استفاده ميکنم
بين 40*40 50*50 60*60 کدوم بهتره؟؟
چه مارکی خوبه که نور از بغل هاش عبور نکنه و گرون هم نباشه؟
(يه چتر دارم چينيه از همه جاش نور مياد فقط بجای سفيد مشکيش کردن :د )
دوستان من هم یه سافت باکس نیاز دارم
به نظرتون سافت باکس فومکس بگیرم ؟
میخوام سایز 80*120 بگیرم
با فلش 170 ژول با این سایز افت نوری پیدا نمیکنم ؟
سلام.لطفا به نگارش جملات خود بیشتر دقت کنید.(موارد قرمز )....
ضمنادر رابطه با سافت باکس هم باید عرض کنم هر سایزی کاربری خود را دارد و بستگی به نیاز شخص دارد.بنابراین سوالتان اشتباه است.
در مورد عمر فلاشها هم اگر منظورتون " بیشتره" که بنده شک دارم.لطفا برای گفته تون مرجع اعلام بفرمایید.
ببخشيد من با نرم افزار فارسی تايپ ميکنم و دست خودم نيست گاهی اشتباه ميکنه (به عنوان نور اصلی ايراد املائی داره؟)
ميدونم استفاده ها فرق ميکنه اما وقتی فقط 1 انتخاب داشته باشيد که به صورت عمومی قابل استفاده باشه کدوم بهتره؟
ایراد املایی رو نمی دونم :-)
اما در مورد سایز سافت باکس همونطور که آقای احسانی گفتند سایزهای مختلف روی ماهیت کلی نور شما اثر مستقیم میذاره. درسته که سافت باکس اول و آخر سافت باکس می مونه اما اندازه منبع نور هم تاثیر خیلی زیادی داره. اینکه میگی فقط یک انتخاب دارید و برای مصرف عمومی می خواهید تهیه کنید باید مشخص کنید مصرف اصلی شما چیه؟
مثل این می مونه که شما یک لنز داشته باشید و باهاش همه کار بکنید. مثلا یه لنز 35mm باهاش بخواهید منظره بگیرید، معماری و حتی پرتره. میشه اما خودتون مسلما خیلی بهتر از من میدونید که نتیجه چجوری میشه!
متاسفانه خیلی وقت ها به اینکه نور و منبع نور چقدر و چه تاثیری داره کمتر بها میدیم! نمونش توی سوال های تاپیک فلاش های استودیویی زیاده!
در مورد عمر فلاش ها هم با توجه به سوال دوستمون مسلما فلاش هات شو با هد های استودیویی حداقل در زمینه عمر مقایسه شاید بی ربطی باشه! چون هرکدوم حیطه کاری مشخصی دارند.
در کل فلاش اکسترنال نمی تونه توی کارهای استودیو جای هدهای استودیویی را بگیره
درسته
واسه پرتره ميخوام ، منبع نور هم فلش هات شو با گايد نامبر 53
ميترسم اگر خيلی بزرگ باشه از شدت نور کم بشه
فرمولی هست که بشه رابطه سايز سافت باکس با شدت خروجی رو محاسبه کرد؟
با درود
کسی میدونه با دوربین 60d canon میشه تکنیک double exposure یا emulty exposure را انجام داد؟اگر میشه به چه نحوی هست؟
این سوال را تو تاپیک مربوطه گذاشتم کسی جواب نداد.ممنون میشم راهنمایی کنید.
اون طور كه من ميدونم
emulty exposure يا به عبارتي multi exposure روش هست كه تعدادي عكس بر روي هم ثبت مي شود
تفاوت روش double exposure و multi exposure اينكه در multi exposure اكثرا تصاوير به صورت ادامه دار و پيوسته ثبت مي شه .
كه دربيشتر دوربينهاي نيكون اين مورد وجود داره .
به اين صورت
http://cache2.allpostersimages.com/p...i-exposure.jpgولي double exposure از تركيب دو يا چند عكس به وجود مياد
http://wpthemes777.com/wp-content/up...os-446x301.jpg
مثل اين
http://www.eatsleepwork.com/wp-conte...ce-700x465.jpg
http://www.dyscario.com/images/stori...tographs-7.jpg
http://petapixel.com/assets/uploads/2011/03/de1.jpg
دردوربينهاي Canon من فقط 6D رو ميدونم كه اين مورد وجود داره ولي 60D رو نميدونم .
http://www.learn.usa.canon.com/app/m...menu__hero.jpg
حالا روشهاي نرم افزاري هم وجود داره كه با يك عدد سه پايه ميشه اين كار رو به راحتي انجام داد .
با سلام خدمت همه ی دوستان
نمی دونم جای این سوال درسته یا نه...
خواستم بدونم برای تعیین رنج فاصله کانونی عکس های گرفته شده چه راهی هست ؟
مثلا از 18 تا 24 و از 25 تا 35 و 36 تا 55 و ... روی هارد کامپیوتر چه تعداد عکس گرفته شده دارم!
فکر کنم جواب این سوال به کمک کسانی بیاد که می خوان یه لنز جدید بخرن و یا در مقایسه اندک فاصله کانونی لنزهای زوم مردد هستن.
بعضی از دوستان اینجا گفتند توی عکاسی پرتره فاصله دوربین با سوژه تقریبا 3 متر یا بیشتر باشه
اما من توی کتاب خوندم نوشته عکاسی پرتره باید 1.5 متر باشه
پس کدوم درسته؟
ايمان جان اينجوری اگر لنز وايد باشه و نزديک هم باشيم که بدن از فرم طبيعی خارج ميشه
من جايی خوندم که حداقل فاصله برای اينکه عکس با ديد چشم مطابق باشه 5 متره
حالا لنزمون وايد باشه تمام قد ميشه لنز تله باشه بسته تر
اين عدد خيلی دقيق نيست اما من خودم تست کردم با کادر ثابت جدا از اختلاف بوکه عکس های که روی 200 ميليمتر ميگيرم خيلی بهتر از 50 ميليمتر به نظر مياد
شايد به خاطر اينه که لنز های تله کمپرس بيشتری توی عکس ايجاد ميکنن و بينی کوتاه تر به نظر مياد
يک سؤال هم داشتم ، تنظيمات لنز هام رو از کجا بايد پيدا کنم که وارد دوربين کنم ( با چه برنامه اي ) دوربين من (50 دی) حتی کنون 50 1.8 رو هم نميشناسه و ميگه توی ديتا بيسش نيست
این فرمول ضامن کیفیت و ... نیست و فقط تعیین کننده فاصله هست به طوری که سوژه کامل در کادر قرار بگیره
البته در مورد مثالی که من زدم . لنز 85 لنز wide نیست و اون فاصله 1.5 متر هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه و کسی که با لنز فیکس 85 عکاسی کنه باید این اندازه رو رعایت کنه و گر نه مجبور به crop میشه
ببخشید درست میگید اون عدد 2.4 باید 24 باشه که البته توجه به اندازه سنسور متغیر هست
واحدها همه باید میلیمتر باشن
ضمن اینکه صحبت در مورد پرتره هست که با احتساب ارتفاع 450 میلیمتر و فوکال 85 فاصله میشه 1.5 متر
برای عکس تمام قد میشه 6.375 متر که البته باید کمی بیشتر باشه تا از بالا و پایین کادر سوژه فاصله داشته باشه
فرمول اصلی اینه :
distance to object = (focal length x height of object) / sensor height
تمام واحد ها هم میلیمتر هست
سلام
به چه دلیلی بهترین شارپنس در یکی دواستاپ بالاتراز بازترین میزان اپرچر بدست میاد؟دلیل علمیش؟
ممنون
دوستان در مورد منحني MTF لنز میشه یک توضیح جامع ارائه بدین؟ جناب چگینی عزیز اینجا ( http://forum.akkasee.com/f132/t192.html#post337546 ) نکته زیبایی رو گفتن میخوام بیشتر در مورد این منحنی و نحوه استفاده ازش بدونم
سپاس
یا خق
این لینک کامل توضیح داده البته به انگلیسی ولی متن ساده ای داره
What is a lens MTF chart and how do I read it | NIKKOR lens technology from Nikon
پایین آمدن شارپنس به این علت است که دسته های فرضی نور ساطع شده از یک نقطه سوژه پس از عبور از مناطق مختلف سطح لنز دقیقاً در یک نقطه سطح سنسور کانونی نمی شوند. دیافراگم تنگتر (البته تا حد خاصی) معادل آن است که از سطح کوچکتری از عدسی های لنز استفاده کرده ایم و این به معنی آن است که تعداد دسته های فرضی نور عبوری از لنز کمتر شده است لذا احتمال جابجایی نقطه کانونی شده این دسته های نور نسبت به یکدیگر کمتر می شود.
بدیهی است هرچه جنس و دقت ساخت عدسی های لنز بیشتر باشد این جابجایی کمتر و با دیافراگمهای بازتری می توان به شارپنس مورد نظر رسید.
امیدوارم منظورم را درست رسانده باشم. :)