نمیشه یه فرمول کلی گفت , بسته به شرایط میزان دیافراگم تغییر میکنه ولی چیزی که مسلمه استفاده از سرعت بالای شاتر و دیافراگمی مثل 16 هست .
Printable View
تنظیمات بالا با مود منوال انجام می شه؟
با سلام ، فوکوس رو با تایمر نمیشه انجام داد مگر اینکه یک شی مثلا صندلی داشتع باشید و روش فوکوس کنید بعد خودتون همونجا بایستید ، بهترین نتیجه با ریموت هستش چون اگه رو اتو فوکوس باشه دقیق فوکوس میکنه ، من واسه فوکوس هم نقطه بالا رو انتخاب میکنم حالا مرکز هم خوبه چون معمولا دیاف رو زیاد میبندیم (مثلا 8) و مشکلی پیش نمیاد ، در مورد نور هم من از فلاش با چتر سفید استفاده میکنم ، البته اینها تجربه شخصی منه ، حتما اساتید نظر بهتری دارن
يك سوال فني:
كدوم لنزهاي زوم هستند كه با تغيير فاصله كانونيشون از فوكوس خارج نمي شوند و به عبارت ديگر نيازي به فوكوس كردن مجدد ندارند؟؟
به طول لنز كه فكر نمي كنم مرتبط باشد. لنزها را در مي توانند توي يك لوله قرار دهند كه هر كاري ميكنه(از فوكوس گرفته تا زوم) توي اون محفظه باشه. اين زياد فاكتور مناسبي نيست براي شناخت اين نوع لنزها. يك چيزهايي شنيده بودم كه مثلا لنزهاي با اپچر ثابت اين خاصيتو دارند! نمي دونم ربطي به اپچر ثابت دارد يا نه؟
لنز هايی که طول ثابت دارند فقط مثل لوله نيستند که داخلشون متحرک باشه
عدسی جلو هميشه ثابته و جابجا نميشه واسه همين گفتم
با 17-40 و 70-200 تست کردم الان هر 2 ثابت ميمونند که هم طول ثابت دارند هم ديافراگم ثابت
حالا اگر کسی بتونه با 24-70 24-105 که طولش تغيير ميکنه اما ديافراگم ثابته چک کنه ميشه راجع به طول بهتر نظر داد (البته اين دليل نميشه که حتماً اينجوری باشه ممکنه اصلاً ربطی به طول يا ديافراگم نداشته باشه )
سلام
وقتی عکس ها در يک مکان و با نور ثابتی گرفته شده باشه جز وايت بالانس عامل ديگه اي روی رنگ ها تأثير نميزاره
شايد من سؤالتون رو بد متوجه شده باشم ، منظورتون از تنظيمات مختلف چيه؟
من پلاگينی برای اين کار نديدم و تا جايی که ديدم برای تنظيم رنگ ها بايد ازشون به عنوان سمپل استفاده کرد
(شبيه کاری که با کالر چک انجام ميدن)
به لنز هایی که فوکوس خود رو در تمامی فواصل کانونی خود حفظ میکنند ParFocal گفته میشود.
با توجه به این منبع معتبر ، لنز های زیر Parfocal هستند.
The following lenses are constant focus while zooming. If its not on this list, it is not parfocal.
Tokina: 11-16mm f/2.8
Canon: 17-40 f/4 , 16-35 f/2.8 , 70-200 f/2.8 Non-IS
(Nikon: 17-35 f/2.8, 24-70 f/2.8 AF-S , 70-200/2.8 VR Mark I (not the Mark II
Micro 4/3: Panasonic 7-14 f/4
Standard 4/3: Olympus 11-22 f/2.8-3.5
سلام
دوستان این لایه نازک بنفش رنگی که روی چشمی دوربین هست چیه؟
من به تازگی متوجه شدم که بعد از چند بار پاک کردن عدسی چشمی این لایه بنفش رنگ در حال پاک شدنه (الان به صورت خش خشی هست) و شفافیت چشمی هم کم شده
میشه یکم توضیح بدید در این رابطه؟ و این که چیکار میشه کرد که چشمی مثل قبل شفاف بشه؟
البته نفرمودین چه دوربینی؟
اما احتمالا لایه کوتینگ بر روی المان های چشمی است که کارکرد های متفاوتی مثل وضوح بهتر و عدم انعکاس و شفافیت بیشتر و جلوگیری از شکست نور و ... دارد که تولید کنندگان بر روی المان های لنز ها و چشمی ها و ابزار های اپتیک به صورت فناوری نانو لایه ای از عناصر خاص را بر روی آنها می کشند .
اصولا نباید به این زودی ها و ب این راحتی پاک شود مگر اینکه با مواد غیر استاندارد و یا از لوازم غیر استاندارد ( مثل دستمال کاغذی یا مثلا شیشه پاک کند و یا الکل و ... ) برای پاک کردن اش استفاده کرده باشید
راه حلی برای برطرف شدن اش که بنده سراغ ندارم مگر اینکه کل سیستم ویزور تعویض شود که منطقی به نظر نمی رسد و با همین وضع باید با آن بسازید.
اما لطفا به هیچ وجه از مواد پاک کننده و انواع الکل و ... استفاده نفرمایید.حتی بخار دهان هم مشکل ایجاد می کند.
برای پاک کردن صرفا از دستمال های نانو تمیز کننده لنز ( نرم ) و بدون ایجاد فشار مستقیم استفاده کنید.
با سلام
از اساتید محترم یه سوال داشتم
فرض کنیم یه لنز با فاصله کانونی 24-105 و دیافراگم 5.6 - 2.8 داریم
حال کمترین عمق میدان در حالت 24m - 2.8 بدست می آید یا در 105m - 5.6 ؟
(کادر بندی یکسان، در هر 2 حالت نیم تنه)
با سپاس فراوان
سلام
والله آخرین نتیجه ای که بهش رسیدیم در تاپیک لنز مناسب برای پرتره، بدین شرح بود:
نتیجه:نقل قول:
فاصله کانونی بلندتر اگر مجبور شوید بهمان نسبت عقبتر بروید تا همان کادر را داشته باشید عمق میدان را کاهش نمیدهد! ولی روی زمینه زوم میکند که افکت عمق میدان بهتری خواهید داشت
آنچه بعنوان عامل ماثر بر عمق میدان بنام فاصله کانونی لنز، یاد میشود تبصره ای دارد با عنوان: عدم داشتن کادر برابر؛ زیرا چنانچه کادر 50mm ما با 85mm و یا حتی 200mm برابر باشد هیچ تاثیری در عمق میدان نخواهیم دید.(با فرض پارامتر ثابت روزنه لنز)
بنابراین چنانچه قرار باشد روزنه ما متغیر باشد، قاعدتا باید عمق میدان هم کم و زیاد شود. یعنی در 24mm f2.8 عمق میدان کمتر خواهد بود.
خوب است در صورت نیاز اساتید توضیحات کاملتری مرحمت بفرمایند.
سپاس
شما باید فاصلهء سوژه تا دوربین را هم لحاظ کنید( یعنی در دو حالت برابر بگیرید) و اعداد را در این صفحه وارد کنید و نتیجه را ببینید :-)
سلام
با فرض استفاده از دوربین کراپدار، برای رسیدن به کادر نیم تنه با فاصله کانونی 24 باید حدوداً یک متر از سوژه فاصله داشته باشید و با فاصله کانونی 105 حدوداً 4 متر. در این شرایط با فاصله کانونی 24 و اپرچر 2.8 عمق میدان 19 سانتیمتر و با فاصله کانونی 105 و اپرچر 5.6 عمق میدان 31 سانتیتر خواهد بود.
ارادت
درود بر دوستای گرامی
یه سوال کسایی که اطلاع دارند کانن لنز 18-105 تولید داشته قبلا الان دیگه نمیزنه یا اصلا نداشته؟
خیلی مهمه
برای عکاسی درمحیط داخل منزل چه مدی با فلاش TTL پیشنهاد میشود ؟
اگر مد p باشه معمولا دیافراگم روی 4 توسط دوربین تنظیم میشه که بعضی جاها مشکل خارج از فوکوس بودن پیش میاد . پیشنهاد دوستان برای عکاسی با فلاش hot shoe در چه مدی هست ؟
تشکر
من مشکل فاصله ندارم ایراد از تنظیمات هست حال چه فلاش و چه دوربین .
در مورد مد TTL اگر فلاش از محیط نورسنجی میکنه یعنی خودش شدت خروجی را با توجه به f و سرعت شاتر تنظیم میکنه ؟ یا خیر .
در عکسهای پیوست یفلاش یک بار مستقیم تابیده و یک بار bounce شده
ممنون میشم دوستان در مورد بهترین تنظیم راهنمائی کنند .
http://upload7.ir/imgs/2014-02/70614915817870659445.jpg
http://upload7.ir/imgs/2014-02/70095816534157498438.jpg
بله .TTL به معنای Trough The Lens است در فلاش ها این به این معنی است که فلاش در کسری از ثانیه قبل از شلیک اصلی با ارسال پری فلاش و بازخورد آن بر اساس نوری که از طریق لنز به سنسورهای نورسنجی دوربین می رسد، قدرت شلیک را محاسبه و تنظیم می کند ولی معمولاً در فلاش های غیر از برند اصلی، محاسبات TTL از طریق مهندسی معکوس به دست آمده است و عملکرد TTL ممکن است دچار خطا باشد.
من به شخصه از مد Av برای عکاسی با فلاش استفاده می کنم.
ارادتمند
وقتی تو مد اي وی ميزاريد دوربينتون نور سنجی رو با فلش تنظيم ميکنه يا بدون فلش در نظر ميگيره؟؟
من بار اولی که فلش رو خريده بودم تو يک عروسی اين کار رو کردم اما دوربين با نور محيط خودش رو تنظيم ميکرد و فلش با دوربين
مشکلی از نظر اکسپوز نبود اما شاتر گاهی خيلی کند ميشد
از اون به بعد هميشه منوال کار ميکنم و معمولاً شاتر رو 100 ميزارم که مشکلی بابت حرکت سوژه نداشته باشم
فلاش را در چه حالتی قرار میدهید ؟ auto یا TTL
من وقتی در حالت AUTO میزارم با فشاردادن دکمه شاتر یک لحظه دو تا چراغ قرمز روی بدنه فلاش روشن میشند ولی در حالت ttl این اتفاق نمی افته
الان به نظر من ( توی تنظیم نور فلاش تو هر دو حالت نوردهی یکسانه یعنی یک بار با اتو گرفتم و یک بار ا تی تی ال ) فقط در TTL امکان تنظیم شدت نور فلاش و استفاده از subflash را دارم ولی از نظر تنظیم شدت خروجی فلاش و نوردهی اوون هر دو حالت یکی بود ( البته اینها اون چیزی هست که من دیدم و ممکنه همه اشتباه باشه )
دوستان عزیز راهنمائی کنند
تشکر
سلام مجدد
من شخصا ترجیح می دهم از مد AV برای فلاش در حالت Fill استفاده کنم. وقتی قرار است فلاش Main Light باشد، معمولا از مد M استفاده می کنم.
بستگی به تنظیمات دوربینتان دارد. در 60D برای Flash Speed sink for Av Mode سه حالت برای سرعت شاتر تعریف می شودکه عبارتند از Auto و Auo 1/250-1/60 و Fixed 1/250 که در اولی سرعت شاتر بر اساس نور محیط تنظیم می شود و ممکن است خیلی کند باشد، در دومی سرعت شاتر به طور اتوماتیک بین 1/60 تا 1/250 ثانیه تنظیم می شود و در سومی سرعت شاتر ثابت و برابر 1/250 ثانیه خواهد بود.به نظرم سرعت بین 1/60 الی 1/250 ثانیه مناسب باشد.
فرمایش شما درسته ولیظاهرا اینمورد برای فلاشهای speedlight canon هستش و من روی دوربین چنین کنترلی برای nissin 866 ندیدم
How to Change the Flash-Sync Speed in Av Mode on Your Canon EOS 6D - For Dummies
تصویر منو و توضیحات لینک مطابق صحبت شماست .
سلام.
چند سوال واسم پیش اومده.خواهشا راهنمایی فرمایید.
من dslr ندارم و زیاد باهاشون کار نکردم.یکبار دوربین اولمپوس e-410 رو دستم گرفتم دیدم بجای لامپ فوکوس کمکی از رگبار فلاش استفاده میکنه.حالا سوال:به نظرتون لامپ کمکی فوکوس بهتره یا فلاش؟
آیا دوربین های حرفه ای سونی مثل آلفا 200 هم اینگونه هستند؟اگر در چنین دوربین هایی سیستم فلاش(یا لامپ فلاش یا کلا مدار الکتریکی فلاش)بسوزه،در عمل فوکوس اتوماتیک مشکلی پیش میاره؟
کسی از دوستان الفا 200 داشته که فلشش بسوزه؟قابل تعمیر هست به نظرتون؟
با تشکر.
سلام و ارادت
آیا در ادیت یک عکس، مجاز به اضافه نمودن المان یا شیء به عکس را داریم یا نه؟ اینکار خلاف اصول حرفه ای است یا نه؟
لطفا" اساتید راهنمایی فرمایید:
مثلا این عکس رو:
فایل پیوست 56440
به این صورت کنیم:
فایل پیوست 56441
تا جایی که من اطلاع دارم اینجا خلاف قوانینه .
تاپیک مخصوص این بحث هم داریم:
حد و مرز ویرایش کجاست؟
سلام ...
در پی سنجش وینیت لنز canon 16-35II در سایت the-digital-picture.com بودم که متوجه موضوعی شدم !
به نظرم در هنگام بررسی وینیت 35-16 حتی با لنزهایی مانند 70-24، تصویر تست ، شاید تا حدود 2 استاپ روشن تر از تست 70-24 باشد . هدف من از تهیه همچنین لنزهایی، عکاسی در نور بسیار کم است . با توجه به اندازه دهنه این لنز ها ( اندازه خود المان جلویی و نه فیلتر بدنه لنز ) 70-24 باید نور بیشتر بگیرد و از انجایی که هر دوی اینها باید در f2.8 به یک میزان نور گیری کنند، ایا طراحی این لنز به این صورت است که اصولا نور بیشتری به سنسور می رساند و یا اینکه در تست وینیت به دلایل دیگری تصویر روشن تر نمایش داده می شود ؟
سلام - پیکسلهای سوخته در دوربین چگونه مشخص میگردد و تا چه حد مشکل ساز میباشد؟
قبلا در یکی از عکسهای متوجه چند تا نقطه سفید ستاره مانند ولی ریز شده بودم امروز درپوش لنز را گذاشتم و عکس گرفتم پس از بررسی در مانیتور کامپیوتر متوجه وجود تعدادی نقطه سفید و چند تا هم قرمز رنگ شدم آیا این همان پیکسلهای سوخته میباشد؟
با سلام
من ۲-۳ روزی هست برای دوربین کانن ۵۵۰ دی باطری گریپ خریدم که میتونه ۲ باطری لیتیومی و یا ۶ باطری قلمی بخوره.
من الان ۱ باطری لیتیومی دارم میخواستم بدونم قدرت ۶ باطری قلمی بیشتر از ۱ باطری لیتیومی هست یا برعکس یا اینکه فرقی نداره؟
ممنون بابت کمک شما
امپرنوشته شده بر روی قلمی ها و لیتیوم ها را جمع بزنید هر کدام بالاتر بود، قوی تر هستند !
این نقاط، موسوم به Hot Pixel یا پیکسل سوخته است.
البته راه درست تر آن است که لنز را باز کنید، درپوش Mount دوربین را بگذارید، ویزور دوربین را با قطعه لاستیکی مخصوص آن (در صورت وجود) بپوشانید، سپس اقدام به شات زدن کنید.
در تعمیرگاه مرکزی این کار را برایتان انجام داده و سپس با اتصال بدنه به کامپیوتر خودشان (با کابل USB) از طریق نرم افزار مخصوص تعمیرات Canon یا Nikon یا ... اقدام به رفع نرم افزاری Hot Pixel میکنند. نرم افزار داخل دوربین را طوری تنظیم میکنند که آن پیکسل سوخته، با پیکسلهای مجاورش بازسازی (interpolation) شود. بعلت ریز بودن یک پیکسل، این بازسازی که از طریق درون-یابی انجام میشود، تاثیری در کیفیت عکس نخواهد داشت.
یک دوربین نو میتواند تا ۱۰ هات پیکسل یا بیشتر داشته باشد که طبیعی است.
کسی نبود سوال صفحه قبل من رو جواب بده؟!!!!!:think:;
به نظرمن که هیچ وقت لوازم غیراصل رو نمیشه توصیه کرد.هراتفاقی که دورازذهن به نظرمیرسه الان ,ممکنه بیوفته بعدا" .البته که هیچ ارزانی بی دلیل نیست .
در مورد باتریهای لیتیوم ایون، ممکنه باعث اتش سوزی هم بشوند( در انواع بی کیفیت )البته من تا به حال ندیده ام .من برای عکاسی طولانی مدت ( تایم لپس و دیپ اسکای ) از باتری اکسترنال استفاده می کنم . یادم نیست در کدام تاپیک و چند سال پیش، یکی از اعضای قدیمی فروم در مورد دوربینی نوشته بود که با باتری خاصی لنز دوربین ( اس ال ار لایک ) خود به خود حرکت می کرده ! ( فکر کنم مشهدی وحید گرامی با CANON s3 is )
------------
فکر می کنم باتری 550 دی باید حدود 1000 میلی امپر باشد، در گریپ با 2 باتری می شود 2000 میلی امپر، در صورتی که بیشتر
باتری های نیکل متال بالای 2000 میلی امپر هستند ( بر روی کاغذ) . البته شاید در عمل طور دیگری باشد .
سلام دوستان
برای عکاسی پرتره به صورت عمودی باطری گریپ بهتره یا بال هد بگیرم ؟