به نظر من باتری گریپ بهتره. باعث میشه تا قسمتی از وزن دوربین روی گریپ بیفته و تعادل دوربین و در دست نگه داشتنش در حالت عمودی بهتر بشه. من خودم با گریپ کار کردم و واقعا برای کسانی که عکاسی پرتره با کادر عمودی کار می کنند از واجبات هستش.
Printable View
سلام
آیا سایتی هست که بشه شماره سریال دوربین و لنز نیکون رو توی اون بزنیم تا از صحت کالا یا سایر مطالب اطلاعاتی بدست بیاریم....
و اینکه دوربین یا لنز ریفر نباشن ....
به نظرتون باطری گریپ phottix خوبه ؟
سلام دوستان
چندتا جمله تو تایپیک های فروم دیدم ولی معنیشو نمیدونستم
اگر امکانش هست لطف کنین و معنی این دوتا کلمه هارو برام توضی بدین
اولی:اینکه دوربینهای ریفر و غیر ریفر چه تفاوتی با هم دارن؟(امیدوارم متوجه منظورم شده باشید)
و بعدی اینکه ویگنت شدن عکس یعنی چی؟؟؟چه حالتی تو عکس پیش میاد؟
پیشاپیش ممنون
موفق و پایدار باشید
Refurbished: دوربین های برگشت خورده به کارخونه ها و تعمیر شده و دوباره به فروش گذاشته شده.
vignette : دانشنامه عکاسی
فایل پیوست 56727
سلام
امیر خان امروز درگیر برگزاری مراسمات هستن و احتمالا سرشون شلوغه..
ریفر (Refer) به معنی رجوع کردن یا همان مرجوع شدن به کارخانه است، خب دلیل مرجوعش چیه؟ تعمیر!!!
حال شما دوست دارید پولی که بابت شی ء نو پرداخت میکنید، همان جنس را تحویل بگیرید یا تعمیر شده اش را؟
التبه تا آنجائی که اطلاع دارم چنین اجناسی را شرکت ها به قیمت ارزانتر عرضه میکنند ولی متاسفانه بعضا فروشنده ها...
این موضوع از روی سریال دوربین یا لنز قابل پیگیری هست.
پ.ن: چند پست قبل هم یکی از دوستان پرسیده بودن که متاسفانه کسی پاسخ نداد، چنانچه کسی از سایت های مزبور اطلاع دارد خوب است عنوان کند.
سپاس
جنس های رفربيشد الزاماً تعميری نيستن
جنسی که به هر دليل به کارخونه مرجوع بشه و دوباره بسته بندی بشه برچسب ريفربيشد ميخوره و به بازار برميگرده
حالا ممکنه جنس نمونه فروشگاهی باشه يا حين حمل و نقل کارتنش خراب شده باشه يا مرجوعی مشتری باشه و يا اينکه خراب باشه
اين کالا ها بر کارخونه برميگرده و در شرايط بسيار خوب به بازار برميگرده و خيلی ها اعتقاد دارند لنز های ريفر چون دوباره کاليبره شدن از کيفيت بهتری برخوردارند
-------------
البته بعضی از دوستان ها هم برای اينکه بازار خودشون رو خراب نکنن و مشتری رو به سمت خودشون بکشونن ميگن که کارخونه حتی جنس های توی خط توليد خودش رو که خراب شده زير ميزی ميده تو بازار و برای همينه جنس های چين و هنگ کنگ ارزون تره
در صورتی که هيچ شرکتی اعتبار خودش رو با چنين کاری خراب نميکنه و اگر به هر دليلی چنين کاری انجام بده اجناسش رو مشخصاً با بسته بندی متفاوت و نزدن ليبل های اصلی متمايز ميکنه که مشتری به سادگی تشخيص بده اون جنس در چه رده اي هست
مهدی عزیز من همون روز تو سایت نیکون براتون این سوال از کارشناسانشون پرسیدم. چکیده جوابی که امروز برام ارسال کردند این بوده که شما به این لینک برین و محصولتون به ثبت برسونین که از این طریق از صحت کالا مطمئن شین.
هنوز خودم دوربین و لنزم تست نکردم که ببینم درست جواب میده یا نه. فقط جوابیه کارشناسان نیکون براتون گذاشتم
موفق باشین
چون کسی سوالم رو جواب نداد دوباره میپرسم:
چند سوال واسم پیش اومده.خواهشا راهنمایی فرمایید.
من dslr ندارم و زیاد باهاشون کار نکردم.یکبار دوربین اولمپوس e-410 رو دستم گرفتم دیدم بجای لامپ فوکوس کمکی از رگبار فلاش استفاده میکنه.
آیا دوربین های حرفه ای سونی مثل آلفا 200 هم اینگونه هستند؟اگر در چنین دوربین هایی سیستم فلاش(یا لامپ فلاش یا کلا مدار الکتریکی فلاش)بسوزه،در عمل فوکوس اتوماتیک مشکلی پیش میاره؟
کسی از دوستان الفا 200 داشته که فلشش بسوزه؟قابل تعمیر هست به نظرتون؟
با تشکر.
با اجازه از اساتید محترم
یه مشکلی رو می خواستم مطرح کنم، نمی دونم کسی تجربه ی این مشکل رو داشته یا نه!
وقتی دینامیک رنج عکس های ضد نور رو بیش از بالا می برم، در قسمت های تیره عکس رنگ دانه های سوخته به شکل خط افقی نمایان می شن!!! علت چی می تونه باش!؟
این خط های افقی منظم در کل عکس وجود نداره، در بعضی قسمت های عکس بیشتره بعضی جاها کمتر!
علت این پدیده، به سنسور می تونه ربط داشته باشه یا نرم افزار ویرایش کننده؟
نمونه عکس
فایل پیوست 56775
در رابطه با دو دوربینی که نام بردید اطلاع ندارم که لامپ کمکی فوکوس دارن یا خیر
حالت رگباری که میفرمایید میتواند مربوط به حالت قرمزی چشم هم باشد وقتی حالت قرمزی چشم در دوربین روشن باشد فلاش دوبار پشت سرهم شلیک میشود تا قرمزی چشم کمتر باشد
دلیل علمی این موضوع را جایی مطالعه نکردم اما حدس میزنم که : قرمزی چشم بر اثر بازگشت نور فلاش از قرنیه چشم بوجود می آید و معمولا زمانی از فلاش استفاده میشود که نور محیط کم باشد ، در نور کم محیط مردمک چشم باز است و اگر فلاش سریعا شلیک شود قرمزی چشم شدید است وقتی حالت رفع قرمزی چشم در دوربین روشن شود فلاش یک یا دو مرتبه به صورت کم نور شلیک میشود تا چشم سوژه را تحریک کند و باعث بسته تر شدن مردمک چشم سوژه بشود در نتیجه قرمزی چشم کمتر میشود!
دوستان عزیز مطلبی که عرض کردم نظر شخصی من است اگر اطلاعات تکمیلی در این مورد دارید خوشحال میشوم بدانم.
در مورد سوختن برد فلاش یا لامپ کمکی فلاش باید عرض کنم که هیچ مشکلی در روال کلی فوکوس بوجود نمی آید اما فوکوس در محیط های کم نور ممکن است به مشکل بربخورد.
وقتی عکس تا این حد بازیابی بشود وجود نویز بخصوص نویز رنگی در قسمتهایی که بازیابی شدن طبیعی است و نباید متعجب شوید.نقل قول:
با اجازه از اساتید محترم
یه مشکلی رو می خواستم مطرح کنم، نمی دونم کسی تجربه ی این مشکل رو داشته یا نه!
وقتی دینامیک رنج عکس های ضد نور رو بیش از بالا می برم، در قسمت های تیره عکس رنگ دانه های سوخته به شکل خط افقی نمایان می شن!!! علت چی می تونه باش!؟
این خط های افقی منظم در کل عکس وجود نداره، در بعضی قسمت های عکس بیشتره بعضی جاها کمتر!
علت این پدیده، به سنسور می تونه ربط داشته باشه یا نرم افزار ویرایش کننده؟
نمونه عکس
سلام دوستان عزیز و جناب شهبازی گرامی و بزرگوار
سهیل جان فک کنم نظریه ای که راجب رفع قرمزی چشم توسط فلاش دوربین دادی کمی اشتباه هستش
چون مردمک چشم خیلی دیرتر از زمان فلاش عمل میکنه و دوربین برای رفع قرمزی چشم نمیتونه با دوبار فلاش زدن قرمزی رو رفع کنه
چون مردمک چشم زمان باز شدن و بسته شدنش به چند ثانیه میرسه اما فلاش در چند صدم ثانیه نور میتابه
دوربینها برای رفع قرمزی چشم به کمک پردازندشون مثل ابزار فتوشاپ در قسمتی که قرمزی چشم به وجود اومده با ویرایش و سیاه کردن اون قسمت چشم رو از اون حالت خشن بیرون میارن و تبدیل به یه چیز عادی میکنن
علت دوبار فلاش زدن هم اینه که یقینا وقتی کسی حالت رفع قرمزی چشم رو روشن میکنه میخواد عکس پرتره از انسان و یا حیوان بگیره و برای اینجور عکسها اکثرا به دوبار فلاش زدن نیاز هستش تا هم سوژه بخوبی نوردهی بشه و هم بکگراند..(اختلاف سطح سوژه و بکگراند باعث میشه که فلاش دوبار زده بشه تا عکس آندر اکپوژر و یا اور اکسپوژر نشه)
.
.
اما حالا قرمزی چشم چرا و چگونه بوجود میاد رو اطلاع ندارم
اگر جایی از بحث هام مشکل داره و یا علمی و منطقی نیستش اساتید اصلاح کنن
.
بابت آف تایپیک از مدیران عزیز عذرخواهی میکنم
موفق و پایدار باشید
آنچه سهیل خان شهبازی در خصوص مکانیزم کاهش قرمزی چشم در عکس با استفاده از پیش شلیک فلاش گفتند کاملاً درست است. هم دلیل ثبت قرمزی چشم را دقیق و درست گفتند و هم فرایند پیش فلاش برای جلوگیری از آن را.
با استفاده از فتوشاپ یا نرم افزارهای ویرایش دیگر، می توان قرمزی چشم را در عکس رفع کرد ولی با روش پیش فلاش، اصلاً قرمزی چشم در عکس ثبت نمی شود که نیاز به رفع کردن در مرحله ادیت داشته باشد.
با دوبار فلاش زدن نمی شود هم پس زمینه را نوردهی کرد و هم سوژه را. با دو بار فلاش زدن (منظور فلاش است نه پیش فلاش) سوژه اور اکسپوز می شود.. در صورتی که بخواهیم هم سوژه را نوردهی کنیم و هم پس زمینه را باید از دوفلاش مجزا استفاده کنیم.
همانطور که عرض کردم این نظر من است و همیشه در ذهنم چنین تصوری از دوبار فلاش زدن دوربین داشتم و دارم و صدالبته اصراری بر صحیح بودن عرضم ندارم.
بقیه دوستان را به این گفتگو دعوت میکنم تا اگر اطلاعاتی دقیق تر و معتبر دارن محبت کنن...
اضافه میکنم : فقط زمانی که حالت فلاش روی قرمزی چشم تنظیم میشود فلاش دو مرتبه عمل میکند ، دوربین موبایل را هم اگر روی حالم رفع قرمزی چشم بگذارید دو بار فلاش میزند موبایل من دارای فلاش LED است که قدرت خاصی هم ندارد پس نظریه تامین نور روی سوژه و پس زمینه رد میشود.
سلام آقای چگینی
امیدوارم که خوب باشین
من اصلا روی حرفم تاکید نمیکنم و حرفام کاملا از تصورات و چیزهایی بود که تست کردم و به این نتیجه رسیدم و اصلا برای این قضیه هیچ اصراری ندارم که حرف من فقط درست هستش.
داریوش جان اگر زحمتی نیست برات، یکمی بیشتر راجب این موضوع توضیح بده
من راجب رفع قرمزی چشم چنین تصوری داشتم
اما برای سرعت باز و بسته شدن مردمک چشم هنوزم رو حرف خودم هستم و یقینا شما هم میتونین امتحان کنین
اما برای کارکرد فلاش کمی بیشتر توضح بدین
والا من تا الان برای عکسهای پرتره خودم هر وقت از یه بار شلیک فلاش استفاده میکردم سوژم یا آندر اکسپوژر میشد و یا اور اسکپوژر
اما در حالت فلاش دوبل هم سوژه و هم پس زمینه نوردهی کاملی داشتن
شیوه ی اصولیش دقیقا همونطوری که شما فرمودین استفاده از دو فلاش هستش
اما من که تا الان از یک فلاش استفاده میکردم با این تکنیک برای سوژه و بکگراند خودم نور تهیه میکردم(البته بیشتر اوقات مشکل افتادن سایه ی سوژه بر روی پس زمینه رم داشتم)
من هم مثل سهیل عزیز از بقیه ی دوستان عزیز دعوت میکنم تا دانسته هاشونو با ما در میون بزارن تا ما هم از این فرمول با خبر بشیم
موفق و پایدار باشید
سپاس. از همین لینک اکانت میسازین و محصولتون وارد میکنین ولی نکته ای که هست من یک محصول ( لنز مم 50 ) با شماره سریال اشتباه وارد کردم و اتفاق خاصی نیفتاد. ( شاید همون اشتباهه هم درست بوده! ) من که دقیق متوجه آن چه گذشت نشد!
مهدی جان بعید میدونم بشه این موضوع پیگیری کرد
در خصوص جلوگيري از قرمزي چشم كه سهيل توضيح داد و با جستجو در اينترنت هم مي توانيد توضيحات مربوطه را بيابيد. سرعت عكس العمل مردمك چشم چند ثانيه نيست كه اگر اينطور بود بعد از وارد شدن از يك مكان نسبتاً روشن به يك مكان نسبتاً تاريك (يا برعكس) تا چند ثانيه قادر به ديدن چيزي نبوديم.
براي نوردهي: نورسنجي يا بر اساس نور دهي نقطه اي انجام مي شود (براي مثال در عكاسي پرتره بر اساس نور صورت سوژه) يا نورسنجي موضعي (براي ناحيه مشخص از عكس) يا ماتريسي (متوسطي از نور كل كادر). اگر بخواهيم براي كل كادر (شامل سوژه و پس زمينه) تورسنجي كنيم ممكن است پس زمينه قدري كم نور و سوژه قدري پر نور ثبت شوند (اين به شرطي است كه قدرت فلاش براي نوردهي پس زمينه كافي باشد). اين امر هيچ ارتباطي هم با دوبار فلاش زدن ندارد : اگر فلاش بار اول براي نوردهي سوژه و بار دوم براي نوردهي پس زمينه شليك شود، شليك دوم فلاش سوژه را اور اكسپوز مي كند (فلاش كه نمي تواند كاري كند كه سوژه در شليك دوم فلاش، نور نبيند).
سلام دوستان
محافظ دوربین Easy Cover Camera Case اگه بگیرم واقعا از ضربه جلوگیری میکنه ؟
ارزش داره 80 تومان بدم بخرم؟
سلام داریشو جان
ممنون از توضیحاتت
راجب مردمک چشم بگم که فکر کنم برداشت شما از چند ثانیه کمی بد بوده
منظور من از چن ثانیه یعنی 1 تا دو و نهایتا 3 ثانیه هستش
مثلا شما در یه اتاقی که هیچ نوری در آون وجود نداره هستین و بعد لامپ را روشن میکنید
بلافاصله بعد از وصل کردن جریان برق لامپ شما ب مدت یک تا دو ثانیه اشیا و اجسام و هر چیز دیگه ای که تو اتاق هستش رو ب شدت پر نور میبینین و هیچ درکی در اون دو ثانیه از اون اتاق ندارین و بعد از گذشت این زمان و تنگ شدن مردمک چشمتون میتونین تصویر خوب با نور خوب از اون اتاق داشته باشین
راجب دوبار فلاش زدن هم بگم که این تکنیک یه جوراییی شبیه اتو براکتینگ خودمونه و با زدن فلاش اول نوردهی مناسب برای سوژه رو داریم و بعد طبق تشخیص پردازنده دوربین نوردهی دوم برای پس زمینه بهینه میشه و بعد حاصل این دوبار فلاش زدن و اصلاحات پردازنده ی دوربین عکس نه اور اکسپوژر میشه و نه آندر اکسپوژر
بازم تکرار میکنم که من اصلا به حرفام پافشاری نمیکنم و این حرفامو از روی چیزیه که من خودم تست کردم و نتیجه رو اینطوری مشاهده کردم و چنین فرضیه ای رو تو ذهن خودم دارم.
اگر برخلاف حرفهای من شما نظری دارین بی زحمت با توضیح گشترده تر بیان کنین تا هم سهیل جان و هم من از این موضوع با خبر شیم و هم دیگر دوستان از این موضوع استفاده کنند
موفق و پایدار باشید
دوستان چند تا عکس انداختم و میخوام در انجمن قرار بدم تا اساتید ببنند و مشکلش رو بهم بگه و راهنمای کنن منو، آیا این تاپیک جای مناسبی هست برای قرار دادن عکس ها؟:::confused2:::
سلام. عکس هایتان را در تاپیک "لطفاً نظر دهید!" در آدرس زیر قرار دهید:
http://forum.akkasee.com/f132/t192.html
ضمناً حداکثر عرض عکس بایستی 750 پیکسل، حداکثر ارتفاع 1200 پیکسل و حداکثر حجم فایل آن 300 کیلوبایت باشد.
ارادت
تصاویرتان را در این تاپیک قرار دهید : لینک
پ.ن : با پست جناب چگینی عزیز همزمان شد .
سلام
اگه یه دوربین داشته باشیم با ضریب کراپ سنسور 6، و لنز 4mm با f2،
معادل 35 میلیمتری لنز این دوربین میشه 24mm با f2 یا 24mm با f12؟
ممنون
سلام
تا جايي كه ميدونم با افزايش ايزو، ميزان نويز تصوير هم افزايش پيدا ميكنه. بنابراين هميشه سعي ميشه تا جايي كه ممكنه از ايزوي پايينتر استفاده كرد.
حالا سوال من اينه كه چرا با افزايش ايزو، ميزان نويز افزايش پيدا ميكنه؟
ممنون
سلام
ممنون از توضیحتون. در مورد لنز که خوب بیشتر دوربین های کامپکت لنزاشون توی همین حدودند (اکثرا بین 3 تا 5 میلیمترند). مثلا:
فایل پیوست 56845
که توی حالت واید 4.3 میلیمتریه با f3.4. البته ضریب کراپ اینها حدود 5.58 هستش. بنابراین میشه 24 میلیمتر با f20 (تقریبا).
حقیقت مطلب نمیدونستم سوالمو کجا مطرح کنم از اینجا مناسبتر پیدا نکردم در صورت صلاحدید مدیران انتقال یابد .
حذف عمدی اگزیف عکس چه معنی میتونه داشته باشه ؟:think:;
دوستان غیر از dpreview ، چه سایت معتبری برای بررسی دوربین و نمونه عکس های دوربین میشناسید؟
آیا imaging-resource معتبره؟
سلام دوستان
امروز داشتم با یه 550دی کانن از یه خانم عکس میگرفتم تو تنظیمات یه گزینه بود که توش گزینه های شارپنس و کنتراست و پرتره و لندسکپ و ...بودش
چون داشتم عکس پرتره میگرفتم روی پرتره تنظیم کردم این گزینه رو (اسم بخشی که از اون رفتم تو این گزینه هارو یادم نیستش)
تا این حد میدونم که تو دوربینای نیکون گزینه شارپنس و کنتراست و اینا هستش...اما میخواستم بدونم که بغیر از اینا ، گزینه هایی مثل پرتره و لندسکپ و اینا هم داره یا فقط کانن اینارو داره؟
ترجیها اگر دی 5100 یا دی 5200اینارو دارن یا نه به من اطلاع بدین.
امیدوارم که متوجه سوال و منظورم شده باشین
موفق و پایدار باشید
دوستان راهنمایی کردند ٬ فقط یک نکته ٬ توجه داشته باشید که f معادل فقط برای میزان عمق میدان معادل است ٬ برای میزان نور عبوری همان f/2 هست.
یعنی معادل فول فریم یک لنز ۴ میلیمتری با f/2 و ضریب کراپ ۶:
برای عمق میدان : یک لنز ۲۴ میلیمتر با f/12
برای نور عبوری : یک لنز ۲۴ میلیمتر با f/2
که چی بشه ؟ مدل دوربین فک نکنم اهمیت داشته باشه شاید حالا تنظیمات. به نظر شما این عمل خیلی تنگ نظرانه نیست . یعنی اینکه عکاس میترسه فردی بره با تنظیمات ایشون عکسی مانند عکسشون تهیه کنه یا اینکه مثلن تنظیمات ایشون به قدری سکرته که حاصل تلاش و زحمات چندین سالشونه و میترسن الگو برداری بشه ازش که به نظر من بازم دلیل نمیشه .فکر میکنم این عمل از اخلاق عکاسی به دوره .(به نظرم کم نیستند افرادی که فکر میکنن چیزی بلدن که سایرین ازش بی اطلاعن و تمام تلاششونو صرف میکنن که کسی متوجه نشه هم تو عکاسی و هم تو ادیت ). به نظر من این افراد فقط خودشون فکر میکنن که آدمای بزرگین ولی خیلی حقیرن.
ارادتمند همه هنرمندای گل سرزمینمون
واقعا فکر می کنید با دانستن دیافراگم و سرعت شاتر میشه عکسی شبیه عکس ایشون گرفت؟!نقل قول:
. یعنی اینکه عکاس میترسه فردی بره با تنظیمات ایشون عکسی مانند عکسشون تهیه کنه
نمی دونم، اما این نظر شخصی منه: دیگه برای ماها وقتش رسیده که گیر دیافراگم و سرعت شاتر نباشیم.
بالاخره به جواب قطعی رسیدم. دوباره بهشون پیغام دادم و گفتم من با سریال اشتباه هر محصولی رو میزنم هیچ اخطاری دریافت نمیکنم و ادامه سوال...
امروز واحد پشتیانی نیکون ختم کلام گفت:فکر میکنم باید با نام کاربریتون وارد بشین.نقل قول:
The only way to make sure that you are not purchasing a counterfeit is to buy from one of our authorized dealers. There is a link below with a list of authorized dealers.
Nikon Authorized Dealers
چون عکاسی چیزی فراتر از تنظیمات دوربین و حتی خود دوربین است. چون گیر کردن در ابزار و تنظیماتش باعث میشه درجا بزنیم. چون با داشتن ابزار عالی و کپی تنظیمات بزرگان به هیچ کجا نمی رسیم. چون ابزارگرایی آفت عکاسان تازه کار دیجیتال شده است. چون در همین فروم از بس گیر ابزار و دیافراگم و شاتر و پیکسل و نویز شماری بودیم، از فرط تکرار آنها، دیگه حرفی برای گفتن نداریم. وقتی شما اصول عکاسی را بدانید چه اهمیتی دارد که بدانید عکسی با دیافراگم 11 گرفته شده یا 8 ؟ مگه دوربینهای ما نورسنج ندارن؟ این همه امکانات و تکنیکها برای نورسنجی وجود دارد حالا چه اهمیتی داره که از تنظیمات عکسی با خبر شویم یا نه؟
اینکه از طریق اگزیف اطلاعاتی راجع به عکس و دوربین به دست بیاوریم خوبه اما این تفکر که همه رمز و راز عکس موفق، همچون جعبه سیاه، در اگزیف عکس هست و با دانستنش به آن دست پیدا می کنیم و تماشای عکسهای بدون اگزیف ما را از مطالب آموزشی پرباری محروم می کند، اشتباه است. انتشار عکس با اگزیف یا بدون آن حق عکاس است و به هزار و یک دلیل ممکن است آن را حذف کند یا نکند.
من هم با نظر جناب حمزه ای و جناب چگینی موافقم:
1 - حذف آگاهانه اگزیف، جلوی برخی سوءاستفاده های افراد سودجو رو می گیره تا نتوانند حاصل زحمات یک هنرمند را بنام خود ثبت کنند. هرچند با ابزارهای مختلف نیز اگزیف قلابی نیز می توان ساخت و ...
2 - کپی از اگزیف یک عکس خلاقانه و بکر لزوما" موفقیت ثبت اثر اصلی را منجر نخواهد شد!!! (چون فاقد عشق و هنر و استعداده)...
تنها نکته باقیمانده تشخیص اگزیف اصلی با اگزیف قلابی است که نمی دانم چطور کارشناسان اهل فن آنرا تمیز و تشحیص می دن؟!!
سلام
اگر سوالتون رو درست متوجه شده باشم، جوابتون توی این لینک هاست:
برای D5200:
کد HTML:http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5200/features03.htm
برای D5100:
کد HTML:http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Products/Product/Digital-SLR-Cameras/25478/D5100.html
سلام دوست عزیز
نه نه
منظور من این نبود
اینو که همه دوربینا کمو بیش دارن
من تو مد منوال داشتم عکاسی میکردم
به گفته ی یکی از استادای عکاسی که قبلا این گزینه رو بم معرفی کرد من رفتم تو این مد و گزینه رو گزاشتم رو پرتره
همونجایی که میشه شارپنس و کنتراست رو تنظیم کرد این گزینه های پرتره و لندسکپ و اینا بودن...از اون گزینه ای که اینا توش بود میشد شاپرنس و کنراست رو کم و زیاد کرد و همچنین پرتره و لندسکپ و بقیه جریانات
دقیق متمئن نیستم اما فک کنم تو بخش فیلتر افکت بود(فکر کنم)
موفق و پایدار باشید
سلام دوباره
متوجه شدم. توی کنون به اون منو میگن "Picture Style":
فایل پیوست 56866
توی نیکون هم بهش میگن "Picture Control":
فایل پیوست 56867
نیکون D5100 و D5200 هم این قابلیت رو دارن. این لینک ها رو نگاه کنید:کد HTML:http://imaging.nikon.com/lineup/microsite/picturecontrol/adjustment/index.htm
موفق باشیدکد HTML:http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5100/features02.htm
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5200/features03.htm
بله ٬ میزان نور دریافتی بر واحد سطح سنسور در هر دو با هم برابر هست یعنی مثلا اگر در سنسور با ضریب کراپ ۶ (لنز ۴ میلیمتر f/2) هر ۱ میلیمتر مربع از سنسور ۱ واحد نور دریافت کند ٬ سنسور فول فریم (لنز ۲۴ میلیمتر f/2) هم در هر ۱ میلیمتر مربع ۱ واحد نور دریافت خواهد کرد ٬ پس در شرایط و تنظیمات برابر ٬ سرعت شاترها برابر خواهد بود.
البته بدیهی است که سنسور کوچک به دلیل کوچک بودن اندازه پیکسل ها ٬ رفتار نویزی خیلی ضعیف تری داره ٬ که البته این بحثش جداست.
مطمئنن اکثر عکاسان فایل اصلی کارهایی رو که جایی ارائه میدن رو دارن (حتی در یک فروم ) لذا از نظر من این نکته کاملن منتفیه که کسی بخاد اونو به نام خودش ثبت کنه . یعنی واقعن امکان پذیره که با داشتن یه عکس که نهایت عرضش 740پیکسله میشه اونو به قول معروف دزدید .؟؟:::confused2:::
با این تفاصیل نمیدونم چرا این موضوعو درک نمیکنم . جون هدف از ایجاد این سایت و رسالت اونرو فقط و فقط آموزش و یادگیری میدونم .
خوب با حذف اگزیف داریوش جان به نظرت جلو این عمل گرفته میشه ؟ میدونی که نرم افزاریی هست که هم میتونه اگزیف بذاره رو عکس و هم میتونه اونو تغییر بده . ضمن اینکه این افراد که اشاره میکنی نه عکاسن و نه کارشون عکاسیه فقط صرف سرگرمی و مسخره بازی اینکارارو انجام میدن
كاملاً موافقم و حذف اگزيف كمكي به اين قضيه نمي كند. من دليل احتمالي حذف اگزيف را گفتم.
در سايت خودمان (خصوصاً در بخش لطفاً نظر دهيد) هم به نظرم بهتر است دوستان اگزيف عكس را حذف نكنند (چند بار در همان تاپيك اين موضوع را از دوستان درخواست كرده ام) بيشتر استادان سايت هم در فروم هاي مديريت شده عكس هايشان را با اگزيف ارائه مي كنند.
سلام
قربان منظور شما دقیقا کدام تنظیمات است؟ Picture Style را میفرمائید یا تنظیماتی که در داخل این منو برای هر یک از Style ها وجود دارد و سوال دوستمان بود؟
چون، دومی را که بالقطع بله، ولی در مورد اولی گاها احساس میکنم نرم افزار آنچه را که باید بهم نمیده!! واضح تر بگم اگر عکسی را با 2 استایل مختلف استاندارد و مثلا لندسکیپ گرفته باشم و سپس در نرم افزار مقایسه کنم در حالی که عکس استاندارد را نرم افزاری بر روی لندسکیپ قرار دهم، این 2 با هم برابر نیست!! یا اینکه من در اشتباهم؟
سپاس
در رابطه با لوکیشن یا همان مکانی که عکس گرفته شده باید عرض کنم که بنده مخالف این موضوع هستم و بهتر است طبیعت های بکر و زیبا تا جایی که میشود همانگونه بکر باقی بماند! متاسفانه همه در نگهداری از طبیعت کوشا نیستن و طبیعت را رو به زوال میبرن پس همان بهتر که این آدرسها در محیط های عمومی نام برده نشوند.
کلام شما متین جناب شهبازی عزیز. بنده هم به شدت با آلوده کردن و به خرابی کشاندن طبیعت های بکر و زیبا و با چشم انداز های دیدنی مخالفم اما نگاهی به محیطی که در ان میخواهیم نامی از محل ببریم بیندازیم. فرضا سایت وزین عکاسی محل دور هم آیی عده ای هنرمند است و از یک هنرمند چنین چیزی بدور است. به نظر بنده نام بردن از محل عکاسی در این سایت و فروم ایرادی ندارد. هرچند که نیازی هم نیست آدرس دقیق ذکر شود. مثلا "اطراف مشهد" چیزی که استاد عزیز جناب دکتر روشن زیر یکی از عکس های ارسالی خود قید فرموده بودند.
اشاره اینکه یکی از عکاسان طبیعت که اتفاقا از دوستان خود شماست، در عکس های خود محل عکاسی را نیز قید مینماید. فرضا ذکر این نام که این عکس در "جواهرده" گرفته شده، آیا با تردد هزاران هزار مسافری که به این محل زیبا و توریستی سفر مینمایند، فکر میکنید چقدر میتواند تاثیر داشته باشد در آلوده کردن محیط؟ آن هم به خاطر ذکر مکان یک عکس؟ کمااینکه عکس مورد اشاره این عکاس عزیز هم زیبا و دیدنی بود.
مناطق توریستی که هیچ اما بنده در مورد مناطق بکر عرض کردم ، همچنان مناطق بکری وجود دارد که فقط طبیعت گردها و افرادی خاص آن منطقه را بلد هستن
در رابطه با فروم باور بفرمایید که اینگونه نیست ، فروم یک محیط کاملا عمومی است که حتی با یک جستجوی ساده در مورد دوربین کامپکت میشود مطالبش را در گوگل دید...
واقعا همینطوره ... مردم به شدت به طبیعت اسیب می رسونن ( وقتی به پایان گردششون میرسه و خسته میشن، دیگه به اوج تخریب، دست میزنن ) چه بهتر که مخفی بماند ! تا مجبور نباشیم برای رهایی از خرابی های انسانی، در هر وعده سفر، راهی سفر قندار شویم .من برای عکاسی، معمولا به کویر ها و بیابان ها سفر می کنم ( بسیار سخت است )
مردم ( حتی گروه بیشماری از دوستداران ظاهری طبیعت ) تا انجا که بتوانند خرابی به بار میاورند. کثیف می کنند و لذت می برند ...
درود
بعضی عکسها که در وب دیده میشه برام سوالی ایجاد کرده.مثل این عکس:
فایل پیوست 56942
در مشخصات عکس گفته شده:
iso 100, f/16, 20 sec
و عکسهای مشابه...
اگر این عکس حاصل یک شات باشه چرا مناطق روشن و تاریک همگی به خوبی ثبت شدن؟
با توجه به اینکه این عکس در شب گرفته شده چرا نقاط Overexposure و یا Underexposure در عکس دیده نمیشه؟ ( یعنی خیلی کم وجود داره )
ایا در ویرایش امکان تصحیح وجود داره؟!!
و یا…؟
ممنون
يکی از امکاناتی که مجيک لاترن به دوربين های کنون ميده و ديناميک رنج رو بالا ميبره
البته دوال ايزو درسته
http://www.youtube.com/watch?v=kQNR4HcfjtI
http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=7139.0
سلام دوستان
اگر بعد از کادربندی، هیچ یک از نقاط فوکوس روی نقطه ای که می خواهیم در فوکوس کامل باشد قرار نگیرد (به عنوان مثال چشم سوژه در پرتره گرافی)، باید چکار کرد؟
ممنون