صفحه 635 از 735 نخستنخست ... 135 535 585 625 631 632 633 634 635 636 637 638 639 645 685 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,341 تا 6,350 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #6341
    كاربر همراه Hamed Ziyaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Dubai
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    3531
    تشکر کرده
    1887

    پیش فرض

    درود بر همگی ...

    جسارتا از محضرتون یه سئوالی داشتم..
    عمر مفید لنزهای تامرون ( و سیگما ) چقدر هست ؟؟ در شرایط استفاده معمولی و نچندان سنگین و نگهداری خوب و مواظبت زیاد !!
    بیشتر منظورم به طول عمر عدسیهای تامرون هست.. چرا که از دوستی شنیدم عمر مفید لنزهای غیر از برند اصلی قابل مقایسه با برند هایی مثل کانن و نیکون نیست و بعد از مدتی عملا کارایی و کیفیتشون رو از دست میدن ... بخصوص تاکیدشون روی کیفیت عدسیهای بکار رفته در این لنزها بود و معتقد بودن بعد از گذشت چند سال کم کم کدر میشن و شفافیت و شارپنسشون افت میکنه و چه و چه و چه....

    اگه چنین چیزی صحت داره تا بیخیال لنزهای تامرون و سیگما بشیم و با صرف هزینه ای بیشتر خیالمون رو واسه سالیان متمادی راحت کنیم..
    مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز
    جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی ...
    "حامد "

  2. #6342
    كاربر فعال mohammad.baruji آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    742
    تشکر شده
    1979
    تشکر کرده
    2206

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    راجب بوکه و ثبت اشعه های خورشید تو یکی از تاپیک ها صحبتی شده بود که در بعضی از لنز ها مثل 18-55 نمیشه اشعه های خورشید رو ثبت کرد
    در تایپیکی که جدیدا صحبت شده بود راجب اشعه های خورشید بود.... و من هم بوکه رو بهش اضافه کردم که شاید به هم ربط داشته باشند
    مثلا بوکه ها در لنز های فیکس و لنز هایی که تعداد پره های بیشتری دارند بهتر و زیبا تر هستند.
    برای تغییر شکل بوکه چ کاری باید انجام داد....یه حضور ذهن جزئی ای از مقوا دارم اما نمیدونم کجا راجبش خونده بودم
    علت این عوامل چه چیزی میتونه باشه؟
    تعداد تیغه ها؟
    نحوه چیدمان آنها و یا شکل خود تیغه ها و یا تغییر شکل ورودی نور با همون مقوا؟
    ممنون میشم در این مورد من و دیگر دوستانی که دوست دارند در این مورد اطلاع بدست بیارن رو راهنمایی کنین


    موفق باشید
    Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macro
    Instagram

  3. #6343
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط papyruus نمایش پست ها
    درود بر همگی ...

    جسارتا از محضرتون یه سئوالی داشتم..
    عمر مفید لنزهای تامرون ( و سیگما ) چقدر هست ؟؟ در شرایط استفاده معمولی و نچندان سنگین و نگهداری خوب و مواظبت زیاد !!
    بیشتر منظورم به طول عمر عدسیهای تامرون هست.. چرا که از دوستی شنیدم عمر مفید لنزهای غیر از برند اصلی قابل مقایسه با برند هایی مثل کانن و نیکون نیست و بعد از مدتی عملا کارایی و کیفیتشون رو از دست میدن ... بخصوص تاکیدشون روی کیفیت عدسیهای بکار رفته در این لنزها بود و معتقد بودن بعد از گذشت چند سال کم کم کدر میشن و شفافیت و شارپنسشون افت میکنه و چه و چه و چه....

    اگه چنین چیزی صحت داره تا بیخیال لنزهای تامرون و سیگما بشیم و با صرف هزینه ای بیشتر خیالمون رو واسه سالیان متمادی راحت کنیم..
    در منايع معتبر چيزي در اين مورد اشاره نشده است. تفاوت در ساختار مكانيكي و نحوه مونتاژ مي تواند وجود داشته باشد كه اختلاف در اين مورد هم جديدا بسيار كم شده است.
    در مورد كدر شدن به نظر من اين مسئله در مورد عدسي نمي تواند اتفاق بيفتد ولي با علم ناقص بنده شايد و باز هم شايد در مورد كوتينگ يا همان پوشش روي لنز ممكن است اتفاق بيفتد!(فقط در حد حدس و گمان است و تا به حال همچين حرفي نشنديده ام!)
    اصولا توصيه مي شود افراد حرفه اي از لنزهاي برندهاي اصلي استفاده كنند نه به خاطر كدر شدن عدسي! بلكه به ده دليل ديگر...!
    Dariush Chegini، Hamed Ziyaei و Majix تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  4. #6344
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    راجب بوکه و ثبت اشعه های خورشید تو یکی از تاپیک ها صحبتی شده بود که در بعضی از لنز ها مثل 18-55 نمیشه اشعه های خورشید رو ثبت کرد
    در تایپیکی که جدیدا صحبت شده بود راجب اشعه های خورشید بود.... و من هم بوکه رو بهش اضافه کردم که شاید به هم ربط داشته باشند
    مثلا بوکه ها در لنز های فیکس و لنز هایی که تعداد پره های بیشتری دارند بهتر و زیبا تر هستند.
    برای تغییر شکل بوکه چ کاری باید انجام داد....یه حضور ذهن جزئی ای از مقوا دارم اما نمیدونم کجا راجبش خونده بودم
    علت این عوامل چه چیزی میتونه باشه؟
    تعداد تیغه ها؟
    نحوه چیدمان آنها و یا شکل خود تیغه ها و یا تغییر شکل ورودی نور با همون مقوا؟
    ممنون میشم در این مورد من و دیگر دوستانی که دوست دارند در این مورد اطلاع بدست بیارن رو راهنمایی کنین


    موفق باشید
    این قضیه رو فکر کنم قبلا تو بحثی که در خصوص عمق میدان و عوامل موثر در اون پیش اومده بود مختصر اشاره‌ای کرده‌بودم و شکل هم کشیده بودم…
    خلاصه داستان اینه که از هرنق ط هر شی بیشمار پرتوی نوری در تمام جهات داره پخش میشه و وقتی تعدادی از این پرتوها در یک نقطه دوباره به هم برسن تصویر تشکیل می‌شه… روش دوباره همگرا کردن پرتو ها هم استفاده از یه سوراخ کوچیک (روش pin hole) و یا استفاده از عدسی‌های اپتیک‌ه… همینطور اونجا اشاره کرده بودم که قبل یا بعد از همگرایی کامل، هر نقطه از جسم بشکل یه سطح وجود داره. مثلا نور خورشید وقتی از یه سوراخ رد میشه، تصویری که ازش روی زمین ایجاد میشه به شکل اون سوراخه.
    در لنز دوربین هم همین اتفاق می‌افته، و کوچکترین سوراخی که نور تو مسیر رسیدن به سنسور ازش می‌گذره، شکل نقطه (یا سطح) رو تعیین می‌کنه. و سوراخ معمولا دیافراگم یا اپرچر لنز‌ه (یا مثلا مقوایی که سوراخ شده و تو مسیر قرار گرفته).
    به همین خاطر اگه یه سوراخ به شکل ستاره داشته باشیم، بوکه که در واقع همون نقطه بشدت خارج از فکوس‌ه به شکل ستاره در میاد یا اگه پره های اپرچر طوری ساخته و کنار هم چیده نشده باشن که فرم زیبایی داشته باشه، بوکه ما زشت می‌شه.
    Dariush Chegini، mohammad.baruji و S_Mahdi تشکر می‌کنند.

  5. #6345
    كاربر فعال mohammad.baruji آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    چالوس
    نوشته ها
    742
    تشکر شده
    1979
    تشکر کرده
    2206

    پیش فرض

    سلام و درود خدمت دوستان عزیز
    در مقالات سایت داشتم راجب شناخت کلی لنز ها اطلاعات بدست میاوردم
    و به گزینه هایپر فوکال برخوردم که قبلا یه آشنایی جزئی ای در رابطه باهاش داشتم
    در فرمولی که برای این قضیه ارائه شده بود:
    هایپر فوکال برابر با فاصله کانونی به توان 2 تقسیم بر دیافراگم ضرب در قطر دایره اغتشاش لنز هستش
    قطر دایره اغتشاش دقیقا چیه و از کجا بدست میاد؟
    فاصله بدست آمده برای فکوس دقیقا از کجا شروع میشه؟
    از سر لنز یا از سنسور؟
    البته با نرم افزار ارائه شده برای بدست آوردن این فاصله آشنایی دارم و باهاش کار میکنم...اما میخوام فرمولش هم یاد بگیرم
    ممنون میشم راهمایی کنید دوستان


    موفق باشید
    Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macro
    Instagram

  6. #6346
    كاربر همراه Majid.No آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2015
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    245
    تشکر شده
    561
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad.baroji نمایش پست ها
    سلام و درود خدمت دوستان عزیز
    در مقالات سایت داشتم راجب شناخت کلی لنز ها اطلاعات بدست میاوردم
    و به گزینه هایپر فوکال برخوردم که قبلا یه آشنایی جزئی ای در رابطه باهاش داشتم
    در فرمولی که برای این قضیه ارائه شده بود:
    هایپر فوکال برابر با فاصله کانونی به توان 2 تقسیم بر دیافراگم ضرب در قطر دایره اغتشاش لنز هستش
    قطر دایره اغتشاش دقیقا چیه و از کجا بدست میاد؟
    فاصله بدست آمده برای فکوس دقیقا از کجا شروع میشه؟
    از سر لنز یا از سنسور؟
    البته با نرم افزار ارائه شده برای بدست آوردن این فاصله آشنایی دارم و باهاش کار میکنم...اما میخوام فرمولش هم یاد بگیرم
    ممنون میشم راهمایی کنید دوستان


    موفق باشید
    درود
    قطر دایره اغتشاش بیان کننده میزان شارپنس مورد انتظار شما می باشد. به عبارت دیگر اگر شما از یک نقطه در بینهایت عکس بگیرید بزرگترین قطری از این نقطه که شارپنس آن برای شما قابل قبول است همان قطر دایره اغتشاش می باشد. یعنی اگر بزرگنمایی تصویر بیشتر شود به نحوی که قطر از قطر دایره اغتشاش بیشتر شود تصویر نقطه شارپنس خوبی ندارد. میزان این قطر بستگی به نوع دوربین دارد. این عدد برای دوربینهای فول فریم 0/035 می باشد و برای دوربینهای کراپ 0/019 و برای دوربینهای کامپکت 0/005 می باشد. Circles of Confusion for Digital Cameras در این سایت میزان این قطر را برای دوربینهای متفاوت آورده است
    فاصله بدست امده برای فوکوس از سطخ سنسور حساب می شود. که بر روی دوربینها به صورت یک خط و دایر نشان داده شده

  7. #6347
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    موضوع Color Depth در مورد سنسور ها موضوعی به نظر بسیار مهم هستش مخصوصاً در عکاسی پرتره.سوال اینجاست که این Color Depth بیشتر که باعث جزییات بیشتر در رنگ های عکس هستش چطور به یک عکس به عنوان مثال پرتره ما کمک می کنه؟(منظور تفاوت هایی در حد چند بیت هستش)اون جوری که بعضی میگن دلیل اصلی پرداخت مبلغ بالا برای دوربین های میدیوم فرمت در خیلی از موارد همین Color Depth بالایی است که سنسور های اون دوربین ها دارند.

    سوال بعدی این جاست که باید عکس به چه شکل ویرایش بشه و با چه فرمتی ارائه داده بشه تا این Color Depth سنسور حفظ بشه؟آیا با تبدیل عکس به فرمت های رایج مانند jepg این Color Depth رو از دست می دهیم؟
    Nima Sadigh تشکر می‌کند.
    حسینی

  8. #6348
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    اول اینکه تو عالم باینری یه بیت اضافه تر ارزش خیلی زیادی داره… برای نمونه در فضای RGB هشت بیتی هر کانال رنگی با هشت بیت آدرس میشه که میشه ۲۵۶ پله برای هر کانال و در مجموع ۱۶٫۷۷۷٫۲۱۶ رنگ؛ و فقط با یه بیت اضافه تر این مقدار هشت برابر میشه! به این ترتیب که هر کانال نه بیتی ۵۱۲ پله در طیف خودش خواهد داشت و با سه کانال به ۱۳۴٫۲۱۷٫۷۲۸ رنگ می‌رسیم! یعنی از کمتر از هفته میلیون رنگ به بیش از صد و سی چهار میلیون رنگ! و این اختلاف با زیاد شدن تعداد بیت ها شدید تر میشه؛ مثلا دوربین من مود های ۱۲ و ۱۴ بیتی داره… و این دو بیت اضافه تر تعداد رنگ ها رو از 68,719,476,736 به 4,398,046,511,104 می‌رسونه!
    اما اینکه این موضوع چقدر اهمیت داره… اولین نکته اینه که تو خیلی از موارد خروجی ۸ بیتی‌ه و بیشتر داده ها دور ریخته میشن، اما در مرحله پردازش اینکه فضای رنگی گسترده تری داشته باشیم باعث میشه که آثار تخریبی ویرایش کمتر نمود پیدا کنه و برای همین بهتره که در ویرایش های سنگین یا جزئیات مهم، فضای کاری ۱۶بیتی (یا حتی ۳۲بیتی) انتخاب بشه و بعد از اون به هشت بیت بریم.
    پ.ن: به این نکته هم باید توجه کرد که تبدیل فضای هشت بیتی به ۱۶ بیتی (در غالب موارد) چیزی اضافه نمی‌کنه.
    ata_m3 و Alias_239 تشکر می‌کنند.

  9. #6349
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alias_239 نمایش پست ها
    موضوع Color Depth در مورد سنسور ها موضوعی به نظر بسیار مهم هستش مخصوصاً در عکاسی پرتره.سوال اینجاست که این Color Depth بیشتر که باعث جزییات بیشتر در رنگ های عکس هستش چطور به یک عکس به عنوان مثال پرتره ما کمک می کنه؟(منظور تفاوت هایی در حد چند بیت هستش)اون جوری که بعضی میگن دلیل اصلی پرداخت مبلغ بالا برای دوربین های میدیوم فرمت در خیلی از موارد همین Color Depth بالایی است که سنسور های اون دوربین ها دارند.

    سوال بعدی این جاست که باید عکس به چه شکل ویرایش بشه و با چه فرمتی ارائه داده بشه تا این Color Depth سنسور حفظ بشه؟آیا با تبدیل عکس به فرمت های رایج مانند jepg این Color Depth رو از دست می دهیم؟
    dslr های کنونی پیشرفت چشمگیری داشتند در زمینه color depth و این قسمت شاید دیگه مهترین دلیل پرداخت پول برای medium format ها نیست
    همان چند بیت بیشتر کمک میکنه که رنگ پوست واقعی تری داشته باشیم و این از مهمترین موضوعات برای عکاسان پرتره است
    Alias_239 تشکر می‌کند.

  10. #6350
    كاربر همراه Majid.No آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2015
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    245
    تشکر شده
    561
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    درود
    مشخصات یک تبلت که در زمینه عکاسی و ادیت عکس کمک کند چیست

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •