ممنون.
و برای USM به چه صورت هست.؟
Printable View
اگر لنز شما مدل ارزان قیمت این لنز و غیر L هست که طبق این لینک، نباید هم بچرخد.
ارادت
دو نوع موتور USM وجود داره. micro type و ring type usm. قابلیت فکوس دستی دائم فقط در لنزهای با موتور ring type usm وجود داره که این لنزها معمولا گرونتر هستن.
درمورد مجیک لانترن از کجا میتونم اطلاعات بیشتری کسب کنم ؟
تشکر
بهترین منبع اخود سایت مجیک لنترن است:
Magic Lantern | Home
در فروم عکاسی هم یک تاپیک در این خصوص هست که اگر جستجوکنید می یابید.
با سلام . قصد تهیه منابع آموزشی لایت روم رو دارم . سوالم اینه که برای استفاده از لایت روم نیازی هست که به فتوشاپ تسلط داشته باشیم؟ اگه نیازه در چه حدی؟ چون در حد آماتور با فتوشاپ آشنایی دارم . با تشکر :-)
سلام
نه احتياجی نيست
لايت روم اکثر موارد مورد نياز شما رو داره + خيلی از پيچيدگی منو ها کم کرده
برای کسی که به فوتوشاپ مسلط نيست کار کردن باهاش راحته (من با فوتوشاپ و اي سی آر راحت ترم )
آقا فرق اکستنشن تیوب ماکرو با رینگ معکوس رو لطفا دوستان توضیح بدند
ممنون
اکستنشن تیوب در ساده ترین حالت یه لوله توخالیه که بین لنز و بدنه قرار میگیره و قابلیت ماکرو لنز رو بالا میبره ولی لنز معکوس یعنی برعکس کردن لنز (دهانه لنز در سمت مانت دوربین و المان انتهایی لنز در سمت سوژه قرار میگیره) اگه یه سرچ انجام بدید همه چی دستتون میاد (extension tube - reverse lens)
دوستان من این رو میدونم منظورم در عمل و نتیجه بود! البته تا جایی که میدونم اکستنشن تیوب بهتر عمل میکنه
نتیجتا اکستنشن تیوب نباید سایز دهانه های مختلف داشته باشه دیگه؟
و یه اکستنشن با 18-55 نتیجش چطوره؟
ضمنا تو حالت معکوس فاصله کمتر بزرگنمایی بیشتر ایجاد میکنه تو اکستنشن به چه ترتیبه؟ یعنی مثلا آیا 55-250 بزرگنمایی بیشتری ایجاد میکنه یا 18-55؟ ( این سوالم یه مقدار مسخرست! فکر کنم 18-55 ولی خب برای اطمینان گفتم از اطلاعات دوستان و اساتید استفاده کنم )
بله در اکستنشن تیوب محدودیتهایی که در لنز معکوس هست مثل فکوس و کنترل دیافراگم رو نداریم. تیوب ربطی به دهنه لنز نداره و به مانت لنز و دوربین باید اون رو تهیه کنید.
با 18-55 رو نمیدونم ولی فکر میکنم با این لنز بشه به بزرگنمایی 1:1 رسید منتها لنز رو باید خیلی به سوژه نزدیک کنید.
منظورتون رو درست متوجه نشدم. رابطه کلیش اینه که تو لنز معکوس هرچه لنز واید تر باشه بزرگنمایی بیشتره ولی در اکستنشن تیوب برعکسه هرچی فوکال بالاتر باشه بزرگنمایی بیشتر میشه ضمن اینکه اگر از لنزهایی با فوکال بالاتر استفاده کنید میتونید از سوژه بیشتر فاصله بگیرید. تقریبا همه تیوبهایی که توی بازار هستن به صورت سه تیکه ساخته شدن که به دلخواه میتونید اونا کوتاه یا بلند کنید. طول تیوبی که استفاده میکنید هر چقدر بلند تر باشه حداقل فاصله فکوستون کمتر و در نتیجه بزرگنماییتون بیشتر میشه. فقط یه نکته وجود داره اندازه تیوبی که استفاده میکنید نباید از فوکال لنز بیشتر باشه چون در این صورت لنز نمیتونه فکوس کنه.
خیر ، همیشه اینطور نیست و هریک در زمان مناسب بهترین نتیجه را دارد گاهی اکستنشن تیوب بهتر است و گاهی معکوس.نقل قول:
البته تا جایی که میدونم اکستنشن تیوب بهتر عمل میکنه
اکستنشن تیوب را با لنزهای تله پیشنهاد میکنم چراکه فاصله تا صوژه قابل قبول است اما با لنز 18-55 فاصله تا سوژه خیلی کم میشود.
سهیل جان ممنون میشم بیشتر توضیح بدی
ممنون از همگی
طبیعتا عکاس باید در شرایط خاص ست تجهیزاتی را به کار گیرد که بهترین نتیجه را دارد ، بعنوان مثال زمانیکه از فلاش استفاده میکنم ( فلاش پاپ آپ دوربین ) ترجیح میدهم از لنزی استفاده کنم که به سوژه نزدیکتر باشد تا نور فلاش برای رسیدن به سوژه مشکلی نداشته باشد و بعد از سافت سازی نور دچار کمبود نور نشوم
استفاده از اکستنشن تیوب را زمانی انتحاب میکنم که لازم است از سوژه کمی فاصله بیشتری نسبت به لنز معکوس داشته باشم ( این موضوع کاملا به فوکال لنز مورد نظر بستگی دارد)
ضمن اینکه استفاده از اکستنشن تیوب در لنزهای معمولی کیفیت پایین تری نسبت به لنز معکوس دارد ، خروجی تصویر با لنز 18-55 و اکستنشن تیوب ضعیفتر از همان لنز 18-55 در حالت معکوس است.
دوستان این اکستنشن به لنز های efs هم میخوره یا مثل نمونه اتوماتیکش فقط به ef میخوره؟
فایل پیوست 65235
ضمنا من تو این فروشگاه های اینترنتی مبدل معکوس ندیدم اگر فروشگاه قابل اطمینانی که مبدل معکوس داشته باشه معرفی کنید ممنون میشم
من از هیچ کدومشون استفاده نکردم ولی تا حالا نشنیدم که اکستنشن تیوبهای اتصال دار فقط روی ef کار کنن. الان هم که تو سایتهای خارجی نگاه میکردم نوشته بود که روی هر دو نوع لنز کار میکنه اصلا دلیلی نداره که روی ef-s کار نکنه. بهتره همون نوع اتصال دار رو بخرید چون در غیر این صوت همه مزایای این وسیله رو از دست میدن.
آدرس یه سایت رو که خودم ازشون رینگ معکوس خرید کردم براتون میفرستم.
راستش مصطفی جان برای خودم هم سوال بود که چرا اینطور باید باشه و توی منابع خارجی همچین چیزی پیدا نکرده بودم! ولی تو فروشگاه پیکسل برای نمونه phottix همچین چیزی ذکر شده بود! ( اگر گذاشتن لینک فروشگاه ها خلاف قوانین هست عذرخواهی میکنم! )
فروشگاه پیکسل - Phottix 3 Ring Auto-Focus AF Macro Extension Tube f...
سرآخر هم استدلال کردم شاید این نمونه از این شرکت اینطور باشه!
ضمنا یک سوالی هم در مورد شرکت phottix داشتم و کیفیت محصولاتش؟ من تا به امروز فقط از هودهای این شرکت استفاده کردم که زیاد مربوط به کیفیت نمیشه! میخواستم بدونم در زمینه فیلتر چطور عمل میکنه؟ یا کیفیت همین تیوب ها؟
و ممنون که لینک رو میفرستی مصطفی جان , فکر میکنم با بودجه محدود دانشجویی همین مورد و یه مبدل معکوس رو فعلا بتونم تهیه کنم فقط :(
بنده این مدل رو ماه پیش اگر اشتباه نکنم حدود 100 هزارتومان تهیه کردم.
اگر دنبال مورد ارزان قیمت اید گزینه ی خیلی خوبیه و جنس مناسبی داره.
منتهی تنها ضعف بزرگی که به کل اکستنش تیوب های فاقد اتصالات الکترونیکی وارده خارج از فوکوس اتوماتیک
از دست دادن کنترل Aperture یا F/number هست که البته با دکمه DOF Preview یا حالت Bulb قابل حل هست.
فقط دقت داشته باشید چه AF و چه غیر AF اینها خیلی راحت گرد و غبار رو به خودشون جذب میکنند
و به سنسور مبارک منتقل میکنند ، قبل از استفاده اقدام به تمیز کردنشون کنید.
پ.ن: رینگ معکوس هم از همین فروشگاه صاحب عکس در بخش فیلتر ها به گمانم موجوده.
سلام دوستان، نمیدونم سوالم رو اینجا باید مطرح کنم یا نه. من برای عکاسی تبلیغاتی دنبال یک مدل آقا، یک خانم و یک کودک میگردم. توی اصفهان کسی سراغ داره؟ چطور میتونم کسی رو پیدا کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
با سلام به همه دوستان
بنده در مورد هایپرفوکال همه چی رو خوندم و میدونم چیه. ولی با توجه به اینکه تا حالا عملأ تجربه ش نکردم ، میپرسم
1- آیا برای داشتن وضوح کامل در عکس باید روی نقطه هایپرفوکال فوکوس کرد؟
2- عدد Near Focus نشانگر فاصله اولین نقطه وضوح درعکس تا سنسور دوربینه؟
3- همچنین عدد Far Focus آیا نشانگر فاصله آخرین نقطه وضوح درعکس تا سنسور دوربینه؟
موارد فوق رو در برنامه DOF Calculator دیدم که برنامه بسیار جالبیه.
یا حق
با سلام و درود
ممنون و سپاس از اینکه که وقت و حوصله برای ما تازه کار ها بخرج میدید
فرض کنیم نقطه هایپر فوکال شما یک متر و نیم باشه.
1- آیا در طبیعت موقع عکاسی باید در یک و نیم متری شاخصی (مثلأ چوب یا سنگ) قرار بدیم و روی اون فوکوس کنیم؟ یا راه دیگه ایی هم داره؟
2- اگه با فرض بالا، فوکوس بیست سانتیمتر جلوتر یا عقب تر از هایپر فوکال اتفاق بیفتد چه تأثیری در وضوح عکس خواهد داشت؟
3- بطور کل بهترین راه برای اینکه در فوکوس بر روس نقطه هایپر اشتباه نکنیم چیست؟
یه نکته دیگه اینکه من به دو برنامه زیر شرایط 18 م.م و دیاف 11 رو دادم ( مسافت تا سوژه هم که برای تعیین نقطه هایپر مهم نیست) ولی یکی نقطه هایپر رو داد 1.53 متر و دیگری داد 1.91 متر. به نظر شما کدوم یکی درسته؟ (در هر دو برنامه هم سنسور کراپ 1.6 کنون رو تعیین کردم)
DOF CALCULATOR
PHOTO TOOLS
شرمنده که سوالاتم زیاد شد. :::blushing:::
بازم ممنون
:::love2:::
یک سوالی در مورد وایت بالانس داشتم
چرا میگیم تراز سفیدی اما دنبال مرجع خاکستری میگردیم؟
چرا از همون رنگ سفید استفاده نمیکنیم؟
و چرا خاکستری 18درصد یعنی اگر 50 درصد باشه تنظیم رنگ انجام نمیشه؟
سلام به نظرم يك دليلش اين است كه سفيد خالص وجود ندارد و همه سفيدها درجاتي از خاكستري دارند ضمناً سفيدي خيلي زياد در تصوير مي تواند در اثر overexoposed شدن به وجود آمده باشد و در واقع سفيد خالص نباشد. براي همين براي يكسان سازي، خاكستري 18% را به عنوان مرجع در نظر گرفته اند. ضمناً تراز خاكستري 18% مرجعي براي تنظيم نورسنجي دوربين هم هست.
1- ساده ترین راه، نگاه کردن به درجه فوکوس و تنظیم دستی اونه! با چند بار تمرین کاملاً تسلط پیدا می کنین!
2- اگر در فاصله نزدیکتری فوکوس کنید، عمق میدان از انتها کم میشه و اگر دور تر فوکوس کنید، عمق میدان از فاصله دورتری شروع میشه
توی همین نرم افزارها اگر فاصله تا سوژه رو فاصله هایپر بزارین! عمق میدان از مثلاً 70 سانتی شروع میشه تا بینهایت! حالا این فاصله رو کم و زیاد کنید و به اعداد شروع و پایان عمق میدان توجه کنید، متوجه میشوید که چه تغییری می کند
البته تاثیرش خیلی چشمگیر نیست! ولی با توجه به فور گراند و بک گراند باید تغییرات اعمال بشه
به طور کلی هایپر فوکال یک نقطه راهنماست برای عکاس، نه یک قانون الزامی!
3 - همون گزینه 1 :::happy:::
من از سایتهای آنلاین چک کردم 1.53 اومد!
http://forum.akkasee.com/f56/t969.html#post57005
این تاپیک هم مطالب زیادی در این مورد داره
با سلام مجدد.
ممنون از راهنماییتون. یکی از کمبودهای لنزهای جدید و ارزانقیمت نداشتن درجه فوکوس هستش.
ولی با تمرین حل میشه بقول شما هایپر فوکال یک نقطه راهنماست برای عکاس، نه یک قانون الزامی!
سپاس از محبت شما
یا حق
با سلام
اول از مدیران محترم عذر خواهی میکنم بابت اینکه نمیدونستم سوالم رو کجا بپرسم.
و دیگری اینکه اگر سوالم به این تایپیک مربوط نمیشه خوشحال میشوم کمک کنید.
خب سوالم در مورد کلوین یا همان واحد اندازه گیریه دمای نور هست.
همانطور که میدانید در قانون کلوین وقتی دمای نور پایین هست نور رو به قرمزی میرود و وقتی دمای نور بالا میرود نور رو به آبی شدن میرود،
سوالم این هست که چرا در دوربین های دجیتال وقتی کلوین رت بالا میبریم خروجی عکس ما قرمز میشود و وقتی دما را پایین می آوریم عکس ما آبی میشود.
با تشکر
درود
یک مورد رو ابتدا دقت داشته باشید.
کلا دلیلی که ما اقدام به تنظیم White Balance و یا درجه ی Kelvin میکنیم جهت اصلاح دمای رنگ تولیدی یک منبع نور هست.
به این منظور که اگر به طور مثال منبع نوری دارای دمای نور گرم هست (مقدار عددی کم) باید در جهت رسیدن به یک تراز سفیدی دمای نور رو به سردی متمایل داد (مقدار عددی زیاد)
دلیل اینکه مقدار عددی که وارد میکنید معکوس قانون عمل میکند این هست که ، دوربین شما قصد اصلاح دمای نور فعلی را دارد.
به همین دلیل مقدار معکوسی برای پردازنده ی دوربین تعریف شده و عددی که شما تنظیم میکنید عدد دمای نور فعلی هست.
سلام دوستان
من دنبال سه عکس از یه سوژه هستم با تغییر لنز تو حالت نرمال که wide,tele,foto باشه...برای استاد میخوام
ممنون میشم کمکم کنید
عبارت زیر رو در پیکچر سرچ گوگل جستجو کنید کلی مورد براتون نمایش داده میشهنقل قول:
سلام دوستان
من دنبال سه عکس از یه سوژه هستم با تغییر لنز تو حالت نرمال که wide,tele,foto باشه...برای استاد میخوام
ممنون میشم کمکم کنید
difference between wide tele normal
دوست عزیز به این لینک سری بزنید، تفاوت در فاصله های کانونی که مد نظر استاد شما بوده توضیح داده شده است.
آموزش عکاسی، آشنایی با فاصله کانونی و زاویه دید در لنزها
دوربین و لنز که انشاءالله داری. یه سوژه مثل یک درخت انتخاب کن. یک عکس با فاصله کانونی 20 تا 28، یک عکس با فاصله کانونی 50 و یک عکس با فاصله کانونی حدود 100 از درخت بگیر. همین. اولی میشه واید، دومی نرمال و سومی تله. عدد فاصله کانونی ها هم رو لنز نوشته شده است.
از دوستان کسی samyang 500mm f8 داره؟ اگر نمونه عکس تلسکوپی این لنز رو کسی داشته باشه خوشحال میشم ببینم
با توجه به قیمت فکر نمیکنم کیفیت مطلوبی داشته باشه ولی جای سوال شده برام!
مرسی سهیل جان سایت عالی بود کیفیت هم بنظر خوب میاد! قیمتش هم مناسبه!
فقط بین این دو نمونه چه تفاوتی وجود داره؟
فروشگاه پیکسل - Samyang 500mm MC IF f/8 Mirror
فروشگاه پیکسل - Samyang 500mm f/8 Preset IF MC
سلام
توی یکی از گروههای و.ایبری یه دوستی گفت که یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در عمق مدان ضریب شکست و عبور نور هست!
و یکی از مشخصاتی که روی لنز (به صورت 1:2) درج میشه همین ضریب شکست و عبور نور هست!
مثلا در حالت 1:2 لنز نصف نور عبوری رو از خودش عبور میده و همین در عمق میدان تاثیر میزاره!!!!!!!!!!!!!
حقیقتا اینقدر با اطمینان این مطلب رو نوشته بود نتونستم به مخالفت بلند بشم...گفتم اول اطمینان حاصل کنم از صحت اطلاعاتم بعد....
دوستان
ضریب شکست و عبور نور دخلی به عمق میدان داره؟؟؟؟؟؟؟
و این عدد 1:2 همون بزرگنمایی و اندازه سوژه بر روی سنسور هست یا چیز دیگریه که من اطلاع ندارم؟؟
با تشکر
عمق میدان به چهار پارامتر بستگی دارد :
فاصله کانونی ، قطر دهانه موثر دیافراگم ، فاصله جسم و قطر مجاز دایره اغتشاش .
اما ،
به هر حال خود فاصله کانونی ، و کارکرد اصلی لنز به شکست نور ، و ضریب آن بستگی دارد ( وگرنه کانونی شدن رخ نمیداد ) ، اما در محاسبه عمق میدان ، ضریب شکست ارتباطی مستقیم ندارد ، و فرمول عمق میدان را با مواردی که گفتم اندازهگیری میکنند ...
1. از لنز تا نزدیکترین حالت کانونی =
مسافت فراکانونی * فاصله بین دوربین و موضوع
__________________________________________________ __
مسافت فراکانونی + فاصله بین دوربین و موضوع - فاصله کانونی لنز
2. از عدسی تا دورترین حد حالت کانونی =
مسافت فراکانونی * فاصله بین دوربین و موضوع
__________________________________________________ ____
مسافت فراکانونی - فاصله بین دوربین و موضوع - فاصله کانونی عدسی
کسی از اساتید قدیمی چیزی درباره لنزهای رادیو اکتیو میدونه؟یه جا میخوندم تو بعضی لنزهای قدیمی که تا قبل از سال 70 ساخته میشدن مواد رادیو اکتیو بکار رفته.میخواستم بدونم تشعشعاتشون تا چه حد میتونه خطرناک باشه؟
منبع
Radioactive lenses - Camerapedia
یه ویدئو هم تو یوتیوب از تست توسط دستگاه مخصوص
https://www.youtube.com/watch?v=Z2DyF3o7hQ4
یکی از دوستان تعداد زیادی لنز قدیمی دارن و از قضا تعدادی از اونا توی این فهرست هستن حالا نگران شدن که نکنه وجود این لنزها برای سلامتیشون ضرری داشته باشه.
دوست گرامی این لنزها مابین سالهای 1940 تا 1970 میلادی تولید شده اند و کارخونه کداک به وفور از این مواد در لنزهاش استفاده کرده.
در اون سالها یکی از ترکیبات رادیو اکتیو که در ساخت لنزها به کار برده میشده، اکسید توریوم (Thorium Oxide) بوده که ساختار شیمیایی کریستال مانند داشته مثل
فلوئورید کلسیم یا فلوئوریت که امروزه در لنزهای سوپر تله نیکون به کار برد میشه.
دلیل استفاده از اکسید توریوم، حذف ca و همچنین به حداقل رساندن اعوجاج در لنزها بوده که هزینه زیادی هم نداشته.
ترکیب رادیو اکتیوی دیگری به نام لانتانوم یا Lanthanum هم در لنزها به کار برده شده که میزان تشعشع آن بسیار کمتر از اکسید توریوم بوده یعنی چیزی حدود 1/10.000 بنابراین خطر آنچنانی انسان رو تهدید نمی کنه.
اما در مورد اکسید توریوم، بستگی داره که به چه میزان از این ترکیب در ساختن لنز استفاده شده باشه که هر چقدر بیشتر باشه آسیبش هم بیشتره.
برای نمونه اگه شما در فاصله 9 متری از آخرین عدسی لنز قرار داشته باشید، میزان تشعشات رادیو اکتیوی که دریافت خواهید کرد برابر 10mR/hr هست که برابر تشعشع اشعه ایکس در حین رادیولوژی از قفسه سینه هست. اما اگه لنز و عدسی های اون کوچک باشه میزان آسیب ها کمتر خواهد شد.
نکته حائز اهمیت اینه که پوست بدن انسان سد دفاعی محکمی در برابر انواع و اقسام آسیب ها داره اما متاسفانه در عدسی ویوفایندر این دوربینها هم از اکسید توریوم استفاده شده که برای قرنیه چشم خطرناک هست، اکسید توریوم ذرات آلفا و بتا را به سوی چشم ساتع می کنه که نتیجه اون به وجود اومدن آب مروارید تو چشم انسانه، و هر چقدر چشم نزدیک تر به ویوفایندر قرار بگیره، دوز دریافتی ذرات آلفا و بتا بالا هست و بسیار خطرناک می باشد.
ضمنا چشم انسان، هیچگونه سد دفاعی در برابر صدمات و ضربات و همچنین تشعشعات رادیو اکتیوی نداره، و از آنجا که عضوی بسیار حساس هست، احتمال آسیب دیدن اون هم بسیار بالا است.
با سلام
ايا منظور از موتور فكوس، همان اتو فكوس(AF) هست؟
ديگر اينكه دوربيني مانند nikon D5100 كه فاقد موتور فكوس هست ، با تعويض لنز اين مسئله برطرف ميگردد، يا اينكه به بدنه دوربين مربوط ميشود؟
با تشكر
درود
بله.منظور همان موتور فوکوس است که درون لنز هایی که دارای این قابلیت هستند تعبیه شده اند.
در حال حاضر اکثریت لنز ها دارای موتور فوکوس هستند بجز لنزهای خاص مثل: سامیانگ - یا برخی از لنز های لایکا و کارل زایس...
مگر شما از چه لنزی استفاده میکنید که احساس میکنید این قابلیت را ندارد؟
موفق و پیروز.
بيشتر لنزها در برند نيكون خودشان موتور فوكوس دارند ولي بعضي لنزهاي نيكون موتور فوكوس ندارند (مثل لنز 50mm f/1.8ِD) يعني به شرطي قابليت اتوفوكوس دارند كه دوربين در داخل بدنه اش موتور فوكوس داشته باشد (مثل D7100) . دوربين 5100 در داخل خودش موتور فوكوس ندارد. البته تا وقتي نخواهيد از لنزهاي بدون موتور فوكوس استفاده كنيد مشكلي ايجاد نمي كند. يعني اگر بخواهيد لنز نيكون 50mm f/1.8 بخريد نمي توانيد از لنز ارزان سري Dاستفاده كنيد بلكه بايد لنز گرانتر سري Gرا بخريد كه موتورفوكوس دارد.
اصولاً چه لنزهایی قابلیت نصب تله کانورتر دارن ؟
به مانت هم مرتبط هست ؟
البته یه چیزای دست و پا شکسته ای میدونم، مثلا اینکه با نصب تله دیاف دوبرابر میشه یا تله کانورتر معمولاً باعث کاهش کیفیت اپتیکی میشه.
( برای برند کنون می پرسم )
میخواستم این دست و پای شکسته جوش بخوره ..... ;)
یک نسخه مشخص نداره این، همه تله کانورتورها یک لیست از لنزهایی که ساپورت می کنند رو دارند، تو سایت شرکت سازنده هست.
فقط باید در نظر بگیرید که بادی شما تا چه دیافی توانایی اتوفوکوس داره، و چون با کانورتور دیاف در ضریب کانورتور ضرب میشه و اگر بیشتر از توان حداقل دیاف فوکوس دوربینتون بشه اتوفوکوس بدی خواهید داشت.
[QUOTE=amin_zallaghi;398369]اصولاً چه لنزهایی قابلیت نصب تله کانورتر دارن ؟
به مانت هم مرتبط هست ؟
البته یه چیزای دست و پا شکسته ای میدونم، مثلا اینکه با نصب تله دیاف دوبرابر میشه یا تله کانورتر معمولاً باعث کاهش کیفیت اپتیکی میشه.
( برای برند کنون می پرسم )
میخواستم این دست و پای شکسته جوش بخوره ..... ;)[/QUOTE
معمولاً در هر برندی اکثر لنزهای تله این خاصیت رو دارند. و اما اگر حداقل دیاف لنز بیش از 2.8 باشه خاصیت اتو فوکوس از بین میره (با کانورتور 2x). در دوربین های کنن فقط در مورد دوربین سری 1D و 5D M3 (فکر کنم) خاصیت فوکوس اتوماتیک حفظ می شه (اونهم فقط نقطه مرکزی).
چرا با لنز كيت اتوفوكوس داريد چون لنز كيت در داخل خودش موتور فوكوس دارد.
در خصوص جمله مورد نظر: هر لنزي كه در داخل خودش موتور فوكوس دارد با دوربين 5100 بدون مشكل كار مي كند و اتوفوكوس هم خواهيد داشت. اگر لنزي بخريد در داخل خودش موتور فوكوس نداشته باشد و آن را روي 5100 ببنديد، اتوفوكوس نخواهيد داشت.
بيشتر لنزهااي جديد نيكون در داخل خودشان موتور فوكوس دارند.
خیر اشتباه متوجه شدید. بزارید بیشتر براتون توضیح بدم.
نیکون دو نوع لنز اتوفکوس یا اصطلاحا cpu داره. 1- سری G که مشابه لنزهای کنن هستن و خودشون موتور فکوس دارن. 2- سری D که قابلیت اتوفکوس دارند ولی داخل لنز موتوری تعبیه نشده و برای اتوفکوس نیازمند بدنهء موتور دار هستند.این لنزها مقداری قدیمی هستند و لرزشگیر ندارند. این لنزها رو میشه از رینگ دیافرگمشون تشخیص داد.
بدنه های دو سری پایینتر نیکون یعنی سری 5XXX و 3XXX موتور داخلی ندارند. پس اگه از لنزهای سری D روی اونا استفاده کنید اتوفکوس نخواهید داشت.ولی باقی قابلیتها مثل نورسنجی و کنترل دیافراگم رو خواهید داشت.
درضمن لنز 18-55 از نوع G یعنی موتور دار هست که برای استفاده روی 5100 مشکلی نداره.
مطالعه بیشتر
معرفی فنی لنزهای نیکون – بخش اول | عکاسی
با تشكر از شما و اقاي چگيني بابت توضيحات كاملتون
اينجور كه متوجه شدم : برخي از بدنه هاي دوربين نيكون داراي موتور فكوس در بدنه نيستند و حتما بايد لنزي سري G را خريداري كرد كه بدون احتياج به موتور فكوس در بدنه عمل اتو فكوس را انجام دهند.
به اين ترتيب و با اين محدوديت در ارتفاع و تعويض لنز كمي به مشكل و گراني قيمت برخورد ميكنيم
خیلی نگران این موضوع نباشید. لنزهای سری D بیشترشون از رده خارج شدن و دیگه تولید نمیشن. اکثر کسایی که بدنه موتور دار دارند بخاطر کیفیت بالاتر- لرزشگیر-سرعت فکوس بالاتر و تکنولوژی جدیدتر از لنزهای G استفاده میکنن. در واقع کمتر کسی هست که بدنه های موتور دار رو فقط بخاطر لنزهای D بخره.
شما اصلا فرض بگیرید این لنزها وجود خارجی ندارن مثل کنون:::whistling:::
دوستان کسی رو سراغ ندارید که 3 تا عکس برام بگیره و منو کمکم کنه؟فردا باید 3 عکس از یه شی با دادن حجم بهش (حالا اون شی هر چی باشه اوکی) با تغییر لنز تو سه حالت نرمال واید تله برای استاد ببرم...ممنون میشم کسی کمکم کنه...اگه عکاسی رو میشناسید که با مبلغی این کارو کنه ممنون میشم بهم معرفی کنید:::happy:::
دوست عزیز اگه هدفتون یادگیری عکاسی هست، شدیدا پیشنهاد می کنم که این کار رو نکنید. خودتون 3 عکس بگیرید حتی اگه اشتباه باشه، حداقل استادتون اشتباهاتتون رو بهتون می گن و یاد میگیرید. اما اگه هدف یاد گیری نیست و پاس کردن واحد هست، می تونید بدید یکی دیگه براتون عکس بگیره.
گرفتن این سه عکس در برترین حالت، 1 دقیقه زمان میبره.
در ضمن یه توصیه کوچیک اینکه برای یادگیری عکاسی خیلی باید تمرین کنید تا یاد بگیرید و هنر و تکنیکیه که با تمرین و ممارست زیاد به نتیجه می رسید و 100 البته علاقه. :-)
موفق باشید.
سلام
برای دیدن اگزیف عکس بدون دانلود کردن در mac و در برنامه safari چه راهی وجود داره؟
سپاس