60D هیچ مشکلی با ثبت عکس با دیتیل و شارپنس بالا ندارد اما لنز 18-135 لنز خیلی شارپی نیست. اگه مشگلی نیست لطفاً یک نمونه عکس با اگزیف لطف کنید و یک کراپ 100% هم از همان عکس لطف کنید.
Printable View
سلام خدمت دوستان عزیز
چهار تا سوال داشتم
بی زحمت یه نرم افزار برای تشکیل فایل پانوراما نام ببرید و یا اگر امکانش هست لینک بدین برای دانلود.
دوم اینکه برای تمیز کردن بدنه دوربین چه وسیله و چه راه های رو پیشنهاد میدین؟و اینکه برای تمیز کردن عدسی جلوی لنز دستمال ال سی دی و یا دستمال عینک ضرری داره؟(بدون استفاده از محلول)
یه نرم افزار هم برای نمایش فایل های jpg درون فایل خام بهمن معرفی کنین ممنون میشم
picasa خود فایل خام رو بهم نشون میده..اما من فایل jpg درون فایل خام رو میخوام
فایلی رو در لایتروم ادیت کرده و بعدش اکسپورت کردم تو فتوشاپ..یه پیغامی قبل این عمل اکسپورت اومد مبنی بر این که آیا تغییراتی که توسط لایتروم ایجاد شده به فتوشاپ انتقال پیدا کنه یا نه؟! من تایید کردم این گزینه رو و تو فتوشاپ هم چیزایی که میخواستم رو درست کردم و پس از ذخیره کردن فایل حجمش حدود 130 مگابایت شده!!!علت چی میتونه باشه؟
پیشاپیش ممنون
موفق باشید
سلام
1 - چطوری می تونم کنن 700 دی رو ریست فکتوری کنم؟
2 - اگر ریست کنم فریمور تغییر می کنه؟
سپاس
من یه 70d با لنز stm ۱۸_۱۳۵ دارم
سوال اینه در فواصل کانونی مختلف با چه اپچری می شه شارپترین عکسها رو گرفت ؟
سوال بعدیم اینه که بهترین فاصله کانون برای ثبت عکس شارپ کدوم مورذ هست؟
سلام:
tloader
فاصله كانوني و اپرچر را تغيير دهيد و شارپنس را در نقاط مختلف تصوير ببينيد. هر جا صفحه پائينتر و رنگ آن به بنفش نزديك تر باشد شارپتر و هر جا منحني بالاتر و رنگ آن به قرمز نزديكتر شود تصوير تارتر است.
به نظر مي رسد كل صفحه تصوير در 50 م م و f/5.6 الي f/8 بيشترين شارپنس را داشته باشد.
۱- بهترین نرم افزار پانارامای که باهاش کار کردم PTGui هست.
۲- اگر بیرون خونه هستی با لباست. اگر داخل خونه هستی و فرصت داری بازم با لباست یا همون دستمال میکرو فابر عینک. خودم بشخصه اگر روش فیلتر داشته باشم، زیر شیر با آب گرم و ریکا میشورم. بهتر از دستمال و لباس تمیز میشه.
۳- ویندوز ۱۰ نصب کن فایل خامو خودش نشون میده. البته ویندوز ۸/۱ هم فایل خامو نشون میده!!! حداقل دوربینهای منو که میشناخت (شیش دی و فوجی ای اکس وان)
در مورد سوال جدیدتون هم نظر خاصی ندارم ولی فکر میکنم در شرایط نوری خاص با تغییر اجبران نوردهی به نورسنجی بهتری میرسیم. گاهی هم بدنه در تور سنجی خطا میکنه.
سلام بر دوستان عزیز
علاوه بر سوالات فوق یه سوال دیگه هم برام پیش اومده
به نورسنج دوربین چقدر میشه اعتماد کرد؟
آیا نورسنج دوربین قابل کالیبره شدن هم هستش؟
پیشاپیش ممنون
موفق باشید[/QUOTE]
درود
نور سنجی دوربین برای عکسهای که نور به طور یکسان در کادر مورد نظر عکاسی پخش شده مناسب است. ولی اگر در کادر مناطقی با شدت نور بالا و یا خیلی روشن موجود باشد یا اینکه بخشی از کار نسبت به بقیه کادر خیلی تاریک باشد نور سنجی خطا دارد. لذا اگر فرض کنیم یک محیط استانداردی وجود داشته باشد که همه دوربینها در ان محیط کالیبره شود و خط نور سنج در ان محیط در وسط قرار بگیرد ، در عمل ما بدلیل پراکندکی منابع نوری همیشه خط نور سنج را چند پله بالاتر یا پاینتر قرار می دهیم لذا به نظر می رسد کالیبر کردن آن هم چندان منطقی نباشد، و هر عکاسی باید با شرایط نورسنج دوربین خود آشنا شود.
سلام دوستان
یه کلیپ تو آپارات دیدم در رابطه با تست مقاومت دوربین D3S
این کلیپ واقعیت داره ؟!؟!؟!؟!؟
لینک
سلام
ابهامی که واسم پیش اومده این عکس هست
مگه وقتی جبران نوردهی EV comparision یک گام (اصلی) کم یا زیاد میشه به معنی این نیست که یا سرعت شاتر یا اپرچر یا ایزو یک گام زیاد یا کم شدن ؟
پس چرا در این عکس در حالی که F/6.3 در هر سه عکس ثابت هست
فایل پیوست 72153
در EV 0 =سرعت شاتر 1/25
در EV -1 =سرعت شاتر 1/40
در EV +1 =سرعت شاتر 1/15
تقریبا 2/3 گام اصلی یعنی 0.66 کم یا زیاد شده و یک گام کامل نیست
عکس اشتباه هست یا من در اشتباهم
سلام به دوستان و می خواستم بپرسم که می دونید کالیبراسیون یا تارگت کردن عکس یعنی چی ؟
سلام خدمت دوستان عزيز
راجع به شغل عكاسي كسي اگه سررشته داره لفطا راهنمايي كنه .
آتليه نميخوام ، فقط عكاسي
براي بخش گرفتن عكس نياز به چه ملزوماتي هست ؟
نوع دوربين بايد چطور باشه ؟
دستگاه براي پرينت عكس چي مناسبه ؟
براي رتوش عكس از چه پلاگيني براي فتوشاپ استفاده ميشه ؟
و هر چيز ديگه اي كه نياز هست .
ممنون
سلام عزیزان
بابت تک تک ابهاماتی که داشتم و با پاسخ شما در اینجا رفع شده مجددا تشکر می کنم
دارم مقالاتی در مورد دو روش نورسنجی می خونم
نورسنجی انعکاسی (Reflected Light Metering):
و نورسنجی اتفاقی (Incident Light Metering):
خودم اطلاع دارم همه مشکلات نورسنجی با جبران نوردهی رفع میشه ولی سوالاتم اینه
۱- ایراد روش نورسنجی اتفاقی (Incident Light Metering) نسبت به نورسنجی انعکاسی چیه؟
۲ - اگر سوژه سفید یا سیاه باشه کدوم روش نورسنجی مناسب هست ؟
یه جا نوشته
۳- منظورش روش نورسنجی انعکاسی (Reflected Light Metering است یا نورسنجی مستقیم (Incident Light Metering ؟نقل قول:
این روش نورسنجی در مواردی که تنوع سطوح و رنگها داشته باشیم مثلاً لباس عروس چون مقدار نوری که بازتاب می دهد خیلی بیشتر از 18% است و صورت عروس تاریک می شود و یا کت وشلوار مشکی داماد نور کمتری را برمی گرداند در نتیجه صورت داماد بسیار روشن خواهد شد.
با تشکر
سلام همه اساتید
تو عکاسی پرتزه نیم تنه با لنز 50mm- 1.8f بهترین دیاف چند باشه خوبه؟
ممنون
سلام بهتر بود مدل لنز رو به طور کاملتری وارد می کردید و همچنین دوربین
اگر دوربین شما کراپ یا هالف فریم باشه ضریب می خوره که نیکون و کانن هم با هم کمی تفاوت داره
مثلا لنز ۵۰ م م در کانن با ضریب ۱.۵ برابر با ۷۵ م م در هالف فریم
همچنین یک لنز ۳۵۰ تومانی تو بازار هست که اپتیک و کیفیت ساخت پایینی داره بدون موتور فوکوس داخلی که اصلا قابل مقایسه با لنز f1.8 50 mm با موتور فوکوس داخلی که قیمتش حدودا ۸۰۰ یا ۹۰۰ نیست
ولی در هر صورت در عکاسی کلوز آپ اگر دیافراگم انقدر باز باشه مثلا ۱.۸ می بینید که چشم فوکوس شده ولی بقیه اعضای صورت یا مثلا نوک بینی اصلا فوکوس نیست و نتیجه همچنین جالب نخواهد بود اما در عکاسی پرتره یا لانگ شات همین دیافراگم نتیجه مثبتی به بار خواهد آورد . در کل بسته به لنز و بوکه ای که در این دیافراگم ایجاد می کند به نظر بنده از طریق آزمون و خطا خودتون به بهترین دیافراگم برسید یا مثلا بهترین شارپنس رو در بهترین دیافراگم ممکن پیدا کنید .
با اجازه تمامی دوستان
بستگی دارد، اگر فرضا در محلی که منظره خاصی ندارد عکاسی میکنید روزنه را روی 1.8 بگذارید تا با محو کردن زمینه هم سوژه را از زمینه جدا کند و هم اثر زمینه معمولی و بدونه جذابیت را حذف کند. ولی اگر فرضا برج افیل را در زمینه دارید روزنه را کمی میبندید تا زمینه مشخص تر باشد. در این عکسها سوژه اصلی در واقع محیط است.
با تشکر از دوستان
حال اگر با همین لنز ( 50mm - 1.8G ) بخواهیم از یک منظره عکس بگیریم بهترین دیافراگم چه عددی است؟
با دیاف باز ( بعنوان مثال 1.8 ) هم میشود از یک منظره دور عکس گرفت؟
با تشکر
با هر دیافراگمی و هر فوکالی میشود هر عکسی گرفت، اما !
هدف از عکس چیست ؟
اگر هدفتان عمق میدان زیاد است که معمولاً نیز هست، میتوانید از اپرچر 11 استفاده کنید و روی 15متری فوکوس کنید. بدین ترتیب همه چیز از 6 متری تا بینهایت در هایپرفوکال خواهد بود.
پیشنهاد میکنم در مورد هایپرفوکال ( ابرکانونی ) مطالعه ای داشته باشید.
سلام دوستان
یه سوالی داشتم نمیدونم به اینجا مربوط هست یا نه
در مورد افکت مینیاتور، وقتی روی یه عکس همچین افکتی اعمال میشه، مثلا منظره شهری، اشیا و ماشینها و ... کوچکتر به نظر میرسن مثل ماکت. سوالم اینجاس که این حس فقط مال آدمهایی هست که با عکاسی آشنا هستن و به طور معمول عادت دارن اشیا کوچک رو تو همچین عمق تصویر کمی ببینن؟ یا بقیه مردمی هم که با عکاسی اصلا آشنا نیستن هم همچین حسی نسبت به ابعاد اشیا دارن؟
در مورد باقی مردم چی فکر کردید؟!
در مورد عکاسا چی فکر میکنید؟ مگه دیدشون چیه؟ :-D
وقتی شما با دانش اینکه چه افکتی روی عکس اعمال شده به عکس نگاه میکنید اتفاقا این حس مینیاتوری بودن را کمتر از کسانی آشنا نیستند حس میکنید.
اصولا آدمهایی که به عکاسی و فتوشاپ آشنا نیستند عکسها را قشنگتر میبینند و لذت بیشتری از دیدن عکسها میبرند.
تا اساتید تشریف بیاورند..
ساده است دیافراگمی که آنچه از سوژه را که میخواهید در فوگوس نگه دارد و مابقی صحنه را بلور نماید. مثلا اگر میخواهید تمام سوژه در فوکوس باشد دیافراگهای بسته تر از 5.6 و اگر میخواهید مثلا شانه ها و گوش و عقب سر نیمه بلور شود به دیافراگه های بازتری احتیاج دارید. این به سلیقه و هدف شما برمیگردد. ضمنا به فاصله از سوژه هم توجه کنید
پ.ن: ظاهرا روستمون پاسخ خود را گرفته اند. این برای چندوین بار است که من بلافاصله بعذ یک پست، پست میزنم اما بعد یهو یک عالمه پست دیگه پیدا میشه. ظاهرا باید این مساله را هم به عنوان اشکال مطرح نمود
سلام دوستان
برام یه سوال پیش اومده که نمیدونم استدلال منطقی ای انجام دادم براش یا نه؟!
تقریبا هممون میدونیم که لنز های کراپ دار روی فول فریم قابل استفاده نیستش
اما لنز های فول فریم روی کراپدار بسته میشه
علت اینکه لنز های کراپ دار روی فول فریم بسته نمیشه چه چیزی هستش؟
مانت ها که مسلما باید یکی باشه وقتی که لنز های فول فریم روی کراپدار بسته میشن
محل اتصالات و (کنترل کننده دیافراگم در نیکون) هم که مسلما یکی هستش.
فقط مونده فریمور دوربین ها که اونم اطلاعات زیادی ازش ندارم اما امکان هک کردنش خب وجود داره
علت چیه که لنز های کراپدار روی فول فریم بسته نمیشه؟
آیا علت فقط قطر پشتی لنز هستش که اگر لنز های کراپ دار رو روی فول فریم ببندیم تصویر به صورت دایره ای به وجود میاد یا اصلا امکان نصب لنز کراپ روی بدنه فول فریم وجود نداره؟
ممنون میشم این قضیه رو برای بنده روشن کنین
موفق باشید
در مورد این مسئله قبلا به کرات بحث شده. تفاوت اصلی لنزهای فولفریم با کراپ در دایره تصویر بزرگتریه که تولید میکنن. در واقع فلسفه اصلی ساخت لنزهای کراپ تولید لنزهای ارزانتر و سبکتر برای دوربینهای aps-c بوده.
اما اینکه چرا نمیشه لنزهای کراپدار رو روی دوربینهای فولفریم استفاده کرد باید بگم این اتفاق فقط تو لنزهای ef-s ساخت کنون میوفته و علت اون هم زائده ای هست که کنون به انتهای این لنزها اضافه کرده که در صورت استفاده روی دوربینهای فولفریم با آینه دوربین برخورد میکنه و در بعضی موارد باعث شکستگی آینه میشه. جالبه بدونید شرکتهای متفرقه که برای دوربینهای کراپدار کنون لنز میسازن این کار رو انجام نمیدن. پس در باقی موارد بخصوص در لنزهای نیکون میتونید روی فولفریم استفاده کنید و مشکلی نداره. مثلا در صورت استفاده از لنز 18-55 به شرطی که از فوکال 24 به بعد استفاده کنید هیچ سیاهی گوشه تصویر مشاهده نمی کنید.
سلام
دوستان با تجربه اگه میشه 5 نکته مهم در سبک عکاسی landscape رو توضیح بدن ممنون میشم و همچنین چگونه باید کات بشه تصویر
سلام بر شما
يک سرچ بزنيد. مقالات مناسبى خواهيد يافت. در مقالات همين ساىت هم ترجمه هاى مناسبى از مقالات و اموزش هاى مختلف از جمله اسکات کلبى موجود است.
چند نکته کلى که وجود دارد
1- ترکىب بندى مناسب- پيش زمىنه و پس زمينه مناسب
2- نور مناسب
3- انتخاب دىافراگم بسته براى دستيابى به حداکثر عمق ميدان
4- ترجيحا استفاده از لنز وايد
سلام
من دو مقاله سایت عکاسی
محدوده دینامیکی و رفع محدودیت آن با ادغام دیجیتالی
محدوده دینامیکی و رفع محدودیت آن با ادغام دیجیتالی-1 | عکاسی
محدوده دینامیکی و رفع محدودیت آن با ادغام دیجیتالی-2 | عکاسی
رو خودندم یه نگاه بندازید آیا داره تکنیک HDR رو توضیح میده ؟
هر تکنیکی که گستره پویایی عکس رو افزایش دهد، می تواند نوعی از HDR باشد. اما در مورد مقاله فوق با توجه به سال انتشار که حدود دوازده سال پیش است، عملا روش چندان توصیه شده ای برای امروز نمی تواند باشد. به هر حال خواندنش لازم است. برای برخی از عکس ها حتی می تواند موثرتر باشد.
امروز اکسپوژر بلندینگ فوق رو می توان با با ماسک های روشنایی بسیار دقیق تر و طبیعی تر انجام داد.
چیزی که به HDR ای که به HDR مرسوم شده است، افکت تکنیک Tone Mapping است. که بیشتر در عکس های فانتزی تر و ایجاد فضای کم یا خیلی سورئال استفاده می گردد. از قضا رویکرد عکاسان حرفه ای در این سالها به گونه ای بوده است که این تکنیک ها را طوری انجام دهند که تشخیص اش برای بیننده عکس بسیار سخت شده است. یعنی به سوی رئال بودن عکس ها، کنتراست ها و رنگ ها پیش رفته است.
سلام
نمیدونم اینجا جای مناسبی برای سوالم هست یا نه
دوستان من قصد نصب ادوبی اکستنشن منیجر سی سی (adobe extension manager cc) رو دارم اما موقع کلیک روی فایل نصب آن با این پیغام مواجه میشم
فایل پیوست 72767
adobe support advisor رو هم نصب کردم ولی مشکل برطرف نشد و نتونستم نصب کنم
کسی از دوستان میتونه راهنمایی کنه؟
ممنون
درود بر همگان
دوستان و اساتید گرامی پرکاربردترین رنج در عکسهای مستند اجتماعی مخصوصأ برای عکاسی از رویدادهایی مثل پیاده روی اربعین که مملو از سوژه های ناب هستش چه رِنجیه؟
همونطور که میدونید بعلت پیاده روی دو سه روزه اگر بشه از وزن تجهیزات نیم کیلو هم کم کرد کمک بزرگیست. به همین خاطر بستن یک پرایم سبک میتونه خیلی راهگشا باشه ولی بشرطی که سوژه ها رو از دست ندی!
با سپاس فراوان
درود
اتفاقأ خودم 24-70 تامرون رو دارم و میدونم که این رنج خیلی کاربرد داره. اما با توجه به تجارب قبلی از پیاده روی میدونم وزنش یه کم زیاده و ممکنه خسته کننده بشه!
پارسال با 70D بودم و 18-135 STM بازم احساس میکردم کمی خسته کننده ست. (یادش بخیر چه خاطرات خوبی باهاش داشتم)
امسال D750+Tamron 24-70 که وزنش بیشتر هم میشه.
به همین خاطر خواستم نظر دوستان رو برای بهترین پرایم بدونم. با توجه به نظر جناب چگینی و سرچ هایی که توی نت داشتم همون 35 م.م خوبه. با توجه به وزن 305 گرمی 35 اف 1.8 نیکون در مقابل 825 گرمی 24-70 تامرون ، واقعأ وسوسه کننده ست. فعلأ تنها گزینه ام همون 24-70 هستش و اگه پرایم نشد سعی میکنم از وزن دیگر وسایل کم کنم:-).
بازم منتظر نظر دیگر اساتید هستم.
ارادتمند
چرا عکسهایی که از اسکن نگاتیو بدست می ایند ارسال نمی شوند واعلام اینکه فایل خراب می باشد. می شود.
به نظر من تو همچین شرایطی که شما میخواید درش قرار بگیرید دو حالت داره : یا میخواید عکس های خوب بگیرید یا میخواید سبک بار باشید. اگر بخواید سبک باشه تجهیزاتتون در نظر بگیرید که اگر یه G7x تهیه کنید وزنش کلا 300 گرم هست ولی دی 750 رو حتی اگر با لنز 300 گرمی بخواید حمل کنید (بدون کیف) وزنش میشه 1150 گرم که اختلاف خیلی قابل توجهی است برای چنین سفری. در صورتی که با همون G7x عکسای سفر خیلی عالی میشه گرفت.
حق با شماست.
اما بیشترین معایب یک.کمپکت در این شرایط با توجه به تجارب قبلی :
1- عمر کم.باطری و عدم دسترسی به موقع به پریز برق جهت شارژ مجدد
2- سرعت فوکوس ضعیفتر و عملکرد کندتر نسبت به dslr که در خیلی مواقع صحنه از دست میره
3- نیاز به ایزوی بالا و عدم رفتار نویزی مناسب کمپکت ها
داره آف تاپیک میشه و مطمئنا این پست ها به همون تاپیک معروف هدایت میشن اما بد ندیدم چند نکته را هم بنده عرض کنم
در بالاتر بودن کیفیت DSLR شکی وجود ندارد و اینجا هم قرار نیست برای سوال شما راجع به لنز نسخه خرید کامپکت پیچیده شود. به صورت کلی برای همچین برنامه ای استفاده از یک کامپکت پیشرفته (بیشتر نظرم روی G1x هست) به همراه باتری یدک گزینه ای بهتر نسبت به DSLR است.
با سنسور بزرگ و دقت بالا در فوکوس موارد 2 و 3 مد نظرتون مرتفع میشود و با داشتن باتری یدک نیز گزینه 1 ختم به خیر میشود. ضمن آنکه بار کمی هم بر دوش عکاس خواهد بود.
بعد از آن گزینه بعدی دوربین های میرورلس (مثل eos M) است
اما اینها برای کسی است که در یکی از دسته های زیر جای گیرد:
1- این نوع عکاسی بخش اصلی فعالیتش است (مستند اجتماعی)
2- برای خرید دوربین خاص این شرایط (استفاده کم و شاید چند روز در سال) مشکل مالی نداشته باشد
3- وابسته به برتری های DSLR نباشد.
اما برای پاسخ سوال شما بهترین گزینه همان است که دوستان اشاره کردند. یک پرایم سبک و با کیفیت
موفق باشید
سلام
تراکم پیکسلی سنسور چیست؟
و چه تاثیری بر نویز دارد
تراکم = نسبت تعداد در واحد سطح یا حجم
و یک موضوع نسبی است. مثلا وقتی میگوییم تراکم پیکسلی دوربین نیکون دی7100 از دوربین کنون 60دی بیشتر است بدین معنی ست که تعداد نیکون تعداد پیکسل بیشتری در واحد سطح بر روی سنسور خود جا داده است ( 24 مگاپیکسل برای نیکون و 16 مگاپیکسل برای کنون )
هرچه تراکم پیکسلی یک دوربین بیشتر باشد طبیعتاً برای جای گیری پیکسل ها بر روی سنسور، ناچاراً اندازه فتودیودها کوچکترخواهد شد این امر باعث کاهش میزان نورگیری فتودیود ها و افزایش نویز خواهد شد.
البته تکنولوژی تولید سنسور ها و پردازنده ها رو نباید نادیده گرفت. در همین مثال با اینکه نیکون از تراکم پیکسلی بالاتری برخورداره اما در زمینه کنترل نویز خیلی بهتر از 60دی عمل میکنه و این هم به دلیل همین پیشرفت تکنولوژی هست.
فایل پیوست 72864سلام.کسی میدنه چطور از تور عکاسی شده
سلام
دو راه ساده دارد:
1- دستیار عکاس تور را نگه داشته و پس از ثبت عکس در مرحله ویرایش ایشان حذف شده اند
2-دستیار عکاس تور را بالا برده و پس از رها کردن آن عکاس در لحظه مناسب عکس را ثبت کرده است (در این روش برای رسیدن به بهترین حالت نیاز به چند بار شات زدن می باشد)
به همین سادگی
در این عکس شیوه اول محتمل تر به نظر میرسد
پ.ن: جالبه که این ژست عکس رو سه سال پیش عکاس عروسی ما هم به شیوه ای مشابه بند 2 اجرا کرده اند و آن زمان عنوان میشد که ژستی است که علیرغم زیبایی به علت تکراری شدن از مد افتاده است! گرچه به خاطر زیبایی و ثبت هوشمندانه، اون عکس الان در سایز بزرگ به دیوار اتاقمون نصب شده
ببخشید یه سوال داشتم ولی نمی دونستم کجا بپرسم لذا اینجا مطرح می کنم
من به یه سایت مرجع که عکسهای مفهومه داشته باشه نیاز شدید دارم
میتونید راهنماییم کنید؟؟ ممنون می شم
منابع مختلفی هست ولی من تا به حال ندیدم سایتی فقط به عکاسی مفهومی بپردازه .
لینک تاپیک عکس های مفهومی این انجمن : http://forum.akkasee.com/f115/t7879.html
در گوگل هم عکس های مفهومی زیادی هست و سایت هایی که دارای این موضوع هستند به این لینک سر بزن : https://www.google.com/search?q=conc...Ch1A0AlH&dpr=1
برای عکاسی پیاپی دوربین DSLR چرا آینه داخلی بالا میاد و برمیگرده؟
نمیشه آینه بره بالا و شاتر 6 بار بزنه و بعد آینه بیاد پایین؟ که سرعتش بالاتر بشه ؟
سلام
فکر میکنم دلیل اصلی اینه که هر بار دوربین باید از فوکوس مطمئن باشه،یعنی آینه بیاد پایین،فوکوس اسکرین فوکوس رو تایید بکنه و بعد در ادامه آینه بره بالا و شاتر باز شه و تصویر بره برای ثبت. اگر نه که در شاتهای پیاپی هیچ ضمانتی برای وجود فوکوس (روی سوژه-بویژه متحرک) نمی بود.
درود.
دوستان خواستم بپرسم آیا وینیت به سایز سنسور هم مربوط هست ؟
در حالت کلی جدا از بحث لنز، وینیت در کراپ و فول فریم با هم تفاوت داره یا خیر؟
متشکر
هر چه سنسور بزرگتر باشد امکان خطای vignetting بیشتر خواهد بود
فایل پیوست 73082
درود،
بله امین جان اصولا یکی از ایرادهای سنسورهای فول فریم وجود vignetting زیاد نسبت به سنسورهای کراپدار هست. در سنسورهای کراپدار در صورت استفاده از لنزهای کراپدار یا فول فریم، ویگنت بسیار ناچیز هست یا وجود ندارد ولی در سنسورهای فول فریم به دلیل بزرگتر بودن و پوشش تمامی تصویر ایجاد شده توسط یک لنز فول فریم، وجود ویگنت مشهود هست.
سلام دوستان
اگر احیانا جایی بودیم که به هر دلیلی بابت عکاسی ازمون مدرک خواستن(گیر دادن)،ارائه کارت فنی حرفه ای عکاسی کفایت میکنه؟
تا حالا اتفاق نیافتاده برام،خواستم مطلع بشم
موفق و پایدار باشید
درود بر شما
خیر
البته گیر دادن به عکاسی در اماکن عمومی کاملا سلیقه ای هستش و نمیشه از هیچی مطمئن بود ولی به طور کلی عکاسی با دوربین های slr بدون مجوز در اماکن عمومی میتونه دردسر ساز باشه.همین دیروز جمعه با تعدادی از دوستان در پارک جمشیدیه بودیم که نگهبان پارک گفت نامه داریم تا اجازه عکاسی با دوربین های حرفه ای را ندهیم و کار داشت به جاهای باریک میکشید که دوربین هارو غلاف کردیم.همین اتفاق چندی قبل در توچال محوطه کنار پارکینگ٬ پیش اومد که بعد از توجه نکردن به اخطار مامور متاسفانه یک موتوری دو ترک اومد ضمن اخطار شدیدتر همه عکسهام رو پاک کرد و منو مجبور به ترک اون مکان و برگشت به ماشینم کرد.در چنین مواقعی در صورت نداشتن مجوز ( که من هیچوقت نفهمیدم از کجا باید تهیه بشه به چه کسانی و تحت چه عنوانی میدن ) بهترین کار فرار کردن هستش :-)
این رو هم اضافه کنم که عکاسی با سه پایه در تمام اماکن عمومی مثل پارک ها و خیابان ها و ... ممنوع هستش مراقب باشید.
سلام دوست عزیز
والا چون شهر کوچیکه تقریبا همه جا دوست و آشنا هستش و خداروشکر تا حالا از این بابت مشکلی برام پیش نیومد(چند بار چن تا سرباز که اهل اینجا نبودن اومدن جلو بابت این موضوع که بعدا مافوقشون جلوشونو گرفت و نتونستن حرکتی انجام بدن)
یه سوال؟!...این برادرای ارجمند اصلا بلد هستن با دوربین کار کنند که میان عکسهاشو پاک کنن؟
کلا قوانین این مورد رو کجا میشه مطالعه کرد؟
به هر حال به شهر های غریب هم میریم و حداقل از قوانین با خبر باشیم که یه زمان مشکلی برام ایجاد نکنن.
ولی واقعا چیز مسخره ای هستش که نمیشه یه فرد بدون مجوز و فقط محض خوشی دل خودش عکاسی کنه
باز حداقل یه موردی که هستش من زیاد مایل به عکاسی شهری و این دسته از سبک ها ندارم اما گفتم صرفا جهت اطلاع عمومی گفتم یه مطالعه ای انجام بدم
به هر حال ممنون از اطلاع رسانی و لطفتون
موفق باشید
ارادتمند
راهکار موثر در این مواقع اینه که اعلام کنید هنرجوی عکاسی هستید و برای پروژه کلاسی و ارائه به استاد عکاسی می کنید. اگر بنا به گیر دادن باشه موارد متعددی بوده که با ارائه کارت رسمی خبرگزاری های دولتی هم از ادامه به کار عکاس جلوگیری کرده اند و در حالت کلی نوع برخورد و رفتار عکاس واکنش گیردهنده مربوطه (!) رو تعیین میکنه.
بارها این بحث مطرح شده و بارها این پیشنهاد های اشتباه - فرار تنها باعث میشود کار خراب شود ، بحث کردن هم فایده ای ندارد
عکاسی در مکان های عمومی کاملا مجاز است بشرطی که سقف نداشته باشد در مورد خیابان هم که کاملا آزاد است و سه پایه تنها حساسیت را بالا می برد در این زمان ها رفتار دوستانه داشته باشید ولی اجازه ندهید وارد حریم شما بشوند شکستن خریم شخصی شما خودش جرم است و در صورتی که نیروی انتظامی این کار را انجام دهد محکوم به حبس و تعلیق از خدمت میشود بنابراین کادری ها حواسشان جمع است و کاری نمی کنند که براشون شر درست بشود
جلب و بازداشت نیاز به حکم دادستانی دارد پاک کردن عکس هم خسارت به اموال خصوصی محسوب میشود
موتور سوارهایی که شما دیدید اگر لباس شخصی داشتند بهشون میگن تیم پیشگیری از وقوع جرم وابسته به نیروی انتظامی است که در صورتی که کسی با 110 تماس بگیره و مورد مشکوکی را اطلاع بدهد این افراد اعزام میشوند که من باهاشون شخصا برخورد داشتم
مامور ها عموما رفتار بدی دارند و باهاشون نمیشه صحبت کرد اگر در دوربین خود مورد غیر قانونی ندارد مودبا درخواست کنید تا به ستاد آنها مراجعه کنید و آنجا خودتان را معرفی کنید بعد متوجه میشوید که رئیس آنها چقدر مودب و آشنا به قانون است (معمولا نماینده قوه قضاییه)
در برخورد شخصی من حتی عکس های داخل دوربین را نگاه نکرد و خیلی محترمانه برخورد داشت و بیسیم زد تا گشت ها کاری نداشته باشند
بر اساس قانون هیچ شخصی حق ندارد مزاحم رفتارهای عمومی مردم در مکان های عمومی شود ولی حریم خصوصی متفاوت است
قوانینی در مورد عکاسی آزاد در کشور نداریم ولی برای عکاس های وابسته به مطبوعات قانون مربوط به مطبوعات و عکاسان را جست وجو کنید که در آن قید شده کسی حق ندارد مانع کار عکاسان مطبوعاتی شود و ممانعت جرم محسوب میشود
جلب دوربین هم سرقت و زورگیری بحساب می آید
برای عموم مردم به همین دلیل بر اساس قانون مدنی و قانون اساسی برخورد میشود که در آن آمده هیچ کسی نباید مانع و مزاحمتی برای کار دیگری ایجاد کند و عکاسی یک کار معمول است مگر خلاف عفت عمومی باشد که با دیدن عکس ها مشخص میشود
بهترین راه عکاسی از سوژه ها با اجازه آنها است و برای اماکن نیازی به اجازه نیست فقط تابلو نباشید
یا کارت خبرنگاری و عکاسی باید داشته باشید و یا از قانون عمومی استفاده کنید (کارت وزیت معمولی و معرفی کردن خودتون بصورت مودبانه) یعنی از سوژه هایی عکاسی کنید که شر نداشته باشند
مثلا نرید از پاسگاه و بانک عکاسی کنید ویا وقتی دوربین رو نگاه کنید همش عکس موجودات جذاب باشه :D
دقیقا صحیح است :oops:
درود..
آیا عکسهای خبری و ورزشی را میتوان زیر مجموعه اسنپ شاتها قلمداد کرد و یا خیر؟