سلام دوست عزیز
درسته که مبارزه بین نویز وجود داره. ولی کم کم دیگه داره به خاطره ها سپرده میشه.
و دلیلی هم وجود نداره که بگیم نویز کانن از نیکون کمتره. چون نیکون هم دوربینی مثل D3 داره که از نظر نویز تمام دوربینهای کانن رو میخوره!!!!
البته همه چیز نویز نیست. و قرار نیست که ما تمام عکسهامون رو در ایزو 3200 بگیریم. و مسئله های خیلی مهمتری مثل لنزها و لوازم جانبی و .... هم وجود داره.
بعنوان مثال برای یک آتلیه که در شرایط نور کنترل شده و با ایزوی پایین عکس میگیره ، براش فرقی نداره که نویز کانن بیشتره یا نیکون. و بیشتر به مسائلی مثل فلاش و لنزها و .... فکر میکنه.
و همچنین اگه 2 عکس گرفته شده با کانن 400d و نیکون D40X (بعنوان مثال اسم این دوتا رو آوردم) که در ایزو 1600 گرفته شده رو در سایزهای معمولی چاپ کنید ، مطمئن باشید که تفاوت فاحشی بین این دوتا نخواهید دید.
در مورد دست و پا زدن المپوس و پنتاکس هم باهاتون مخالفم :::big grin:::
هر برندی برای خودش مشتریان خاصی رو داره. اگه اینجور نبود که تا حالا جفتشون ورشکست کرده بودن.
بعنوان مثال شاید اگه منم بدنبال پرنده گرافی بودم و دنبال لنزهای تله با حجم کوچیک میگشتم ، یکی از این دوربینهای المپوس که کراپ فاکتور 2 دارن رو انتخاب میکردم و از لنزهای کوچیک زویکو ، نهایت استفاده رو میبردم.
کانن هم استراتژی خودشو داره. شاید استراتژی کانن (و نیکون) این باشه که لرزشگیرها رو روی لنز بذارن تا بتونن بیشتر جیب مشتریان رو سبک کنن :::big grin:::
و شاید استراتژی سونی و المپوس هم این باشه که به مشتری باج بدن!!! یعنی اینکه از لرزشگیر سنسور استفاده کنن تا بتونن لنزهای بدون لرزشگیر و ارزونقیمت تر رو به مشتری بدن تا تاب مقاومت در برابر دو برند مطرح کانن و نیکون رو داشته باشن.