سلمان جان اتفاقا قبلا میخواستم پیشنهاد زیر بخش سخت افزار را بدهم
بهرحال تمام دوستان بعد از عکاسی به یک رایانه سریع نیازمند هستن و بحث های تخصصی در این زمینه و در این فروم برای همه مفیده
وحید بیگدلی
Nikon Systems Inc. and Fujitsu Broad Solution & Consulting Inc. establish a joint company
خبر جالبی است !
نیکون با فوجیتسو ( که این روز ها تحولات زیادی پیدا کرده ) برای آپگرید نرم افزاری دوربین های DSLR خودش قرارداد همکاری امضا کرده و یک شرکت جدید ( مشترکا ) تاسیس کرده اند.
به نظرم اتفاق بسیار مهم و جالبی است.باید منتظر نتایج اش باشیم.کد:http://nikon.com/about/news/2009/0630_01.htm
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
همتا از چه نظر؟ مگا پیکسل؟ اگر از این نظر باشد درسته, ولی اگر از نظر امکاناتی مثل سرعت عمل بالا و کامندر فلاش و فوکوس پیشرفته و ... باشد, نیکون 2 سال پیش چنین دوربینی ارایه کرد!!
در واقع کانن در شرایطی بعد از 2 سال دوربینی را برای رقابت با D300 (الآن D300s) عرضه کرد که هنوز هم D300 در بسیاری از زمینه ها بی رقیب است (نمونه اش سیستم اتوفوکوس که با وجود اینکه هنوز تستی در این مورد از 7D ندیدیم, ولی حدس میزنم باز هم در این مورد برتریی نداشته باشد).
در واقع چیزی که باعث خوشحالی همه دوستان در مورد این دوربین در روزهای اول شد (من جمله خود من) بیشتر! پیشرفت امکانات نسبت به دوربینهای کانن بود, نه سایر برندها
به هر حال با گذشت زمان میتوان تستهای بهتر, دقیقتر و مطمئنتری دید و به دور از تب و تاب و هیجان اولیه در مورد آنها قضاوت کرد.
در مورد جزییات و دیتیل دوربینی مثل 50D هم فکر نکنم نیازی به بحث باشد ....
میشه بفرمایید با توجه به گفته های شما که کنون اینقدر سیستم اتوفکوسش عقب افتاده هست چطور عکاسان ورزشی که اینقدر اتو فوکوس اهمیت ویژه ای براشون داره, اکثرا" از دوربینهای کنون استفاده میکنن ؟؟؟ نکنه نمیدونن سیستم فکوس نیکون 2 سال جلو تره ؟؟؟
در ضمن با چه استدلالی 7D رقیب D300 از آب در اومد؟ آحه این دوتا توی یه کلاس هستند ؟
(فکر کنم وجه تشابه این دوتا 8 فریم در ثانیه باشه ,البته D300 چطور 8 فریم میگیره رو کاری نداشته باشید )
آرش زمانی5DII A7RII ✗
تا جاییکه در پستم میبینم, من قضیه فوکوس را به کل برند تعمیم ندادم! :)
خب, اول اینکه در مورد اکثریت عکاسان ورزشی و خبری که کاننی هستند, این قضیه بعد از عرضه D300 و D3 روند نزولی پیدا کرد , و اگر قبول داشته باشیم که اغلب این عکاسها برای آژانسها و خبرگزاریها عکس میگیرند, با توجه به سرمایه گذاری سنگین آن بنگاهها روی لنز و بدنه و ... تغییر برند کاری زمانبر و دشوار خواهد بود, اما هر چند آهسته؛ در جریان است (و تا مدتها همچنان اکثریت با کانن خواهد بود).
اما در مورد دوربینهای کانن آن عکاسها :
عکاسهای ورزشی که سرعت و دقت فوکوس هم برایشان اهمیت زیادی دارد, از کدام SLR های کانن استفاده میکنند؟
500D ؟ 50D ؟ 5D ؟ یا سری 1D و 1Ds ؟؟؟
جنس بدنه, سرعت شاتر, کراپ سنسور و سرعت عکاسی پیوسته و .....در ضمن با چه استدلالی 7D رقیب D300 از آب در اومد؟آحه این دوتا توی یه کلاس هستند ؟
( فکر نکنم مقایسه 6fps در D300 در حالت عادی که در آن حالت منظور شما به 8 میرسد یا 7fps در D300s با 8fps در 7D مقایسه غیر قابل بخششی باشد)
به نظرم گذاشتن یک اسم تک رقمی هم نتواند کلاس را تغییر دهد.
* پ.ن: راستی کوروش جان, غیر از اون قضیه باتری گریپ, یک ترفند رایگان هم برای رسیدن به 8fps هست, دوربین را روی مد برکتینگ فلاش باید گذاشت, ولی بدون فلاش عکس گرفت :)
ویرایش توسط Mashhadi Vahid : Thursday 3 September 2009 در ساعت 22:28
ویرایش توسط Kourosh Kahal : Thursday 3 September 2009 در ساعت 22:15
احمق را موافق حماقتش جواب مده مبادا تو نیز مانند او بشوی.
احمق را موافق حماقتش جواب بده مبادا خویشتن را حکیم بشمارد.
این را هم من اضافه کنم که کن راکول عمده دلیل کوچ بسیاری از عکاسان در دههی نود به سیستم کانن را اتوفوکوس آن میداند:)
موافقم به نظرم آقا وحید درست میگه .
7دی هدفش دی 300 است ولی مهمترین تفاوت این دو دوربین مسئله مگا پیکسل است. و این مطلب کاربرد این دو رو مقداری متفاوت میکنه. دی 300 رفتار نویزی بهتر و 7دی رفتار بهتری در عکاسی حیات وحش داره ولی در هر حال باز هم از دایره رفابت خارج نمیشوند.
اصلا بحث وحید در خصوص برند نبود ، بحث رده دی 300 بود.
چیزی که با وحید من اختلاف نظر دارم :
کنون برند موفقتری در رده حرفه ایست بخاطر اینکه تا یکی 2 سال پیش فقط کنون فول فریم داشت و بجز نیکون هیچ برندی در محدوده حرفه ای اصلا وجود نداشت و دی 2 ایکس هم توان رقابت با قولهای فول فریم کنون رو نداشت.
اما الان هم کنون باز هم انتخاب حرفه ایهاست چرا ؟ بخاطر لنزهای حرفه ای کنون که برای دوربینهای فول فریم طراحی شده اند و در این رده خیلی رشد یافته هستند.
درسته که نیکون تلاش خوبی کرده ولی فقط بدنه کفایت نمیکنه. باید این بدنه ها توسط لنزهای مناسب ساپورت بشه.
یکی از اقدامات خوب نیکون لنز 70-200 جدید نیکون بوده که در محدوده فول فریم اون رو بهبود دادند.
سياوش
It is not the gear, it is the guy behind the camera :)
خدمت شما عرض كنم وجود 18 مگاپيكسل آن هم در شرايطي كه خيلي ها 12 مگاپيكسل را آخرين اندازه براي اين سنسورها در نظر گرفته بودند ، به قدري جذاب است كه دوربين 2 سال پيش نيكون كه سهل است حتي دوربين هاي دو سال بعد نيكون را هم به چالش ميكشددر واقع چیزی که باعث خوشحالی همه دوستان در مورد این دوربین در روزهای اول شد (من جمله خود من) بیشتر! پیشرفت امکانات نسبت به دوربینهای کانن بود, نه سایر برندها
مساله اين است كه نيكون خودش نميتواند در اين مورد تصميم بگيرد
چشم نيكون به دنبال شركت هايي مثل سوني است كه آيا آنها دلشان بخواهد چنين سنسوري توليد كنند يا نه ( تازه اگر بتوانند )
نظر شخصي من اينه كه علت اينكه نيكون برخي از امكانات جانبي رو روي دوربين هاش ارائه ميده به علت اينه كه قيمت بالاي بدنه هاش رو توجيه كنه
در حالي كه كنون نه نيازي به اين كار داره و نه كنوني ها خواهان اين كار هستند كه به علت اضافه شده مثلا يك امكان كوچك يك باره چند صد هزار تومن پول پرداخت كنند
شك ندارم كه اگه نيكون ميخواست چنين دوربيني ارائه بده ، قيمتش رو خيلي خيلي بالاتر از اين ها قرار ميداد . البته نيكوني ها هم با كمال ميل اين پول را پ رداخت ميكردند ( خلاصه آدم بايد براي تعصبش پول خرج كنه ديگه ) و چقدر هم از خريدشان خوشحال ميشدند