صفحه 55 از 83 نخستنخست ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 541 تا 550 , از مجموع 828
Like Tree3905تشکر

موضوع: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

  1. #541
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    خوب حالا که صحبت از کشف جدید شد موردی که بارها در فروم مطرح شده و در همین تاپیک و چندیدن تاپیک دیگه بارها تکرار شده رو کمی پیگری کردم و به یک کشف جدید دست پیدا کردم!(البته خودم قبلا اون رو مطرح کرده بودم ولی با مدرک مستدل تر خواهد بود)

    قبلا گفتم که:

    در مورد قیمتهای بدون گارانتی نیز موردی که به اشتباه در افکار جا افتاده است این است که چون برای ایران خریداری میشود و پول گارانتی آن پرداخت نمیشود.در صورتی که هیچ کارخانه معتبری اجناس خود را بدون گارانتی به فروش نمیرساند بلکه نبود گارانتی به همراه یک دستگاه نشان آن است که این کالا در بازار هدفی که کارخانه برای آن در نظر گرفته است به فروش نمیرسد و گارانتی آن منطقه را ندارد.
    که دوستان گفتند


    به اشتباه جا نیفتاده ، در زمینه دوربین توسط یکی از شعبات نورنگار لورفته ، و در زمینه تجهیزاتی که سازنده آن کمپانی KORG هست در ایران و عراق هیچگونه خدماتی ندارد و قیمت آنرا نیز از قیمت کلی دستگاه کم میکند. میتوانید با کمپانی کنون مکاتبه کنید و ببینید آیا فرضا 7d شما با توجه به سریال آن میتواند از خدمات استاندارد کمپانی کنون استفاده کند یا خیر.
    که من تقاضای منبع معتبرتری کردم که بی پاسخ ماند.(حرفهای خود شرکت اصلی جای بحث دارد،دیگر نقل قول غیر مستقیم از آنها که هیچ)

    البته ارقامی بین 100 تا 200 دلار!! نیز برای کسر این گارانتی در نظر گرفته میشود که احتمالا این نیز برپایه حدس باید باشد.برای مقایسه قیمتهای باگارانتی و بدون گارانتی در بازار جهانی می توان این قیمتها را مقایسه کرد(معمولا اجناسی که دارای گارانتی آن منطقه نیستند در سایتها با عنوان GREY MARKET و یا Imported به فروش میرسند که گارانتی نداشته و شامل تخفیفات کارخانه اصلی نیز نمیشوند)

    در این لینک میتوانید قیمتهای لنزهای نیکون را با گارانتی USA و بدون گارانتی Imported را با هم مقایسه کنید

    http://www.bhphotovideo.com/c/search...247+4291315846

    تفاوت بسیار کمتر از مبلغ عنوان شده است و در بعضی موارد 0

    اما در مورد فروش بدون گارنتی توسط شرکتها که بنده عنوان کردم هیچ تولیدکننده بزرگی چنین کاری را نمیکند و دوستان آن را تکذیب کردند،قصد زدن ایمیل و پرسیدن آن در سایت نیکون را داشتم که دیدم در این صفحه در مورد آن توضیح داده شده است و آخرین سوال آن دقیقا موردی بود که ما بر سر آن بحث داشتیم.


    Does owning a "Grey Market" Nikon product mean I don't have a warranty

    No! All Nikon products come with a warranty by the manufacturer. The designated Nikon service center will always repair "in warranty" Nikon products and perform "out of warranty" repairs. If you own a Grey Market product it will need to be returned to the reseller or importer for service. Refer to your reseller or to the warranty cards included with the product for service contact information.

    فکر میکنم سوال و جواب به اندازه کافی گویا باشد.
    پس کارخانه جنسی را بدون گارانتی به فروش نمیرساند که 100 تا 200 دلار به این خاطر ارزانتر باشد.مشکل اینجاست که دوستان فکر میکنند تجار به کارخانه رفته و مستقیما و با شرایط دلخواه از آنها خرید میکنند که به هیچ عنوان به این صورت نیست.
    اگر در مورد کنون نیز چنین ابهامی وجود داشته باشد به همین راحتی قابل پیگیری است.

    جدا از این مورد نیکون جزء محدود شرکتهایی است که در ایران نمایندگی مستقیم دارد و عجیب است که فکر کنیم این کارخانه در بازاری که نماینده دارد دست به فروش بدون گارانتی بزند(با فرض این که چنین امری وجود داشت که ندارد)



    در مورد LCD سونی هم دوستان گفتند چرا گران نشده،فکر میکنم علت آن است که چند سال است که پنل LCD های سونی توسط سامسونگ تولید می شود (حتی اگر در ژاپن اسمبل شوند).البته در این مورد کاوه عزیز بهتر می تواند توضیح دهد و مورد این که تمام شهرهای ژاپن که نابود نشده است که تمام محصولات ژاپنی گران شوند.

    فکر میکنم یکی از علل تاثیر بیشتر گرانی بر روی کالاهای عکاسی این است که این کالاها از معدود کالاهایی هستند که هنوز در ژاپن تولید می شوند.


    ویرایش توسط M.Mobin : Monday 16 May 2011 در ساعت 15:22
    navidsohi، Rouzbeh Ehsani، Madjidm و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  2. #542
    كاربر همراه mdei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    221
    تشکر شده
    287
    تشکر کرده
    165

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد خرم یار نمایش پست ها
    ابن یک نمونه بسیار خواص همانطور که مطرح شد میتوان دهها دلیل متفاوت داشته باشد و من نمیدانم چه اصراری وجود دارد یک نمونه تلوزیون را به کل بازار با اصرار تعمیم دهیم.
    خیلی برام جالبه جناب خرم یار!
    شما واقعا اعتقاد دارید ثبات قیمت فقط مربوط به "یک نمونه تلویزیون خاص" است؟
    بهتر نبود میفرمودید: «افزایش ناگهانی و توجیه ناپذیر قیمت فقط مربوط به دنیای عکاسی است»؟
    لطفا اگه اهلش هستید سری به بازار موبایل، پرینتر، اسکنر، لپ تاپ، سخت افزار رایانه، تجهیزات صوتی، لوازم تصویربرداری و چندین و چند قلم وارداتی دیگر (که بعضا توسط همین شرکت کانن تولید میشن) بزنید و به این سوالها پاسخ بدید که:
    _ چطور این لوازم، طبق فرمول ابداعی و خلاقانه شما افزایش تعرفه نداشتن؟
    _ اگه خدای ناکرده امثال شرکت "اسمشو ننگار" متولی بخشی از واردات این لوازم به کشور بود، الان شاهد بلبشویی مشابه در آن اجناس نبودیم؟
    Madjidm تشکر می‌کند.

  3. #543
    كاربر آشنا savalangh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    78
    تشکر شده
    383
    تشکر کرده
    261

    پیش فرض

    جدا از این مورد نیکون جزء محدود شرکتهایی است که در ایران نمایندگی مستقیم دارد و عجیب است که فکر کنیم این کارخانه در بازاری که نماینده دارد دست به فروش بدون گارانتی بزند(با فرض این که چنین امری وجود داشت که ندارد)
    آقاي مبين عزيز، اگه به وبسايتي كه فرموديد مراجعه كنيد ميبينيد كه دوربينهاي ديجيتال نيكون فقط مشمول گارانتي محلي( يعني در ايران) ميباشد

    البته ظاهرن بقيه جاها هم همينطور هست
    Nikon digital products sold in Europe have a warranty which is honoured by Nikon European offices in the countries listed below. This warranty is not supported by Nikon offices outside of Europe. Nikon digital products sold outside Europe also have localised warranties and are not supported in Europe.
    ولي با اين حساب اون 3 درصد گارانتي يكم بي معني ميشه
    · چنانچه دوربینی را که از کشور دیگری خریداری نموده اید ، نزد مرکز خدمات و سرویس کشور دیگری ببرید ، تعمیر و پشتیانی آن مستلزم پرداخت هزینه مربوطه خواهد بود
    البته لنز و فلاشهاي نيكون طبق اظهار نظر همون وبسايت مشمول گارانتي جهاني ميشن

    پ.ن. اين پست ويرايش شده هست و نميدونم چرا قبل از ويرايش 2 بار پست شده :(
    ویرایش توسط savalangh : Monday 16 May 2011 در ساعت 16:06
    ساوالان

  4. #544
    كاربر آشنا savalangh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    78
    تشکر شده
    383
    تشکر کرده
    261

    پیش فرض

    اين پست اشتباه بود و نتونستم حذفش كنم
    شرمنده
    ویرایش توسط savalangh : Monday 16 May 2011 در ساعت 16:08
    ساوالان

  5. #545
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    دقیقا متوجه منظور شما نشدم.
    بحث بر سر این بود که کارخانه جنس بدون گارانتی را ارازانتر میفروشد که دیدید چنین نیست.

    · چنانچه دوربینی را که از کشور دیگری خریداری نموده اید ، نزد مرکز خدمات و سرویس کشور دیگری ببرید ، تعمیر و پشتیانی آن مستلزم پرداخت هزینه مربوطه خواهد بود
    منظور پرداخت هزینه به تعمیرگاه نیکون است در حالی که با آن 3% شرکت دیگری خدمات میدهد و نه نیکون.این دو با هم مرتبط نیستند.





    پ ن:منظور از دوست بدون نام در آن پست شما نبودید.
    ویرایش توسط M.Mobin : Monday 16 May 2011 در ساعت 16:14
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  6. #546
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود دوباره

    _ اگه خدای ناکرده امثال شرکت "اسمشو ننگار" متولی بخشی از واردات این لوازم به کشور بود، الان شاهد بلبشویی مشابه در آن اجناس نبودیم؟
    از دوستان خواهش می کنم اسم شخص یا شرکتی رو نبرید . در ضمن مگه جناب عاشوری نیا نفرمودن بیش از این به این موضوع پرداخته نشه ؟ مطمئنا جناب "خرم یار" به راحتی می تونن توضیحات زیادی رو در مورد پست های اخیر بدن ولیکن اگه کامنتی نمی ذارن ، به خاطر تذکر جناب عاشوری نیاست . لذا پسندیده نیست در غیاب "پاسخ های فرد نقد شده" (جناب خرم یار) به این صحبت ها ادامه داده بشه .
    Rouzbeh Ehsani تشکر می‌کند.

  7. #547
    كاربر آشنا savalangh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    78
    تشکر شده
    383
    تشکر کرده
    261

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    دقیقا متوجه منظور شما نشدم.
    بحث بر سر این بود که کارخانه جنس بدون گارانتی را ارازانتر میفروشد که دیدید چنین نیست.

    پ ن:منظور از دوست بدون نام در آن پست شما نبودید.
    قصدم فقط اطلاع رساني بود و سوال اينكه اون 3 درصدي كه آقاي ... گفتن براي گارانتي يك كم بي معنيه اين وسط
    شرايط گارانتي اينجا( البته منهاي كيفيت كه اطلاع درستي ندارم) مثل بقيه جاهاست و اگه نيكون داره با همون قيمت و گارانتي به همه جا ميفروشه براي چي ما پول اضافه تر ميديم

    پ.ن. مطلبي كه تو تاپيك تماس با 124 نوشتم را اينجا هم نقل ميكنم
    تجربه ثابت كرده چيزي تو اين مملكت بالا بره به اين آسونيا پايين نميد، درست ميگي
    بالاخره منم كه قراره دوربين بخرم، توي همين بازار بايد بگيرم و اعتقاد دارم چيزي كه الان ميتوني ازش لذت ببري را نبايد از دست بدي، عمر و جووني نبايد با بكنم، نكنم تلف بشه، بعلاوه اينكه زندگي، امور خيلي مهمتر و واجبتري از اين بحثهاي- متاسفانه بي نتيجه براي ما ايرانيها- داره،
    شايد اگه تو سفر بعدي با رفقا بتوني 4 تا عكس خوب از دوستات ثبت كني و يه چاپ خوب بهشون هديه بدي ارزشش از اينكه براي اين 200،300 تومن پولي كه اضافه دادي خيلي بالاتر باشه
    البته كه كنار همه اينا بايد با همكاري هم و انجام حداقلها- و نه زياده روي و اتلاف وقت با بحثهاي مختلف- مواظب حق و حقوق خودمون و دوستامون هم باشيم

    دوستمون جاويد هم حرف خوبي زده
    خيلي وقته كه عكس زيادي آپلود ميشه و اونايي هم كه ميشه زياد مورد بحث و بررسي قرار نميگيره
    حيف اينهمه امكانات تو فروم كه اينطوري بلا استفاده مونده
    ساوالان

  8. #548
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها

    که من تقاضای منبع معتبرتری کردم که بی پاسخ ماند.

    [/RIGHT]

    [/LEFT]

    درود بر مبین عزیز


    منبع خرید من خرید خودم بود که در حظور یکی از دوستان انجام شد
    وقتی مبلغ دلاری محصولی را که خریدم به پول ما 3میلیون تومان میشد من درخیابان جمهوری آنرا 2650 خریدم.

    وقتی فروشنده قیمت را گفت با خودم گفتم حتما یک جای کار میلنگد یا خراب است یا دست دوم است بهر حال با ناامیدی گفتم موجود داری ؟ ایشان هم گفت 10 دقیقه صبر کن برات میارم!
    من هم فکر کردم 10 دقیقه که چیزی نیست اگر راست گفته باشد یکساعت هم میمانم

    خلاصه ایشان آمدند و دستگاه را که یک سینتی سایزر کورگ بود آورند و من هم با ناباوری همه جای جعبه اش را بازرسی کردم که مبادا از زیر بازش کرده باشند از کارهای من فروشنده خودش فهمید و گفت به این دلائل.... این کمپانی در ایران و عراق خدمات پس از فروش ندارد قیمت آنرا از محصولاتی که برای مصرف در این دو کشور است کم میکند در نتیجه این محصولات کمترین پشتیبانی ندارد.

    جالب آنجا بود که در آن زمان و حتی بعد از آن قیمت این محصول در ایران هیچگاه از 2950 کمتر نشد!
    خوب این از تجربه شخصی خودم ،

    و اما در مورد D7000 قبل از اینکه به بازار ایران برسد وقتی به شعبه شهرستان یکی از این شرکت ها مراجعه شد و از ایشان سوالاتی در موردبدنه جدید D7000 پرسیده شد : اولا کی به ایران میرسد و ثانیا حدودا چقدر خواهد بود... ایشان با ذکر جواب ، به همین مورد که نیکون خدمات وارانتی اش روی دوربین های این رده بین 150 تا 200 دلار است این مبلغ را از آن کم کنید همین حدودا ها میشود!

    حالا اینکه افشای چنین موردی در تضاد با منافع دفتر مرکزی شرکت بود و ایشان به عنوان یک کاسب در ایران ! عمل حرفه ای انجام نداد که این مورد را بیان کرد درست اما بهر حال این مورد که فقط هم مربوط به تجهیزات عکاسی نمیشود و شخصا خودم هم تجربه اش کرده بودم را اعلام کرد. اگر خواستیذ یکی از دوستان فروم هم هستند که میتوانند حرف من را تایید کنند.

    این کاغذ در تمام محصولات نیکون هست:



    همانطور که میبینید ایران در لیست نیست

    اما برای خودم خیلی جالب بود بدانم اگر احیانا برای دوربین یا لنز یا فلاش مشکلی پیش بیاید و به یکی از مراکز خدمات پس از فروش نیکون در خارج از ایران مراجعه کنم چه عکس العملی خواهند داشت برای همین ایمیلی به آنها با این مضمون زدم و جواب بی ربطشان را هم دریاف کردم:

    Hi
    I'm a consumer-Nikkor lens 70-200 F2.8GED VR II and I live in iran, and I bought it from here
    Whether the product is a Nikon service and support you have problems with it
    can i refer to one of Nikon's official centers outside Iran after sales service card inside the box and use it

    Thanks!
    Anoosh



    Thanks for using Nikon products!

    Nikon Inc. (USA) Support / Service
    http://support.nikontech.com

    Any use, dissemination, distribution, posting on Internet bulletin boards, disclosure or copying of this e-mail or any information contained herein by or to anyone other than the intended recipient(s) is strictly prohibited. If you have received this E-mail in error, please notify the sender by reply e-mail and destroy all copies of this E-mail without reading or saving in any manner

    البته متنی که برایشان ارسال کردم بی اشکل نبود اما بهر حال کاملا گویا بود و چنین جواب نامربوطی از آنها
    مضحک هست :biggrin:



    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    در مورد LCD سونی هم دوستان گفتند چرا گران نشده،فکر میکنم علت آن است که چند سال است که پنل LCD های سونی توسط سامسونگ تولید می شود (حتی اگر در ژاپن اسمبل شوند)
    [/RIGHT]

    [/LEFT]
    در این مورد هم مهم نیست پنل آن توسط کدام کمپانی و در کدام کشور تولید میشود سونی باشد یا X یا Y موضوع این است که دلار بابتش پرداخت میگردد و اگر تغییری در وضعیت دلار ایجاد گردد باید برعکس وضع موجود ، شاهد تغییر قیمت آن می بودیم ،در حالی که کمترین تغییر قیمتی نداشته ایم.


    موفق باشید


    انوش
    radioheadz، M.Mobin، mdei و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #549
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    سلام
    این تفاوت قیمتها معمولا به همان دلیل جابجایی هایی جدا از مناطق توزیع کارخانه است و تفاوت قیمت در مناطق مختلف.در مورد حرف فروشنده هم شما قطعا میدانید اطلاعات فروشنده خیلی قابل اطمینان نیست هر چند اگر به نفع ما باشد.
    کارخانه ها (در سطحی مثل کنون و نیکون) و یا تولید کننده های نوت بوک که من با محصولات آنها سر و کار داشتند هیچ گاه زیر بار فروش اجناس خود بدون گارانتی نمیروند چون با این کار عملا خود را وارد بازار سیاه کرده و سیاستهای فروش خود را زیر سوال میبرند.
    شما از هیچ نمایندگی نمیتوانید جنس بدون گارانتی خریداری کنید.جدا از کسانی که نماینده مستقیم نیستند و در واقع به نوعی به یک نمایندگی وابستگی دارند و ممکن است کالاهای خود را از جای دیگری نیز خریداری نمایند.

    در مورد نمایندگی نیکون هم :

    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    Anoosh-Em تشکر می‌کند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #550
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    208
    تشکر شده
    479
    تشکر کرده
    752

    پیش فرض

    سلام
    خوب تاجایی که من خبر دارم همین شرکتی که نام برده شده قیمتهاش بیشتر از جاهای دیگر بوده شما هم می گویید که محصولات با گارانتی هستند و اگر هم نباشند اختلاف زیادی نیست پس فروشندگان دیگر از کجا تهیه می کنند که از خود نمایندگی ارزان تر تمام می شود؟
    حالا هم که شرکت نمایندگی رسمی است پس می تواند از دلار دولتی استفاده کند یا باز جاییش می لنگه؟

    پیروز باشید
    persian.boy تشکر می‌کند.

صفحه 55 از 83 نخستنخست ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •