صفحه 63 از 83 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 621 تا 630 , از مجموع 828
Like Tree3905تشکر

موضوع: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

  1. #621
    كاربر همراه platoali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    228
    تشکر شده
    511
    تشکر کرده
    175

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ajjadesa نمایش پست ها
    این فرضیه که دنبال روی اپل است یا نیست برای من مهم نیست ولی برام جذابه که قابلیت های خوب کمپانی های دیگه رو هم بتونم داشته باشم با کیفیت بالا تر و قیمت ارزان تر در خیلی از موارد هم سامسونگ نوآوری های خودش رو داشته ولی چیزی که هست سامسونگ معمولا چیزی رو تولید میکنه که بتونه خوب بفروشه حالا در کنارش هم نوآوری و خلاقیت خودش رو داره نمونه اش ایده ساخت گوشی های با نمایشگر قابل انعطاف یا همین گلکسی نوت در نوع خودش ایده جالبی داشته و موفق هم بوده حالا این که بخواد تعریف دوربین یا عکاسی رو عوض کنه کمی عقلانی نیست (انتظار دارید چه کار کند دوربین بسازد که خودش کادر ببنده عکس بگیره ؟یا با حرف زدن کار کند ؟)این تعریف دوربین و عکاسی امروز و دیروز شکل نگرفته که حالا انتظار داشته باشیم شرکتی تعریف دوربین رو عوض کنه به نظرم بهترین کار ممکن همین سیاست سامسونگ است که از تجربه بقیه شرکت ها تو سال های مختلف استفاده کرده تمرکزش رو گذاشته رو بهبود همین تعریف !در مورد بازار دوربین های SLR هم به نظرم میتونه در آینده بازاری برای خودش پیدا کنه(سامسونگ یکساله وارد بازار لپ تاب شد درصد قابل توجهی هم تونسته به دست بیاورد مطمئنا سالهای بعد سهم اش را از بازار بیشتر بیشتر خواهد کرد) در کل برای من به شخصه مهم نیست که وسیله ای که در دستم هست و دارم استفاده میکنم یکسری از قابلیت هاش کپی از اپل سونی یا هر شرکت دیگریست (دعوا اش رو خود سامسونگ میکند در جایش)من استفاده میکنم و لذت اش رو می برم .
    نمی خواهم به قول معروف بحث را کش بدهم. حتما سامسونگ شرکت خوبی هست. محصولات خوبی می سازه که هم کیفیت خوب دارند هم در حدی نوآورانه ساخته شده اند. ولی هیج وقت نشده از سامسونگ چیزی ببینم که مثلا انقلابی در یک چیزی به راه بیاندازد. قبل از اپل موبایل یک مفهوم بسیار مشخصی داشت.ولی آیفون همه تعریف ها را عوض کرد. جند دهه قبل هم همین اتفاق برای کامپیوتر افتاد. با امدن مکینتاش کل قضیه کامپوتر عوض شد.
    در مورد عکاسی جا برای بهبود خیلی زیاد هست. می گویند که خارج از جعبه به موضوع نگاه کنید. اگر از درون جعبه به عکاسی نگاه کنی خوب تعریف دوربین وعکاسی یک چیز مشخص هست که حداقل بیشتر از ۱۵۰ ۲۰۰ سال هست که ثابت مونده. این بیشتر به خاطر محدودیت های تکنولوژیکی بوده است که الان وجود ندارند. اگر از به خارج از جعبه فکر کنیم می بینیم با تکنولوژی امروز می توان کلا عکاسی را به سطح دیگری انتقال داد. نمی خواهم مثال بزنم چون چیزی هست که هنوز اتفاق نیافتاده و هر مثالی می تواند مسخره به نظر برسه و در ضمن به ذهن خواننده جهت بدهد.

    می گویند آدم ها دو دسته هستند. یک سری ماجراجو و اکتشاف گر هستند. این آدم ها ریسک و خطر می کنند و افق های جدیدی را کشف می کنند. در قدیم مثلا می رفتند یک سرزمین حدید را کشف می کردند و یک سری دیگر تثبیت کننده هستند. معمولا پشت سر دسته اول راه می افتن و جاهایی که تازه کشف شده اند را قابل سکونت می کنند. اپل شرکتی با خصوصیت اولی هست و سامسونگ شرکتی باخصوصیت تثبیت کننده. هیج کدام لزوما بهتر از دیگری نیستند و هر دو لازم و ملزوم. ولی من به شخصه از اولی بیشتر خوشم می آید.
    yaghoobi، abidar، farhad_k و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #622
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    سلام

    اولا در مورد آف تاپيك بايد بگم تنها تاپيكي كه تقريبا چيزي در اون آف تاپيك محسوب نمي شه همين تاپيكه

    در مورد مقايسه اپل و سامسونگ و بنز و كيا بايد بگم كه فعلا (سال 2012) مقايسه ي اينها شايد قياس مع الفارق به نظر بياد ولي فكر كنم آينده متفاوتي در انتظار كره باشه. انقلابي كه سامسونگ و كيا ( و ال جي و به قول آمريكايي ها هاندي) كرده اند رقابت با غول ها در قيمت متعارفه. بله من هم عاشق اپل و نوآوري هاش هستم ولي مي رم گوشي گالاكسي مي خرم چون با كيفيت و كارآيي تقريبا مشابه (و بلكه در برخي زمينه ها براي كشور من كارآيي بيشتر) مي تونم با نصف قيمت اونو بخرم. يا كيا مي خرم چون با قيمتي برابر چند درصد مرسدس آسايش و امنيت و قدرت و زيبايي نسبي مورد نيازمو برآورده مي كنه. الان شما مثلا ببينيد با وجود كيا كادنزا بسياري رغبتي به خريد اتوموبيل ژاپني معادل رو پيدا نمي كنند. يعني مي خوام بگم كره اي ها چند سالي است در بزرگترين ماركت دنيا (ايالات متحده) گوي سبقت رو از ژاپني ها ربوده اند و موفقيت هاي بزرگترشون خيلي دور نيست.

    در مورد سامسونگ هنوز اختلاف قيمت در برابر كيفيت حرفي در مقابل كنن و نيكن نداره ولي شايد در آينده نه چندان دور داشته باشه.
    Amir Mohebi، ME، Kaveh Ghobadi و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  3. #623
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    من به خاطر یک ماموریت کاری ، فرصتی دست داد و توسط یک دوست کره ای ، از نزدیک توانستم کارخانه هیوندای ( بخش کشتی سازی اش ) رو ببینم . عظمت ، بزرگی ، گستردگی و نظم و انضباط اولین چیزهایی هستند که آدم رو حیرت زده به جا میگذاشتند و البته با چاشنی احساس حقارت در برابر آن.
    متاسفانه امکان و اجازه عکاسی داده نمیشد . ( هر چند خودشون کتابی ارایه کردند با بهترین عکسهایی که میشد گرفت !)هیچ کس حق پیاده روی در محوطه چند کیلومتری رو نداشت . ( البته کلن افراد بسیار کمی دیده می شدن ! ) و همه چیز در ابعادی غول آسا با نظمی پولادین در حال شکل گرفتن بود.
    اما چیزی که باعث شد این رو بگم ، در پاسخ به دوستی بود که نسبت به پیشتازی یا دنباله روی میگفت .
    ما در قسمتی ( سالن اصلی شرکت ) با ماکتی به اندازه بسیار بزرگ ( ده در ده متر ) از شهری زیردریایی روبرو شدیم که قرار است در بیست سال آینده در ساحل بوسان ( محل کارخانه هیوندایی ) زیر آب ساخته شود و کارهای مقدماتی آن در حال انجام بود . ماکتی حیرت آور با همه جزییات و حتی غواصانی که در حال رفت و برگشت بودند . ( همه سیستم به راحتی با زدن چند کلید روشن میشد و به کار می افتاد ) . شهر /کارخانه ای به شکل تخم مرغ که توسط میله هایی عظیم به کف دریا وصل بود و تونلهایی لوله شکل که تا خشکی ( زیرزمین ) ادامه داشتند .
    دیگه برای نوآوری ، پیشتازی و آینده نگری باید چه کرد ؟
    وقتی آنها سالها بعد از ما خط مونتاژ اتومبیل را به راه انداختند و به الگوی آن زمان صنعتی شدن ما چشم داشتند . ولی ما الان چه میسازیم و آنها چه ؟
    و اگر گالکسی در این مدت کوتاه توانسته رقیبی بسیار جدی برای اپل معرفی شود ، پس تا چند سال آینده به کجا خواهند رفت ؟
    اتفاقن بسیاری از صنایع آنها ابتدا با کپی سازی ، خط مونتاژ و ... شروع شدند . اما بعد از کسب تجربه ، دانش ، فنآوری و تجهیزات به سرعت تبدیل به هویت مشخص شدند.
    این کار فقط برای طی کردن مسیری طولانی در زمانی کوتاه بود ، الگو و استراتژی ای بسیار شناخته شده و کارآمد .
    سخت کوشی ، شاید بزرگترین راز این کشورها باشد . چیزی که در فرهنگ ما کمتر شناخته شده است . و حتی گاهی با کلماتی با بار منفی نامیده می شوند.
    من نمیتونم با قاطعیت بگم که در آینده مثلن سامسونگ جای نیکون و کانن رو خواهد گرفت . از آنجا که هر دوی این برندهای بزرگ (نیکون و کانن ) هم به ژاپن ، بر میگردند ، از همان سخت کوشی ، آینده نگری و مدیریت ، و روحیات و خلق و خوی این منطقه بهره مندند که تا کنون مدل موفقی ارایه داده اند و بعید است با اشتباهاتی اساسی ، جایگاه خود را از دست بدهند بلکه برعکس ، نشان میدهند که همچنان به افق های دورتری چشم دارند . اما در مقایسه با محصولات غربی ، چرا . هیچ بعید نیست که با تغییرات شگرفی در آینده روبرو شویم .
    ویرایش توسط کوروش : Tuesday 14 February 2012 در ساعت 18:05
    yaghoobi، shabab، ajjadesa و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #624
    كاربر جديد H.Nazari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    28
    تشکر شده
    119
    تشکر کرده
    184

    پیش فرض

    سلام خدمت دوستان

    ادامه آف تاپیکها:

    یکی از الگوهای که کره ای ها در صنعت خودروسازی بکار می برند انتقال صاحبان دانش فنی می باشد نه خود دانش فنی، بدین صورت که شرکت کیا مدیران موفق R&D شرکت آلمانی BMW را با حقوق و مزایای بالا جذب می نماید. نتیجه این حرکت، سرعت رشد وحشتناک این خودروسازی تقریبا مرده 10 سال پیش می باشد. (شما به راحتی این جهش را در مقایسه کیا سراتو قبلی با سراتوی جدید و یا اسپورتیج قبلی با اسپورتیج جدید مشاهده می نمایید)

    احتمال تکرار تجربه موفق کره ای ها در صنعت دوربین دیجیتال با استفاده از الگوی صنعت خودروسازی آنها وجود دارد.
    Nima Sadigh و Saadat تشکر می‌کنند.

  5. #625
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2004
    محل سکونت
    استکهلم
    نوشته ها
    409
    تشکر شده
    1141
    تشکر کرده
    251

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    سلام

    اولا در مورد آف تاپيك بايد بگم تنها تاپيكي كه تقريبا چيزي در اون آف تاپيك محسوب نمي شه همين تاپيكه

    در مورد مقايسه اپل و سامسونگ و بنز و كيا بايد بگم كه فعلا (سال 2012) مقايسه ي اينها شايد قياس مع الفارق به نظر بياد ولي فكر كنم آينده متفاوتي در انتظار كره باشه. انقلابي كه سامسونگ و كيا ( و ال جي و به قول آمريكايي ها هاندي) كرده اند رقابت با غول ها در قيمت متعارفه. بله من هم عاشق اپل و نوآوري هاش هستم ولي مي رم گوشي گالاكسي مي خرم چون با كيفيت و كارآيي تقريبا مشابه (و بلكه در برخي زمينه ها براي كشور من كارآيي بيشتر) مي تونم با نصف قيمت اونو بخرم. يا كيا مي خرم چون با قيمتي برابر چند درصد مرسدس آسايش و امنيت و قدرت و زيبايي نسبي مورد نيازمو برآورده مي كنه. الان شما مثلا ببينيد با وجود كيا كادنزا بسياري رغبتي به خريد اتوموبيل ژاپني معادل رو پيدا نمي كنند. يعني مي خوام بگم كره اي ها چند سالي است در بزرگترين ماركت دنيا (ايالات متحده) گوي سبقت رو از ژاپني ها ربوده اند و موفقيت هاي بزرگترشون خيلي دور نيست.

    در مورد سامسونگ هنوز اختلاف قيمت در برابر كيفيت حرفي در مقابل كنن و نيكن نداره ولي شايد در آينده نه چندان دور داشته باشه.

    فرهاد جان، دوست عزیزم.

    اولا این رو باید بگم ما که هر چیزی اینجا مینویسیم، حتی به دوربین و شرکت های عکاسی و اینها هم ربط داشته باشه و آنالیز بازار باشه، سر از تاپیک بحث های نامربوط در میاره و کلا آف تاپیک به حساب میاد! ولی این رو خدمت استاد عزیز عرض کنم که:

    موردی رو که شما میفرمایید، کاملا بستگی به قدرت خرید مردم یک کشور داره. مثال هایی که شما زدید، در ایران کاملا صدق میکنه و حرف شما صحیحه. ولی مثلا اینجا در سوئد، کیا قیمت های خارق العاده ارزونی داره، پنج سال گارانتی (‌حتی روغن ماشین و لنت ترمز رو هم میدند و مجانی عوض میکنند توی این پنج سال ) ولی من که تا الان جمعا بیست تا هم توی استکهلم ندیده ام! هر کاری میکنند مردم نمیخرند، چون همه تقریبا پولشون به ولوو و مرسدس میرسه برای همین خرید کیا جای بحثی نداره.

    یا مثلا در مورد گوشی های اسمارت فون، نرخ نفوذ آی فون اینجا بالای ۸۰٪ هست. مبایل، یعنی آیفون. اریکسون هرکاری کرد نتونست حتی سوئدی های بسیار وطن پرست رو راضی کنه گوشی های خسته کننده اندروید اش رو بخرند، چون باز همه پولشون به آی فون میرسه و خرید گوشی های همه کاره اچ تی سی یا سامسونگ تقریبا جای فکر نداره. تا جایی که روی بعضی پلان ها اندروید رو مجانی میدند!

    همین مورد قدرت خرید، در مورد دوربین هم صدق میکنه. ممکنه سامسونگ در بعضی از کشور ها به دلیل قدرت خرید و مسایل دیگه ضریب نفوذ خودش رو بالاتر ببره خصوصا در رده پوینت اند شوت. ولی اس ال آر رو من به شخصه خیلی روش حساب نمیکنم، مگر در مورد کشور هایی با قدرت خرید پایینتر، مثل ایران و ترکیه و هند و پاکستان و خلاصه کشور هایی در زیر رده پنجاه جدول PPP.

    ارادتمند
    خرم یار


    پی نوشت: جدول PPP
    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
    Amir Mohebi، reza_Bahman، Kaveh Ghobadi و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Hamed Khoramyar
    My Gear: D300 + Nikkor(s) 10.5mm / 10-24 / 17-55 / 70-200 / TC 1.7 / SB800 / MF3a + 50 F1.4 D

  6. #626
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    ببخشید دوستان میپرم وسط بحثتون ! خواستم نکته ای رو یادآور بشم.
    این که دوستان اشاره دارند که شرکت هایی مانند سامسونگ یا کیا یا هیوندای میان کیفیتی نزدیک به شرکت هایی اسم و رسم دار تر ولی با قیمت پایین تر در اختیار مشتری میذارن اصولا الان چند ماهی هست که در ایران خیلی مصداق نداره به دلایلی که بهتر میدونید...
    به عنوان مثال ! الان گوشی گالاکسی Note قیمتش در ایران 1330 هست .آیفون 4s هم 16 گیگش 1440 ! هیوندای جنسیس 98 میلیون ! در حالی که اگر 27 میلیون روی این پول بذارید میتونید یه بنز c200 مدل 2011 (صفر) خریداری کنید !
    در نتیجه تمام این معادلاتی که دوستان میفرمایند چندان در ایران صدق نمیکنه !
    yaghoobi تشکر می‌کند.

  7. #627
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    حامد از نظراتی این فرمایش شما کاملا درست است.

    اما برخی جوامع رفتار های بسیار خاصی دارند.یکی از این جوامع به نظرم کشور انگلستان و کشور های اسکاندیناوری است.یک جور خاص هستند.

    مثلا در چین هیچ خودرویی مثل VW فروش ندارد ! جالب است.یا مثلا در کشور های شمال آفریفا جولانگاه PSA و رنو است.چون اخلاق و فرهنگشان به آنها نزدیک تر است.یا در آمریکای جنوبی هنوز VW حرف اول و آخر را می زند و تازگی ها تاکسی های برزیل و کشور های آمریکای مرکزی از انواع ساخنه های فولکس واگن دارند تبدیل می شوند به کیا و هیوندا !

    یا همین ایران ! چرا کسی آلفا رمئو را با آن سابقه سوار نمی شوند آما i30 هیوندایی مثل بنز می فروشد!

    و خیلی موضوعات دیگر.

    موضوع این است که گاهی فرهنگ ها سابقه و ریشه و اخلاق می تواند تاثیر مستقیمی بر روی رفتار ها داشته باشد.

    مثلا چرا ژآپن هنوز است که هنوز است اجازه ورود لوازم الکترونیکی را نمی دهد؟ چون خودشان end این لوازم هستند.یا خودرو ها و لوازمی در ژاپن تولید می شود که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

    اما یک سری برند ها و اسامی بسیار International هستند.شما در هر بیابانی کوکاکولا و پپسی را می بینید.اما ممکن است کانادرای را نبینید.

    یا در همه جا ممکن است سامسونگ و کیا حاضر باشند اما یقینا همه جای دنیا ولو حضور ندارد ( البته ولوو دیگر یک کمپانی سوئدی نیست و مدیریت اش جهانی است یا مثلا SAAB دیگر از همه بهتر می دانی که حکم ایران خودرو و پیکان را در سوئد و نروژ و .. دارد اما الان متعلق به چینی ها است.روور و لندرور ، مینی ماینر که به چینی ها و هندی ها و آلمانی ها رسیدند.از BMC در انگلستان هیچ چیز جز افسانه باقی نمانده و الان در اختیار ترک ها و ترکیه است.چند نفر هستند که بوگاتی را متعلق به فرانسه بدانند؟ آیا بوگاتی به عنوان یک برند فرانسوی اصیل شناخته می شود؟ مثل هولدن در استرالیا که در هیچ جای دنیا شاید اصلا شناخته شده نباشد اما حرف اول و آخر در استرالیا را می زند اما الان هیوندا و کیا عرصه را برایش تنگ کرده است.

    خلاصه اینکه با فرمایش شما بسیار موافقم گاهی بازاریابی های Local حرف اول و آخر را می زند اما گاهی شرکت های چند ملیتی جای این Local ها را به راحتی می گیرند.داستان همان برند سوئدی است که در ایران جایگاه داشت تا وقتی که بازاریابی و مشتری داشت عالی بود و همه خانم ها اسم اش را می دانستند اما الان خیلی برند های ( حتی بی نام نشان ) جایش را به راحتی گرفتند ( خودت که استادش هستی )
    yaghoobi، ajjadesa، farhad44 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  8. #628
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    72
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    یادش بخیر یه زمانی همیشه تو این تاپیک بحث دوربین دیجیتال و مباحث علمی دوربین مطرح می شد .الان که چن تا ورق هم عقب عقب میرم همه کارشناس روابط بین الملل و اقتصاد و ...
    بگذریم......
    alir. و morteza khademy تشکر می‌کنند.

  9. #629
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    72
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    البته آقای قبادی شما یک استثنا هستید تو این فوروم.و من همیشه در طول این سالیان چیزهای زیادی ازتون یاد گرفتم.بد برداشت نشه منظورم بدی نداشتم

  10. #630
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    خواهش می کنم...

    اصولا دو تا تاپیک هستند که همیشه بحث های حاشیه ای دارند یکی نگاهی به بازار و یکی هم این تاپیک شایعات.

    که از بین بحث هایش می شود گاهی به اطلاعات خوبی رسید.مثلا این دو تا تاپیک جز معدود تاپیک هایی است که می شود از سخنان و تجارت و اطلاعات افرادی مثل فرهاد خان حسینی و علیرضا خان غفاری استفاده کرد ( این علیرضا را اگر یک ساعت پای حرف اش بنشینید محال است دیگر ول اش کنید ماشالله گنجینه است از اطلاعات ناب اقتصادی )
    yaghoobi، ajjadesa، Saadat و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

صفحه 63 از 83 نخستنخست ... 13 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •