صفحه 5 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 58
Like Tree244تشکر

موضوع: Canon EF 40mm f/2.8 STM

  1. #41
    كاربر آشنا eureka204 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    94
    تشکر شده
    614
    تشکر کرده
    143

    پیش فرض

    توی ایران وارد شده؟ کسی از دوستان دارد؟
    سلام محسن خان ..

    پستت رو خوندم و نتونستم ازش رد بشم ..

    حقیقت امر ؛

    حدود ۲۰ روزی هست که این لنز به دستم رسیده. یکی از دوستان از آمریکا زحمت آوردنش رو کشید.

    تو حراج سال نو میلادی، به قیمت ۱۵۰ دلار خریدم.

    جاتون خالی، یه ماهی استانبول بودم و حسابی این لنز رو به کار گرفتم. هم عکسبرداری .. هم فیلم برداری ..

    همونطور که از Review های این لنز بر میاد، لنز خیلی خوبیه. فوکوس اتومات سریع و دقیقی داره .. از لحاظ اپتیک هم می تونم بگم جزو بهترین هاست.. ( با 100 L مقایسه کردم )


    این لنز برای فیلم برداری مصاحبه (صحنه ثابت) به نظرتون خوبه؟ برای دوربین های کراپدار (7 دی + 600 دی)؟

    آیا کوچک بودنش اگر لازم به فوکوس دستی در زمان فیلم برداری بشویم اذیت کننده نیست؟
    دوربین بنده 7D هست.

    سیستم فوکوس این لنز ، شبیه هیچ لنز دیگری نیست. من با لنز های ۱۵-۸۵ و ۱۰۰ ال که جزو لنزهایی با سیستم فوکوس سریع و دقیق هستند کار کردم. این لنز، بر عکس جثه کوچیکش، واقعا محشره. تو نور کم، هم دقت داشت و هم سرعت قابل ملاحظه ..

    خیلی سایتها نوشته بودن که این لنز اصلا خوش دست نیست؛ ولی می تونم بگم که واقعا باهاش راحت بودم. بیشتر فیلم هایی که می گرفتم روی دست بود. نسبت به یه لنز شبیه ۱۵-۸۵ ، فیلم برداری خیلی راحت تر بود. رینگ فوکوسش در بهترین نقطه ممکن قرار داره و خیلی روان و خوش دسته.

    باید برای یک بار هم که شده از نزدیک، این لنز رو لمس کنید و رینگ فوکوسش رو بچرخونین.. به قول معروف ، "شنیدن کی بود مانند دیدن" ..


    در طول سفر یک ماهه ام به جز ۱۰ روز اول ،سه لنز ۱۰۰ ال ، ۱۵-۸۵ و این لنز ۴۰ میلی متر رو به همراه داشتم. از روزی که ۴۰ م م به دستم رسید، دیگه هیچ کدوم از لنز های دیگه رو، رو دوربین نبستم. تو گردش های خیابونی، عکس برداری داخل موزه ها و مساجد و بازارها، عکاسی تو شب و کافه ها، همیشه پای ثابت تجهیزات بود.

    طی یکی دو روز آینده هم، نمونه عکس ها با کراپ صد در صدشون رو تو این تاپیک میذارم.

    تا اون موقع ..

    تو پروفایل 500px ام، ۶-۵ تا نمونه اول رو با همین لنز گرفتم. خوشحال میشم ببینیدشون و نظر بدین ..


    موفق باشید ..
    yaghoobi، Amateur، saeed2vfx و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مجید بیـ آزاران | 500px.com - Flickr

    7D | 10-18 | 35 f2 | 85 f1.8

  2. #42
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    البته 100ال لنز بسیار کندی است که عجیب هم نیست.خاصیت لنزهای ماکروست.اما اگر از 85-15 سریعتر باشه خوبه.اون هم در زمان فیلمبرداری که اصولا فوکوس کند میشه...
    emad zare، محمد رنجبر و Javid-Aj تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  3. #43
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط eureka204 نمایش پست ها
    سلام محسن خان ..

    پستت رو خوندم و نتونستم ازش رد بشم ..

    حقیقت امر ؛

    حدود ۲۰ روزی هست که این لنز به دستم رسیده. یکی از دوستان از آمریکا زحمت آوردنش رو کشید.

    تو حراج سال نو میلادی، به قیمت ۱۵۰ دلار خریدم.

    جاتون خالی، یه ماهی استانبول بودم و حسابی این لنز رو به کار گرفتم. هم عکسبرداری .. هم فیلم برداری ..

    همونطور که از Review های این لنز بر میاد، لنز خیلی خوبیه. فوکوس اتومات سریع و دقیقی داره .. از لحاظ اپتیک هم می تونم بگم جزو بهترین هاست.. ( با 100 L مقایسه کردم )




    دوربین بنده 7D هست.

    سیستم فوکوس این لنز ، شبیه هیچ لنز دیگری نیست. من با لنز های ۱۵-۸۵ و ۱۰۰ ال که جزو لنزهایی با سیستم فوکوس سریع و دقیق هستند کار کردم. این لنز، بر عکس جثه کوچیکش، واقعا محشره. تو نور کم، هم دقت داشت و هم سرعت قابل ملاحظه ..

    خیلی سایتها نوشته بودن که این لنز اصلا خوش دست نیست؛ ولی می تونم بگم که واقعا باهاش راحت بودم. بیشتر فیلم هایی که می گرفتم روی دست بود. نسبت به یه لنز شبیه ۱۵-۸۵ ، فیلم برداری خیلی راحت تر بود. رینگ فوکوسش در بهترین نقطه ممکن قرار داره و خیلی روان و خوش دسته.

    باید برای یک بار هم که شده از نزدیک، این لنز رو لمس کنید و رینگ فوکوسش رو بچرخونین.. به قول معروف ، "شنیدن کی بود مانند دیدن" ..


    در طول سفر یک ماهه ام به جز ۱۰ روز اول ،سه لنز ۱۰۰ ال ، ۱۵-۸۵ و این لنز ۴۰ میلی متر رو به همراه داشتم. از روزی که ۴۰ م م به دستم رسید، دیگه هیچ کدوم از لنز های دیگه رو، رو دوربین نبستم. تو گردش های خیابونی، عکس برداری داخل موزه ها و مساجد و بازارها، عکاسی تو شب و کافه ها، همیشه پای ثابت تجهیزات بود.

    طی یکی دو روز آینده هم، نمونه عکس ها با کراپ صد در صدشون رو تو این تاپیک میذارم.

    تا اون موقع ..

    تو پروفایل 500px ام، ۶-۵ تا نمونه اول رو با همین لنز گرفتم. خوشحال میشم ببینیدشون و نظر بدین ..


    موفق باشید ..
    بسیار متشکرم.
    راستش بنده علارغم اینکه خیلی ها در زمان فیلم برداری از عمق میدان بسیار کمی که مثلا میشود در این نوع تصویر برداری داشته باشیم ، موافق این امر نیستم. (مگر به جایش که احتیاج باشد.)

    این لنز برای بنده روی دوربین های کراپداری که داریم معادل یک لنز نرمال کار می کند.
    راستش نمی خواهم خیلی خرج بکنم! آن هم توی این گرونی!
    توی فکر خرید این لنز و یا 50 میلی متر اف 1.8 هستم.
    اما اون رو در نور کم خیلی ازش بد شنیدم. و در مقایسه هایی که در نت چک کردم این به نظرم بهتر آمد.

    البته یه گزینه لنز های دوربین های فیلمی رو هم دارم. rikenon 55mm f1.4 که آنچنان دلم رو برد وقتی باهاش کارکردم که اون هم خیلی خوشم میاید.
    اما چون فوکوس اتومات ندارد خیلی به صرفه نیست. (به خصوص کاراییش در زمان عکاسی.)

    توی ایران جایی برای خریدش وجود ندارد؟
    (البته شیراز مغازه هایی هستند که از خارج میارند و.... اما برای قیمت های کم بعید می دانم این کار را بکنند.)
    yaghoobi، eureka204 و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

  4. #44
    كاربر آشنا eureka204 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    94
    تشکر شده
    614
    تشکر کرده
    143

    پیش فرض

    به این جدول دقت کنید :


    فاصله کانونی f-stop فاصله فوکوس عمق میدان
    40mm 2.8 3m 60cm
    50mm 1.8 3m 24cm
    50mm 2.8 3m 38cm

    البته شاید مقایسه درستی نباشد. چرا که برای داشتن کادر یکسان، بایستی با لنز ۵۰ میلی متر فاصله بیشتری از سوژه گرفت ولی اختلاف کمتر از نیم متر خواهد بود.

    بنابراین این ترس را نداشته باشید که عمق میدان کم باشد و مسئله ساز شود. آن هم برای مصاحبه ای که همه چیز ثابت یا بدون حرکت می باشند.

    به هر حال اگر نور کافی در محیط داشته باشید، قطعا می توانید دیافراگم را بسته تر نمایید تا از عمق میدان بیشتری برخوردار شوید. اما کم بودن عمق میدان بر زیبایی فیلم تاثیر دارد و آن را چشم گیر تر می نماید.

    در مقایسه با دو انتخاب دیگری که نام بردید؛ به نظر بنده ۴۰ میلی متر یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار دارد. فوکوس نسبتا سریعتر و بی صدا تر و Sharpness بالاتر این لنز و از همه مهم تر، اندازه و جرم این لنز وسوسه کننده است.


    در مورد وضعیت موجود بودن لنز در بازار، بنده اطلاعی ندارم. قطعا فروشندگانی هستند که از شرایط تخفیف سال نو استفاده کرده اند و این لنز ها را با ۲۵ درصد تخفیف، خریداری کرده اند. بعید است که در تهران موجود نباشد. از دوستان دیگر در بخش استعلام قیمت جویای آن شوید.
    yaghoobi، Nima Sadigh، saeed2vfx و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مجید بیـ آزاران | 500px.com - Flickr

    7D | 10-18 | 35 f2 | 85 f1.8

  5. #45
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    سلام
    به لطف فرساد توسط يكي از دوستانش يك عدد از اين لنز از آمريكا با قيمت ١٥٠$ خريداري شد و ديروز به دستم رسيد.
    توي تستها اپتيك لنز خيلي خوب بود ولي توي چندتا عكسي كه باهاش گرفتم توي بازترين ديافراگم هم شارپنس بالايي مخصوصا در مركز تصوير داشت.
    حركت نرم فكوس و MFD 30cm موارد ديگري بود كه در اين لنز بسيار كوچك و سبك توجهم را جلب كرد.

    انگيزه هاي اصلي براي خريد هم استفاده براي تصوير برداري،عكاسي شب و داشتن يك لنز سبك و كوچك براي زماني بود كه قرار نيست همه تجهيزات حمل شود.

    بعد از استفاده بيشتر تجربيات ديگر را هم با دوستان به اشتراك خواهم گذاشت.
    Amir Mohebi، ME، yaghoobi و 17 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  6. #46
    كاربر فعال eternal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2012
    نوشته ها
    543
    تشکر شده
    5609
    تشکر کرده
    4214

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    سلام
    به لطف فرساد توسط يكي از دوستانش يك عدد از اين لنز از آمريكا با قيمت ١٥٠$ خريداري شد و ديروز به دستم رسيد.
    توي تستها اپتيك لنز خيلي خوب بود ولي توي چندتا عكسي كه باهاش گرفتم توي بازترين ديافراگم هم شارپنس بالايي مخصوصا در مركز تصوير داشت.
    حركت نرم فكوس و MFD 30cm موارد ديگري بود كه در اين لنز بسيار كوچك و سبك توجهم را جلب كرد.

    انگيزه هاي اصلي براي خريد هم استفاده براي تصوير برداري،عكاسي شب و داشتن يك لنز سبك و كوچك براي زماني بود كه قرار نيست همه تجهيزات حمل شود.

    بعد از استفاده بيشتر تجربيات ديگر را هم با دوستان به اشتراك خواهم گذاشت.
    مبارك باشد
    من اين لنز را چند ماهي هست كه دارم...تركيب آن با 6 دي و يا مارك 3 بسيار جالب و دوست داشتني است...احساس سبكي و كوچكي كه دارد حس يك دوربين كامپكت را داريد در عين حال كه فول فريم در دست گرفته ايد.در تائيد فرمايش شما بايد عرض كنم با توجه به قيمت آن انصافا لنز خوبيست هم به لحاظ اپتيك و هم بدنه.
    yaghoobi، a.g g.a، morteza khademy و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #47
    كاربر همراه saed_violin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    487
    تشکر شده
    3331
    تشکر کرده
    904

    پیش فرض

    از این لنز دیروز یه دونه خریدم
    به قصد خرید ۲۴-۷۰ از منزل خارج شده بودم
    اما این لنز رو خریدم
    خیلی عالیه

  8. #48
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    با سلام حضور محترم اساتید و بزرگواران

    لطفا بفرمایید، آیا این لنز را بجای 50mm f1.8 و یا حتی f1.4 پیشنهاد میدهند؟ البته جدای از بحث فکوس ممتد حین فیلمبرداری در سنسورهای هیبریدی.
    آنچه از این تاپیک متوجه شدم برتری های این لنز:
    1. کیفیت ساخت خوب در مقابل کیفیت پایین 50f1.8
    2. موتور فکوس دقیق و نرم و کم صدای STM در برابر فکوس (بقول دوستان گیج!) 50mmf1.8
    3. آنچه در نگاه اول بنظر میرسد اپرچر باز 50mmf1.8 نسبت بدین لنز است اما؛ دوستان از بازترین اپرچر آن لنز بسیار ناراضی بوده، پیشنهاد استفاده از f2.8 به بالا را برای دستیابی به شارپنس قابل قبول داده بودند در حالی که همین لنز در بازترین حالت نتیجه مطلوبی داده و نتیجه گیری بنده در این مورد آنست که عملا دارای اپرچر یکسانی(در اکثر اوقات) میباشند.

    پی نوشت: قرار بوده جناب مبین علی عزیز نتایج بیشتری را به اشتراک بگذارند که ظاهرا فرصت نکردند.
    پیشاپیش سپاس.
    yaghoobi و a.g g.a تشکر می‌کنند.

  9. #49
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_Mahdi نمایش پست ها
    با سلام حضور محترم اساتید و بزرگواران

    لطفا بفرمایید، آیا این لنز را بجای 50mm f1.8 و یا حتی f1.4 پیشنهاد میدهند؟ البته جدای از بحث فکوس ممتد حین فیلمبرداری در سنسورهای هیبریدی.
    آنچه از این تاپیک متوجه شدم برتری های این لنز:
    1. کیفیت ساخت خوب در مقابل کیفیت پایین 50f1.8
    2. موتور فکوس دقیق و نرم و کم صدای STM در برابر فکوس (بقول دوستان گیج!) 50mmf1.8
    3. آنچه در نگاه اول بنظر میرسد اپرچر باز 50mmf1.8 نسبت بدین لنز است اما؛ دوستان از بازترین اپرچر آن لنز بسیار ناراضی بوده، پیشنهاد استفاده از f2.8 به بالا را برای دستیابی به شارپنس قابل قبول داده بودند در حالی که همین لنز در بازترین حالت نتیجه مطلوبی داده و نتیجه گیری بنده در این مورد آنست که عملا دارای اپرچر یکسانی(در اکثر اوقات) میباشند.

    پی نوشت: قرار بوده جناب مبین علی عزیز نتایج بیشتری را به اشتراک بگذارند که ظاهرا فرصت نکردند.
    پیشاپیش سپاس.
    من این لنز رو مدتیه دارم و بدون شک بهترین لنزیه که تا حالا تو عمرم باهاش کار کردم!!! بسیار سبک و بسیار شاااااااارپ!!!!
    باور کنید حتی از لنز 105 ماکرو نیکون هم شارپ تره.... و چیزی که به خوبی های این لنز اضافه میکنه اینه که اتفاقا شارپ ترین دیاف این لنز همون 2.8 هست که در نوع خودش کم نظیره.....
    yaghoobi، Mashhadi Vahid، Amin Zarif و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  10. #50
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_Mahdi نمایش پست ها

    لطفا بفرمایید، آیا این لنز را بجای 50mm f1.8 و یا حتی f1.4 پیشنهاد میدهند؟ البته جدای از بحث فکوس ممتد حین فیلمبرداری در سنسورهای هیبریدی.
    برای چه کاربردی؟
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 5 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •