Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
خوب البته هر کدوم از این دو انتخاب مزایا و معایب خودشون رو دارن برای من اما وایدتر بودن و اختلاف قیمت 200 دلاری با 22-11 و مهمتر از همه اینکه روی کراپدار های سری xxD , xxxD کنن هم قابل استفاده است باعث میشود 18-10 را انتخاب مناسبتر بدانم (خیلی ها به این قابلیت نیاز ندارند ) فقط میماند آنگونه که شما میفرمایید کاهش کیفیت اپتیک که اگر اینگونه باشد برای من قابل چشم پوشی نیست اما تا جایی که من برخورد داشتم و لنزهایی که با تبدیل روی Eos m استفاده کرده ام افت کیفیتی که حداقل برای من محسوس باشد ندیده ام .
تا به حال جایی ندیدم که استفاده از تبدیل مانت ( که هیچ المان اپتیکی در آن استفاده نشده باشد ) باعث افت کیفیت نهایی تصویر شود حتی اگر این مسئله در مورد استفاده از لنزهای مثلا نیکون بروی بدنه کنن درست باشد - شاید به این دلیل که محل تشکیل دایره تصویر روی سنسور با بدنه های نیکنی دقیقا یکسان نباشدیا هر دلیل تکنیکی دیگری - اما در بدنه Eos M این تبدیل فقط فاصله محل اتصال لنز تا سنسور را به اندازه استاندارد در مانت EF و EF-s می رساند و از لحاظ منطقی نباید هیچ تاثیری روی کیفیت تصویر نهایی داشته باشد.
سلام
ببخشید اینکه Max Format Size را APS-C / DX زده، این DX یعنی چی؟ کنون که سنسور DX ندارد یا اینکه..؟
سوال دوم اینکه بنظر اساتید، در مجال مقایسه با EF-S 10-22 F3.5-45 USM ، با در نظر گرفتن تنها 2 پارامتر روزنه و لرزشگیر؛ که هر یک از این دو لنز در یکی سرتر است و با توجه به ژانر مورد نظر یعنی منظره، کدامیک را برتر میدانید؟ (فارغ از دیگر گزینه ها مانند قیمت و خروجی و نوع موتور فکوس)
سپاس
درود
Canon-EFS-10-18-vs-10-22-APR.jpg
پ.ن: و البته قيمت 599$ به 299$
لرزشگیر در این فوکال لنت در عکاسی خیلی ضروری نیست.همانطور که گفته شد این آپشن بیشتر با نظر به فیلمبرداری روی دست برای این لنز در نظر گرفته شده است.
اگر به عکاسی شب علاقه مند هستید یک استاپ دیافراگم بازتر 10-22 در 10مم خیلی مهم است ولی در عکاسی منظره که عموما بحث عمق میدان کم (مخصوصا به توجه به فوکال لنت) مطرح نیست و عموما از دیافراگمهای بسته تر برای رسیدن به کیفیت بالاتر استفاده میشود این مورد خیلی اهمیت ندارد.
مورد دیگری که در بحث انتخاب بین این دو لنز برای عکاسی منظره باید درنظر داشت فیلتر است.اگر فیلترهای 77مم دارید که هیچ.اگر ندارید و برای لنزهای دیگر هم مجبور استفاده از این سایز فیلتر نیستید فیلترهای دهانه 67 قیمت مناسبیتری دارند.
پ ن: برای بار n ام!!
بحث قیمت،مقایسه تجهیزات و راهنمای خرید تاپیکهای مربوط به خود را دارند.از ارسال چنین پستهایی در تاپیکهای تجهیزات خودداری کنید تا پستها به تاپیک بی ربط منتقل نشوند.
سلام
خطايي كه ممكن است به وجود بيايد عدم موازي بودن مانت لنز با صفحه سنسور است(صحبت از تلرانس توليد مانت فلزي و اختلاف در حد ميكرون است). در تئوري، اضافه شدن يك آداپتور لنز مي تواند احتمال اين خطا را زياد كند.
البته من پشتوانه اي براي حرفم ندارم كه اين مشكل در عمل براي اين مجموعه دوربين+آداپتور +لنز پيش آيد و ممكن است فقط توسط تستهاي دقيق اين خطا پديدار شود.
اين خطا خودش را در لنزهاي اولترا وايد بيشتر نشان مي دهد. موردي وجود داشته كه مانت دوربين به دلايلي(همچون استفاده از لنزهاي سنگين و يا ضربه خوردن) دچار فرورفتگي(در حد ميكرون) شده است و خروجي تصوير لنزهاي اولترا وايد را تحت تاثير قرار داده است. اين داستان براي سنسورهاي بزرگتر همچون فول فريم ها و مديوم فرمت ها بيشتر اهميت دارد تا سنسورهاي كوچكتر.
diglloyd blog - Ultra wide angle lenses and sensor/lens-mount alignment
LensRentals.com - There Is No Free Lunch, Episode 763: Lens Adapters
اضافه كنم كه: توليد دقيقتر وبا تولرانس كمتر مانت دوربينها و آداپتورها كه توسط كمپانيهاي بزرگ همچون كنون انجام مي گيرد ممكن است تمام حرفهاي بنده را نقض نمايد.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
نمونه عكسهاي اين لنز با 100d:
canon china sample
(براي ديدن سايز اصلي بر روي نوشته اي كه پايين عكس در داخل پرانتز است كليك كنيد)
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
مانت این لنز پلاستیکی هست...درسته؟
بله. ولي ارتباط خاصي با استحكام لنز ندارد. مانت فلزي بسياري از لنزهاي گران هم در قطعه اي پلاستيكي پيچ مي شود. آن هم فقط 4 پيچ!
لينك زير خيلي جالب است:
بررسي تجربي جالب سايت LensRentals
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"