ممنون آرش خودم به صورت تجربی روی 135 mm و دياف 8-11 بهترين نتيجه رو گرفتم.ولی رو دياف 16 شارپنس بيش از حد موقع اديت عکس يه کم درد سر ساز ميشه .تا نظر دوستان چی باشه .
ممنون آرش خودم به صورت تجربی روی 135 mm و دياف 8-11 بهترين نتيجه رو گرفتم.ولی رو دياف 16 شارپنس بيش از حد موقع اديت عکس يه کم درد سر ساز ميشه .تا نظر دوستان چی باشه .
Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
کیفیت ِ اپتیکی ِ f4 ، واقعا" اینقدر بهتر از f2.8 هست که بشه از قید این استاپ گذشت و رفت سمت ِ f4 ؟
( بحث ِ "بستگی داره کارت چی باشه" الان مسئله نیست ، بحث اینه که رنگ ها خیلی فرق دارن توی تست ها )
پارسا
just kinda stuck between my fantasy and what is real
سلام.
یه سوالی که واسه من پیش اومده اینه که مگه شارپنس یه لنز میتونه اونقدر زیاد باشه که آزار بده؟ من فکر کنم که هیچ لنزی تصویری که ایجاد میکنه شارپتر از خود سوژه نباشه و اگر شارپنس لنز بخواد آزار دهنده باشه در این صورت خود سوژه عکاسی هم باید آزار دهنده باشه.
یه نکته دیگه اینکه همون اندازه که دیافراگم خیلی باز باعث سافت شدن عکس میشه در دیافراگم های خیلی بسته هم مشکلات اپتیکی وجود داره و اغلب عکس ها کمی سافت میشن. خیلی غیر منطقی میدونم که یه لنز غیر ماکرو در دیافراگم 16 شارپنسش اونقدر زیاد باشه که به قول دوستمون آزار دهنده باشه. حتی اگه این لنز 70-200 اف 4 کنون باشه. حتی لنز های ماکرو هم که کاربرد اف بالا در اونها نسبتا زیاد هست بازم در اف 16 سافت تر از اف 11 هستند معمولا.
فکر کنم مشکل شما در اف 16 بیشتر عمق میدان زیاد باشه تا شارپنس بالا.
کد:http://www.photozone.de/canon-eos/196-canon-ef-70-200mm-f4-usm-l-is-test-report--review?start=1
نیاز به F2.8 چیزی نیست که بخاطر یه مقدار اختلاف شارپنس از خیرش گذشت ولی بنظر من مشکل بزرگ تر 2.8 وزن زیادش به نسبت 4 هست که محدودیت های زیادی رو پیش میاره .
فکر کنم درست متوجه صحبت جناب ادریس نشدید , منظور ایشون این بود که اگه عکس با اف 16 گرفته بشه بالا بردن شارپنس (توی ادیت ), آزار دهنده هست .
وگرنه جناب ادریس استاد هستند و بهتر میدونن که اوج کیفیت این لنز تا نهایت اف 8 هست و بعد از اون افت کیفیت داریم.
ممنون آرش خودم به صورت تجربی روی 135 mm و دياف 8-11 بهترين نتيجه رو گرفتم.ولی رو دياف 16 شارپنس بيش از حد موقع اديت عکس يه کم درد سر ساز ميشه .تا نظر دوستان چی باشه .
آرش زمانی5DII A7RII ✗
ممنون آرش
بله منظور من دقيقا موقع اديت عکس بود که اگه عکس با ديفگرام بالا گرفته شده باشه از نظر شارپنس
يک کم ازار دهنده ميشه .همونطور که گفتم بهترين نتينجه رو رو 8 تا 11 گرفتم که 8 بهترينش بوده .
ممنون
Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever
به نظر من اختلاف اپتیکی f/4 و وزن کمتر آن نسبت به یک استاپ کمتر لنز f/2.8 از اهمیت کمتری برخوردار است. مخصوصا برای عکاسان خبری و عروسی
برای دوربین فول قریم کدامیک مناسبتر است؟(بدون توجه به قیمت و وزن .ملاک فقط خروجی باشه)
canon ef 70-200mm f/2.8 L IS USM
یا
canon ef 70-200mm f/4 L IS USM
آیا شارپنس تر بودن در f:4 IS نسبت به f:2.8 IS در عکس خیلی مشهود هست؟
راستش من تمام تاپیک های مربوط را در مورد 200-70 خوندم. ولی از فول فریم صحبتی نشده بود. حالا با توجه به فول فریم ، خروجی کدامیک بهتر هست؟ یعنی شارپ بودن f:4 IS میتونه عاملی باشه که از بوکه و f:2.8 بودن دیگری کذشت؟
ویرایش توسط Chik : Monday 15 February 2010 در ساعت 15:21 دلیل: جمله بندی اصلاح شد