کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
دوستان سلام:
به نظر شما Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM و Canon EF 70-200 mm f/4 (بدون لرزشگير)
به جز لرزشگير (IS( تفاوت ديگري هم دارند؟
يا اينکه اختلاف قيمت فقط به خاطر IS ميباشد؟
با توجه به اختلاف قيمت کدام بهتر است؟
بله به جز لرزشگیر از لحاظ اپتیكی شارپنس بوكه و.. هم با هم تفاوت دارند ..
هردو لنز خوب هستند اگر هزینه براتون مهم نیست نسخه با لرزشگیر توصیه میشه
کد:http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?FLI=0&API=0&FLIComp=0&APIComp=0&Lens=404&Camera=9&LensComp=104
کامیار
www.kampixel.com
CANON 40D-CANON 70-200 f4 L IS USM-SIGMA 17-70 --FLASH SIGMA DG 500 SUPER-LowePro Off Trail2-TRIPOD SLIK PRO 400DX-PANASONIC GS500
Dpreview این لنز رو هم به لیست ریویو هاش اضافه کرد:
دو تا نمونه عکس و کراپ 100% از این لنز گذاشته که برای من واقعا نا امید کننده هست، :confused:دوستانی که این لنز رو دارن واقعا همچنین سافت بودنی رو تو عکس های این لنز در f2.8 دارن؟کد:http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_70-200_2p8_is_usm_c16/
اندازه اصلی 70mm 2.8
کراپ 100% از مرکز کادر:کد:http://a.img-dpreview.com/lensreviews/canon_70-200_2p8_is_usm_c16/Samples/issues/IMG_3729.JPG
اندازه اصلی 200mm f2.8
کراپ 100% از مرکز کادر:کد:http://a.img-dpreview.com/lensreviews/canon_70-200_2p8_is_usm_c16/Samples/issues/IMG_3704.JPG
اینم قسمتی از جمع بندیش :
.
Slightly soft wide open (most notably on APS-C)
A comparison to Nikon's AF-S VR 70-200mm F2.8G is particularly interesting. The two lenses are near-identical in specification and price, but their characteristics are substantially different. The Nikon lens clearly outperforms the Canon for sharpness on the smaller DX/APS-C format, however this comes at the cost of rather compromised performance on full frame, with significantly higher distortion, vignetting and chromatic aberration, plus extremely soft corners. This leads us to conclude that the two lenses were optimized differently, the Canon for full frame and the Nikon for DX, and illustrates how the different demands of the two formats appear difficult to reconcile in a single lens design
ویرایش توسط Ali Shadi : Sunday 18 May 2008 در ساعت 00:19
WWW.GOGNUS.COM ► علی شادی
Gear List: Nikon D90 + 18-105vR + 50 1.4D + Sigma 10-20 + Manfrotto 190XPROB + 322RC2 & Panasonic FZ5
از دوستانی که این لنز رو دارن در این مورد نظری ندارن؟
WWW.GOGNUS.COM ► علی شادی
Gear List: Nikon D90 + 18-105vR + 50 1.4D + Sigma 10-20 + Manfrotto 190XPROB + 322RC2 & Panasonic FZ5
ببینید 4 تا 200-70 داریم که اگر توقعمان معلوم باشد، انتخاب کار سختی نیست.
اینها نظرات شخصی من بر اثر تجربیات یا شنیدههای معتبر است. البته قابل نقد!
ــ بهترین کیفیت اپتیک و لرزشگیر: f/4.0 IS
ــ اگر با وزن زیاد مشکل دارید انتخاب یکی از f/4.0 ها خواهد بود.
ــ اگر نیاز به f/2.8 دارید انتخاب یکی از f/2.8 ها است.
ــ اگر بودجه محدود است: f/4.0 یا f/2.8 بدون IS
البته شایسته است که Canon لنز f/2.8 IS خود را در دو بخش اپتیک و لرزشگیر، بهروز کند. دلیل انجام ندادنش هم معلوم است! همین لنز فعلا داره فروش میره و Canon احترام کافی برای مشتری قائل نیست. (تاکید میکنم به نظر من)
باید دید چند درصد از کاربرد ما از یک لنز تله در 200 میلیمتر و f/2.8 است؟ تا ببینیم آیا اینهمه حساسیت برای خریدش یا رضایت ندادن به یک استاپ بستهتر (در نتیجه شارپتر) جایگاهی جدی دارد یا نه.
Sigma 17-70 کاملا شارپ! به من یاد داده تا دغدغهی (درست نوشتم؟) اصلیام هنگام خرید لنز شارپنس نباشد.
حساسیت اصلی من به ترتیب زیر است:
1- کیفیت ساخت
2- دقت فوکوس
3- سرعت فوکوس
4- کیفیت اپتیک
5- تکنولوژیهای جنبی
نتیجهگیری نهایی:
Canon 70-200 f/2.8L IS USM امتحانش را پس داده و تمام زیر و بم آن معلوم است و جایگاهش نیز مشخص است.
آنچه ابهام دارد و باید معلوم شود این است که کاربر دقیقا به دنبال چیست؟
هادی هژیرآذر
الان 70-200 های f/2.8 L IS ، همونایی هستند که در اینجا گفته شده یا نسلشون عوض شده ؟!
پارسا
just kinda stuck between my fantasy and what is real
همونها هستند .
ولی در تاپیک شایعات دوستان نوشته بودند 2.8 is ظاهرا بزودی آپگرید خواهد شد.
بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com
دوستانی که 70-200 f4 is دارند بيشتری کيفيت رو ، رو کدوم عدد ديفگرام گرفتند ؟
Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever