سلام.منظور شما 200 اف 2.8 نیست؟قبل از عید حدود 950 بود.
سلام.منظور شما 200 اف 2.8 نیست؟قبل از عید حدود 950 بود.
6D | Canon 35 f2 IS | Canon 70-200 f2.8 IS II | Canon 100 f2.8 macro
درست است.
عرض كردم خريدار -- مغازه دار---از طرف 500 ميخريد و مي گفت لنز فوق قديمي شده و.... ديگر داستانها...
بنده واقعا ميخواستم از طرف همانجا بخرم ولي متاسفانه مسئله عرفي-شرعي و شخصيتي بمن اجازه نداد تا مسئله را مطرح كنم.ولي واقعا دلم براي فروشنده ميسوخت.
باور كنيد وقتي ميبينم اين لنزها و گاها تجهيزات را چند ميخرند دلم ميخواهد همه آنها را بخرم.
مثلا 24-105 را باور كنيد از طرف 700 هم برنداشته بود.(در حد آكبند)
16-35 بقول خود فروشنده فقط يكبار براي تست بسته شده بود و دو سال قبل.
70-200 هم داشته و فروخته ولي من ديگر جزييات را نپرسيدم.
(يكبار هم در حافظ ديدم مجموعه فردي را كامل خريدند كه دلم آتش گرفت--- بهتر كه نبوديد.
به هر حال قصدم اين است كه از بحث خارج نشويم.
نادر مسلمی
با سلام
بنقل از جناب آرش اسکویی :
از اونجایی که در بیشتر موارد بودن IS برای لنز های تله بخصوص روی بدنه های کراپ دار یه جورایی از واجباته با خوندن مطلب بالا آماتورهایی مثل من , یه ذره روی لنزهای IS دار بخاطر پرداخت پول بیشتر مشکوک خواهند شد .اگه امکانش هست از دوستان و اساتیدی که از قدیم الایام روی 70-200 هایی که IS دار هستند کارکرده اند و بقولی حسابی ازشون کارکشیده اند لطف کنند اطلاع رسانی کنند و از تجربیاتشون ما رو بی نصیب نگذارند .ضمن اینکه از دوستان شنیدم که به مرور زمان لرزش گیر از کار میافته البته نمیدونم چقدر سندیت داره این صحبت.
با تشکر
فرهاد برنجی
واقعا حیف شد .نباید لنز رو از دست میدادید...از اون فوق قدیمی هم قدیمیتر میشد باز هم من یکی خواهانش بودم
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
عقيل جان يك بار در يك مغازه در حافظ حتي وقتي داشتند خريد ميكردند و سه نفري براي خريد لنزهاي مجموعه طرف باهاش وارد مذاكره شده بودند محترمانه مرا از مغازه بيرون كردند حالا من اگر به طرف بگويم لنز را ميخواهم ببينيد چه قشقرقي بپا ميشد.
در مورد صحبت آرش عزيز من كل اينترنت را زير و رو كردم و در مورد از كار افتادن آي اس دوربين مطلبي نديدم.
ولي در عين حال چون اين مجموعه آي اس از دو سنسور كه با زاويه 90 درجه نسبت به هم قرار گرفته و فرمان را صادر ميكنند تشكيل شده مانند هر سيستم ديگري احتمال خرابي مكانيكي دارد. ولي براي دوستاني كه لنز را باز كرده اند ميدانند كه شانه هايي كه كنتاكتها را هدايت ميكنند (چرخش لنز باعث حركت كنتاكتهايي كه به شكل شانه سر هستند روي بدنه اي كه قسمت ديگر كنتاكتها روي آن تعبيه شده) آسيب پذيرترين قسمت لنز هستند و ديگري استاندها و فيكسچرهايي كه لنزهاي متحرك را در خود جا داد ه اند.
اگر لنز زمين نخورد و ضربه فيزيكي به آن وارد نشود به هر حال خستگي ناشي از حركات مكانيكي در طول زمان ميتواند دقت را پايين بياورد. ولي قطعا در ساخت اينگونه لنزها از قطعاتي با ضريب خستگي خوب استفاده ميشود و به قولي به عمر ما قد ميدهد.
بنده چون لنزها را جهت معكوس نمودن زياد باز ميكنم به اين مسئله با دقت زيادي نگاه كرده ام و اين بار سعي ميكنم عكسهايي از قسمتهاي حساس براي شما عزيزان تهيه نمايم.
نادر مسلمی
سلام
در دو سال گذشته چند بار در کنسرت های مختلف فرصت عکاسی برایم فراهم شده است . در این بین با چند نفر از عکاسان که در این کنسرت ها حضور داشتند کمی در این مورد صحبت کردم
من شنیده بودم 70-200 2.8 لرزش گیر دار ورژن یک نسبت به ضربه حساس است (البته همه لنز ها حساسند !) و اگر ضربه ای به لنز بخورد مکانیزم لرزش گیر از کار می افتد، نه اینکه در طول زمان کم اثر شود.
با چند نفر از این دوستان که صحبت کردم آنها هم گفتند ما نسخه بدون لرزشگیر را خریده ایم ولی چون نیاز به دیاف باز داریم 2.8 را انتخاب کرده ایم.اما یکی از این دوستان حرف من را تایید کرد و گفت من هم این موضوع را شنیده ام در یکی از کنسرت ها همان دوست من را دید و پیش یک عکاس دیگر برد.
ایشان لنز 70-200 2.8 لرزش گیر را داشتند که لرزشگیر از کار افتاده بود.
علت را که جویا شدم ایشون گفتند که دوربین با لنر 70-200 روی دوششون بوده و با یک دوربین دیگر با لنر واید در حال عکاسی بودند که اتفاقی در حال چرخیدن وسط بدنه لنر با دیواره سیمانی (طبقه بالای سالن وزارت کشور) برخورد کرده است. در نتیجه IS ار کار افتاده بود.
بعد هم گفتند ضربه اونقدر ها هم آرام نبود ! ( خودشون میگفتند فکر کردم المانهای شیشه ای لنز هم خورد و خاکشیر شده !) البته بعد هم گفنتد این لنز اونقدر ها هم حساس نبوده است و چند بار ضربه های مختلف خورده بوده ولی مشکلی پیش نیامده و به نظر خودشون بی احتیاطی از خودشون بوده.
تو صحبت هاشون اشاره کردند که خیلی از دوستانم از این لنز استفاده میکنند ولی مشکلی نبوده و دو مورد دیگری که دیده اند این لنز دچار مشکل شده ( چه سیستم فوکوس چه لرزش گیر ) ضربه های بسیار شدیدی به لنز وارد شده بود.
دروغ و راست این صحبت ها پای دوستان عکاسم :cool: اما شخصا فکر کنم یک لنز 1700 گرمی هنگام ضربه خوردن تکانه بیشتری نسبت به یک لنز 750 گرمی دریافت میکند.:)
به نظر من یک لنز 70-200 با دیاف 4 رویه بدنه کراپ 1.6 بدون لرزش گیر یعنی محدودیت من باشم حتما لرزش گیر دارش را تهیه می کنم و اون 500 تومان بیشتر را پیاده می شم
وقتي چيزي نداري ببازي ، پس پيروزي!
سلام
آقا موندم سوالمو تو سيگما مطرح كنم يا كنون كه تصميم بر اين شد تو اين تاپيك مطرح كنم
اساتيد محترم، با بودجه اي كه بنده دارم و تمايلي هم به خرج بيشتر از اين مبلغ ندارم، سه انتخاب برام پيش اومده :
Canon 70-300 f4-5.6 IS
Canon 70-200 f4 L
Sigma 70-200 f2.8
همونطور كه همگي ميدونيد دو لنز آخر لرزشگير ندارن، نظر خودم بيشتر رو يكي از دو لنز آخر هست
حالا ميخواستم بدونم شما بوديد كدام يك از اين سه لنز را انتخاب ميكرديد. با توجه به كيفيت اپتيكي ، ميزان اعوجاج ، شارپنس ، شارپ بودن در لبه ها و .... كدام يك بهتر عمل ميكند.
باتشكر
Canon 70-200 f4 L
پشیمان نخواهید شد.
اگر واقعاً به 2.8 نیاز دارید و گریزی از سیگما نباشد (به خاطر محدودیت بودجه) حتماً یک تست مفصل پیش از خرید انجام دهید.
.