صفحه 9 از 38 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 374
Like Tree671تشکر

موضوع: لنز 50 mm

  1. #81
    كاربر فعال yasin-m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته ها
    668
    تشکر شده
    3354
    تشکر کرده
    4861

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    بلی
    درسته که لنزی با دیاف بازتر نور بیشتری میرسونه و دوربین می تونه راحت تر کنتراست رو تشخیص بده اما نقش بدنه و موتور لنز را در فوکوس بیشتر میدونم تا دیافراگم لنز.
    A_Maddah، yaghoobi و Amir Tavakoli تشکر می‌کنند.
    یاسین محمدی


    Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote

  2. #82
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    سلام
    بحث تجربه شد.در یک سفر من لنز 150-500 سیگما را به همراه D70s همراه داشتم برای یک لحظه در نور روز ساعت 10 صبح پرنده ای جلویم روی شاخه ای نشست متاسفانه از 4تا عکسی که توانستم بگیرم یکیش هم فوکوس نبود و عکس ها رو پاک کردم در صورتیکه در ان شرایط نوری D300براحتی و با فوکوس دقیق حداقل سه تا عکس خوب برای من به ارمغان می اورد.البته انروز من فقط حسرت همراه نداشتن D300 را می خوردم .
    امیر جان من این لنز 50 اف 1/8 رو آکبند116 تومن خریدم البته بیرون از ایران .خیلی هم دوستش دارم .به نظر من این لنز خیلی بیشتر از قیمتش می ارزد.من در شرایطی که امیر عکاسی کرده است قرار گرفته ام الیته سوژه امیر کمی کمتر تحرک دارد ولی با این وجود در نور های اینچنینی فوکوس بروی سوژه متحرک ولو با تحرک کم ,کمی مشکل تر خواهد بود.
    پایدار باشید
    یا حق
    Persian، yaghoobi، Kholeno و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  3. #83
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    خوب اینجا دو بحث مطرح خواهد بود یکی اعجاز لنزهای دیافراگم باز و دیگری تفاوت در سیستم فکوس دوربین ها.

    این عکسها که با دوربین نیکون D80 گرفته شده اند بیانگر این اعجاز خواهد بود.






    Nikon D80
    Nikkor 50 1.8
    ISO 1600
    F 1.8
    1/200



    Nikon D80
    Nikkor 50 1.8
    ISO 1600
    F 1.8
    1/160




    Nikon D80
    Nikkor 50 1.8
    ISO 1600
    F 2
    1/125
    در اصل جدای از نورسنجی درست دیافراگم باز 1.8 اجازه فکوس و سپس طی مراحل بعدی از نورسنجی و غیره را میدهد D80 اگر سیستم فکوس پایین تری نسبت به D90 نداشته باشد احتمالا بهتر از آنهم نباشد.

    بنظر من این عکسهای آرش نمونه های خوبی برای اعجاز دیافراگم باز لنزی چون 1.8 خواهد بود ( حال مبحث کندی فکوس و یکسری موارد دیگر باشد تا فرصتی دیگر...

    چند مورد اینکه حتما نظر آرش را میباید در این زمینه جویا شویم که در این شرایط نوری رفتار لنز 50 دیافراگم 1.8 را بیان کند چون از دیده من رفتار نوری چالش برانگیزیست ( و بمراتب بدتر از شرایط نوری عکسهای امیر ... آقا ما چه گیری دادیم به این عکسهای امیر :biggrin: )
    بنظرم شاید بتوان تاپیکی بنام مزایا و معایب لنزهایی با دیافراگم های باز داشت. البته مطمین نیستم کشش یک تاپیک را داشته باشد ولی ممکن است با ادامه این بحث در این تاپیک روند این تاپیک منحرف شود. این بحث و ادامه آن میتواند بحث شیرینی باشد تا نظر دوستان خوب فروم را در اینخصوص جویا شویم. تصمیم با دوستان در مدیریت فروم

    خوب اسد جان مورد اشاره شما شاید یک موردی دیگر باشد ( باید شرایط را دقیق تر بررسی کرد ). در پاره ای موارد یک دوربین با بهترین سیستم فکوس میتواند در شرایط نوری خاصی فکوس درستی نداشته باشد. همانطور که بهتر از من میدانید اگر یک منطقه ای بسیار روشن باشد یا بسیار تیره میتواند مشمول این قاعده باشد. فرض کنید در همان ساعت از یک پرنده ای میخواهید عکاسی کنید آفتاب روی سینه پرنده تنها مشکل فکوس دوربین های روی شرایط بد نوری نیست اصلا شرایط بد نوری الزاما شرایط نوری چون عکاسی تئاتر نیست میتواند به شرایطی هم گفته شود که صحنه ثبت و اجزا آن از کنتراست های بسیار بالایی برخوردار باشد اطلاق شود که در ساعت های خاصی از روز میتواند مشکل ساز باشد تقریبا اطمینان دارم این شرایط اکثر سیستم های فکوس امروزی را قلقلک میدهد.
    A_Maddah، Amir Tavakoli و Anoosh-Em تشکر می‌کنند.

  4. #84
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    علاوه بر تفاوت در سیستم‌های اتوفوکوس،‌ اگر درست یادم باشد تنها دوربین‌های خاصی قابلیت استفاده از مزیت حداکثر گشادگی لنزهای سریعتر از 2.8 را در سیستم‌های اتوفوکوس خود دارند.
    A_Maddah، yasin-m، yaghoobi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  5. #85
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    سلام
    در پست قبلی هدف کلی من تایید این جمله بود که بدنه وموتور فوکوس درسرعت فوکوس و دقت فوکوس نقش بیشتری دارند که یاسین جان در پست قبلی اظهارکرده بود.و فکر کنم بهتر است این اینطور بگویم بدنه در سرعت و دقت فوکوس بسیار موثر است البته جمله ذکر شده دربالا دلیلی بر مخالفت من با نظر افشین جان نیست اما دوست دارم در این مورد بیشتر صحبت کنیم .
    افشین جان در مکان هایی که نور ممکن است فوکوس دوربین را به چالش بکشددیافراگم 1.8 در ورود مقدار نور به داخل دوربین ودر پی ان فوکوس دقیق بی تاثیر نیست اما به نظر من نباید قدرت بدنه و موتور فوکوس را در این جا فراموش کرد.به نظر من بدنه و موتور فوکوس تاثیر بیشتری در سرعت فوکوس و دقت فوکوس خواهد داشت
    برای مثال همین لنز 50م م در شرایط نوری عکس پایین بر روی دو بدنه D70s و D300قرار گیرد از 5 تا عکس شاید یکی در D70sفوکوس درست باشد اما در دی 300 فکر کنم 4تا از عکس ها فوکوس باشد .شاید نتیجه گیری من اشتباه باشد اما من هنوز فکر می کنم سیستم فوکوس بدنه به مراتب بیشتر در دقت و سرعت فوکوس تاثیر گذار خواهد بود و این سرعت با اضافه شدن موتور فوکوس بیشتر هم خواهد شد.
    اگر بیاییم اهمیت بدنه و سپس موتور فوکوس را درسرعت و دقت فوکوس به ترتیب اولویت اول و دوم قرار دهیم ,
    حال این سئوال پیش می اید که اگر دهانه لنز در شرایط همین عکس بازتر بود مثلا 1.4 بود ایا سرعت فوکوس و دقت فوکوس باز هم بیشتر می شد.؟به نظر من علی القاعده باید بخاطر ورود نور بیشتر به دوربین سرعت فوکوس و دقت فوکوس بیشتر شود اما باز هم سیستم فوکوس بدنه و موتور فوکوس در اولویت اول و دوم هستند و دیافراگم در اولویت بعد.
    و دیگر اینکه آیا سرعت فوکوس و دقت فوکوس در لنز های دیافراگم بازتر از 1.8 با کمی اختلال مواحه نخواهد شد؟
    عکس با فرمت RAW بوده بدون کراپ و هیچگونه ویرایش بصورت jpeg در امده است و دارای اگزیف می باشد.

    پایدار باشید
    یا حق
    NASSIRI4080، Persian، yasin-m و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  6. #86
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    اسد جان در اینکه تفاوت بین سیستم فکوس یک دوربین با دیگری هست شکی نیست..

    فرض کنیم یک عکاس با یک دوربین فرضی D70 و دو لنز فرضی 85 میلیمتر یکی با دیافراگم 2.8 و دیگری با دیافراگم 1.4 و هر دو لنز به لحاظ رفتاری یکسان باشند تنها تفاوتشان همین دیافراگم باشد.

    و میخواهد در شرایط نوری فرضی اقدام به عکاسی کند ( ترجیحا کمبود نور ) اگر این عکاس بخواهد تمامی ثبت هایش را در دیافراگم 4 انجام دهد ( دقت بفرمایید دیافراگم 4 یا خیلی اغراق آمیز 11 یا حتی 16 ) و به لحاظ نویز و داینامیک رنج و پارامترهای دیگر مشکلی در نورسنجی نداشته باشد ( منظور آنست استفاده از دیافراگم باز به لحاظ نورسنجی یا فریز کردن سوژه و ... برایش یک اجبار نباشد ) لنزی فکوس دقیقی در اختیار دوربین میگذارد که دیافراگم بازتری دارد.

    اگر همین عکاس با همین شرایط از D3s استفاده کند باز هم این قانون صادق خواهد بود و لنزی فکوس بی خطا و دقیقی در اختیار دوربین میگذارد که دیافراگم بازتری دارد حتی اگر یکبار هم از دیافراگم پایین تر از 4 استفاده نکند.

    میماند ارزش گذاری این موضوع که دوربین را ارتقا دهیم یا لنز... که از دیده من بسته به شرایط میتواند متغیر باشد و شاید براحتی نتوان اولویتی بر آن مترتب نمود

    مدتی پیش یک پست در تاپیکی نوشته شد که بی ربط به موضوع بحثمان نیست

    نقل قول نوشته اصلی توسط QashQai نمایش پست ها

    تصویر بالا پراکندی نقاط فکوس روی 40D و 5DII را نشان میدهد مضاف بر نسبت کراپ 1.6 به فول فریم و آن خط قطری هم در اصل قطر دایره تصویر رد شده از لنز خواهد بود.. ( عذر خواهی اگر که تصویر خیلی دقیق نیست )

    همانطور که دیده میشود تمامی نقاط همپوشانی دارند به جز دو نقطه کناری که به رنگ قرمز دیده میشود. این دو نقطه روی 5DII هستند و دو نقطه مجاور آن در اصل روی 40D قرار دارند ظاهرا تنها تفاوت روی همین دو نقطه کناریست

    و این عکس :

    اینکه چرا کارخانه ها پراکندی نقاط فکوس را فقط در محدوده ای در نظر میگیرند میتواند به محدودیت و کارایی لنز ها هم بستگی داشته باشد. بهترین رفتار لنزها روی مرکز است چه از بابت کنتراست چه از بابت رزولوشن و طبیعی است سازندگان بهینه سازی سیستم فکوس یا احیانا بالاترین بازدهی را روی مرکز انجام بدهند اینکه دوربینی مثل 40D روزی مرکز کراس تایپ است و لنزی چون 300 اف 2.8 روی مرکز بهترین رفتار را داشته باشد (( و البته رفتار لنزهای سوپر تله فیکس همگی با اندکی اینور آنور مثل هم هستند (و از مرکز تا گوشه ها رفتار اپتیکی خوبی دارند ) شاید تفاوت بیشتر روی قیمت ها باشد و نوع استفاده کنندگان )) اطمینان داشته باشید با کمترین خطای فکوس مواجه خواهید شد. ... این

    و آنکه اگر بهترین سیستم فکوس روی دوربینی باشد اما لنزی از مرکز به سمت بیرون (حتا به همین مقدار کم ) شروع به افت در کنتراست و رزولوشن بکند ... از یک فکوس دقیق و بی خطا روی نقاطی بغیر از مرکز هیچ وقت نباید اطمینان داشته باشیم.

    دوستانی که عکاسی حیات وحش را بطور دایم پیگیری میکنند میبایست نظر دهند که چند در صد از عکسهایشان از تمامی نقاط فکوس استفاده میکنند نهایت آنکه سیستم فکوس خوب برای بهترین بازدهی نیاز به بهترین لنزها خواهد داشت ( اکثر عکاس ها از نقطه مرکزی یا حتی فقط یک نقطه اختیاری برای فکوس استفاده میکنند حتی فیل اسکی هم نمونه عکسهایی که در سایت میگذارد از تک نقطه به عنوان فکوس استفاده میکند ( نقطه مرکزی ) بطور کل کمتر پیش می آید نیاز باشد که اختیار فکوس را به عهده دوربین گذاشت منتهی هستند کسانی که از این حالت استفاده خواهند کرد یا حتی آن پراکندی به هر شکل برایشان کاربردی خواهد داشت.

    میتوان حدس زد دوربینی مثل 40D و لنز 300 اف 2.8 رفتار بهتری میتواند داشته باشد (روی فکوس ) نسبت به دوربینی چون 1DIII و لنزی چون 150-500 یا حتی D3 با لنزی مشابه...

    و اینکه شاید با این دلایل بتوان نتیجه گرفت : چرا کارخانه های سازنده ممکن است ترکیب لنزهایی با ابتدای دیافراگم های بسته با کانورتر و دیافراگم بالای 5.6 را توصیه نکنند یا حتی در فریم ویر دوربین آنرا دیز ایبل کنند یا حتی بهترین دوربین های با بهترین سیستم فکوس فقط روی نقطه مرکزی بالای دیافراگم 5.6 ...... کارخانه توصیه میکند.

    خلاصه کلام آنکه برای بدست آوردن بهترین نتیجه روی دوربین هایی با سیستم فکوس خوب نیاز به لنزهای با کیفیتی است که حداقل در محدوده نقاط فکوس بهترین کنتراست و رزولوشن را داشته باشند.

    موفق باشید



    یک فکوس دقیق به عوامل تاثیر گذار دیگری هم بستگی خواهد داشت. منتها رد پای دیافراگم باز را در تمامی شرایط بوضوح میتوان دید.

    حال این سئوال پیش می اید که اگر دهانه لنز در شرایط همین عکس بازتر بود مثلا 1.4 بود ایا سرعت فوکوس و دقت فوکوس باز هم بیشتر می شد.؟به نظر من علی القاعده باید بخاطر ورود نور بیشتر به دوربین سرعت فوکوس و دقت فوکوس بیشتر شود اما باز هم سیستم فوکوس بدنه و موتور فوکوس در اولویت اول و دوم هستند و دیافراگم در اولویت بعد.
    با تجهیزات امروزی با رفتار نویزی خوب و داینامیک رنج بالا و لرزشگیرهای کارا و ... ممکن است براحتی بتوان ( عکسهای با شرایط نوری کم ) در محدوده توانایی هایشان گرفت منتها پیش از آن میبایست از یک فکوس دقیق اطمینان داشت. که آنهم به عواملی بستگی خواهد داشت که اشاره شد و رد پای دیافراگم باز همیشه این میان پررنگ خواهد بود حتی اگر یکبار هم مجبور نباشید از ابتدایی ترین دیافراگم باز لنزتان استفاده کنید ( و مشکلات ناشی از دیافراگم های پایین و ... ) اگر لنزی دیافراگم بازی چون 1.4 داشته باشد حتی اگر در این ثبت ( مورد اشاره شما ) از این دیافراگم استفاده نشود ( فرضا از دیافراگم 4 استفاده شود ) میتوان این انتظار را داشت که فکوس دقیقتری در میان باشد میماند بحث سرعت فکوس و کنتراست و رزولوش و سیستم فکوس دوربین ها و ... که مبحثی است جدا

    ارادتمندتان
    A_Maddah، yaghoobi و rodentia تشکر می‌کنند.

  7. #87
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    فرض کنیم یک عکاس با یک دوربین فرضی D70 و دو لنز فرضی 85 میلیمتر یکی با دیافراگم 2.8 و دیگری با دیافراگم 1.4 و هر دو لنز به لحاظ رفتاری یکسان باشند تنها تفاوتشان همین دیافراگم باشد.

    و میخواهد در شرایط نوری فرضی اقدام به عکاسی کند ( ترجیحا کمبود نور ) اگر این عکاس بخواهد تمامی ثبت هایش را در دیافراگم 4 انجام دهد ( دقت بفرمایید دیافراگم 4 یا خیلی اغراق آمیز 11 یا حتی 16 ) و به لحاظ نویز و داینامیک رنج و پارامترهای دیگر مشکلی در نورسنجی نداشته باشد ( منظور آنست استفاده از دیافراگم باز به لحاظ نورسنجی یا فریز کردن سوژه و ... برایش یک اجبار نباشد ) لنزی فکوس دقیقی در اختیار دوربین میگذارد که دیافراگم بازتری دارد.
    قانون کلی نیست افشین عزیز. حتی اگر فرض کنیم بقیه متغیرها مشابه باشند، بازهم همیشه چنین موردی صادق نیست. اگر درست خاطرم باشد یکی از موارد نقض آن، وضعیت فوکوس 85f1.2 نسبت به 85f1.8 است.

    حال اگر بفرمایید که ساختمان این دو کاملا مشابه نیست دیگر عملا استفاده از قانونی که فرمودید ممکن نخواهد بود و به همین علت هم بهتر است چنان گزاره‌ای را به عنوان یک اصل قبول نکنیم.
    ویرایش توسط nmroshan : Monday 16 November 2009 در ساعت 00:35
    A_Maddah، yasin-m، Amir Tavakoli و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  8. #88
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    قانون کلی نیست افشین عزیز. حتی اگر فرض کنیم بقیه متغیرها مشابه باشند، بازهم همیشه چنین موردی صادق نیست. اگر درست خاطرم باشد یکی از موارد نقض آن، وضعیت فوکوس 85f1.2 نسبت به 85f1.8 است.

    حال اگر بفرمایید که ساختمان این دو کاملا مشابه نیست دیگر عملا استفاده از قانونی که فرمودید ممکن نخواهد بود و به همین علت هم بهتر است چنان گزاره‌ای را به عنوان یک اصل قبول نکنیم.
    نعما جان در مورد جمله بولد شده توضیح بیشتری میدهید؟

  9. #89
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    مطلبی که فرمودید سه اشکال دارد:
    1- یکسان سازی شرایط کار سختی است. معمولا لنزهایی که دیافراگم متفاوتی دارند، مشخصات متفاوت دیگری هم دارند که باعث خواهد شد سنجش و مقایسه فوکوس این لنزها فقط بعلت تفاوت دیافراگم نباشد.

    2- حتی اگر مورد یک را در نظر نگیریم، لنزهایی همین الان موجود هستند که با وجود دیافراگم باز، از لحاظ فوکوس نسبت به همتایان خود با دیافراگم بسته، سرعت یا کیفیت فوکوس بدتری دارند. در مورد 85f1.2 چنین چیزی شنیده بودم اما دقیقا یادم نیست که مربوط به نسخه قدیمی بود یا جدید؛ که خود این مساله دوباره همان اشکال 1 را یادآوری می‌کند.

    3- سنجش دقت فوکوس کار مشکلی است. همه ما تجربیاتی در این زمینه داریم، ولی تبدیل آن به یک اصل، نیاز به تستهای بسیار دقیق و کنترل شده دارد.
    A_Maddah، yasin-m، Amir Tavakoli و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  10. #90
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: لنز 50 mm

    سلام:

    این موارد اشاره شده شما درست است و در پست های قبلی هم من ترجیح دادم صحبتی از دیافراگم های بازتر از 1.4 نکنم چون وقتی که دیافراگم بازتر از این باشد 1.2 یا 1 یا حتی پایین تر ( مثل بعضی از لنزهای نیکون با دیافراگم های بازتر از یک ) مشکلات دیگری ممکن است پیش رو باشد که ...

    اما زمانی که صحبت از دیافراگم های 1.4 به بالا میشود این مورد بهتر میتواند موضوع بحث باشد. سایت های معتبری به این موضوع اذعان کرده اند

    What Maximum Aperture Opening Do You Need

    Lenses with a maximum aperture of f/2.8 or higher allow some Canon EOS camera bodies to focus faster and more accurately. Even when you are not using the wide open f/2.8 aperture, the lens still opens to f/2.8 prior to the exposure. The camera's autofocus system takes advantage of the wider opening/extra light. The brighter viewfinder will be welcomed by everyone.
    کد:
    http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Aperture.aspx

    .

    Understanding camera lenses

    For digital SLR cameras, lenses with larger maximum apertures provide significantly brighter viewfinder images-- possibly critical for night and low-light photography. These also often give faster and more accurate auto-focusing in low-light.
    کد:
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/camera-lenses.htm

    .

    Advantages of large aperture lenses

    The final advantage concerns the focusing. More light can be gathered by these lenses because of the larger maximum aperture making it easier for the autofocus sensors within the camera to find contrast even in low light or low contrast situations. Lenses with smaller maximum apertures may struggle to focus in such low light conditions as they cannot allow enough light into the autofocus sensors.

    صفحه دو
    کد:
    http://cpn.canon-europe.com/content/technical/low-light-lenses.do#container


    همانطور که بهتر از من میدانید با هر نورسنجی طی طریق فکوس یک ثبت از ابتدای دیافراگم خواهد بود چه دیافراگم انتخابی در بازترین حالت باشد چه در بسته ترین حالت ( برای یک نورسنجی فرضی )

    این اثر تفاوت نور ورودی حتی در ویووفایندر هم قابل رویت است.

    (یکی از مزیت لنزهای دیافراگم باز ویووفایندر روشن است و کارا برای عکاسی در محیط های کم نور ..
    این مورد براحتی قابل بررسی است کافیست با یک لنز فرضی 50 میلیمتر 1.4 دیافراگم را روی 2.8 تنظیم کنیم در همین وضعیت با نگاه از ویووفایندر دکمه پیش نمایش عمق میدان را بکاربرید بوضوح تفاوت نور رد شده از دیافراگم باز 1.4 و 2.8 دیده خواهد شد و نور هم بطور مشخص به فکوس دقیق ارتباطی مستقیم خواهد داشت. )

    این اصل فیریکی همیشه صادق است.. حال پس از این رد پای مفاهیم دیگری هم درمیان خواهد بود کنتراست لنز رزولوشن یا حتی بازتاب نور روی عدسی ها یک لنز که میتواند بوجود آورنده فرق های دیگری بین لنزهای مورد نظر باشد. خاطرم هست مدتی پیش مقاله ای میخواندم مربوط به طراحی لنز 24 میلیمتر دیافراگم 1.4 جدید. مهندسان کانن مدعی بودند با پوشش روی عدسی ها توانسته اند 2 الی 3 درصد از بازتاب نور را نسبت به لنز قبلی کمتر کنند که پیامد این حالت تفاوت 1/3 استپ نسبت به لنز قبلی داشت. ( که حتی همین مورد میتواند یکی از چندین عوامل ناثیر گذار در فکوس بی خطا باشد )

    حال این تفاوت های کم یا حتی بین دیافراگم های نزدیک به هم ممکن است در تفاوت کیفیت بین یک لنز تا لنز دیگری برای یک کاربر دیده نشود اما........

    -----------

    برگردیم به عکسی که باعث ادامه این بحث شد. شرایط نوری آن عکس از دیده من بگونه ای بود که با دیافراگم های بسته 4 هم میشد عکسی اینگونه ثبت کرد ( با دقت به مواردی که پیش تر صحبت شد )


    یعنی این عکسی نبود که برای این تجهیزات چالش برانگیز باشد...

    موفق باشید

    پی نوشت:

    لنز 85 دیافراگم 1.2 صحبتی روی نسخه های قدیمی آن بود اما نسخه جدید آن اگر چه فکوس کندی نسبت به لنزهای سوپر تله دارد ولی در شرایط نوری کم بی خطا و دقیق... در مرکز
    nmroshan، A_Maddah، Amir Tavakoli و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 9 از 38 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •