صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 55
Like Tree194تشکر

موضوع: Nikkor 16-85mm VS Canon EF-S 15-85

  1. #21
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    البته شاید برای کسی که هنوز برند انتخاب نکرده و دارد در مورد لنزهای هر دو برند تحقیق می کند جالب باشد و صد البته آموزنده به خصوص برای افرادی مثل من که کارشان عکاسی نیست و احتمالا لنز بالای یک میلیون رو براحتی نمی خرند کیفیت لنزهای این رده شاید به تعیین برند بیانجامد
    ashkan 78، m.daneshpayeh، milad_iut و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

  2. #22
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    من در جواب دوستمون که گفته بودند لنز هایی شبیه 15-85 خیلی دیستورشن زیادی دارند
    جناب دلباز من این حرف رو زدم
    اما مقایسه شما درست نبست یک لنز در ابتدا رنج و دیگری در میانه راه در ضمن من نمیدانم چه کسی در استدیو از دامنه های 15 و 24 استفاده میکند بهترین رنج داخل استدیو از 50 تا 200 است حتی عکس های دسته جمعی رو هم کسی با رنج هایی که فرمودید نمیگیرد

    در مورد دستورشن هم از همون سایتی که نمونه گذاشتید

    15-85 در ابتدا رنج
    15mm_distortion.jpg

    24-105 در ابتدا رنج
    24mm_distortion.jpg

    15-85 در 85
    85mm_distortion.jpg

    24-105 در 70 و 105
    70mm_distortion.jpg
    105mm_distortion.jpg

  3. #23
    كاربر همراه farhad_k آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    217
    تشکر شده
    510
    تشکر کرده
    872

    پیش فرض

    با سلام
    من هم به عنوان کسی که حدود یک سال 85-16 را داشتم عرض میکنم که زیاد مقایسه جالبی نیست چون هردو لنز لنز های خوبی هستند در برند خود.
    منتها:
    اگر در کنون لنزی مانند 105-18 نیکون وجود داشت و با این قیمت این لنز 85-15 اینقدر مورد اقبال عمومی قرار نمگرفت و یا اگر در نیکون این لنز 105-18 وجود نداشت لنز 85-16 مورد توجه بیشتری قرار میگرفت و مثل کنون تنها پیشنهاد کراپ دار.
    در کل مشکل لنز 105-18 نیکون هست که معادلات را بهم ریخته.
    ashkan 78، barca007، persian.boy و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد کرمی
    Nikon D610 -Nikon 12-24 F/4 & Nikon 24-120 F/4 N & Nikon AF-s 300 f/4 & AF Nikon 80-200 f/2.8 D speedlight 600 & TC14

  4. #24
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    سلام؛
    هرچي خواستم جلوي خودم را بگيرم در اين تاپيك پستي نزنم نشد.

    اما مقایسه شما درست نبست یک لنز در ابتدا رنج و دیگری در میانه راه
    جل الخالق! آخه كي گفته كه نبايد اين طور باشد. مگر منطقي است كه ديستورشن يك لنز در 15 و ديگري در 24 با هم مقايسه شوند؟

    چه کسی در استدیو از دامنه های 15 و 24 استفاده میکند بهترین رنج داخل استدیو از 50 تا 200 است حتی عکس های دسته جمعی رو هم کسی با رنج هایی که فرمودید نمیگیرد
    پس تمام كساني كه از 24-70 بر روي فول فريم در آتليه استفاده مي كنند بايد لنز خودشون رو باز كنند، 70-200 ببندند! مثلا براي عكسهاي عروس و داماد، مدلينگ و ....
    Delbaz، ashkan 78، Navid7h و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #25
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض

    خب جناب هراتی
    شما با همین عکس هایی که گذاشتید در واقع کاملا مشخص کردید که لنز 15-85 در همان رنج های اولیه ( از 20 به بعد ) دارای کنترل خوبی روی دیستورشنه. مقصود من هم همین بود که نشون بدم این لنز اصلا کنترل بدی روی دیستورشن در رنج پائین نداره که شما با قرار دادن نمودار ها در واقع بر این حرف مهر تایید زدید
    دوستان میتونند مقایسه ای بین دیستورشن این دو لنز
    کد:
    http://www.photozone.de/canon-eos/465-canon_1585_3556is?start=1
    کد:
    http://www.photozone.de/canon_eos_ff/420-canon_24105_4_5d?start=1
    و کیفیت های اپتیکی و مکانیکی این دو لنز


    داشته باشند .

    ه در ضمن من نمیدانم چه کسی در استدیو از دامنه های 15 و 24 استفاده میکند بهترین رنج داخل استدیو از 50 تا 200 است حتی عکس های دسته جمعی رو هم کسی با رنج هایی که فرمودید نمیگیرد

    من کجای عرایضم گفتم که کسی دقیقا از دامنه 15 و 24 برای گرفتن پرتره در آتلیه استفاده میکنه ؟؟؟
    شما رنج 15 تا 50 را فرمودید که کاربردی در آتلیه ندارند . بنده گفتم که اتفاقا از رنج حول و حوش 50 که در کراپ دار حدود 80 میشه به راحتی میشه استفاده کرد . حالا اگر چند میلیمتر پائین و بالاتر شد به نظر شما مشکلی داره ؟
    تا زمانی که نسبت فاصله ها , هنگام عکاسی حفظ بشه , از فاصله های کانونی کمتر که دارای دیستورشن نباشند هم به راحتی میشه استفاده کرد
    ضمن اینکه من در آنلیه غیر از چهره از بسیاری از اجسام صنعتی و غیر صنعتی هم عکس برداری میکنم. قرار نیست که در آتلیه فقط همان چیزی عکاسی شود که شما تا به حال عکاسی کرده اید.

    جناب هراتی , اینکه شما به نظرتون اومده که من مثلا منظورم این بوده , دیگه مشکل خودتونه . من نباید برای بد فهمیدن شما از عرایضم هم دلیل بیارم

    ===============

    اما فاصله کانونی 15 در این لنز , همانطور هم که بارها گفتم در موارد عکاسی غیر از آتلیه کاربرد خواهد داشت.
    و از نظر من این لنز برای یک دوربین کراپ دار , لنز پرکاربرد تری نسبت به لنز 24-105 است

    در کل لنز 15-85 رو به عنوان یک تک لنز نسبت به لنز های 18-135 و 24-105 و 17-85 و 17-70 سیگما ( هر چند داستان متفاوتی دارند ) و امثال این لنز ها ترجیح میدم . از این لنز هم میتونید برای عکاسی در آتلیه و هم برای بسیاری از موقعیت های عکاسی در بیرون از آتلیه ( از منظره گرفته تا پرتره ) استفاده کنید .
    اما اگر قرار باشه که برای هر کاری لنز جداگانه ای تهیه بشه که اونوقت دیگه داستان فرق میکنه و بحث باید به سمت دیگه ای بره
    ویرایش توسط Delbaz : Tuesday 2 August 2011 در ساعت 13:49
    ashkan 78، M. Beyrami، FoadKhanlar و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #26
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    در کل لنز 15-85 رو به عنوان یک تک لنز نسبت به لنز های 18-135 و 24-105 و 17-85 و 17-70
    این رو من قبول دارم بطور کل این لنز بهترین لنز walkaround برای دوربین های کراپ دار کانن می باشد
    ولی برای استدیو چه دوربین های کراپ و چه فول فریم بهترین انتخاب 24-105 خواهد بود هم از نظر دامنه و هم در مورد اوپتیک ووووووووووو


    پس تمام كساني كه از 24-70 بر روي فول فريم در آتليه استفاده مي كنند بايد لنز خودشون رو باز كنند، 70-200 ببندند
    فکر کنم این رو دیگه جوک گفتید
    دوست عزیز بهترین کیت برای یک حرفه ای چه داخل استدیو و چه بیرون استدیو 24-70+70-200 می باشد

    عروس و داماد، مدلينگ
    چرا شما همه چیز رو با هم قاطی میکنی
    بحث سر عکس های پرتره داخل استدیو بود عزیز برادر
    24-70 که شما پاشو میکشی وسط مخصوص عکسهای عروسی و مدلینگ و فشن و از این دست کارها
    مگر منطقي است كه ديستورشن يك لنز در 15 و ديگري در 24 با هم مقايسه شوند؟
    در کل این دو لنز اصلا در یک کلاس نیستند ونباید با هم مقایسه شوند ولی وقتی 15-85 بر روی دوربین کراپ باشد و 24-105 بر روی فول فریم آن وقت مقایسه منتقطی می شود

    در آخر نتیجه اخلاقی حرفهای من :
    15-85 بهترین لنز walkaround با رنج خوب رزولوشن بالا و سیلینیگ ضعیف
    24-70 بهترین لنز برای عکسهای فشن وعروس وداماد و.................
    24-105 بهترین لنز برای عکس های استدیو (چه دوربین فول فریم و چه کراپ)و بهترین لنز walkaronud برای دوربین های فول فریم

    نظر و شخصیت تمام دوستان محترم است و من نظر خود را گفتم

    با احترام

    هراتی

  7. #27
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    بحث سر عکس های پرتره داخل استدیو بود عزیز برادر
    24-70 که شما پاشو میکشی وسط مخصوص عکسهای عروسی و مدلینگ و فشن و از این دست کارها

    در کل این دو لنز اصلا در یک کلاس نیستند ونباید با هم مقایسه شوند ولی وقتی 15-85 بر روی دوربین کراپ باشد و 24-105 بر روی فول فریم آن وقت مقایسه منتقطی می شود

    در آخر نتیجه اخلاقی حرفهای من :
    15-85 بهترین لنز walkaround با رنج خوب رزولوشن بالا و سیلینیگ ضعیف
    24-70 بهترین لنز برای عکسهای فشن وعروس وداماد و.................
    24-105 بهترین لنز برای عکس های استدیو (چه دوربین فول فریم و چه کراپ)و بهترین لنز walkaronud برای دوربین های فول فریم
    تلقی شما از عکس‌های پرتره غلط است آقاجان! پرتره را کردید سر و یا سر و شانه فقط.
    15-85 روی کراپدار و 24-105 روی فول‌فریم حداقل از نظر عمق میدان قابل مقایسه نیستند. (پوشش رنجی تقریباً یکسانی دارند اما خیلی قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند)

    چطور 24-105 روی فول‌فریم بهترین انتخاب برای آتلیه است اما 15-85 روی کراپ‌دار (معادل 24-136 روی فول‌فریم) صرفاً Walkaronud مناسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    Pooyan تشکر می‌کند.
    .

  8. #28
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    تلقی شما از عکس‌های پرتره غلط است آقاجان! پرتره را کردید سر و یا سر و شانه فقط.
    15-85 روی کراپدار و 24-105 روی فول‌فریم حداقل از نظر عمق میدان قابل مقایسه نیستند. (پوشش رنجی تقریباً یکسانی دارند اما خیلی قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند)

    چطور 24-105 روی فول‌فریم بهترین انتخاب برای آتلیه است اما 15-85 روی کراپ‌دار (معادل 24-136 روی فول‌فریم) صرفاً Walkaronud مناسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    بدلیل اینکه 24 که 15-85 بوجود می آورد با 24 که 24-105 از نظر پرسپکتیو و..............متفاوت است
    یعنی وقتی شما با فاصله یکسان از هر دو لنز با دوربین های مربوطه عکسی بگیرید 24-105 از نظر پرسپکتیو و اعوجاج برنده است


    24-105 بر روی دوربین های کراپ هم بهترین گزینه برای پرتره های (حالا می خواهد نیم ته باشه یا درشت )استدیویی هست

    البته اگر منظور شما پرتره های با لوکشن و دکوراسیون مد نظر دوستان باشد دامنه 15 یا 24 قابل استفاده هست در غیر این صورت کمتر از 50 بازهم می گویم اصلا درست نیست
    24-105 بر روی کراپ 38-168 می شود که بسیار ایده آل است

  9. #29
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    بدلیل اینکه پستتون رو ویرایش کردید مجبور شدم پست دیگری بزنم
    چطور 24-105 روی فول‌فریم بهترین انتخاب برای آتلیه است اما 15-85 روی کراپ‌دار (معادل 24-136 روی فول‌فریم) صرفاً Walkaronud مناسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگر هر جای دنیا و تمام فورم ها رو بگردید 15-85 رو لنز walkaround میشناسند

    بهتر است گشتی بزنید

  10. #30
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    تلقی شما از عکس‌های پرتره غلط است آقاجان! پرتره را کردید سر و یا سر و شانه فقط.
    15-85 روی کراپدار و 24-105 روی فول‌فریم حداقل از نظر عمق میدان قابل مقایسه نیستند. (پوشش رنجی تقریباً یکسانی دارند اما خیلی قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند)

    چطور 24-105 روی فول‌فریم بهترین انتخاب برای آتلیه است اما 15-85 روی کراپ‌دار (معادل 24-136 روی فول‌فریم) صرفاً Walkaronud مناسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اتفاقا دوستان لنز 24-105 را بهترین لنز Walkaronud برای فول فرم میدانند و لنزی مناسب جهت پرتره برای فول فریم. به همان اندازه که 15-85 روی سنسورهای کراپ مناسب است. اما 24-105 گزینه بسیار مناسبتری برای سنسور کراپ جهت پرتره است. چه پرتره در استودیو چه پرتره محیطی. به دو دلیل اول اینکه شما از محدوده باز این لنز 15 تا 24 در پرتره استفاده نمیکنید (مگر در شرایطی که قصد نو اوری و خلاقیت و یا گرفتن عکسهایی مثل فیلمهای هیچکاک داشته باشید) دوم اینکه رنج 85 تا 105 رنج بسیار مناسبی برای ایجاد افکت عمق میدان در پرتره های محیطی یا در دکور است. همانطور که میدانید لنزهای تله عمق میدان بیشتری ایجاد میکنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •