صفحه 6 از 6 نخستنخست ... 2 3 4 5 6
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 55 , از مجموع 55
Like Tree194تشکر

موضوع: Nikkor 16-85mm VS Canon EF-S 15-85

  1. #51
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2924
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود دوباره

    مطمئن هستید که رزولوشن 24-105 در آتلیه و در دیاف بسته, خیلی تفاوت با 28-135 داره ؟؟
    متاسفانه سمپل در اختیار ندارم که با سند عینی خدمتتون عرض کنم تفاوت داره ... ولی چیزی که مسلّمه اینه که بله ، تفاوت داره . از dxo یا pz یا هر سایت دیگه هم لینک مقایسه نمی دم تا خدای نکرده دوباره مشبه نشه که من "فقط از روی شنیده هایی که داشتم روی 24-105 قضاوت میکنم نه بر اساس تجربه های خودم" (در پاسخ به این کامنت مجبور شدم تا از این روش استفاده کنم چون ممکن بود به چیزی متهم بشم . ولی در حالت عادی غیر ممکنه به چیزی غیر از تست های معتبر اعتماد کنم . شخصا معتقدم که تست های من و شما -چه من مبتدی باشم و چه شما حرفه ای باشید- آخرش با خطا مواجه خواهند شد . بهتره به جای تکیه بر تجربه به نتایج دقیق علمی تکیه داشته باشیم ) .

    مگر 28-135 دارای 30 میلی متر فاصله کانونی بلندتر نسبت به 24-105 نیست ؟
    بله ، هست ... ولی با چه قیمتی ؟ به قیمت رزولوشن پایین تر ؟

    مخصوصا برای شما که عاشق رنج 50 تا 200 بودید
    من عاشق رنج 8 تا 22 هستم (چون عاشق معماریم) . ولی وقتی قراره من چیزی رو پیشنهاد کنم ، دیگه حساب نمی کنم که عاشق چه یرند و بدنه و لنز و رنجی هستم . هر چزی جای خودشو داره . من نمی تونم به یک خریدار لنز آتلیه بگم که برو 22-10 بگیر . واسه همین وقتی روی یک لنز که عملا برای خیلی ها ، خوب بودنش توی آتلیه به اثبات رسیده ، پای فشاری می کنم ، شما گمان می کنید که طرفدار رنج خاصی هستم ... ولی به خدا این جوری نیست . دوستانی که توی این چند ماه از حضورم در فروم پیگیر کامنت های من بودن ، می دونن که این اولین باره که دارم 105-24 رو پیشنهاد می کنم (دلیلش اینه که تا حالا موقعیتش پیش نیومده بود) ... ولی در سوی مقابل تا حالا 10ها بار خرید 85-15 پیشنهاد کردم .

    آیا الان کیفیت اپتیک بر تله بلند تر ارجحیت پیدا کرده ؟
    خیر . چیزی بر چیزی ارجحیت پیدا نکرده . من همه ی عوامل رو کنار هم می سنجم . به نظر من ، کیفیت 105-24 بر رنج بیشتر 135-28 چربش داره و تفاوت قیمتشون هم برای من منطقیه . در مقایسه ی 105-24 با 85-15 هم من چیزی رو بر چیز دیگری ارجحیت ندادم و تمام عوامل رو کنار هم سنجیدم و در آخر هم "برای من" ، پرداخت هزینه ی اضافه در قبال رنج بیشتر منطقی به نظر اومد . البته وقتی که بحث قیمت میشه ، بسته به توان مالی و اولویت بندی افراد ، این چربش ها شاید متفاوت بشه . شما نظر خودتون رو می فرمایید که بسیار برای من حائز اهمیت و محترمه و صد البته من هم نظر خودم رو می گم .

    چرا در مورد 15-85 که در بسیاری از مقایسه ها اپتیک بهتری نسبت به 24-105 داره , اپتیک بهتر مورد نظر شما نبود ؟
    اگر منظورتون از اپتیک ، رزولوشنه ، 85-15 کجاش رزولوشن بهتری داره ؟ از فواصل حدود 40-30 به بعد که اساس کار در آتلیه رو به نظر من تشکیل میده ، رزولوشن این دو لنز در مِقیاس ماکرو هیچ تفاوتی با هم ندارن و در برخی موارد به نظرم 105-24 اندکی بهتر حتی عمل می کنه . بحثی که بر سر رزولوشن 135-28 وجود داره ، به نظرم قابل مقایسه با تفاوت های 105-24 و 85-15 نیست . شما که خودتون هر سه لنز رو تست کردید ، چگونه می فرمایید 15-85 اپتیک بهتری نسبت به 24-105 داره ؟ راستش من نمی تونم با این صحبت برای یک لنز که قراره در فواصل خاصی برای آتلیه کار کنه موافق باشم .

    من کی گفتم عاشق 50-200 هستم چرا دوست عزیز تکه میپرانی فکر میکنم بحث با شما بیهوده می باشد نمونش یک مورد چند روز پیش که بر سر تعصب های این چنینی با آقای قبادی چند پست تان حذف شد
    بهتر نیست اندکی ملایم تر باشیم
    این که کدام لنز بهتر است برای اهلش مثل روز روشن است و وقتی بحث راهنمایی دوستی است بهتر است تعصبات و منم منم را فراموش کنیم
    دوستان تو رو خدا یه خورده رعایت حال همدیگه رو کنید . وقتی وارد بحث می شیم ، این واقعا طبیعیه که نسبت هم واکنش نشون بدیم و حرف همدیگه رو نپذیریم . اگر قصدمون چالش های شخصیه که هیچ ، وگرنه اگر داریم برای صلاح مخاطب مطلب می نویسیم ، به خدا این گفتمان اصلا جالب نیست . بیاید در در کنار مباحثه و بحث های حرفه ای ، کمی بیشتر با هم دوست باشیم .




    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    Herati، m.daneshpayeh و ehsan+ تشکر می‌کنند.

  2. #52
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها




    من کی گفتم عاشق 50-200 هستم چرا دوست عزیز تکه میپرانی فکر میکنم بحث با شما بیهوده می باشد نمونش یک مورد چند روز پیش که بر سر تعصب های این چنینی با آقای قبادی چند پست تان حذف شد

    بهتر نیست اندکی ملایم تر باشیم
    این که کدام لنز بهتر است برای اهلش مثل روز روشن است و وقتی بحث راهنمایی دوستی است بهتر است تعصبات و منم منم را فراموش کنیم
    البته شما قبلا ادبیات خودتون رو در همین تاپیک در معرض نمایش عمومی گذاشتید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    فکر کنم این رو دیگه جوک گفتید
    دوست عزیز بهترین کیت برای یک حرفه ای چه داخل استدیو و چه بیرون استدیو 24-70+70-200 می باشد
    با تمام این موارد
    برگردیم به حرف یک روز قبل شما

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    جناب دلباز من این حرف رو زدم

    اما مقایسه شما درست نبست یک لنز در ابتدا رنج و دیگری در میانه راه در ضمن من نمیدانم چه کسی در استدیو از دامنه های 15 و 24 استفاده میکند بهترین رنج داخل استدیو از 50 تا 200 است حتی عکس های دسته جمعی رو هم کسی با رنج هایی که فرمودید نمیگیرد
    من فکر میکردم که لازم نیست انسان گفته های دیگران رو یک یک بیاره و اینجا بشماره
    اما گاهی وقت ها لازمه

    سابقه من هم بر کسی پوشیده نیست که بخواد با بحث با شما خراب بشه یا درست بشه .
    و اصولا مثل کسانی نیستم که شرکت کردن یا نکردن در بحث رو به حساب سطح پائین بودن یا سطح بالا بودن کسی بذارم.
    دلباز همیشه عاشق بحث و گفتگو بوده و هست ( چه کسی خوشش بیاد چه خوشش نیاد )

    ===============

    اما من بارها از شما سوال کردم تا تاکید شما رو بر چیزی اثبات کنم که هرگز عملی نیست

    دوستی وارد این فروم شد و اینچنین اعلام کرد :

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad reza نمایش پست ها
    با تشکر از امیر گروسی عزیز
    حالا این 550d رو باچه لنزی بخرم بهتره (با توجه به اینکه بعضی از دوستان 105-18 D90 رو خیلی بهتر از 135-18 550d دونسته بودند و 135-18 روخیلی بد معرفی کرده بودند ؟
    و سوال دیگر اینکه تا سقف قیمت 1500000 تومان چه دوربینی رو (همراه با چه لنزی ) پیشنهاد میکنید که بشه براحتی این دو گزینه را کنار گذاشت ؟
    کاری ندارم به اینکه پیشنهاد لنز 24-105 برای چنین تصمیمی چقدر میتونه منطقی باشه ( لنزی که قیمت خودش تقریبا به اندازه بودجه این دوست ما بوده )
    و باز کاری ندارم که 24-105 به عنوان یک تک لنز میتونه عمل کنه یا نه ( که بارها گفتم که این لنز به عنوان یک تک لنز روی دوربین کراپ دار نمیتونه مناسب باشه )

    اما با کمی افزایش بودجه لنز 15-85 و دوربین 550 دی پیشنهاد شده بود که از نظر من یک ترکیب عالی با قیمت مناسب بود


    لنز 15-85 در دوربین کراپ دار , رنجی معادل 24-136 رو شامل میشه که از تمام قد تا عکاسی چهره رو به راحتی پوشش میده و هر عکاسی در هر آتلیه ای به راحتی میتونه از این رنج استفاده کنه . مخصوا از رنج بالای این لنز .


    در آتلیه و در دیاف های کمی بسته که لنز 24-105 برتری محسوسی از نظر کیفیت بر 15-85 نداشت و 20 میلیمتر رنج بالاتر این لنز , با توجه به قیمت این لنز و اینکه این دوست ما فقط یک ملیون و پونصد برای خرید لنز و دوربین در اختیار داشتند , قابل چشم پوشی بود . ضمن اینکه با توجه به واید خوبی که این لنز در اختیار کاربر میگذاشت , ایشون میتونست از تک لنزش برای مصارف خارج از استودیو هم استفاده کنه


    ===============

    اما در جواب دوست تازه وارد آقای پارسی پور

    آقای پارسی پور به من بگید که آیا برای خرید یک دوربین و یک لنز به قیمت یک ملیون و پونصد هزار تومن , آیا پیشنها آخر شما همین حرف هایی است که میزنید :

    من عاشق رنج 8 تا 22 هستم (چون عاشق معماریم) . ولی وقتی قراره من چیزی رو پیشنهاد کنم ، دیگه حساب نمی کنم که عاشق چه یرند و بدنه و لنز و رنجی هستم . هر چزی جای خودشو داره . من نمی تونم به یک خریدار لنز آتلیه بگم که برو 22-10 بگیر . واسه همین وقتی روی یک لنز که عملا برای خیلی ها ، خوب بودنش توی آتلیه به اثبات رسیده ، پای فشاری می کنم ، شما گمان می کنید که طرفدار رنج خاصی هستم ... ولی به خدا این جوری نیست . دوستانی که توی این چند ماه از حضورم در فروم پیگیر کامنت های من بودن ، می دونن که این اولین باره که دارم 105-24 رو پیشنهاد می کنم (دلیلش اینه که تا حالا موقعیتش پیش نیومده بود) ... ولی در سوی مقابل تا حالا 10ها بار خرید 85-15 پیشنهاد کردم .
    اونوقت این دوست ما اگر لنز 24-105 رو بخره باید با چه پولی برای خودش بدنه بخره
    در واقع آیا همیشه اینطوری پیشنهاد میدید؟



    اگر کسی قرار باشه که از لنز 24-105 دفاع کنه , من هستم که این لنز رو در اختیار دارم . منتها من در استودیو لنز های دیگه ای هم دارم و غیر از دوربین کراپ دار , دوربین فول فریم هم دارم و به راحتی میتونم از ترکیبات مختلف استفاده کنم
    این لنز برای من البته خیلی مناسب و به جا بوده

    اما من این لنز رو با وجود تمام برتری هایی که داره هرگز به عنوان یک تک لنز پیشنها نمیدم .مخصوصا وقتی کسی اصلا بودجه لازم رو برای خرید این لنز نداره.

    خب به نظر شما منطقیه که من برای این دوستمون نسخه 24-70 و 70-200 و برای واید نسخه 10-22 بپیچم و بعد بگم که کیفیت این لنز ها خیلی خوبه؟

    آیا پیشنهاد من خنده دار نیست
    پیشنهادی هم که شما ارائه میدید به همین اندازه عجیبه .


    من به این دلیل میگم که شما از فقط از روی شنیده ها قضاوت میکنید
    اما ارائه یک راه حل مناسب با توجه به بودجه محدود و رسیدن به کیفیت مطلوب , چیزی نیست که شما فقط از روی چارت رزولوشن یک لنز به اون برسید


    اگر این دوست ما هنوز خواننده و پی گیر تاپیک هست من همون لنز 15-85 رو به همراه کنون 550 دی پیشنها میدم ( البته با کمی افزایش بودجه که مطمئنم کیفیت قابل قبولی خواهند گرفت ) ضمن اینکه میتونند از لنزشون در موقعیت های دیگه عکاسی هم استفاده کنند .



    ضمن اینکه اگر قراره کیفیت دو لنز رو فقط در آتلیه بسنجید باید بدونید که مقایسه لنز ها در مقدار وین یت و رزولوشن در دیاف های باز و ابتدای رنج لنز و ... در آتلیه منطقی نیست . چرا که در دیاف های بسته و در شرایط نور کنترل شده و لامپ های مدلینگ پر قدرت , بسیاری از عیوب لنز کمرنگ میشه


    چند پست قبل در همین تاپیک گفتم که :
    نقل قول نوشته اصلی توسط delbaz نمایش پست ها
    اما اگر قرار باشه که برای هر کاری لنز جداگانه ای تهیه بشه که اونوقت دیگه داستان فرق میکنه و بحث باید به سمت دیگه ای بره

    کلام آخر اینکه من پیشنهاد شما رو منطقی نمیدونم و با این بودجه اصولا نباید به خرید همچین لنزی فکر کرد.
    m.daneshpayeh، nejadi، lamagra و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #53
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6600
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    اقای دلباز اون دوستی که با سوالشون بحثو شروع کردند جوابشونو گرفتن. جواشون هم دی550 با 15-85 یا 5100دی با 16-85 بود. تاپیک قبلی را مطالعه بفرمایید.
    اما بعد از اون بحثی در مورد انتخاب لنز مناسب در اتلیه پیش اومد که برخی دوستان به دلایل زیادی لنز 24-105 را لنزی مناسبتر جهت پرتره چه در استودیو چه در بیرون استودیو معرفی کردند. البته نظر من هم همین است. صحبتی از تک لنز نشد. ادامه بحث به سوال او ندوستمون هم ربطی نداشت بهمین دلیل تاپیک جدیدی ایجاد شد.
    من مطمئن هستم شما هم این لنز را برای پرتره به تمام لنزهای مورد بحث ترجیح میدهید. البته نه به عنوان تک لنز. بعلاوه کار عکاسی که در ضمینه عکاسی عروسی فعالیت میکند تنها به اتلیه محدود نمیشود. در بیرون از اتلیه همانطور که میدانید همین چند میلیمتر فاصله کانونی بیشتر بسیار با ارزش خواهد بود.
    اینکه این لنز گرانتر است، اینکه در دیاف بسته کیفیت خیلی بهتری ندارد و تمام دلایلی که دوستان دیگر اوردند دلیل بر بهتر نبودن این لنز نیست.
    Delbaz، Herati، Anoosh-Em و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #54
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2924
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    با درود دوباره ، خصوصا خدمت جناب دلباز

    آقای پارسی پور
    عجب فامیلی !!!

    به من بگید که آیا برای خرید یک دوربین و یک لنز به قیمت یک ملیون و پونصد هزار تومن , آیا پیشنها آخر شما همین حرف هایی است که میزنید
    قطعا خیر . صحبت های من در این تاپیک به این دلیل که ارتباطی با مورد قبلی ندارد ، بیشتر حالت مقایسه دارد (نه تمرکز روی پیشنهاد به یک خریدار خاص) و ثانیا ، در آن تاپیک دلیل آنکه بنده در کنار دوستان ، بحث 105-24 رو پیش کشیدیم ، پیشنهادی بود که به افزایش بودجه مربوط می شد . در واقع پیشنهاد شما هم دقیقا بر همین اصل استواره و اگر اون دوستمون قصد افزایش بودجه نداشته باشه ، نه گزاره ی من و نه گزاره ی شما دیگر موضوعیتی نخواهد داشت . من همانجا اگر یادتان باشد به وضوح عرض کردم که اگر توان مالی مافوق 1.5م را ندارید ، مجبورید به ترکیبی مثل D5100 به همراه 105-18 اکتفا کنید .

    اما من این لنز رو با وجود تمام برتری هایی که داره هرگز به عنوان یک تک لنز پیشنها نمیدم .مخصوصا وقتی کسی اصلا بودجه لازم رو برای خرید این لنز نداره.
    خب من هم که از همون ابتدا همین رو گفتم :
    من برای آتلیه (نه برای لنز همراه) ، 105-24 رو در کانن بهترین انتخاب می دونم . اگر هم اونو برای لنز همراه پیشنهاد نمی کنم دلیلش اینه که لااقل برای بنده ، واید این لنز چندان کافی و دلچسب نیست . راستی دوستان یادشون باشه اگر قرار باشه در آینده به FF کوچ کنن ، در بین لنزهای همراه کانن شاید 105-24 کمی منطقی تر به نظر بیاد . برای لنز همراه در کانن در حالت عادی به نظرم 85-15 و در نیکون هم 85-16 بهترین به حساب میان ...
    خب به نظر شما منطقیه که من برای این دوستمون نسخه 24-70 و 70-200 و برای واید نسخه 10-22 بپیچم و بعد بگم که کیفیت این لنز ها خیلی خوبه؟
    آیا پیشنهاد من خنده دار نیست
    پیشنهادی هم که شما ارائه میدید به همین اندازه عجیبه .
    من کی چنین پیشنهادی دادم ؟ مجموع قیمت لنزهایی که فرمودید چنین تناسبی با قیمت 105-24 داره که اونارو به عنوان مثالی دال بر اشتباه بودن صحبت من آوردید ؟

    ضمن اینکه اگر قراره کیفیت دو لنز رو فقط در آتلیه بسنجید باید بدونید که مقایسه لنز ها در مقدار وین یت و رزولوشن در دیاف های باز و ابتدای رنج لنز و ... در آتلیه منطقی نیست .
    مگر من روی دیافراگم صحبتی کردم ؟ در ضمن بنده از همون لحظه ی نخست بحث تا حالا به دفعات تلاش بودم تا بگم با ابتدای رنج کاری نداشته باشید . خوشحالم که لااقل این یکی رو تایید فرمودید .

    من به این دلیل میگم که شما از فقط از روی شنیده ها قضاوت میکنید
    اما ارائه یک راه حل مناسب با توجه به بودجه محدود و رسیدن به کیفیت مطلوب , چیزی نیست که شما فقط از روی چارت رزولوشن یک لنز به اون برسید
    من از این صحبت شما ناراحت نمیشم ... خُرده ای هم از شما نمی گیرم . اگر گمانتون نسبت به من اینه ، به عنوان یک کوچکتر موظفم سکوت اختیار کنم . امیدوارم شرایطی پدیدار بشه که نظرتون راجع به من ، چیزی غیر از گزاره های فوق باشه .



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    Delbaz، Herati، m.daneshpayeh و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  5. #55
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    85

    پیش فرض

    دوستان آخرش برای ما کاربران آماتور رو به پیشرفت(ببخشید که شکسته نفسی نمیکنم) ساده،مختصر،مفید یکیشو بگید،بالاخره یکیش بهتر،قیمتاشونم که تحقیقا یکیه(البته با اختلاف شاید 10 یا 20 هزار تومنی)؟

صفحه 6 از 6 نخستنخست ... 2 3 4 5 6

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •