صفحه 4 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 55
Like Tree194تشکر

موضوع: Nikkor 16-85mm VS Canon EF-S 15-85

  1. #31
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اتفاقا دوستان لنز 24-105 را بهترین لنز Walkaronud برای فول فرم میدانند و لنزی مناسب جهت پرتره برای فول فریم. به همان اندازه که 15-85 روی سنسورهای کراپ مناسب است. اما 24-105 گزینه بسیار مناسبتری برای سنسور کراپ جهت پرتره است. چه پرتره در استودیو چه پرتره محیطی. به دو دلیل اول اینکه شما از محدوده باز این لنز 15 تا 24 در پرتره استفاده نمیکنید (مگر در شرایطی که قصد نو اوری و خلاقیت و یا گرفتن عکسهایی مثل فیلمهای هیچکاک داشته باشید) دوم اینکه رنج 85 تا 105 رنج بسیار مناسبی برای ایجاد افکت عمق میدان در پرتره های محیطی یا در دکور است. همانطور که میدانید لنزهای تله عمق میدان بیشتری ایجاد میکنند.
    بسیار متین و درست



    در مورد عمق میدان بیشتر در لنز های تله دوست عزیز فکر کنم اشتباه کردید

    لنزهای واید عمق میدان بیشتری از لنزهای تله دارند

  2. #32
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    بسیار متین و درست



    در مورد عمق میدان بیشتر در لنز های تله دوست عزیز فکر کنم اشتباه کردید

    لنزهای واید عمق میدان بیشتری از لنزهای تله دارند
    بله درست میفرمایید. منظورم افکت عمق میدان بود.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #33
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    بدلیل اینکه 24 که 15-85 بوجود می آورد با 24 که 24-105 از نظر پرسپکتیو و..............متفاوت است
    اگر منظورتان آن است که معادل‌سازی شود، یعنی بگوییم 15 در کراپدار برابر 24 در ف.ف باشد باید گفت:
    عمق متفاوتی دارند و در یک‌سری ویژگی‌های دیگر متفاوت‌اند اما حداقل از نظر پرسپکتیو یکسانند

    اگر هر جای دنیا و تمام فورم ها رو بگردید 15-85 رو لنز walkaround میشناسند

    بهتر است گشتی بزنید
    مگر گفتیم نیست؟ ;)

    بله بعضی دوستان 24-105 را روی کراپ‌دار ترجیح می‌دهند اما این اصلاً به معنای بی مصرف بودن 15-85 در آتلیه نیست.
    شما می‌گویید 24-105 روی ف.ف مناسب آتلیه است اما 15-85 روی کراپ‌دار لنز همراه خوبی است! بله 15-85 یک لنز همراه خوب است اما آیا این ویژگی نافی مناسب بودنش در آتلیه است؟ خیر.

    اتفاقا دوستان لنز 24-105 را بهترین لنز Walkaronud برای فول فرم میدانند و لنزی مناسب جهت پرتره برای فول فریم. به همان اندازه که 15-85 روی سنسورهای کراپ مناسب است.
    خوب مسلمات را می‌فرمایید، کسی غیر از این می‌گوید؟

    اما 24-105 گزینه بسیار مناسبتری برای سنسور کراپ جهت پرتره است.
    این موضوع یکمقدار به شرایط محیطی آتلیه مربوط است مقداری هم سلیقه‌ای است.
    فرضا یکی دوست دارد پرتره‌های بسته را با تله حدود 150 بگیرد و دیگری با 135 (85 در کراپ‌دار) و یا کسی شات‌های وسیع‌ترش را با 70!

    به عنوان مثال یکی از مدیران (farhad 44) رنج 24-105 را روی کراپ‌دار به دیگر لنزهای همراه ترجیح می‌دادند اما این دلیل می‌شود که بگوییم پس بهترین ترکیب است؟ همه باید این گونه فکر کنند؟
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    اینکه بگوبیم که همه جای گیتی 15-85 فلان است و ... نسخه پیچیدن برای همه می‌شود که مشخصاً بی اشکال نیست.
    ویرایش توسط Vahid : Tuesday 2 August 2011 در ساعت 15:43
    m.daneshpayeh و lamagra تشکر می‌کنند.
    .

  4. #34
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    اگر منظورتان آن است که معادل‌سازی شود، یعنی بگوییم 15 در کراپدار برابر 24 در ف.ف باشد باید گفت:
    عمق متفاوتی دارند و در یک‌سری ویژگی‌های دیگر متفاوت‌اند اما حداقل از نظر پرسپکتیو یکسانند
    .
    درسته، پرسپکتیو تنها به فاصله لنز تا سوژه مربوط است.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  5. #35
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    دوست عزیز من هم نمیگویم که این لنز اصلا بدرد استدیو نمیخوره ونمیشه باهاش عکس گرفت من میگم 24-105 از اون بهتر حتی روی دوربین های کراپ


    در مورد
    بدلیل اینکه 24 که 15-85 بوجود می آورد با 24 که 24-105 از نظر پرسپکتیو و..............متفاوت است
    من نتونستم منظورم رو شفاف بهتون بگم
    چه جوری بگم دوست عزیز(استادان کمک کنند تا منظورم رو واضح تر بگم)
    درسته پرسپکتیو در هر دو یک حالت رو دارد ولی عمق میدان وپرسپکتیو که بر روی اجزاء دیگر می گذارد متفاوت است

    مثال دیگر آیا 50 بر روی فول فریم و 30 بر روی کراپ(معادل 48) یک حالت را ایجاد میکنند البته منظور من تاثیر آنها بر اجزاء دورتر می باشد

    ببخشید اگر دست و پا شکسته مثال میزنم

  6. #36
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    دوست عزیز من هم نمیگویم که این لنز اصلا بدرد استدیو نمیخوره ونمیشه باهاش عکس گرفت من میگم 24-105 از اون بهتر حتی روی دوربین های کراپ


    لطفا توضیح بدید که توی استدیو 105-24 چه برتری شاخصی به 85-15 داره که اینقدر روی این فرض پافشاری میکنید؟
    Vahid و M.Nouri تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  7. #37
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herat-picture نمایش پست ها
    درسته پرسپکتیو در هر دو یک حالت رو دارد ولی عمق میدان وپرسپکتیو که بر روی اجزاء دیگر می گذارد متفاوت است

    مثال دیگر آیا 50 بر روی فول فریم و 30 بر روی کراپ(معادل 48) یک حالت را ایجاد میکنند البته منظور من تاثیر آنها بر اجزاء دورتر می باشد

    ببخشید اگر دست و پا شکسته مثال میزنم
    ای بابا اینجا دوباره داره بحث به بیراه میره فکر کنم باید چنتا از این پستها دوباره جارو بشه . تا جایی که من میدونم تاپیکی به عنوان لنز مناسب برای پرتره وجود داره.
    شما درست میگید دوست عزیز. این دو حالتی که مثال زدید دو حالت متفاوتی ایجاد میکند اما این تفاوت تنها در عمق میدان است نه پرسپکتیو. در حالت اول ف.ف. به دلیل استفاده از لنز 50مم عمق میدان کمتری نسبت به حالت دوم که از لنز 30مم استفاده شده ایجاد میکند چون 50مم بلندتر است. کمتر بودن عمق میدان در ف.ف. هم دقیقا بهمین دلیل است نه به دلیل بزرگتر بودن سنسور آن.
    اما اینکه این عمق میدان کمتر مفید است یا نه بستگی به مورد استفاده دارد. ممکن است در جایی برای پرتره تکی افکت جالبی ایجاد کند اما در عکس دو نفره مشکل ساز شود.
    از این گذشته بحث سر استفاده از دو لنز روی یک بدنه است نه مقایسه روی دو بدنه. در این حالت هر دو لنز پرسپکیو و عمق میدان یکسانی دارند.
    بهر حال من لنز 24-105 را ارجح میدانم چون اولا فاصله کانونی مناسبتری دارد. ثانیا در آینده بعد از ارتقای احتمالی به ف.ف. قابل استفاده است.
    Herati، Anoosh-Em و persian.boy تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  8. #38
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lamagra نمایش پست ها
    لطفا توضیح بدید که توی استدیو 105-24 چه برتری شاخصی به 85-15 داره که اینقدر روی این فرض پافشاری میکنید؟
    20 میلیمتر دامنه بیشتر برای عکس های درشت تر یک دلیل بسیار عقلانی همانطور که یک میلی متر در لنز های واید برای عکس های لنداسکپ ارزش دارد
    البته دیگر برتری هایی هم دارد که زیاد به استدیو مربوط نمیشه

  9. #39
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    خب این مواردی که فرمودید اونقدرها اهمیت ندارن که مجبور به هزینه اضافی بشیم.با هردوی این لنزها بسیار کار کردم هر دو عالین.منتها تنها برتری اپتیکی 105-24 کنتراست بالاتر هست و کمی سی آ کمتر.در سایر موارد 85-15 کاملا برتری داره.
    Herati و Anoosh-Em تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  10. #40
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود


    موارد کیفیتی که بین 15-85 و 24-105 تفاوت هست را کاری ندارم ( بگذریم که شخصا اصلا از دفرمگی که 15-85 روی صورت سوژه کرده بود اصلا خوشم نیامد دوربین هم 7d بود تا جایی که حتی دکمه شاتر را را بعد از کلی زوم کردن و عقب تر رفتن فشار ندادم و از خیر گرفتن آن پرتره گذشتم دفرمگی که ربطی به دیستروشن هم نداشت... قبلا جایی گفتم بودم)

    موضوع این است که خیلی ها در این اشتباه هستند که فقط وقتی یک لنز فول فریم روی کراپدار بسته میشود فاصله کانونی اش در ضریب کراپ ضرب میشود
    اما اگر لنزی کراپدار باشد روی دوربین کراپدار بسته شود در ضریب کراپ ضرب نمیشود ،در حالی که آنهم در ضریب کراپ ضرب میشود

    از نظر فاصله کانونی لنز های کراپدار با فول فریم کمترین تفاوتی ندارند

    از آنجا که بهترین رنج برای عکاسی پرتره 50 تا 135 هست حال هرچه تله تر بهتر ، البته این فواصل را در مورد لنز های پرایم ذکر کرده اند نه اینکه لنز های زوم 50 شان با 50 پرایم تفاوت کند خیر اما هستند لنزهایی که وقتی روی 50mm آن میخواهید عکس بگیرید هر چقدر هم عقب بروید باز احساس میکنید فرم کله سوژه شبیه عقب مانده های ذهنی شده!


    لنز 15-85 از 15 دارد تا 85 در حالی که 24-105 از 24 را پوشش میدهد تا 105 و در واقع 20 میلیمتر بسیار حیاتی برای پرتره را بیشتر دارد

    پس دوستانی که 24-105 را برای کار آتلیه ای مناسب تر دانستند کاملا درست گفته اند



    نمیدانم چرا دوستان صاحب نظر این روز ها کمتر در این بحث ها شرکت میکنند
    البته دلیلشان این هست که قبلا در سایت راجب همه اینها صحبت شده و دوباره تکرار بحث هایی که قبلا بدرستی راجبشان
    صحبت شده و به نتیجه هم رسیده اتلاف وقت است ، اما چه میشود کرد وقتی دوباره مطرح میشود اما این دفعه نتیجه اش سر از مسیری دیگر در میآورد!



    موفق باشید


    انوش
    Herati، M.Nouri، persian.boy و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 4 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •