بله بنده هم عرض کردم لنز مناسب کار ایشون چیه و گفتم با بودجه در نظر گرفته شده سازگار نیست.البته f/4 بدون لرزشگیر حدود ۲.۲۰۰ قیمتشه که خیلی هم دور از مبلغ ایشون نیست.
شما نیاز به لنز تله سریع دارید.یعنی مثلا ۷۰-۲۰۰ با دیاف ۲.۸ تا هم بوکه مناسب داشته باشید هم بتونید از سوژه ای که فاصله داره عکس بگیرید که با بودجه شما فاصله زیادی داره.میشه از لنزهای پرایم مثل ۸۵ میلیمتر هم استفاده کرد که باز بستگی داره منظور شما از فاصله با سوژه چقدر باشه.ولی به طور کلی عکسی با بوکه خوب حاصل یک لنز با فاصله کانونی متوسط تا بلند و دیاف باز میباشد که در بین گزینه های شما وجود ندارد و با هزینه ای که در نظر گرفتید قابل تهیه نیست.
اگر به دنبال کیفیت ایده ال هستید بله دست نگهدارید بهتره.
تفاوت ۵۵-۲۵۰ هم به اندازه ای هست که براتون قابل لمس باشه بخصوص که در نور مناسب و وفضای باز برای پرتره هم میتونه مناسب باشه.
به طور کلی کیفیت یک عکس به پارامترهای زیادی بستگی داره و اینکه شما عکسی در اینترنت ببینی و فکر کنی با خرید تجهیزات مشابه به همون نتیجه میرسی کاملا غلط است.در همین فروم دوستانی هستن که با همین ۵۵-۲۵۰ هم ماکرو میگیرن و هم عکاسی پرنده میکنن ولی بیشتر کیفیت خوب عکسهاشون مدیون مهارت و تجربه هستش.
موفق باشید
خیلی خیلی متشکر از پاسختون و وقتی که گذاشتید
یه چندتا ویدیو از نحوه عملکرد 55-250دیدم وبه نظرم مناسب هست واسم خوشم اومد اما حال در دوراهی هستم بین
55-250 و 18-135
از چندجا خوندم که 135 رو بهتر میدونستن
به نظر خودم چون کیت 18-55رو دارم اگر 55-250 رو انتخاب کنم کاربرد بیشتری واسم داشته باشه اما از اونطرف تعریف بسیار زیادی از 18-135شنیدم واینکه به خاطر فاصله ای که داره نیاز به تعویض لنز مداوم هم نیست اما این بررسی ونتیجه گیری من مطمئنا حرفه ای نیست
ممنون میشم شما عزیزان هم کمکم کنید در انتخاب واینکه تفاوت قیمتی حدودا 400تومانی دارند واین تفاوت در کارکرد لنز برای من حس میشه؟ چون مطمئنا برای یک عکاس حرفه ای تفاوت زیادی داره
سلام
آقا جان 50-100 سیگما واسه کنسرت آخه؟ 100 م م برای کنسرت؟ با این پول خب 70-200 دست دومی چیزی میخره، بعدا هم میتونه رو فول فریم استفاده کنه
شما یا 70-200 اف 4 بدون IS دست دوم با حدود 1200 تا 1500 بخر
یا اگه از عکاسی میتونی درآمد داشته باشی به فکر 70-200 اف 2.8 باش، حتی بدون IS دست دوم با حدود 3 تومن
درود
شما الان 55-18 دارید!
من پیشنهادم در لیست شما تهیه یک لنز 300-70 حالا یا کنون و یا تامرون هست.
در مورد لنز دیگر هم مثلا می توانید به 135-18 سری STM فکر کنید.
اما همانطور که دوستان اشاره کردند شاید با افزایش بودجه بتوانید به گزینه هایی مثل 200-70 های تامرون هم فکر کنید. البته سیگما هم در این رده گزینه مناسبی داره
50-100 گزینه بدی نیست ولی واقعیتش با توجه به قیمتش ارزش خرید لنزهایی مثل 200-70 با دید آینده نگری بیشتره
در کنار این گزینه ها شما به 400-135 قدیمی سیگما هم نگاهی داشته باشید!
البته این لنز از نظر کیفیت خروجی با لنزهای فوق قابل مقایسه نیست ولی بعنوان یک گزینه جدید نگاهی بهش داشته باشید. باتوجه به اینکه قیمت لنزهایی مثل 600-150 تامرون در حال حاضر در بازار خیلی منطقی هستند بنظرم این لنز اگر گیر بیاد باید خیلی خوش قیمت باشه. البته این لنزهای 600-150 و 400-135 لنزهای دیافراگم باز نیستند ولی دست کم از 300-70 هم ندارند.
ارادتمند
لایک یه این جواب منطقی
فقط به نظر من با توجه به کاربردی که ایشون دارند به نظرم اگر بخواهند یه زمانی بالای 3 میلیون هزینه کنند همچنان 70-200 اف 2.8 به تمام این لنزها میچربد.
150-600 تو سالن با اون اف بسته و متعیری که داره قطعا آزار دهنده خواهد بود. و 600 م م توی سالن فراتر از نیاز ایشون هست... تو استادیوم فوتبال هم 300 و 400 کفایت میکنه، چه برسه به سالن کنسرت و فضاهای کوچک
70-200 هم من برای زمانی به ایشون پیشنهاد دادم که بخوان از عکاسی درامد داشته باشند.
50-100 هم من نمیگم لنز بدی هست، حتی با یه لنز فیش آی هم تو کنسرت میشه عکس های متفاوت و جالبی گرفت، اما برای کسی که دنبال یه لنز هست اصلا 50-100 رو توصیه نمیکنم.
خلاصه لنز جز سرمایه های ماندگار یه عکاس هست و سالیان سال میشود از آن استفاده کرد. هنگام انتخاب آینده نگری هم داشته باشید.
سلام.من برای فول فرم یک لنز با زوم 300 یا 400 میخوام(برای حیات وحش) و فاصله کانونی کمش هر 70 یا 50 و اگر وایدتر بشه هم خوبه.توی این برند های لنز چه نوعیش بهتر است؟ممنون