صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 139
Like Tree234تشکر

موضوع: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

  1. #81
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط reallife0002 نمایش پست ها
    اگر کسی جواب بده خیلی ممنون میشم؟!!
    سلام
    در زمان خرید این لنز با توجه به اینکه گزارش هایی در مورد وین یت بیش از حد و نامتقارن داشته حتما لنز رو چک کنید که دارای این موارد نباشد باقی موارد مربوط به نکات کلی خرید است مانند قیمت مناسب سالم بودن ظاهری آن به خصوص المانهای ابتدایی و انتهایی و ........
    پیشنهاد میکنم با یکی از دوستان که تجربه بیشتری دارند به خرید بروید
    yaghoobi، lamagra و reallife0002 تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  2. #82
    كاربر جديد Reza Bahrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    4
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت همه اساتید
    یه مدتی هست که از عکاسی در محیط خارج استودیو به داخلش مهاجرت کردم
    کلا همه ذهنیات و آموزه هام به هم ریخت تو این مدت :)
    لنزهایی که دارم 105-18 و 50mm F/1.4 G هستش با بدنه D7000
    قبلا با 50 عشق بازی میکردم تو بیرون اما از وقتی که پا به استودیو گذاشتم کلا دستم به 18-105 میره
    دیگه اون حالت های بلور و عمق میدانی رو که با 50 ایجاد میکردم رو تو استودیو نمیتونم با دیاف 8 به بالا در بیارم
    نمیدونم مشکل از چیه ، اما بیشتر سوژه هایی که مورد عکاسی من هستن اون عمق میدان رو باید داشته باشن ، خصوصا تو یه سری از پرتره ها که به شدت نیاز دارم عکس تخت نباشه و اون حالت بلور اطراف بدن و سر رو ایجاد کنه
    متاسفانه با 50 توی دیاف 8 به بالا نمیتونم این حالت رو ایجاد کنم
    اما به عنوان کسی که تازه پا به استودیو گذاشته بیشتر کارم با 18-105 شده ، یکی بخاطر انعطاف زیادی که داره و دیگری برای تله نسبتا خوبش
    اما شخصا دوست دارم حداقل پرتره ها رو با همون 50 بگیرم و اون عمق میدان رو ایجاد کنم ، اما تو عمل تا به حال نتونستم
    میخواستم ببینم اگه دوستان و اساتید نظری پیشنهادی کمکی چیزی میتونن به بنده کنن ، یه دنیا ممنونتون میشم
    اما انصافا از بابت شارپ بودن عکس ها نباید 18-105 رو به هیچ وجه با 50 مقایسه کرد ، چون واقعا رو دیاف های همسان با هم مقایسه کردم و 50 برتری خودش رو ثابت کرد در این باره
    راستی اگه بخوام با این بدنه به جای 18-105 لنزی که قیمت 1000 یا 1500 تو وضعیت بازار خراب این روزها بگیرم شما چی رو پیشنهاد میدید ؟
    میدونم که زیاد صحبت کردم ، اما باید یه سری سوالاتی رو که داشتم رو میگفتم حتما ...
    ممنون ...
    jinger تشکر می‌کند.

  3. #83
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    وقتی دیافراگم را میبندید عمق میدان زیاد میشود.
    با هر لنز دیگری هم در فوکال 50 مم و اف 8 عکس بگیرید عمق میدان همانقدر خواهد بود.
    Anoosh-Em و کوروش تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  4. #84
    كاربر همراه :hamid: آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    147
    تشکر شده
    742
    تشکر کرده
    426

    پیش فرض

    سلام
    آیا لنز
    Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC
    جوابگوی کار استودیو هست ؟

  5. #85
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط :hamid: نمایش پست ها
    سلام
    آیا لنز
    Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC
    جوابگوی کار استودیو هست ؟
    سلام
    دوست عزیز جدا از پاسخی که میتوان به سوال شما داد اگر واقعا قرار هست کار استودیویی انجام دهید به اطلاعات پایه ای بسیار بیشتری نیاز دارید.

    در مورد سوال هم خیر آن لنز کاربردی زیادی در استودیو ندارد.
    lamagra، Ali Bayati و :hamid: تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  6. #86
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط :hamid: نمایش پست ها
    سلام
    آیا لنز
    Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC
    جوابگوی کار استودیو هست ؟
    این لنز با فوکال 35، تقریباً در حد بالای لنزهای Wide Angle قرار میگیرد که بنظر، برای منظره و عکاسی خیابانی مناسب، ولی برای استودیو مناسبتی ندارد. همانطور که توسط آقای مبین علی هم عنوان شد، سوال شما نمایانگر آنست که اطلاعات شما در قبال کاری که معمولاً در استودیوها انجام میشود، نیازمند تکمیل است و راه آن، چیزی نیست جز مطالعه و کنکاش (در همین فروم - پرس و جو از دوستان در همین فروم - روئیت کتب و فیلمهای آموزشی و باب های دیگری که دورنمای خوبی از مناسبات و تجهیزاتی که یک استودیو نیاز خواهد داشت را بشما وا نمایاند)

    در استودیوئی که بیشتر، پرتره گرافی میشود، بواسطه ی نیاز به ثبت صحیح پرسپکتیو چهره، فوکالهائی از 70 الی 200mm بیشترین کاربرد دارند. بر همین اساس است که لنزهای سری 200-70 جزء لنزهای محبوب پرتره نگاران میباشد. در بیشتر پرتره ها در استودیو، نیاز به عمق میدان کافی برای ثبت تمامی جزئیات سر و صورت سوژه است. بنابراین اپرچرهای بازتر از f/5.6~f/4.0 کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. گاهی هم عکاس، برای ثبت پرتره های خلاقانه و خاص، سراغ لنزهائی با اپرچرهای بسیار باز (مانند f/1.8 تا f/1.2) میرود که برای اینکار، کمپانیهای تولید کننده ی لنز، عموماً فوکال ثابت 85mm را مبنای ساخت یک لنز پرایم (فوکال فیکس) با اپرچرهای باز میکنند. هرچه اپرچر بازتر شود، ساخت لنز هزینه بردارتر و نهایتاً گرانتر میشود. صد البته در آن اپرچرهای باز، کنترل عمق میدان در ویزور بسیار سخت خواهد بود، چون عمق میدان بسیار کم میشود و با کمترین حرکت دست، نقطه ی مورد نظر بصورت Blurred ثبت خواهد شد.

    اگر Samyang 35mm را دارید، با آن، کادر را با چهره ای کاملاً پر کنید. در ادامه با لنز دیگری مثلاً روی فوکال 100، کادر را با همان چهره پر کنید و تفاوت پرسپکتیو های ثبت شده را باهم مقایسه کنید. لنزهای WideAngle در نزدیکی سوژه، ثبتی دفورمه را منتج خواهند نمود.

  7. #87
    كاربر جديد Reza Bahrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    4
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    ممنون از پاسختون آقای مبین عزیز
    سوال دیگه ای درباره تعویض لنز داشتم
    من بعد از این دیگه کار من داخل استودیو شده و با توجه به کارهای اسپرت یا پرتره یا حتی کارهای عروسی که خواهم داشت ، میخواستم ببینم آیا باز با همین 50mm f/1.4G که دارم میتونه پاسخ گوی کارم باشه یا بهتره با یه 85mm تعویض بشه ؟
    درضمن غیر از 85mm f/1.4G که قیمت فضایی داره به نظرتون میشه روی 85mm f/1.8 G حسابی باز کرد ؟
    ممنون میشم که راهنمایی کنید ...

  8. #88
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Bahrami نمایش پست ها
    ممنون از پاسختون آقای مبین عزیز
    سوال دیگه ای درباره تعویض لنز داشتم
    من بعد از این دیگه کار من داخل استودیو شده و با توجه به کارهای اسپرت یا پرتره یا حتی کارهای عروسی که خواهم داشت ، میخواستم ببینم آیا باز با همین 50mm f/1.4G که دارم میتونه پاسخ گوی کارم باشه یا بهتره با یه 85mm تعویض بشه ؟
    درضمن غیر از 85mm f/1.4G که قیمت فضایی داره به نظرتون میشه روی 85mm f/1.8 G حسابی باز کرد ؟
    ممنون میشم که راهنمایی کنید ...

    سلام
    بدنه شما چی هست؟
    چه لنزهای دیگری دارید؟
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  9. #89
    كاربر همراه :hamid: آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    147
    تشکر شده
    742
    تشکر کرده
    426

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    سلام
    دوست عزیز جدا از پاسخی که میتوان به سوال شما داد اگر واقعا قرار هست کار استودیویی انجام دهید به اطلاعات پایه ای بسیار بیشتری نیاز دارید.

    در مورد سوال هم خیر آن لنز کاربردی زیادی در استودیو ندارد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    این لنز با فوکال 35، تقریباً در حد بالای لنزهای Wide Angle قرار میگیرد که بنظر، برای منظره و عکاسی خیابانی مناسب، ولی برای استودیو مناسبتی ندارد. همانطور که توسط آقای مبین علی هم عنوان شد، سوال شما نمایانگر آنست که اطلاعات شما در قبال کاری که معمولاً در استودیوها انجام میشود، نیازمند تکمیل است و راه آن، چیزی نیست جز مطالعه و کنکاش (در همین فروم - پرس و جو از دوستان در همین فروم - روئیت کتب و فیلمهای آموزشی و باب های دیگری که دورنمای خوبی از مناسبات و تجهیزاتی که یک استودیو نیاز خواهد داشت را بشما وا نمایاند)

    در استودیوئی که بیشتر، پرتره گرافی میشود، بواسطه ی نیاز به ثبت صحیح پرسپکتیو چهره، فوکالهائی از 70 الی 200mm بیشترین کاربرد دارند. بر همین اساس است که لنزهای سری 200-70 جزء لنزهای محبوب پرتره نگاران میباشد. در بیشتر پرتره ها در استودیو، نیاز به عمق میدان کافی برای ثبت تمامی جزئیات سر و صورت سوژه است. بنابراین اپرچرهای بازتر از f/5.6~f/4.0 کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. گاهی هم عکاس، برای ثبت پرتره های خلاقانه و خاص، سراغ لنزهائی با اپرچرهای بسیار باز (مانند f/1.8 تا f/1.2) میرود که برای اینکار، کمپانیهای تولید کننده ی لنز، عموماً فوکال ثابت 85mm را مبنای ساخت یک لنز پرایم (فوکال فیکس) با اپرچرهای باز میکنند. هرچه اپرچر بازتر شود، ساخت لنز هزینه بردارتر و نهایتاً گرانتر میشود. صد البته در آن اپرچرهای باز، کنترل عمق میدان در ویزور بسیار سخت خواهد بود، چون عمق میدان بسیار کم میشود و با کمترین حرکت دست، نقطه ی مورد نظر بصورت Blurred ثبت خواهد شد.

    اگر Samyang 35mm را دارید، با آن، کادر را با چهره ای کاملاً پر کنید. در ادامه با لنز دیگری مثلاً روی فوکال 100، کادر را با همان چهره پر کنید و تفاوت پرسپکتیو های ثبت شده را باهم مقایسه کنید. لنزهای WideAngle در نزدیکی سوژه، ثبتی دفورمه را منتج خواهند نمود.
    بابت پاسختون بینهایت سپاسگذارم
    من سوالم سطحی به نظر میرسید
    ولی چیزی که باعث شد این سوال رو بپرسم این بود که ... معمولا برای ثبت تصویر 1:1 ما نیاز به لنز نرمال داریم
    که عموما 50 مم رو نرمال میدونیم تو این قطع سنسور ... حالا بر فرض این که لنز 35 مم روی بدنه کراپدار من بسته بشه با فاکتور 1.5 به من فاصله 52 مم رو خواهد داد که من فکر کردم بشه برای پرتره هم از اون به خوبی استفاده کرد ( که قطعا برای پرتره قدی مناسب خواهد بود )
    اگر اشتباه فکر میکنم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

  10. #90
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط :hamid: نمایش پست ها
    بابت پاسختون بینهایت سپاسگذارم
    من سوالم سطحی به نظر میرسید
    ولی چیزی که باعث شد این سوال رو بپرسم این بود که ... معمولا برای ثبت تصویر 1:1 ما نیاز به لنز نرمال داریم
    که عموما 50 مم رو نرمال میدونیم تو این قطع سنسور ... حالا بر فرض این که لنز 35 مم روی بدنه کراپدار من بسته بشه با فاکتور 1.5 به من فاصله 52 مم رو خواهد داد که من فکر کردم بشه برای پرتره هم از اون به خوبی استفاده کرد ( که قطعا برای پرتره قدی مناسب خواهد بود )
    اگر اشتباه فکر میکنم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    بله بزرگنمایی یک به یک فقط در لنزهای پرایم ماکرو وجود دارد که هیچ ربطی به بحث ما ندارد.
    در مورد لنز هم شما فقط قرار نیست در استودیو با یک کادر عکاسی کنید که چنین لنزی برای کار شما مناسب باشد.
    مشکلات دیگر این لنز هم برای این کار همانطور که علی عزیز گفت واید بودن (که حاصلش دفرمه کردن صورت سوژه است)و اثر دیستروشن و همچنین نبود فکوس اوتوماتیک و ...
    اگر قرار به استفاده از تک لنز در استودیو هست 24-105 کنون و 24-102 نیکون (مخصوصا روی بدنه های کراپدار) گزینه های مناسبی هستند.
    yaghoobi، mreza1001، :hamid: و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •