ببین دوست من...من مثالی از لیست شما زدم و منظورم این بود که این جدول (که شما در اصل آن را برای یک منظور دیگر تهیه کرده اید) در این تاپیک کمک چندانی نمی کنه.
در مورد سبکی 22-10 هم بنده عرض کردم "یکی از سبک ترین" و نه سبک ترین ...اشاره من به این بود که عیب "وزن بالا" برای این لنز قطعا مناسب نیست.
در این تاپیک دوستان با توجه به برند دوربینشون, به دنبال اولتراوایدی از همون برند و یا برندهای Third-Party هستند که قابلیت جایگزینی دارند...مسلما کاربر کنون با دیدن برتریهای مثلا لنز پاناسونیک در جدول شما, نمی تونه لنز رو برای دوربینش تهیه کنه.
بحث برتریهای میرورلسها نسبت به DSLR ها و یا بلعکس هم موضوع بحث این تاپیک نیست
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
من اعتقادم بر اين است كه كسي كه نيازهايش مشخص است و در شاخه خاصي(مثلا عكاسي منظره) به صورت تخصصي به عكاسي مي پردازد بهتر است ابتدا لنز مناسب خود را پيدا كند و سپس(يا به صورت هم زمان) به بررسي دوربين بپردازد. اين روش را براي انتخاب لنزهاي تله فوتوي بلند نيز در ميان عكاسان مي بينيم.
همچنين جهت خريد دوربين دوم(دوربيني سبكتر و كوچكتر) مخصوصا در ميان دوربينهاي ميررلس كه تعداد لنزها محدودتر است، نياز بيشتري به بررسي لنزهاي موجود آن ماونت و كيفيت تصوير آنها مي باشد.
اندكي حق با شما هم مي باشد. مي خواستم تاپيك جديدي با عنوان اولتراوايدي كوچك و سبك براي تمام فصول باز كنم كه از انجامش منصرف شدم. به نظرم آمد بهترين جايي كه اين اطلاعات ممكن است مورد استفاده قرار گيرد همين تاپيك است. اين ليست شايد ناقص باشد. فكر ميكنم لنزهاي ديگري از برندهاي third party وجود دارند كه در ليست نيامده اند. شايد از برند سيگما يا ساميانگ يا... كه براي مانت دوربينهاي ميررلس ارايه شده اند.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
سلام به دوستان عزیز
من کل تاپیک رو خوندم ، مطمعنا برای کراپدار اون هم نیکون با قیمت پایین و برای محیط های تاریک چیزی بهتر از 11-16 نیست ، اما 14 م م سامیانگ چطور؟
کسی این دو لنز رو باهم مقایسه کرده؟
14 م م هم ارزانتر هست هم از نظر شارپنس بهتره و مشکل اون فقط دستروشن هست که برای کار طبیعت مشکلی نداره! و نخوردن فیلتر های پیچی که اون هم قابل حل هستش .
11-16 هم آقای سعادت فرمودن میشه روی فول فریم استفاده کرد ، میخواستم بدونم واقعا هیچ مشکلی نداره ؟ بعدا بدون مشکل در فوکال 15 و 16 قابل استفاده هست ؟
این مقایسه بین این دو لنز در DXo
Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical Nikon on Nikon D7000 versus Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon - Side by side lens comparison - DxOMark
شارپنس 14م م رو بیشتر ارزیابی کرده !
ممنون میشم اگردوستان کمک کنن در انتخاب بین دولنز
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700
از زوم بودن 11-16 هم حتا اگر بگذریم (لنز زوم به نظر من برای منظره بهتره تا فیکس)، صحبت اولتراواید بود. 3 میلیمتر توی اون محدوده خودش یه دنیا وایده! اگر 14 کافیه خوب سامیانگ بخرید
پی نوشت: در مورد کار کردن روی فول فریم ها کن راکول نوشته:
Use on Film and FX
None of these lenses is supposed to work on film, Nikon FX or Canon full-frame.
Here's a secret: take off the filter and hood and and this Tokina 11-16mm works reasonably well as wide as 15mm, if you don't mind softer corners wide-open, on film and FX. Shoot in the Nikon D3's 5:4 mode and you're good as wide as 13mm! It also works fine on my F4 film camera: I tried it on Fuji Velvia 50!
فرهاد حسيني
درود
در مورد 14mm سامیانگ باید عرض کنم لنز مقبولی است. نقش یکی دو برگه زردآلو را در یک کاسه آجیل شیرین بازی میکند
این لنز را میتوانید داشته باشید در کنار لنز واید زوم ، مثل 16-35 صرفا برای بسط دادن رنج.
برای بکار گیری روی فول فریم ( چون روی کراپدار کادر دندون گیری نخواهید داشت )
در واید هر یک میلیمتر اختلاف زیادی ایجاد خواهد کرد و داشتن فواصل کانونی مختلف لازم است و توصیه یک اولترا واید زوم خواهد بود.
برای رسیدن به نتیجه و انتخاب ، بهتر است تکلیف خود را روشن کنید:
عکاسی منظره؟ یا عکاسی معماری ؟
اگر دنبال لنزی برای معماری هستید خوب دیستروشن در اینجا فاکتور مزاحمی است. ضمنا فیلتر خور نبودن لنز هم اهمیتی ندارد
اما اگر دنبال عکاسی منظره و طبیعت هستید فیلتر خور بودن لنز اهمیت دارد و دیستروشن مسئله مهمی نیست و یک مشخصه طبیعی کادر واید میتواند باشد.
میتوانید در ویرایش آنرا حذف کنید و یا حتی میتواند بماند...
اگر تکلیف با این موضوع روشن نباشد متاسفانه سرگردان خواهید شد ، وسواس های مختلف برای شما پیش خواهد آمد یا از عکاسی خود لذت نخواهید برد حتی با بکار گرفتن تک تک لنز ها !
افراد مختلف هم بسته به نوع گرایششان به ژانر های مختلف عکاسی نظرات مختلفی داشته اند که میتواند برای عکاسی در ژانری دیگر بی کاربرد باشد.
برای شخصی فیلتر اهمیت دارد برای شخصی نداشتن دیستروشن ، برای شخصی شارپنس .....
در مورد 11-16 ، برای بستن روی فول فریم اگر این لنز را داشتید و فول فریم تهیه کردید خوب میتوانید حالا تا تهیه یک لنز مناسب ،
از 15mm 16mm آن استفاده نمایید. اما شک نداشته باشید 16mm آن از نظر رزلوشن حرفی جلوی یک لنز فول فریم نخواهد داشت.
این نکته رو هم اضافه کنم که برای عکاسی منظره دسترسی به عمق میدان بیشتر حرف اول را میزند
بودن یا نبودن دیاف باز وقتی قرار است کاربردی ترین دیافهای شما f8 و بسته تر باشد فرقی نمیکند
مزیت یک لنز میتواند ارائه رزلوشن بهتر در F11 و f16 باشد ، چون اکثرا در این دیافها افت شارپنس خواهند داشت.
با در نظر گرفتن این نکات ، همینطور روشن کردن ژانر عکاسی دقیقا بهترین انتخاب شما مشخص خواهد شد.
پینوشت: با فرهاد خان خط رو خط شدم
پاینده باشید
ویرایش توسط Anoosh-Em : Sunday 18 May 2014 در ساعت 14:51
اول اینکه خیلی خیلی ممنونم از هر دو دوست عزیز
راستش دقیقا مشکل من اینجاست
من از طرفی واید حدود 14 برام کفایت میکنه ( اگر بعدا وسوسه نشم ) ، از طرف دیگر هم قیمت 14 م م سامیانگ تقریبا نصف قیمت توکیناهست! فاکتور قیمت هم جای خودش مهمه ، اگر بخوام 11-16 بگیرم حتما باید برم سراغ دست دوم اون برم ( که خیلی به دلم نمیچسبه ) ، موندم سر درگم ولی خوب با راهنمایی دوستان روشن شد مساله
خیلی ممنون
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700
دوستان عزیز در حال حاضر بعلت نبودن Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II مجبور به خرید Type 1 این لنز هستم، با توجه به اینکه بادی بنده موتور فوکوس داخلی دارد نظر دوستان با خرید Type 1 این لنز محبوب چیست؟ آیا مورد خاصی در خصوص ورژن قدیمی این لنز هست که در Type2 اصلاح شده باشه ؟