صفحه 26 از 55 نخستنخست ... 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 251 تا 260 , از مجموع 545
Like Tree1371تشکر

موضوع: اولترا وایدی برای تمام فصول

  1. #251
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6918

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط NotBeok نمایش پست ها
    دنبال یک لنز الترا واید برای دوربین D7000 هسام

    قیمت هم از 2 تومن بیشتر نباشد

    از چه برندی و چه پیشنهاد میکنید

    ایا از فیش آی میشه تقریبا همیشه به عنوان لنز منظره استفاده کرد ؟
    جای شما باشم 11-16 توکینا را تهیه میکنم چه ورژن قدیم چه ورژن جدید.
    NotBeok تشکر می‌کند.

  2. #252
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31951
    تشکر کرده
    13625

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    تا جايي كه اطلاع دارم سبكترين لنز اولترا وايد براي aps-c ها، كنون 11-22 ef-m مي باشد. اگر اين لنز خروجي تصوير مشابهي با ef-s 10-22 به ما بدهد چه كاري است كه براي عكاسي منظره از دوربينهاي dslr استفاده كنيم؟ البته بزرگي، وزن زياد و پيچيدگي ساختار dslrها را هم بايد در نظر گرفت.
    فكر نمي كنم در اين سبك عكاسي با بهره بردن از دوربينهاي ميررلس چيزي را از دست بدهيم. عكاسي منظره نه نيازي به قدرت بالا در سيستم اتوفوكوس دارد و نه ابعاد كوچك دوربينها مشكلي براي ما ايجاد مي نمايد.

    جالبه كنون اظهار داشته است اين لنز 11-22 ef-m به شكل محسوسي در زمينه كيفيت تصوير نسبت به 10-22 ef-s پيشرفت داشته است!

    Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM Preview: Digital Photography Review
    منظور کیوان هم 11-22 بوده که به اشتباه نوشته 10-22.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  3. #253
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    تا جايي كه اطلاع دارم سبكترين لنز اولترا وايد براي aps-c ها، كنون 11-22 ef-m مي باشد. اگر اين لنز خروجي تصوير مشابهي با ef-s 10-22 به ما بدهد چه كاري است كه براي عكاسي منظره از دوربينهاي dslr استفاده كنيم؟ البته بزرگي، وزن زياد و پيچيدگي ساختار dslrها را هم بايد در نظر گرفت.
    فكر نمي كنم در اين سبك عكاسي با بهره بردن از دوربينهاي ميررلس چيزي را از دست بدهيم. عكاسي منظره نه نيازي به قدرت بالا در سيستم اتوفوكوس دارد و نه ابعاد كوچك دوربينها مشكلي براي ما ايجاد مي نمايد.

    جالبه كنون اظهار داشته است اين لنز 11-22 ef-m به شكل محسوسي در زمينه كيفيت تصوير نسبت به 10-22 ef-s پيشرفت داشته است!

    Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM Preview: Digital Photography Review
    ببین دوست من...من مثالی از لیست شما زدم و منظورم این بود که این جدول (که شما در اصل آن را برای یک منظور دیگر تهیه کرده اید) در این تاپیک کمک چندانی نمی کنه.
    در مورد سبکی 22-10 هم بنده عرض کردم "یکی از سبک ترین" و نه سبک ترین ...اشاره من به این بود که عیب "وزن بالا" برای این لنز قطعا مناسب نیست.
    در این تاپیک دوستان با توجه به برند دوربینشون, به دنبال اولتراوایدی از همون برند و یا برندهای Third-Party هستند که قابلیت جایگزینی دارند...مسلما کاربر کنون با دیدن برتریهای مثلا لنز پاناسونیک در جدول شما, نمی تونه لنز رو برای دوربینش تهیه کنه.
    بحث برتریهای میرورلسها نسبت به DSLR ها و یا بلعکس هم موضوع بحث این تاپیک نیست
    Nima Sadigh، KHAKSAR، M. Beyrami و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  4. #254
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9924
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط K_NMT نمایش پست ها
    ببین دوست من...من مثالی از لیست شما زدم و منظورم این بود که این جدول (که شما در اصل آن را برای یک منظور دیگر تهیه کرده اید) در این تاپیک کمک چندانی نمی کنه.
    در مورد سبکی 22-10 هم بنده عرض کردم "یکی از سبک ترین" و نه سبک ترین ...اشاره من به این بود که عیب "وزن بالا" برای این لنز قطعا مناسب نیست.
    در این تاپیک دوستان با توجه به برند دوربینشون, به دنبال اولتراوایدی از همون برند و یا برندهای Third-Party هستند که قابلیت جایگزینی دارند...مسلما کاربر کنون با دیدن برتریهای مثلا لنز پاناسونیک در جدول شما, نمی تونه لنز رو برای دوربینش تهیه کنه.
    بحث برتریهای میرورلسها نسبت به DSLR ها و یا بلعکس هم موضوع بحث این تاپیک نیست
    من اعتقادم بر اين است كه كسي كه نيازهايش مشخص است و در شاخه خاصي(مثلا عكاسي منظره) به صورت تخصصي به عكاسي مي پردازد بهتر است ابتدا لنز مناسب خود را پيدا كند و سپس(يا به صورت هم زمان) به بررسي دوربين بپردازد. اين روش را براي انتخاب لنزهاي تله فوتوي بلند نيز در ميان عكاسان مي بينيم.
    همچنين جهت خريد دوربين دوم(دوربيني سبكتر و كوچكتر) مخصوصا در ميان دوربينهاي ميررلس كه تعداد لنزها محدودتر است، نياز بيشتري به بررسي لنزهاي موجود آن ماونت و كيفيت تصوير آنها مي باشد.
    اندكي حق با شما هم مي باشد. مي خواستم تاپيك جديدي با عنوان اولتراوايدي كوچك و سبك براي تمام فصول باز كنم كه از انجامش منصرف شدم. به نظرم آمد بهترين جايي كه اين اطلاعات ممكن است مورد استفاده قرار گيرد همين تاپيك است. اين ليست شايد ناقص باشد. فكر ميكنم لنزهاي ديگري از برندهاي third party وجود دارند كه در ليست نيامده اند. شايد از برند سيگما يا ساميانگ يا... كه براي مانت دوربينهاي ميررلس ارايه شده اند.
    K_NMT، Mehrdad-PL، a.g g.a و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  5. #255
    كاربر همراه mohammad bagher آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    117
    تشکر شده
    272
    تشکر کرده
    164

    پیش فرض

    سلام به دوستان عزیز
    من کل تاپیک رو خوندم ، مطمعنا برای کراپدار اون هم نیکون با قیمت پایین و برای محیط های تاریک چیزی بهتر از 11-16 نیست ، اما 14 م م سامیانگ چطور؟
    کسی این دو لنز رو باهم مقایسه کرده؟
    14 م م هم ارزانتر هست هم از نظر شارپنس بهتره و مشکل اون فقط دستروشن هست که برای کار طبیعت مشکلی نداره! و نخوردن فیلتر های پیچی که اون هم قابل حل هستش .
    11-16 هم آقای سعادت فرمودن میشه روی فول فریم استفاده کرد ، میخواستم بدونم واقعا هیچ مشکلی نداره ؟ بعدا بدون مشکل در فوکال 15 و 16 قابل استفاده هست ؟

    این مقایسه بین این دو لنز در DXo
    Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical Nikon on Nikon D7000 versus Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon - Side by side lens comparison - DxOMark
    شارپنس 14م م رو بیشتر ارزیابی کرده !

    ممنون میشم اگردوستان کمک کنن در انتخاب بین دولنز
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700

  6. #256
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,610
    تشکر شده
    32511
    تشکر کرده
    13918

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    سلام به دوستان عزیز
    من کل تاپیک رو خوندم ، مطمعنا برای کراپدار اون هم نیکون با قیمت پایین و برای محیط های تاریک چیزی بهتر از 11-16 نیست ، اما 14 م م سامیانگ چطور؟
    کسی این دو لنز رو باهم مقایسه کرده؟
    14 م م هم ارزانتر هست هم از نظر شارپنس بهتره و مشکل اون فقط دستروشن هست که برای کار طبیعت مشکلی نداره! و نخوردن فیلتر های پیچی که اون هم قابل حل هستش .
    11-16 هم آقای سعادت فرمودن میشه روی فول فریم استفاده کرد ، میخواستم بدونم واقعا هیچ مشکلی نداره ؟ بعدا بدون مشکل در فوکال 15 و 16 قابل استفاده هست ؟

    این مقایسه بین این دو لنز در DXo
    Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical Nikon on Nikon D7000 versus Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon - Side by side lens comparison - DxOMark
    شارپنس 14م م رو بیشتر ارزیابی کرده !

    ممنون میشم اگردوستان کمک کنن در انتخاب بین دولنز
    از زوم بودن 11-16 هم حتا اگر بگذریم (لنز زوم به نظر من برای منظره بهتره تا فیکس)، صحبت اولتراواید بود. 3 میلیمتر توی اون محدوده خودش یه دنیا وایده! اگر 14 کافیه خوب سامیانگ بخرید

    پی نوشت: در مورد کار کردن روی فول فریم ها کن راکول نوشته:


    Use on Film and FX

    None of these lenses is supposed to work on film, Nikon FX or Canon full-frame.

    Here's a secret: take off the filter and hood and and this Tokina 11-16mm works reasonably well as wide as 15mm, if you don't mind softer corners wide-open, on film and FX. Shoot in the Nikon D3's 5:4 mode and you're good as wide as 13mm! It also works fine on my F4 film camera: I tried it on Fuji Velvia 50!
    K_NMT، Amir Tavakoli، Mehrdad-PL و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  7. #257
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,389
    تشکر شده
    14144
    تشکر کرده
    12221

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    سلام به دوستان عزیز
    من کل تاپیک رو خوندم ، مطمعنا برای کراپدار اون هم نیکون با قیمت پایین و برای محیط های تاریک چیزی بهتر از 11-16 نیست ، اما 14 م م سامیانگ چطور؟
    کسی این دو لنز رو باهم مقایسه کرده؟
    14 م م هم ارزانتر هست هم از نظر شارپنس بهتره و مشکل اون فقط دستروشن هست که برای کار طبیعت مشکلی نداره! و نخوردن فیلتر های پیچی که اون هم قابل حل هستش .
    11-16 هم آقای سعادت فرمودن میشه روی فول فریم استفاده کرد ، میخواستم بدونم واقعا هیچ مشکلی نداره ؟ بعدا بدون مشکل در فوکال 15 و 16 قابل استفاده هست ؟

    این مقایسه بین این دو لنز در DXo
    Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical Nikon on Nikon D7000 versus Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon - Side by side lens comparison - DxOMark
    شارپنس 14م م رو بیشتر ارزیابی کرده !

    ممنون میشم اگردوستان کمک کنن در انتخاب بین دولنز

    درود

    در مورد 14mm سامیانگ باید عرض کنم لنز مقبولی است. نقش یکی دو برگه زردآلو را در یک کاسه آجیل شیرین بازی میکند
    این لنز را میتوانید داشته باشید در کنار لنز واید زوم ، مثل 16-35 صرفا برای بسط دادن رنج.
    برای بکار گیری روی فول فریم ( چون روی کراپدار کادر دندون گیری نخواهید داشت )

    در واید هر یک میلیمتر اختلاف زیادی ایجاد خواهد کرد و داشتن فواصل کانونی مختلف لازم است و توصیه یک اولترا واید زوم خواهد بود.

    برای رسیدن به نتیجه و انتخاب ، بهتر است تکلیف خود را روشن کنید:

    عکاسی منظره؟ یا عکاسی معماری ؟

    اگر دنبال لنزی برای معماری هستید خوب دیستروشن در اینجا فاکتور مزاحمی است. ضمنا فیلتر خور نبودن لنز هم اهمیتی ندارد
    اما اگر دنبال عکاسی منظره و طبیعت هستید فیلتر خور بودن لنز اهمیت دارد و دیستروشن مسئله مهمی نیست و یک مشخصه طبیعی کادر واید میتواند باشد.
    میتوانید در ویرایش آنرا حذف کنید و یا حتی میتواند بماند...

    اگر تکلیف با این موضوع روشن نباشد متاسفانه سرگردان خواهید شد ، وسواس های مختلف برای شما پیش خواهد آمد یا از عکاسی خود لذت نخواهید برد حتی با بکار گرفتن تک تک لنز ها !

    افراد مختلف هم بسته به نوع گرایششان به ژانر های مختلف عکاسی نظرات مختلفی داشته اند که میتواند برای عکاسی در ژانری دیگر بی کاربرد باشد.
    برای شخصی فیلتر اهمیت دارد برای شخصی نداشتن دیستروشن ، برای شخصی شارپنس .....

    در مورد 11-16 ، برای بستن روی فول فریم اگر این لنز را داشتید و فول فریم تهیه کردید خوب میتوانید حالا تا تهیه یک لنز مناسب ،
    از 15mm 16mm آن استفاده نمایید. اما شک نداشته باشید 16mm آن از نظر رزلوشن حرفی جلوی یک لنز فول فریم نخواهد داشت.


    این نکته رو هم اضافه کنم که برای عکاسی منظره دسترسی به عمق میدان بیشتر حرف اول را میزند
    بودن یا نبودن دیاف باز وقتی قرار است کاربردی ترین دیافهای شما f8 و بسته تر باشد فرقی نمیکند
    مزیت یک لنز میتواند ارائه رزلوشن بهتر در F11 و f16 باشد ، چون اکثرا در این دیافها افت شارپنس خواهند داشت.


    با در نظر گرفتن این نکات ، همینطور روشن کردن ژانر عکاسی دقیقا بهترین انتخاب شما مشخص خواهد شد.

    پینوشت: با فرهاد خان خط رو خط شدم


    پاینده باشید
    ویرایش توسط Anoosh-Em : Sunday 18 May 2014 در ساعت 13:51
    Persian، K_NMT، farhad44 و 14 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #258
    كاربر همراه mohammad bagher آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    117
    تشکر شده
    272
    تشکر کرده
    164

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود

    در مورد 14mm سامیانگ باید عرض کنم لنز مقبولی است. نقش یکی دو برگه زردآلو را در یک کاسه آجیل شیرین بازی میکند
    این لنز را میتوانید داشته باشید در کنار لنز واید زوم ، مثل 16-35 صرفا برای بسط دادن رنج.
    برای بکار گیری روی فول فریم ( چون روی کراپدار کادر دندون گیری نخواهید داشت )

    در واید هر یک میلیمتر اختلاف زیادی ایجاد خواهد کرد و داشتن فواصل کانونی مختلف لازم است و توصیه یک اولترا واید زوم خواهد بود.

    برای رسیدن به نتیجه و انتخاب ، بهتر است تکلیف خود را روشن کنید:

    عکاسی منظره؟ یا عکاسی معماری ؟

    اگر دنبال لنزی برای معماری هستید خوب دیستروشن در اینجا فاکتور مزاحمی است. ضمنا فیلتر خور نبودن لنز هم اهمیتی ندارد
    اما اگر دنبال عکاسی منظره و طبیعت هستید فیلتر خور بودن لنز اهمیت دارد و دیستروشن مسئله مهمی نیست و یک مشخصه طبیعی کادر واید میتواند باشد.
    میتوانید در ویرایش آنرا حذف کنید و یا حتی میتواند بماند...

    اگر تکلیف با این موضوع روشن نباشد متاسفانه سرگردان خواهید شد ، وسواس های مختلف برای شما پیش خواهد آمد یا از عکاسی خود لذت نخواهید برد حتی با بکار گرفتن تک تک لنز ها !

    افراد مختلف هم بسته به نوع گرایششان به ژانر های مختلف عکاسی نظرات مختلفی داشته اند که میتواند برای عکاسی در ژانری دیگر بی کاربرد باشد.
    برای شخصی فیلتر اهمیت دارد برای شخصی نداشتن دیستروشن ، برای شخصی شارپنس .....

    در مورد 11-16 ، برای بستن روی فول فریم اگر این لنز را داشتید و فول فریم تهیه کردید خوب میتوانید حالا تا تهیه یک لنز مناسب ،
    از 15mm 16mm آن استفاده نمایید. اما شک نداشته باشید 16mm آن از نظر رزلوشن حرفی جلوی یک لنز فول فریم نخواهد داشت.


    این نکته رو هم اضافه کنم که برای عکاسی منظره دسترسی به عمق میدان بیشتر حرف اول را میزند
    بودن یا نبودن دیاف باز وقتی قرار است کاربردی ترین دیافهای شما f8 و بسته تر باشد فرقی نمیکند
    مزیت یک لنز میتواند ارائه رزلوشن بهتر در F11 و f16 باشد ، چون اکثرا در این دیافها افت شارپنس خواهند داشت.


    با در نظر گرفتن این نکات ، همینطور روشن کردن ژانر عکاسی دقیقا بهترین انتخاب شما مشخص خواهد شد.

    پینوشت: با فرهاد خان خط رو خط شدم


    پاینده باشید
    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    از زوم بودن 11-16 هم حتا اگر بگذریم (لنز زوم به نظر من برای منظره بهتره تا فیکس)، صحبت اولتراواید بود. 3 میلیمتر توی اون محدوده خودش یه دنیا وایده! اگر 14 کافیه خوب سامیانگ بخرید

    پی نوشت: در مورد کار کردن روی فول فریم ها کن راکول نوشته:


    Use on Film and FX

    None of these lenses is supposed to work on film, Nikon FX or Canon full-frame.

    Here's a secret: take off the filter and hood and and this Tokina 11-16mm works reasonably well as wide as 15mm, if you don't mind softer corners wide-open, on film and FX. Shoot in the Nikon D3's 5:4 mode and you're good as wide as 13mm! It also works fine on my F4 film camera: I tried it on Fuji Velvia 50!
    اول اینکه خیلی خیلی ممنونم از هر دو دوست عزیز
    راستش دقیقا مشکل من اینجاست
    من از طرفی واید حدود 14 برام کفایت میکنه ( اگر بعدا وسوسه نشم ) ، از طرف دیگر هم قیمت 14 م م سامیانگ تقریبا نصف قیمت توکیناهست! فاکتور قیمت هم جای خودش مهمه ، اگر بخوام 11-16 بگیرم حتما باید برم سراغ دست دوم اون برم ( که خیلی به دلم نمیچسبه ) ، موندم سر درگم ولی خوب با راهنمایی دوستان روشن شد مساله
    خیلی ممنون
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700

  9. #259
    كاربر جديد peymandz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    13
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    دوستان عزیز در حال حاضر بعلت نبودن Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II مجبور به خرید Type 1 این لنز هستم، با توجه به اینکه بادی بنده موتور فوکوس داخلی دارد نظر دوستان با خرید Type 1 این لنز محبوب چیست؟ آیا مورد خاصی در خصوص ورژن قدیمی این لنز هست که در Type2 اصلاح شده باشه ؟

  10. #260
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3903
    تشکر کرده
    2159

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peymandz نمایش پست ها
    دوستان عزیز در حال حاضر بعلت نبودن Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II مجبور به خرید Type 1 این لنز هستم، با توجه به اینکه بادی بنده موتور فوکوس داخلی دارد نظر دوستان با خرید Type 1 این لنز محبوب چیست؟ آیا مورد خاصی در خصوص ورژن قدیمی این لنز هست که در Type2 اصلاح شده باشه ؟
    در این ورژن موتور فوکوس به روی لنز اضافه شده ، همچنین وضعیت فلور در تصاویر بهبود پیدا کرده و از لحاظ ظاهری هم کمی تغییر کرده و با توجه به بزرگتر شدن حلقه فوکوس و زوم کمی در کنترل لنز هم تاثیر داره ....
    SHOK53 و peymandz تشکر می‌کنند.
    مهدی

صفحه 26 از 55 نخستنخست ... 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •