صفحه 21 از 52 نخستنخست ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 201 تا 210 , از مجموع 514
Like Tree999تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز Walk Around (تك لنز)

  1. #201
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    منظورتون از پوشش نا مناسب سیلینگ هست یا فاصله کانونی؟(کمی گنگ شد برام)
    در کل مثل یک 200-18 هست روی کراپدار منتها از همون 200-18 کیفیت بالاتری داره که کاملا محسوس هست.
    اما مثلا در مقایسه با 200-18 بر روی کراپدار اعوجاج بیشتری بر روی فول فریم داره.کمی هم وینیت بیشتر اینطور که من فهمیدم.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  2. #202
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    سیلینگ(توضیح دادم به علت پول پوش بودن)
    Anoosh-Em و lamagra تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #203
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amin Naderi نمایش پست ها
    دوستان طبق مقایسه سایت the-digital-picture

    لنز 18-200 نیکون از 15-85 کانن شارپنس بیشتری داره
    http://www.the-digital-picture.com/R...mp=1&APIComp=0

    این به خاطر اختلاف دوربین ها هستش به نظر من این سایت مرجع خیلی خوبی برای مقایسه لنز های یک برند هست نه مقایسه لنز از 2 برند متفاوت ، چون عملکرد دوربین های تست تاثیر زیادی روی کیفیت میزاره

    درود


    نمی دانم اصلا چه مقایسه ای میتواند بین یک 15-85 از یک برند و یک 18-200 از یک برند دیگر باشد ،
    شواهد بسیار هست که این سایت حداقل در مورد لنز های نیکون نتایج کذبی را مدعی شده ( حالا چه خوب گفته و چه بد ! ) ، چه بسا اصلا تستی هم در کار نبوده باشد !

    اما یقین بدانید که امکان ندارد بشود 18-200 از 15-85 شارپ تر باشد.

    در اینکه 18-200 نیکون دربین 18-200 ها اوضاع بهتری دارد شکی نیست ، اما چنین نتیجه ای فقط میتواند نام توهم داشته باشد ،
    شاید دیدن آن سایت برای لنز های کنون بد نباشد ( دوستان کنونی بهتر میدانند ) اما برای لنز های نیکون کمترین اعتباری ندارد ، این از آن سایت !


    اما نمیدانم دوستان چرا اینطوری به موضوع نگاه میکنند ،
    همه یادشان میرود که باید بر اساس نیاز عکاسیشان دست به انتخاب بزنند ( اگز نیاز واقعی عکاسیشان را بخوبی شناخته باشند)

    یکی از دوستان ذکر کردند که مدتی هست به دنبال لنز دیگری هستند بجای 85-16 یا 105-18 که کیفیت و شارپنس بیشتری داشته باشد ،
    خوب اگر در بخش خود عکاسی و ویرایش پس از آن ، تمام کارهایی لازمه را بخوبی انجام میدهید و باز چنین احساسی دارید که شک دارم ( چون همین لنز ها اینقدر پناسیل بلقوه دارند و اینقدر جا دارند که بکار گرفته شوند که کمی شارپ تر بودن یا Ca کمتر داشتن در قیاس با آن انقدر چشمگیر نخواهد بود )

    البته بستگی به این دارد که چه چیزی را کیفیت میشمارید ، و در مرتبه بعد اگر با داشتن یک لنزی بنام X این کیفیت حاصل شود ، چه مصرف متفاوت تری برای خروجی آن سراغ دارید

    بعد از تمام اینها اگر درصدی خروجی بهتر یک لنز میتواند اینقدر برایتان تعیین کننده باشد پس بدون توجه به هزینه اش حتما اینکار را بکنید ،
    اما در آن صورت توقع نداشته باشید که چرا 24-70 کادر واید تر از 24 ندارد چون شما کیفیت بیشتر را انتخاب کردید که قرار نیست از 18 تا 200 در این لنز جمع شده باشد

    من خودم هم بیشتر از یکسال ، تنها لنزم 24-70 بود ، روی کراپدار هم از آن استفاده میکردم ، و خصوصا غالبا هم عکاسی منظره میکردم ، ( که واید را میطلبد ) اما هیچگاه فکر نکردم 24-70 اشکال نداشتن واید روی دوربین کراپدار را دارد ، اشکال من بود که لنز دیگری نداشتم که باقی رنج را با کیفیت 24-70 ادامه دهد ، اگر کیفیت میخواهیم تکلیف مشخص هست ( قیمت لنز ها هم مشخص ) اگر هم رنج بیشتر را لازم داریم ( واقعا نیاز داشته باشیم نه اینکه صرفا بخواهیم لنزمون از نظر عدد چیزی کم نداشته باشه اما حالا با فاصله کانونی یبیشتر از 100 قرار است چه کنیم تا حالا بهش فکر نکرده باشیم!)


    و نکته مهمتر از آن در سایتی مثل photozone میتوانید تست همه لنز ها را بینید
    اما اینکه من بگویم لنزی خوب است دیگری بگوید بد است و بر عکس، برای شما نتیجه نخواهد شد ، حتی ممکن است اتفاقی با دو نفر برخورد کنید
    که از لنزی تعریف کرده باشند و شما آن لنز را تهیه کنید و نظر برعکسی نسبت به آن لنز پیدا کنید ، چرا که هر کسی برای مصرفی که دارد بسته به اینکه آن لنز چقدر برای نوع مصرفش جوابگو بوده ممکن است نظر دهد و در نتیجه نظرش جامع نباشد.

    سایتهای دیگری هم هستند برای تست لنز ها :

    SLRGEAR
    DXOMARK

    موفق باشید


    انوش
    ویرایش توسط Anoosh-Em : Sunday 11 September 2011 در ساعت 17:14
    maany_A، M-Yousefi، M. Beyrami و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #204
    كاربر همراه maany_A آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    544
    تشکر کرده
    218

    پیش فرض

    البته این به نظرم خوبه که ترکیب بادی + لنز تست بشه دقیقا مثل کاری که DXO میکنه
    اما همونطور که خودتون متوجه شدین اینکه دویاره D3x در DX mode مقایسه بشه مقایسه رو بی معنی میکنه
    البته اون که گفتین شارپ تره تقریبا بر روی واید ترین فاصله کانونی هستش و wide open...که در گوشه ها باز هم 85-15 شارپ تره
    از 18mm به بالا مثلا روی 70mm و f/5.6 کاملا Canon بهتره که منطقیه

    سپاسگزار
    سبز باشین
    Anoosh-Em، Amin Naderi و محمد رنجبر تشکر می‌کنند.

    My Lovely Pentax gear
    NikonD7000+18-105+50f/1.8D+Tokina100f/2.8 Macro+Samyang85f/1.4+35f/1.8G

  5. #205
    كاربر فعال ahmad.abaee آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    943
    تشکر شده
    3550
    تشکر کرده
    3154

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsendm نمایش پست ها
    با سلام

    بنده یه جایی توی این فروم خوندم که هرچه اختلاف فواصل کانونی بیشتر بشه از لحاظ اپتیکال کیفیت لنز پایین میاد(هرچه میگردم پیدا نمیکنم). با چند نفر از دوستان هم که صحبت کردم نظری مشابه داشتند . حالا میخواستم بپرسم که این مسئله همه گیره یا اینکه بعضی لنز ها این نقص رو دارند یا اصلا به کل این عقیده اشتباهه؟

    با تشکر
    با سلام
    کاملاً بستگی به کیفیت ساخت لنز داره!آیا این مطلب رو میشه به 200-70 نانوی نیکون نسبت داد؟یا مثلاً به 400-200؟
    منظور دوستان،لنزهای معمولی با کیفیت ساخت معمولی بوده!لنزهای حرفه ای (High-end) از این قضیه مستثنی هستند.

  6. #206
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    با سلام
    کاملاً بستگی به کیفیت ساخت لنز داره!آیا این مطلب رو میشه به 200-70 نانوی نیکون نسبت داد؟یا مثلاً به 400-200؟
    منظور دوستان،لنزهای معمولی با کیفیت ساخت معمولی بوده!لنزهای حرفه ای (High-end) از این قضیه مستثنی هستند.
    سلام؛
    منظور دوستمون احتمالا نسبت انتهایی به ابتدایی است نه تفاوت آن که حرفی منطقی است.
    maany_A و mohsendm تشکر می‌کنند.

  7. #207
    كاربر همراه maany_A آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    544
    تشکر کرده
    218

    پیش فرض

    همونطور که دوستان توضیح دادن طبیعتاً افزایش رنج زوم، طراح لنز رو با چالش های بزرگتری روبرو میکنه
    اگر 200-70 کنون و نیکون ( با رنج کمتر از 3x) و یا دیگر لنزهای High end سراسر محدوده فاصله کانونی اینقدر بی نقص هستن علتش زمان و هزینه بسیار بالای طراحی، مهندسی و ساخت هست که البته در قیمت نهایی کاملاً منعکس شده

    سپاسگزار از توضیحات همه دوستان
    شاد باشین
    ahmad.abaee تشکر می‌کند.

    My Lovely Pentax gear
    NikonD7000+18-105+50f/1.8D+Tokina100f/2.8 Macro+Samyang85f/1.4+35f/1.8G

  8. #208
    كاربر همراه mohsendm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2011
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    152
    تشکر شده
    628
    تشکر کرده
    1181

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad.abaee نمایش پست ها
    با سلام
    کاملاً بستگی به کیفیت ساخت لنز داره!آیا این مطلب رو میشه به 200-70 نانوی نیکون نسبت داد؟یا مثلاً به 400-200؟
    منظور دوستان،لنزهای معمولی با کیفیت ساخت معمولی بوده!لنزهای حرفه ای (High-end) از این قضیه مستثنی هستند.
    سلام علیکم

    با تشکر از حضرتعالی

    در تائید فرمایش جناب پویان خدمت شما عرض کنم که منظور بنده از اختلاف فاصله کانونی اختلاف زیاد بین واید و تله لنز است مثل لنز 18-200 نیکون.
    این موردی رو که عرض کردم بارها و بارها از زبان عکاسان حرفه ای شنیدم و برای من معما شده!
    KingArash، ahmad.abaee و kambiz.sh تشکر می‌کنند.

  9. #209
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    دلیلش رو جناب عاشوری نیا خوب توضیح دادن.میشه مثلا یم 200-18 با کیفیت 200-70 ساخت ولی اندازه وزن و از همه مهتر قیمت اون خیلی زیاد میشه تا جایی که تبدیل به گزینه نامعقولی میشه..لنزی با این بازه و کیفیت فرضی باید 5 هزار دلار قیمت داشته باشه!
    maany_A، ahmad.abaee، mohsendm و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  10. #210
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    خرمشهر - شهریار
    نوشته ها
    64
    تشکر شده
    30
    تشکر کرده
    5119

    پیش فرض

    با سلام
    بين اين دولنز كداميك از كيفيت بهتري برخورداره
    Tamron 18-270 / sigma 18-250
    اگر لنز بهتري رو غير از ايندو سراغ داريد معرفي كنيد
    دامنه لنز برام مهمه, از وايدترين تا تله ترين حالت ممكن

    از شما سپاسگذارم

صفحه 21 از 52 نخستنخست ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •