صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 123
Like Tree271تشکر

موضوع: عکاسي خبری

  1. #91
    كاربر فعال Sama01 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    تهران - رشت
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    2691
    تشکر کرده
    1844

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    من هیچ مقاومتی در مقابل آن‌ها نکردم. و این اشتباه من بود. اساسا وقتی من کارت خبرنگاری دارم و در محلی عکاسی می‌کنم که هیچ ممنوعیتی برای عکاسی وجود نداشته است، هیچ دلیلی برای مساعدت با نیروهای محترم انتظامی وجود ندارد.
    موضوع اصلا آن‌قدر پیچیده نبود که بخواهد مشکلی به وجود بیاورد. مشکل آن‌ها هم با کار من نبود. از بیکاری به من گیر داده بودند. درواقع مشکل آن‌ها این بود که برای چی با آن‌ها هماهنگ نکرده بودم. یعنی کشک.
    وقتی هیچ دلیلی برای عکس نگرفتن نیست، پس چرا نباید عکس بگیرم؟ این سوالی بود که جواب خاصی در قبال آن نگرفتم. و این به نظرم نشان می‌دهد که اگر از همان اول کمی محکم جلوی آن‌ها بایستم مشکلی پیش نیاید.
    امیدوارم دفعه دومی در کار نباشه. ولی اگر بود، سعی می‌کنم تجربه مجددم را با دوستان به اشتراک بگذارم.
    Arash، Persian، Behnam_703 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سید مصطفی آهنگرها
    S a m a P i x . i r
    Canon 50D + 16-35 f2.8 L II +70-200 f2.8 L IS

  2. #92
    كاربر همراه tanhatanha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    انترناسیونال
    نوشته ها
    263
    تشکر شده
    895
    تشکر کرده
    4948

    پیش فرض ترفندهای عکاسی خبری

    سلام
    اونطوری که من گشتم , تاپیکی در مورد بیان ترفندهای عکاسی خبری پیدا نکردم و احساس میکنم این قسمت تو فوروم کم هست
    بهتره تو این تاپیک در مورد این موارد صحبت کنیم :
    تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری (استفاده از چه نوع لنزهایی : تله ؟ واید ؟ ,,, )
    عکاسی با چه عمق میدانی ؟
    و ,,, دیگر مواردی که برای تبدیل یک عکاس آماتور به یک عکاس خبری لازم است

    که حتماً دوستان دیگری که از من بیشتر میدونند به پربارتر شدن این تاپیک کمک خواهند کرد
    ویرایش توسط tanhatanha : Wednesday 28 January 2009 در ساعت 00:19 دلیل: اشتباه تایپی
    Canon 5D MK II | Canon 24-105 F4 IS | Canon 70-200 f4 IS
    Lowepro Slingshot 300 | Flash Canon 430 EX II |
    خدایا نگهدار همه باش

  3. #93
    كاربر جديد PhotoMoein آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    15
    تشکر شده
    46
    تشکر کرده
    22

    پیش فرض عکاسی خبری

    نقل قول نوشته اصلی توسط tanhatanha نمایش پست ها
    سلام
    اونطوری که من گشتم , تاپیکی در مورد بیان ترفندهای عکاسی خبری پیدا نکردم و احساس میکنم این قسمت تو فوروم کم هست
    بهتره تو این تاپیک در مورد این موارد صحبت کنیم :
    تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی خبری (استفاده از چه نوع لنزهایی : تله ؟ واید ؟ ,,, )
    عکاسی با چه عمق میدانی ؟
    و ,,, دیگر مواردی که برای تبدیل یک عکاس آماتور به یک عکاس خبری لازم است

    که حتماً دوستان دیگری که از من بیشتر میدونند به پربارتر شدن این تاپیک کمک خواهند کرد
    سلام دوست عزيز
    هر چند كه زمان زيادي از آخرين پست اين تاپيك گذشته ولي با توجه به اينكه در اين مورد كمتر در اين سايت صحبت شده چند نكته به نظرم رسيد بگويم كه شايد برايتان مفيد واقع شود.

    تجهيزات عكاسي خبري:

    دوربين: عموما اكثر عكاسان خبري از كنون استفاده مي كنند اين جور در بعضي از محافل عكاسان خبري باب شده كه كنون خبري تر است كه البته تا كنون هر چه در باره استدلال اين جور افراد تحقيق كردم چيز منطقي پيدا نشده و البته جمعيت عكاساني كه از نيكون استفاده مي كنند كم نيست و استنباط بنده هم اين است كه نيكون يا كنون بودن دوربين زياد توفيقي ندارد.

    نوع دوربين: عموما دوربين هايي كه استفاده مي شود سري دو رقمي و تك رقمي كنون
    مانند 1DMark 3&2-5dMark2- 40D-50D-30D-20D-10D و در نيكون D3-D300-D200-D90
    البته گاهي اوقات استثنا هم در ايم ميان هست و به طور معمول همان چيزهايي كه خدمتتان عرض كردم مي باشد.

    لنز:

    وايد
    16-35 F2.8 كنون
    يا
    17-40 F4 كنون
    يا
    10-22 F3.5-4.5 كنون
    يا
    سيگما 10-22
    ويا
    سيگما 12-24

    تله
    70-200 F2.8 كنون+IS

    نرمال
    50F1.4
    يا
    F1.8

    وايد زوم
    24-70 F2.8 كنون

    دقت كنيد كه مثلا اگر دوربين كراپ 1.6 باشد مثل 40D از تركيب 16-35+70-200+50 استفاده و در دوربين هايي مثل مارك 3 24-70+70-200 اين تقريبا مرسوم است(تقريبا)

    براي مصاحبه و امثال آن در سالن هاي كوچك رنج تله جواب گو نيست و داشتن يك 24-70 الزامي مي باشد.
    (معروف شده كه 24-70 خبري تر مي باشد)


    همانطور كه گفته شد معمولا لنزهاي با كيفيت و اف باز استفاده مي شود زيرا كار خبر لحظه اي و در شرايط غير منتظره قرار مي گيريد.(به لحاظ نور و امثالهم)


    براي عكاس ورزشي علاوه بر داشتن 70-200 داشتن يك سوپر تله فوتو مانند 400 ميلي متر 500 ميلي متر با اف باز الزامي است.(مثلا براي مسابقات فوتبال و امثال آن كه در محيط وسيع انجام مي پذيرد). ضمن اينكه سه پايه ، تك پايه و ريموت وايرلس براي دوربين دوم (مثلا دوربين پشت دروازه فوتبال) به همراه داشته باشيد.

    همچنين عكاساني كه در محيط هايي مثل مجلس شوراي اسلامي و نماز جمعه تهران عكس مي گيرند بخاطر محيط بزرگ اين اماكن و گاها فاصله زياد با سوژه بايد علاوه بر يك 70-200 به يك سوپر تله فوتو 300 ميلي متر يا 400 ميلي متر همواره توصيه مي شود.

    در مورد لنز نيكور در كار خبري اطلاع چنداني ندارم.

    تمام موارد بالا به صورت صرف نيستو متغير مي باشد.

    فلاش: همراه داشتن فلاش به همراه پك باتري توصيه مي شود و گاها لازم ميشود.
    كيف: كيفي مناسب اين كار است كه در كوتاه ترين زمان ممكن بتوانيد خود را به دوربين مسلح كنيد.

    اصولا عكاسي خبري علاوه براينكه خيلي تجهيزات محور است بايد خلاقيت محور هم باشدو هميشه علاوه بر موضوع اصلي بايد حاشيه ها را هم مد نظر داشته باشيد و از آنها هم عكس بگيريد.
    ضمن اينكه عكاس خبري بايد خيلي اجتماعي و در اصطلاح اگه از در بيرونش كردن از پنجره بپره تو!!

    كارت عكاسي خبري:

    دو مرجع هست كه كارت ارئه مي دهند.

    يك : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
    دو : انجمن صنفي عكاسان مطبوعات ايران

    كه بايد در هردو صورت معرفي نامه از نشريه ، خبرگزاري ، روزنامه به همراه چند نمونه كار داشته باشيد.

    ببخشيد كه با اطلاعات ناقصم سرتون رو درد آوردم و وقتتون رو تلف كردم.
    A_Maddah، hamid_kh، Austin.A و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ‍Canon 40D+Canon 16-35MM F2.8II L+Sigma 70-200MM F2.8II+Canon 50MM F1.8

  4. #94
    كاربر بسیار فعال babakdin543 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    1,746
    تشکر شده
    3149
    تشکر کرده
    1522

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    اين خبر برام خيلي جالب بود
    دنيا داره به کجا ميره و ما به کجا يکم ياد بگيريم بخدا بد نيست
    کد:
    http://iranto.ca/Fa/index.php?option=com_content&view=article&id=1544:supreme-court-backs-press-in-major-libel-ruling&catid=51:canada&Itemid=143
    farhad44، Sama01، FARID و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بابک دیناروند
    BabakPhoto
    Puppy

  5. #95
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    Exclamation پاسخ: عکاس خبری

    سلام

    مقاله ای با عنوان " عکس ۸۸ ؛ عکاسی بدون فلاش در قاب کوچک " از بی.بی.سی , پیرامون عکاسی خبری در ایران در سالی که گذشت:

    عکاسی خبری در سال ۸۸ فصولی رنگ به رنگ و به همان نسبت محصولاتی متفاوت داشت.

    سالی که در آغازین فصل آن عکس های خبری صفحات اول روزنامه های داخل ایران را تسخیر کردند، اما در ادامه کم کم قاب ها برای عکاسی خبری کوچکتر شد و روزنامه ها برچیده تر.

    سال ۸۸ برای عکاسی خبری مانند سایر عرصه های هنر ایران، سالی ویژه بود.

    سالی که جنجالی بودنش حتی پیش از تحویل سال ۸۸ و با آغاز رقابت های انتخاباتی در روزهای پایانی زمستان ۸۷ پیش بینی می شد.

    اما شاید کمتر کسی تصور می کرد که عکاسی ایران در یک سال بتواند این همه تغییر و رنگ گوناگون به خود ببیند.

    تصویر "سبزها" در بهار عکاسی شد. در تابستان رنگ عکس های خبری قرمز شد. پاییز از بی رنگی خاکستری شد. اما زمستان ۸۸ در هر ماه خود یک رنگ عوض می کرد.

    دی ۸۸ را برای عکاسی ایران، بهمن جلالی سیاه پوش کرد.

    ماه بهمن را نمایشگاه پر هزینه هدیه تهرانی، بازیگر سینما، با جنجال و حاشیه هایش زرد کرد و بالاخره اسفند ۸۸، با جوایز بین المللی به عکاسان خبری ایران، چند روزی رنگ و رویی طلایی به خود دید، اما با درگذشت جواد ابوطالب امام، عکاس جنگ، دوباره رنگ غم گرفت.....
    .....
    مطلب کامل در لینک زیر:
    کد:
    http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2010/03/100309_iranphoto88_iranphotojournalism88.shtml
    farsad، fartow، Navid7h و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  6. #96
    كاربر همراه Arash Sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    451
    تشکر شده
    3544
    تشکر کرده
    1953

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: عکاس خبری

    PhotoMoein

    دوربين: عموما اكثر عكاسان خبري از كنون استفاده مي كنند اين جور در بعضي از محافل عكاسان خبري باب شده كه كنون خبري تر است كه البته تا كنون هر چه در باره استدلال اين جور افراد تحقيق كردم چيز منطقي پيدا نشده و البته جمعيت عكاساني كه از نيكون استفاده مي كنند كم نيست و استنباط بنده هم اين است كه نيكون يا كنون بودن دوربين زياد توفيقي ندارد.

    کنون به دلایل زیر ارجحیت یافته است:

    سرعت عکاسی غالبا بالاتر از نیکون
    نویز کمتر در مقایسه با سایر دوربین ها
    بدنه محکم (آلیاژ منیزیمی) از آن کارایی به مراتب بیشتری ساخته است... (وقتی یه نفر یقتونو چسبیده که چرا داری عکس میگیری، میتونی راحت و بدون نگرانی از خراب شدن دوربین با بدنه اش بکوبی تو سر طرف!!!) جدای از شوخی این بدنه به نوعی میدانی تر و مصون تر از خطر شکستن و حوادث است.

  7. #97
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: عکاس خبری

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash.am نمایش پست ها
    کنون به دلایل زیر ارجحیت یافته است:

    سرعت عکاسی غالبا بالاتر از نیکون
    نویز کمتر در مقایسه با سایر دوربین ها
    بدنه محکم (آلیاژ منیزیمی) از آن کارایی به مراتب بیشتری ساخته است... (وقتی یه نفر یقتونو چسبیده که چرا داری عکس میگیری، میتونی راحت و بدون نگرانی از خراب شدن دوربین با بدنه اش بکوبی تو سر طرف!!!) جدای از شوخی این بدنه به نوعی میدانی تر و مصون تر از خطر شکستن و حوادث است.
    سلام.
    دوست عزیز! به تمامی این معایب نیکون که فرمودید این ها رو هم اضافه کنید:
    عملکرد بسیار ضعیف نیکون در فوکوس و به خصوص تعداد نقاط فوکوس کم.
    سیستم نا کار آمد فلاش های نیکون.
    لنز های نا مرغوب نیکون همچون 14-24 24-70 70-200 II
    و یک سوال: شما تا حالا دوربین نیکون دیدید؟
    Persian، towfigh، LightBox و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  8. #98
    كاربر فعال Sama01 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    تهران - رشت
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    2691
    تشکر کرده
    1844

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: عکاس خبری

    سلام
    بنده، به عنوان کسی که هم دوربین‌های Nikon را دیده‌ام!!! و هم با دوربین Nikon D80 یک سال و نیم کار کرده‌ام، و همچنین تجربه‌ای در کارهای خبری هم داشته‌ام تجربیاتم را عرض می‌کنم.

    اولا در سطح اول عکاسان خبری ایران، جز چند نفر معدود، همه از دوربین‌های Canon استفاده می‌کنند. آن چند نفری هم که از دوربین‌های Nikon استفاده می‌کنند، فقط D3 دارند.
    این موضوع، نشان دهنده‌ی برتری مطلق Canon بر Nikon نیست.

    جناب ابراهیمی عزیز؛
    فکر نمی‌کنم تیکه انداختن روش مناسبی باشه.
    در عکاسی خبری عموما باید در فضاهای بسته و زیر نور مصنوعی عکاسی کرد که معمولا نیاز به استفاده از حساسیت‌های بالا (1600 و 3200) می‌باشد. لذا عملکرد دوربین در این حساسیت‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند.
    در این‌که دوربین‌های canon نویز کم‌تری دارند فکر نمی‌کنم شکی وجود داشته باشه. شاید علت این‌که تنها D3 توسط همان معدود عکاسان استفاده می‌شود نیز همین باشد. هر چند به نظرم در این مورد اختلاف‌ها، آن‌قدر تاثیر گذار نیست.
    در مورد سرعت عکاسی پیاپی هم که حق کاملا با arash.am است. مثلا کدام دوربین Nikon غیر از D90 در رده‌ی دوربین 50D است که سرعت عکاسی پیاپی آن 6.3 باشه؟
    در مورد بدنه، اطلاعات دقیقی ندارم. ولی با اطمینان عرض می‌کنم که ارگونومی Nikon به مراتب به‌تر از Canon است. این را با اطمینان عرض می‌کنم.

    و اما تجربیات بنده:
    به عنوان یک عکاس خبری، از دست دادن لحظه‌ها، می‌توان گران تمام شود. لذا هرگونه ایراد در وسائل، می‌تواند مشکلاتی را برای عکاس به وجود آورد.
    فرض کنید در یک روز پر کار، از صبح تا غروب مدام باید عکاسی کنید و فرصت شارژ هم ندارید. اگر باطری شما در یک لحظه‌ی مهم، تمام شود، چه کار می‌کنید؟
    اگر شما از سیستم Nikon استفاده کنید و تمام همکاران شما، از سیستم Canon بهره ببرند، شما یک بدشانسی بزرگ آورده‌اید.
    ولی اگر سیستم شما با دیگر همکاران‌تان یک‌سان باشد، غالبا می‌توانید روی کمک‌شان حساب کنید. حتی کسانی که نمی‌شناسید‌شان، کمک می‌کنند.
    این اتفاق برای من در یک برنامه‌ی خیلی مهم افتاد و با لطف یکی از دوستان از خبرگزاری ایسنا، خطر از بیخ گوشم رد شد.

    حال شما در یک برنامه ممکن است هر یک از تجهیزات‌تان را از دست بدهید. هم سیستمی بودن با دیگران، خیلی کمک کننده است.

    جناب ابراهیمی؛
    در عکاسی خبری کسی strobist کار نمی‌کند. ابدا کسی نیاز به استفاده از فلاش off camere ندارد. پس مطلب مطرح شده‌ی شما در باب فلاش اساسا در این زمینه غیر کاربردی است.

    در مورد لنزها هم در عکاسی خبری، فکر نمی‌کنم هیچ یک از این برندها مزیتی بر دیگری داشته باشند.
    Kourosh Kahal، Saeed.gh.sh، BERLANO و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سید مصطفی آهنگرها
    S a m a P i x . i r
    Canon 50D + 16-35 f2.8 L II +70-200 f2.8 L IS

  9. #99
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: عکاس خبری

    سلام.
    دوست عزیز!

    اینکه عکاس با سابقه ای مثل شما هم بیاد و ادعا کنه که دوربین های کنن عملکرد نویزی بهتری دارن اگر از روی تعصب نباشه یقینا از روی ناآشنایی با دوربین های جدید نیکونه. الان بهترین دوربینهای کنن از لحاظ عملکرد نویز به پای D3 یا D700 هم نمیرسند. چه برسه به D3s نیکون.
    این صحبت شما که در عکاسی خبری نیاز به ایزو بالا هست کاملا صحیحه. ولی در این که نویز دوربین های کنن کمتر از مدل های مشابه نیکون هست باهاتون موافق نیستم. دلیلی هم دارید یا ....
    شما با دوربین D3s در ایزوی 3200 می تونید عکسهایی بگیرید که هیچ نویز قابل مشاهده ای نداشته باشه.
    تعجب می کنم که معیار شما برای نظر دادن در مورد نویز نیکون , دوربین D80 تون هست. مسلما دوربین D80 دوربین خوبی برای عکاسی خبری نیست.

    اینکه در ایران اکثز عکاسان خبری از کنن استفاده می کنند حتی اگر درست هم باشه لزوما به خاطر برتری کنن نیست. دلایل اصلی رو باید در مسائل اقتصادی جستجو کرد.
    شاید یک زمانی کنن در این زمینه برتری هایی داشته و عکاسان خبری در ایران یا خبرگزاری ها از این برند استفاده کردند و الان دیگه تغییر برند با توجه به بار مالی ای که ایجاد می کنه به صرفه نباشه.
    در ضمن این رو به یاد داشته باشیم که به هر حال دنیای عکاسی خبری محدوده ای بزرگتر از ایران داره و اینکه در ایران اکثر عکاسان خبری کننی هستند به تنهایی هیچ چیزی رو اثبات یا رد نمی کنه.

    در مورد سرعت شاتر هم عرض کنم دوربینهایی در نیکون وجود دارن که سرعت شاتر بالا تر از 6 دارند. البته در رده 50D کنن نیستند و قرار هم نیست که عکاس خبری دوربینی در رده 50D داشته باشه.
    در مورد کیفیت ساخت هم که خدا رو شکر لااقل با شما تفاوت عقیده ای ندارم ولی خوب اون دوست دیگه بر چه اساسی ادعا می کنن که کنن در این زمینه برتری داره رو خدا میدونه.
    باز در مورد عمر شارج باتری هم نظرتون رو در مورد پایین تر بودن نیکون قبول ندارم. حتی D80 هم در این زمینه مشکل خاصی نداشت و همه چیز با یک باتری گریپ قابل حله.
    در مورد فلاشهای نیکون هم که من چیزی در مورد قابلیت وایرلس فلاش های نیکون نگفتم که شما این طوری فرمودید. یک بار دیگه پست بنده رو ملاحظه کنید لطفا.
    ویرایش توسط jebrahim : Sunday 27 June 2010 در ساعت 01:47
    Anoosh-Em و A.Mazaheri تشکر می‌کنند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  10. #100
    كاربر فعال Sama01 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    تهران - رشت
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    2691
    تشکر کرده
    1844

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: عکاس خبری

    جناب ابراهیمی عزیز؛
    هم نمی‌خام بحث شخصی بشه و هم نمی‌خوام بحث Nikon و Canon پیش بیاد. ولی ظاهرا شما اصرار دارید چنین بشه. باید قبول کرد که هر برند، مزیت‌های خود را دارد. مزیت هم چیزی نیست که برای همه یک سان باشه.

    فکر می‌کنم دارید کمی بد برخورد می‌کنید. چرا؟
    1.
    آیا بنده در جایی، ملاک اظهارنظرم در مورد نویز را، دوربین D80 ذکر کرده‌ام؟ من هم اشاره داشتم که شاید دلیل استقبال از برند Canon همین باشه که پایین‌تر از D3 و جدیدا D700 دوربین‌های دیگه (حتی D90) مزیتی در عملکرد نویزشان ندارند. و البته اشاره هم کردم که اختلاف آن‌قدر نیست که تاثیرگذار باشد.
    شما با دوربین D3s در ایزوی 3200 می تونید عکسهایی بگیرید که هیچ نویز قابل مشاهده ای نداشته باشه.
    D3s رو با کدام دوربین Canon مقایسه می‌کنید. و آیا این دوربین در مقایسه با هم رده‌ی خود در Canon در حساسیت‌های بالا دارای مزیت است؟

    2.
    اینکه در ایران اکثز عکاسان خبری از کنن استفاده می کنند حتی اگر درست هم باشه لزوما به خاطر برتری کنن نیست. دلایل اصلی رو باید در مسائل اقتصادی جستجو کرد.
    آیا من گفتم این موضوع دلیل برتری Canon بر Nikon است؟
    در ضمن به نظر شما مسائل اقتصادی نمی‌تواند یکی از عوامل ایجاد مزیت باشد؟
    در ضمن این رو به یاد داشته باشیم که به هر حال دنیای عکاسی خبری محدوده ای بزرگتر از ایران داره و اینکه در ایران اکثر عکاسان خبری کننی هستند به تنهایی هیچ چیزی رو اثبات یا رد نمی کنه.
    من اصلا اصراری ندارم که بگویم Canon تمام دنیا را تسخیر کرده. ولی تا جایی که می‌دانم بسیاری از عکاسانی که در شرایط سخت عکاسی می‌کنند، Canon دارند. از جمله رضا دقتی و جیمز نچوی. ولی بحث اصلا بر سر این نیست که چند درصد عکاسان از کدام برند استفاده می‌کنند.

    3.
    در مورد سرعت شاتر هم عرض کنم دوربینهایی در نیکون وجود دارن که سرعت شاتر بالا تر از 6 دارند. البته در رده 50D کنن نیستند و قرار هم نیست که عکاس خبری دوربینی در رده 50D داشته باشه.
    قبول دارم که عکاس خبری در سطح حرفه‌ای نباید به سمت 50D برود. ولی اگر قرار است پاسخی بدهیم، مقایسه‌ها را در موارد هم سطح انجام دهیم.
    بله در سطح 1D و D3 سرعت شاتر با اندازه‌ی کافی بالا است.
    ولی در سطوح پایین، هیچ قدرت رقابتی‌ای برای Nikon وجود نداره.

    4.
    در مورد کیفیت ساخت هم که خدا رو شکر لااقل با شما تفاوت عقیده ای ندارم ولی خوب اون دوست دیگه بر چه اساسی ادعا می کنن که کنن در این زمینه برتری داره رو خدا میدونه.
    می‌شد به جای تیکه انداختن، از ایشان دلیل این ادعاشان را جویا شوید.
    البته من گفتم که اطلاعات ندارم. ممکن است بتوانم مقایسه کنم. ولی چون اطلاعاتم دقیق و مستند نیست، بیان نکردم.

    5.
    باز در مورد عمر شارج باتری هم نظرتون رو در مورد پایین تر بودن نیکون قبول ندارم. حتی D80 هم در این زمینه مشکل خاصی نداشت و همه چیز با یک باتری گریپ قابل حله.
    کل عبارت بالا را از کدام بخش صحبت‌ها من برداشت کردید؟
    من کجا گفتم که باطری‌های Nikon مشکل شارژ دارند؟
    اتفاقا موردی که برای من پیش آمد، با دوربین 50D بود.
    و البته البته البته، یک مثال بود. فرض کنی شاتر دوربین شما بسوزد. اگر خوش شانس باشید می‌توانید از body دوم دیگر دوستان استفاده کنید. ولی اگر برندتان متفاوت باشد، همین شانس اندک را هم از دست می‌دهید.
    اگر خوب مطلب بنده را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که این بحث آخر، مزیت همرنگ جماعت بودن را مطرح می‌کند. مسلما اگر برند غالب، Nikon باشد، استفاده از این برند، مزیت خواهد بود. به دلایلی که عرض شد.

    یک مثال دیگر عرض کنم که مربوط به دو سال و نیم پیش می‌شه. در برنامه‌ی نشت خبری ریاست جمهوری بودیم و لنز تله‌ی من 75-300 بود. یکی از عکاسان خبرگزاری مهر که داشت با تله‌ی 300 یا 400 عکاسی می‌کرد، در حالی که نخستین بار بود که یک‌دیگر را می‌دیدم، لنز 70-200 f2.8 Is را به من داد.
    من هم چون به وزن لنز عادت نداشتم، بیش از 10 دقیقه نتوانستم با آن عکاسی کنم.
    مورد مشابهی نیز برای یکی از دوستان در برند نیکون پیش آمده بود. آن هم در جنگ لبنان.

    6.
    در مورد فلاشهای نیکون هم که من چیزی در مورد قابلیت وایرلس فلاش های نیکون نگفتم که شما این طوری فرمودید. یک بار دیگه پست بنده رو ملاحظه کنید لطفا.
    کل چیزی که شما نوشته‌اید این است:
    سیستم نا کار آمد فلاش های نیکون.
    می‌تونم بپرستم چه مزیتی در فلاش‌های Nikon‌ وجود دارد که برای یک عکاس خبری ارزش‌مند باشد که باعث انتخاب این برند شود.
    تاکید من بر مزیت این فلاش‌ها در عکاسی خبری است.

    -----------------------------------------
    به هر حال هر یک از این برندها مزیت‌های خود را دارند. بنده Nikon داشته‌ام. تمام Nikon را در D80 نمی‌بینم. ولی در عکاسی خبری، بنده مزیت را با Canon می‌دانم.
    ولی اینکه شما در پاسخ دوست‌مون نقاط فکوس یا سیستم فلاش و یا حتی لنزها را مطرح می‌کنید کار جالبی نیست. مخصوصا سوال آخر شما که کمی توهین‌آمیز بود. ([COLOR=rgb(0, 0, 0)]شما تا حالا دوربین نیکون دیدید؟[/COLOR])

    در پایان اگر شما نظری برای اثبات مزیت‌ها Nikon در عکاسی خبری دارید، بنده مشتاقانه در انتظار خواندن آن‌ها هستم.
    Saeed.gh.sh، BERLANO، Amir Abdolpanah و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سید مصطفی آهنگرها
    S a m a P i x . i r
    Canon 50D + 16-35 f2.8 L II +70-200 f2.8 L IS

صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •