صفحه 9 از 13 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 123
Like Tree271تشکر

موضوع: عکاسي خبری

  1. #81
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,471
    تشکر شده
    10707
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    فکر کنم استفاده زیاد از capture NX و Nikon Capture editor و View NX من را دچار بی سوادی فوتوشاپی کرده. من مدتهاست که jpeg نمیگیرم. الان هر سه نرم افزارها گفته شده را دارم. قبلا از معرفیNX فقط از editor استفاده میکردم اما الان هم به تناوب از هردو استفاده میکنم.
    اگر اصلاح در حد اکسپوژر و وایت بالانس باشد View NX بسیار ساده است وگرنه با capture NX خیلی کارها میشه کرد.
    برای batch processing هم عکسهای مشابه را دسته بندی میکنم و با هم پروسس میکنم.
    فکر میکنم برای یک عکاس خبری ساده ترین بخش کار همین بخش باشه یعنی اگر سالم از سر پروژه برگرده و تجهیزاتش هم بلایی سرش نیاد باید خوشحال باشه.

    دوستانی که اخبار سی بی اس و ای بی سی را میبینند احتمالا دیدند که این چند روز در لوس انجلس چگونه یقه پاپاراتزی ها را میگیرند و تعدادی از اونها را دستگیر کردند. البته اونها دیگه همه را به ستوه اوردند و با وضعیت بسیار خطرناکی چه از نظر رانندگی یا برخوردها تنها به دنبال شکارند.
    از همه جالب تر پخش گزارشی در مورد زندگی یکی از عکاسان پاپاراتزی بود که یک ثروتمند به تمام معنا بود
    و تمام ثروتش را از راه عکاسی از هنیشه های مشهور به دست اورده بود. قیمتهای عکسهایی هم که ایشان
    میگفت جالب بود برای مثال یک عکس از خانم بریتنی اسپیرز ذر ان وضعیت معروف پیاده شدن از اتومبیل 150000 دلار قیمت دارد. این را میگن کسب.
    paya، Kholeno، Behnam_703 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

  2. #82
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16877
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    من یه سوال دارم... که گمان می‌کنم به نوعی نگرانی آقای حمزه‌ای هم باشه...(قبلا مطرح کرده بودند)

    و اون رسیدن به پروسس دوربین است...
    وقتی ما فایل راو رو می‌گیریم و در تایم بسیار کوتاه می‌توانیم پروسسی بهتر از پروسس داخلی دوربین انجام بدیم؟

    من اصلا jpg نمی‌گیرم... وقتی jpg نمی‌گیرم یعنی که دیگه خبری از پروسس دوربین ندارم...(acdsee تصویری رو از فایلهای راو نشون می‌ده که گمان می‌کنم کاملا شبیه به تصویر خروجی دوربین هست... حالا نمی‌دونم چون قبلا نرم‌افزارهای نیکون رو نصب کرده بودم؟این اتفاق میافته؟... فقط می‌تونم اونها رو نگاه کنم... و نمیشه همون تصویر رو خروجی گرفت.)

    خلاصه... اینکه من با ACR کار خودم رو انجام ميدم و اصولا از نتیجه کار راضی هستم که مدتهاست دارم از این روش استفاده می‌کنم....

    اما سوال چی بود؟!

    ما یک فایل jpg می‌گیریم و raw...
    حالا اگر از نرم‌افزارهای نیکن استفاده کنیم و تنظیمات دوربین رو لحاظ کنیم؟ آیا خروجی jpg نرم‌افزار نیکن کپچر کاملا شبیه به خروجی دوربین خواهد بود ؟ یا خیر...
    (چون متاسفانه من از نیکون کپچر استفاده نمی‌کنم...)
    اگر شبیه باشد؟
    که مشکل تا حد بسیاری حل حل شده... اگر نه... باید زمانی رو صرف پروسس کرد و سلیقه خودمون رو دخیل کنیم و خروجی دوربین رو فراموش ...
    توضیحات رو هم که قبلا دادم دیگه.....

    یک نکته رو هم بگم... دوستانی که از ACR استفاده نکردند...
    هنگام استفاده از ACR توجه کنید که خروجی SRGB باشه... و فله‌ای عکسها رو باز می‌کنید... در خود ACR می‌توانید کراپ هم انجام بدید... عکسهایی رو که دوست ندارید روی عکس کلیک و دکمه دل رو فشار می‌دهید...(اون عکس پاک نمی‌شه بلکه پروسس نمی‌شه) و در نهایت Select All و Save as رو انتخاب می‌کنید(چون قصد دارید خروجی بگیرید نه اینکه ۱۰۰ عکس رو در فتوشاپ باز کند و بیچاره شوید!) فرمتها و مسیر رو انتخاب می‌کنید... قهوه‌ای نوش جان مي‌کنید و عکسها حاضر است...

    آقای روشن هم اگر راهنمایی کنند مارو ... خوب است... چون راههای بهتری هم ممکنه وجود داشته باشه و یا نکاتی که ما بی‌توجهی می‌کنیم.
    Kholeno، Behnam_703، D80 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #83
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    اول بهتر است بین دو مساله، تمایز ایجاد کنیم:
    1- پردازش فایل RAW و تهیه خروجی
    2- تهیه خروجی از فایل RAW

    قسمت دوم مانند همان فرایندی است که در دوربین انجام می‌شود: اطلاعات خام، با توجه به تنظیماتی که کاربر در قسمت فضای رنگی، شارپنس و اشباع رنگ و ... تعیین کرده است، پردازش شده و یک خروجی JPEG با فشردگی مورد نظر کاربر تهیه می شود.
    این کار را نیز می‌توان در مبدل RAW انجام داد. در ACR البته فقط فضای رنگ و دمای رنگ ( که در دوربین انتخاب شده‌اند) شناخته می‌شود. و دیگر تنظیم شارپنس و اشباع و ... توسط مبدل شناخته نمیشوند.
    اما اگر از مبدلهای Native استفاده کنیم این قسمت هم حل است: مثلا Capture NX تمام تنظیمات را میشناسد و می تواند دقیقا یک خروجی مانند jpeg دوربین بدهد:





    همانگونه که دیده میشود هم در مورد عکسهای تکی و هم به صورت batch امکان تهیه خروجی مشابه jpeg وجود دارد. دقیقا مانند اینکه شما RAW+jpeg بگیرید.

    اما بحث پردازش فایلهای RAW فرق می کند. با روش فوق در واقع یک snapshot از دریای اطلاعات RAW تهیه کرده ایم که البته ارزشمند است. اما این مساله حق مطلب را در مورد RAW ادا نخواهد کرد. در همان عکس اول اگر توجه کنید در مبدل Capture NX نیز این دو را از هم جدا کرده است: Picture Control ( که همان تنظیمات دوربین است) و بعد در فیلدهای پایینی بحث پردازش RAW که با کنترلهای مختلفی مثل exposure و curve و detail قابل انجام است. چیزی که از عهده آن تنظیمات دوربین و یا خروجی jpeg خارج است.

    پاسخ سوال اول مشخص شد: امکان تهیه خروجی مشابه JPEG توسط مبدلهای خاص دوربین وجود دارد. چه به صورت تکی و چه batch .

    سوال دوم: آیا پردازش واقعی RAW نیز به صورت batch امکان دارد؟
    پاسخ را دوستان در لابلای صحبتها گفتند. نکته مهم همان گروه بندی فایلها است: یکسری فایل از لحاظ تنظیم نور، یکسری از لحاظ رنگ، تعداد بیشتری از لحاظ شارپنس و نویز و detail و .... مشابه هستند. کافیست ابتدا این گروهها شناسایی شوند و بعد از امکانات sync در مبدلهای مختلف استفاده شود:



    یک عکس از گروه پردازش شده و بعد کل گروه انتخاب شده و Synchronize ... اما جالب است که این سینک را مطابق شکل فوق میتوان خاص انجام داد. یعنی کنترلهایی که میدانیم در این گروه مشابه هستند ( حتی کراپ)

    پ.ن: در شماره دوم مجله عکاسی حرفه ای مطلب کاملی در همین زمینه وجود دارد.
    Arash، Amir Mohebi، bfarahanchi و 21 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  4. #84
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,619
    تشکر شده
    17206
    تشکر کرده
    4038

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    سلام
    دیروز اولین كار خبری رو تجربه كردم. هر چند كاری كه باید تحویل دهم از جنس خبری نیست اما تجربه خیلی خوبی بود و خیلی چیزها فهمیدم. اولین چیزی كه با تمام اعضا و جوارحم درك كردم اهمیت ایزوی بالا، نویز كم و لنز سریع بود. اما خوب ما بودیم و یه D50+18-200 در كنار عكاسانی با دو تا بدنه حرفه ای و یك دو جین لنز های گرون قیمت. اما پرروتر از اونی بودم كه كم بیارم.
    اولا چیزی كه جالب بود و قبلا هم شنیده بودم این بود كه تقریبا هیچ كس فلاش نمی زد جز من! اما به دلیل بزرگ بودن فضا و سالن در لانگ شاتها و مدیوم شاتها زدن فلاش (مخصوصا built in flash) فایده نداشت. و من هم چاره ای نداشتم و بسم ا... گفتم و ایزو رو گذاشتم روی 1600 و تقریبا همه عكسهامو به استثنا عكسهایی كه فلاش می زدم رو با این ایزو گرفتم. حتی بعضی از عكسها رو هم با ایزوی 3200!! عكسها خال خالی شد؟ كارم خراب شد؟ نه والا. خیلی هم خوب شد. حداقل كارفرما راضی بود. مهم هم همین بود. همینطور كه آرش عزیز هم بارها گفته مهم اینه كه درك كنی كار رو برای كی می خوای بگیری، چه استفاده ای ازش میشه و چقدر پول می گیری (رو در بایستی كه نداریم قرار نیست كه مجانی كار كنیم. از قدیم هم گفتند هر چقدر پول میدی آش می خوری. من همیشه، در كار خودم نه عكاسی، خیلی بیشتر از دستمزد و پولی كه گرفتم مایه گذاشتم و حرص و جوش خوردم. اما همیشه نباید اینجوری بود) اون چیزی كه اونا از من می خواستند و استفاده ای كه داشتند با jpg و ایزوی 1600 جواب می داد. البته من حرف آرش خان رو گوش كردم و raw+jpg گرفتم. jpg رو دادم رفت فقط 7-8 درصد عكسها كه مشكل وایت بالانس یا exposure داشت از raw استفاده كردم. شاید باورتون نشه ولی حتی بعضی از عكسها رو نویز ریداكشن هم نكردم چون لازم نداشت!
    اما چیزی كه خیلی به دردم خورد وی آر بود مثل عكس زیر در 130mm و 13/1 ثانیه.



    خیلی دوست داشتم یه SB-800 داشتم تا چشم مردم رو دربیارم! یه سئوال هم برام پیش اومد در سالنهای با سقف خیلی بلند آیا میشه فلاش رو به سقف زد یا فایده ای نداره؟
    اما برای این كاری كه من انجام میدم و فكر كنم برای 70-80 درصد عكسهای خبری هم، داشتن دو لنز 17-55 و 70-200 f/2.8 ضروریست. من با این تجهیزات و اون فضا خیلی نمی تونستم از تله های بلند استفاده كنم. البته خیلی هم نیاز نداشتم كه پرتره های صورت بگیرم. ولی خوب داشتن یه 70-200 همچین جایی لذتی دارد.
    خلاصه حدود 200 تا عكس تحویل دادم. این چند تا بهترینشون نیست. دم دست بود انتخابشون كردم.
    از راهنمایی های همه كمال تشكر رو دارم.




    nmroshan، Arash، Amir Mohebi و 27 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



  5. #85
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    550
    تشکر شده
    1334
    تشکر کرده
    2853

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    سلام.
    پیام جان تبریك می گم واقعا برای تجربه ی اول عالی بود....
    Kholeno تشکر می‌کند.

  6. #86
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16877
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    ممنون از پیام عزیز که تجربشون رو با ما قسمت کردن....

    چندتا نکته به نظرم می‌رسه...
    اول اینکه ما با ایزو ۱۶۰۰ عکاسی می‌کنیم و عکسها نویز داره.... و ما چقدر پول می‌گیریم و اینها! ارتباطی به هم ندارند...
    در چنین شرایط نوری اصولا عکاس انتخاب دیگری نداره....
    و خیلی هم خوبه! چون این عکسها قراره چه استفاده‌ای داشته باشه؟ در نهایت یه نشریه روزانه داخل شرکتی؟ یا وب سایت و نهایتا روزنامه...
    هیچ کدوم از اینها نیاز به کیفیت ندارند...
    حالا منظورم از کیفیت چیست؟ یعنی همون وجود نویز...
    چه چیزی در این عکسها مهم است؟
    شکار سوژه‌های مورد نیاز... عکاسی کردن از تمامی موارد مورد نیاز کارفرما... دقت در کادر بندی و ترکیب بندی و خلاقیت.

    اما در مورد عکاسی با فلاش..

    متاسفانه یا خوشبختانه کمتر عکاس خبری در ایران از فلاش استفاده می‌کنه...
    علتهای مختلف داره که بعضیش برمی‌گرده به تنبلی! عدم اطلاع صحیح از نحوه استفاده از فلاشهای تی تی ال و مشکلاتی که در فلاشمتری بعضی از برندها وجود داره! و در نهایت سلیقه عکاس...

    من شخصا از فلاش استفاده می‌کنم اما چه جاهایی؟

    جاهایی که پرتره خاصی بخوام بگیرم... و بتونم بکگراند عکس رو جوری با سایه سوژه حذف کنم... و خلاصه سایه تند و تیز نداشته باشم...
    جاهایی که سوژه در حال حرکت است و به هیچ وجه نمی‌شه با ایزو بالا عکاسی کرد(حالا دی ۳ رو بگیریم دستمون! شاید نظرمون عوض شد!)

    ولی در سالنهای اینچنینی اصولا نمیشه با فلاش عکاسی کرد... اول اینکه فلاش تا سقف بره چیزیش به سوژه نمی‌رسه...
    در عکسهایی مثل عکس اول که گذاشتید... نفرات جلویی روی نفرات بعدی سایه میندازند... نور متفاوت هست و ....

    خلاصه اینکه امیدوارم برای همه عکاسان چندتا لنز ۲.۸ لرزه‌گیر دار هدیه برسه!
    مشکلاتشون حل میشه.
    nmroshan، Amir Mohebi، Nader Kohansal و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  7. #87
    كاربر همراه MZITech آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2007
    نوشته ها
    151
    تشکر شده
    923
    تشکر کرده
    2030

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    گویا این مساله پردازش غیر تخریبی فایل های raw برای رسیدن به خروجی خود دوربین خواسته ی عده ی زیادی از کاربران است, که به عنوان مثال scottkelby.com در پست What I'd Love to See in Lightroom 2.0 رو این مورد تاکید کرده و بطور خاص اشاره کرده که اکثر کسانی که باهاشون صحبت کرده پیش نمایش اول عکس در لایت روم رو به رندر شده ی raw ترجیح میدن.
    هر چند این موضوع شاید برای افرادی که دانش و یا وقت کافی برای ویرایش ندارن بیشتر صدق کنه اما بدلیل سیاست های ساده سازی روند کار, من فکر میکنم احتمال اینکه در نسخه های بعدی لایت روم گزینه هایی حداقل برای نزدیکتر شدن به اون پراسس اضافه بشه خیلی بعید نیست !!
    محمد زرندی

  8. #88
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    بله حق با شماست. البته این مساله مستلزم همکاری بسیار بیشتر شرکت‌های دوربین‌ساز با ادوبی است.

    فقط یادآوری میکنم که عنوان این موردی که فرمودید Non-destructive editing نیست.
    همین الان هم لایت‌روم به بهترین نحو قابلیت Non-destructive Editing را دارد.
    Arash، MZITech و shamim19 تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  9. #89
    كاربر فعال Sama01 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    تهران - رشت
    نوشته ها
    431
    تشکر شده
    2691
    تشکر کرده
    1844

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    من یه پارازیت این وسط بندازم:
    دوستان در مورد عکاسی خبری و کارت خبرنگاری صحبت کردند و بعضا از این گفتند که در صورت نداشتن کارت خبرنگاری، مشکلات زیادی ممکن است که به وجود بیاید.
    من مصلا کارت خبرنگاری دارم. ولی وقتی که داشتم از آتش سوزی در محل بازی کودکان در پارک دانشجو که ناشی از سهل انگاری برخی کارگران شهرداری بود عکاسی می‌کردم، نیروی انتظامی محل، ضمن اینکه مانع از ادامه عکاسی من شد، چند ساعتی هم بنده را در پاسگاه پارک نگه داشتند و بعد هم با کلی صحبت و ... (فکرهای بد نکنید. فقط سانسور شده. همین) نهایتا عکس‌ها را پاک کردم! و بیرون آمدم.
    به شوخی! به مامور پاسگاه گفتم که کسی که این آتش سوزی را باعث شده، آزاده. ولی من که عکس گرفتم باید در پاسگاه باشم.
    البته اشتباه من این بود که سعی کردم با آن‌ها راه بیایم. ولی حالا متوجه می‌شم که کار اشتباهی کردم.

    جدای از این بحث، این عکس مریوط به تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران در اعتراض به جنایات رژیم صهیوتیستی به غزه هست. فکر کنم برای تنوع بد نباشه.

    [IMG]http://*******.info/files/msqh6hzq2ue63ozpwb3e.jpg[/IMG]
    این عکس در گالری سایت
    ویرایش توسط Sama01 : Wednesday 30 January 2008 در ساعت 01:02
    Behnam_703، Farshad Afshari و FarshadPix تشکر می‌کنند.
    سید مصطفی آهنگرها
    S a m a P i x . i r
    Canon 50D + 16-35 f2.8 L II +70-200 f2.8 L IS

  10. #90
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,471
    تشکر شده
    10707
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض پاسخ: عکاسی خبری، گفته ها و ناگفته ها

    کد:
    البته اشتباه من این بود که سعی کردم با آن‌ها راه بیایم. ولی حالا متوجه می‌شم که کار اشتباهی کردم
    سید جان مثلا اگر میخواستی باهاشون راه نیایی چه كار میكردی؟:::big grin:::
    Saeed.gh.sh تشکر می‌کند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

صفحه 9 از 13 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •